Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání alkoholu na sociálních sítích a internetových stránkách

Vnímání alkoholu na sociálních sítích a internetových stránkách

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Urbánková
Šetření:25. 11. 2014 - 27. 11. 2014
Počet respondentů:40
Počet otázek (max/průměr):23 / 19
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:67,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Průzkum se zabývá vlivem internetových kampaní a sociálních sítí na vnímání alkoholu u spotřebitelů. 

Odpovědi respondentů

1. Navštěvujete webové stránky alkoholových značek?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3284,21 %80 %  
ano615,79 %15 %  

Graf

2. Jaké informace na stránkách vyhledáváte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
informace nesouvisející s alkoholem838,1 %20 %  
recepty na koktejly628,57 %15 %  
tipy na podniky (hospody, bary, restaurace, ...)523,81 %12,5 %  
odborné rady419,05 %10 %  
slevy (promo akce)419,05 %10 %  
zábavná videa314,29 %7,5 %  
informace o složení alkoholu314,29 %7,5 %  
tipy na akce314,29 %7,5 %  
informace o procentuálním obsahu alkoholu29,52 %5 %  
druhy piv, které ten který pivovar vyrábí14,76 %2,5 %  
doporučení14,76 %2,5 %  
tipy, jak se zbavit "opice"14,76 %2,5 %  

Graf

3. Kde hledáte informace pro přípravu domácích alkoholických nápojů?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikde1747,22 %42,5 %  
na internetu1541,67 %37,5 %  
od kamarádů513,89 %12,5 %  
v časopise38,33 %7,5 %  
v kuchařce25,56 %5 %  
nehledám12,78 %2,5 %  
přes mobilní aplikaci12,78 %2,5 %  

Graf

4. Kde hledáte informace o Vaší oblíbené značce alkoholu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikde1955,88 %47,5 %  
internetové stránky1338,24 %32,5 %  
časopisy25,88 %5 %  
v obchodě12,94 %2,5 %  
stránka dané značky na facebooku12,94 %2,5 %  
nehledám12,94 %2,5 %  
wikipedia12,94 %2,5 %  
noviny12,94 %2,5 %  
knihy12,94 %2,5 %  

Graf

5. Ovlivní Váš výběr alkoholického nápoje v baru reklama na internetu?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím1847,37 %45 %  
spíše nesouhlasím923,68 %22,5 %  
nevím615,79 %15 %  
spíše souhlasím513,16 %12,5 %  

Graf

6. Objednáte si nápoje na základě ústního doporučení kamarádů?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím1335,14 %32,5 %  
spíše souhlasím1232,43 %30 %  
spíše nesouhlasím718,92 %17,5 %  
nesouhlasím38,11 %7,5 %  
nevím25,41 %5 %  

Graf

7. Objednáte si nápoj na základě doporučení kamarádů přes sociální sítě?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím1231,58 %30 %  
spíše souhlasím1128,95 %27,5 %  
spíše nesouhlasím923,68 %22,5 %  
nevím37,89 %7,5 %  
souhlasím37,89 %7,5 %  

Graf

8. Dokážete si vybavit online reklamní kampaň spojenou s určitou značkou alkoholu?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2153,85 %52,5 %  
ano1846,15 %45 %  

Graf

9. O jakou značku se jednalo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jameson211,76 %5 %  
Fernet Stock15,88 %2,5 %  
Tula more drew ... :D porstě Irská whysky 15,88 %2,5 %  
Budějovický budvar.15,88 %2,5 %  
finlandia vodka15,88 %2,5 %  
nevím15,88 %2,5 %  
Jagermeister15,88 %2,5 %  
Pokud se teda nepočítá Žufánkova osobní existence na fb15,88 %2,5 %  
Tullamore Dew15,88 %2,5 %  
ne15,88 %2,5 %  
ostatní odpovědi Jack Daniels
Pilzner
Becherovka
Heineken, absolut vodka, becherovka, fernet
fernet
Fénix
635,29 %15 % 

Graf

10. Čím Vás kampaň zaujala?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obsah reklamy1052,63 %25 %  
vtipnost1052,63 %25 %  
hudba421,05 %10 %  
značka alkoholu315,79 %7,5 %  
herecké obsazení15,26 %2,5 %  
ničím15,26 %2,5 %  

Graf

11. Používáte chytrý telefon?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2769,23 %67,5 %  
ne1230,77 %30 %  

Graf

12. Používáte aplikace v telefonu, které souvisí s alkoholem?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3897,44 %95 %  
ano12,56 %2,5 %  

Graf

13. Pokud ano, jaké?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pivní deníček1100 %2,5 %  

Graf

14. Když jdete s kamarády do baru, používáte mobilní telefon k:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
telefonování a psaní SMS2362,16 %57,5 %  
připojení k sociálním sítím1540,54 %37,5 %  
vůbec nepoužívám telefon1027,03 %25 %  
vyhledávání informací821,62 %20 %  
příjem SMS upozornění na došlé e-maily12,7 %2,5 %  
Kdyz jsem s prateli, snazim se telefon odkladat12,7 %2,5 %  

Graf

15. Jaké webové stránky často navštěvujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Google.com3083,33 %75 %  
YouTube.com2775 %67,5 %  
Seznam.cz2466,67 %60 %  
Novinky.cz1644,44 %40 %  
iDnes.cz1336,11 %32,5 %  
Heureka.cz822,22 %20 %  
Super.cz616,67 %15 %  
Slevomat.cz38,33 %7,5 %  
Jenpromuze.cz38,33 %7,5 %  
a další12,78 %2,5 %  
Maxim.cz12,78 %2,5 %  
různé12,78 %2,5 %  

Graf

16. Jaké sociální sítě používáte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook3188,57 %77,5 %  
WhatsApp617,14 %15 %  
Google +617,14 %15 %  
LinkedIn514,29 %12,5 %  
Instagram411,43 %10 %  
Twitter411,43 %10 %  
Viber38,57 %7,5 %  
Badoo38,57 %7,5 %  
Spolužáci.cz38,57 %7,5 %  
Tumblr12,86 %2,5 %  
YouTube12,86 %2,5 %  
Lidé.cz12,86 %2,5 %  
Pinterest12,86 %2,5 %  
Ask.fm12,86 %2,5 %  

Graf

17. Nakoupili jste někdy alkohol online?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3386,84 %82,5 %  
ano513,16 %12,5 %  

Graf

18. Vaše pohlaví

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2463,16 %60 %  
muž1436,84 %35 %  

Graf

19. Věk

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 - 351950 %47,5 %  
18 - 241436,84 %35 %  
36 - 45513,16 %12,5 %  

Graf

20. Kraj, ve kterém bydlíte

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha924,32 %22,5 %  
Jihomoravský kraj718,92 %17,5 %  
Moravskoslezský kraj718,92 %17,5 %  
Olomoucký kraj616,22 %15 %  
Středočeský kráj513,51 %12,5 %  
Plzeňský kraj25,41 %5 %  
Liberecký kraj12,7 %2,5 %  

Graf

21. Jak často používáte internet?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
každý den3494,44 %85 %  
1x za 2 dny25,56 %5 %  

Graf

22. Jak často pijete tvrdý alkohol?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x za půl roku923,68 %22,5 %  
1x za 14 dní718,42 %17,5 %  
1x za 3 měsíce513,16 %12,5 %  
vůbec513,16 %12,5 %  
1x za týden410,53 %10 %  
1x za měsíc37,89 %7,5 %  
1x za rok25,26 %5 %  
každý den25,26 %5 %  
1x za 2 dny12,63 %2,5 %  

Graf

23. Jaký druh tvrdého alkoholu pijete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vodka1341,94 %32,5 %  
Rum1032,26 %25 %  
Whisky1032,26 %25 %  
Tequila929,03 %22,5 %  
Pálenky825,81 %20 %  
Gin412,9 %10 %  
Absinth412,9 %10 %  
Becherovka412,9 %10 %  
Koňak412,9 %10 %  
Fernet Stock Citrus39,68 %7,5 %  
Fernet Stock26,45 %5 %  
-13,23 %2,5 %  
jagermeister13,23 %2,5 %  
Tuzemák13,23 %2,5 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Ovlivní Váš výběr alkoholického nápoje v baru reklama na internetu?

  • odpověď nesouhlasím:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 7. Objednáte si nápoj na základě doporučení kamarádů přes sociální sítě?

8. Dokážete si vybavit online reklamní kampaň spojenou s určitou značkou alkoholu?

  • odpověď ano:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi obsah reklamy na otázku 10. Čím Vás kampaň zaujala?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi vtipnost na otázku 10. Čím Vás kampaň zaujala?

15. Jaké webové stránky často navštěvujete?

  • odpověď Seznam.cz:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Novinky.cz na otázku 15. Jaké webové stránky často navštěvujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Navštěvujete webové stránky alkoholových značek?

3. Kde hledáte informace pro přípravu domácích alkoholických nápojů?

4. Kde hledáte informace o Vaší oblíbené značce alkoholu?

5. Ovlivní Váš výběr alkoholického nápoje v baru reklama na internetu?

6. Objednáte si nápoje na základě ústního doporučení kamarádů?

7. Objednáte si nápoj na základě doporučení kamarádů přes sociální sítě?

8. Dokážete si vybavit online reklamní kampaň spojenou s určitou značkou alkoholu?

10. Čím Vás kampaň zaujala?

11. Používáte chytrý telefon?

12. Používáte aplikace v telefonu, které souvisí s alkoholem?

14. Když jdete s kamarády do baru, používáte mobilní telefon k:

15. Jaké webové stránky často navštěvujete?

16. Jaké sociální sítě používáte?

17. Nakoupili jste někdy alkohol online?

18. Vaše pohlaví

19. Věk

21. Jak často používáte internet?

23. Jaký druh tvrdého alkoholu pijete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Navštěvujete webové stránky alkoholových značek?

3. Kde hledáte informace pro přípravu domácích alkoholických nápojů?

4. Kde hledáte informace o Vaší oblíbené značce alkoholu?

5. Ovlivní Váš výběr alkoholického nápoje v baru reklama na internetu?

6. Objednáte si nápoje na základě ústního doporučení kamarádů?

7. Objednáte si nápoj na základě doporučení kamarádů přes sociální sítě?

8. Dokážete si vybavit online reklamní kampaň spojenou s určitou značkou alkoholu?

10. Čím Vás kampaň zaujala?

11. Používáte chytrý telefon?

12. Používáte aplikace v telefonu, které souvisí s alkoholem?

14. Když jdete s kamarády do baru, používáte mobilní telefon k:

15. Jaké webové stránky často navštěvujete?

16. Jaké sociální sítě používáte?

17. Nakoupili jste někdy alkohol online?

18. Vaše pohlaví

19. Věk

21. Jak často používáte internet?

23. Jaký druh tvrdého alkoholu pijete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Urbánková, L.Vnímání alkoholu na sociálních sítích a internetových stránkách (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://vnimani-alkoholu-na-socialni.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.