Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
v rámci bakalářské práce Vás chci požádat o vyplnění dotazníku, který je zcela anonymní. Dotazník je určen pro respondenty, kteří vlastní účet na Facebooku a zároveň již dosáhli věku 13 let. Prosím zvolte pouze 1 odpověď na každou otázku.
Děkuji za Váš čas.
Tereza Píšková
EKF VŠB – TUO
Odpovědi respondentů
1. Jste uživatelem sociální sítě Facebook?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
248
99,6 %
99,6 %
Ne
1
0,4 %
0,4 %
2. Z jakého zařízení se na Facebook nejčastěji připojujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
PC
137
55,02 %
55,02 %
Mobil
105
42,17 %
42,17 %
Tablet
7
2,81 %
2,81 %
3. Kolik času na Facebooku průměrně denně trávíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1 až 2 hod
82
32,93 %
32,93 %
Méně než 1 hod
64
25,7 %
25,7 %
2 až 4 hod
62
24,9 %
24,9 %
4 až 6 hod
21
8,43 %
8,43 %
Více než 6 hod
20
8,03 %
8,03 %
4. Jaký je počet Vašich přátel na Facebooku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
100 až 300
146
58,63 %
58,63 %
Méně než 100
58
23,29 %
23,29 %
300 až 600
37
14,86 %
14,86 %
Více než 600
8
3,21 %
3,21 %
5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Reklama na Facebooku mě ovlivňuje
3.827
1.283
Reklama na Facebooku mě inspiruje k vyhledávání produktu na internetu
3.61
1.435
Reklama na Facebooku mě motivuje k nákupu produktu
4.193
1.087
Na Facebooku se mi zobrazují reklamy, které mě zajímají
3.494
1.567
Reklama na Facebooku mě obtěžuje
2.06
1.478
Reklama na Facebooku se shoduje s mými zájmy
3.357
1.306
Reklama na Facebooku je zajímavá
3.984
1.068
Reklama na Facebooku je otravná
1.944
1.467
Reklama na Facebooku je moderní
3.309
1.459
6. Zaregistroval/a jste reklamní bannery umístěné v pravé části na Facebooku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
180
72,29 %
72,29 %
Ne
69
27,71 %
27,71 %
7. Jaký k reklamám na Facebooku zaujímáte postoj?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše negativní, nemusela by tam být
102
40,96 %
40,96 %
Negativní, obtěžuje mě
66
26,51 %
26,51 %
Je mi to jedno, nevnímám je
64
25,7 %
25,7 %
Spíše pozitivní
16
6,43 %
6,43 %
Pozitivní, vyhledávám ji
1
0,4 %
0,4 %
8. Rozklikl/a jste někdy tuto reklamu umístěnou na Facebooku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
132
53,01 %
53,01 %
Ne
69
27,71 %
27,71 %
Nepamatuji si/nevím
48
19,28 %
19,28 %
9. Koupil/a jste si někdy produkt na stránce, na kterou Vás přesměrovala reklama za Facebooku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 10, Ne → otázka č. 11].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
217
87,15 %
87,15 %
Ano
32
12,85 %
12,85 %
10. Kolikrát?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jednou
17
53,13 %
6,83 %
Dvakrát
11
34,38 %
4,42 %
Vícekrát
4
12,5 %
1,61 %
11. Jste fanouškem alespoň 1 komerční stránky na Facebooku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
180
72,29 %
72,29 %
Ne
69
27,71 %
27,71 %
12. Jak vnímáte sponzorované/navrhované stránky a příspěvky na Vašem Facebooku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Je mi to jedno
97
38,96 %
38,96 %
Spíše negativně
79
31,73 %
31,73 %
Velmi negativně
42
16,87 %
16,87 %
Spíše pozitivně
29
11,65 %
11,65 %
Velmi pozitivně
2
0,8 %
0,8 %
13. Jak vnímáte reklamy na Facebooku na známé/oblíbené produkty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Je mi to jedno
93
37,35 %
37,35 %
Spíše negativně
70
28,11 %
28,11 %
Spíše pozitivně
48
19,28 %
19,28 %
Velmi negativně
35
14,06 %
14,06 %
Velmi pozitivně
3
1,2 %
1,2 %
14. Víte, že je možné zakázat zobrazování reklam, které Vás obtěžují/nezaujmou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
163
65,46 %
65,46 %
Ne
86
34,54 %
34,54 %
15. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
190
76,31 %
76,31 %
Muž
59
23,69 %
23,69 %
16. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
20 - 29 let
179
71,89 %
71,89 %
13 - 19 let
25
10,04 %
10,04 %
30 - 39 let
22
8,84 %
8,84 %
40 - 49 let
17
6,83 %
6,83 %
Více než 50 let
6
2,41 %
2,41 %
17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
SŠ
133
53,41 %
53,41 %
VŠ
102
40,96 %
40,96 %
ZŠ
14
5,62 %
5,62 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)
odpověď Reklama na Facebooku je otravná=1:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velmi negativně na otázku 13. Jak vnímáte reklamy na Facebooku na známé/oblíbené produkty?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Negativní, obtěžuje mě na otázku 7. Jaký k reklamám na Facebooku zaujímáte postoj?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na Facebooku mě obtěžuje=1 na otázku 5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velmi negativně na otázku 12. Jak vnímáte sponzorované/navrhované stránky a příspěvky na Vašem Facebooku?
odpověď Reklama na Facebooku mě motivuje k nákupu produktu=5:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na Facebooku mě inspiruje k vyhledávání produktu na internetu=5 na otázku 5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na Facebooku mě ovlivňuje=5 na otázku 5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)
odpověď Reklama na Facebooku mě obtěžuje=1:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velmi negativně na otázku 13. Jak vnímáte reklamy na Facebooku na známé/oblíbené produkty?
7. Jaký k reklamám na Facebooku zaujímáte postoj?
odpověď Negativní, obtěžuje mě:
3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velmi negativně na otázku 13. Jak vnímáte reklamy na Facebooku na známé/oblíbené produkty?
8. Rozklikl/a jste někdy tuto reklamu umístěnou na Facebooku?
odpověď Ano:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše pozitivní na otázku 7. Jaký k reklamám na Facebooku zaujímáte postoj?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na Facebooku mě motivuje k nákupu produktu=2 na otázku 5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednou na otázku 10. Kolikrát?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na Facebooku je zajímavá=2 na otázku 5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na Facebooku mě inspiruje k vyhledávání produktu na internetu=1 na otázku 5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Koupil/a jste si někdy produkt na stránce, na kterou Vás přesměrovala reklama za Facebooku?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na Facebooku mě ovlivňuje=2 na otázku 5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)
9. Koupil/a jste si někdy produkt na stránce, na kterou Vás přesměrovala reklama za Facebooku?
odpověď Ano:
7.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dvakrát na otázku 10. Kolikrát?
7.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednou na otázku 10. Kolikrát?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jste uživatelem sociální sítě Facebook?
2. Z jakého zařízení se na Facebook nejčastěji připojujete?
3. Kolik času na Facebooku průměrně denně trávíte?
4. Jaký je počet Vašich přátel na Facebooku?
5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)
6. Zaregistroval/a jste reklamní bannery umístěné v pravé části na Facebooku?
7. Jaký k reklamám na Facebooku zaujímáte postoj?
8. Rozklikl/a jste někdy tuto reklamu umístěnou na Facebooku?
9. Koupil/a jste si někdy produkt na stránce, na kterou Vás přesměrovala reklama za Facebooku?
10. Kolikrát?
11. Jste fanouškem alespoň 1 komerční stránky na Facebooku?
12. Jak vnímáte sponzorované/navrhované stránky a příspěvky na Vašem Facebooku?
13. Jak vnímáte reklamy na Facebooku na známé/oblíbené produkty?
14. Víte, že je možné zakázat zobrazování reklam, které Vás obtěžují/nezaujmou?
15. Jaké je Vaše pohlaví?
16. Jaký je Váš věk?
17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jste uživatelem sociální sítě Facebook?
2. Z jakého zařízení se na Facebook nejčastěji připojujete?
3. Kolik času na Facebooku průměrně denně trávíte?
4. Jaký je počet Vašich přátel na Facebooku?
5. Vyjádřete, prosím, míru souhlasu s následujícími tvrzeními (1 – naprosto souhlasím, 5 naprosto nesouhlasím)
6. Zaregistroval/a jste reklamní bannery umístěné v pravé části na Facebooku?
7. Jaký k reklamám na Facebooku zaujímáte postoj?
8. Rozklikl/a jste někdy tuto reklamu umístěnou na Facebooku?
9. Koupil/a jste si někdy produkt na stránce, na kterou Vás přesměrovala reklama za Facebooku?
10. Kolikrát?
11. Jste fanouškem alespoň 1 komerční stránky na Facebooku?
12. Jak vnímáte sponzorované/navrhované stránky a příspěvky na Vašem Facebooku?
13. Jak vnímáte reklamy na Facebooku na známé/oblíbené produkty?
14. Víte, že je možné zakázat zobrazování reklam, které Vás obtěžují/nezaujmou?
15. Jaké je Vaše pohlaví?
16. Jaký je Váš věk?
17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.