Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > vnímání sociální odpovědnosti firem

vnímání sociální odpovědnosti firem

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kristýna Pivná
Šetření:22. 04. 2010 - 26. 04. 2010
Počet respondentů:53
Počet otázek (max/průměr):13 / 11.28
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:56,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dovolujeme si Vás požádat o vyplnění anonymního dotazníku, který je součástí analýzy aktivit firem v oblasti CSR (sociální odpovědnosti vůči společnosti, zaměstnancům) za účelem seminární práce. Děkujeme za spolupráci.

Odpovědi respondentů

1. Při nákupu mě nejvíce ovlivňuje (seřaďte)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
cena1.7540.852
kvalita1.6140.623
reklama3.5790.595
aktivity firmy (sponzoring..)4.3860.728
etika (korupce, ohled na život.prostředí..)3.6671.029

Graf

2. Jak moc vnímáte aktivitu firem v oblasti CSR (neboli sociální odpovědnost firem k veřejnosti, zaměstnancům a život.prostředí)? Na stupnici od 1 do 5 byste to ohodnotil/a známkou (1 je nevyšší)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
42035,09 %37,74 %  
31933,33 %35,85 %  
2915,79 %16,98 %  
5814,04 %15,09 %  
111,75 %1,89 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.45
Minimum:2
Maximum:5
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.79
Směrodatná odchylka:0.89
Medián:3
Modus:4

Graf

3. Řeknu-li stavební firma, jakou firmu si vybavíte jako první?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SKANSKA1933,33 %35,85 %  
Metrostav1933,33 %35,85 %  
strabag23,51 %3,77 %  
kb system11,75 %1,89 %  
nevim11,75 %1,89 %  
subterra11,75 %1,89 %  
metro stav11,75 %1,89 %  
Hochtief11,75 %1,89 %  
BAUSTAV11,75 %1,89 %  
orco11,75 %1,89 %  
ostatní odpovědi Stavmont
Metrostal
Skanska, Metrostav, Hochtief, D.S.P.
Chladek a Tintera
Arrivbau
Unistav
zadnou
Cubespace
Geosan
IPS :))
1017,54 %18,87 % 

Graf

4. Co si představíte, řekne-li se SKANSKA? (3 věci)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- modrá barva - veká společnost - stavební firna

- velké zakázky - korupce - velký kolos

1. Modro-bílé logo firmy. 2. Velká stavba.

Arogance Korupce Neserióznost

bohužel nic

budovy železnice

BYDLENÍ, PENÍZE, SILNICE

Byty, tunely, dalnice

developer,velká zavedná firma,nová budova na Jižním Městě

Developerskou firmu s červeným logem a dělníky v helmách

domy, vysoká cenna, kvalita

IPS Moloch (veeeelká firma) botu, čouhající z betonového sloupu

kamiony, svedsko, nabytek

korupce podezřele moc státních zakázek největší stavební gigant

logo, velké projekty, sponzoring

málo lidí zprostředkovatelské firmy všelijaké projekty

metro, bytová výstavba, IPS

modré logo, kamión, velká firma

nadnárodní stavební firma

NEJVĚTŠÍ STAVEBNÍ FIRMA V ČR IGNORACE ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ VĚDOMOST SI SVÉHO DOMINANTNÍHO POSTAVENÍ NA STAVEBNÍM TRHU A Z TOHO VYPLÝVAJÍCÍHO NE VŽDY KVALITNÍHO, A V DOMLUVENÉM ČASOVÉM TERMÍNU, PROVEDENÍ STAVEBNÍCH PRACÍ

nic

nové byty vysočanská hypotéka

Obrovske zakazky Modre logo Korupce

poměrně vysoká cena,kvalita, byty

předražená stavba O2 areny

předražené, šunty, korupce

Skandinávie, stavebnictví, velký podnik

Skanska (sazka) aréna

Slavia hokej firma reklama

spolecnost, stavba, zamestnani

stavba silnice byty

Stavba dálnic Skanska Reality - developerská společnsot Švédsko -

stavba metra

stavba, gigant, peníze

stavby domu

stavby, stroje, investicie

stavebni firma

stavební firma budova na Florenci největší stavební skupina na našem trhu

stavební firma nové byty domy Švédsko

Stavební firma sponzorovala hokejovou Slavii

stavební firma velké projekty velké peníze

Stavebni firma (skupina) Dominantni postaveni Likvidace malych a strednich podniku (stavebnich firem)

stavební firma, budovy, silnice

Stavební firma, docela velká

stavební firma, jinak vůbec nevim :)

stavební firma, logo, reklama

stavebni firma, slavie, praha

Stavebni firma.

stavebnictvi, neznam

stavěli Sazka Arenu, velká firma, problémy na trhu?

stvaba, svedsko,

Švédsko, modrou barvu

velka firma byty

velká firma, kvalita, obrovské projekty

Velká firma, stavebnictví, státní zakázky

Velké stavby, projekty sídlišť, stavby komunikací

železnice dálnice

5. Je pro Vás jméno SKANSKA zárukou kvality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3154,39 %58,49 %  
ano2645,61 %49,06 %  

Graf

6. Dokážete vyjmenovat jednu akci/událost, kde je sponzorem, na které se podílí SKANSKA?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4578,95 %84,91 %  
ano1221,05 %22,64 %  

Graf

7. Pokud jste u č.6 odpověděli ANO, jakou...

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

generální partner HC Slavia Praha

HC Slavia Praha

hokej

hokej

HOKEJ (SLAVIA PRAHA)

je jich tolik... ale fakt si nevzpomenu

Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary

skanska (sazka) arena

sponzor HC Slavia

Sponzor Slavia Praha Hokej

sponzoruje politickou scénu asi nějaké chcípáčky aby vypadali hezčí kdyby radši zlevnily!

Stavba Sazka Areny.

8. Přečtu-li Vám strategii firmy 5 nul: Žádné ztrátové projekty, Žádné ekologické incidenty, Žádné porušení etických zásad - Jste si vědom/a, že by firma v něčem nedodržovala svou strategii?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4578,95 %84,91 %  
ano1221,05 %22,64 %  

Graf

9. Pokud ano, v jaké oblasti?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ekologie, etika

hlavně ty etické zásady, ty jsou špatně kontrolovatelné

jsou tam jenom 3 nuly:)

OBČAS NENÍ KLADEN, BA JE PŘÍMO PODCEŇOVÁM, DOSTATEČNÝ DŮRAZ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

poruseni etickych zasad

projekty jsou ztrátové, etika pro ně neexistuje

zadna stavebni firma nehledi na ekologii

zadne ztratove projekty

Žádné porušení etických zásad

žádné porušení etiských zásad

10. Máte vlastní zkušenost s firmou SKANSKA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádnou5087,72 %94,34 %  
pozitivní58,77 %9,43 %  
negativní23,51 %3,77 %  

Graf

11. Pokud ano, jakou?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

koupě bytu

naposledy nam delali asflat. kryt vozovky v pce, jeste sem po nem nejel .. ale na prvni pohled pozitivni dojem

Neseriózní jednání při plánované koupi bytu

Prezentace firmy na téma SCR na VŠE byla asi ta nejzajímavější, kterou jsem na toto téma viděl.

spolupráce na metru

vstřícné jednání, profesionální úroveň

12. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 – 304985,96 %92,45 %  
31 - 4547,02 %7,55 %  
46 - 6035,26 %5,66 %  
61+11,75 %1,89 %  

Graf

13. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž3357,89 %62,26 %  
žena2442,11 %45,28 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Při nákupu mě nejvíce ovlivňuje (seřaďte)

  • odpověď aktivity firmy (sponzoring..)=5:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi etika (korupce, ohled na život.prostředí..)=4 na otázku 1. Při nákupu mě nejvíce ovlivňuje (seřaďte)
  • odpověď cena=1:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi kvalita=2 na otázku 1. Při nákupu mě nejvíce ovlivňuje (seřaďte)
  • odpověď kvalita=1:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena=2 na otázku 1. Při nákupu mě nejvíce ovlivňuje (seřaďte)
  • odpověď kvalita=2:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena=1 na otázku 1. Při nákupu mě nejvíce ovlivňuje (seřaďte)
  • odpověď reklama=3:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi etika (korupce, ohled na život.prostředí..)=4 na otázku 1. Při nákupu mě nejvíce ovlivňuje (seřaďte)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Při nákupu mě nejvíce ovlivňuje (seřaďte)

2. Jak moc vnímáte aktivitu firem v oblasti CSR (neboli sociální odpovědnost firem k veřejnosti, zaměstnancům a život.prostředí)? Na stupnici od 1 do 5 byste to ohodnotil/a známkou (1 je nevyšší)

3. Řeknu-li stavební firma, jakou firmu si vybavíte jako první?

5. Je pro Vás jméno SKANSKA zárukou kvality?

6. Dokážete vyjmenovat jednu akci/událost, kde je sponzorem, na které se podílí SKANSKA?

8. Přečtu-li Vám strategii firmy 5 nul: Žádné ztrátové projekty, Žádné ekologické incidenty, Žádné porušení etických zásad - Jste si vědom/a, že by firma v něčem nedodržovala svou strategii?

10. Máte vlastní zkušenost s firmou SKANSKA?

12. Věk

13. Pohlaví

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Při nákupu mě nejvíce ovlivňuje (seřaďte)

2. Jak moc vnímáte aktivitu firem v oblasti CSR (neboli sociální odpovědnost firem k veřejnosti, zaměstnancům a život.prostředí)? Na stupnici od 1 do 5 byste to ohodnotil/a známkou (1 je nevyšší)

3. Řeknu-li stavební firma, jakou firmu si vybavíte jako první?

5. Je pro Vás jméno SKANSKA zárukou kvality?

6. Dokážete vyjmenovat jednu akci/událost, kde je sponzorem, na které se podílí SKANSKA?

8. Přečtu-li Vám strategii firmy 5 nul: Žádné ztrátové projekty, Žádné ekologické incidenty, Žádné porušení etických zásad - Jste si vědom/a, že by firma v něčem nedodržovala svou strategii?

10. Máte vlastní zkušenost s firmou SKANSKA?

12. Věk

13. Pohlaví

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pivná, K.vnímání sociální odpovědnosti firem (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://vnimani-socialni-odpovednosti-firem.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.