Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání TV reklamy

Vnímání TV reklamy

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Denisa Vyskočilová
Šetření:22. 06. 2016 - 23. 06. 2016
Počet respondentů:74
Počet otázek (max/průměr):18 / 17.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:29
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Hezký den, ráda bych vás poprosila o vyplnění tohoto krátkého dotazníku na téma vnímání TV reklamy a reklamy automobilových značek. Jedná se o několik krátkých otázek a nezabere vám více než 5 a půl minuty času :) Moc děkuji!
 

Odpovědi respondentů

1. Reklamu obecně

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vnímám ale snažím se jí ignorovat4459,46 %59,46 %  
Spíše nevnímám1621,62 %21,62 %  
Vnímám1418,92 %18,92 %  

Graf

2. Je pravděpodobné že by Vás některá reklama dokázala ovlivnit v koupi produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne3445,95 %45,95 %  
Spíše ano2027,03 %27,03 %  
Ne1418,92 %18,92 %  
Ano68,11 %8,11 %  

Graf

3. Kde reklamu nejvíce vnímáte? (zaškrtněte prosím 1-3 možnosti)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V televizi5168,92 %68,92 %  
Na internetu4864,86 %64,86 %  
Kdekoliv venku (např. billboardy, plakáty,polep autobusu...)2229,73 %29,73 %  
V rádiu1824,32 %24,32 %  
V reklamních letácích1317,57 %17,57 %  
V tisku56,76 %6,76 %  

Graf

4. Reklama, která mě upoutá je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je vtipná2939,73 %39,19 %  
Je zajímavě zpracovaná (jde o vzhled, grafiku, barvy)2230,14 %29,73 %  
Nabídne mi něco, co potřebuji1723,29 %22,97 %  
Otravuje mne11,37 %1,35 %  
Žádná11,37 %1,35 %  
Reklamy nesleduji.11,37 %1,35 %  
je vtipná, ale ne blbá, stejně nelze přehlédnout hnusnou, nebo mnohokrát za sebou agresivně vnucovanou11,37 %1,35 %  
100x opakovaná11,37 %1,35 %  

Graf

5. U reklamy, kterou si pamatuji, vím pokaždé, o jakou společnost šlo.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne3040,54 %40,54 %  
Spíše ano2837,84 %37,84 %  
Ne1216,22 %16,22 %  
Ano45,41 %5,41 %  

Graf

6. Díky TV reklamě jsem se dověděl(a) o novém produktu ši službě který jsem doposud neznal(a).

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3750 %50 %  
Ne3750 %50 %  

Graf

7. Myslíte si, že provedení reklamy (tedy její vzhled), je důležitější než její obsah (informace o produktu)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prezentace a grafické zpracování je důležitější než obsah4662,16 %62,16 %  
Důležitý je obsah, tedy informace o produktu než provedení reklamy2837,84 %37,84 %  

Graf

8. Když v televizi běží reklamní spoty, většinou

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přepínám kanály, dokud nenarazím na nějaký zajímavý pořad3851,35 %51,35 %  
Záměrně je nevyhledávám ale na některé zajímavé reklamy se podívám1216,22 %16,22 %  
Bezmyšlenkovitě reklamy sleduji a počkám až začne nějaký pořad1216,22 %16,22 %  
Reklama je cas na delani jinych veci - jako caj a tak11,35 %1,35 %  
nekoukám na TV11,35 %1,35 %  
na TV nekoukám, na internetu přeskakuji11,35 %1,35 %  
Odchazim od TV (toaleta, odpadky atd)11,35 %1,35 %  
nemám telku, na návštěvě reklamy beru jako "pauzu"11,35 %1,35 %  
Přepnu kanál nebo odcházím.11,35 %1,35 %  
zajdu si na záchod, doplním hrnek čaje atd.11,35 %1,35 %  
dělám jinou činnost, dokud neskončí - např. jdu na wc11,35 %1,35 %  
pocit naštvání z vnucování něčoho, co člověk nechce, nebo shovívavost nad televizí, že to dělá kvůli prachům, aby přežila11,35 %1,35 %  
odejdu od televize do doby, než reklamy skončí11,35 %1,35 %  
jdu na WC a zkontrolovat ledničku ;-)11,35 %1,35 %  
Delam neco jineho. 11,35 %1,35 %  

Graf

9. Jaké vlastnosti či prvky by podle Vás měla mít reklama v TV na to, aby Vás zaujala? (zaškrtněte prosím 1-3 možnosti)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Originalita5168,92 %68,92 %  
Vtipnost3648,65 %48,65 %  
Krátkost3243,24 %43,24 %  
Důvěryhodnost2027,03 %27,03 %  
Snadná zapamatovatelnost1824,32 %24,32 %  
Dobrá hudba1418,92 %18,92 %  
nedotíravá, netrapná11,35 %1,35 %  
Sokujici11,35 %1,35 %  
dobré grafické zpracování11,35 %1,35 %  
zrušila bych reklamy v TV, obtěžují mne11,35 %1,35 %  
měla by být možnost ji přeskočit 11,35 %1,35 %  
jednoduchost11,35 %1,35 %  
nesleduji11,35 %1,35 %  
Nesleduji reklamy11,35 %1,35 %  
Nic, přepínám kanály11,35 %1,35 %  
Bohužel zaujme i hnusná, blbá nebo xxx, protože se jí nedá vyhnout11,35 %1,35 %  

Graf

10. Líbí se Vám některé TV reklamy na automobily? (např. značky ŠKODA, Hyundai, BMW, Mercedes, AUDI, NISAN, RENAULT…)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne2331,08 %31,08 %  
Spíše ano2128,38 %28,38 %  
Ne1621,62 %21,62 %  
Ano1418,92 %18,92 %  

Graf

11. Vybavíte si alespoň trochu reklamu některé autmobilky a které?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ŠKODA4054,05 %54,05 %  
Hyundai2331,08 %31,08 %  
Žádnou reklamu automobilové značky si nevybavuji2229,73 %29,73 %  
Opel1621,62 %21,62 %  
Renault1418,92 %18,92 %  
BMW912,16 %12,16 %  
Mazda79,46 %9,46 %  
VW68,11 %8,11 %  
Ford45,41 %5,41 %  
AUDI34,05 %4,05 %  
Mercedes34,05 %4,05 %  
Honda34,05 %4,05 %  
Nissan22,7 %2,7 %  
KIA22,7 %2,7 %  
Citroën22,7 %2,7 %  
Nisan, Citroen11,35 %1,35 %  
Nisan11,35 %1,35 %  
Nevzpomínám si na provedení reklamy.11,35 %1,35 %  
Přepínám kanály11,35 %1,35 %  
reklamu si vybavím, ale nepřiřadím ji značce, viz některá z otázek výše11,35 %1,35 %  
není možné se reklamám úplně vyhnout, jsou všude, i s melodií To-jóóó-taaaaa11,35 %1,35 %  

Graf

12. Pokud si vybavíte některou TV reklamu automobilové značky, vzpomenete si o jaký vůz se v reklamě jednalo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano reklamu si vybavím, ale o jaký vůz šlo si již nevzpomenu2837,84 %37,84 %  
Ano a vím i na který vůz reklama byla2432,43 %32,43 %  
Nevybavuji si žádnou reklamu tj. ani vůz2229,73 %29,73 %  

Graf

13. Vlastníte (třeba i společně v rodině) osobní automobil(y)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6689,19 %89,19 %  
Ne810,81 %10,81 %  

Graf

14. Plánujete nákup nového autmobilu v následujících 3 letech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne3040,54 %40,54 %  
Ne2229,73 %29,73 %  
Spíše ano1418,92 %18,92 %  
Ano810,81 %10,81 %  

Graf

15. Motivovala by Vás TV reklama na automobil k některé z těchto aktivit? (můžete uvést více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na základě reklamy na automobil bych nevyvinul(a) žádnou aktivitu3952,7 %52,7 %  
Návštěva webu dané značky se zámerem informovat se o voze2837,84 %37,84 %  
Návštěva autosalonu se záměrem uskutečnit testovací jízdu1013,51 %13,51 %  
Návštěva autosalonu se záměrem informovat se o voze79,46 %9,46 %  
Návštěva webu dané značky se záměrem objednat se na testovací jízdu68,11 %8,11 %  

Graf

16. Je pro Vás zajímavá reklama (tj. nepřepnete ji, dokoukáte až do konce) která Vám nabízí možnost vyhrát automobil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4560,81 %60,81 %  
Spíše ne1925,68 %25,68 %  
Spíše ano810,81 %10,81 %  
Ano22,7 %2,7 %  

Graf

17. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena4054,05 %54,05 %  
Muž3445,95 %45,95 %  

Graf

18. Je Vám

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 35 let5270,27 %70,27 %  
36 - 50 let1520,27 %20,27 %  
51 let a více68,11 %8,11 %  
méně než 20 let11,35 %1,35 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Díky TV reklamě jsem se dověděl(a) o novém produktu ši službě který jsem doposud neznal(a).

  • odpověď Ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vnímám na otázku 1. Reklamu obecně

11. Vybavíte si alespoň trochu reklamu některé autmobilky a které?

  • odpověď ŠKODA:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Opel na otázku 11. Vybavíte si alespoň trochu reklamu některé autmobilky a které?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Renault na otázku 11. Vybavíte si alespoň trochu reklamu některé autmobilky a které?
  • odpověď Žádnou reklamu automobilové značky si nevybavuji:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevybavuji si žádnou reklamu tj. ani vůz na otázku 12. Pokud si vybavíte některou TV reklamu automobilové značky, vzpomenete si o jaký vůz se v reklamě jednalo?

12. Pokud si vybavíte některou TV reklamu automobilové značky, vzpomenete si o jaký vůz se v reklamě jednalo?

  • odpověď Nevybavuji si žádnou reklamu tj. ani vůz:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žádnou reklamu automobilové značky si nevybavuji na otázku 11. Vybavíte si alespoň trochu reklamu některé autmobilky a které?

15. Motivovala by Vás TV reklama na automobil k některé z těchto aktivit? (můžete uvést více odpovědí)

  • odpověď Na základě reklamy na automobil bych nevyvinul(a) žádnou aktivitu:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 2. Je pravděpodobné že by Vás některá reklama dokázala ovlivnit v koupi produktu?

16. Je pro Vás zajímavá reklama (tj. nepřepnete ji, dokoukáte až do konce) která Vám nabízí možnost vyhrát automobil?

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 2. Je pravděpodobné že by Vás některá reklama dokázala ovlivnit v koupi produktu?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 10. Líbí se Vám některé TV reklamy na automobily? (např. značky ŠKODA, Hyundai, BMW, Mercedes, AUDI, NISAN, RENAULT…)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 5. U reklamy, kterou si pamatuji, vím pokaždé, o jakou společnost šlo.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Reklamu obecně

2. Je pravděpodobné že by Vás některá reklama dokázala ovlivnit v koupi produktu?

3. Kde reklamu nejvíce vnímáte? (zaškrtněte prosím 1-3 možnosti)

4. Reklama, která mě upoutá je:

5. U reklamy, kterou si pamatuji, vím pokaždé, o jakou společnost šlo.

6. Díky TV reklamě jsem se dověděl(a) o novém produktu ši službě který jsem doposud neznal(a).

7. Myslíte si, že provedení reklamy (tedy její vzhled), je důležitější než její obsah (informace o produktu)?

8. Když v televizi běží reklamní spoty, většinou

9. Jaké vlastnosti či prvky by podle Vás měla mít reklama v TV na to, aby Vás zaujala? (zaškrtněte prosím 1-3 možnosti)

10. Líbí se Vám některé TV reklamy na automobily? (např. značky ŠKODA, Hyundai, BMW, Mercedes, AUDI, NISAN, RENAULT…)

11. Vybavíte si alespoň trochu reklamu některé autmobilky a které?

12. Pokud si vybavíte některou TV reklamu automobilové značky, vzpomenete si o jaký vůz se v reklamě jednalo?

13. Vlastníte (třeba i společně v rodině) osobní automobil(y)?

14. Plánujete nákup nového autmobilu v následujících 3 letech?

15. Motivovala by Vás TV reklama na automobil k některé z těchto aktivit? (můžete uvést více odpovědí)

16. Je pro Vás zajímavá reklama (tj. nepřepnete ji, dokoukáte až do konce) která Vám nabízí možnost vyhrát automobil?

17. Jste

18. Je Vám

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Reklamu obecně

2. Je pravděpodobné že by Vás některá reklama dokázala ovlivnit v koupi produktu?

3. Kde reklamu nejvíce vnímáte? (zaškrtněte prosím 1-3 možnosti)

4. Reklama, která mě upoutá je:

5. U reklamy, kterou si pamatuji, vím pokaždé, o jakou společnost šlo.

6. Díky TV reklamě jsem se dověděl(a) o novém produktu ši službě který jsem doposud neznal(a).

7. Myslíte si, že provedení reklamy (tedy její vzhled), je důležitější než její obsah (informace o produktu)?

8. Když v televizi běží reklamní spoty, většinou

9. Jaké vlastnosti či prvky by podle Vás měla mít reklama v TV na to, aby Vás zaujala? (zaškrtněte prosím 1-3 možnosti)

10. Líbí se Vám některé TV reklamy na automobily? (např. značky ŠKODA, Hyundai, BMW, Mercedes, AUDI, NISAN, RENAULT…)

11. Vybavíte si alespoň trochu reklamu některé autmobilky a které?

12. Pokud si vybavíte některou TV reklamu automobilové značky, vzpomenete si o jaký vůz se v reklamě jednalo?

13. Vlastníte (třeba i společně v rodině) osobní automobil(y)?

14. Plánujete nákup nového autmobilu v následujících 3 letech?

15. Motivovala by Vás TV reklama na automobil k některé z těchto aktivit? (můžete uvést více odpovědí)

16. Je pro Vás zajímavá reklama (tj. nepřepnete ji, dokoukáte až do konce) která Vám nabízí možnost vyhrát automobil?

17. Jste

18. Je Vám

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vyskočilová, D.Vnímání TV reklamy (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://vnimani-tv-reklamy-auta.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.