Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání pohádkových motivů v reklamních komunikátech
Vnímání pohádkových motivů v reklamních komunikátech
→ Máte zkušenosti s distančním vzděláváním (jako žák/student, učitel nebo rodič)? Jaké vidíte výhody a nevýhody tohoto způsobu výuky? Jsou předměty, pro které se hodí více? ←
(veřejné výsledky)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | David Macháček |
---|---|
Šetření: | 04. 04. 2010 - 07. 04. 2010 |
Počet respondentů: | 217 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 21.38 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 58,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:53 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážený respondente, prosím Vás o pomoc při získávání údajů k mé bakalářské práci, která se zabývá uplatněním a vnímáním pohádkových motivů v reklamě. Dotazník, o jehož vyplnění prosím, je zcela anonymní; veškeré údaje, které ve svých odpovědích uvedete, budou použity výhradně v mé bakalářské práci. Vyplnění dotazníku Vám zabere jen několik minut. Prosím Vás o pravdivé volení odpovědí a mnohokrát děkuji za Vaše úsilí a čas.
Zdraví Vás David Macháček
Odpovědi respondentů
1. ČETL VÁM NĚKDO V DĚTSTVÍ POHÁDKY, ŘÍKADLA…?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Často | 131 | 58,74 % | 60,37 % |
Občas | 82 | 36,77 % | 37,79 % |
Nikdy | 10 | 4,48 % | 4,61 % |
2. ČTETE V SOUČASNOSTI KNIHY S FANTASTICKÝMI MOTIVY?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Občas | 92 | 41,26 % | 42,4 % |
Často | 80 | 35,87 % | 36,87 % |
Nikdy | 51 | 22,87 % | 23,5 % |
3. POKUD ANO, JAKÉ ŽÁNRY PREFERUJETE?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Fantasy (Pán Prstenů, Harry Potter atd.) | 112 | 62,57 % | 51,61 % |
Sci-fi | 102 | 56,98 % | 47 % |
Jiné (dobrodružná, mystifikační literatura atd.) | 64 | 35,75 % | 29,49 % |
Klasické pohádky (české) | 42 | 23,46 % | 19,35 % |
Klasické pohádky (světové) | 19 | 10,61 % | 8,76 % |
Pohádky moderních autorů | 12 | 6,7 % | 5,53 % |
nic | 1 | 0,56 % | 0,46 % |
4. JAKÉ FORMĚ FANTASTIKY DÁVÁTE PŘEDNOST?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Klasická kniha | 137 | 61,43 % | 63,13 % |
Filmová a televizní díla | 134 | 60,09 % | 61,75 % |
Počítačové, karetní a jiné hry | 46 | 20,63 % | 21,2 % |
Komiks | 33 | 14,8 % | 15,21 % |
5. OZNAČIL(A) BYSTE SE ZA FANOUŠKA NEBO MILOVNÍKA FANTASTIKY (POHÁDEK, SCI-FI, FANTASY)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
Určitě ano vs. Ne, nikdy | 1-2-3-4-5 | 2.188 | 1.66 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
6. JAK ČASTO SLEDUJETE FILMOVÉ A TELEVIZNÍ POHÁDKY?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 - 3x do měsíce | 93 | 41,7 % | 42,86 % |
Pouze svátečně (o Vánocích, Velikonocích atd.) | 81 | 36,32 % | 37,33 % |
2 - 3x do roka | 36 | 16,14 % | 16,59 % |
Téměř denně | 13 | 5,83 % | 5,99 % |
7. CO VE VÁS ASOCIUJÍ POHÁDKY?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Relax a pohoda | 137 | 61,43 % | 63,13 % |
Nostalgie, vzpomínky na dětství | 116 | 52,02 % | 53,46 % |
Zábava | 72 | 32,29 % | 33,18 % |
Zábava pro děti | 53 | 23,77 % | 24,42 % |
Nuda | 9 | 4,04 % | 4,15 % |
Nic | 5 | 2,24 % | 2,3 % |
8. VNÍMÁTE PŘÍTOMNOST POHÁDKOVÝCH MOTIVŮ V REKLAMĚ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
Ano zřetelně vs. vůbec ne | 1-2-3-4-5 | 2.901 | 1.174 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
9. V REKLAMÁCH, KTERÝCH Z NÁSLEDUJÍCÍCH ZNAČEK REGISTRUJETE POHÁDKOVÉ MOTIVY?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Orion (čokoládovny) | 197 | 88,34 % | 90,78 % |
Coca Cola | 147 | 65,92 % | 67,74 % |
Opavia | 56 | 25,11 % | 25,81 % |
Škoda Auto | 33 | 14,8 % | 15,21 % |
Datart | 10 | 4,48 % | 4,61 % |
Euronics | 8 | 3,59 % | 3,69 % |
10. VNÍMÁTE REKLAMU NA UVEDENÉM ODKAZU JAKO POHÁDKOVOU? http://www.youtube.com/watch?v=JY9jVd2wvq4 (odkaz zkopírujte do nového okna prohlížeče)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 112 | 50,22 % | 51,61 % |
ne | 79 | 35,43 % | 36,41 % |
nevím | 32 | 14,35 % | 14,75 % |
11. KTERÉ PŘÍVLASTKY PODLE VÁS CHARAKTERIZUJÍ PŘEDCHOZÍ REKLAMU? (VYBERTE AŽ 3 MOŽNOSTI)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Příjemná | 118 | 52,91 % | 54,38 % |
Milá | 117 | 52,47 % | 53,92 % |
Líbivá | 87 | 39,01 % | 40,09 % |
Divná | 28 | 12,56 % | 12,9 % |
Příliš dětská | 26 | 11,66 % | 11,98 % |
Příliš sladká | 25 | 11,21 % | 11,52 % |
Nezajímavá | 20 | 8,97 % | 9,22 % |
Vlezlá | 20 | 8,97 % | 9,22 % |
Sexy | 5 | 2,24 % | 2,3 % |
12. VNÍMÁTE REKLAMU NA UVEDENÉM ODKAZU JAKO POHÁDKOVOU? http://www.youtube.com/watch?v=PTpldtelxaY (odkaz zkopírujte do nového okna prohlížeče)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 130 | 58,3 % | 59,91 % |
ne | 57 | 25,56 % | 26,27 % |
nevím | 36 | 16,14 % | 16,59 % |
13. KTERÉ PŘÍVLASTKY PODLE VÁS CHARAKTERIZUJÍ PŘEDCHOZÍ REKLAMU? (VYBERTE AŽ 3 MOŽNOSTI)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nezajímavá | 71 | 31,84 % | 32,72 % |
Příliš sladká | 59 | 26,46 % | 27,19 % |
Příjemná | 56 | 25,11 % | 25,81 % |
Líbivá | 53 | 23,77 % | 24,42 % |
Divná | 47 | 21,08 % | 21,66 % |
Vlezlá | 47 | 21,08 % | 21,66 % |
Milá | 44 | 19,73 % | 20,28 % |
Příliš dětská | 17 | 7,62 % | 7,83 % |
Sexy | 6 | 2,69 % | 2,76 % |
14. VNÍMÁTE REKLAMU NA UVEDENÉM ODKAZU JAKO POHÁDKOVOU? http://www.youtube.com/watch?v=qt8w0L3HW6M (odkaz zkopírujte do nového okna prohlížeče)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 128 | 57,4 % | 58,99 % |
ano | 59 | 26,46 % | 27,19 % |
nevím | 36 | 16,14 % | 16,59 % |
15. KTERÉ PŘÍVLASTKY PODLE VÁS CHARAKTERIZUJÍ PŘEDCHOZÍ REKLAMU? (VYBERTE AŽ 3 MOŽNOSTI)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Sexy | 139 | 62,33 % | 64,06 % |
Divná | 63 | 28,25 % | 29,03 % |
Líbivá | 61 | 27,35 % | 28,11 % |
Příjemná | 46 | 20,63 % | 21,2 % |
Vlezlá | 45 | 20,18 % | 20,74 % |
Nezajímavá | 24 | 10,76 % | 11,06 % |
Milá | 21 | 9,42 % | 9,68 % |
Příliš sladká | 9 | 4,04 % | 4,15 % |
Příliš dětská | 4 | 1,79 % | 1,84 % |
16. MÁTE POCIT, ŽE SE NECHÁVÁTE PŘI NÁKUPU OVLIVŇOVAT REKLAMOU?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium | Škála | Průměr* | Rozptyl |
---|---|---|---|
Rozhodně ano vs. Ne, nikdy | 1-2-3-4-5 | 3.179 | 1.044 |
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
17. PRO JAKÉ TYPU PRODUKTŮ JE PODLE VÁS POHÁDKA JAKO SOUČÁST PROPAGACE VHODNÁ? (ZVOLTE LILOVOLNÝ POČET ODVĚTVÍ)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Hračky | 201 | 90,13 % | 92,63 % |
Dětské zboží | 182 | 81,61 % | 83,87 % |
Cukrovinky | 160 | 71,75 % | 73,73 % |
Knihy | 143 | 64,13 % | 65,9 % |
Dovolená | 68 | 30,49 % | 31,34 % |
Potraviny | 48 | 21,52 % | 22,12 % |
Papírnické zboží | 38 | 17,04 % | 17,51 % |
Sociální reklama | 37 | 16,59 % | 17,05 % |
Služby | 30 | 13,45 % | 13,82 % |
Automobily | 26 | 11,66 % | 11,98 % |
Kosmetika | 24 | 10,76 % | 11,06 % |
Oděvy | 20 | 8,97 % | 9,22 % |
Jiné | 18 | 8,07 % | 8,29 % |
Léky | 16 | 7,17 % | 7,37 % |
Zdravotnictví | 13 | 5,83 % | 5,99 % |
18. JSTE...
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 127 | 56,95 % | 58,53 % |
Muž | 96 | 43,05 % | 44,24 % |
19. JE VÁM...
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21-35 let | 159 | 71,3 % | 73,27 % |
36-49 let | 30 | 13,45 % | 13,82 % |
17-20 let | 22 | 9,87 % | 10,14 % |
50-60 let | 7 | 3,14 % | 3,23 % |
0-16 let | 3 | 1,35 % | 1,38 % |
60 a více let | 2 | 0,9 % | 0,92 % |
20. JAKÉHO VZDĚLÁNÍ JSTE DOSÁHLI?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
SŠ s maturitou | 111 | 49,78 % | 51,15 % |
VŠ | 82 | 36,77 % | 37,79 % |
Základní | 14 | 6,28 % | 6,45 % |
VOŠ | 10 | 4,48 % | 4,61 % |
Vyučení/SŠ bez maturity | 6 | 2,69 % | 2,76 % |
21. JAKÝ JE VÁŠ PRŮMĚRNÝ MĚSÍČNÍ PŘÍJEM? (PŘÍPADNĚ VÝŠE KAPESNÉHO)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15 001-25 000 Kč | 67 | 30,04 % | 30,88 % |
501-7 000 Kč | 49 | 21,97 % | 22,58 % |
7001-15 000 Kč | 43 | 19,28 % | 19,82 % |
25 001-40 000 Kč | 30 | 13,45 % | 13,82 % |
0-500 Kč | 23 | 10,31 % | 10,6 % |
40 001 a více Kč | 11 | 4,93 % | 5,07 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (71,4 %)
- facebook.com (7,5 %)
- lopuch.cz (7,5 %)
- twitter.com (5,5 %)
- meu.koprivnice.cz (3,5 %)
- meu (1 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.