Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Tento dotazník slouží pro analýzu vnímání značky Apple z pohledu jejich dlouhodobých uživatelů (uživatele vlastnící produkt Apple po dobu více jak 1 roku). Slouží pro vypracování mé bakalářské práce - budu rád, pokud si najdete čas na jeho vyplnění. Jeho vyplnění Vám zabere cca 5 minut. Děkuji moc!
Odpovědi respondentů
1. Jak dlouho vlastníte produkt/y Apple?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [méně než 1 rok → konec dotazníku, 1-2 roky → otázka č. 2, 3-5 let → otázka č. 2, 6 a více let → otázka č. 2].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
3-5 let
219
40,11 %
40,11 %
6 a více let
148
27,11 %
27,11 %
1-2 roky
110
20,15 %
20,15 %
méně než 1 rok
69
12,64 %
12,64 %
2. Jak byste ohodnotil/a Vaši spokojenost s užíváním produktů Apple?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spokojený
319
66,88 %
58,42 %
spíše spokojený
124
26 %
22,71 %
neutrální
22
4,61 %
4,03 %
nespokojený
7
1,47 %
1,28 %
spíše nespokojený
5
1,05 %
0,92 %
3. Jaké konkrétní produkty vlastníte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
iPhone (mobilní telefon)
409
85,74 %
74,91 %
iPad (tablet)
317
66,46 %
58,06 %
Macbook / Macbook Air / Macbook Pro (přenosný počítač)
254
53,25 %
46,52 %
iPod (přehrávač hudby)
195
40,88 %
35,71 %
Příslušenství Apple (Airport Express, Airport Extreme, Time Capsule apod.)
132
27,67 %
24,18 %
Apple TV (domácí multimediální centrum)
123
25,79 %
22,53 %
iMac (stolní počítač)
67
14,05 %
12,27 %
Mac Mini (stolní počítač)
38
7,97 %
6,96 %
Mac Pro (výkonný stolní počítač pro profesionální účely)
10
2,1 %
1,83 %
4. Plánujete koupi dalšího produktu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
360
75,47 %
65,93 %
ne
117
24,53 %
21,43 %
5. Koupili byste produkt Apple někomu ze svých blízkých?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
424
88,89 %
77,66 %
ne
53
11,11 %
9,71 %
6. Vyberte 1 až 3 důvody z parametrů produktů, pro které jste upřednostnili právě značku Apple?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Design / zpracování
341
71,49 %
62,45 %
Operační systém
310
64,99 %
56,78 %
Ovládání
258
54,09 %
47,25 %
Výkon
142
29,77 %
26,01 %
Funkce
129
27,04 %
23,63 %
Aplikace
109
22,85 %
19,96 %
Baterie
49
10,27 %
8,97 %
Příslušenství
13
2,73 %
2,38 %
Balení
9
1,89 %
1,65 %
7. Vyberte 1 až 2 důvody, proč jste vybrali právě značku Apple?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Z důvodu spolehlivosti
263
55,14 %
48,17 %
Chuť vyzkoušet něco nového
126
26,42 %
23,08 %
Na základě doporučení známého
125
26,21 %
22,89 %
Kvůli značce Apple
113
23,69 %
20,7 %
Odlišení se od uživatelů jiných značek
49
10,27 %
8,97 %
Nevybral jsem, získal jsem jako dárek nebo pracovní nástroj
43
9,01 %
7,88 %
Vyšší cenová kategorie - chtěl/a jsem vlastnit prémiový produkt
27
5,66 %
4,95 %
Díky ověřenému servisu zařízení
23
4,82 %
4,21 %
Na základě reklamy
6
1,26 %
1,1 %
8. Vyberte na škále, jak hodnotíte u Apple následující aspekty?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
špatný poměr cena/výkon vs. dobrý poměr cena/výkon
2-1-0-1-2
0.618
1.351
nepřívětivé uživatelské rozhraní vs. přívětivé uživatelské rozhraní
2-1-0-1-2
1.566
0.728
nekvalitní zpracování produktů vs. kvalitní zpracování produktů
2-1-0-1-2
1.665
0.546
horší než konkurence vs. lepší než konkurence
2-1-0-1-2
1.386
0.702
produkty nesplňují očekávání vs. produkty splňují očekávání
2-1-0-1-2
1.507
0.644
málo funkcí produktu vs. hodně funkcí produktu
2-1-0-1-2
1.279
0.696
pomalý operační systém vs. rychlý operační systém
2-1-0-1-2
1.606
0.578
nekompatibilní s dalšími Apple produkty vs. kompatibilní s dalšími Apple produkty
2-1-0-1-2
1.686
0.45
nekompatibilní s produkty jiných značek vs. kompatibilní s produkty jiných značek
2-1-0-1-2
-0.145
1.319
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
9. Jakým způsobem jste zakoupili Váš poslední produkt Apple?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Kamenná APR prodejna Apple v ČR (iSetos, iStyle, Qstore, iWant atd.)
123
25,79 %
22,53 %
Oficiální e-shop Apple v ČR (apple.cz)
76
15,93 %
13,92 %
Kamenná prodejna elektro řetezce v ČR (Datart, Electro World, Planeo, atd.)
48
10,06 %
8,79 %
Jinou cestou
47
9,85 %
8,61 %
Produkt jsem nezakoupil dostal/a jsem jej jako dárek nebo jako služební přístroj
46
9,64 %
8,42 %
E-shop elektro řetezce v ČR (Datart, Electro World, Planeo, atd.)
31
6,5 %
5,68 %
E-shop oficiálního distributora Apple v ČR (iSetos, iStyle, Qstore, iWant atd.)
30
6,29 %
5,49 %
Originální Apple Store v zahraničí (Drážďany, Berlín, atd.)
30
6,29 %
5,49 %
Jako použitý produkt z druhé ruky přes známého
15
3,14 %
2,75 %
Aukční portál (aukro.cz, ebay.com atd.)
14
2,94 %
2,56 %
Inzertní server (bazoš.cz, sbazar.cz, annonce.cz)
10
2,1 %
1,83 %
Oficiální e-shop Apple v zahraniční (apple.de, apple.hu)
4
0,84 %
0,73 %
Libovolný zahraniční e-shop (kromě oficiálního Apple)
3
0,63 %
0,55 %
10. Domnívate se, že uživatelé produktů Apple si vytvářejí zakoupením a užíváním těchto produktů image?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše souhlasím
235
49,27 %
43,04 %
souhlasím
120
25,16 %
21,98 %
nevím
59
12,37 %
10,81 %
spíše nesouhlasím
52
10,9 %
9,52 %
nesouhlasím
11
2,31 %
2,01 %
11. Berete Vy užívání produktu(ů) Apple jako součást Vaši image?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
274
57,44 %
50,18 %
ano
203
42,56 %
37,18 %
12. Jak si myslíte, že Vás okolí vnímá jako uživatele produktů Apple?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
Nerozumějící/ho funkcím vs. Ovládající/ho funkce
2-1-0-1-2
1.237
0.952
Nevyužívající/ho potenciál vs. Využívající/ho potenciál
2-1-0-1-2
1.069
1.079
Nevnímající/ho značku vs. Milovníci/ka značky
2-1-0-1-2
1.044
1.338
Technický nezdatnou/ého vs. Technicky zdatnou/ého
2-1-0-1-2
1.277
0.888
Vlastnící/ho produkt z nutnosti (např. služební přístroj) vs. Vlastnící/ho produkt pro image
2-1-0-1-2
0.413
1.026
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
13. Jak často prezentujete (mluvíte o koupi, vlastnictví produktu sám od sebe) užívání produktu Apple svým přátelům, kolegům, obchodním partnerům apod.?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
málo
159
33,33 %
29,12 %
velmi málo
135
28,3 %
24,73 %
často
122
25,58 %
22,34 %
nikdy
48
10,06 %
8,79 %
vždy
13
2,73 %
2,38 %
14. Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
muž
353
74 %
64,65 %
žena
124
26 %
22,71 %
15. Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
25 - 34 let
189
39,62 %
34,62 %
18 - 24 let
136
28,51 %
24,91 %
35 - 44 let
105
22,01 %
19,23 %
45 - 64 let
30
6,29 %
5,49 %
Méně než 18 let
17
3,56 %
3,11 %
16. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zaměstnanec
252
52,83 %
46,15 %
student
121
25,37 %
22,16 %
podnikatel
83
17,4 %
15,2 %
jiné
12
2,52 %
2,2 %
nezaměstnaný
6
1,26 %
1,1 %
invalidní důchodce
3
0,63 %
0,55 %
17. Uveďte Váš čistý měsíční příjem:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
6. Vyberte 1 až 3 důvody z parametrů produktů, pro které jste upřednostnili právě značku Apple?
odpověď Design / zpracování:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vyšší cenová kategorie - chtěl/a jsem vlastnit prémiový produkt na otázku 7. Vyberte 1 až 2 důvody, proč jste vybrali právě značku Apple?
8. Vyberte na škále, jak hodnotíte u Apple následující aspekty?
odpověď nepřívětivé uživatelské rozhraní [2-1-0-1-2] přívětivé uživatelské rozhraní: 2:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Inzertní server (bazoš.cz, sbazar.cz, annonce.cz) na otázku 9. Jakým způsobem jste zakoupili Váš poslední produkt Apple?
11. Berete Vy užívání produktu(ů) Apple jako součást Vaši image?
odpověď ne:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 10. Domnívate se, že uživatelé produktů Apple si vytvářejí zakoupením a užíváním těchto produktů image?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše nesouhlasím na otázku 10. Domnívate se, že uživatelé produktů Apple si vytvářejí zakoupením a užíváním těchto produktů image?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevnímající/ho značku [2-1-0-1-2] Milovníci/ka značky: -2 na otázku 12. Jak si myslíte, že Vás okolí vnímá jako uživatele produktů Apple?
14. Vaše pohlaví?
odpověď muž:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Inzertní server (bazoš.cz, sbazar.cz, annonce.cz) na otázku 9. Jakým způsobem jste zakoupili Váš poslední produkt Apple?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mac Mini (stolní počítač) na otázku 3. Jaké konkrétní produkty vlastníte?
16. Jste:
odpověď student:
4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Méně než 18 let na otázku 15. Váš věk?
odpověď zaměstnanec:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nepřívětivé uživatelské rozhraní [2-1-0-1-2] přívětivé uživatelské rozhraní: -1 na otázku 8. Vyberte na škále, jak hodnotíte u Apple následující aspekty?
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 10. Domnívate se, že uživatelé produktů Apple si vytvářejí zakoupením a užíváním těchto produktů image?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jak dlouho vlastníte produkt/y Apple?
2. Jak byste ohodnotil/a Vaši spokojenost s užíváním produktů Apple?
3. Jaké konkrétní produkty vlastníte?
4. Plánujete koupi dalšího produktu?
5. Koupili byste produkt Apple někomu ze svých blízkých?
6. Vyberte 1 až 3 důvody z parametrů produktů, pro které jste upřednostnili právě značku Apple?
7. Vyberte 1 až 2 důvody, proč jste vybrali právě značku Apple?
8. Vyberte na škále, jak hodnotíte u Apple následující aspekty?
9. Jakým způsobem jste zakoupili Váš poslední produkt Apple?
10. Domnívate se, že uživatelé produktů Apple si vytvářejí zakoupením a užíváním těchto produktů image?
11. Berete Vy užívání produktu(ů) Apple jako součást Vaši image?
12. Jak si myslíte, že Vás okolí vnímá jako uživatele produktů Apple?
13. Jak často prezentujete (mluvíte o koupi, vlastnictví produktu sám od sebe) užívání produktu Apple svým přátelům, kolegům, obchodním partnerům apod.?
14. Vaše pohlaví?
15. Váš věk?
16. Jste:
17. Uveďte Váš čistý měsíční příjem:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jak dlouho vlastníte produkt/y Apple?
2. Jak byste ohodnotil/a Vaši spokojenost s užíváním produktů Apple?
3. Jaké konkrétní produkty vlastníte?
4. Plánujete koupi dalšího produktu?
5. Koupili byste produkt Apple někomu ze svých blízkých?
6. Vyberte 1 až 3 důvody z parametrů produktů, pro které jste upřednostnili právě značku Apple?
7. Vyberte 1 až 2 důvody, proč jste vybrali právě značku Apple?
8. Vyberte na škále, jak hodnotíte u Apple následující aspekty?
9. Jakým způsobem jste zakoupili Váš poslední produkt Apple?
10. Domnívate se, že uživatelé produktů Apple si vytvářejí zakoupením a užíváním těchto produktů image?
11. Berete Vy užívání produktu(ů) Apple jako součást Vaši image?
12. Jak si myslíte, že Vás okolí vnímá jako uživatele produktů Apple?
13. Jak často prezentujete (mluvíte o koupi, vlastnictví produktu sám od sebe) užívání produktu Apple svým přátelům, kolegům, obchodním partnerům apod.?
14. Vaše pohlaví?
15. Váš věk?
16. Jste:
17. Uveďte Váš čistý měsíční příjem:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.