Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání reklam na Facebooku

Vnímání reklam na Facebooku

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Píšková
Šetření:19. 02. 2016 - 03. 03. 2016
Počet respondentů:249
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:38
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

v rámci bakalářské práce Vás chci požádat o vyplnění dotazníku, který je zcela anonymní. Dotazník je určen pro respondenty, kteří vlastní účet na Facebooku a zároveň již dosáhli věku 13 let. Prosím zvolte pouze 1 odpověď na každou otázku.

Děkuji za Váš čas.

 

Tereza Píšková

EKF VŠB – TUO 

Odpovědi respondentů

1. Jste uživatelem sociální sítě Facebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano24899,6 %99,6 %  
Ne10,4 %0,4 %  

Graf

2. Z jakého zařízení se na Facebook nejčastěji připojujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PC13755,02 %55,02 %  
Mobil10542,17 %42,17 %  
Tablet72,81 %2,81 %  

Graf

3. Kolik času na Facebooku průměrně denně trávíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 až 2 hod8232,93 %32,93 %  
Méně než 1 hod6425,7 %25,7 %  
2 až 4 hod6224,9 %24,9 %  
4 až 6 hod218,43 %8,43 %  
Více než 6 hod208,03 %8,03 %  

Graf

4. Jaký je počet Vašich přátel na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100 až 30014658,63 %58,63 %  
Méně než 1005823,29 %23,29 %  
300 až 6003714,86 %14,86 %  
Více než 60083,21 %3,21 %  

Graf

5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Reklama na Facebooku mě ovlivňuje3.8271.283
Reklama na Facebooku mě inspiruje k vyhledávání produktu na internetu3.611.435
Reklama na Facebooku mě motivuje k nákupu produktu4.1931.087
Na Facebooku se mi zobrazují reklamy, které mě zajímají3.4941.567
Reklama na Facebooku mě obtěžuje2.061.478
Reklama na Facebooku se shoduje s mými zájmy3.3571.306
Reklama na Facebooku je zajímavá3.9841.068
Reklama na Facebooku je otravná1.9441.467
Reklama na Facebooku je moderní3.3091.459

Graf

6. Zaregistroval/a jste reklamní bannery umístěné v pravé části na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano18072,29 %72,29 %  
Ne6927,71 %27,71 %  

Graf

7. Jaký k reklamám na Facebooku zaujímáte postoj?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše negativní, nemusela by tam být10240,96 %40,96 %  
Negativní, obtěžuje mě6626,51 %26,51 %  
Je mi to jedno, nevnímám je6425,7 %25,7 %  
Spíše pozitivní166,43 %6,43 %  
Pozitivní, vyhledávám ji10,4 %0,4 %  

Graf

8. Rozklikl/a jste někdy tuto reklamu umístěnou na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13253,01 %53,01 %  
Ne6927,71 %27,71 %  
Nepamatuji si/nevím4819,28 %19,28 %  

Graf

9. Koupil/a jste si někdy produkt na stránce, na kterou Vás přesměrovala reklama za Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne21787,15 %87,15 %  
Ano3212,85 %12,85 %  

Graf

10. Kolikrát?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou1753,13 %6,83 %  
Dvakrát1134,38 %4,42 %  
Vícekrát412,5 %1,61 %  

Graf

11. Jste fanouškem alespoň 1 komerční stránky na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano18072,29 %72,29 %  
Ne6927,71 %27,71 %  

Graf

12. Jak vnímáte sponzorované/navrhované stránky a příspěvky na Vašem Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je mi to jedno9738,96 %38,96 %  
Spíše negativně7931,73 %31,73 %  
Velmi negativně4216,87 %16,87 %  
Spíše pozitivně2911,65 %11,65 %  
Velmi pozitivně20,8 %0,8 %  

Graf

13. Jak vnímáte reklamy na Facebooku na známé/oblíbené produkty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je mi to jedno9337,35 %37,35 %  
Spíše negativně7028,11 %28,11 %  
Spíše pozitivně4819,28 %19,28 %  
Velmi negativně3514,06 %14,06 %  
Velmi pozitivně31,2 %1,2 %  

Graf

14. Víte, že je možné zakázat zobrazování reklam, které Vás obtěžují/nezaujmou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano16365,46 %65,46 %  
Ne8634,54 %34,54 %  

Graf

15. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena19076,31 %76,31 %  
Muž5923,69 %23,69 %  

Graf

16. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 29 let17971,89 %71,89 %  
13 - 19 let2510,04 %10,04 %  
30 - 39 let228,84 %8,84 %  
40 - 49 let176,83 %6,83 %  
Více než 50 let62,41 %2,41 %  

Graf

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
13353,41 %53,41 %  
10240,96 %40,96 %  
145,62 %5,62 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)

  • odpověď Reklama na Facebooku je otravná=1:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velmi negativně na otázku 13. Jak vnímáte reklamy na Facebooku na známé/oblíbené produkty?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Negativní, obtěžuje mě na otázku 7. Jaký k reklamám na Facebooku zaujímáte postoj?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na Facebooku mě obtěžuje=1 na otázku 5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velmi negativně na otázku 12. Jak vnímáte sponzorované/navrhované stránky a příspěvky na Vašem Facebooku?
  • odpověď Reklama na Facebooku mě motivuje k nákupu produktu=5:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na Facebooku mě inspiruje k vyhledávání produktu na internetu=5 na otázku 5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na Facebooku mě ovlivňuje=5 na otázku 5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)
  • odpověď Reklama na Facebooku mě obtěžuje=1:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velmi negativně na otázku 13. Jak vnímáte reklamy na Facebooku na známé/oblíbené produkty?

7. Jaký k reklamám na Facebooku zaujímáte postoj?

  • odpověď Negativní, obtěžuje mě:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velmi negativně na otázku 13. Jak vnímáte reklamy na Facebooku na známé/oblíbené produkty?

8. Rozklikl/a jste někdy tuto reklamu umístěnou na Facebooku?

  • odpověď Ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše pozitivní na otázku 7. Jaký k reklamám na Facebooku zaujímáte postoj?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na Facebooku mě motivuje k nákupu produktu=2 na otázku 5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednou na otázku 10. Kolikrát?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na Facebooku je zajímavá=2 na otázku 5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na Facebooku mě inspiruje k vyhledávání produktu na internetu=1 na otázku 5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Koupil/a jste si někdy produkt na stránce, na kterou Vás přesměrovala reklama za Facebooku?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na Facebooku mě ovlivňuje=2 na otázku 5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)

9. Koupil/a jste si někdy produkt na stránce, na kterou Vás přesměrovala reklama za Facebooku?

  • odpověď Ano:
    • 7.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dvakrát na otázku 10. Kolikrát?
    • 7.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednou na otázku 10. Kolikrát?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste uživatelem sociální sítě Facebook?

2. Z jakého zařízení se na Facebook nejčastěji připojujete?

3. Kolik času na Facebooku průměrně denně trávíte?

4. Jaký je počet Vašich přátel na Facebooku?

5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)

6. Zaregistroval/a jste reklamní bannery umístěné v pravé části na Facebooku?

7. Jaký k reklamám na Facebooku zaujímáte postoj?

8. Rozklikl/a jste někdy tuto reklamu umístěnou na Facebooku?

9. Koupil/a jste si někdy produkt na stránce, na kterou Vás přesměrovala reklama za Facebooku?

10. Kolikrát?

11. Jste fanouškem alespoň 1 komerční stránky na Facebooku?

12. Jak vnímáte sponzorované/navrhované stránky a příspěvky na Vašem Facebooku?

13. Jak vnímáte reklamy na Facebooku na známé/oblíbené produkty?

14. Víte, že je možné zakázat zobrazování reklam, které Vás obtěžují/nezaujmou?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

16. Jaký je Váš věk?

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste uživatelem sociální sítě Facebook?

2. Z jakého zařízení se na Facebook nejčastěji připojujete?

3. Kolik času na Facebooku průměrně denně trávíte?

4. Jaký je počet Vašich přátel na Facebooku?

5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)

6. Zaregistroval/a jste reklamní bannery umístěné v pravé části na Facebooku?

7. Jaký k reklamám na Facebooku zaujímáte postoj?

8. Rozklikl/a jste někdy tuto reklamu umístěnou na Facebooku?

9. Koupil/a jste si někdy produkt na stránce, na kterou Vás přesměrovala reklama za Facebooku?

10. Kolikrát?

11. Jste fanouškem alespoň 1 komerční stránky na Facebooku?

12. Jak vnímáte sponzorované/navrhované stránky a příspěvky na Vašem Facebooku?

13. Jak vnímáte reklamy na Facebooku na známé/oblíbené produkty?

14. Víte, že je možné zakázat zobrazování reklam, které Vás obtěžují/nezaujmou?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

16. Jaký je Váš věk?

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Píšková, T.Vnímání reklam na Facebooku (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://vnimani-reklam-na-facebooku.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.