Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání etiky v oblasti internetového marketingu

Vnímání etiky v oblasti internetového marketingu

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Halamík
Šetření:03. 05. 2010 - 06. 05. 2010
Počet respondentů:126
Počet otázek (max/průměr):11 / 11.08
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:27
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 

 Vážení respondenti,

předem děkuji za ochotu vyplnit tento krátký dotazník, který poslouží jako podklad pro mou bakalářskou práci na téma Etika v oblasti e-marketingu. Nezabere Vám jistě více než pár minut.

Tomáš Halamík

Odpovědi respondentů

1. Setkali jste se někdy na internetu s komerčním sdělením (reklamou) která podle Vás nebyla etická (nevhodná, pohoršující, v rozporu s dobrými mravy, klamavá reklama, xenofobní, apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, vícekrát7760,63 %61,11 %  
Ne, nesetkal/a3325,98 %26,19 %  
Ano, jednou1713,39 %13,49 %  

Graf

2. Setkali jste se někdy na stránkách, které nevyžadovaly potvrzení minimálního věku 18 let s reklamou na produkty určené pouze plnoletým (erotické služby, alkohol…)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, vícekrát8365,35 %65,87 %  
Ne, nesetkal/a3729,13 %29,37 %  
Ano, jednou75,51 %5,56 %  

Graf

3. Jak vnímáte SPAM (nevyžádaná pošta s většinou komerčním účelem) Vadí Vám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, velmi mi vadí7559,06 %59,52 %  
Ano, trochu mi vadí4737,01 %37,3 %  
Ne, spíše mi nevadí43,15 %3,17 %  
Nevím / Nemám názor10,79 %0,79 %  

Graf

4. Vzbudilo ve Vás někdy reklamní sdělení na internetu dojem, že se jedná o jiný produkt, než je ve skutečnosti nabízen? (Příklad: Obrázek tropického ostrova vzbudí dojem, že se jedná o cestování, ovšem po kliknutí na reklamu zjistíte, že se jedná o obchod se zahradní technikou.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, vícekrát7962,2 %62,7 %  
Ne, nikdy3325,98 %26,19 %  
Ano, jednou1511,81 %11,9 %  

Graf

5. Vadí Vám takovýto druh „zavádějící“ reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, trochu mi vadí5543,31 %43,65 %  
Ano, velmi mi vadí3124,41 %24,6 %  
Ne, spíše mi nevadí1914,96 %15,08 %  
Nevím / Nemám názor1713,39 %13,49 %  
Ne, vůbec mi nevadí53,94 %3,97 %  

Graf

6. Zajímalo by Vás to, co se děje s informacemi, které o sobě vyplňujete do různých formulářů na internetu a jak jsou využívány? (registrace na nejrůznější stránky, profil na sociálních sítích apod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, zajímalo by mě to11792,13 %92,86 %  
Ne, je mi to jedno107,87 %7,94 %  

Graf

7. Některé organizace mají zaměstnance, jejichž úkolem je „v utajení“ (vydávají se za běžného uživatele internetu) psát pochvalné názory, komentáře a doporučení o produktech své společnosti na nejrůznější fóra, chaty, diskuze, do komentářů apod. Vadí Vám takové jednání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, velmi mi vadí5442,52 %42,86 %  
Ano, trochu mi vadí4535,43 %35,71 %  
Ne, spíše mi nevadí1511,81 %11,9 %  
Nevím / Nemám názor97,09 %7,14 %  
Ne, vůbec mi nevadí43,15 %3,17 %  

Graf

8. Vadí Vám takzvaná pop-up okna (internetová stránka s většinou komerčním sdělením, která se otevře sama bez vašeho přičinění)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, velmi mi vadí10381,1 %81,75 %  
Ano, trochu mi vadí1914,96 %15,08 %  
Nevím / Nemám názor21,57 %1,59 %  
Ne, spíše mi nevadí21,57 %1,59 %  
Ne, vůbec mi nevadí10,79 %0,79 %  

Graf

9. Setkali jste se někdy s reklamním sdělením, které vám slibovalo výhru, či jiné bonusy nebo zvýhodnění a po kliknutí na něj, jste byli přesměrováni na jinou stránku, aniž byste získali to, co bylo slíbeno? (Typické bývají takovéto texty: Gratulujeme, jste tisícím návštěvníkem těchto stránek, pro odměnu klikněte zde…)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, vícekrát10078,74 %79,37 %  
Ano, jednou1511,81 %11,9 %  
Ne, nesetkal/a129,45 %9,52 %  

Graf

10. Vadí Vám takováto lživá reklamní sdělení?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, velmi mi vadí8769,05 %69,05 %  
Ano, trochu mi vadí3023,81 %23,81 %  
Nevím / Nemám názor53,97 %3,97 %  
Ne, spíše mi nevadí43,17 %3,17 %  

Graf

11. Jak často užíváte internet

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Denně nebo téměř denně12699,21 %100 %  
Minimálně 1x týdně10,79 %0,79 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Setkali jste se někdy na internetu s komerčním sdělením (reklamou) která podle Vás nebyla etická (nevhodná, pohoršující, v rozporu s dobrými mravy, klamavá reklama, xenofobní, apod.)?

2. Setkali jste se někdy na stránkách, které nevyžadovaly potvrzení minimálního věku 18 let s reklamou na produkty určené pouze plnoletým (erotické služby, alkohol…)?

3. Jak vnímáte SPAM (nevyžádaná pošta s většinou komerčním účelem) Vadí Vám?

4. Vzbudilo ve Vás někdy reklamní sdělení na internetu dojem, že se jedná o jiný produkt, než je ve skutečnosti nabízen? (Příklad: Obrázek tropického ostrova vzbudí dojem, že se jedná o cestování, ovšem po kliknutí na reklamu zjistíte, že se jedná o obchod se zahradní technikou.)

5. Vadí Vám takovýto druh „zavádějící“ reklamy?

6. Zajímalo by Vás to, co se děje s informacemi, které o sobě vyplňujete do různých formulářů na internetu a jak jsou využívány? (registrace na nejrůznější stránky, profil na sociálních sítích apod.)

7. Některé organizace mají zaměstnance, jejichž úkolem je „v utajení“ (vydávají se za běžného uživatele internetu) psát pochvalné názory, komentáře a doporučení o produktech své společnosti na nejrůznější fóra, chaty, diskuze, do komentářů apod. Vadí Vám takové jednání?

8. Vadí Vám takzvaná pop-up okna (internetová stránka s většinou komerčním sdělením, která se otevře sama bez vašeho přičinění)?

9. Setkali jste se někdy s reklamním sdělením, které vám slibovalo výhru, či jiné bonusy nebo zvýhodnění a po kliknutí na něj, jste byli přesměrováni na jinou stránku, aniž byste získali to, co bylo slíbeno? (Typické bývají takovéto texty: Gratulujeme, jste tisícím návštěvníkem těchto stránek, pro odměnu klikněte zde…)

10. Vadí Vám takováto lživá reklamní sdělení?

11. Jak často užíváte internet

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Setkali jste se někdy na internetu s komerčním sdělením (reklamou) která podle Vás nebyla etická (nevhodná, pohoršující, v rozporu s dobrými mravy, klamavá reklama, xenofobní, apod.)?

2. Setkali jste se někdy na stránkách, které nevyžadovaly potvrzení minimálního věku 18 let s reklamou na produkty určené pouze plnoletým (erotické služby, alkohol…)?

3. Jak vnímáte SPAM (nevyžádaná pošta s většinou komerčním účelem) Vadí Vám?

4. Vzbudilo ve Vás někdy reklamní sdělení na internetu dojem, že se jedná o jiný produkt, než je ve skutečnosti nabízen? (Příklad: Obrázek tropického ostrova vzbudí dojem, že se jedná o cestování, ovšem po kliknutí na reklamu zjistíte, že se jedná o obchod se zahradní technikou.)

5. Vadí Vám takovýto druh „zavádějící“ reklamy?

6. Zajímalo by Vás to, co se děje s informacemi, které o sobě vyplňujete do různých formulářů na internetu a jak jsou využívány? (registrace na nejrůznější stránky, profil na sociálních sítích apod.)

7. Některé organizace mají zaměstnance, jejichž úkolem je „v utajení“ (vydávají se za běžného uživatele internetu) psát pochvalné názory, komentáře a doporučení o produktech své společnosti na nejrůznější fóra, chaty, diskuze, do komentářů apod. Vadí Vám takové jednání?

8. Vadí Vám takzvaná pop-up okna (internetová stránka s většinou komerčním sdělením, která se otevře sama bez vašeho přičinění)?

9. Setkali jste se někdy s reklamním sdělením, které vám slibovalo výhru, či jiné bonusy nebo zvýhodnění a po kliknutí na něj, jste byli přesměrováni na jinou stránku, aniž byste získali to, co bylo slíbeno? (Typické bývají takovéto texty: Gratulujeme, jste tisícím návštěvníkem těchto stránek, pro odměnu klikněte zde…)

10. Vadí Vám takováto lživá reklamní sdělení?

11. Jak často užíváte internet

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Halamík, T.Vnímání etiky v oblasti internetového marketingu (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://vnimani-etiky-v-oblasti-internetoveho-marketingu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.