Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání sponzorovaných příspěvků na Instagramu

Vnímání sponzorovaných příspěvků na Instagramu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Markéta Petroušková
Šetření:26. 05. 2019 - 31. 05. 2019
Počet respondentů:47
Počet otázek (max/průměr):13 / 11.26
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem tohoto dotazníku je zjistit, zda jsou zákazníci schopni vnímat sponzorované příspěvky na platformě Instagram. A pokud tyto příspěvky vnímají, jakým způsobem je vyhodnotí - zda za přínosné, či nikoliv. 

Odpovědi respondentů

1. Používáte sociální síť Instagram?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4187,23 %87,23 %  
Ne612,77 %12,77 %  

Graf

2. Používáte Instagram pro soukromé účely?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3984,78 %82,98 %  
Nemám Instagram613,04 %12,77 %  
Ano, spravuji soukromý i firemní profil12,17 %2,13 %  

Graf

3. Pokud používáte Instagram pouze pro soukromé účely, jste si vědomi sponzorovaných příspěvků? (Příspěvky firemních profilů, které si zaplatili dosah; placená reklama)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spravuji pouze soukromý profil a o sponzorovaných příspěvcích vím3680 %76,6 %  
Nemám Instagramový profil511,11 %10,64 %  
Spravuji firemní profil, o sponzorovaných příspěvcích vím, ale nevytvářím24,44 %4,26 %  
Spravuji pouze soukromý profil a o sponzorovaných příspěvcích jsem neměl tušení12,22 %2,13 %  
Spravuji firemní profil a sám sponzorované příspěvky vytvářím12,22 %2,13 %  

Graf

4. Dokážete si vybavit sponzorovaný příspěvek, který Vás pozitivně zaujal?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevzpomínám si2248,89 %46,81 %  
Ano, ale nevím, jaká firma sponzorovala1022,22 %21,28 %  
Ano, ale nevím, o jaký produkt šlo715,56 %14,89 %  
Ano, vím přesně jaká firma sponzorovala a jaký produkt613,33 %12,77 %  

Graf

5. Víte, že sponzorované příspěvky jsou jak na feedu, tak i na instastories?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, vím3782,22 %78,72 %  
Nezaregistroval jsem nikde511,11 %10,64 %  
Ne, vím pouze o sponzorovaných příspěvcích na feedu24,44 %4,26 %  
Ne, vím pouze o sponzorovaných příspěvcích na instastories12,22 %2,13 %  

Graf

6. Zaujme Vás více sponzorovaný příspěvek, který je zábavný, nebo který Vám předá pro Vás důležitou informaci?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zábavný příspěvek2351,11 %48,94 %  
Ani jeden1226,67 %25,53 %  
Příspěvek, který je strohý, ale s důležitou informací1022,22 %21,28 %  

Graf

7. Který příspěvek na feedu by Vás více zaujal?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rekavltavacz3370,21 %70,21 %  
Pizza Hut Česká Republika1429,79 %29,79 %  

Graf

8. Který příspěvek na instastories by Vás více zaujal?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hellosandy.cz2553,19 %53,19 %  
lamart2246,81 %46,81 %  

Graf

9. Zakoupili jste si již někdy něco (nebo jste využili službu) právě díky sponzorovanému příspěvku na Instagramu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3778,72 %78,72 %  
Ano1021,28 %21,28 %  

Graf

10. Co si myslíte o počtu sponzorovaných příspěvků na Instagramu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je jich až moc, začíná mne to otravovat2859,57 %59,57 %  
Nemám s počtem sponzorovaných příspěvků problém1225,53 %25,53 %  
Nemám na to názor714,89 %14,89 %  

Graf

11. Vnímáte zacílení reklamy jako plus, nebo Vám to přijde jako narušení soukromí? (Reklamy se Vám zobrazují dle Vaší vyhledávací historie apod.)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

+

Je mi to jedno, jen by těch cílených reklam mohlo vyskakovat méně.

Je to blbost, Instagram jsem si zrušila protože mě přestal bavit ale reklamy jsou a budou. I Instagramu z nich něco kápne a moc zase těch reklam není. Řešíte úplné pitomosti, jsou i horší věci jak nějaké reklamy. A co se týče soukromí? No to jste přestali mít už když jste si účet na sociální síti vytvořili!

Je to otravné.

narušení

Narušení mého soukromí

narušení soukromí

narušení soukromí, v menším množství klidně, ale takhle je to příliš, za chvíli jich bude více než příspěvků a většinou pro mne nejsou nijak zajímavé

Narušují

nesnasim to, i kdyz se mi zobrazuje vec, kterou potrebuji, tak tim tuplem odmitam, i kdyz je to dobra reklama, ale jde o princip, nechci to podporovat, takze radsi hledam u nekoho jineho

Nevadí mi to

Ok, klidne

plus

Přijde mi to jako daň za chození na internet. :D Cookies jsou všude a rozhodně je asi naprosto v pořádku, že firmy využijí cílené reklamy na potenciální klienty, když ví, že je tu prostor pro přesvědčení.

Přijde mi to jako narušení soukromí. Myslím si že člověk sleduje to co se mu líbí a ne to, že tam budou vyskakovat příspěvky, které člověka vůbec nezajímají a ani se mu příspěvky nelíbí. Úplně nesnáším když mi tam naskakuji fotky nějaké politické strany, to mám chuť instagram úplně smazat

Reklamu ignoruji (pokud možno blokuji), takže je mi to jedno.

Viděla jsem asi 3 reklamy, co mě zaujaly a předali zajimavou informaci, ale zbytek mě otravuje, protože jde o můj soukromí profil, kde chci byt v kontaktu s přáteli a nekoukat stále jen na reklamy. Celkově je poslední dobou těch reklam hodně. V každé neplacené aplikaci, na youtube, facebooku, televizi, na ulici a ted i na instagramu. Nejvíce mě štvou reklamy v instastory!!! Mimochodem, mám soukromí profil, kde beru jistotu, že nemohou vidět mé příspěvky, když já vidím jejich aniž bych je sledovala?

vnímám to jako mínus - pokud jsem něco hledala a našla, pak mě otravuje, že mi stále dokola vyskakují reklamy, které mě už nezajímají

vnímám určitě negativně

12. Aktuálně je počet sponzorovaných ve feedu každý páty. Pokud by se změnil algoritmus a sponzorovaný příspěvek by v organickém feedu byl každý druhý, přivedlo by Vás to k myšlence přestat používat Instagram?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2666,67 %55,32 %  
Ne1128,21 %23,4 %  
asi bych ho nepřestala používat, ale obtěžovalo by mě to12,56 %2,13 %  
rozhodně bych na něm byla míň12,56 %2,13 %  

Graf

13. Pokud máte jakýkoliv další názor na sponzorované příspěvky na Instagramu, můžete napsat níže:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Instagram se začíná přibližovat inzertnímu portálu. Je to otravné. Trávím tam o 50% méně času právě díky tomuto.

Jak už jsem napsala, řešit je to o ničem. Stejně s tím nic neuděláte :D

je to hnus

Míň reklam na ig, dík

nasrat

Nevadí mi spolupráce, které mají lidé, ktere sleduji, vadí mi, když na mě vyskakují reklamy od cizích účtů a to tak, že hodně.

Podílejí se na čím dál větší umělosti "instasvěta".

Ta reklama je fakt všude!

Vadí mi neoznačená reklama influencerů, to je velký problém ve společnosti. Pokud influencer něco propaguje a je to dobrý výrobek, nemám problém. Pokud influencer propaguje nějakou společnost, která cílí na okrádání lidí např., je to morální problém.

Vadí mi reklamy ve stories, je jich mnoho a zbytečně kvůli ním přicházím o mobilní data

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Co si myslíte o počtu sponzorovaných příspěvků na Instagramu?

  • odpověď Je jich až moc, začíná mne to otravovat:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ani jeden na otázku 6. Zaujme Vás více sponzorovaný příspěvek, který je zábavný, nebo který Vám předá pro Vás důležitou informaci?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Používáte sociální síť Instagram?

2. Používáte Instagram pro soukromé účely?

3. Pokud používáte Instagram pouze pro soukromé účely, jste si vědomi sponzorovaných příspěvků? (Příspěvky firemních profilů, které si zaplatili dosah; placená reklama)

4. Dokážete si vybavit sponzorovaný příspěvek, který Vás pozitivně zaujal?

5. Víte, že sponzorované příspěvky jsou jak na feedu, tak i na instastories?

6. Zaujme Vás více sponzorovaný příspěvek, který je zábavný, nebo který Vám předá pro Vás důležitou informaci?

7. Který příspěvek na feedu by Vás více zaujal?

8. Který příspěvek na instastories by Vás více zaujal?

9. Zakoupili jste si již někdy něco (nebo jste využili službu) právě díky sponzorovanému příspěvku na Instagramu?

10. Co si myslíte o počtu sponzorovaných příspěvků na Instagramu?

12. Aktuálně je počet sponzorovaných ve feedu každý páty. Pokud by se změnil algoritmus a sponzorovaný příspěvek by v organickém feedu byl každý druhý, přivedlo by Vás to k myšlence přestat používat Instagram?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Používáte sociální síť Instagram?

2. Používáte Instagram pro soukromé účely?

3. Pokud používáte Instagram pouze pro soukromé účely, jste si vědomi sponzorovaných příspěvků? (Příspěvky firemních profilů, které si zaplatili dosah; placená reklama)

4. Dokážete si vybavit sponzorovaný příspěvek, který Vás pozitivně zaujal?

5. Víte, že sponzorované příspěvky jsou jak na feedu, tak i na instastories?

6. Zaujme Vás více sponzorovaný příspěvek, který je zábavný, nebo který Vám předá pro Vás důležitou informaci?

7. Který příspěvek na feedu by Vás více zaujal?

8. Který příspěvek na instastories by Vás více zaujal?

9. Zakoupili jste si již někdy něco (nebo jste využili službu) právě díky sponzorovanému příspěvku na Instagramu?

10. Co si myslíte o počtu sponzorovaných příspěvků na Instagramu?

12. Aktuálně je počet sponzorovaných ve feedu každý páty. Pokud by se změnil algoritmus a sponzorovaný příspěvek by v organickém feedu byl každý druhý, přivedlo by Vás to k myšlence přestat používat Instagram?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Petroušková, M.Vnímání sponzorovaných příspěvků na Instagramu (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://vnimani-sponzorovanych-prisp.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.