Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání reklamy na Facebooku oproti jiné internetové reklamě.
Vnímání reklamy na Facebooku oproti jiné internetové reklamě.
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jan Brejcha |
---|---|
Šetření: | 04. 05. 2012 - 06. 05. 2012 |
Počet respondentů: | 132 |
Počet otázek (max/průměr): | 23 / 18.47 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 83,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:07 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, tímto bych Vás chtěl požádat o vyplnění krátkého dotazníku pro mojí Bakalářskou práci na téma Facebook a internetová reklama. Cílem tohoto dotazníku je porovnat preference uživatelů Facebooku na reklamu na FB a reklamu jinde na internetu.
Odpovědi respondentů
1. Máte účet na sociální sítí Facebook?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 2, ne → otázka č. 21].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 122 | 91,73 % | 92,42 % |
ne | 11 | 8,27 % | 8,33 % |
2. Jak celkově vnímáte internetovou reklamu (ve formě bannerů, reklamy v textu apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Příliš jí nevnímám | 40 | 32,79 % | 30,3 % |
Občas se na nějakou podívám | 38 | 31,15 % | 28,79 % |
Obtěžuje mě | 36 | 29,51 % | 27,27 % |
Mám k ní neutrální postoj | 7 | 5,74 % | 5,3 % |
Vyhledávám jí | 1 | 0,82 % | 0,76 % |
3. Jak vnímáte reklamu na Facebooku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Příliš jí nevnímám | 46 | 37,7 % | 34,85 % |
Občas se na nějakou podívám | 45 | 36,89 % | 34,09 % |
Obtěžuje mě | 17 | 13,93 % | 12,88 % |
Mám k ní neutrální postoj | 12 | 9,84 % | 9,09 % |
Vyhledávám jí | 2 | 1,64 % | 1,52 % |
4. Jste na Facebooku fanouškem nějaké značky, produktu nebo celebrity?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 5, ne → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 94 | 77,05 % | 71,21 % |
ne | 28 | 22,95 % | 21,21 % |
5. Jak vnímáte facebookové stránky nějaké značky, produktu nebo celebrity?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše pozitivně | 64 | 68,09 % | 48,48 % |
Nevím | 16 | 17,02 % | 12,12 % |
Velice pozitivně | 8 | 8,51 % | 6,06 % |
Spíše negativně | 6 | 6,38 % | 4,55 % |
6. Jak vnímáte internetové stránky nějaké značky, produktu nebo celebrity (ne stránky na Faceboku)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše pozitivně | 47 | 50 % | 35,61 % |
Nevím | 20 | 21,28 % | 15,15 % |
Spíše negativně | 16 | 17,02 % | 12,12 % |
Velice pozitivně | 9 | 9,57 % | 6,82 % |
Velice negativně | 2 | 2,13 % | 1,52 % |
7. Jak na Facebooku vnímáte textové reklamní sdělení o značce, produktu nebo celebritě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše pozitivně | 40 | 42,55 % | 30,3 % |
Nevím | 30 | 31,91 % | 22,73 % |
Spíše negativně | 20 | 21,28 % | 15,15 % |
Velice negativně | 3 | 3,19 % | 2,27 % |
Velice pozitivně | 1 | 1,06 % | 0,76 % |
8. Jak na internetu vnímáte textové reklamní sdělení o značce, produktu nebo celebritě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše pozitivně | 33 | 35,11 % | 25 % |
Spíše negativně | 29 | 30,85 % | 21,97 % |
Nevím | 26 | 27,66 % | 19,7 % |
Velice negativně | 5 | 5,32 % | 3,79 % |
Velice pozitivně | 1 | 1,06 % | 0,76 % |
9. Jak vnímáte pravidelné zasílání novinek o vaší oblíbené značce, produktu nebo celebritě na Vaší zeď na Facebooku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše negativně | 30 | 31,91 % | 22,73 % |
Spíše pozitivně | 29 | 30,85 % | 21,97 % |
Velice negativně | 17 | 18,09 % | 12,88 % |
Velice pozitivně | 11 | 11,7 % | 8,33 % |
Nevím | 7 | 7,45 % | 5,3 % |
10. Jak vnímáte pravidelné zasílání newsletterů (novinek) o vaší oblíbené značce, produktu nebo celebritě na Váš e-mail?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše negativně | 32 | 34,04 % | 24,24 % |
Velice negativně | 31 | 32,98 % | 23,48 % |
Spíše pozitivně | 25 | 26,6 % | 18,94 % |
Nevím | 5 | 5,32 % | 3,79 % |
Velice pozitivně | 1 | 1,06 % | 0,76 % |
11. Jak na Vás působí příspěvky a komentáře na zdi vaší oblíbené značce, produktu nebo celebritě na Facebooku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše pozitivně (spíše mě zajímají) | 43 | 45,74 % | 32,58 % |
Spíše negativně (spíše mě nezajímají) | 27 | 28,72 % | 20,45 % |
Velice pozitivně (zajímají mě) | 10 | 10,64 % | 7,58 % |
Velice negativně (nezajímají mě) | 8 | 8,51 % | 6,06 % |
Nevím | 6 | 6,38 % | 4,55 % |
12. Jak na Vás působí příspěvky a komentáře na zajímavé téma o značce, produktu nebo celebritě na internetu (diskuze ke článkům, diskusní fóra, blogy apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše pozitivně (spíše mě zajímají) | 42 | 44,68 % | 31,82 % |
Spíše negativně (spíše mě nezajímají) | 24 | 25,53 % | 18,18 % |
Nevím | 15 | 15,96 % | 11,36 % |
Velice negativně (nezajímají mě) | 7 | 7,45 % | 5,3 % |
Velice pozitivně (zajímají mě) | 6 | 6,38 % | 4,55 % |
13. Jak vnímáte bannerovou (grafickou) reklamu na Facebooku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše negativně | 12 | 42,86 % | 9,09 % |
Nevím | 7 | 25 % | 5,3 % |
Velice negativně | 6 | 21,43 % | 4,55 % |
Spíše pozitivně | 3 | 10,71 % | 2,27 % |
14. Jak na internetu vnímáte bannerovou (grafickou) reklamu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše negativně | 13 | 46,43 % | 9,85 % |
Velice negativně | 7 | 25 % | 5,3 % |
Nevím | 6 | 21,43 % | 4,55 % |
Spíše pozitivně | 2 | 7,14 % | 1,52 % |
15. Jak na Vás působí videa na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše pozitivně | 59 | 48,36 % | 44,7 % |
Velice pozitivně | 22 | 18,03 % | 16,67 % |
Nevím | 19 | 15,57 % | 14,39 % |
Spíše negativně | 15 | 12,3 % | 11,36 % |
Velice negativně | 7 | 5,74 % | 5,3 % |
16. Jak na Vás působí videa na Facebooku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše pozitivně | 71 | 58,2 % | 53,79 % |
Spíše negativně | 20 | 16,39 % | 15,15 % |
Nevím | 18 | 14,75 % | 13,64 % |
Velice pozitivně | 10 | 8,2 % | 7,58 % |
Velice negativně | 3 | 2,46 % | 2,27 % |
17. Jak na Vás působí, když některý z Vašich přátel na Facebooku sdílí či komentuje nějaké videa, články, fotky apod. ( reklamní, smutná, pobuřující apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše pozitivně (spíše ho shlédnu) | 65 | 53,28 % | 49,24 % |
Velice pozitivně (shlédl bych ho) | 24 | 19,67 % | 18,18 % |
Spíše negativně (spíše ho neshlédnu) | 17 | 13,93 % | 12,88 % |
Nevím | 12 | 9,84 % | 9,09 % |
Velice negativně (neshlédnu ho) | 4 | 3,28 % | 3,03 % |
18. Jak vnímáte videa, články, fotky apod. se zajímavým názvem nebo tématem na internetu (vtipná, reklamní, smutná, pobuřující)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše pozitivně (spíše bych je shlédl) | 71 | 58,2 % | 53,79 % |
Velice pozitivně (shlédl bych je) | 18 | 14,75 % | 13,64 % |
Spíše negativně (spíše bych je neshlédl) | 18 | 14,75 % | 13,64 % |
Nevím | 13 | 10,66 % | 9,85 % |
Velice negativně (neshlédl bych je) | 2 | 1,64 % | 1,52 % |
19. Jak vnímáte kontextovou reklamu ve vyhledávačích (tzn. po zadání dotazu do vyhledávače se vám zobrazí také sponzorované odkazy, reklamy, s podobnou tématikou jako je váš vyhledávaný dotaz)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše negativně | 52 | 42,62 % | 39,39 % |
Spíše pozitivně | 26 | 21,31 % | 19,7 % |
Velice negativně | 21 | 17,21 % | 15,91 % |
Nevím | 20 | 16,39 % | 15,15 % |
Velice pozitivně | 3 | 2,46 % | 2,27 % |
20. Jak vnímáte tzv. sociální reklamu na Facebooku? (Typ reklamy, která se Vám zobrazí u nějakého příspěvku, např. pokud někdo z Vašich přátel okomentuje nějaký film, Facebook k němu připojí reklamu na stejné/podobné téma)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše negativně | 36 | 29,51 % | 27,27 % |
Spíše pozitivně | 30 | 24,59 % | 22,73 % |
Nevím | 27 | 22,13 % | 20,45 % |
Velice negativně | 25 | 20,49 % | 18,94 % |
Velice pozitivně | 4 | 3,28 % | 3,03 % |
21. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18-24 let | 70 | 52,63 % | 53,03 % |
25-34 let | 42 | 31,58 % | 31,82 % |
35-44 let | 9 | 6,77 % | 6,82 % |
16-17 let | 7 | 5,26 % | 5,3 % |
45-54 let | 2 | 1,5 % | 1,52 % |
13-15 let | 1 | 0,75 % | 0,76 % |
65 a více let | 1 | 0,75 % | 0,76 % |
55-64 let | 1 | 0,75 % | 0,76 % |
22. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
muž | 72 | 54,14 % | 54,55 % |
žena | 61 | 45,86 % | 46,21 % |
23. Jaké máte vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
SOŠ s maturitou | 61 | 45,86 % | 46,21 % |
VŠ | 50 | 37,59 % | 37,88 % |
základní | 11 | 8,27 % | 8,33 % |
vyučen/a | 7 | 5,26 % | 5,3 % |
VOŠ | 4 | 3,01 % | 3,03 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.