Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání Vánočních spotů mobilních operátorů pro rok 2014

Vnímání Vánočních spotů mobilních operátorů pro rok 2014

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Pánková
Šetření:21. 12. 2014 - 04. 01. 2015
Počet respondentů:118
Počet otázek (max/průměr):19 / 16.08
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:82,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:09
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

Prosíme o vyplnění dotazníku, který je zaměřený na průzkum vnímání Vánočních reklamních spotů mobilních operátorů pro rok 2014. Dotazník je zcela anonymní a zabere Vám pouze pár minut.
Tento výzkum provádíme v rámci předmětu Metody marketingového výzkumu.
Děkujeme za vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Jakého mobilního operátora využíváte? (můžete uvést více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
T-Mobile5546,22 %46,61 %  
Telefónica O24235,29 %35,59 %  
Vodafone3226,89 %27,12 %  
Jiného97,56 %7,63 %  

Graf

2. Jakou formu reklamy u mobilních operátorů preferujete? (můžete uvést více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V televizi6050,42 %50,85 %  
V místě prodeje4739,5 %39,83 %  
Žádnou3126,05 %26,27 %  
Na billboardech, plakátech2319,33 %19,49 %  
V novinách a časopisech2016,81 %16,95 %  
Na sociálních sítích1210,08 %10,17 %  
V rádiu65,04 %5,08 %  

Graf

3. Rozhodl(a) jste se někdy pro mobilního operátora na základě reklamy, reklamní nabídky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10890,76 %91,53 %  
ano119,24 %9,32 %  

Graf

4. Který z mobilních operátorů má podle Vás nejpoutavější reklamy, které si nejlépe zapamatujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
T-Mobile7159,66 %60,17 %  
Vodafone3932,77 %33,05 %  
Nemám žádnou preferenci3226,89 %27,12 %  
Telefónica O232,52 %2,54 %  
Jiný10,84 %0,85 %  

Graf

5. Čím konkrétně upoutá reklama na mobilního operátora Vaši pozornost? (můžete uvést více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Humorem a vtipem10084,03 %84,75 %  
Nápaditostí, originalitou8773,11 %73,73 %  
Známou osobností2621,85 %22,03 %  
Informačním obsahem1714,29 %14,41 %  
Hudebním doprovodem1512,61 %12,71 %  
Emotivním obsahem54,2 %4,24 %  

Graf

6. Upoutá Vaši pozornost více reklama, pokud se v ní objeví známá osobnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Podle toho, o kterou osobnost se jedná3731,09 %31,36 %  
Spíše ano3529,41 %29,66 %  
Určitě ne2218,49 %18,64 %  
Spíše ne2117,65 %17,8 %  
Určitě ano1310,92 %11,02 %  

Graf

7. Zaznamenal(a) jste vánoční televizní spoty mobilních operátorů pro rok 2014 ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9277,31 %77,97 %  
ne2722,69 %22,88 %  

Graf

8. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl(a) „ano“, určete správné pořadí vánočních reklam zobrazených na obrázcích A, B a C.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
A=Vodafone; B=Telefonica O2; C=T-Mobile8895,65 %74,58 %  
A=T-Mobile; B=Vodafone; C=Telefonica O233,26 %2,54 %  
A=Telefonica O2; B=T-Mobile; C=Vodafone11,09 %0,85 %  

Graf

9. Podle jakého znaku jste identifikoval(a) jednotlivé reklamy? (můžete uvést více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Účinkování známých postav (např. Ivan Trojan, sympatické babičky)5458,7 %45,76 %  
Barevné ladění reklamy3335,87 %27,97 %  
Byl to tip66,52 %5,08 %  
Účinkování známých postav (např. Ondřej Trojan, sympatické babičky)44,35 %3,39 %  
Nevhodně zvolené možnosti - stačí poznat jednu a zbytek byl jednoznačný11,09 %0,85 %  
něco vysílaného xkrát denně ad nauseam není třeba identifikovat podle výrazného znaku, zapamatujete si to jako celek11,09 %0,85 %  
obrazová paměť11,09 %0,85 %  
Podle C, kterou si pamatuji přesně.11,09 %0,85 %  
Pamatuji si přesně první a druhé reklamy11,09 %0,85 %  
obsah11,09 %0,85 %  
reklamy znám nazpaměť díky tomu, že běží pořád v televizi11,09 %0,85 %  
podle konkréního záběru (fotky)11,09 %0,85 %  
Humor 11,09 %0,85 %  
viděl jsem je11,09 %0,85 %  
Znám reklamu T-mobile, tudíž vylučovací metodou11,09 %0,85 %  
en ten týky dva špalíky ...11,09 %0,85 %  
chodia tak casto ze ich viem uz naspamat11,09 %0,85 %  
podle holek, jak od nich berou čísla11,09 %0,85 %  
jsem si to takhle zapamatoval11,09 %0,85 %  
Znám reklamu na T-mobile11,09 %0,85 %  
bylo to vtipné a ne tolik trapné (T-Mobile)11,09 %0,85 %  
Reklamy znám, takže jistota11,09 %0,85 %  
vsechny si je pamatuju, bohuzel11,09 %0,85 %  

Graf

10. Jaké pocity ve Vás letošní vánoční reklama T-Mobile vyvolává?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pozitivní3335,87 %27,97 %  
Neutrální2729,35 %22,88 %  
Hodně pozitivní2729,35 %22,88 %  
Spíše negativní88,7 %6,78 %  
Hodně negativní11,09 %0,85 %  

Graf

11. Vánoční reklamy společnosti T-Mobile hodnotím jako (můžete uvést více odpovědí):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vtipné5964,13 %50 %  
Nápadité4751,09 %39,83 %  
Líbivé1819,57 %15,25 %  
Trapné1010,87 %8,47 %  
Nevím99,78 %7,63 %  

Graf

12. Jaká je hlavní zpráva, kterou Vám chce T-Mobile pomocí své vánoční reklamy předat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výměna starého telefonu za nový6267,39 %52,54 %  
Zprávu reklamy jsem nezaznamenal2325 %19,49 %  
Speciální vánoční nabídka tarifů1213,04 %10,17 %  
Rychlý 4G internet do mobilu zdarma pro všechny77,61 %5,93 %  
Nejlepší pokrytí signálem44,35 %3,39 %  
Telefon zdarma pro nové zákazníky33,26 %2,54 %  
Dejte nám své peníze! 11,09 %0,85 %  

Graf

13. Který z vánočních reklamních spotů společnosti T-Mobile Vás nejvíce oslovil? (můžete uvést více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výměna (stánek s občerstvením, chlapci, chtěli získat tel. čísla dvou slečen)6166,3 %51,69 %  
Třída na běžkách (Polák převlečený za stromek)3436,96 %28,81 %  
Večerka (nákup ve večerce po 21h)1617,39 %13,56 %  
Neumím posoudit1111,96 %9,32 %  
Výměna (výměna za salám či šunku)1111,96 %9,32 %  
Přihlaste se! (lyžařský vlek)1010,87 %8,47 %  

Graf

14. Zachytil(a) jste v médiích propíranou kauzu ohledně reklamy T-Mobile, která byla označená polskou velvyslankyní v ČR jako urážlivá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 15, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6873,91 %57,63 %  
ne2426,09 %20,34 %  

Graf

15. Pokud jste odpověděl(a) na předchozí otázku “ano”, souhlasíte s tvrzením, že tato reklama občany polské národnosti uráží?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5885,29 %49,15 %  
ano1014,71 %8,47 %  

Graf

16. Ovlivnila tato kauza Vaše vnímání společnosti T-Mobile negativním směrem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6798,53 %56,78 %  
ano11,47 %0,85 %  

Graf

17. Vaše pohlaví je?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6669,47 %55,93 %  
muž2930,53 %24,58 %  

Graf

18. Jaké je Vaše povolání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnanec4446,32 %37,29 %  
Student3435,79 %28,81 %  
Podnikatel99,47 %7,63 %  
Nezaměstnaný44,21 %3,39 %  
Na mateřské dovolené22,11 %1,69 %  
V důchodu22,11 %1,69 %  

Graf

19. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 25 let3738,95 %31,36 %  
26 - 30 let2425,26 %20,34 %  
31 - 40 let1414,74 %11,86 %  
do 18 let99,47 %7,63 %  
41 - 50 let88,42 %6,78 %  
51 a více let33,16 %2,54 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Který z mobilních operátorů má podle Vás nejpoutavější reklamy, které si nejlépe zapamatujete?

  • odpověď T-Mobile:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hodně pozitivní na otázku 10. Jaké pocity ve Vás letošní vánoční reklama T-Mobile vyvolává?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vtipné na otázku 11. Vánoční reklamy společnosti T-Mobile hodnotím jako (můžete uvést více odpovědí):
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Speciální vánoční nabídka tarifů na otázku 12. Jaká je hlavní zpráva, kterou Vám chce T-Mobile pomocí své vánoční reklamy předat?

11. Vánoční reklamy společnosti T-Mobile hodnotím jako (můžete uvést více odpovědí):

  • odpověď Vtipné:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hodně pozitivní na otázku 10. Jaké pocity ve Vás letošní vánoční reklama T-Mobile vyvolává?

14. Zachytil(a) jste v médiích propíranou kauzu ohledně reklamy T-Mobile, která byla označená polskou velvyslankyní v ČR jako urážlivá?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 15. Pokud jste odpověděl(a) na předchozí otázku “ano”, souhlasíte s tvrzením, že tato reklama občany polské národnosti uráží?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 15. Pokud jste odpověděl(a) na předchozí otázku “ano”, souhlasíte s tvrzením, že tato reklama občany polské národnosti uráží?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 16. Ovlivnila tato kauza Vaše vnímání společnosti T-Mobile negativním směrem?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Třída na běžkách (Polák převlečený za stromek) na otázku 13. Který z vánočních reklamních spotů společnosti T-Mobile Vás nejvíce oslovil? (můžete uvést více odpovědí)

15. Pokud jste odpověděl(a) na předchozí otázku “ano”, souhlasíte s tvrzením, že tato reklama občany polské národnosti uráží?

  • odpověď ne:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Třída na běžkách (Polák převlečený za stromek) na otázku 13. Který z vánočních reklamních spotů společnosti T-Mobile Vás nejvíce oslovil? (můžete uvést více odpovědí)

16. Ovlivnila tato kauza Vaše vnímání společnosti T-Mobile negativním směrem?

  • odpověď ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 15. Pokud jste odpověděl(a) na předchozí otázku “ano”, souhlasíte s tvrzením, že tato reklama občany polské národnosti uráží?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 14. Zachytil(a) jste v médiích propíranou kauzu ohledně reklamy T-Mobile, která byla označená polskou velvyslankyní v ČR jako urážlivá?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Třída na běžkách (Polák převlečený za stromek) na otázku 13. Který z vánočních reklamních spotů společnosti T-Mobile Vás nejvíce oslovil? (můžete uvést více odpovědí)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakého mobilního operátora využíváte? (můžete uvést více odpovědí)

2. Jakou formu reklamy u mobilních operátorů preferujete? (můžete uvést více odpovědí)

3. Rozhodl(a) jste se někdy pro mobilního operátora na základě reklamy, reklamní nabídky?

4. Který z mobilních operátorů má podle Vás nejpoutavější reklamy, které si nejlépe zapamatujete?

5. Čím konkrétně upoutá reklama na mobilního operátora Vaši pozornost? (můžete uvést více odpovědí)

6. Upoutá Vaši pozornost více reklama, pokud se v ní objeví známá osobnost?

7. Zaznamenal(a) jste vánoční televizní spoty mobilních operátorů pro rok 2014 ?

8. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl(a) „ano“, určete správné pořadí vánočních reklam zobrazených na obrázcích A, B a C.

9. Podle jakého znaku jste identifikoval(a) jednotlivé reklamy? (můžete uvést více odpovědí)

10. Jaké pocity ve Vás letošní vánoční reklama T-Mobile vyvolává?

11. Vánoční reklamy společnosti T-Mobile hodnotím jako (můžete uvést více odpovědí):

12. Jaká je hlavní zpráva, kterou Vám chce T-Mobile pomocí své vánoční reklamy předat?

13. Který z vánočních reklamních spotů společnosti T-Mobile Vás nejvíce oslovil? (můžete uvést více odpovědí)

14. Zachytil(a) jste v médiích propíranou kauzu ohledně reklamy T-Mobile, která byla označená polskou velvyslankyní v ČR jako urážlivá?

15. Pokud jste odpověděl(a) na předchozí otázku “ano”, souhlasíte s tvrzením, že tato reklama občany polské národnosti uráží?

16. Ovlivnila tato kauza Vaše vnímání společnosti T-Mobile negativním směrem?

17. Vaše pohlaví je?

18. Jaké je Vaše povolání:

19. Jaký je Váš věk?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakého mobilního operátora využíváte? (můžete uvést více odpovědí)

2. Jakou formu reklamy u mobilních operátorů preferujete? (můžete uvést více odpovědí)

3. Rozhodl(a) jste se někdy pro mobilního operátora na základě reklamy, reklamní nabídky?

4. Který z mobilních operátorů má podle Vás nejpoutavější reklamy, které si nejlépe zapamatujete?

5. Čím konkrétně upoutá reklama na mobilního operátora Vaši pozornost? (můžete uvést více odpovědí)

6. Upoutá Vaši pozornost více reklama, pokud se v ní objeví známá osobnost?

7. Zaznamenal(a) jste vánoční televizní spoty mobilních operátorů pro rok 2014 ?

8. Pokud jste na předchozí otázku odpověděl(a) „ano“, určete správné pořadí vánočních reklam zobrazených na obrázcích A, B a C.

9. Podle jakého znaku jste identifikoval(a) jednotlivé reklamy? (můžete uvést více odpovědí)

10. Jaké pocity ve Vás letošní vánoční reklama T-Mobile vyvolává?

11. Vánoční reklamy společnosti T-Mobile hodnotím jako (můžete uvést více odpovědí):

12. Jaká je hlavní zpráva, kterou Vám chce T-Mobile pomocí své vánoční reklamy předat?

13. Který z vánočních reklamních spotů společnosti T-Mobile Vás nejvíce oslovil? (můžete uvést více odpovědí)

14. Zachytil(a) jste v médiích propíranou kauzu ohledně reklamy T-Mobile, která byla označená polskou velvyslankyní v ČR jako urážlivá?

15. Pokud jste odpověděl(a) na předchozí otázku “ano”, souhlasíte s tvrzením, že tato reklama občany polské národnosti uráží?

16. Ovlivnila tato kauza Vaše vnímání společnosti T-Mobile negativním směrem?

17. Vaše pohlaví je?

18. Jaké je Vaše povolání:

19. Jaký je Váš věk?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Pánková, M.Vnímání Vánočních spotů mobilních operátorů pro rok 2014 (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://vnimani-vanocnich-spotu-mobi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.