Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vlivy působící na chování spotřebitele

Vlivy působící na chování spotřebitele

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Sekyrová
Šetření:29. 03. 2012 - 07. 04. 2012
Počet respondentů:106
Počet otázek (max/průměr):17 / 14.08
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:23
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentkou 5. ročníku Vysoké školy obchodní v Praze a vyplněním tohoto dotazníku mi velmi pomůžete při zpracovávání diplomové práce. Internetový průzkum je zaměřen na cestovní ruch a hlavním cílem je identifikace vlivů ovlivňující spotřebitelovo chování.

 

Děkuji,

Ivana Šimáčková

Odpovědi respondentů

1. Znáte cestovní agenturu Invia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7671,7 %71,7 %  
Ne3028,3 %28,3 %  

Graf

2. Máte zkušenost s cestovní agenturou Invia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4052,63 %37,74 %  
Ano3647,37 %33,96 %  

Graf

3. Je tato zkušenost pozitivního charakteru?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím3494,44 %32,08 %  
nesouhlasím12,78 %0,94 %  
nevím12,78 %0,94 %  

Graf

4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Přehledné internetové stránky2.3891.849
Dostatek informací2.51.194
Komunikace se zaměstnanci2.3611.564
Platba2.3331.722
Zaslání info před odjezdem2.3611.897

Graf

5. Z jakého důvodu jste si vybrali právě cestovní agenturu Invia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Šíře nabídky2055,56 %18,87 %  
Doporučení1233,33 %11,32 %  
Předchozí zkušenost1130,56 %10,38 %  
Přehledné internetové stránky719,44 %6,6 %  

Graf

6. Máte kromě zájezdu zkušenost i s jiným produktem CA Invia?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3083,33 %28,3 %  
ano616,67 %5,66 %  

Graf

7. Při výběru dovolené se řídíte hlavně:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cenou4542,45 %42,45 %  
Doporučením3028,3 %28,3 %  
Aktuálními trendy43,77 %3,77 %  
Mým vlastním úsudkem10,94 %0,94 %  
v posledních letech jen když najdem něco zajímavýho (aktuálního i neaktuálního)10,94 %0,94 %  
cenou a nabízenými službami za danou cenu10,94 %0,94 %  
Vlastním10,94 %0,94 %  
partnerkou10,94 %0,94 %  
lokalitou10,94 %0,94 %  
tím, kam chci jet10,94 %0,94 %  
služby, cena10,94 %0,94 %  
Svými preferencemi a představami10,94 %0,94 %  
lokalita10,94 %0,94 %  
zajímavostí destinace10,94 %0,94 %  
Kombinace všech faktorů10,94 %0,94 %  
destinací - kam se zrovna toužím vydat10,94 %0,94 %  
kam se chci podívat10,94 %0,94 %  
destinací10,94 %0,94 %  
atraktivitou lokality10,94 %0,94 %  
zvykem a vlastni uvahou10,94 %0,94 %  
výběrem místa pobytu10,94 %0,94 %  
vlastními zájmy10,94 %0,94 %  
vlastními zájmy, časem, který mám na dovolenou10,94 %0,94 %  
Vyberu si dle chuti lokalitu a pak se řídím hlavně kombinací referencí a fotografií daného ubytovacího zařízení.10,94 %0,94 %  
sama sebou10,94 %0,94 %  
náladou10,94 %0,94 %  
s cestovkou nejezdím 10,94 %0,94 %  
Vlastním výběrem destinace10,94 %0,94 %  
tím kam chci jet10,94 %0,94 %  
lokalitou kam chci10,94 %0,94 %  

Graf

8. Při výběru letní dovolené dáváte přednost domacímu cestovnímu ruchu (po území ČR), či zahraničnímu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zahraniční CR7267,92 %67,92 %  
Domácí CR3432,08 %32,08 %  

Graf

9. Při výběru zimní dovolené dáváte přednost domacímu cestovnímu ruchu (po území ČR), či zahraničnímu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Domácí CR5350 %50 %  
Zahraniční CR5350 %50 %  

Graf

10. Typ stravování při letní dovolené preferujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Polo penze (snídaně-večeře)4239,62 %39,62 %  
All inclusiv3936,79 %36,79 %  
Bez stravy1514,15 %14,15 %  
Snídaně87,55 %7,55 %  
Plná penze21,89 %1,89 %  

Graf

11. Typ stravování při zimní dovolené preferujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Polopenze (snídaně-večeře)5450,94 %50,94 %  
Bez stravy2018,87 %18,87 %  
Snídaně1816,98 %16,98 %  
Plná penze87,55 %7,55 %  
All inclusiv65,66 %5,66 %  

Graf

12. Cestovního ruchu se zúčastňujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vícekrát ročně (volný čas rozkládám na menší celky)5047,17 %47,17 %  
Jednou ročně3331,13 %31,13 %  
Dvakrát ročně (zima-léto)2321,7 %21,7 %  

Graf

13. Za cestovní ruch utratíte ročně cca:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 20 000 Kč3533,02 %33,02 %  
Do 30 000 Kč2927,36 %27,36 %  
Více než 30 000 Kč2018,87 %18,87 %  
Do 10 000 Kč1716,04 %16,04 %  
Do 5 000 Kč54,72 %4,72 %  

Graf

14. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7267,92 %67,92 %  
muž3432,08 %32,08 %  

Graf

15. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 25 let7066,04 %66,04 %  
26 - 35 let2119,81 %19,81 %  
Nad 51 let65,66 %5,66 %  
Do 2O let43,77 %3,77 %  
36 - 45 let32,83 %2,83 %  
46 - 5O let21,89 %1,89 %  

Graf

16. Jaký je Váš pracovní stav?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student5047,17 %47,17 %  
Zaměstnaný3633,96 %33,96 %  
Zaměstnavatel54,72 %4,72 %  
osvč21,89 %1,89 %  
Nezaměstnaný21,89 %1,89 %  
Pracující student21,89 %1,89 %  
mateřská dovolená10,94 %0,94 %  
mateřská10,94 %0,94 %  
student zaměstnavatel10,94 %0,94 %  
podnikatelka10,94 %0,94 %  
zaměstnaný student10,94 %0,94 %  
zamestnany + student10,94 %0,94 %  
zamilovaný(těžce)10,94 %0,94 %  
zaměstnaný/student10,94 %0,94 %  
pracují student10,94 %0,94 %  

Graf

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední 5148,11 %48,11 %  
Vysokoškolské4643,4 %43,4 %  
Vyučen bez maturity54,72 %4,72 %  
Vyšší odborné21,89 %1,89 %  
Základní21,89 %1,89 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Máte zkušenost s cestovní agenturou Invia?

  • odpověď Ano:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 3. Je tato zkušenost pozitivního charakteru?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dostatek informací=3 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Komunikace se zaměstnanci=2 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Platba=1 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Platba=2 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přehledné internetové stránky=2 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zaslání info před odjezdem=1 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zaslání info před odjezdem=2 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení na otázku 5. Z jakého důvodu jste si vybrali právě cestovní agenturu Invia?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Předchozí zkušenost na otázku 5. Z jakého důvodu jste si vybrali právě cestovní agenturu Invia?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Šíře nabídky na otázku 5. Z jakého důvodu jste si vybrali právě cestovní agenturu Invia?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 6. Máte kromě zájezdu zkušenost i s jiným produktem CA Invia?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dostatek informací=2 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přehledné internetové stránky=1 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Komunikace se zaměstnanci=1 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?

3. Je tato zkušenost pozitivního charakteru?

  • odpověď souhlasím:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Komunikace se zaměstnanci=2 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Platba=1 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přehledné internetové stránky=2 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zaslání info před odjezdem=1 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení na otázku 5. Z jakého důvodu jste si vybrali právě cestovní agenturu Invia?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Předchozí zkušenost na otázku 5. Z jakého důvodu jste si vybrali právě cestovní agenturu Invia?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 2. Máte zkušenost s cestovní agenturou Invia?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Platba=2 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 6. Máte kromě zájezdu zkušenost i s jiným produktem CA Invia?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zaslání info před odjezdem=2 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dostatek informací=3 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Komunikace se zaměstnanci=1 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Šíře nabídky na otázku 5. Z jakého důvodu jste si vybrali právě cestovní agenturu Invia?

6. Máte kromě zájezdu zkušenost i s jiným produktem CA Invia?

  • odpověď ne:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zaslání info před odjezdem=2 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přehledné internetové stránky=2 na otázku 4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení na otázku 5. Z jakého důvodu jste si vybrali právě cestovní agenturu Invia?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Znáte cestovní agenturu Invia?

2. Máte zkušenost s cestovní agenturou Invia?

3. Je tato zkušenost pozitivního charakteru?

4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?

5. Z jakého důvodu jste si vybrali právě cestovní agenturu Invia?

6. Máte kromě zájezdu zkušenost i s jiným produktem CA Invia?

7. Při výběru dovolené se řídíte hlavně:

8. Při výběru letní dovolené dáváte přednost domacímu cestovnímu ruchu (po území ČR), či zahraničnímu?

9. Při výběru zimní dovolené dáváte přednost domacímu cestovnímu ruchu (po území ČR), či zahraničnímu?

10. Typ stravování při letní dovolené preferujete:

11. Typ stravování při zimní dovolené preferujete:

12. Cestovního ruchu se zúčastňujete:

13. Za cestovní ruch utratíte ročně cca:

14. Jakého jste pohlaví?

15. Jaký je Váš věk?

16. Jaký je Váš pracovní stav?

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Znáte cestovní agenturu Invia?

2. Máte zkušenost s cestovní agenturou Invia?

3. Je tato zkušenost pozitivního charakteru?

4. Jak jste byli spokojeni s celým procesem vybírání zájezdu?

5. Z jakého důvodu jste si vybrali právě cestovní agenturu Invia?

6. Máte kromě zájezdu zkušenost i s jiným produktem CA Invia?

7. Při výběru dovolené se řídíte hlavně:

8. Při výběru letní dovolené dáváte přednost domacímu cestovnímu ruchu (po území ČR), či zahraničnímu?

9. Při výběru zimní dovolené dáváte přednost domacímu cestovnímu ruchu (po území ČR), či zahraničnímu?

10. Typ stravování při letní dovolené preferujete:

11. Typ stravování při zimní dovolené preferujete:

12. Cestovního ruchu se zúčastňujete:

13. Za cestovní ruch utratíte ročně cca:

14. Jakého jste pohlaví?

15. Jaký je Váš věk?

16. Jaký je Váš pracovní stav?

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Sekyrová, V.Vlivy působící na chování spotřebitele (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://vlivy-pusobici-na-chovani-po.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.