Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání přepravního obalu

Vnímání přepravního obalu

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jakub Matějek
Šetření:02. 02. 2018 - 14. 04. 2018
Počet respondentů:54
Počet otázek (max/průměr):33 / 26.98
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:24
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

tímto Vás žádám o pomoc s vyplněním dotazníku, který je určen pro vypracování mé diplomové práce.

Práce je zaměřena na vnímání transportního obalu z vlnité lepenky, který se využívá v oblasti internetového obchodu.

Dotazník Vám zabere cca 5minut.

Předem děkuji za Váš čas a spolupráci.

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete zboží prostřednictvím internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4888,89 %88,89 %  
Ne611,11 %11,11 %  

Graf

2. Kolik nákupů prostřednictvím internetu v průměru za rok uskutečníte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 12 nákupů za rok2347,92 %42,59 %  
1–6 nákupů za rok1531,25 %27,78 %  
6-12 nákupů za rok1020,83 %18,52 %  

Graf

3. Ze kterých internetových obchodů nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
z Česky hovořících2960,42 %53,7 %  
z obou1633,33 %29,63 %  
z cizojazyčných (zahraničních)36,25 %5,56 %  

Graf

4. Jaký způsob doručení zboží nejčastěji využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doručení domů dopravcem2654,17 %48,15 %  
Osobní převzetí v „zásilkovně“1429,17 %25,93 %  
Osobní převzetí u prodejce816,67 %14,81 %  

Graf

5. Jaký typ zboží prostřednictvím internetu nakupujete (vyberte všechny relevantní možnosti)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Elektronika (např. PC, tablet, hodinky, telefon, paměťová medie, TV, …)3266,67 %59,26 %  
Knihy a časopisy (vyjma elektronické podoby)2858,33 %51,85 %  
Kosmetika (tělové krémy, parfémy, vlasové šampóny, řasenky …)2245,83 %40,74 %  
Oblečení a obuv (mimo sportovního)2245,83 %40,74 %  
Léky a vitamíny1633,33 %29,63 %  
Potraviny1633,33 %29,63 %  
Hračky, stolní hry1429,17 %25,93 %  
Chovatelské potřeby včetně krmiv1225 %22,22 %  
Sportovní potřeby (včetně oblečení a obuvi pro sport)1225 %22,22 %  
Bílá elektronika a elektrospotřebiče (lednice, pračka, trouba …)1020,83 %18,52 %  
Dům, zahrada1020,83 %18,52 %  
Luxusní zboží510,42 %9,26 %  
bytové doplňky12,08 %1,85 %  
Módní doplňky (kabelka, batoh, peněženka, hodinky) 12,08 %1,85 %  
programy12,08 %1,85 %  
nn12,08 %1,85 %  
dětské plíny, drogerie12,08 %1,85 %  
Autodily12,08 %1,85 %  
drogistické zboží, bytové doplňky12,08 %1,85 %  

Graf

6. Co by Vám vadilo na obalu, ve kterém objednané zboží obdržíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poškozený obal3368,75 %61,11 %  
Příliš velký obal vzhledem k obsahu2858,33 %51,85 %  
Špatně otevíratelné balení1735,42 %31,48 %  
Ne-recyklovatelný obal1122,92 %20,37 %  
Nevzhledný obal24,17 %3,7 %  

Graf

7. Je pro Vás důležité v jakém obalu zásilku obdržíte?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2756,25 %50 %  
ano2143,75 %38,89 %  

Graf

8. U kterých z následujících kategorií je dle Vašeho názoru vzhled obalu velmi významný? (vyberte všechny relevantní možnosti)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Luxusní zboží2858,33 %51,85 %  
Kosmetika (tělové krémy, parfémy, vlasové šampóny, řasenky …)1429,17 %25,93 %  
Elektronika (např. PC, tablet, hodinky, telefon, paměťová média, TV, …)1327,08 %24,07 %  
Knihy a časopisy (vyjma elektronické podoby)1020,83 %18,52 %  
Potraviny816,67 %14,81 %  
Léky a vitamíny816,67 %14,81 %  
Bílá elektronika a elektrospotřebiče (lednice, pračka, trouba …)714,58 %12,96 %  
Sportovní potřeby (včetně oblečení a obuvi pro sport)714,58 %12,96 %  
Oblečení a obuv (mimo sportovního)612,5 %11,11 %  
Hračky, stolní hry510,42 %9,26 %  
Dům, zahrada36,25 %5,56 %  
Chovatelské potřeby včetně krmiv36,25 %5,56 %  
křehké věci12,08 %1,85 %  
vzhled obalu není u ničeho významný12,08 %1,85 %  
vzhled obalu je nedúležitý, důležitá je ochrana zboží12,08 %1,85 %  
je mi to jedno12,08 %1,85 %  
U žádného 12,08 %1,85 %  
U žádného.12,08 %1,85 %  
U žádné, vzhled obalu osobně nepovažuji za důležitý, měl by pouze plnit funkci ochrany zboží proti poškození při přepravě.12,08 %1,85 %  
obal je mi lhostejný12,08 %1,85 %  
Vzhled obalu je velmi nedůležitý, takže mimo mé myšlení12,08 %1,85 %  
u všech12,08 %1,85 %  
nikdy12,08 %1,85 %  
Nevím12,08 %1,85 %  

Graf

9. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? - Obal reprezentuje firmu (e-shop).

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2552,08 %46,3 %  
souhlasím1020,83 %18,52 %  
spíše nesouhlasím612,5 %11,11 %  
nesouhlasím48,33 %7,41 %  
nevím36,25 %5,56 %  

Graf

10. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? - Firma by měla klást důraz na vzhled transportního obalu.

OBAL REPREZENTUJE FIRMU

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2143,75 %38,89 %  
spíše nesouhlasím918,75 %16,67 %  
nesouhlasím714,58 %12,96 %  
nevím612,5 %11,11 %  
souhlasím510,42 %9,26 %  

Graf

11. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? - Preferuji ekologický způsob balení.

OBAL REPREZENTUJE FIRMU

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1735,42 %31,48 %  
souhlasím1225 %22,22 %  
spíše nesouhlasím816,67 %14,81 %  
nesouhlasím612,5 %11,11 %  
nevím510,42 %9,26 %  

Graf

12. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? Přítomnost piktogramů na obalu, jež se týkají ekologičnosti obalu (např. recyklační znak, viz obrázek) a legálnosti původu surovin (např. logo FSC, viz obrázek), ze kterých je obal vyroben je pro mě velmi důležité.

OBAL REPREZENTUJE FIRMU

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím1531,25 %27,78 %  
spíše nesouhlasím1225 %22,22 %  
spíše souhlasím816,67 %14,81 %  
nevím714,58 %12,96 %  
souhlasím612,5 %11,11 %  

Graf

13. Nakoupíte-li zboží prostřednictvím e-shopu a zboží Vám bude doručeno v poškozeném obalu. Jaké bude Vaše vnímání? (vyberte všechny relevantní možnosti)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Budu mít pochybnosti, zda mé zboží není poškozené, byť se to takto na první pohled nezdá2654,17 %48,15 %  
Nic se neděje, jde jen o obal - pakliže zboží nebude poškozené2143,75 %38,89 %  
Zásilku budu reklamovat při převzetí, aniž bych ji otevřel1020,83 %18,52 %  
U tohoto prodejce budu i nadále nakupovat918,75 %16,67 %  
U tohoto prodejce již nebudu nadále nakupovat48,33 %7,41 %  

Graf

14. Jaké informace by dle Vašeho názoru měly na přepravním obalu být? (vyberte všechny relevantní možnosti)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kontaktní informace e-shopu (e-mail, telefon)2756,25 %50 %  
Adresa e-shopu2552,08 %46,3 %  
Logo e-shopu2450 %44,44 %  
Reklamační informace1531,25 %27,78 %  
Certifikace o ekologičnosti obalu1531,25 %27,78 %  
Poděkování za nákup510,42 %9,26 %  
Hlavně moje adresa12,08 %1,85 %  
Žádné 12,08 %1,85 %  
Tyto informace jsou většinou i na webových stránkách eshopu nebo na faktuře, na obalu již být nemusí12,08 %1,85 %  
nějaký estetický prvek12,08 %1,85 %  
moje adresa12,08 %1,85 %  

Graf

15. Znáte tzv. „unboxing“ videa? Jedná se o reportáže z vybalování produktu.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy jsem o těchto videích neslyšel/a2245,83 %40,74 %  
Ano, ale nesleduji je1531,25 %27,78 %  
Ano, občas je sleduji918,75 %16,67 %  
Ano, dá se říct, že je vyhledávám24,17 %3,7 %  

Graf

16. Sdílíte na sociálních sítích fotografie obalů, které svým designem na Vás zanechaly pozitivní dojem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4593,75 %83,33 %  
ano36,25 %5,56 %  

Graf

17. Byl byste ochoten/a připlatit za ekologický obal?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 18, Neotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3368,75 %61,11 %  
Ano1531,25 %27,78 %  

Graf

18. Při jaké ceně Vám bude příplatek za ekologický obal připadat jako levný? (Napište částku od 0 - 100 Kč)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20533,33 %9,26 %  
30426,67 %7,41 %  
50320 %5,56 %  
10213,33 %3,7 %  
516,67 %1,85 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:26.15
Minimum:10
Maximum:50
Variační rozpětí:40
Rozptyl:158.97
Směrodatná odchylka:12.61
Medián:20
Modus:20

Graf

19. Při jaké ceně Vám bude příplatek za ekologický obal připadat jako drahý? (Napište částku od 0 - 100 Kč)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100426,67 %7,41 %  
50320 %5,56 %  
80213,33 %3,7 %  
7516,67 %1,85 %  
4016,67 %1,85 %  
15016,67 %1,85 %  
7016,67 %1,85 %  
6016,67 %1,85 %  
9916,67 %1,85 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:78
Minimum:50
Maximum:100
Variační rozpětí:50
Rozptyl:427.83
Směrodatná odchylka:20.68
Medián:80
Modus:100

Graf

20. Při jaké ceně Vám bude příplatek za ekologický obal připadat tak drahý, že byste v žádném případě nebyli ochotni tuto částku zaplatit? (Napište částku od 0 - 100 Kč)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1001066,67 %18,52 %  
80213,33 %3,7 %  
60213,33 %3,7 %  
50016,67 %1,85 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:93.85
Minimum:60
Maximum:100
Variační rozpětí:40
Rozptyl:158.97
Směrodatná odchylka:12.61
Medián:100
Modus:100

Graf

21. Při jaké ceně Vám bude příplatek za ekologický obal připadat tak levný, že budete pochybovat o tom, že se jedná o ekologický obal? (Napište částku od 0 - 100 Kč)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1533,33 %9,26 %  
5320 %5,56 %  
10320 %5,56 %  
2213,33 %3,7 %  
10016,67 %1,85 %  
3016,67 %1,85 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:6.38
Minimum:1
Maximum:30
Variační rozpětí:29
Rozptyl:63.09
Směrodatná odchylka:7.94
Medián:5
Modus:1

Graf

22. Jak vnímáte ekologičnost následujícího balení? - Obal z vlnité lepenky z bílého papíru.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Neekologický vs. Ekologický1-2-3-4-52.9380.975

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

23. Jak vnímáte ekologičnost následujícího balení? - Obal z vlnité lepenky z hnědého papíru.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Neekologický vs. Ekologický1-2-3-4-53.6880.715

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

24. Jak vnímáte ekologičnost následujícího balení? - Celoplošně barevně potištěný obal z vlnité lepenky.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Neekologický vs. Ekologický1-2-3-4-52.3960.947

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

25. Jak vnímáte ekologičnost následujícího balení? - Plastový obal nebo obal z igelitu.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Neekologický vs. Ekologický1-2-3-4-51.6040.614

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

26. Zasílal/a jste někdy zboží zakoupené přes e-shop zpět prodejci?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2450 %44,44 %  
ano2450 %44,44 %  

Graf

27. Pakliže byste zboží chtěl/a vrátit prodejci, jaký způsob preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Originální balení, ve kterém mi bylo zboží doručeno.2858,33 %51,85 %  
Vlastní balení (např. prázdnou krabici)1837,5 %33,33 %  
Prodejce by mi měl zaslat nové balení24,17 %3,7 %  

Graf

28. Jak často jste nuceni použít ostrý nástroj pro otevření transportního obalu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Nikdy vs. Vždy1-2-3-4-54.0420.873

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

29. Poškodil jste někdy své zboží při otevírání balení?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4389,58 %79,63 %  
ano510,42 %9,26 %  

Graf

30. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3164,58 %57,41 %  
Muž1735,42 %31,48 %  

Graf

31. Jaký je Váš věk? Zařaďte se do věkové kategorie.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-25 let2347,92 %42,59 %  
26-40 let1837,5 %33,33 %  
41-65 let612,5 %11,11 %  
66 a více let12,08 %1,85 %  

Graf

32. Z jakého kraje pocházíte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha1327,66 %24,07 %  
Ústecký kraj714,89 %12,96 %  
Středočeský kraj714,89 %12,96 %  
Olomoucký kraj510,64 %9,26 %  
Jihočeský kraj36,38 %5,56 %  
Zlínský kraj24,26 %3,7 %  
Jihomoravský kraj24,26 %3,7 %  
Moravskoslezský kraj24,26 %3,7 %  
Liberecký kraj24,26 %3,7 %  
Kraj Vysočina24,26 %3,7 %  
Plzeňský kraj12,13 %1,85 %  
Pardubický kraj12,13 %1,85 %  

Graf

33. Jaký je Váš hrubý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 15 000 Kč1633,33 %29,63 %  
15 000 – 25 000 Kč1531,25 %27,78 %  
25 000 – 35 000 Kč816,67 %14,81 %  
více než 50 000 Kč510,42 %9,26 %  
35 000 – 50 000 Kč48,33 %7,41 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Jaký typ zboží prostřednictvím internetu nakupujete (vyberte všechny relevantní možnosti)?

  • odpověď Elektronika (např. PC, tablet, hodinky, telefon, paměťová medie, TV, …):
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 6-12 nákupů za rok na otázku 2. Kolik nákupů prostřednictvím internetu v průměru za rok uskutečníte?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zásilku budu reklamovat při převzetí, aniž bych ji otevřel na otázku 13. Nakoupíte-li zboží prostřednictvím e-shopu a zboží Vám bude doručeno v poškozeném obalu. Jaké bude Vaše vnímání? (vyberte všechny relevantní možnosti)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Neekologický [1-2-3-4-5] Ekologický: 4 na otázku 22. Jak vnímáte ekologičnost následujícího balení? - Obal z vlnité lepenky z bílého papíru.
  • odpověď Knihy a časopisy (vyjma elektronické podoby):
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 11. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? - Preferuji ekologický způsob balení.
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne-recyklovatelný obal na otázku 6. Co by Vám vadilo na obalu, ve kterém objednané zboží obdržíte?

6. Co by Vám vadilo na obalu, ve kterém objednané zboží obdržíte?

  • odpověď Ne-recyklovatelný obal:
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 11. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? - Preferuji ekologický způsob balení.
  • odpověď Poškozený obal:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 9. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? - Obal reprezentuje firmu (e-shop).
  • odpověď Příliš velký obal vzhledem k obsahu:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 15 000 Kč na otázku 33. Jaký je Váš hrubý měsíční příjem?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše nesouhlasím na otázku 12. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? Přítomnost piktogramů na obalu, jež se týkají ekologičnosti obalu (např. recyklační znak, viz obrázek) a legálnosti původu surovin (např. logo FSC, viz obrázek), ze kterých je obal vyroben je pro mě velmi důležité.

11. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? - Preferuji ekologický způsob balení.

  • odpověď souhlasím:
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne-recyklovatelný obal na otázku 6. Co by Vám vadilo na obalu, ve kterém objednané zboží obdržíte?

17. Byl byste ochoten/a připlatit za ekologický obal?

  • odpověď Ano:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 100 na otázku 20. Při jaké ceně Vám bude příplatek za ekologický obal připadat tak drahý, že byste v žádném případě nebyli ochotni tuto částku zaplatit? (Napište částku od 0 - 100 Kč)
  • odpověď Ne:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 12. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? Přítomnost piktogramů na obalu, jež se týkají ekologičnosti obalu (např. recyklační znak, viz obrázek) a legálnosti původu surovin (např. logo FSC, viz obrázek), ze kterých je obal vyroben je pro mě velmi důležité.

27. Pakliže byste zboží chtěl/a vrátit prodejci, jaký způsob preferujete?

  • odpověď Originální balení, ve kterém mi bylo zboží doručeno.:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Certifikace o ekologičnosti obalu na otázku 14. Jaké informace by dle Vašeho názoru měly na přepravním obalu být? (vyberte všechny relevantní možnosti)

30. Jaké je Vaše pohlaví?

  • odpověď Žena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše nesouhlasím na otázku 12. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? Přítomnost piktogramů na obalu, jež se týkají ekologičnosti obalu (např. recyklační znak, viz obrázek) a legálnosti původu surovin (např. logo FSC, viz obrázek), ze kterých je obal vyroben je pro mě velmi důležité.
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 11. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? - Preferuji ekologický způsob balení.
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne-recyklovatelný obal na otázku 6. Co by Vám vadilo na obalu, ve kterém objednané zboží obdržíte?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete zboží prostřednictvím internetu?

2. Kolik nákupů prostřednictvím internetu v průměru za rok uskutečníte?

3. Ze kterých internetových obchodů nakupujete?

4. Jaký způsob doručení zboží nejčastěji využíváte?

5. Jaký typ zboží prostřednictvím internetu nakupujete (vyberte všechny relevantní možnosti)?

6. Co by Vám vadilo na obalu, ve kterém objednané zboží obdržíte?

7. Je pro Vás důležité v jakém obalu zásilku obdržíte?

8. U kterých z následujících kategorií je dle Vašeho názoru vzhled obalu velmi významný? (vyberte všechny relevantní možnosti)

9. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? - Obal reprezentuje firmu (e-shop).

10. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? - Firma by měla klást důraz na vzhled transportního obalu.

11. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? - Preferuji ekologický způsob balení.

12. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? Přítomnost piktogramů na obalu, jež se týkají ekologičnosti obalu (např. recyklační znak, viz obrázek) a legálnosti původu surovin (např. logo FSC, viz obrázek), ze kterých je obal vyroben je pro mě velmi důležité.

13. Nakoupíte-li zboží prostřednictvím e-shopu a zboží Vám bude doručeno v poškozeném obalu. Jaké bude Vaše vnímání? (vyberte všechny relevantní možnosti)

14. Jaké informace by dle Vašeho názoru měly na přepravním obalu být? (vyberte všechny relevantní možnosti)

15. Znáte tzv. „unboxing“ videa? Jedná se o reportáže z vybalování produktu.

16. Sdílíte na sociálních sítích fotografie obalů, které svým designem na Vás zanechaly pozitivní dojem?

17. Byl byste ochoten/a připlatit za ekologický obal?

18. Při jaké ceně Vám bude příplatek za ekologický obal připadat jako levný? (Napište částku od 0 - 100 Kč)

19. Při jaké ceně Vám bude příplatek za ekologický obal připadat jako drahý? (Napište částku od 0 - 100 Kč)

20. Při jaké ceně Vám bude příplatek za ekologický obal připadat tak drahý, že byste v žádném případě nebyli ochotni tuto částku zaplatit? (Napište částku od 0 - 100 Kč)

21. Při jaké ceně Vám bude příplatek za ekologický obal připadat tak levný, že budete pochybovat o tom, že se jedná o ekologický obal? (Napište částku od 0 - 100 Kč)

22. Jak vnímáte ekologičnost následujícího balení? - Obal z vlnité lepenky z bílého papíru.

23. Jak vnímáte ekologičnost následujícího balení? - Obal z vlnité lepenky z hnědého papíru.

24. Jak vnímáte ekologičnost následujícího balení? - Celoplošně barevně potištěný obal z vlnité lepenky.

25. Jak vnímáte ekologičnost následujícího balení? - Plastový obal nebo obal z igelitu.

26. Zasílal/a jste někdy zboží zakoupené přes e-shop zpět prodejci?

27. Pakliže byste zboží chtěl/a vrátit prodejci, jaký způsob preferujete?

28. Jak často jste nuceni použít ostrý nástroj pro otevření transportního obalu?

29. Poškodil jste někdy své zboží při otevírání balení?

30. Jaké je Vaše pohlaví?

31. Jaký je Váš věk? Zařaďte se do věkové kategorie.

32. Z jakého kraje pocházíte?

33. Jaký je Váš hrubý měsíční příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete zboží prostřednictvím internetu?

2. Kolik nákupů prostřednictvím internetu v průměru za rok uskutečníte?

3. Ze kterých internetových obchodů nakupujete?

4. Jaký způsob doručení zboží nejčastěji využíváte?

5. Jaký typ zboží prostřednictvím internetu nakupujete (vyberte všechny relevantní možnosti)?

6. Co by Vám vadilo na obalu, ve kterém objednané zboží obdržíte?

7. Je pro Vás důležité v jakém obalu zásilku obdržíte?

8. U kterých z následujících kategorií je dle Vašeho názoru vzhled obalu velmi významný? (vyberte všechny relevantní možnosti)

9. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? - Obal reprezentuje firmu (e-shop).

10. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? - Firma by měla klást důraz na vzhled transportního obalu.

11. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? - Preferuji ekologický způsob balení.

12. Do jaké míry souhlasíte s následujícím výrokem? Přítomnost piktogramů na obalu, jež se týkají ekologičnosti obalu (např. recyklační znak, viz obrázek) a legálnosti původu surovin (např. logo FSC, viz obrázek), ze kterých je obal vyroben je pro mě velmi důležité.

13. Nakoupíte-li zboží prostřednictvím e-shopu a zboží Vám bude doručeno v poškozeném obalu. Jaké bude Vaše vnímání? (vyberte všechny relevantní možnosti)

14. Jaké informace by dle Vašeho názoru měly na přepravním obalu být? (vyberte všechny relevantní možnosti)

15. Znáte tzv. „unboxing“ videa? Jedná se o reportáže z vybalování produktu.

16. Sdílíte na sociálních sítích fotografie obalů, které svým designem na Vás zanechaly pozitivní dojem?

17. Byl byste ochoten/a připlatit za ekologický obal?

18. Při jaké ceně Vám bude příplatek za ekologický obal připadat jako levný? (Napište částku od 0 - 100 Kč)

19. Při jaké ceně Vám bude příplatek za ekologický obal připadat jako drahý? (Napište částku od 0 - 100 Kč)

20. Při jaké ceně Vám bude příplatek za ekologický obal připadat tak drahý, že byste v žádném případě nebyli ochotni tuto částku zaplatit? (Napište částku od 0 - 100 Kč)

21. Při jaké ceně Vám bude příplatek za ekologický obal připadat tak levný, že budete pochybovat o tom, že se jedná o ekologický obal? (Napište částku od 0 - 100 Kč)

22. Jak vnímáte ekologičnost následujícího balení? - Obal z vlnité lepenky z bílého papíru.

23. Jak vnímáte ekologičnost následujícího balení? - Obal z vlnité lepenky z hnědého papíru.

24. Jak vnímáte ekologičnost následujícího balení? - Celoplošně barevně potištěný obal z vlnité lepenky.

25. Jak vnímáte ekologičnost následujícího balení? - Plastový obal nebo obal z igelitu.

26. Zasílal/a jste někdy zboží zakoupené přes e-shop zpět prodejci?

27. Pakliže byste zboží chtěl/a vrátit prodejci, jaký způsob preferujete?

28. Jak často jste nuceni použít ostrý nástroj pro otevření transportního obalu?

29. Poškodil jste někdy své zboží při otevírání balení?

30. Jaké je Vaše pohlaví?

31. Jaký je Váš věk? Zařaďte se do věkové kategorie.

32. Z jakého kraje pocházíte?

33. Jaký je Váš hrubý měsíční příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Matějek, J.Vnímání přepravního obalu (výsledky průzkumu), 2018. Dostupné online na https://vnimani-transportniho-obalu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.