Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání ochrany spotřebitele prodejcem

Vnímání ochrany spotřebitele prodejcem

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ladislav Pilař
Šetření:11. 03. 2009 - 25. 03. 2009
Počet respondentů:9
Počet otázek (max/průměr):4 / 3.33
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:nelze zjistit
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem tohoto dotazníku, je získat empiricky podložený názor prodejce o oblasti ochrany spotřebitele, ve vztahu k možnému zneužití této ochrany spotřebitelem.

Odpovědi respondentů

1. V jakém oboru podnikáte ?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
textil, obuv111,11 %11,11 %  
obleceni111,11 %11,11 %  
elektronika111,11 %11,11 %  
Nepodnikám, pracuji jako prodavač111,11 %11,11 %  
Elekronik111,11 %11,11 %  
porno111,11 %11,11 %  
momentalne v zadnem111,11 %11,11 %  
audio elektronika111,11 %11,11 %  
telekomunikace111,11 %11,11 %  

Graf

2. Jakým způsobem podnikáte :

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prodej mimo řádné provozovny (nákup zboží za účelem dalšího prodeje a prodej zboží prostřednictvím Internetu)777,78 %77,78 %  
Kamenná prodejna555,56 %55,56 %  
Jiné444,44 %44,44 %  

Graf

3. Jak byste zhodnotil současnou situaci v oblasti ochrany spotřebitele ve vztahu k prodejcům. Cílem této otázky je získat Váš empiricky podložený názor na oblast ochrany spotřebitele a chování zákazníků. Myslíte si, že ochrana spotřebitele skutečně chrání zákazníky, nebo v určitých případech umožňuje zneužívání této ochrany spotřebitelem ( například možnost vrácení zboží zakoupené přes internet do 14-ti dnů.)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

co to meles, ty vorechu.

chrani

Je to ještě hodně amatérské

lhuta 14 dnu jako takova nam nevadi, spise to jak zakaznici pristupuji k vlastnim pravum, zapominaji na prava nase a vyhrozuji COI a podobne. Napr. uzavreni smlouvy a nepreveti zbozi, zadne sankce nedavame protoze si jejich vymahani neumim predstavit, potom ale reklamace musi probehnout do 30dnu pokud se opozdime o jeden den nejradsi by na nas hned posilaly coi. Dale problemovy zakaznik ktery si napr. za zavadu muze sam, hned pise zaporne hodnoceni na ktere se neda nijak reagovat. Vlastnika serveru to nezajima a zbyva jedine soud. Bohuzel

Myslim, ze ochrana spotrebitele funguje az toho obcas nekteri zneuzivaji, ale to je jen v male mire, takze jako ve vsem...

Občas se stane, že zákazníci se snaží zneužít této 14denní lhůty, ale naštěstí to není tak markantní . Jedná se pouze o pár jedinců. Zákazníci dost často neznají všecha svá práva a dost často jsou překvapeni výsledkem reklamace. Dost často chodí zákazníci reklamovat věci, které i přez vysvětlení a český návod nedokážou správně ovládat. Dále je pro mne osobně překvapující zjištění, že dost často lidé podepíšou dokumenty bez řádného přečtení. Veškeré tyto jevy se dají v populaci najít dle gaussovi statistické křivky ;). Kdysi jsem si říkal, že je to blbost, ale není.... Dle mého názoru je právní ochrana spotřebitele v ČR na velmi vysoké úrovni. Bohužel zde chybí zákonné technická normy.. Tzn. dost často se prodávají šmejdy a servisy pak závady, které nebyly zapříčiněny zákazníkem, prohlásí za chybu zákazníka.... Např. servis Bell technologi, který si nechá za jednu mp3 zaplatit cca. 200 kč, i když prokazatelně závada nevznikla zásahem zákazníka.. (schozená paměť a firmaware mp3 zákazníkem bez počítače a na prodejně se mp3 k pc vůbec nepřihlásila..)

Ochrana neni zcela bez chyb a je zde nekolik moznosti kdy lze ochrany zneuzit ci dostava se do sporneho bodu. Tento sporny bod se ale tyka v urcitich vecech obou stran. Zazil jsem to jak ze strany prodavajiciho, kdy v ramci spokojenosti zakaznika tak sel do ztraty, tak i ze strany zakaznika, kdy vlastne nemam jako zakaznik moznost se obratit o pomoc pokud mi prodejce brani v uplatneni reklamace a vymysli si takove veci aby reklamaci nebylo mozno uznat. Tento problem se predne tyka sluzb třeba telefonie a datove sluzby.

Ochrana spotřebitele je příšerně přehnaná. 14ti denní zákonná lhůta by se dala pochopit (ale s omezením - např. některé výrobky jsou z podstaty věci nerozbalitelné). ale 24měsíců záruky je nesmírně moc, zvrácené je, že je třeba reklamovat i takové závady typu ukroucený kabel (jednoznačně způsobeno používáním). Perličkou jsou taková pravidla, jako znovu běžení záruční lhůty při výměně produktu atp... To vše má jediný důsledek - výrazně dražší zboží u nás (a v evropě obecně) než ve zbytku světa..

S vracením zboží se ve 14 denní lhůtě nesetkáváme téměř vůbec. Největším problémem spíš vidíme osoby, které si objednávají u různých zásilkových obchodů několik balíků a po uplynutí úložní doby je vrací pošta zpět nevyzvednuté. zde se jedná spíš o úkol pro odbornou psychologickou pomoc. Ochrany někteří spotřebitelé zneužívají ochrany spíš psychologicky. Ještě před uplatněním reklamace dle reklamačního řádu vyhrožují špatným hodnocení a pod. ještě než může firma jejich problém řešit. - nebo nemůže-li jej okamžitě řešit(vyhledání potř. dokladů a pod.).

4. Ve které společnosti pracujete ? (dobrovolné)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve svoji :)133,33 %11,11 %  
v tvy mame133,33 %11,11 %  
hifistudio.cz s.r.o.133,33 %11,11 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Nebyly nalezeny žádné vhodné segmentační otázky.

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Pilař, L.Vnímání ochrany spotřebitele prodejcem (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://vnimani-ochrany-spotrebitele-prodejcem.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.