Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání privátních značek spotřebiteli

Vnímání privátních značek spotřebiteli

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Soňa Křepelová
Šetření:10. 12. 2011 - 23. 12. 2011
Počet respondentů:155
Počet otázek (max/průměr):24 / 20.52
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:16
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
jmenuji se Soňa Křepelová a jsem studentkou Vysoké školy ekonomické v Praze. V rámci své diplomové práce s názvem „Analýza privátních značek v prostředí českého retailingu“ provádím výzkum, který se zabývá vztahem spotřebitelů ke značkám maloobchodníků.
Tímto bych Vás ráda požádala o spolupráci vyplněním následujícího dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete v mezinárodních obchodních řetězcích (např. Tesco, Albert, Billa)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano15398,71 %98,71 %  
Ne21,29 %1,29 %  

Graf

2. Jak často průměrně nakupujete v obchodních řetězcích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-2 krát týdně7347,71 %47,1 %  
3-5 krát týdně3220,92 %20,65 %  
2-3 krát měsíčně3120,26 %20 %  
Denně95,88 %5,81 %  
1 krát měsíčně85,23 %5,16 %  

Graf

3. V jakých obchodních řetězcích nakupujete pravidelně/nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tesco8555,56 %54,84 %  
Albert7146,41 %45,81 %  
dm drogerie5837,91 %37,42 %  
Kaufland5133,33 %32,9 %  
Billa5032,68 %32,26 %  
Lidl4932,03 %31,61 %  
Globus2818,3 %18,06 %  
Interspar2818,3 %18,06 %  
Penny Market2516,34 %16,13 %  
Rossmann drogerie1912,42 %12,26 %  
Coop31,96 %1,94 %  
Pet Center10,65 %0,65 %  
makro10,65 %0,65 %  
a dle slevových nabídek10,65 %0,65 %  
schlecker10,65 %0,65 %  

Graf

4. Setkal (a) jste se doposud s pojmem „privátní značka“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano a vím, co znamená.10769,93 %69,03 %  
Ne.3321,57 %21,29 %  
Ano, ale nevím, co znamená. 138,5 %8,39 %  

Graf

5. Znáte některé výrobky privátních značek (privátní značky jsou značky obchodních řetězců)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, znám.14695,42 %94,19 %  
Ne, neznám.74,58 %4,52 %  

Graf

6. Nakupujete výrobky označené privátní značkou (např. Tesco value, Albert quality, Clever, Globus, Balea, apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano. V případě, že dané zboží pod touto značkou seženu, dám jí vždy přednost.otázka č. 9, Ano. V případě, že dané zboží pod touto značkou seženu, dám jí většinou přednost.otázka č. 9, Ano, ale pouze u předem vyzkoušených výrobků.otázka č. 9, Ano, ale nevnímám, že se jedná o značku privátní.otázka č. 9, Ne, dosud jsem nikdy nekoupil výrobek označen privátní značkou.otázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale pouze u předem vyzkoušených výrobků.9058,82 %58,06 %  
Ano, ale nevnímám, že se jedná o značku privátní.2717,65 %17,42 %  
Ne, dosud jsem nikdy nekoupil výrobek označen privátní značkou.1811,76 %11,61 %  
Ano. V případě, že dané zboží pod touto značkou seženu, dám jí většinou přednost.1610,46 %10,32 %  
Ano. V případě, že dané zboží pod touto značkou seženu, dám jí vždy přednost.21,31 %1,29 %  

Graf

7. Jaké jsou důvody, proč nenakupujete výrobky privátních značek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nedůvěra633,33 %3,87 %  
Dávám přednost značce výrobce527,78 %3,23 %  
Nízká kvalita316,67 %1,94 %  
Doposud žádné zkušenosti211,11 %1,29 %  
nevím co to je15,56 %0,65 %  
Špatná zkušenost15,56 %0,65 %  

Graf

8. Výrobky označené privátní značkou byste začal (a) kupovat v případě,

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsem přesvědčen (a), že výrobky privátních značek nebudu nikdy kupovat.633,33 %3,87 %  
Kdybyste byl (a) lépe informovaná o tom, že značkové výrobky a výrobky privátních značek mají stejného výrobce.633,33 %3,87 %  
Kdyby maloobchodní řetězce více upozorňovaly na tento druh výrobků (kvalitnější propagace, reklama, apod.)211,11 %1,29 %  
Kdyby jejich cena byla nižší, než je doposud.211,11 %1,29 %  
privátní značky beru jako low cost variantu=nechci15,56 %0,65 %  
nevím co to je15,56 %0,65 %  

Graf

9. Představte si svůj běžný nákup. Výrobek označen privátní značkou se v něm objeví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas7757,04 %49,68 %  
Výjimečně (zřídka)3727,41 %23,87 %  
Vždy (pravidelně)2115,56 %13,55 %  

Graf

10. Jaké jsou důvody, proč nakupujete výrobky označené privátní značkou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výhodná cena9570,37 %61,29 %  
Dobré zkušenosti5037,04 %32,26 %  
Nezáleží mi na značce3022,22 %19,35 %  
Dobrá kvalita2417,78 %15,48 %  
Doporučení od známých2115,56 %13,55 %  
výrobce10,74 %0,65 %  
privátka je vyráběna ve stejných závodech,co drah10,74 %0,65 %  
není dostupná jiná značka výrobku10,74 %0,65 %  
cena je mnohonásobně nižší10,74 %0,65 %  
Pouze chci vyzkoušet, zda je výrobek dobrý.10,74 %0,65 %  
produkt s jinou značkou není dostupný 10,74 %0,65 %  
Kupuji když výrobek není dostupný v klasické 10,74 %0,65 %  
značce (např. rýže Basmati nebo džus je dostupná10,74 %0,65 %  
v albertu pouze pod jejich značkou10,74 %0,65 %  
Obal10,74 %0,65 %  
nejlépe zároveň10,74 %0,65 %  

Graf

11. Jaký sortiment výrobků privátních značek nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mléčné výrobky5742,22 %36,77 %  
Trvanlivé potraviny (mouka, rýže, koření, těstoviny)5641,48 %36,13 %  
Hygienické výrobky4936,3 %31,61 %  
Maso, masné výrobky a uzeniny2820,74 %18,06 %  
Chlazené a mražené výrobky2720 %17,42 %  
Pečivo2619,26 %16,77 %  
Cukrovinky a slané pochoutky2518,52 %16,13 %  
Nápoje2115,56 %13,55 %  
Konzervy1611,85 %10,32 %  
Ovoce a zelenina1410,37 %9,03 %  
Prací a čisticí prostředky139,63 %8,39 %  
Biovýrobky118,15 %7,1 %  
Oblečení a obuv75,19 %4,52 %  
Lahůdky75,19 %4,52 %  
nevím10,74 %0,65 %  
Pochutiny10,74 %0,65 %  
oříšky, sušené ovoce10,74 %0,65 %  
nesleduji jedna-li se o zbozi privatni znacky10,74 %0,65 %  
neřeším, nevím, je mi to jedno10,74 %0,65 %  
jenom musli v intersparu10,74 %0,65 %  
nekupuji konkrétní věci pravidelně10,74 %0,65 %  
balená voda, kečup10,74 %0,65 %  

Graf

12. Odkud se o nabídce privátních značek dozvídáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přímo v obchodě12491,85 %80 %  
Z letáků4432,59 %28,39 %  
Od známých (rodiny, apod.)128,89 %7,74 %  
Reklama v Tv64,44 %3,87 %  
Reklama v tisku32,22 %1,94 %  
Reklama v radiu10,74 %0,65 %  
Časopis albert10,74 %0,65 %  
nic o nich nevím10,74 %0,65 %  

Graf

13. Jaké konkrétní privátní značky nejčastěji kupujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Alber Quality, Tesco Value, Clever

Albert

Albert

albert

albert

Albert

Albert Bio, Clever

Albert Excelent

Albert jelikož nejčastěji nakupuji v albertu

albert q.

Albert Quality

albert quality

Albert Quality

Albert quality

Albert Quality

albert quality

Albert Quality

Albert quality a Clever

albert quality, ARO

Albert quality, Balea

Albert Quality, tesco value

Albert quality, Tesco Value

Albert, Tesco

Albert, Tesco

AQ Clever Tesco value Balea

AQ Albert

Aro

aro

aro, albert quality

aro, tesco, clever

balea

balea

Balea

Balea

Balea, Albert quality

Balea, Albert Quality

Balea, Clever

Balea, Clever

Balea, Pilos, Tesco value

balea, tesco

Balea, Tesco value, Spar,

Balea, Tesco, Albert

Balea,Clever

balea,globus

balená voda - Albert Quality, San Terra Aqua (Kaufland) kečup - SPAR

Billa - Clever, Albert - Albert Quality a Tesco - TVN

Billa - mleko, Globus - uzeniny

billa clever

Caj

cien,balea

clever

Clever

clever

Clever

Clever

Clever

clever

Clever

Clever

clever,

Clever, Albert quality

Clever, Albert Quality

clever, balea

Clever, Dulano, Euroshopper

clever, tesco

Clever, Tesco Value

Clever,Balea

euroshopper

F&F, tesco, clever

Globus

globus

Globus

Globus - Korekt

globus, balea

Globus, Balea,Spaar

Globus, Tesco value, Clever

Hygienicke vyrobky

interspar používá BUDGET, ale nevím, jestli je to napsané zrovna na těch vločkách. logo intersparu je tam určitě

Interspar, Tesco

k-klasic

kaufland

Kaufland

Kečup

makro

maso Globus

mléko

momentálně Vian z kauflandu a Milblu kaufland jsou to většinou mléčné výrobky.Hlavně máme v okolí nejlblíž Kaufland.jinak i Tesco Quality .

neaplikovatelne

nedá se odpovědět

Nemam vyhrazene

netuším

nevím

nevím

Nevím přesně - ale nejvíce Tesco

neznám názvy, Kaufland tuším, že má Vian- mléčné výrobky, zeleninové a ovocné produkty (kompoty, protlaky, apod.)

pecivo.mléčné vyrobky,ovoce zeleninu

plátkový sýr, smetana do kávy, zmrzlina

Podle výběru

Pochutiny - chipsy, oříšky apod.

pracuji v Německu, takže značka JA, Knorr, Belbake, v Čechách upřednostňuji českou produkci

Q power - prodává se v prodejnách TETA,

Různé

Spar

sýry

Tesco

tesco

Tesco

tesco

Tesco

Tesco

tesco

tesco

Tesco

Tesco mléko,maso,uzeniny,pečivo,konzervy,mouka,cukr,...

Tesco těstoviny, tatranky......

Tesco value

Tesco value

Tesco value

tesco value

Tesco value

Tesco value, albert quality

Tesco value, Albert quality, Clever

Tesco value, Albert quality, Clever

Tesco value, Globus korekt,

tesco value, lidl

Tesco value, Lupilu, Pilos,

tesco, balea

tesco, billa

Tesco, Euroshoper

Tesco, K-Classic

Tesco, Kaufland

Toaletní papír, papírové kapesníky, olej

Toaletní papír.

V řetězcích Lidl zn. Pilos, pečivo z vlastní pekárny.

14. Považujete výrobky privátních značek za stejně kvalitní jako značkové zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale pouze v případě některých výrobků.9570,37 %61,29 %  
Ze zkušenosti spíše ne.2115,56 %13,55 %  
Jednoznačně ne.128,89 %7,74 %  
Ano, jednoznačně.75,19 %4,52 %  

Graf

15. Ovlivňuje Vás při nákupu design výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano7247,06 %46,45 %  
Spíše ne5233,99 %33,55 %  
Jednoznačně ano149,15 %9,03 %  
Jednoznačně ne117,19 %7,1 %  
Nevím42,61 %2,58 %  

Graf

16. Jak vnímáte při nákupu obal výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vnímám ho, ale nerozhoduje o tom, zda výrobek koupím či nikoliv.10769,93 %69,03 %  
Má pro mě pouze informativní účel (datum trvanlivosti, nutriční hodnoty, apod.).5233,99 %33,55 %  
Nevnímám ho vůbec.31,96 %1,94 %  
Vybírám zboží podle ekologické náročnosti obalu.21,31 %1,29 %  
Vybírám: výrobek, složení výrobku, obal výrobku.10,65 %0,65 %  
přilákání a nalákání pozornosti10,65 %0,65 %  
zalezi mi na obalu10,65 %0,65 %  
vnímám a z části rozhoduje o nákupu10,65 %0,65 %  
někdy nakoupím protože se m líbí10,65 %0,65 %  
křiklavost mne odrazuje10,65 %0,65 %  
obal musí odpovídat ceně a použití10,65 %0,65 %  

Graf

17. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena10467,1 %67,1 %  
Muž5132,9 %32,9 %  

Graf

18. Ve věku

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 267045,16 %45,16 %  
27 - 355434,84 %34,84 %  
36 - 45159,68 %9,68 %  
46 - 55106,45 %6,45 %  
Do 18 let42,58 %2,58 %  
56 - 6521,29 %1,29 %  

Graf

19. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské8353,55 %53,55 %  
Střední s maturitou6139,35 %39,35 %  
Střední bez maturity63,87 %3,87 %  
Základní53,23 %3,23 %  

Graf

20. Vaše povolání je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnanec na plný úvazek5334,19 %34,19 %  
Student4529,03 %29,03 %  
Podnikatel, OSVČ3522,58 %22,58 %  
Nezaměstnaný, mateřská dovolená, důchodce1710,97 %10,97 %  
Zaměstnanec na částečný úvazek53,23 %3,23 %  

Graf

21. Počet osob žijících ve Vaší domácnosti:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25032,26 %32,26 %  
34126,45 %26,45 %  
43623,23 %23,23 %  
1 (pouze Vy)1912,26 %12,26 %  
585,16 %5,16 %  
Více než 510,65 %0,65 %  

Graf

22. Místo Vašeho bydliště (kraj) je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha8353,55 %53,55 %  
Středočeský2516,13 %16,13 %  
Ústecký1610,32 %10,32 %  
Jihočeský63,87 %3,87 %  
Karlovarský53,23 %3,23 %  
Jihomoravský53,23 %3,23 %  
Vysočina31,94 %1,94 %  
Moravskoslezský31,94 %1,94 %  
Liberecký21,29 %1,29 %  
Zlínský21,29 %1,29 %  
Královéhradecký21,29 %1,29 %  
Pardubický10,65 %0,65 %  
Plzeňský10,65 %0,65 %  
Olomoucký10,65 %0,65 %  

Graf

23. Čistý měsíční příjem Vaší domácnosti je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 – 40 tis. Kč6038,71 %38,71 %  
40 – 55 tis. Kč3019,35 %19,35 %  
15 – 25 tis. Kč2717,42 %17,42 %  
Do 15 tis. Kč159,68 %9,68 %  
55 – 70 tis. Kč138,39 %8,39 %  
Nad 70 tis. Kč106,45 %6,45 %  

Graf

24. Máte nějaké komentáře, postřehy, vlastní zkušenosti ke zmíněnému tématu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Dobré :-)

Kaspicek nema postrehy :)

Málo si vážíme vlastní kvalitní produkce Věnujeme málo času studování nabídky a příliš se řídíme reklamou, která nám snadno vnutí nežádané ...

Moc ne, vlastně ani nevím, co je to privátní značka :(

ne

NE

Ne

Ne

ne

ne

nemám

Občas je výrobek privátní značky lepší, než rádoby originál výrobek!!!!!!

obecně nemám rád privátní značky, protože čím jsou silnější, tím hůř se nám na řetězcích vyjednává pozice pro naše výrobky. Např. privátka DM drogerie "Balea" má díky poměrně dobrým prodejům (cena, podpora v DM Journalu a AB magazínu, výše marže ochodníka) velký podíl na regálu a my tam nemůžeme zalistovat naše úchvatné značky, jako je např. Dove, Rexona a Axe (ale tím jsem ti vůbec nenapověděl, kdo jsem... :-DD

Obecně nemám ráda výrobky privátních značek, mám s nimi špatné zkušenosti - především s Clever výrobky.

pipííí

Privátní značky (z pohledu naší domácnosti) nabízejí v celé škále svého zboží řádově jednotky výrobků, které uspokojují naši poptávku. Jedná se zpravidla o jednoduché zboží (balená voda, kečup) dobré chuti, za zajímavou cenu. U takového zboží jsme pak, na základě vlastní zkušenosti, popřípadě i výsledku testu kvality (média), přesvědčeni o jeho kvalitě. Naprostá většina výrobků privátních značek je však, dle našeho hodnocení, nízké kvality (domnívám se, že cílem prodávajícího jsou pouze zákazníci s nízkými příjmy, kterým omezený rozpočet bohužel neposkytuje možnost volby, jsou nuceni akceptovat nízkou kvalitu výrobku a jsou v tomto poněkud "bezbranní" (nemohou málo kvalitní zboží přestat kupovat a tím řetězec nutit ke zlepšení nabídky - konkurence je v nabídce podobná...)

privátní značky likvidují výrobce, protože tlačí dolů ceny a kvalitu. co si výrobce nedovolí dát na trh pod svojí značkou, nastrčí anonymně. co mu zbývá, když řetězcům jde jen o cenu a výrobce potřebuje prodat?

privátních značek se bojím, myslím si, že se snaží je udělat co nejlevnější na úkor kvality, přesto občas, když dle parametrů na obalu vypadá výrobek privátní značky kvalitně, jsem ochotna ho vyzkoušet a často jsem i příjemně překvapena. Navíc privátní značky, které jsou vyrobeny v závodě, který je v čr a je dle mého mínění kvalitní kupuji celkem bez prolému, ale obecně mám velmi málo inforamcí o kvalitě těchto značek

Priváty jsou stejně kvalitní jako ostatní produkty, které výrobce vyrábí pod svou značkou. Přesto podporuji značky samotných výrobců, protože na zpětných rabatech hypermarketům zapltatí spustu peněz, jen aby mohli mít sboží v regálech. Právě tyto rabaty činí rozdíl mezi cenou privátů a ostatních značek. Pokud nechceme mít v obchodě jen žluté hnusné pytlíky (globus) musíme podporovat samotné výrobce.

při nákupu sleduji zemi původu a preferuji výrobky z ČR.

S privátními značkami mám víceméně dobré zkušenosti, především s drogerií DM - Balea. Co se týče potravin, je důležité číst hodnoty na obalu a nebrát v potaz pouze výhodnou cenu.

Tento dotazník hodnotím velice kladně, jsem studentem střední školy oboru ekonomika a podnikání a naše studium je zaměřeno, mimo jiné, i na tyto věci, tudíž mě dotazník velice zaujal a také bavil.

U řady povinných otázek (6,10,20,21 atd.) chybí respondentovi "únikové" řešení. Zbytečně stavíte některé otázky jako povinné. V č.14 je nejednoznačné "značkové" zboží - veškeré zboží je totiž značkové, pak jsou ale ještě chráněné značky a nakonec tzv. superbrands. ivanvagner.eu

Velice důležité pro mě je, pokud se na obalu mohu dočíst výrobce. Méně důvěryhodné jsou pro mě např. výrobky Tesco Value, protože tam, se dozvídám pouze místo vyrobení. Naopak nejvyšší důvěru projevuji výrobků Billa Clever, kde je vždy uveden výrobce a velice často se jedná o velmi známého výrobce. Taky pomáhá to, že na regále mohu srovnat výhodnost těchto výrobků vzhledem k výrobci (např. rybí prsty, oboje od Nowaco, ale Clever jsou cenově mnohem výhodnější).


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Jaké jsou důvody, proč nakupujete výrobky označené privátní značkou?

  • odpověď Výhodná cena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano. V případě, že dané zboží pod touto značkou seženu, dám jí většinou přednost. na otázku 6. Nakupujete výrobky označené privátní značkou (např. Tesco value, Albert quality, Clever, Globus, Balea, apod.)?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vždy (pravidelně) na otázku 9. Představte si svůj běžný nákup. Výrobek označen privátní značkou se v něm objeví?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Konzervy na otázku 11. Jaký sortiment výrobků privátních značek nakupujete?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cukrovinky a slané pochoutky na otázku 11. Jaký sortiment výrobků privátních značek nakupujete?

18. Ve věku

  • odpověď 19 - 26:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student na otázku 20. Vaše povolání je:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete v mezinárodních obchodních řetězcích (např. Tesco, Albert, Billa)?

2. Jak často průměrně nakupujete v obchodních řetězcích?

3. V jakých obchodních řetězcích nakupujete pravidelně/nejčastěji?

4. Setkal (a) jste se doposud s pojmem „privátní značka“?

5. Znáte některé výrobky privátních značek (privátní značky jsou značky obchodních řetězců)?

6. Nakupujete výrobky označené privátní značkou (např. Tesco value, Albert quality, Clever, Globus, Balea, apod.)?

9. Představte si svůj běžný nákup. Výrobek označen privátní značkou se v něm objeví?

10. Jaké jsou důvody, proč nakupujete výrobky označené privátní značkou?

11. Jaký sortiment výrobků privátních značek nakupujete?

12. Odkud se o nabídce privátních značek dozvídáte?

14. Považujete výrobky privátních značek za stejně kvalitní jako značkové zboží?

15. Ovlivňuje Vás při nákupu design výrobku?

16. Jak vnímáte při nákupu obal výrobku?

17. Jste?

18. Ve věku

19. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

20. Vaše povolání je:

21. Počet osob žijících ve Vaší domácnosti:

22. Místo Vašeho bydliště (kraj) je:

23. Čistý měsíční příjem Vaší domácnosti je:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete v mezinárodních obchodních řetězcích (např. Tesco, Albert, Billa)?

2. Jak často průměrně nakupujete v obchodních řetězcích?

3. V jakých obchodních řetězcích nakupujete pravidelně/nejčastěji?

4. Setkal (a) jste se doposud s pojmem „privátní značka“?

5. Znáte některé výrobky privátních značek (privátní značky jsou značky obchodních řetězců)?

6. Nakupujete výrobky označené privátní značkou (např. Tesco value, Albert quality, Clever, Globus, Balea, apod.)?

9. Představte si svůj běžný nákup. Výrobek označen privátní značkou se v něm objeví?

10. Jaké jsou důvody, proč nakupujete výrobky označené privátní značkou?

11. Jaký sortiment výrobků privátních značek nakupujete?

12. Odkud se o nabídce privátních značek dozvídáte?

14. Považujete výrobky privátních značek za stejně kvalitní jako značkové zboží?

15. Ovlivňuje Vás při nákupu design výrobku?

16. Jak vnímáte při nákupu obal výrobku?

17. Jste?

18. Ve věku

19. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

20. Vaše povolání je:

21. Počet osob žijících ve Vaší domácnosti:

22. Místo Vašeho bydliště (kraj) je:

23. Čistý měsíční příjem Vaší domácnosti je:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Křepelová, S.Vnímání privátních značek spotřebiteli (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vnimani-privatnich-znacek-sp.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.