Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Formy reklamy a jejich vnímání

Formy reklamy a jejich vnímání

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Sabina Smalikova
Šetření:09. 03. 2012 - 13. 03. 2012
Počet respondentů:164
Počet otázek (max/průměr):22 / 17.62
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:55,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

 

dovoluji si Vás požádat o vyplnění krátkého dotazníku týkajícího se vnímání jednotlivých forem reklamy. Výsledky použiji jako podklad pro moji bakalářskou práci. Dotazník Vám zabere jen pár minut a je zcela anonymní.

 

Děkuji všem za ochotu!

 

 

Odpovědi respondentů

1. Vnímáte reklamu v TV?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklamu v TV skoro nevnímám, ale sleduji ji4225,61 %25,61 %  
Ano, sleduji reklamu v TV a baví mne ji hodnotit z hlediska provedení3219,51 %19,51 %  
Na TV se nedívám3118,9 %18,9 %  
Ne, reklamu v TV ignoruji2615,85 %15,85 %  
Ne, přepnu na jiný program2414,63 %14,63 %  
Ano, sleduji reklamu v TV, jsem zvědavý/á na produkty a služby95,49 %5,49 %  

Graf

2. Nakoupili jste někdy na základě reklamy v TV?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9256,1 %56,1 %  
ano7243,9 %43,9 %  

Graf

3. Pokud ano, co jste nakoupili?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
potraviny712,73 %4,27 %  
kosmetika35,45 %1,83 %  
potraviny, drogerie23,64 %1,22 %  
Šampon23,64 %1,22 %  
krém na plet11,82 %0,61 %  
elekt,spotrebice11,82 %0,61 %  
kosmetika, jídlo11,82 %0,61 %  
jar, prací prostředky, potraviny11,82 %0,61 %  
Kofolu, coca colu, tassimo, hračky11,82 %0,61 %  
zubni pastu11,82 %0,61 %  
ostatní odpovědi Kdeco, určitě na mě má vliv reklama na běžné výrobky (hygiena, potraviny), že z produktu "noname" dělá značku, kterou znám. A pak třeba když je v TV reklamě vyloženě akce (sleva v obchodě, kam chodíme, nebo sleva na zboží, které kupujeme.)
nevzpomínám si, ale něco asi ano
mop na podlahu
už si nepamatuji
Drogerie
zbozi
krém dove
něco malého, např. lék
Hračku pro dítě
kosmetiku, pastu, sladkosti
Hračku
prostředky na čištění, dámské vložky
Savo
Čistící prostředek
léky
potraviny, bílou techniku
většinou pleny, výrobky pro děti a různé potraviny a věci které jsou zrovna v akci v jednotlivých hypermarketech
zlevněné zboží v obchodě
šampon, sprchový gel, krém
nový kosmetický produkt
nic
prací prášek, čistící prostředky
kosmetiku
něco z drogerie
potraviny, oblačení
Něco určitě.
Nový potavinový produkt, např. novou příchuť čokolády, apod.
parní žehličku
jídlo
Těžko říct z patra, ale asi něco z KFC
Mrože (nanuk)
novinky, limitovane edice
potraviny, drogerii
cukrovinky, čistící prostředky, hygienické potřeby
ŽVÝKAČKY
3563,64 %21,34 % 

Graf

4. Vnímáte reklamu v rádiu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, přepnu na jinou stanici5634,15 %34,15 %  
Rádio neposlouchám5533,54 %33,54 %  
Ano, poslouchám ji a baví mne ji hodnotit z hlediska provedení3923,78 %23,78 %  
Ano, poslouchám ji, jsem zvědavý/á na produkty a služby148,54 %8,54 %  

Graf

5. Nakoupili jste někdy na základě reklamy v Rádiu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15695,12 %95,12 %  
ano84,88 %4,88 %  

Graf

6. Pokud ano, co jste nakoupili?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zájezd222,22 %1,22 %  
Nevzpomínám si111,11 %0,61 %  
-111,11 %0,61 %  
předplatné časopisu111,11 %0,61 %  
nevim111,11 %0,61 %  
lístky na koncert111,11 %0,61 %  
nic111,11 %0,61 %  
kytara111,11 %0,61 %  

Graf

7. Vnímáte venkovní reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, venkovní reklamu ignoruji9759,15 %59,15 %  
Ano, baví mne ji hodnotit z hlediska provedení5231,71 %31,71 %  
Ano, jsem zvědavý/á na produkty a služby95,49 %5,49 %  
Ano, bez reklam by okolí vypadalo nudně63,66 %3,66 %  

Graf

8. Nakoupili jste někdy na základě venkovní reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14890,24 %90,24 %  
ano169,76 %9,76 %  

Graf

9. Pokud ano, co jste nakoupili?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nábytek, auto, telefon114,29 %0,61 %  
Totéž jako u TV. Cíleně se o reklamu nezajímám, ale samozřejmě ji vidím a občas mě ovlivní.114,29 %0,61 %  
nevím, ale něco asi ano114,29 %0,61 %  
nic114,29 %0,61 %  
potraviny, drogerie, ale i služby (taxi...)114,29 %0,61 %  
psa114,29 %0,61 %  
IKEA, NEPAMATUJI SI114,29 %0,61 %  

Graf

10. Vnímáte tiskovou reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, tiskovou reklamu ignoruji9557,93 %57,93 %  
Ano, jsem zvědavý/á na produkty a služby4426,83 %26,83 %  
Ano, baví mne ji hodnotit z hlediska provedení2515,24 %15,24 %  

Graf

11. Nakoupili jste někdy na základě tiskové reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11670,73 %70,73 %  
ano4829,27 %29,27 %  

Graf

12. Pokud ano, co jste nakoupili?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Potraviny313,04 %1,83 %  
oblečení28,7 %1,22 %  
Nevzpomínám si14,35 %0,61 %  
matrace, nábytek14,35 %0,61 %  
oblečení, potraviny14,35 %0,61 %  
dtto14,35 %0,61 %  
to co bylo nabizeno14,35 %0,61 %  
Med14,35 %0,61 %  
elektroniku14,35 %0,61 %  
Pokud jsou letáky různých hyper,super tisková reklama, nakupujeme podle nabídky14,35 %0,61 %  
ostatní odpovědi Potraviny, dregerii, oblečení...
pouze využívám jako vodítko pro nákup pro mě potřebných parametrů vybraného zboží
nákupní tašky
potraviny, zboží
běžné zboží denní potřeby - z tisk.letáků Kaufland,Globus,Lidl aj.
Opět nějaké potravinové produkty.
Zboží z akčních letáků
Kávu, dětské pleny...
U tiskové reklamy reaguji spíše na slevy, ale v obchodě se pak na základě kvality rozmýšlím, zdali si produkt koupím.
jídlo, kosmetiku
1043,48 %6,1 % 

Graf

13. Vnímáte reklamu na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, reklamu na internetu ignoruji5734,76 %34,76 %  
Ne, reklamu na internetu blokuji5030,49 %30,49 %  
Ano, ale musí být interaktivní2917,68 %17,68 %  
Ano, baví mne ji hodnotit z hlediska provedení159,15 %9,15 %  
Ano, jsem zvědavý/á na produkty a služby137,93 %7,93 %  

Graf

14. Nakoupili jste někdy na základě reklamy na internetu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12475,61 %75,61 %  
ano4024,39 %24,39 %  

Graf

15. Pokud ano, co jste nakoupili?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oblečení425 %2,44 %  
ne16,25 %0,61 %  
oblečení, doplňky do bytu, dovolenou16,25 %0,61 %  
Různé spotřební zboží 16,25 %0,61 %  
dětskou postýku16,25 %0,61 %  
boty16,25 %0,61 %  
vibrátor16,25 %0,61 %  
bílá technika, káva16,25 %0,61 %  
nic16,25 %0,61 %  
dětské oblečení16,25 %0,61 %  
ostatní odpovědi Elektronika, sportovní vybavení
vouchery
elektronika
318,75 %1,83 % 

Graf

16. Vnímáte reklamu na internetu jako více rušivou než ostatní formy reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9158,71 %55,49 %  
ne6441,29 %39,02 %  

Graf

17. Která z forem reklamy Vás nejvíce ruší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama v TV7646,34 %46,34 %  
Reklama na internetu6841,46 %41,46 %  
Reklama v Rádiu127,32 %7,32 %  
Reklama v tiskovinách42,44 %2,44 %  
Venkovní reklama42,44 %2,44 %  

Graf

18. Pokud si reklamy na internetu všimnete, jakou formu mívá nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Plošná reklama (reklamní proužky, okna apod.)10865,85 %65,85 %  
Videa, spoty2515,24 %15,24 %  
Textová reklama (reklama vypadající jako článek..)137,93 %7,93 %  
Jiné116,71 %6,71 %  
Advergaming (hry s reklamním obsahem)74,27 %4,27 %  

Graf

19. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena11268,29 %68,29 %  
Muž5231,71 %31,71 %  

Graf

20. Do jaké věkové skupiny spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-266740,85 %40,85 %  
27-323320,12 %20,12 %  
Více2112,8 %12,8 %  
15-201810,98 %10,98 %  
33-401710,37 %10,37 %  
41-5084,88 %4,88 %  

Graf

22. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ, SOŠ5734,76 %34,76 %  
5332,32 %32,32 %  
Gymnázium2817,07 %17,07 %  
SOU116,71 %6,71 %  
106,1 %6,1 %  
VOŠ53,05 %3,05 %  

Graf

23. Z jakého kraje pocházíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha3621,95 %21,95 %  
Jihomoravský kraj2112,8 %12,8 %  
Kraj Vysočina148,54 %8,54 %  
Moravskoslezský kraj148,54 %8,54 %  
Olomoucký kraj127,32 %7,32 %  
Pardubický kraj106,1 %6,1 %  
Plzeňský kraj95,49 %5,49 %  
Královéhradecký kraj95,49 %5,49 %  
Středočeský kraj95,49 %5,49 %  
Ústecký kraj84,88 %4,88 %  
Liberecký kraj84,88 %4,88 %  
Zlínský kraj63,66 %3,66 %  
Jihočeský kraj53,05 %3,05 %  
Karlovarský kraj31,83 %1,83 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

16. Vnímáte reklamu na internetu jako více rušivou než ostatní formy reklamy?

  • odpověď ne:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama v Rádiu na otázku 17. Která z forem reklamy Vás nejvíce ruší?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vnímáte reklamu v TV?

2. Nakoupili jste někdy na základě reklamy v TV?

4. Vnímáte reklamu v rádiu?

5. Nakoupili jste někdy na základě reklamy v Rádiu?

7. Vnímáte venkovní reklamu?

8. Nakoupili jste někdy na základě venkovní reklamy?

10. Vnímáte tiskovou reklamu?

11. Nakoupili jste někdy na základě tiskové reklamy?

13. Vnímáte reklamu na internetu?

14. Nakoupili jste někdy na základě reklamy na internetu?

16. Vnímáte reklamu na internetu jako více rušivou než ostatní formy reklamy?

17. Která z forem reklamy Vás nejvíce ruší?

18. Pokud si reklamy na internetu všimnete, jakou formu mívá nejčastěji?

19. Jste:

20. Do jaké věkové skupiny spadáte?

22. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

23. Z jakého kraje pocházíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vnímáte reklamu v TV?

2. Nakoupili jste někdy na základě reklamy v TV?

4. Vnímáte reklamu v rádiu?

5. Nakoupili jste někdy na základě reklamy v Rádiu?

7. Vnímáte venkovní reklamu?

8. Nakoupili jste někdy na základě venkovní reklamy?

10. Vnímáte tiskovou reklamu?

11. Nakoupili jste někdy na základě tiskové reklamy?

13. Vnímáte reklamu na internetu?

14. Nakoupili jste někdy na základě reklamy na internetu?

16. Vnímáte reklamu na internetu jako více rušivou než ostatní formy reklamy?

17. Která z forem reklamy Vás nejvíce ruší?

18. Pokud si reklamy na internetu všimnete, jakou formu mívá nejčastěji?

19. Jste:

20. Do jaké věkové skupiny spadáte?

22. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

23. Z jakého kraje pocházíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Smalikova, S.Formy reklamy a jejich vnímání (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://vnimani-jednotlivych-forem-r.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.