Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání občanů s graffiti

Vnímání občanů s graffiti

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Bc. Petra Chmelová
Šetření:01. 03. 2009 - 13. 03. 2009
Počet respondentů:164
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.02
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:40,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dovoluji si Vás oslovit s žádostí o vyplnění tohoto dotazníku. Provádím marketingový výzkum, který se týká vnímání občanů s graffiti, popřípadě zda by jej uvítali jako reklamu. Ujišťuji Vás, že získaná data zůstanou v anonymitě a budou sloužit výhradně pro účely mé bakalářské práce. Vybrané odpovědi označte křížkem. Prosím, označte pouze jednu odpověď, není-li uvedeno jinak.

 

Děkuji za spolupráci

Odpovědi respondentů

1. Znáte pojem graffiti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16298,78 %98,78 %  
ne21,22 %1,22 %  

Graf

2. Co si vybavíte, když se řekne graffiti?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
umění53,09 %3,05 %  
pomalované zdi42,47 %2,44 %  
počmárané zdi31,85 %1,83 %  
Hip hop21,23 %1,22 %  
kresby21,23 %1,22 %  
vandalismus21,23 %1,22 %  
posprejované zdi21,23 %1,22 %  
graffiti21,23 %1,22 %  
malby na zdi21,23 %1,22 %  
čmáranice na zdi21,23 %1,22 %  
ostatní odpovědi počmáraná zeď
pokreslené zdi
malby
čmáranice
obrázek
obrazy
technika, při které se používají spreje
Umeni a kulturu
zajímavé "obrazy"
Krezby??
sprejem nastrikane pismena,obrazky na zdi
čmáranice na zdi..
spreje, zeď
grafická realizace někoho
sprejerskou čmáranici
malby, umění. pěkní chlapi
Malování sprejem legálně i nelegálně
barevné podpisy a obrázky na zdech :)
Obrázky na zdech
texty a obrazy na zdech či jinde, nelegální
obrazek na stene
cccvvvbbb
někdy umění, někdy čmáranice
sprayery
malůvky na zdech a pod.
pomalovaný metro například
umělecký dílo, adrenalin, město,
pomalované zdi na ulici
prostě malby - nejen- na zdech
zničená fasáda, vlak
amatérské čmáranice i umělecká díla
nápisy i obrázky na zdech
Skody, ale i krasne umeni vytvorene sprejem.
málokdy povedené dílo, většinou čmáranice
grafit
graffit
nic
vlaky
panelyyyyyyy
pěkný obrázky a texty na zdech
Malby ať už po stěnách nebo skycy na papíře
malba
barevné malůvky na zdi
Trestný čin
barvy, text, podpis, sprej, vlak
Umělecké dílo
Popsaná nebo pokreslená veřejná plocha
Píseň Writings on the wall
znehodnocené zdi domů
Pomalovanou zeď
nástěnné malby sprejem
"počmárané" veřejné prostory
většinou počmárané zdi, až na vyjímky
grafitti vnímám jako umění
sprej na stěně
Bohužel na prvním místě zničené fasády nových domů
čmáranice na zdech
sprejovanou zdeď
Ničení majetku,v opačném případě zajímavá malba.
sprejová malba na zdi
umění,sebevyjádření,kreativita
Pomalovaná zeď Vítkovické nemocnice. 2.Posprejovan
hrozně počmárané stěny, av 5% perfektní malby
abstraktní obrázky na zdi
betonové plochy, art, pomalované domy a vlaky
umění(kresba)
barvou postrikane zdi, budovy, vlaky apod..
barevná kompozice na velkých plochách
kresby na zdech
umění, art, design
cmarance
obrázky a nápisy
sprejové kresby na budovách
malby ne zdi
kreslená slova, obrázky, klikyháky, barvy
velke malby sprejem
tagy, počmárané zdi,ale i skutečné obrazy na zdi
no obrázky a nebo tkz. podpisy na stěnách
barevný text na zdech
barevnej text který zdobí naše zdi
posprejovaná stena
Obrázek nebo text nasprejovaný na stěně
styl malby pomocí sprejů
většinou umělecká díla
"čmáranici" na steně
cmaranice po zdi
barevný nástřik na veřejných místech
obrazce
Sídlištní umění
čmáranice po veřejných zdech
nasprejovane motivy
pocmarane zdi domu, vlaku
počmárané zdi domů
ponicene zdi... na spravnem miste je to umeni
bravy ulice
krásné barevné obrázky na veřejných místech - větš
posprejovaná a potagovaná místa
umelecke vytvory tvorene sprejem
posprejované domy a MHD
1) vandalismus 2) umění
malby nebo čmáranice na zdech a budovách
malba sprejem
čmáranice po zdech
Barevné malby či hesla po zdech
malby sprejem na zdi
Poulicni umeni
metro
škaredé pomalované stěny
sprejema postříkané domy, ploty, zdi, památky
Sprej
Výtvarný projev technikou barvy ve spreji
street art na zdech a pomalovaný městský mobiliář
zdobení ulic
Vandalismus!
zkrášlení ulic
sprejery
stylizovaný nápis či malba sprejem na rovonu ploch
barevný nápis na zdi udělaný sprejem nebo barvami
zeď naší školy
uměleckou věc
posprejovany steny, MHD atd... smažky, a podobní..
Barvy, obrázky, ulice
Sprejové malby
sprejerství
vyvedené obrázky na zdech
malby na čemkoliv, resp. spreyové malby...
nasprejované obrázky a nápisy na zdech
barevné texty na budovách
malůvky po zdech domů, pilířích mostů atd.
nasprejované tagy, obrázky
barevnost města
13683,95 %82,93 % 

Graf

3. Jaký je Váš postoj ke graffiti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [kladnýotázka č. 5, neutrálníotázka č. 5, zápornýotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neutrální7848,15 %47,56 %  
kladný4729,01 %28,66 %  
záporný3722,84 %22,56 %  

Graf

4. Z jakého důvodu je Váš postoj záporný?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ničení veřejných prostor12,7 %0,61 %  
je to ničení fasád, nepůsobí to hezky12,7 %0,61 %  
Některé hyzdí okolí12,7 %0,61 %  
poškozování majetku, nevkusné, zaostalé12,7 %0,61 %  
cbcbcbbc12,7 %0,61 %  
ničí vzhled měst a veřejných prostředků12,7 %0,61 %  
je to poškozování cizího majetku12,7 %0,61 %  
většinou ničí budovy12,7 %0,61 %  
ničení majetku12,7 %0,61 %  
rušení estetiky prostředí, ničení cizího majetku12,7 %0,61 %  
ostatní odpovědi Časté ničení památek, subkultura tvořící se okolo
je to hnus
Máte zde málo místa na mou myšlenku...
z 90% je to nevhodné a ničí to okolí. tak 10% jeok
většinou jsou nehezky pomalované zdi pěkný domů...
ničí fasády budov
naprostá většina graffiti jsou jen vandalismem
Právě kvůli znehodnocování majektu graffity.
vetšinou vandalizase objektů
poškozování osobního vlastnictví
hanobí budovy, stavby, vlaky, tramvaje atd.
Ničí prostředí.
u nás to dělají ve většině lidi, kteří to neumí
grafiti mnohokrat hyzdi kulturni pamatky a jine st
nelíbí se mi to
nezapadá to do prostředí, nelíbí se mi to
většina "obrázků" je na čerstvě opravených domech
nelegalni vec
hyzdi to krajinu
ničení majetku, nevzhlednost
vandalismus
ničí fasády
ničení toho, co není jejich
99% projevů "graffiti" poškozuje cizí majetek.
jsou všude, i na cizím majetku, je to poškozování
málokdy je grafity nekde kde má bejt
protože některé dokážou zničit uplně nové fasády
2772,97 %16,46 % 

Graf

5. Slyšel/a jste někdy o legálních plochách pro graffiti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15897,53 %96,34 %  
ne42,47 %2,44 %  

Graf

6. Souhlasíte s otevřením více legálních ploch?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
určitě ano10264,56 %62,2 %  
spíše ano5333,54 %32,32 %  
spíše ne21,27 %1,22 %  
určitě ne10,63 %0,61 %  

Graf

7. Kde nejčastěji vidíte graffiti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mosty12879,01 %78,05 %  
obytné domy12174,69 %73,78 %  
dopravní prostředky9256,79 %56,1 %  
jinde4427,16 %26,83 %  
kluby4326,54 %26,22 %  
obchody4024,69 %24,39 %  
legální plochy4024,69 %24,39 %  

Graf

8. Jak často si všimnete graffiti na ilegálních či legálních místech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 1x denně9055,56 %54,88 %  
1x denně3420,99 %20,73 %  
1x týdně2515,43 %15,24 %  
1x měsíčně95,56 %5,49 %  
méně než 1x měsíčně42,47 %2,44 %  

Graf

9. Uvítal/a byste změnu či inovaci v marketingové komunikaci (reklama: v TV, rozhlas, letáčky ve schránkách, časopisy, noviny, billboardy)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11269,14 %68,29 %  
ne5030,86 %30,49 %  

Graf

10. Jaký je Váš vztah k reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nespokojen/a6540,12 %39,63 %  
nevím5735,19 %34,76 %  
spokojen/a4024,69 %24,39 %  

Graf

11. Ohodboťte podle oblíbenosti Váš vztah k marketingové komunikaci (reklamě). (oznámkujte jako ve škole)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Televize3.1851.694
Internet2.8211.678
Letáčky v poštovní schránce3.5931.649
Noviny2.9141.141
Billboardy2.9141.56

Graf

12. Dokázal/a by Vás zaujmout, popřípadě "šokovat" reklama formou profesionálního graffiti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
určitě ano7546,3 %45,73 %  
spíše ano5936,42 %35,98 %  
spíše ne1911,73 %11,59 %  
určitě ne95,56 %5,49 %  

Graf

13. Ohodnoťte podle důležitosti, jaké faktory by měla splňovat reklama formou graffiti. (otnámkujte; 1 = nejvíce důležitý, 5 = nejméně důležitý)

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Čitelnost1.7371.001
Umístění1.9871.179
Barva2.3141.574
Originalita1.5291.114
Animace, obrázky2.2741.345

Graf

14. V případě, že byste spatřil/a reklamu formou graffiti, zajímaly by Vás bližší informace o firmě či daném produktu, který je znázorněn tímto stylem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano6841,98 %41,46 %  
nevím3219,75 %19,51 %  
spíše ne2616,05 %15,85 %  
určitě ano2314,2 %14,02 %  
určitě ne138,02 %7,93 %  

Graf

15. Setkáváte se v rámci svého studia či profesi s reklamou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10564,02 %64,02 %  
ne5935,98 %35,98 %  

Graf

16. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 39 let11972,56 %72,56 %  
do 19 let4024,39 %24,39 %  
40 - 59 let42,44 %2,44 %  
nad 60 let10,61 %0,61 %  

Graf

17. Z jakého kraje pocházíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Moravskoslezský5935,98 %35,98 %  
Jihomoravský2414,63 %14,63 %  
Praha1810,98 %10,98 %  
Olomoucký106,1 %6,1 %  
Zlínský106,1 %6,1 %  
Středočeský84,88 %4,88 %  
Vysočina74,27 %4,27 %  
Ústecký63,66 %3,66 %  
Plzeňský53,05 %3,05 %  
Pardubický53,05 %3,05 %  
Jihočeský53,05 %3,05 %  
Královéhradecký42,44 %2,44 %  
Liberecký21,22 %1,22 %  
Karlovarský10,61 %0,61 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Znáte pojem graffiti?

3. Jaký je Váš postoj ke graffiti?

5. Slyšel/a jste někdy o legálních plochách pro graffiti?

6. Souhlasíte s otevřením více legálních ploch?

7. Kde nejčastěji vidíte graffiti?

8. Jak často si všimnete graffiti na ilegálních či legálních místech?

9. Uvítal/a byste změnu či inovaci v marketingové komunikaci (reklama: v TV, rozhlas, letáčky ve schránkách, časopisy, noviny, billboardy)?

10. Jaký je Váš vztah k reklamě?

11. Ohodboťte podle oblíbenosti Váš vztah k marketingové komunikaci (reklamě). (oznámkujte jako ve škole)

12. Dokázal/a by Vás zaujmout, popřípadě "šokovat" reklama formou profesionálního graffiti?

13. Ohodnoťte podle důležitosti, jaké faktory by měla splňovat reklama formou graffiti. (otnámkujte; 1 = nejvíce důležitý, 5 = nejméně důležitý)

14. V případě, že byste spatřil/a reklamu formou graffiti, zajímaly by Vás bližší informace o firmě či daném produktu, který je znázorněn tímto stylem?

15. Setkáváte se v rámci svého studia či profesi s reklamou?

16. Jaký je Váš věk?

17. Z jakého kraje pocházíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Znáte pojem graffiti?

3. Jaký je Váš postoj ke graffiti?

5. Slyšel/a jste někdy o legálních plochách pro graffiti?

6. Souhlasíte s otevřením více legálních ploch?

7. Kde nejčastěji vidíte graffiti?

8. Jak často si všimnete graffiti na ilegálních či legálních místech?

9. Uvítal/a byste změnu či inovaci v marketingové komunikaci (reklama: v TV, rozhlas, letáčky ve schránkách, časopisy, noviny, billboardy)?

10. Jaký je Váš vztah k reklamě?

11. Ohodboťte podle oblíbenosti Váš vztah k marketingové komunikaci (reklamě). (oznámkujte jako ve škole)

12. Dokázal/a by Vás zaujmout, popřípadě "šokovat" reklama formou profesionálního graffiti?

13. Ohodnoťte podle důležitosti, jaké faktory by měla splňovat reklama formou graffiti. (otnámkujte; 1 = nejvíce důležitý, 5 = nejméně důležitý)

14. V případě, že byste spatřil/a reklamu formou graffiti, zajímaly by Vás bližší informace o firmě či daném produktu, který je znázorněn tímto stylem?

15. Setkáváte se v rámci svého studia či profesi s reklamou?

16. Jaký je Váš věk?

17. Z jakého kraje pocházíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Petra Chmelová, B.Vnímání občanů s graffiti (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://vnimani-obcanu-s-graffiti.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.