Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání dětí s mentálním postižením

Vnímání dětí s mentálním postižením

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Gabriela Papežíková
Šetření:23. 05. 2013 - 01. 06. 2013
Počet respondentů:221
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:85,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:31
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

Jsem studentka FF Univerzity Pardubice a chtěla bych vás poprosit o vyplnění dotazníku k mé bakalářské  práci.

 

Cílem je zjistit jak jsou vnímány děti s mentálním postižením  společností.

 

Dotazník je anonymn a určen  pro  všechny věkové skupiny od 18 let.

 

Děuji za Váš čas a odpovědi,

 

Gabriela Papežíková

 

Odpovědi respondentů

1. Setkal(a) jste se někdy s dítětem s mentálním postižením, nebo takové znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano20994,57 %94,57 %  
ne125,43 %5,43 %  

Graf

2. Jaký pocit máte při setkání s dítětem s mentálním postižením?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
soucit9743,89 %43,89 %  
neumím své pocity vyjádřit6127,6 %27,6 %  
bezmoc4319,46 %19,46 %  
odpor125,43 %5,43 %  
strach83,62 %3,62 %  

Graf

3. Zastali byste se dítětě s mentálním postižením, kdyby se mu někdo posmíval nebo ubližoval?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano18784,62 %84,62 %  
Nevím2812,67 %12,67 %  
Ne62,71 %2,71 %  

Graf

4. Jaké postoje má společnost, z vašeho pohledu , k dětem s mentálním postižením?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše pozitivní8337,56 %37,56 %  
spíše negativní7734,84 %34,84 %  
nedokážu posoudit4821,72 %21,72 %  
rozhodně pozitivní83,62 %3,62 %  
rozhodně negativní52,26 %2,26 %  

Graf

5. Domníváte se , že současný systém výchovy a vzdělávání dětí s mentálním postižením v České republice je na dobré úrovni??

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne7634,39 %34,39 %  
spíše ano6730,32 %30,32 %  
nevím5323,98 %23,98 %  
rozhodně ne156,79 %6,79 %  
rozhodně ano104,52 %4,52 %  

Graf

6. Domníváte se, že by měla těhotná žena, u které bylo zjištěno vysoké riziko, že se dítě narodí mentálně postiženéby měla jít na potrat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano8036,2 %36,2 %  
nevím5826,24 %26,24 %  
ano4721,27 %21,27 %  
ne229,95 %9,95 %  
spíše ne146,33 %6,33 %  

Graf

7. Domníváte se , že je vhodná pro děti s mentálním postižením integrace do běžných mateřských škol a základních škol ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano6931,22 %31,22 %  
spíše ne6830,77 %30,77 %  
Rozhodně ano3314,93 %14,93 %  
nevím2712,22 %12,22 %  
rozhodně ne2410,86 %10,86 %  

Graf

8. Myslíte si, že integrace dítěte v běžné základní škole závisí na typu jeho postižení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13460,63 %60,63 %  
spíše ano7132,13 %32,13 %  
spíše ne62,71 %2,71 %  
ne52,26 %2,26 %  
nevím52,26 %2,26 %  

Graf

9. Vadilo by Vám, kdyby se vaše děti měli pravidelně setkávat s dítětem s mentálním postižením ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rozhodně ne14264,25 %64,25 %  
spíše ne5022,62 %22,62 %  
nedokážu posoudit188,14 %8,14 %  
spíše ano73,17 %3,17 %  
rozhodně ano41,81 %1,81 %  

Graf

10. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena18483,26 %83,26 %  
muž3716,74 %16,74 %  

Graf

11. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 – 30 let19588,24 %88,24 %  
31 – 45 let146,33 %6,33 %  
46 – 60 let114,98 %4,98 %  
61 a více let10,45 %0,45 %  

Graf

12. Vaše nevyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední odborná škola s maturitou8739,37 %39,37 %  
vysoká škola5826,24 %26,24 %  
gymnázium5223,53 %23,53 %  
základní146,33 %6,33 %  
vyšší odborná škola62,71 %2,71 %  
vyučen41,81 %1,81 %  

Graf

13. Máte dítě/děti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne19588,24 %88,24 %  
ano2611,76 %11,76 %  

Graf

14. Z ktérého kraje pocházíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pardubický6127,6 %27,6 %  
Hlavní město Praha2511,31 %11,31 %  
Středočeský219,5 %9,5 %  
Jihočeský209,05 %9,05 %  
Královéhradecký209,05 %9,05 %  
Jihomoravský209,05 %9,05 %  
Moravskoslezský114,98 %4,98 %  
Vysočina94,07 %4,07 %  
Zlínský73,17 %3,17 %  
Karlovarský73,17 %3,17 %  
Liberecký62,71 %2,71 %  
Ústecký62,71 %2,71 %  
Plzeňský52,26 %2,26 %  
Olomoucký31,36 %1,36 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Setkal(a) jste se někdy s dítětem s mentálním postižením, nebo takové znáte?

2. Jaký pocit máte při setkání s dítětem s mentálním postižením?

3. Zastali byste se dítětě s mentálním postižením, kdyby se mu někdo posmíval nebo ubližoval?

4. Jaké postoje má společnost, z vašeho pohledu , k dětem s mentálním postižením?

5. Domníváte se , že současný systém výchovy a vzdělávání dětí s mentálním postižením v České republice je na dobré úrovni??

6. Domníváte se, že by měla těhotná žena, u které bylo zjištěno vysoké riziko, že se dítě narodí mentálně postiženéby měla jít na potrat?

7. Domníváte se , že je vhodná pro děti s mentálním postižením integrace do běžných mateřských škol a základních škol ?

8. Myslíte si, že integrace dítěte v běžné základní škole závisí na typu jeho postižení?

9. Vadilo by Vám, kdyby se vaše děti měli pravidelně setkávat s dítětem s mentálním postižením ?

10. Vaše pohlaví:

11. Váš věk:

12. Vaše nevyšší dosažené vzdělání:

13. Máte dítě/děti?

14. Z ktérého kraje pocházíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Setkal(a) jste se někdy s dítětem s mentálním postižením, nebo takové znáte?

2. Jaký pocit máte při setkání s dítětem s mentálním postižením?

3. Zastali byste se dítětě s mentálním postižením, kdyby se mu někdo posmíval nebo ubližoval?

4. Jaké postoje má společnost, z vašeho pohledu , k dětem s mentálním postižením?

5. Domníváte se , že současný systém výchovy a vzdělávání dětí s mentálním postižením v České republice je na dobré úrovni??

6. Domníváte se, že by měla těhotná žena, u které bylo zjištěno vysoké riziko, že se dítě narodí mentálně postiženéby měla jít na potrat?

7. Domníváte se , že je vhodná pro děti s mentálním postižením integrace do běžných mateřských škol a základních škol ?

8. Myslíte si, že integrace dítěte v běžné základní škole závisí na typu jeho postižení?

9. Vadilo by Vám, kdyby se vaše děti měli pravidelně setkávat s dítětem s mentálním postižením ?

10. Vaše pohlaví:

11. Váš věk:

12. Vaše nevyšší dosažené vzdělání:

13. Máte dítě/děti?

14. Z ktérého kraje pocházíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Papežíková, G.Vnímání dětí s mentálním postižením (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://vnimani-deti-s-mentalnim-pos.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.