Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání franchisingu

Vnímání franchisingu

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Katerina Asovskaya
Šetření:11. 06. 2013 - 13. 06. 2013
Počet respondentů:42
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.98
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:55,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:24
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj zajímá mě, co si myslíte o franchisingu. Moc děkuji, K :-)

 

Hodnocení Vaších odpovědí použiju ve své diplomové práci.

Odpovědi respondentů

1. Víte, co je to franchising?

Smysl fr.: Předání jednou firmou (franchisora) práva na využití své tržní značky, jména, jiné firmě (franchisantu), za určitých podmínek.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3583,33 %83,33 %  
ne716,67 %16,67 %  

Graf

2. Které slovo vystihuje pro Vás franchising nejlépe?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Masovost1945,24 %45,24 %  
Výnosnost1740,48 %40,48 %  
Jistota1228,57 %28,57 %  
Stabilita819,05 %19,05 %  
Jednoduchost716,67 %16,67 %  
Síla511,9 %11,9 %  
Nezávislost49,52 %9,52 %  
Jednotnost, kvalitu12,38 %2,38 %  
nevím12,38 %2,38 %  
finančni vyhody, kooperace,svindl12,38 %2,38 %  

Graf

3. Jakou značku byste asociativně jmenovali, při poslechu slova „franchising“?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mcdonalds921,43 %21,43 %  
KFC49,52 %9,52 %  
mcdonald49,52 %9,52 %  
Mc Donald´s24,76 %4,76 %  
nevím24,76 %4,76 %  
McDonald, Spartan Race, KFC, Starbucks12,38 %2,38 %  
???12,38 %2,38 %  
McDonalds, KFC, všechny modní značky12,38 %2,38 %  
MC donalds12,38 %2,38 %  
kfc, mcdonald, remax, burger king12,38 %2,38 %  
ostatní odpovědi subway
Potrefena husa
nejakou francouzskou
euromaster
Remax
crocus
McDonald, Remax
mekdonald
Mc´Donalds
KFC,Mc ´Donald
McDonald, KFC
Mc Donald
Herbalife
McDonalds, KFC
forneti
McDonalds, Bageterie boulavard, KFC a dalsi
1638,1 %38,1 % 

Graf

4. Rozhodli jste jít na večeře. Zvolíte spíše podnik, se kterým již máte zkušenost, nebo vyzkoušíte něco nového?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Čas od času vyzkouším něco nového, ale vyzkoušené podniky zůstávají moji prioritou2661,9 %61,9 %  
50/50921,43 %21,43 %  
Rád zkouším nové věci, každé místo je v něčem dobré716,67 %16,67 %  

Graf

5. Co je pro Vás rozhodujícím kritériem při výběru produktu/služby?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Vzhled3.9292.543
Recenze4.3334.46
Cena3.0242.69
Zážitek4.4762.202
Kvalita2.5483.01
Image5.6192.474
Užitečnost4.0714.59

Graf

6. Myslíte, že musí být franchisingový produkt kvalitnější?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2661,9 %61,9 %  
nevím1023,81 %23,81 %  
ano614,29 %14,29 %  

Graf

7. Myslíte, že musí být franchisingový produkt dražší?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3378,57 %78,57 %  
nevím614,29 %14,29 %  
ano37,14 %7,14 %  

Graf

8. Jaké byste uvedli důvody, proč investovat do franchisingu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Chci být nezávislý a chci podnikat, ale nechci začínat od nuly2969,05 %69,05 %  
Je to ověřený způsob jak expandovat svůj byznys1945,24 %45,24 %  
Nemůžu sehnat finanční prostředky ke startu svého bzynysu1330,95 %30,95 %  
nevím12,38 %2,38 %  
Abych měl dodatečný důchod12,38 %2,38 %  

Graf

9. Jaké odvětví je pro franchising nejvhodnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Restaurace3175,61 %73,81 %  
Obchod2048,78 %47,62 %  
Zdráví a krása819,51 %19,05 %  
Reality717,07 %16,67 %  
Všechny614,63 %14,29 %  
Auto37,32 %7,14 %  
Vsechny konzumni, mimo specificke cinnosti u ktere se spatne hlida kvalita dodavanych sluzeb12,44 %2,38 %  
nevím12,44 %2,38 %  
oblečeni12,44 %2,38 %  
B2B12,44 %2,38 %  

Graf

10. Jaké jsou podle Vás hlavní výhody franchisingu před klasickým podnikáním?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rychlý vstup na trh2354,76 %54,76 %  
Je méně riskantní2047,62 %47,62 %  
Nemusím nic vymýšlet a řešit2047,62 %47,62 %  
Již vytvořená klientská báze1842,86 %42,86 %  
Podpora ze strany franchisora1330,95 %30,95 %  
Jednodušší přístup k půjčkám49,52 %9,52 %  
nevím12,38 %2,38 %  
vyhody nevidím12,38 %2,38 %  

Graf

11. Hlavní nevýhody?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Omezenost ve změnách (designu, produktu, dodavatelů…)3173,81 %73,81 %  
Povinnost odvádět licenční poplatky1945,24 %45,24 %  
Automatické přebírání „cizích chyb“ jiných franchisantů1740,48 %40,48 %  
Vytváření reportů pro franchisora, kontrola z jeho strány819,05 %19,05 %  
nevím12,38 %2,38 %  
ohlizeni se na druhou firmu12,38 %2,38 %  

Graf

12. Jaký je podle Vás dopad franchisingu na společnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ničí individualitu2252,38 %52,38 %  
Přispívá ekonomickému rozvoji, vytváří nová pracovní místa a generuje důchody1842,86 %42,86 %  
Tvoří nebezpečí monopolu1638,1 %38,1 %  
Startuje rozvoj malého podnikání1330,95 %30,95 %  
Vytvářením konkurence, zlepšuje kvalitu716,67 %16,67 %  
nevím24,76 %4,76 %  
standartizace12,38 %2,38 %  
Zamena kvality produktu/sluzby s kvantitou12,38 %2,38 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Jaké jsou podle Vás hlavní výhody franchisingu před klasickým podnikáním?

  • odpověď Je méně riskantní:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jistota na otázku 2. Které slovo vystihuje pro Vás franchising nejlépe?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Víte, co je to franchising?

2. Které slovo vystihuje pro Vás franchising nejlépe?

4. Rozhodli jste jít na večeře. Zvolíte spíše podnik, se kterým již máte zkušenost, nebo vyzkoušíte něco nového?

5. Co je pro Vás rozhodujícím kritériem při výběru produktu/služby?

6. Myslíte, že musí být franchisingový produkt kvalitnější?

7. Myslíte, že musí být franchisingový produkt dražší?

8. Jaké byste uvedli důvody, proč investovat do franchisingu?

9. Jaké odvětví je pro franchising nejvhodnější?

10. Jaké jsou podle Vás hlavní výhody franchisingu před klasickým podnikáním?

11. Hlavní nevýhody?

12. Jaký je podle Vás dopad franchisingu na společnost?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Víte, co je to franchising?

2. Které slovo vystihuje pro Vás franchising nejlépe?

4. Rozhodli jste jít na večeře. Zvolíte spíše podnik, se kterým již máte zkušenost, nebo vyzkoušíte něco nového?

5. Co je pro Vás rozhodujícím kritériem při výběru produktu/služby?

6. Myslíte, že musí být franchisingový produkt kvalitnější?

7. Myslíte, že musí být franchisingový produkt dražší?

8. Jaké byste uvedli důvody, proč investovat do franchisingu?

9. Jaké odvětví je pro franchising nejvhodnější?

10. Jaké jsou podle Vás hlavní výhody franchisingu před klasickým podnikáním?

11. Hlavní nevýhody?

12. Jaký je podle Vás dopad franchisingu na společnost?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Asovskaya, K.Vnímání franchisingu (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://vnimani-franchisingu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.