Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání etiky v oblasti internetového marketingu
Vnímání etiky v oblasti internetového marketingu
→ Mouchy spolknuté při jízdě na kole a pavouci snězení ve spánku se nepočítají :-) ←
(cca 1 min, veřejné výsledky)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tomáš Halamík |
---|---|
Šetření: | 03. 05. 2010 - 06. 05. 2010 |
Počet respondentů: | 126 |
Počet otázek (max/průměr): | 11 / 11.08 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 82,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:27 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení respondenti,
předem děkuji za ochotu vyplnit tento krátký dotazník, který poslouží jako podklad pro mou bakalářskou práci na téma Etika v oblasti e-marketingu. Nezabere Vám jistě více než pár minut.
Tomáš Halamík
Odpovědi respondentů
1. Setkali jste se někdy na internetu s komerčním sdělením (reklamou) která podle Vás nebyla etická (nevhodná, pohoršující, v rozporu s dobrými mravy, klamavá reklama, xenofobní, apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, vícekrát | 77 | 60,63 % | 61,11 % |
Ne, nesetkal/a | 33 | 25,98 % | 26,19 % |
Ano, jednou | 17 | 13,39 % | 13,49 % |
2. Setkali jste se někdy na stránkách, které nevyžadovaly potvrzení minimálního věku 18 let s reklamou na produkty určené pouze plnoletým (erotické služby, alkohol…)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, vícekrát | 83 | 65,35 % | 65,87 % |
Ne, nesetkal/a | 37 | 29,13 % | 29,37 % |
Ano, jednou | 7 | 5,51 % | 5,56 % |
3. Jak vnímáte SPAM (nevyžádaná pošta s většinou komerčním účelem) Vadí Vám?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, velmi mi vadí | 75 | 59,06 % | 59,52 % |
Ano, trochu mi vadí | 47 | 37,01 % | 37,3 % |
Ne, spíše mi nevadí | 4 | 3,15 % | 3,17 % |
Nevím / Nemám názor | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
4. Vzbudilo ve Vás někdy reklamní sdělení na internetu dojem, že se jedná o jiný produkt, než je ve skutečnosti nabízen? (Příklad: Obrázek tropického ostrova vzbudí dojem, že se jedná o cestování, ovšem po kliknutí na reklamu zjistíte, že se jedná o obchod se zahradní technikou.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, vícekrát | 79 | 62,2 % | 62,7 % |
Ne, nikdy | 33 | 25,98 % | 26,19 % |
Ano, jednou | 15 | 11,81 % | 11,9 % |
5. Vadí Vám takovýto druh „zavádějící“ reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, trochu mi vadí | 55 | 43,31 % | 43,65 % |
Ano, velmi mi vadí | 31 | 24,41 % | 24,6 % |
Ne, spíše mi nevadí | 19 | 14,96 % | 15,08 % |
Nevím / Nemám názor | 17 | 13,39 % | 13,49 % |
Ne, vůbec mi nevadí | 5 | 3,94 % | 3,97 % |
6. Zajímalo by Vás to, co se děje s informacemi, které o sobě vyplňujete do různých formulářů na internetu a jak jsou využívány? (registrace na nejrůznější stránky, profil na sociálních sítích apod.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, zajímalo by mě to | 117 | 92,13 % | 92,86 % |
Ne, je mi to jedno | 10 | 7,87 % | 7,94 % |
7. Některé organizace mají zaměstnance, jejichž úkolem je „v utajení“ (vydávají se za běžného uživatele internetu) psát pochvalné názory, komentáře a doporučení o produktech své společnosti na nejrůznější fóra, chaty, diskuze, do komentářů apod. Vadí Vám takové jednání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, velmi mi vadí | 54 | 42,52 % | 42,86 % |
Ano, trochu mi vadí | 45 | 35,43 % | 35,71 % |
Ne, spíše mi nevadí | 15 | 11,81 % | 11,9 % |
Nevím / Nemám názor | 9 | 7,09 % | 7,14 % |
Ne, vůbec mi nevadí | 4 | 3,15 % | 3,17 % |
8. Vadí Vám takzvaná pop-up okna (internetová stránka s většinou komerčním sdělením, která se otevře sama bez vašeho přičinění)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, velmi mi vadí | 103 | 81,1 % | 81,75 % |
Ano, trochu mi vadí | 19 | 14,96 % | 15,08 % |
Nevím / Nemám názor | 2 | 1,57 % | 1,59 % |
Ne, spíše mi nevadí | 2 | 1,57 % | 1,59 % |
Ne, vůbec mi nevadí | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
9. Setkali jste se někdy s reklamním sdělením, které vám slibovalo výhru, či jiné bonusy nebo zvýhodnění a po kliknutí na něj, jste byli přesměrováni na jinou stránku, aniž byste získali to, co bylo slíbeno? (Typické bývají takovéto texty: Gratulujeme, jste tisícím návštěvníkem těchto stránek, pro odměnu klikněte zde…)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, vícekrát | 100 | 78,74 % | 79,37 % |
Ano, jednou | 15 | 11,81 % | 11,9 % |
Ne, nesetkal/a | 12 | 9,45 % | 9,52 % |
10. Vadí Vám takováto lživá reklamní sdělení?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, velmi mi vadí | 87 | 69,05 % | 69,05 % |
Ano, trochu mi vadí | 30 | 23,81 % | 23,81 % |
Nevím / Nemám názor | 5 | 3,97 % | 3,97 % |
Ne, spíše mi nevadí | 4 | 3,17 % | 3,17 % |
11. Jak často užíváte internet
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Denně nebo téměř denně | 126 | 99,21 % | 100 % |
Minimálně 1x týdně | 1 | 0,79 % | 0,79 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (67,6 %)
- facebook.com (10,1 %)
- email.seznam.cz (6,4 %)
- vyplnto.cz (5,3 %)
- google.cz (3,2 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.