Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání reklamy na Facebooku oproti jiné internetové reklamě.

Vnímání reklamy na Facebooku oproti jiné internetové reklamě.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Brejcha
Šetření:04. 05. 2012 - 06. 05. 2012
Počet respondentů:132
Počet otázek (max/průměr):23 / 18.47
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:83,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, tímto bych Vás chtěl požádat o vyplnění krátkého dotazníku pro mojí Bakalářskou práci na  téma Facebook a internetová reklama. Cílem tohoto dotazníku je porovnat preference uživatelů Facebooku na reklamu na FB a reklamu jinde na internetu.

Odpovědi respondentů

1. Máte účet na sociální sítí Facebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 21].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12291,73 %92,42 %  
ne118,27 %8,33 %  

Graf

2. Jak celkově vnímáte internetovou reklamu (ve formě bannerů, reklamy v textu apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Příliš jí nevnímám4032,79 %30,3 %  
Občas se na nějakou podívám 3831,15 %28,79 %  
Obtěžuje mě3629,51 %27,27 %  
Mám k ní neutrální postoj75,74 %5,3 %  
Vyhledávám jí10,82 %0,76 %  

Graf

3. Jak vnímáte reklamu na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Příliš jí nevnímám4637,7 %34,85 %  
Občas se na nějakou podívám 4536,89 %34,09 %  
Obtěžuje mě1713,93 %12,88 %  
Mám k ní neutrální postoj129,84 %9,09 %  
Vyhledávám jí21,64 %1,52 %  

Graf

4. Jste na Facebooku fanouškem nějaké značky, produktu nebo celebrity?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9477,05 %71,21 %  
ne2822,95 %21,21 %  

Graf

5. Jak vnímáte facebookové stránky nějaké značky, produktu nebo celebrity?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pozitivně6468,09 %48,48 %  
Nevím1617,02 %12,12 %  
Velice pozitivně88,51 %6,06 %  
Spíše negativně66,38 %4,55 %  

Graf

6. Jak vnímáte internetové stránky nějaké značky, produktu nebo celebrity (ne stránky na Faceboku)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pozitivně4750 %35,61 %  
Nevím2021,28 %15,15 %  
Spíše negativně1617,02 %12,12 %  
Velice pozitivně99,57 %6,82 %  
Velice negativně22,13 %1,52 %  

Graf

7. Jak na Facebooku vnímáte textové reklamní sdělení o značce, produktu nebo celebritě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pozitivně4042,55 %30,3 %  
Nevím3031,91 %22,73 %  
Spíše negativně2021,28 %15,15 %  
Velice negativně33,19 %2,27 %  
Velice pozitivně11,06 %0,76 %  

Graf

8. Jak na internetu vnímáte textové reklamní sdělení o značce, produktu nebo celebritě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pozitivně3335,11 %25 %  
Spíše negativně2930,85 %21,97 %  
Nevím2627,66 %19,7 %  
Velice negativně55,32 %3,79 %  
Velice pozitivně11,06 %0,76 %  

Graf

9. Jak vnímáte pravidelné zasílání novinek o vaší oblíbené značce, produktu nebo celebritě na Vaší zeď na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše negativně3031,91 %22,73 %  
Spíše pozitivně2930,85 %21,97 %  
Velice negativně1718,09 %12,88 %  
Velice pozitivně1111,7 %8,33 %  
Nevím77,45 %5,3 %  

Graf

10. Jak vnímáte pravidelné zasílání newsletterů (novinek) o vaší oblíbené značce, produktu nebo celebritě na Váš e-mail?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše negativně3234,04 %24,24 %  
Velice negativně3132,98 %23,48 %  
Spíše pozitivně2526,6 %18,94 %  
Nevím55,32 %3,79 %  
Velice pozitivně11,06 %0,76 %  

Graf

11. Jak na Vás působí příspěvky a komentáře na zdi vaší oblíbené značce, produktu nebo celebritě na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pozitivně (spíše mě zajímají)4345,74 %32,58 %  
Spíše negativně (spíše mě nezajímají)2728,72 %20,45 %  
Velice pozitivně (zajímají mě)1010,64 %7,58 %  
Velice negativně (nezajímají mě)88,51 %6,06 %  
Nevím66,38 %4,55 %  

Graf

12. Jak na Vás působí příspěvky a komentáře na zajímavé téma o značce, produktu nebo celebritě na internetu (diskuze ke článkům, diskusní fóra, blogy apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pozitivně (spíše mě zajímají)4244,68 %31,82 %  
Spíše negativně (spíše mě nezajímají)2425,53 %18,18 %  
Nevím1515,96 %11,36 %  
Velice negativně (nezajímají mě)77,45 %5,3 %  
Velice pozitivně (zajímají mě)66,38 %4,55 %  

Graf

13. Jak vnímáte bannerovou (grafickou) reklamu na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše negativně1242,86 %9,09 %  
Nevím725 %5,3 %  
Velice negativně621,43 %4,55 %  
Spíše pozitivně310,71 %2,27 %  

Graf

14. Jak na internetu vnímáte bannerovou (grafickou) reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše negativně1346,43 %9,85 %  
Velice negativně725 %5,3 %  
Nevím621,43 %4,55 %  
Spíše pozitivně27,14 %1,52 %  

Graf

15. Jak na Vás působí videa na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pozitivně5948,36 %44,7 %  
Velice pozitivně2218,03 %16,67 %  
Nevím1915,57 %14,39 %  
Spíše negativně1512,3 %11,36 %  
Velice negativně75,74 %5,3 %  

Graf

16. Jak na Vás působí videa na Facebooku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pozitivně7158,2 %53,79 %  
Spíše negativně2016,39 %15,15 %  
Nevím1814,75 %13,64 %  
Velice pozitivně108,2 %7,58 %  
Velice negativně32,46 %2,27 %  

Graf

17. Jak na Vás působí, když některý z Vašich přátel na Facebooku sdílí či komentuje nějaké videa, články, fotky apod. ( reklamní, smutná, pobuřující apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pozitivně (spíše ho shlédnu)6553,28 %49,24 %  
Velice pozitivně (shlédl bych ho)2419,67 %18,18 %  
Spíše negativně (spíše ho neshlédnu)1713,93 %12,88 %  
Nevím129,84 %9,09 %  
Velice negativně (neshlédnu ho)43,28 %3,03 %  

Graf

18. Jak vnímáte videa, články, fotky apod. se zajímavým názvem nebo tématem na internetu (vtipná, reklamní, smutná, pobuřující)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pozitivně (spíše bych je shlédl)7158,2 %53,79 %  
Velice pozitivně (shlédl bych je)1814,75 %13,64 %  
Spíše negativně (spíše bych je neshlédl)1814,75 %13,64 %  
Nevím1310,66 %9,85 %  
Velice negativně (neshlédl bych je)21,64 %1,52 %  

Graf

19. Jak vnímáte kontextovou reklamu ve vyhledávačích (tzn. po zadání dotazu do vyhledávače se vám zobrazí také sponzorované odkazy, reklamy, s podobnou tématikou jako je váš vyhledávaný dotaz)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše negativně5242,62 %39,39 %  
Spíše pozitivně2621,31 %19,7 %  
Velice negativně2117,21 %15,91 %  
Nevím2016,39 %15,15 %  
Velice pozitivně32,46 %2,27 %  

Graf

20. Jak vnímáte tzv. sociální reklamu na Facebooku? (Typ reklamy, která se Vám zobrazí u nějakého příspěvku, např. pokud někdo z Vašich přátel okomentuje nějaký film, Facebook k němu připojí reklamu na stejné/podobné téma)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše negativně3629,51 %27,27 %  
Spíše pozitivně3024,59 %22,73 %  
Nevím2722,13 %20,45 %  
Velice negativně2520,49 %18,94 %  
Velice pozitivně43,28 %3,03 %  

Graf

21. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-24 let7052,63 %53,03 %  
25-34 let4231,58 %31,82 %  
35-44 let96,77 %6,82 %  
16-17 let75,26 %5,3 %  
45-54 let21,5 %1,52 %  
13-15 let10,75 %0,76 %  
65 a více let10,75 %0,76 %  
55-64 let10,75 %0,76 %  

Graf

22. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž 7254,14 %54,55 %  
žena6145,86 %46,21 %  

Graf

23. Jaké máte vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SOŠ s maturitou 6145,86 %46,21 %  
5037,59 %37,88 %  
základní118,27 %8,33 %  
vyučen/a75,26 %5,3 %  
VOŠ43,01 %3,03 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jste na Facebooku fanouškem nějaké značky, produktu nebo celebrity?

  • odpověď ne:
    • 4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše negativně na otázku 14. Jak na internetu vnímáte bannerovou (grafickou) reklamu?
    • 4.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše negativně na otázku 13. Jak vnímáte bannerovou (grafickou) reklamu na Facebooku?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte účet na sociální sítí Facebook?

2. Jak celkově vnímáte internetovou reklamu (ve formě bannerů, reklamy v textu apod.)?

3. Jak vnímáte reklamu na Facebooku?

4. Jste na Facebooku fanouškem nějaké značky, produktu nebo celebrity?

5. Jak vnímáte facebookové stránky nějaké značky, produktu nebo celebrity?

6. Jak vnímáte internetové stránky nějaké značky, produktu nebo celebrity (ne stránky na Faceboku)?

7. Jak na Facebooku vnímáte textové reklamní sdělení o značce, produktu nebo celebritě?

8. Jak na internetu vnímáte textové reklamní sdělení o značce, produktu nebo celebritě?

9. Jak vnímáte pravidelné zasílání novinek o vaší oblíbené značce, produktu nebo celebritě na Vaší zeď na Facebooku?

10. Jak vnímáte pravidelné zasílání newsletterů (novinek) o vaší oblíbené značce, produktu nebo celebritě na Váš e-mail?

11. Jak na Vás působí příspěvky a komentáře na zdi vaší oblíbené značce, produktu nebo celebritě na Facebooku?

12. Jak na Vás působí příspěvky a komentáře na zajímavé téma o značce, produktu nebo celebritě na internetu (diskuze ke článkům, diskusní fóra, blogy apod.)?

13. Jak vnímáte bannerovou (grafickou) reklamu na Facebooku?

14. Jak na internetu vnímáte bannerovou (grafickou) reklamu?

15. Jak na Vás působí videa na internetu?

16. Jak na Vás působí videa na Facebooku?

17. Jak na Vás působí, když některý z Vašich přátel na Facebooku sdílí či komentuje nějaké videa, články, fotky apod. ( reklamní, smutná, pobuřující apod.)?

18. Jak vnímáte videa, články, fotky apod. se zajímavým názvem nebo tématem na internetu (vtipná, reklamní, smutná, pobuřující)?

19. Jak vnímáte kontextovou reklamu ve vyhledávačích (tzn. po zadání dotazu do vyhledávače se vám zobrazí také sponzorované odkazy, reklamy, s podobnou tématikou jako je váš vyhledávaný dotaz)?

20. Jak vnímáte tzv. sociální reklamu na Facebooku? (Typ reklamy, která se Vám zobrazí u nějakého příspěvku, např. pokud někdo z Vašich přátel okomentuje nějaký film, Facebook k němu připojí reklamu na stejné/podobné téma)

21. Jaký je Váš věk?

22. Jaké je Vaše pohlaví?

23. Jaké máte vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte účet na sociální sítí Facebook?

2. Jak celkově vnímáte internetovou reklamu (ve formě bannerů, reklamy v textu apod.)?

3. Jak vnímáte reklamu na Facebooku?

4. Jste na Facebooku fanouškem nějaké značky, produktu nebo celebrity?

5. Jak vnímáte facebookové stránky nějaké značky, produktu nebo celebrity?

6. Jak vnímáte internetové stránky nějaké značky, produktu nebo celebrity (ne stránky na Faceboku)?

7. Jak na Facebooku vnímáte textové reklamní sdělení o značce, produktu nebo celebritě?

8. Jak na internetu vnímáte textové reklamní sdělení o značce, produktu nebo celebritě?

9. Jak vnímáte pravidelné zasílání novinek o vaší oblíbené značce, produktu nebo celebritě na Vaší zeď na Facebooku?

10. Jak vnímáte pravidelné zasílání newsletterů (novinek) o vaší oblíbené značce, produktu nebo celebritě na Váš e-mail?

11. Jak na Vás působí příspěvky a komentáře na zdi vaší oblíbené značce, produktu nebo celebritě na Facebooku?

12. Jak na Vás působí příspěvky a komentáře na zajímavé téma o značce, produktu nebo celebritě na internetu (diskuze ke článkům, diskusní fóra, blogy apod.)?

13. Jak vnímáte bannerovou (grafickou) reklamu na Facebooku?

14. Jak na internetu vnímáte bannerovou (grafickou) reklamu?

15. Jak na Vás působí videa na internetu?

16. Jak na Vás působí videa na Facebooku?

17. Jak na Vás působí, když některý z Vašich přátel na Facebooku sdílí či komentuje nějaké videa, články, fotky apod. ( reklamní, smutná, pobuřující apod.)?

18. Jak vnímáte videa, články, fotky apod. se zajímavým názvem nebo tématem na internetu (vtipná, reklamní, smutná, pobuřující)?

19. Jak vnímáte kontextovou reklamu ve vyhledávačích (tzn. po zadání dotazu do vyhledávače se vám zobrazí také sponzorované odkazy, reklamy, s podobnou tématikou jako je váš vyhledávaný dotaz)?

20. Jak vnímáte tzv. sociální reklamu na Facebooku? (Typ reklamy, která se Vám zobrazí u nějakého příspěvku, např. pokud někdo z Vašich přátel okomentuje nějaký film, Facebook k němu připojí reklamu na stejné/podobné téma)

21. Jaký je Váš věk?

22. Jaké je Vaše pohlaví?

23. Jaké máte vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Brejcha, J.Vnímání reklamy na Facebooku oproti jiné internetové reklamě. (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://vnimani-reklamy-na-facebooku.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.