Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání product placementu v české filmové a televizní tvorbě

Vnímání product placementu v české filmové a televizní tvorbě

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Ságnerová
Šetření:07. 01. 2014 - 31. 01. 2014
Počet respondentů:132
Počet otázek (max/průměr):19 / 17.11
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:81 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentkou 2. ročníku oboru Marketingové komunikace na zlínské Univerzitě Tomáše Bati a chci Vás tímto požádat o vyplnění krátkého dotazníku, který se skládá převážně z uzavřených otázek a slouží k vypracování mé ročníkové práce.

Vyplnění dotazníku Vám zabere maximálně 4 minuty.

Předem Vám velmi děkuji za Váš čas a přeji příjemný zbytek dne.

Lucie Ságnerová

Odpovědi respondentů

1. Jak často sledujete televizi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
denně6347,73 %47,73 %  
čtyřikrát týdně2317,42 %17,42 %  
méně často2216,67 %16,67 %  
týdně129,09 %9,09 %  
dvakrát týdně96,82 %6,82 %  
jednou za dva týdny32,27 %2,27 %  

Graf

2. Jak často chodíte do kina?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou měsíčně4332,58 %32,58 %  
dvakrát za rok3728,03 %28,03 %  
nechodím do kina1813,64 %13,64 %  
jednou za rok1813,64 %13,64 %  
dvakrát do měsíce118,33 %8,33 %  
jednou za týden32,27 %2,27 %  
několikrát týdně21,52 %1,52 %  

Graf

3. Slyšel/a jste již o pojmu "product placement"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 4, neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11486,36 %86,36 %  
ne1813,64 %13,64 %  

Graf

4. Víte, co znamená pojem "product placement"?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11184,09 %84,09 %  
ne2115,91 %15,91 %  

Graf

Product placement je forma skryté reklamy, v rámci které jsou výrobky či loga různých reálných značek umisťovány do filmů, pořadů, ale i knih či písní. Při umisťování product placementu bývá kladen důraz na začlenění propagovaného výrobku do filmu či pořadu, aby na první pohled nebylo poznat, že se jedná o reklamu.

5. Je podle Vás product placement více umisťován v českých televizních pořadech či filmech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
stejně v obou případech4735,61 %35,61 %  
v televizních pořadech4131,06 %31,06 %  
ve filmech3123,48 %23,48 %  
nevnímám umisťování product placementu139,85 %9,85 %  

Graf

6. Vzpomenete si na některý z českých filmů či televizních pořadů, kde byl použit product placement? Pokud ano, napište jej:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

---

ANO Uvolněte se, prosím (Mattoni)

Ano, šéfe.

Ať žijí duchové

Auto Fiat ve filmu Revival

Babicovy dobroty, Ulice

Babovřesky

Babovřesky, Čtyřlístek, Snowborďáci

Babovřesky, Ordinace v růžové zahradě 2, Pořady o vaření

Barrandovský videostop, Gympl s ručením omezeným, ...

Byl jednou jeden polda

ceske filmy neznam porady nesleduji kniha Game - zminky o google atd. Drz hubu - asi nejlepe vnimat ale i tak je film super simpsonovi, futurama... v jednomkuse byt pod jinym nazvem

film Vejška

gympl

i

Kameňák

Láska je láska

Líbáš jako ďábel

Limonádový Joe

machři

Muži v naději

ne

Ne.

nesleduji příliš české pořady ani filmy - až na vyjímky jsou nic moc...

nevzpomenu si

nevzpomenu si teď konkrétně

obchodák, rafťíci, gympl

ordinace

Ordinace

Ordinace v ruzove zahrade - lekarna dr max, jak se kroti krokodyli - cappy, bestiar - mattoni

Ordinace v Růžové zahradě

Ordinace v růžové zahradě

Ordinace v růžové zahradě

ordinace v růžové zahradě

Ordinace v růžové zahradě

Ordinace v růžové zahradě - šlo o katalog avonu, auto atd

Ordinace v růžové zahradě, Ať žijí duchové

Ordinace v růžové zahradě, Babovřesky

Ordinace v růžové zahradě, Doktoři z počátků, Křídla Vánoc

Ordinace v růžové zahradě, Ulice, Líbáš jako bůh

Probudim se vcera

probudim se vcera - orbitky

Probudím se včera

probudím se včera

Probudím se včera

Probudím se včera, Ordinace v růžové zahradě - to jsou dva nejvýraznější pro mě

Probudím se včera,Ordinace v růžové zahradě

Prostřeno, Kluci v akci

Příjde letos Ježíšek?

Případy 1. oddělení - MF Dnes

Rafťáci Vy nám taky, šéfe cokoliv na Nově...a v poslední době i na Primě ... a vlastně i na ČT :(

Rafťáci, Kameňák

Rafťáci, Ulice

román pro ženy

Román pro ženy, Ordinace v růžové zahradě, Ulice, Gympl s ručením omezeným...

Různé seriály na Nově, a Primě.

Růžová zahrada

Růžová zahrada, Ulice

Sanitka 2, Babovřesky, poslední "Básníci"

seriál ULICE

Serialy typu Ulice Ordinace Cesty domu

Snowboarďáci, Probudím se včera, Rafťáci

Snowborďáci

snowbordaci

sportovni prenosy z olympiady

Stačí se podívat na sponzory toho daného filmu před ním nebo v titulcích a pak už jen sledovat kde budou vykukovat...funguje to tak prakticky všude - namátkou Gympl, Snowborďáci atd.

Ucastnici zajezdu

ulice

Ulice

Ulice

Ulice (Okay), Ordinace v růžové zahradě, Gympl, Rafťáci (Sprite), atd... - téměř ve všech nových českých filmech

Ulice, Babovřesky, Okresní přebor: Poslední zápas Pepika Hnátka...

Ulice, Gympl, ČS hledá talent a jiný bullshity

Ulice, Ordinace v Růžové zahradě

Ulice, Ordinace v růžové zahradě ... přijde mi, že ve většině českých seriálů a pořadů

Ulice, Ordinace v růžové zahradě, Filmy Zdenka Trošky

Ulice, Ordinace,

ulice, ordinace, a další seriály na nově; Bestiář

ulice, vy nám taky sefe...

Ulice,Ordinace v růžové zahradě 2,

Ulice,Ordinace v růžové zahradě,Probudím se včera

Ulice,Ordinace... Všechny současné seriály na všech tel stanicích...

uvolněte se prosím - Mattoni; Ulice - spousta věcí; atd.

Ve všech filmech kde jezdí auta s nezakrytým znakem

Vrastné lahve

VRATNÉ LAHVE

Vratné lahve, Gympl s (r)učením omezeným,

vsechny filmy od Novy

všechny seriály na Nově ho obsahují... Kluci v akci na ČT mají Tescomu... ve filmu si to moc nevybavuji, možná Vratné lahve, ale už přesně nevím, jaký produkt

všude

Ženy v pokušení

7. Vzpomenete si na jakýkoliv produkt, pro jehož propagaci byl využit product placement?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [neotázka č. 9, anootázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9773,48 %73,48 %  
ne3526,52 %26,52 %  

Graf

8. O jaký produkt se jednalo a kde byl jako product placement využit?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Annonce, seriál Vyprávěj

Arginmax Film Účastníci zájezdu

Arginmax - Ucastnici zajezdu

aston martin JB

Auto

auto

Avon kosmetika v Románu pro ženy

Avon, Ordinace

Bandy

Big shock u filmu Probudím se včera... Alza v Gympl s ručením omezeným u Ordinace taky

Billa

Budvar - Rafťáci

bylo na nějaké tatranky nebo něco takového, právě v Gymplu

coca cola

Coca cola

Coca cola (hodně filmů a seriálů), Hewlett-Packard (ČT)

coca-cola walkswagen

Cola-Locova limonáda, film Limonádový Joe

dat to odpověd c. 6

elektro,

Elektroworld v Ulici

Ford

Hanácká kyselka - film Vejška

Haribo, jedli ho v seriálu

hrnce - babica

Jamal nábytek - Ordinace v růžové zahradě, Pribináček - Ať žijí duchové

jAMES BOND - BMW

Jena nábytek

jídlo pití hadry auta kdejaká blbost, hlavně film

jogurty, robot na mytí oken, reklamy na firmy - Alza apod.

Kaufland (Příjde letos Ježíšek?)

kavovar, internetovy obchod se spodnim pradlem - zarazeno do konverzace v Ordinaci v ruz. zahrade. Mattoni - specificky objednano ve filmu, zabery na konkretni znacky aut

Kinder Bueno

kinder bueno- rafťáci

kinder bueno, sprite - rafťáci

koření Avocado-Prostřeno, Kluci v akci

Kořeni- pořad o vaření

Leifheit výrobky

Lékárna Dr. Max v Ordinaci v růžové zahradě 2

léky

Líbáš jako bůh - Avon, T-Mobile

Lidl, Billa

Master Card

mattoni

Mattoni

mattoni

Mattoni

Mattoni v pořadu Jana Krause

Mattoni, Nokia, Automobilové značky (pořady v Tv, seriály, atd.)

mentos (probudím se včera), dolce gusto (ordinace v růžové)

Mf Dnes, Radio Impuls, stesti.cz, Coca-cola

minerální voda

Mountain Dew v Transformers

muller mix - Ženy v pokušení

nábytek Jamall

Nábytek Jamall, drogerie Teta

nábytek Jamall,žvýkačky orbit,automobil volzwagen

nápoj

Nápoje

např. nápoje, které pak všichni ve filmu velmi nápadně nasávají a aspoň třikrát tam každý řekne danou značku...:-)

nějaké láky, nábytek atp

Nějaké pivo v poslední Bondovce...

nevím

notebook Apple

Orbit, film Probudím se včera

Ordinace - Jammal - nábytek OK elektro - Ulice

Ordinace v RZ, jednou tam byl nějaký nábytek nebo nějaká stavebnina tak často, že se to začalo šířit po Youtube...

panev

pivo

Pivo a jogurt

pivo ve filmu, ale nevzpomenu značnu ani film

počítače Apple

Pokud vím tak nějaká Cola, myslím si že ve filmu

Prací prášek

pribiňáky - Ať žijí duchové! špenát - Copak dát si špenát

Radio Impuls

Román pro ženy - Avon ...

Semtex

Snickers

Snowborďáci - radio Evropa 2, Čtyřlístek - jogurt Bobík

Sprite (Rafťáci)

Sprite (Rafťáci), Účastníci zájezdu (Arginmax)

Škoda CitiGo ve filmu Poslední zápas Pepika Hnátka

tassimo, ordinace

Tescoma, hobby magazín

Tescoma. V pořadu o vaření, na konkrétní pořad si bohužel nevzpomínám.

Tiger energy drink na stolech v talentu, Ordinace- lékárna dr.max umístěná v nemocnici, ulice-elektro v ulici, dám si tenaten lék a bude mi lépe

třeba becherovka v pokračováýní filmu sněženky a machři, nebo katalog a voňavky z avonu v ordinaci...

ulice Billa

ústní voda Listerine, seriál Ententyky

vice

Voda Mattoni, Uvolněte se prosím

volejbalový míč zn. Wilson - film Trosečník

značka levnějšího nábytku. ordinace v růžové zahradě

žvýkačky - Probudím se včera

9. Viděli jste film „Ať žijí duchové“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11788,64 %88,64 %  
ne1511,36 %11,36 %  

Graf

10. Vzpomenete si, na který mléčný produkt odkazovala jedna z písní v tomto filmu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 11, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9984,62 %75 %  
ne1815,38 %13,64 %  

Graf

11. Napište jej, prosím:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pribináček6060,61 %45,45 %  
pribinacek1111,11 %8,33 %  
Pramen zdraví z posázaví55,05 %3,79 %  
Pribináček - pramen zdraví z Posázaví22,02 %1,52 %  
Pribiňák22,02 %1,52 %  
pribiňáky22,02 %1,52 %  
Pramen zdraví z Posázáví :-D11,01 %0,76 %  
tvarohový krém Pribináček11,01 %0,76 %  
pudink11,01 %0,76 %  
Pribinacek... haha, ale nikdy by me nenapadlo, ze je to taky product placement :-))11,01 %0,76 %  
ostatní odpovědi pribiňáček, myslím
Jogurt z Posázaví... :) Kunín?
pribináček - "Pramen zdraví z Posázaví."
Pribiňák - pramen zdraví z Posázaví
Pribináček (to mě předtím nenapadlo - až tak důmyslné to je)
Bobík
Prybináček
Pribináček?
Pramen zdraví z Posázaví - Pribiňáky...;-)
pribinacek - pramen zdravi z posazavi
Pramen zdraví z Posázaví - Pribináček
Pramen zdraví z Posázaví...Pribinacek..;-)
nevím
1313,13 %9,85 % 

Graf

12. Vnímáte umístění product placementu ve filmech a pořadech pozitivně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 13, neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8665,15 %65,15 %  
ano4634,85 %34,85 %  

Graf

13. Koupil/a jste si někdy nějaký výrobek na základě product placementu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 14, neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12493,94 %93,94 %  
ano86,06 %6,06 %  

Graf

14. O který produkt se jednalo a kde byl jako product placement umístěn?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Pribiňáček Ať žijí duchové

coca cola

kdo chce zabít jessii

macbook

některé potraviny - různá videa, ....

pribináčke

skútr Vespa (film Quadrophenia)

Snickers

15. Uveďte, prosím, Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 25 let6146,21 %46,21 %  
26 - 30 let2921,97 %21,97 %  
31 - 40 let1612,12 %12,12 %  
16 - 20 let1511,36 %11,36 %  
41 - 50 let86,06 %6,06 %  
15 let a méně21,52 %1,52 %  
51 - 60 let10,76 %0,76 %  

Graf

16. Uveďte, prosím, zda jste muž či žena:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9874,24 %74,24 %  
muž3425,76 %25,76 %  

Graf

17. Uveďte, prosím, Vaše nejvyšší dosažené (ukončené) vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysoká škola5843,94 %43,94 %  
střední škola5642,42 %42,42 %  
základní škola107,58 %7,58 %  
vyšší odborná škola53,79 %3,79 %  
střední odborné učiliště32,27 %2,27 %  

Graf

18. Jaké je Vaše současný stav?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student5843,94 %43,94 %  
zaměstnaný5239,39 %39,39 %  
podnikatel107,58 %7,58 %  
nezaměstnaný86,06 %6,06 %  
na mateřské/rodičovské dovolené43,03 %3,03 %  

Graf

19. Bydlíte v:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve velkém městě s více než 100 000 obyvateli6246,97 %46,97 %  
ve větším městě do 100 000 obyvatel3123,48 %23,48 %  
menším městě do 10 000 obyvatel2115,91 %15,91 %  
obci do 1000 obyvatel1813,64 %13,64 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Víte, co znamená pojem "product placement"?

  • odpověď ne:
    • 6.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 3. Slyšel/a jste již o pojmu "product placement"?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často sledujete televizi?

2. Jak často chodíte do kina?

3. Slyšel/a jste již o pojmu "product placement"?

4. Víte, co znamená pojem "product placement"?

5. Je podle Vás product placement více umisťován v českých televizních pořadech či filmech?

7. Vzpomenete si na jakýkoliv produkt, pro jehož propagaci byl využit product placement?

9. Viděli jste film „Ať žijí duchové“?

10. Vzpomenete si, na který mléčný produkt odkazovala jedna z písní v tomto filmu?

11. Napište jej, prosím:

12. Vnímáte umístění product placementu ve filmech a pořadech pozitivně?

13. Koupil/a jste si někdy nějaký výrobek na základě product placementu?

15. Uveďte, prosím, Váš věk:

16. Uveďte, prosím, zda jste muž či žena:

17. Uveďte, prosím, Vaše nejvyšší dosažené (ukončené) vzdělání:

18. Jaké je Vaše současný stav?

19. Bydlíte v:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často sledujete televizi?

2. Jak často chodíte do kina?

3. Slyšel/a jste již o pojmu "product placement"?

4. Víte, co znamená pojem "product placement"?

5. Je podle Vás product placement více umisťován v českých televizních pořadech či filmech?

7. Vzpomenete si na jakýkoliv produkt, pro jehož propagaci byl využit product placement?

9. Viděli jste film „Ať žijí duchové“?

10. Vzpomenete si, na který mléčný produkt odkazovala jedna z písní v tomto filmu?

11. Napište jej, prosím:

12. Vnímáte umístění product placementu ve filmech a pořadech pozitivně?

13. Koupil/a jste si někdy nějaký výrobek na základě product placementu?

15. Uveďte, prosím, Váš věk:

16. Uveďte, prosím, zda jste muž či žena:

17. Uveďte, prosím, Vaše nejvyšší dosažené (ukončené) vzdělání:

18. Jaké je Vaše současný stav?

19. Bydlíte v:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Ságnerová, L.Vnímání product placementu v české filmové a televizní tvorbě (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://vnimani-product-placementu-v.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.