Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání _sociální reklamy"

Vnímání _sociální reklamy"

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zdeňka Říhová
Šetření:25. 03. 2016 - 10. 04. 2016
Počet respondentů:215
Počet otázek (max/průměr):17 / 14.82
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:76,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentkou VŠE - Fakulty managenetu v Jidřichově Hradci a údaje z tohoto dotazníku budou použity pro zpracování mojí semestrální práce.

Prosím vás o několik minut vašeho času na jeho vyplnění.

Dotazník je zcela anonymní.

Děkuji

Odpovědi respondentů

1. Jaký je Váš postoj k reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevadí mi6731,16 %31,16 %  
obtěžuje mne6630,7 %30,7 %  
nezajímá mne5023,26 %23,26 %  
mám ji rád(a)188,37 %8,37 %  
jak která20,93 %0,93 %  
jak které10,47 %0,47 %  
jak kdy, ale většinou mě obtěžuje10,47 %0,47 %  
některé mi nevadí, jiné zase ano10,47 %0,47 %  
Někdy je užitečná, vadí mi, když nemám možnost danou reklamu "vypnout"10,47 %0,47 %  
když není hloupá, nevadí mi vůbec. 10,47 %0,47 %  
záleží na druhu reklamy10,47 %0,47 %  
nevnímám ji, občas mne obtěžuje10,47 %0,47 %  
nevadí mi vonku na biggboradoch, ale počas filmu ma obťažuje, ked je tam veľa krát10,47 %0,47 %  
niektoré vadia, niektoré nie10,47 %0,47 %  
studuji ji10,47 %0,47 %  
v TV = výborná šance zkontrolovat ledničku a WC10,47 %0,47 %  
Někde mi nevadí, někde obtěžuje.10,47 %0,47 %  

Graf

2. Ovlivňuje Vás reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 4, nevímotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9544,19 %44,19 %  
ano7534,88 %34,88 %  
nevím4520,93 %20,93 %  

Graf

3. Jak Vás reklama ovlivňuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nákupem produktu, zboží nebo služby5066,67 %23,26 %  
změnou názoru, chování1418,67 %6,51 %  
jak kdy, vetsinou negativne11,33 %0,47 %  
Obtěžuje mě11,33 %0,47 %  
cim vic reklamovany produkt, tim vetsi ksunt11,33 %0,47 %  
buď se mi produkt zalíbí a vyzkouším ho, nebo mě reklama tak znechutí, že si produkt odmítám koupit už jen z principu11,33 %0,47 %  
někdy mě inspiruje k nákupu, častěji však přestává kupovat věci, na které jsou otravné reklamy11,33 %0,47 %  
o výrobku nebo produktu přemýšlím a když ho vidím v obchodě, všímám si, že na něj mám větší chuť, než na ostatní. Stejně se ho snažím nekoupit, tím spíš, ale není to jednoduché.11,33 %0,47 %  
Nasadi mi brouka do hlavy.11,33 %0,47 %  
premylsim nad produkty ktere bych si normalne nekoupila11,33 %0,47 %  
odradí nebo naopak informuje11,33 %0,47 %  
záleží na konkrétní situaci11,33 %0,47 %  
Informovanost o existenci produktu či služby11,33 %0,47 %  

Graf

4. Setkali jste se již s pojmem "sociální reklama"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14165,58 %65,58 %  
ano7434,42 %34,42 %  

Graf

5. Víte co je sociální reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5979,73 %27,44 %  
ne1520,27 %6,98 %  

Graf

6. Podle Vašeho názoru je sociální reklama:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [reklama zaměřená na levné produkty, výhodnou koupi, slevové akceotázka č. 7, reklama na sociálních sítíchotázka č. 7, reklama, která se snaží upozornit na špatné návyky lidí, motivovat lidi k pozitivním činůmotázka č. 8, reklama pro konkrétní sociální skupinuotázka č. 7, ani jedna z možnostíotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reklama, která se snaží upozornit na špatné návyky lidí, motivovat lidi k pozitivním činům3152,54 %14,42 %  
ani jedna z možností915,25 %4,19 %  
reklama na sociálních sítích813,56 %3,72 %  
reklama pro konkrétní sociální skupinu610,17 %2,79 %  
reklama zaměřená na levné produkty, výhodnou koupi, slevové akce58,47 %2,33 %  

Graf

7. Sociální reklama se snaží upozornit na špatné návyky lidí, snaží se motivovat k pozitivním činům, upozorňuje na obecné problémy světa, chce, aby se lidé sami nad sebou zamysleli a rozhodli se, jaký postoj k danému problému zaujmou. Je podle Vás rozdíl mezi komerční a sociální reklamou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13271,35 %61,4 %  
nevím3217,3 %14,88 %  
ne2111,35 %9,77 %  

Graf

8. Jakou znáte sociální kampaň?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dobrý anděl15773,02 %73,02 %  
Nemyslíš - zaplatíš15773,02 %73,02 %  
Kapka naděje14165,58 %65,58 %  
Člověk v tísni12658,6 %58,6 %  
SOS vesničky7635,35 %35,35 %  
Obědy pro děti6831,63 %31,63 %  
žádnou neznám, nepamatuji si146,51 %6,51 %  
Děláš to taky41,86 %1,86 %  
Unicef20,93 %0,93 %  
třídění10,47 %0,47 %  
omluva moc televizi nesleduji10,47 %0,47 %  
UNESCO 10,47 %0,47 %  
Světluška, Chodící lidé10,47 %0,47 %  

Graf

9. Rozhodli jste se někdy na základě sociální reklamy ke koupi nějakého produktu, zboží, služby nebo k finančnímu příspěvku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13763,72 %63,72 %  
ano7836,28 %36,28 %  

Graf

10. Rozhodli jste se někdy na základě sociální reklamy NEKOUPIT nějaký produkt, zboží, službu

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 11, neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14466,98 %66,98 %  
ano7133,02 %33,02 %  

Graf

11. Jak Vás sociální reklama ovlivnila?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zamyšlení nad daným problémem13563,08 %62,79 %  
finanční příspěvek5525,7 %25,58 %  
NEkoupení nějakého produktu, zboží, služby4420,56 %20,47 %  
nákup nějakého produktu, zboží, služby3616,82 %16,74 %  
darování krve209,35 %9,3 %  
nijak83,74 %3,72 %  
neovlivnila31,4 %1,4 %  
nevím20,93 %0,93 %  
Nijak.20,93 %0,93 %  
nevím,nad blbostma nepřemýšlím10,47 %0,47 %  
snad nijak10,47 %0,47 %  
Je to reklama Obtěžuje mě10,47 %0,47 %  
nijak, oblasti, kde se angažuji, jsem si vybrala bez reklam10,47 %0,47 %  
naštvání, jsou to pokrytci10,47 %0,47 %  
Darování plazmy10,47 %0,47 %  
jsem řekl že neovlivnila10,47 %0,47 %  
reklamy přepínám10,47 %0,47 %  
vzbuzuje nesouhlas s inzerovanym produktem10,47 %0,47 %  
Nijak zvlášť10,47 %0,47 %  
neřešila jsem to nikdy10,47 %0,47 %  

Graf

12. Kde se nejčastěji se sociální reklamou setkáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize9644,65 %44,65 %  
internet6027,91 %27,91 %  
bilboardy2310,7 %10,7 %  
nevím188,37 %8,37 %  
noviny, časopisy104,65 %4,65 %  
rádio20,93 %0,93 %  
nevím, nevnímám to10,47 %0,47 %  
nesleduji10,47 %0,47 %  
fšude10,47 %0,47 %  
venkovní reklama, ale ne billboardy10,47 %0,47 %  
brozury10,47 %0,47 %  
V letacich napr v hospode10,47 %0,47 %  

Graf

13. Jaký zaujímáte postoj k sociální reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevadí mi7936,74 %36,74 %  
myslím si, že se díky ní může něčeho dosáhnout7133,02 %33,02 %  
nezajímá mne2813,02 %13,02 %  
obtěžuje mne2612,09 %12,09 %  
mám ji rád(a)62,79 %2,79 %  
Nevím 20,93 %0,93 %  
jak které10,47 %0,47 %  
Jak která ... 10,47 %0,47 %  
vadi mi10,47 %0,47 %  

Graf

14. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou9041,86 %41,86 %  
Vysokoškolské7534,88 %34,88 %  
Střední odborné (výuční list)219,77 %9,77 %  
Základní156,98 %6,98 %  
Vyšší odborné146,51 %6,51 %  

Graf

15. Jaký je Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 29 let13160,93 %60,93 %  
30 - 44 let4119,07 %19,07 %  
45 - 60 let3114,42 %14,42 %  
méně než 18 let94,19 %4,19 %  
60 +31,4 %1,4 %  

Graf

16. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena16777,67 %77,67 %  
muž4822,33 %22,33 %  

Graf

17. Jaký je Váš současný pracovní stav?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Učeň / student9041,86 %41,86 %  
Zaměstnaný7735,81 %35,81 %  
OSVĆ146,51 %6,51 %  
Nezaměstnaný115,12 %5,12 %  
Důchodce / rentiér94,19 %4,19 %  
Žena/muž na mateřské nebo rodičovské dovolené73,26 %3,26 %  
invalidní důchodce 10,47 %0,47 %  
Zaměstnanec + OSVČ10,47 %0,47 %  
Zaměstnaný student10,47 %0,47 %  
Student/OSVČ10,47 %0,47 %  
na vole noze10,47 %0,47 %  
Zaměstnaný student :)10,47 %0,47 %  
zaměstnaný - HPP i student - Kombinovaná forma studia10,47 %0,47 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Ovlivňuje Vás reklama?

  • odpověď ano:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nákupem produktu, zboží nebo služby na otázku 3. Jak Vás reklama ovlivňuje?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi změnou názoru, chování na otázku 3. Jak Vás reklama ovlivňuje?

4. Setkali jste se již s pojmem "sociální reklama"?

  • odpověď ano:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 5. Víte co je sociální reklama?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 5. Víte co je sociální reklama?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklama, která se snaží upozornit na špatné návyky lidí, motivovat lidi k pozitivním činům na otázku 6. Podle Vašeho názoru je sociální reklama:

5. Víte co je sociální reklama?

  • odpověď ano:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklama, která se snaží upozornit na špatné návyky lidí, motivovat lidi k pozitivním činům na otázku 6. Podle Vašeho názoru je sociální reklama:

9. Rozhodli jste se někdy na základě sociální reklamy ke koupi nějakého produktu, zboží, služby nebo k finančnímu příspěvku?

  • odpověď ano:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nákup nějakého produktu, zboží, služby na otázku 11. Jak Vás sociální reklama ovlivnila?
  • odpověď ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nezajímá mne na otázku 13. Jaký zaujímáte postoj k sociální reklamě?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi obtěžuje mne na otázku 13. Jaký zaujímáte postoj k sociální reklamě?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádnou neznám, nepamatuji si na otázku 8. Jakou znáte sociální kampaň?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je Váš postoj k reklamě?

2. Ovlivňuje Vás reklama?

3. Jak Vás reklama ovlivňuje?

4. Setkali jste se již s pojmem "sociální reklama"?

5. Víte co je sociální reklama?

6. Podle Vašeho názoru je sociální reklama:

7. Sociální reklama se snaží upozornit na špatné návyky lidí, snaží se motivovat k pozitivním činům, upozorňuje na obecné problémy světa, chce, aby se lidé sami nad sebou zamysleli a rozhodli se, jaký postoj k danému problému zaujmou. Je podle Vás rozdíl mezi komerční a sociální reklamou?

8. Jakou znáte sociální kampaň?

9. Rozhodli jste se někdy na základě sociální reklamy ke koupi nějakého produktu, zboží, služby nebo k finančnímu příspěvku?

10. Rozhodli jste se někdy na základě sociální reklamy NEKOUPIT nějaký produkt, zboží, službu

11. Jak Vás sociální reklama ovlivnila?

12. Kde se nejčastěji se sociální reklamou setkáváte?

13. Jaký zaujímáte postoj k sociální reklamě?

14. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání

15. Jaký je Váš věk

16. Vaše pohlaví

17. Jaký je Váš současný pracovní stav?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je Váš postoj k reklamě?

2. Ovlivňuje Vás reklama?

3. Jak Vás reklama ovlivňuje?

4. Setkali jste se již s pojmem "sociální reklama"?

5. Víte co je sociální reklama?

6. Podle Vašeho názoru je sociální reklama:

7. Sociální reklama se snaží upozornit na špatné návyky lidí, snaží se motivovat k pozitivním činům, upozorňuje na obecné problémy světa, chce, aby se lidé sami nad sebou zamysleli a rozhodli se, jaký postoj k danému problému zaujmou. Je podle Vás rozdíl mezi komerční a sociální reklamou?

8. Jakou znáte sociální kampaň?

9. Rozhodli jste se někdy na základě sociální reklamy ke koupi nějakého produktu, zboží, služby nebo k finančnímu příspěvku?

10. Rozhodli jste se někdy na základě sociální reklamy NEKOUPIT nějaký produkt, zboží, službu

11. Jak Vás sociální reklama ovlivnila?

12. Kde se nejčastěji se sociální reklamou setkáváte?

13. Jaký zaujímáte postoj k sociální reklamě?

14. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání

15. Jaký je Váš věk

16. Vaše pohlaví

17. Jaký je Váš současný pracovní stav?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Říhová, Z.Vnímání _sociální reklamy" (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://vnimani-socialni-reklamy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.