Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání módy a stylu v Čechách

Vnímání módy a stylu v Čechách

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kristýna žirovnická
Šetření:30. 05. 2010 - 07. 06. 2010
Počet respondentů:91
Počet otázek (max/průměr):19 / 17.71
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:57
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

následující dotazník zjištuje Váš názor na módní průmysl v České Republice a jak ho vnímáte oproti evropským zemím. Ráda bych z něj vyčetla vhodné informace pro mou semestrální práci. Zajímají mě Vaše názory, postoje a postřehy z oblasti módního světa.

Děkuji předem za vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Je pro Vás móda a styl důležitý?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6672,53 %72,53 %  
ne1617,58 %17,58 %  
nevím99,89 %9,89 %  

Graf

2. Sledujete módní trendy a novinky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4953,85 %53,85 %  
ne3538,46 %38,46 %  
nevím77,69 %7,69 %  

Graf

3. Myslíte si, že čeští lidé mají vkus a osobní "image"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3336,26 %36,26 %  
jen ti mladí2628,57 %28,57 %  
ano1112,09 %12,09 %  
jak kdo33,3 %3,3 %  
nic33,3 %3,3 %  
individuálně22,2 %2,2 %  
vždy záleží na úhlu pohledu11,1 %1,1 %  
Jak kteří, ale myslim ze to celkem jde.11,1 %1,1 %  
jak kteří, někdo vůbec někdo příliš11,1 %1,1 %  
jen někdo11,1 %1,1 %  
nevím11,1 %1,1 %  
Jen někteří...11,1 %1,1 %  
anoKdyzMajiPenizeKdyzNeBerouCoSeDa11,1 %1,1 %  
jak kteri11,1 %1,1 %  
někteří ano, ale nesouvisí to s věkem11,1 %1,1 %  
jak kteří, jak kde11,1 %1,1 %  
někteří11,1 %1,1 %  
ne tolik jako např. Francouzi11,1 %1,1 %  
nevztahovala bych to na ČR, je to individuální11,1 %1,1 %  

Graf

4. Domníváte se, že každá země má svůj osobitý charkater v oblékání?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7481,32 %81,32 %  
ne1314,29 %14,29 %  
nevím44,4 %4,4 %  

Graf

5. Nakupují, podle Vašeho názoru, obyvatelé České Republiky oblečení rádi a často?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3841,76 %41,76 %  
ne2729,67 %29,67 %  
nevím2628,57 %28,57 %  

Graf

6. Má podle Vás módní průmysl v Čechách tradici?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4246,15 %46,15 %  
ne3639,56 %39,56 %  
nevím1314,29 %14,29 %  

Graf

7. Je český textilní průmysl schopen obstát ve světové konkurenci?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4448,35 %48,35 %  
ano2830,77 %30,77 %  
nevím1920,88 %20,88 %  

Graf

8. Myslíte si, že postoj k módě vychází i z prostředí, kde žijete?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8795,6 %95,6 %  
ne33,3 %3,3 %  
nevím11,1 %1,1 %  

Graf

9. Líbí se Vám typický styl oblékání v některých z těchto zemí? V kterých?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Francie4043,96 %43,96 %  
USA1213,19 %13,19 %  
Anglie1010,99 %10,99 %  
ne66,59 %6,59 %  
Holandsko22,2 %2,2 %  
nevím22,2 %2,2 %  
francie, anglie11,1 %1,1 %  
asi ne11,1 %1,1 %  
neznám styly jednotlivých zemí11,1 %1,1 %  
Španělsko11,1 %1,1 %  
Švédsko11,1 %1,1 %  
nevím, o jaké styly oblékání jde11,1 %1,1 %  
Japonsko (klasické i moderní)11,1 %1,1 %  
jedno11,1 %1,1 %  
současná móda se mi nelíbí11,1 %1,1 %  
Svedsko11,1 %1,1 %  
Kombinace Fr, UK, USA11,1 %1,1 %  
Japonsko11,1 %1,1 %  
nic11,1 %1,1 %  
Rusko11,1 %1,1 %  
Finsko11,1 %1,1 %  
neznám nic nako "typický styl oblékání"11,1 %1,1 %  
nic konkretniho11,1 %1,1 %  
itálie11,1 %1,1 %  
mexiko11,1 %1,1 %  

Graf

10. Když máte možnost, kupujete raději oblečení v cizích zemích?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5459,34 %59,34 %  
ne2729,67 %29,67 %  
nevím1010,99 %10,99 %  

Graf

11. Využíváte k nákupu oblečení internetové nakupování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velmi zřídka4549,45 %49,45 %  
ještě, jsem to nezkusil/a2729,67 %29,67 %  
většinou ano1314,29 %14,29 %  
stále66,59 %6,59 %  

Graf

12. Chybí Vám na českém trhu nějaká z Vašich oblíbených značek?Pokud ano, která?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne416 %4,4 %  
Agnes B, Zadig, ale tyhle znacky by se v cr neuziv14 %1,1 %  
značka Jordam14 %1,1 %  
GAP14 %1,1 %  
frederic´s of hollywood14 %1,1 %  
Aderlass, S!Pank, Kera14 %1,1 %  
Primark14 %1,1 %  
Xanak14 %1,1 %  
bench14 %1,1 %  
animal14 %1,1 %  
ostatní odpovědi Bershka men, Desigual
Doroty Parkinson,Atmosphere
Jessica Louise, Ironfist, No Fear, Abbey Dawn...
Kathy Van Zeeland, Express, Victoria's Secret
American Apparel
Abercrombie
motivi
ann taylor loft, gap, old navy
ralph lauren, american eagle
Monki
victorias secret
Manoukian
1248 %13,19 % 

Graf

13. Domníváte se, že na českém trhu je ještě prostor pro obchody s módou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7784,62 %84,62 %  
nevím1112,09 %12,09 %  
ne33,3 %3,3 %  

Graf

14. Dáváte přednost zahraničním značkám a výrobkům před těmi českými?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4751,65 %51,65 %  
ne2830,77 %30,77 %  
nevím1617,58 %17,58 %  

Graf

15. Máte svou oblíbenou značku oblečení? Pokud ano, kterou?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
H48,51 %4,4 %  
Reserved24,26 %2,2 %  
fishbone24,26 %2,2 %  
Bershka24,26 %2,2 %  
Nike, Split, Quiksilver, Blažek, Reserved, Mark12,13 %1,1 %  
na ceskem trhu se nevyskytuji12,13 %1,1 %  
Nike, Jordan, Nugget , DC12,13 %1,1 %  
nemám12,13 %1,1 %  
New yorker12,13 %1,1 %  
HM12,13 %1,1 %  
ostatní odpovědi Op Prostějov,Blažek
replay
cherokee
funstorm, uax
zara:o)
nejsem vyloženě značkový typ
Wesc
Aderlass, S!Pank, Kera
adidas, kenvelo, puma
Converse, Vans
Abercrombie
Orsay, Reserved
Guess
Xanak
Zara, Bershka, Mayo Chix, Roxy
outdoorové a novou vlnu (leeda)
bench
animal
Tally Weijl
S.A.M., Nell, Orsay
ZARA, Mango, TOP SHOP
Repulse wear, Noizz, Darkside
motivi,guess
ann taylor loft
Timberland
Bushman
volcom
Zara
Orsay
Esprit, Oliver
Sanu Babu
3165,96 %34,07 % 

Graf

16. Kolik průměrně měsíčně utratíte za oblečení, obuv a doplňky?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 1000Kč4148,81 %45,05 %  
1001Kč - 2500Kč3035,71 %32,97 %  
2501Kč - 5000Kč1214,29 %13,19 %  
nad 5001Kč11,19 %1,1 %  

Graf

17. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7279,12 %79,12 %  
muž1920,88 %20,88 %  

Graf

18. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 30 let6874,73 %74,73 %  
méně než 20 let1819,78 %19,78 %  
31 - 40 let55,49 %5,49 %  

Graf

19. Jaké je Vaše povolání? Při shodě s více možnostmi, vyberte to, které je pro Vás nejdůležitější.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student5459,34 %59,34 %  
zaměstnanec2729,67 %29,67 %  
živnostník33,3 %3,3 %  
nezaměstnaný22,2 %2,2 %  
na mateřské dovolené22,2 %2,2 %  
tak na pul to a na pul to :D11,1 %1,1 %  
zaměstnaný student11,1 %1,1 %  
mateřská dovolená11,1 %1,1 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Sledujete módní trendy a novinky?

  • odpověď ne:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 1. Je pro Vás móda a styl důležitý?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Je pro Vás móda a styl důležitý?

2. Sledujete módní trendy a novinky?

3. Myslíte si, že čeští lidé mají vkus a osobní "image"?

4. Domníváte se, že každá země má svůj osobitý charkater v oblékání?

5. Nakupují, podle Vašeho názoru, obyvatelé České Republiky oblečení rádi a často?

6. Má podle Vás módní průmysl v Čechách tradici?

7. Je český textilní průmysl schopen obstát ve světové konkurenci?

8. Myslíte si, že postoj k módě vychází i z prostředí, kde žijete?

9. Líbí se Vám typický styl oblékání v některých z těchto zemí? V kterých?

10. Když máte možnost, kupujete raději oblečení v cizích zemích?

11. Využíváte k nákupu oblečení internetové nakupování?

13. Domníváte se, že na českém trhu je ještě prostor pro obchody s módou?

14. Dáváte přednost zahraničním značkám a výrobkům před těmi českými?

16. Kolik průměrně měsíčně utratíte za oblečení, obuv a doplňky?

17. Jaké je Vaše pohlaví?

18. Jaký je Váš věk?

19. Jaké je Vaše povolání? Při shodě s více možnostmi, vyberte to, které je pro Vás nejdůležitější.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Je pro Vás móda a styl důležitý?

2. Sledujete módní trendy a novinky?

3. Myslíte si, že čeští lidé mají vkus a osobní "image"?

4. Domníváte se, že každá země má svůj osobitý charkater v oblékání?

5. Nakupují, podle Vašeho názoru, obyvatelé České Republiky oblečení rádi a často?

6. Má podle Vás módní průmysl v Čechách tradici?

7. Je český textilní průmysl schopen obstát ve světové konkurenci?

8. Myslíte si, že postoj k módě vychází i z prostředí, kde žijete?

9. Líbí se Vám typický styl oblékání v některých z těchto zemí? V kterých?

10. Když máte možnost, kupujete raději oblečení v cizích zemích?

11. Využíváte k nákupu oblečení internetové nakupování?

13. Domníváte se, že na českém trhu je ještě prostor pro obchody s módou?

14. Dáváte přednost zahraničním značkám a výrobkům před těmi českými?

16. Kolik průměrně měsíčně utratíte za oblečení, obuv a doplňky?

17. Jaké je Vaše pohlaví?

18. Jaký je Váš věk?

19. Jaké je Vaše povolání? Při shodě s více možnostmi, vyberte to, které je pro Vás nejdůležitější.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

žirovnická, K.Vnímání módy a stylu v Čechách (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://vnimani-mody-a-stylu-v-cechach.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.