Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání značek kolových nápojů českým spotřebitelem

Vnímání značek kolových nápojů českým spotřebitelem

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Kučerová
Šetření:24. 10. 2011 - 01. 11. 2011
Počet respondentů:127
Počet otázek (max/průměr):11 / 11
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:54
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den.
V rámci našeho dotazníku se snažíme vyhodnotit, jaká značka kolového nápoje je nejvíce preferována českým spotřebitelem. Na našem trhu se pohybuje několik hlavních leaderů, kteří mezi sebou bojují a jsou schopni si konkurovat. Zejména tyto značky se ve své komunikaci snaží maximálně vyzdvihnout svoji image.
Našim cílem je zjistit, čeho si český občan u značky nejvíce všímá a zda je možné vypozorovat rozdíly mezi tradiční českou a globální značkou. Tento dotazník slouží jako podklad pro seminární práci do předmětu Marketingový výzkum. Předem Vám děkujeme za jeho vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Pijete kolové nápoje?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11489,76 %89,76 %  
ne1310,24 %10,24 %  

Graf

2. Který z vybraných kolových nápojů nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Coca Cola5442,52 %42,52 %  
Kofola5240,94 %40,94 %  
žádný97,09 %7,09 %  
Pepsi86,3 %6,3 %  
RC Cola21,57 %1,57 %  
Koala10,79 %0,79 %  
nastejno: CocaCola a Kofola10,79 %0,79 %  

Graf

3. Podle kterých kritérií si vybíráte kolový nápoj?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chuť9171,65 %71,65 %  
značka1612,6 %12,6 %  
cena129,45 %9,45 %  
nic32,36 %2,36 %  
chut, cena10,79 %0,79 %  
chuť a cena10,79 %0,79 %  
Chuť a složení10,79 %0,79 %  
nepiji10,79 %0,79 %  
druh obchodu, ve kterém se nacházím10,79 %0,79 %  

Graf

4. Seřaďte na stupnici od 1 do 6 uvedené kolové nápoje podle toho, jak vnímáte jejich status (sílu značky). 1- nejprestižnější, 6- nejméně prestižní.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Coca Cola1.7092.049
Kofola2.5121.006
Pepsi2.7010.871
RC Cola3.8190.274
OpenCola4.9691.212
Koala5.2911.797

Graf

5. Které barvy (obalu, reklamy) se vám vybaví ve spojení s kolovým nápojem?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
červená4535,43 %35,43 %  
hnědá97,09 %7,09 %  
červená, modrá86,3 %6,3 %  
cervena43,15 %3,15 %  
modra32,36 %2,36 %  
červená, černá32,36 %2,36 %  
červená, bílá, modrá21,57 %1,57 %  
černá, červená21,57 %1,57 %  
modrá, červená21,57 %1,57 %  
černá, červená, modrá21,57 %1,57 %  
ostatní odpovědi červená, hnědá
Coca Cola
Červená, bílá, hnědá
vánoce jsou tady
červená, modrá,
cervena,cerna,bila.
red
bílá modrá červená
1. červená, 2. modrá, 3. bílooranžová
bíložlutá od Kofoly a červená od Coca-Coly
Červená, bílá.
černá
cervena a cerna
červená, modrá, oranžová
hnědo-bílá
Oranžová, červená, hnědá, modrá
červená,bíla
modro zluta
Modrá, červená, bílá
coca cola a kofola
oranžová,hnědá,bílá
červená,černá
hnědá, černá
červená a bílá ,hnědá
červená a bílá, modrá
hnědou
oranžová
coca a kofola
červená , bílá, modrá
na obaly nereaguji
fialová
modrá a červená
žádné
čená, stříbrná, červená
černá, bílá, červená
kofola
červenobílá
černá a červená
oranzova
červená,modrá
červená, černá, modrá
Kofola a její vánoční reklama
modrá, řervená
červená, hnědá, modrá, černá
hnědá, modrá, červená
4737,01 %37,01 % 

Graf

6. U kterých značek byste si dovedli spontánně vybavit současný vzhled loga?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Coca Cola11590,55 %90,55 %  
Kofola10985,83 %85,83 %  
Pepsi9474,02 %74,02 %  
RC Cola6349,61 %49,61 %  
Koala32,36 %2,36 %  
žádný32,36 %2,36 %  

Graf

7. U kterých značek byste si dovedli spontánně vybavit současný slogan?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kofola8768,5 %68,5 %  
Coca Cola4636,22 %36,22 %  
žádný2922,83 %22,83 %  
Pepsi53,94 %3,94 %  

Graf

8. Která z vybraných značek se vám nejvíce pojí se slovem „tradice“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kofola8264,57 %64,57 %  
Coca Cola4535,43 %35,43 %  

Graf

9. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-4010381,1 %81,1 %  
41-60107,87 %7,87 %  
0-20107,87 %7,87 %  
61-8043,15 %3,15 %  

Graf

10. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ s maturitou6248,82 %48,82 %  
4837,8 %37,8 %  
SŠ s výučním listem1310,24 %10,24 %  
vyšší odborná škola32,36 %2,36 %  
10,79 %0,79 %  

Graf

11. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8970,08 %70,08 %  
muž3829,92 %29,92 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Seřaďte na stupnici od 1 do 6 uvedené kolové nápoje podle toho, jak vnímáte jejich status (sílu značky). 1- nejprestižnější, 6- nejméně prestižní.

  • odpověď Koala=6:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi OpenCola=5 na otázku 4. Seřaďte na stupnici od 1 do 6 uvedené kolové nápoje podle toho, jak vnímáte jejich status (sílu značky). 1- nejprestižnější, 6- nejméně prestižní.
  • odpověď OpenCola=5:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Koala=6 na otázku 4. Seřaďte na stupnici od 1 do 6 uvedené kolové nápoje podle toho, jak vnímáte jejich status (sílu značky). 1- nejprestižnější, 6- nejméně prestižní.
  • odpověď OpenCola=6:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Koala=5 na otázku 4. Seřaďte na stupnici od 1 do 6 uvedené kolové nápoje podle toho, jak vnímáte jejich status (sílu značky). 1- nejprestižnější, 6- nejméně prestižní.
  • odpověď Pepsi=2:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kofola=3 na otázku 4. Seřaďte na stupnici od 1 do 6 uvedené kolové nápoje podle toho, jak vnímáte jejich status (sílu značky). 1- nejprestižnější, 6- nejméně prestižní.
  • odpověď Pepsi=3:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kofola=2 na otázku 4. Seřaďte na stupnici od 1 do 6 uvedené kolové nápoje podle toho, jak vnímáte jejich status (sílu značky). 1- nejprestižnější, 6- nejméně prestižní.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pijete kolové nápoje?

2. Který z vybraných kolových nápojů nejčastěji nakupujete?

3. Podle kterých kritérií si vybíráte kolový nápoj?

4. Seřaďte na stupnici od 1 do 6 uvedené kolové nápoje podle toho, jak vnímáte jejich status (sílu značky). 1- nejprestižnější, 6- nejméně prestižní.

5. Které barvy (obalu, reklamy) se vám vybaví ve spojení s kolovým nápojem?

6. U kterých značek byste si dovedli spontánně vybavit současný vzhled loga?

7. U kterých značek byste si dovedli spontánně vybavit současný slogan?

8. Která z vybraných značek se vám nejvíce pojí se slovem „tradice“?

9. Věk

10. Vzdělání

11. Pohlaví

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pijete kolové nápoje?

2. Který z vybraných kolových nápojů nejčastěji nakupujete?

3. Podle kterých kritérií si vybíráte kolový nápoj?

4. Seřaďte na stupnici od 1 do 6 uvedené kolové nápoje podle toho, jak vnímáte jejich status (sílu značky). 1- nejprestižnější, 6- nejméně prestižní.

5. Které barvy (obalu, reklamy) se vám vybaví ve spojení s kolovým nápojem?

6. U kterých značek byste si dovedli spontánně vybavit současný vzhled loga?

7. U kterých značek byste si dovedli spontánně vybavit současný slogan?

8. Která z vybraných značek se vám nejvíce pojí se slovem „tradice“?

9. Věk

10. Vzdělání

11. Pohlaví

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kučerová, V.Vnímání značek kolových nápojů českým spotřebitelem (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vnimani-znacek-kolovych-napo.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.