Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání prostředí prodejen Tesco zákazníky v Plzeňském kraji

Vnímání prostředí prodejen Tesco zákazníky v Plzeňském kraji

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marcela Kupková
Šetření:28. 06. 2011 - 06. 07. 2011
Počet respondentů:89
Počet otázek (max/průměr):28 / 19.84
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:83,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:19
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

jmenuji se Marcela Kupková a jsem studentkou Vysoké školy ekonomické Praha, Fakulty managementu v Jindřichově Hradci. Téma mé diplomové práce je Space management v Tesco Stores ČR, a.s..

Hlavním cílem práce je analýza space managementu v Tescu a zjištění, jak vnímají zákazníci v produktivním věku prostředí prodejen této společnosti v Plzeňském kraji.

Prosím Vás o vyplnění krátkého dotazníku, což Vám zabere jen několik minut.

Odpovědi respondentů

1. Jak často navštěvujete Tesco?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Vícekrát za týdenotázka č. 9, 1x za týdenotázka č. 9, Vícekrát do měsíceotázka č. 9, 1x do měsíceotázka č. 9, Vůbecotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vícekrát do měsíce2426,97 %26,97 %  
1x do měsíce2426,97 %26,97 %  
1x za týden2224,72 %24,72 %  
Vícekrát za týden1719,1 %19,1 %  
Vůbec22,25 %2,25 %  

Graf

2. Potraviny nakupuji nejčastěji v

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jinde150 %1,12 %  
Albertu150 %1,12 %  

Graf

3. Z jakého důvodu preferujete prodejnu

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Množství a různorodost zboží150 %1,12 %  
Blízkost k mému bydlišti150 %1,12 %  

Graf

4. Pravidelně do schránky dostávám reklamní letáky preferované prodejny

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2100 %2,25 %  

Graf

5. Reklamní letáky si prohlížím a nechám se jimi ovlivnit

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne150 %1,12 %  
ano150 %1,12 %  

Graf

6. Ohodnoťte, jak jsou pro Vás důležité následující aspekty prostředí prodejny? (1 - velmi důležité, 5 - nejméně důležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Pěkný interiér1.50.25
Pěkný exteriér20
Čistota34
Příjemný personál2.52.25
Přiměřené osvětlení21
Příjemná hudba21
Urovnané zboží v regálech1.50.25
Prostorné uličky mezi regály1.50.25

Graf

7. Všímáte si v prodejně propagačních materiálů (letáky, nástěnné tabule…) upozorňující na akční zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Propagačních materiálů si všímám, ale nenechám se jimi ovlivnit150 %1,12 %  
Propagačních materiálů si nevšímám150 %1,12 %  

Graf

8. K jakým obchodním řetězcům máte záporný vztah, nebo jste s nimi měli špatnou zkušenost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kaufland150 %1,12 %  
Tesco150 %1,12 %  
Billa150 %1,12 %  

Graf

9. V Tescu nakupuji i nepotravinové zboží?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7889,66 %87,64 %  
ne910,34 %10,11 %  

Graf

10. Výrobky označené logem Tesco nakupuji

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přibližně 1x za měsíc6068,97 %67,42 %  
Nikdy1618,39 %17,98 %  
Vždy1112,64 %12,36 %  

Graf

11. Obecně jsou pro Vás ceny výrobků

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Průměrné6271,26 %69,66 %  
Spíše vysoké1314,94 %14,61 %  
Spíše nízké1112,64 %12,36 %  
Nízké11,15 %1,12 %  

Graf

12. Obecně doba čekání u pokladen je

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Průměrná4248,28 %47,19 %  
Spíše kratší2225,29 %24,72 %  
Krátká1213,79 %13,48 %  
Spíše delší1112,64 %12,36 %  

Graf

13. Všímáte si v prodejně propagačních materiálů (letáky, plakáty, nástěnné tabule…) upozorňující na akční zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Propagačních materiálů si všímám a často si díky nim koupím akční zboží3843,68 %42,7 %  
Propagačních materiálů si všímám, ale nenechám se jimi ovlivnit2528,74 %28,09 %  
Propagačních materiálů si nevšímám2427,59 %26,97 %  

Graf

14. Jak hodnotíte hlasitost hudby v prodejně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přiměřená7080,46 %78,65 %  
Tichá1213,79 %13,48 %  
Hlasitá55,75 %5,62 %  

Graf

15. Orientace v prodejně mi

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nedělá problémy, vše je přehledné6473,56 %71,91 %  
Dělá problémy, uspořádání je nepřehledné2326,44 %25,84 %  

Graf

16. Jste spokojen s teplotou v prodejně?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8294,25 %92,13 %  
ne55,75 %5,62 %  

Graf

17. Zdá se Vám prodejna čistá a udržovaná?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7788,51 %86,52 %  
ne1011,49 %11,24 %  

Graf

18. Ohodnoťte, jak jsou pro Vás důležité následující aspekty prostředí prodejny? (1 - velmi důležité, 5 - nejméně důležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Pěkný interiér2.1721.085
Pěkný exteriér2.460.915
Čistota1.6781.391
Příjemný personál1.6551.352
Přiměřené osvětlení2.3911.204
Příjemná hudba2.8281.361
Urovnané zboží v regálech2.0571.204
Prostorné uličky mezi regály2.081.43

Graf

19. Jakým způsobem se nejčastěji dopravujete do prodejny Tesco?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Pěškyotázka č. 21, Autobusemotázka č. 21, Jinakotázka č. 21, Autemotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Autem6777,01 %75,28 %  
Pěšky1213,79 %13,48 %  
Autobusem66,9 %6,74 %  
Jinak 22,3 %2,25 %  

Graf

20. Máte problémy se zaparkováním u Tesca?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemám, vždy zaparkuji5277,61 %58,43 %  
Většinou zaparkuji1319,4 %14,61 %  
Mívám problémy zaparkovat22,99 %2,25 %  

Graf

21. Množství nákupních vozíků je

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dostatečné8698,85 %96,63 %  
Nedostatečné 11,15 %1,12 %  

Graf

22. Celkově prodejnu Tesco vnímám

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kladně4551,72 %50,56 %  
Neutrálně4045,98 %44,94 %  
Záporně22,3 %2,25 %  

Graf

23. V prodejně Tesco bych změnil/a (uveďte)…

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Cena výrobků....

čertvost, čistotu, ochotu

Hudbu bych vypnul úplně. Přestal bych používat deodoranty - vždy mi v Tescu slzí oči. Umožnil bych vstup i po levé straně od pokladen - unavuje mě obcházet celý obchod, když jdu koupit jeden výrobek již předem vybraný. Stejně tak umístění pokladen způsobem, že každý musí projít celý nákupní prostor nemá u mě požadovaný efekt - nákup toho, co jsem neměl v plánu. Přivítal bych umístění tlačítek u regálů, kterými by se mohla přivolat obsluha.

Hudbu na hlasitý Rock !

kvalitnější ovoce a zelenina

kvalitu personálu v pultů s masnými a sýrovými výrobky je nutno zvýšit - ne každý používá rukavice, prodavačky jsou někdy nepříjemné.

Některý personál...

nemám co bych měnila

NIC

Nic mě nenapadá, snad jen nějakého pracovníka, nejen na informacích, kdo by byl při ruce, když něco hledám a nemůžu to najít...

odlišný systém uspořádání zboží než u jiných prodejen

pečivo a zeleninu

Platové podmínky zaměstnancům - zvýší se tím jejich motivace a zájem o práci. Přebaly výrobků s logem Tesco - lepší design, aby výrobky zákazníky víc zaujaly.

Před prodejnou - vyhnat bezdomovce a feťáky popíjející před obchodem krabicová vína a žebrající o pár drobných.

Především v nejfrekventovanějším čase nákupu potravin jsou často v Tescu dlouhé fronty, to by bylo dobré zkvalitnit....

Předkrájené uzeniny. Vypadá to sice dobře a ulehčuje to práci, ale nevěřím jim.

pultový prodej uzenin a masa je tam toho moc a je to oschlí a možná někdy i starý.

Uspořádání, čistotu, hudbu, zrušit vtíravé nabízení zboží a služeb před prodejnou

V některých jsou malé uličky a špatně se projíždí,speciálně když to někdo bezohledně zablokuje vozíkem

Větší vstupní dveře, větší výběr novin a časopisů a květin.

Zboží je nepřehledně uspořádané. U pečiva málo prostoru.

Zrusil bych obtezujici dealery u vchodu do Tesca (pojistovna, mobilni volani, vonavky atd.) Hrozne toalety. Na infu obcas neni obsluha.

24. Jakou prodejnu Tesco nejčastěji navštěvujete v Plzeňském kraji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hypermarket Klatovy4956,32 %55,06 %  
EXTRA Plzeň Rokycanská1416,09 %15,73 %  
EXTRA Plzeň Borská Pole1112,64 %12,36 %  
Obchodní dům Plzeň66,9 %6,74 %  
Supermarket Plzeň Doubravka44,6 %4,49 %  
Hypermarket Sušice22,3 %2,25 %  
Supermarket Kdyně11,15 %1,12 %  

Graf

25. Bydlím v okrese

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Klatovy5056,18 %56,18 %  
Plzeň – město2528,09 %28,09 %  
Plzeň – jih 44,49 %4,49 %  
Domažlice44,49 %4,49 %  
Plzeň – sever 44,49 %4,49 %  
Rokycany11,12 %1,12 %  
Tachov11,12 %1,12 %  

Graf

26. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5764,04 %64,04 %  
Muž3235,96 %35,96 %  

Graf

27. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 – 355865,17 %65,17 %  
36 – 451516,85 %16,85 %  
46 – 5588,99 %8,99 %  
20 a méně66,74 %6,74 %  
56 a více22,25 %2,25 %  

Graf

28. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské vzdělání3640,45 %40,45 %  
Vysokoškolské vzdělání2932,58 %32,58 %  
Vyučen1314,61 %14,61 %  
Vyučen s maturitou910,11 %10,11 %  
Základní vzdělání22,25 %2,25 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

18. Ohodnoťte, jak jsou pro Vás důležité následující aspekty prostředí prodejny? (1 - velmi důležité, 5 - nejméně důležité)

  • odpověď Čistota=1:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pěkný interiér=1 na otázku 18. Ohodnoťte, jak jsou pro Vás důležité následující aspekty prostředí prodejny? (1 - velmi důležité, 5 - nejméně důležité)
  • odpověď Přiměřené osvětlení=1:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Příjemná hudba=1 na otázku 18. Ohodnoťte, jak jsou pro Vás důležité následující aspekty prostředí prodejny? (1 - velmi důležité, 5 - nejméně důležité)

20. Máte problémy se zaparkováním u Tesca?

  • odpověď Nemám, vždy zaparkuji:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vždy na otázku 10. Výrobky označené logem Tesco nakupuji

24. Jakou prodejnu Tesco nejčastěji navštěvujete v Plzeňském kraji?

  • odpověď Hypermarket Klatovy:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Klatovy na otázku 25. Bydlím v okrese

25. Bydlím v okrese

  • odpověď Klatovy:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hypermarket Klatovy na otázku 24. Jakou prodejnu Tesco nejčastěji navštěvujete v Plzeňském kraji?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často navštěvujete Tesco?

9. V Tescu nakupuji i nepotravinové zboží?

10. Výrobky označené logem Tesco nakupuji

11. Obecně jsou pro Vás ceny výrobků

12. Obecně doba čekání u pokladen je

13. Všímáte si v prodejně propagačních materiálů (letáky, plakáty, nástěnné tabule…) upozorňující na akční zboží?

14. Jak hodnotíte hlasitost hudby v prodejně?

15. Orientace v prodejně mi

16. Jste spokojen s teplotou v prodejně?

17. Zdá se Vám prodejna čistá a udržovaná?

18. Ohodnoťte, jak jsou pro Vás důležité následující aspekty prostředí prodejny? (1 - velmi důležité, 5 - nejméně důležité)

19. Jakým způsobem se nejčastěji dopravujete do prodejny Tesco?

20. Máte problémy se zaparkováním u Tesca?

21. Množství nákupních vozíků je

22. Celkově prodejnu Tesco vnímám

24. Jakou prodejnu Tesco nejčastěji navštěvujete v Plzeňském kraji?

25. Bydlím v okrese

26. Pohlaví

27. Věk

28. Nejvyšší dosažené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často navštěvujete Tesco?

9. V Tescu nakupuji i nepotravinové zboží?

10. Výrobky označené logem Tesco nakupuji

11. Obecně jsou pro Vás ceny výrobků

12. Obecně doba čekání u pokladen je

13. Všímáte si v prodejně propagačních materiálů (letáky, plakáty, nástěnné tabule…) upozorňující na akční zboží?

14. Jak hodnotíte hlasitost hudby v prodejně?

15. Orientace v prodejně mi

16. Jste spokojen s teplotou v prodejně?

17. Zdá se Vám prodejna čistá a udržovaná?

18. Ohodnoťte, jak jsou pro Vás důležité následující aspekty prostředí prodejny? (1 - velmi důležité, 5 - nejméně důležité)

19. Jakým způsobem se nejčastěji dopravujete do prodejny Tesco?

20. Máte problémy se zaparkováním u Tesca?

21. Množství nákupních vozíků je

22. Celkově prodejnu Tesco vnímám

24. Jakou prodejnu Tesco nejčastěji navštěvujete v Plzeňském kraji?

25. Bydlím v okrese

26. Pohlaví

27. Věk

28. Nejvyšší dosažené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kupková, M.Vnímání prostředí prodejen Tesco zákazníky v Plzeňském kraji (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vnimani-prostredi-prodejen-t.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.