Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vliv ZŠ na pohledy na náboženství

Vliv ZŠ na pohledy na náboženství

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Dvořáková
Šetření:28. 03. 2010 - 04. 04. 2010
Počet respondentů:88
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.02
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:57
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj, píšu bakalářskou práci na téma jak ZŠ ovlivňují naše pohledy na náboženství a byla bych ráda, kdybyste mi pomohli tím, že vyplníte tento dotazník.

Odpovědi respondentů

1. Získané učivo na ZŠ mě ovlivnilo v pohledu na náboženství. Jak?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neovlivnilo2427,27 %27,27 %  
nijak1517,05 %17,05 %  
ne66,82 %6,82 %  
Neovlivnilo.22,27 %2,27 %  
nic jsme se neučili11,14 %1,14 %  
Naprosto nijak, na ZŠ náboženství nebylo 11,14 %1,14 %  
spíše negativně, učitelky postoje byly ateisticke11,14 %1,14 %  
Např. vývoj druhů, lidstva, ap.11,14 %1,14 %  
jsem ateista11,14 %1,14 %  
velmi málo11,14 %1,14 %  
ostatní odpovědi Ne.
neovlivnila
Prohloubení znalostí.
bohuzel neovlivnilo
Zřejmě nepřímo. Látka dějepisu...
Získala jsem informace, ale o vlivu se nedá mluvit
neovlivnilo mě vůbec
Nijak, o náboženství se u nás moc nemluvilo...
nijak zvlast, ziskala jsem o nem obecne informace
neovlivnilo, spíše jen poskytlo všeobecný náčrt
spíše negativně
neodsuzovat žádné náboženství (druh, směr)
Zjistil jsem, že náboženství někde existuje.
nevím
nijak závažně
Historie a obecny prehled
učivo mě neovlivnilo v pohledu na náboženství
Neovlivni
získání informací, ale i negativní zkušenost
Neutrálně a řekl bych dokonce, že téměř nijak.
Vubec nijak. Nepomohlo mi utvorit ani pohled proti
Nemyslim si, ale chodila jsem na nabozenstvi, to a
ne neovlivnolo
neovlivnilo, bylo negativně interpretováno
už ani nevím, myslím, že jsem věděla že existují
ZŠ mě v pohledu na náboženství vůbec neovlivnila
vůbec. náboženství jsme příliš neprobírali.
Ano. Jako ne nesmysl.
Myslím, že můj pohled nijak výrazně neovlivnilo.
znám podstatu
asi nijak
vyostření rozdílu mezi evangelictvím a katolicisme
O náboženství se při výuce nemluvilo
negativně
znechutilo mi ho, hlavne postoj cirkvi ku ženám
3539,77 %39,77 % 

Graf

2. Chodil/a jsem na církevní školu

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8596,59 %96,59 %  
ano33,41 %3,41 %  

Graf

3. Na ZŠ jsem získal/a informace o různých náboženstvích (ev. který ročník)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE1213,64 %13,64 %  
Ano55,68 %5,68 %  
Nezískala44,55 %4,55 %  
Ne.22,27 %2,27 %  
Nezískal22,27 %2,27 %  
Nevím22,27 %2,27 %  
ano, 6. ročník11,14 %1,14 %  
ano, 2.stupeň11,14 %1,14 %  
ano, především o sektách (8.,9. ročník)11,14 %1,14 %  
Tak možná hodně vzdáleně ... spíš nástin11,14 %1,14 %  
ostatní odpovědi spíše ne
kresťanstvo, islam, hinduismus, budhismus
9
6.r.
asi tak 4. třída
v dějepise v průběhu druhého stupně ZŠ
Jen křesťanství.
az na stredni skole
Dějepis, zeměpis resp. demografie. - druhý stupeň
přibližně v tercii na Gymnáziu.
nejspíš v dějepise o křesťanství a židovství
cca 7. třída
nejspíš ano, na 1. stupni
moc ne
ne, vůbec ne
ano 5.-9. třída
nezískala, byla jsem tam do 5.třídy
6
5
během hodin dějepisu, spíše okrajově na 2. stupni
ano, od první třídy
křesťanství, judaismus, muslimská víra, buddhismus
Trochu..
ano. čtvrtá třída a pak v dalších
křesťanství, islám, judaismus
škola nebyla tím kanálem, díky kterému bych tyto i
ano, od5. rocniku
8
vzpomínám si jen na upozornění na sekty, jinak nic
Na ZŠ ne, podrobně ve 4. ročníku SŠ
ne zš, ale kroužek katolického náb.
Křesťanství, Martin Luther - rozdělení křesťanů
Nepamatuji si probirani nabozenstvi - zadneho.
téměř žádné
asi 6-9
v dějepise
nevím, asi až v druhém ročníku, světová náboženstv
možná v dějepisu?Jednou za rok přišel místní farář
Minimální, téměř žádné
nedostala
Nepamatuju si, že by byly sdělovány takovéto inf.
pouze základní informace
Průběžně
7
Nezískala.
naštěstí se to tam neprobíralo :D
ano - na druhém stupni
pamatuji si,že jsme mluvili jen o křesťanství
Myslím, že ne.
1.-2.třída-asi 2x přišel pán,povídal o křesťanstv
Možná IV., V.
ano, ročník nevím
minimálně a vždy negativní
2. a 3. ročník
nie
na střední škole
ano, nevím
5764,77 %64,77 % 

Graf

4. Na ZŠ jsem měl/a možnost chodit na výuku náboženství (povinný či nepovinný předmět)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5967,05 %67,05 %  
ano2932,95 %32,95 %  

Graf

5. Chodil/a jsem do církevního kroužku

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7180,68 %80,68 %  
ano1719,32 %19,32 %  

Graf

6. Učivo na střední/vysoké škole mě ovlivnilo v pohledu na náboženství

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5663,64 %63,64 %  
ano3236,36 %36,36 %  

Graf

7. Jako povinnou četbu jsem měla číst Biblické příběhy od I.Olbrachta

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6068,18 %68,18 %  
ano2831,82 %31,82 %  

Graf

8. Je všeobecně důležité orientovat se v základních křesťanských pojmech/tradicích

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6877,27 %77,27 %  
ne2022,73 %22,73 %  

Graf

9. Je důležité znát základy ostatních náboženstvích

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6776,14 %76,14 %  
ne2123,86 %23,86 %  

Graf

10. Sám/sama se o toto téma zajímám

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4652,27 %52,27 %  
ano4247,73 %47,73 %  

Graf

11. Pocházím z náboženské rodiny

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7484,09 %84,09 %  
ano1415,91 %15,91 %  

Graf

12. Věřím v Boha jako osobu či jinou nadpřirozenou, transcendentální sílu

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6068,18 %68,18 %  
ano2831,82 %31,82 %  

Graf

13. Mé vědomosti o křesťansví jsou dostačující

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5967,05 %67,05 %  
ne2932,95 %32,95 %  

Graf

14. Znám ZŠ, kde se náboženství vyučuje jako povinný předmět -pokud ano, uveďte kde

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1637,21 %18,18 %  
neznám1125,58 %12,5 %  
netuším12,33 %1,14 %  
církevní školy, Voršilky, Hostivař...12,33 %1,14 %  
Základní církevní škola sester Voršilek, Pha12,33 %1,14 %  
neznám.12,33 %1,14 %  
ano, nevím přesný název, ale je to židovská škola12,33 %1,14 %  
Slovensko...12,33 %1,14 %  
v ulici pstrossova ( za narodnim divadlem)12,33 %1,14 %  
církevní MŠ a ZŠ Liberec - Růžodol12,33 %1,14 %  
ostatní odpovědi zš gur arje, lauderovy školy při židovské obci v p
Ano, ale pouze německé školy (Seiffen, Olbernhau)
ne neznam
Ne.
neznám, tohle by nemělo být povinné!!!
na Slovensku
voršilská, praha
církevní školy
818,6 %9,09 % 

Graf

15. Znám ZŠ, kde se náboženství vyučuje na nepovinný předmět - pokud ano, kde

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2042,55 %22,73 %  
neznám1021,28 %11,36 %  
netuším12,13 %1,14 %  
Pošepného náměstí (největší ZŠ na P 4)12,13 %1,14 %  
neznám.12,13 %1,14 %  
nejspíš jsem o nějaké slyšela, přesně nevím12,13 %1,14 %  
Za naši docházky na ZŠ U Školské zahrady, Praha 812,13 %1,14 %  
voršilská zš, Ostrovní ulice 12,13 %1,14 %  
středočeský kraj12,13 %1,14 %  
ano, ZŠ Slezská, Praha 212,13 %1,14 %  
ostatní odpovědi venkov (např. Katovice)
Komenskeho, Cernosice
Ne.
neznám, dítě by při volbě nemělo být ovlivňováno
v současnosti nevím, nezajímam se
v Praze
CMcZŠ, Brno
v bydlišti
černý most, praha 9
919,15 %10,23 % 

Graf

16. Základní škola mi poskytla dobré/dostatečné informace o náboženství

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6675 %75 %  
ano2225 %25 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

14. Znám ZŠ, kde se náboženství vyučuje jako povinný předmět -pokud ano, uveďte kde

  • odpověď neznám:
    • 8x vetší pravděpodobnost při odpovědi neznám na otázku 15. Znám ZŠ, kde se náboženství vyučuje na nepovinný předmět - pokud ano, kde

15. Znám ZŠ, kde se náboženství vyučuje na nepovinný předmět - pokud ano, kde

  • odpověď neznám:
    • 8x vetší pravděpodobnost při odpovědi neznám na otázku 14. Znám ZŠ, kde se náboženství vyučuje jako povinný předmět -pokud ano, uveďte kde

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Získané učivo na ZŠ mě ovlivnilo v pohledu na náboženství. Jak?

2. Chodil/a jsem na církevní školu

3. Na ZŠ jsem získal/a informace o různých náboženstvích (ev. který ročník)

4. Na ZŠ jsem měl/a možnost chodit na výuku náboženství (povinný či nepovinný předmět)

5. Chodil/a jsem do církevního kroužku

6. Učivo na střední/vysoké škole mě ovlivnilo v pohledu na náboženství

7. Jako povinnou četbu jsem měla číst Biblické příběhy od I.Olbrachta

8. Je všeobecně důležité orientovat se v základních křesťanských pojmech/tradicích

9. Je důležité znát základy ostatních náboženstvích

10. Sám/sama se o toto téma zajímám

11. Pocházím z náboženské rodiny

12. Věřím v Boha jako osobu či jinou nadpřirozenou, transcendentální sílu

13. Mé vědomosti o křesťansví jsou dostačující

14. Znám ZŠ, kde se náboženství vyučuje jako povinný předmět -pokud ano, uveďte kde

15. Znám ZŠ, kde se náboženství vyučuje na nepovinný předmět - pokud ano, kde

16. Základní škola mi poskytla dobré/dostatečné informace o náboženství

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Získané učivo na ZŠ mě ovlivnilo v pohledu na náboženství. Jak?

2. Chodil/a jsem na církevní školu

3. Na ZŠ jsem získal/a informace o různých náboženstvích (ev. který ročník)

4. Na ZŠ jsem měl/a možnost chodit na výuku náboženství (povinný či nepovinný předmět)

5. Chodil/a jsem do církevního kroužku

6. Učivo na střední/vysoké škole mě ovlivnilo v pohledu na náboženství

7. Jako povinnou četbu jsem měla číst Biblické příběhy od I.Olbrachta

8. Je všeobecně důležité orientovat se v základních křesťanských pojmech/tradicích

9. Je důležité znát základy ostatních náboženstvích

10. Sám/sama se o toto téma zajímám

11. Pocházím z náboženské rodiny

12. Věřím v Boha jako osobu či jinou nadpřirozenou, transcendentální sílu

13. Mé vědomosti o křesťansví jsou dostačující

14. Znám ZŠ, kde se náboženství vyučuje jako povinný předmět -pokud ano, uveďte kde

15. Znám ZŠ, kde se náboženství vyučuje na nepovinný předmět - pokud ano, kde

16. Základní škola mi poskytla dobré/dostatečné informace o náboženství

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Dvořáková, L.Vliv ZŠ na pohledy na náboženství (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://vliv-zs-na-pohledy-na-nabozenstvi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.