Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání značky Apple

Vnímání značky Apple

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Kovářík
Šetření:07. 03. 2015 - 15. 03. 2015
Počet respondentů:546
Počet otázek (max/průměr):17 / 14.9
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:37
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník slouží pro analýzu vnímání značky Apple z pohledu jejich dlouhodobých uživatelů (uživatele vlastnící produkt Apple po dobu více jak 1 roku). Slouží pro vypracování mé bakalářské práce - budu rád, pokud si najdete čas na jeho vyplnění. Jeho vyplnění Vám zabere cca 5 minut. Děkuji moc!

Odpovědi respondentů

1. Jak dlouho vlastníte produkt/y Apple?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [méně než 1 rok → konec dotazníku, 1-2 rokyotázka č. 2, 3-5 letotázka č. 2, 6 a více letotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3-5 let21940,11 %40,11 %  
6 a více let14827,11 %27,11 %  
1-2 roky11020,15 %20,15 %  
méně než 1 rok6912,64 %12,64 %  

Graf

2. Jak byste ohodnotil/a Vaši spokojenost s užíváním produktů Apple?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spokojený31966,88 %58,42 %  
spíše spokojený12426 %22,71 %  
neutrální224,61 %4,03 %  
nespokojený71,47 %1,28 %  
spíše nespokojený51,05 %0,92 %  

Graf

3. Jaké konkrétní produkty vlastníte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
iPhone (mobilní telefon)40985,74 %74,91 %  
iPad (tablet)31766,46 %58,06 %  
Macbook / Macbook Air / Macbook Pro (přenosný počítač)25453,25 %46,52 %  
iPod (přehrávač hudby)19540,88 %35,71 %  
Příslušenství Apple (Airport Express, Airport Extreme, Time Capsule apod.)13227,67 %24,18 %  
Apple TV (domácí multimediální centrum)12325,79 %22,53 %  
iMac (stolní počítač)6714,05 %12,27 %  
Mac Mini (stolní počítač)387,97 %6,96 %  
Mac Pro (výkonný stolní počítač pro profesionální účely)102,1 %1,83 %  

Graf

4. Plánujete koupi dalšího produktu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano36075,47 %65,93 %  
ne11724,53 %21,43 %  

Graf

5. Koupili byste produkt Apple někomu ze svých blízkých?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano42488,89 %77,66 %  
ne5311,11 %9,71 %  

Graf

6. Vyberte 1 až 3 důvody z parametrů produktů, pro které jste upřednostnili právě značku Apple?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Design / zpracování34171,49 %62,45 %  
Operační systém31064,99 %56,78 %  
Ovládání25854,09 %47,25 %  
Výkon14229,77 %26,01 %  
Funkce12927,04 %23,63 %  
Aplikace10922,85 %19,96 %  
Baterie4910,27 %8,97 %  
Příslušenství132,73 %2,38 %  
Balení91,89 %1,65 %  

Graf

7. Vyberte 1 až 2 důvody, proč jste vybrali právě značku Apple?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Z důvodu spolehlivosti26355,14 %48,17 %  
Chuť vyzkoušet něco nového12626,42 %23,08 %  
Na základě doporučení známého12526,21 %22,89 %  
Kvůli značce Apple11323,69 %20,7 %  
Odlišení se od uživatelů jiných značek4910,27 %8,97 %  
Nevybral jsem, získal jsem jako dárek nebo pracovní nástroj439,01 %7,88 %  
Vyšší cenová kategorie - chtěl/a jsem vlastnit prémiový produkt275,66 %4,95 %  
Díky ověřenému servisu zařízení234,82 %4,21 %  
Na základě reklamy61,26 %1,1 %  

Graf

8. Vyberte na škále, jak hodnotíte u Apple následující aspekty?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
špatný poměr cena/výkon vs. dobrý poměr cena/výkon2-1-0-1-20.6181.351
nepřívětivé uživatelské rozhraní vs. přívětivé uživatelské rozhraní2-1-0-1-21.5660.728
nekvalitní zpracování produktů vs. kvalitní zpracování produktů2-1-0-1-21.6650.546
horší než konkurence vs. lepší než konkurence2-1-0-1-21.3860.702
produkty nesplňují očekávání vs. produkty splňují očekávání2-1-0-1-21.5070.644
málo funkcí produktu vs. hodně funkcí produktu2-1-0-1-21.2790.696
pomalý operační systém vs. rychlý operační systém2-1-0-1-21.6060.578
nekompatibilní s dalšími Apple produkty vs. kompatibilní s dalšími Apple produkty2-1-0-1-21.6860.45
nekompatibilní s produkty jiných značek vs. kompatibilní s produkty jiných značek2-1-0-1-2-0.1451.319

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

9. Jakým způsobem jste zakoupili Váš poslední produkt Apple?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kamenná APR prodejna Apple v ČR (iSetos, iStyle, Qstore, iWant atd.)12325,79 %22,53 %  
Oficiální e-shop Apple v ČR (apple.cz)7615,93 %13,92 %  
Kamenná prodejna elektro řetezce v ČR (Datart, Electro World, Planeo, atd.)4810,06 %8,79 %  
Jinou cestou479,85 %8,61 %  
Produkt jsem nezakoupil dostal/a jsem jej jako dárek nebo jako služební přístroj469,64 %8,42 %  
E-shop elektro řetezce v ČR (Datart, Electro World, Planeo, atd.)316,5 %5,68 %  
E-shop oficiálního distributora Apple v ČR (iSetos, iStyle, Qstore, iWant atd.)306,29 %5,49 %  
Originální Apple Store v zahraničí (Drážďany, Berlín, atd.)306,29 %5,49 %  
Jako použitý produkt z druhé ruky přes známého153,14 %2,75 %  
Aukční portál (aukro.cz, ebay.com atd.)142,94 %2,56 %  
Inzertní server (bazoš.cz, sbazar.cz, annonce.cz)102,1 %1,83 %  
Oficiální e-shop Apple v zahraniční (apple.de, apple.hu)40,84 %0,73 %  
Libovolný zahraniční e-shop (kromě oficiálního Apple)30,63 %0,55 %  

Graf

10. Domnívate se, že uživatelé produktů Apple si vytvářejí zakoupením a užíváním těchto produktů image?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím23549,27 %43,04 %  
souhlasím12025,16 %21,98 %  
nevím5912,37 %10,81 %  
spíše nesouhlasím5210,9 %9,52 %  
nesouhlasím112,31 %2,01 %  

Graf

11. Berete Vy užívání produktu(ů) Apple jako součást Vaši image?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne27457,44 %50,18 %  
ano20342,56 %37,18 %  

Graf

12. Jak si myslíte, že Vás okolí vnímá jako uživatele produktů Apple?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
Nerozumějící/ho funkcím vs. Ovládající/ho funkce2-1-0-1-21.2370.952
Nevyužívající/ho potenciál vs. Využívající/ho potenciál2-1-0-1-21.0691.079
Nevnímající/ho značku vs. Milovníci/ka značky2-1-0-1-21.0441.338
Technický nezdatnou/ého vs. Technicky zdatnou/ého2-1-0-1-21.2770.888
Vlastnící/ho produkt z nutnosti (např. služební přístroj) vs. Vlastnící/ho produkt pro image2-1-0-1-20.4131.026

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

13. Jak často prezentujete (mluvíte o koupi, vlastnictví produktu sám od sebe) užívání produktu Apple svým přátelům, kolegům, obchodním partnerům apod.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
málo15933,33 %29,12 %  
velmi málo13528,3 %24,73 %  
často12225,58 %22,34 %  
nikdy4810,06 %8,79 %  
vždy132,73 %2,38 %  

Graf

14. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž35374 %64,65 %  
žena12426 %22,71 %  

Graf

15. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 - 34 let18939,62 %34,62 %  
18 - 24 let13628,51 %24,91 %  
35 - 44 let10522,01 %19,23 %  
45 - 64 let306,29 %5,49 %  
Méně než 18 let173,56 %3,11 %  

Graf

16. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec25252,83 %46,15 %  
student12125,37 %22,16 %  
podnikatel8317,4 %15,2 %  
jiné122,52 %2,2 %  
nezaměstnaný61,26 %1,1 %  
invalidní důchodce30,63 %0,55 %  

Graf

17. Uveďte Váš čistý měsíční příjem:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
11 000 - 20 000 Kč12228,05 %22,34 %  
21 000 - 30 000 Kč10925,06 %19,96 %  
Méně jako 10 000 Kč7817,93 %14,29 %  
41 000 a více Kč6915,86 %12,64 %  
31 000 - 40 000 Kč5512,64 %10,07 %  
11 000 - 20 00010,23 %0,18 %  
21 000 - 30 00010,23 %0,18 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Vyberte 1 až 3 důvody z parametrů produktů, pro které jste upřednostnili právě značku Apple?

  • odpověď Design / zpracování:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vyšší cenová kategorie - chtěl/a jsem vlastnit prémiový produkt na otázku 7. Vyberte 1 až 2 důvody, proč jste vybrali právě značku Apple?

8. Vyberte na škále, jak hodnotíte u Apple následující aspekty?

  • odpověď nepřívětivé uživatelské rozhraní [2-1-0-1-2] přívětivé uživatelské rozhraní: 2:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Inzertní server (bazoš.cz, sbazar.cz, annonce.cz) na otázku 9. Jakým způsobem jste zakoupili Váš poslední produkt Apple?

11. Berete Vy užívání produktu(ů) Apple jako součást Vaši image?

  • odpověď ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 10. Domnívate se, že uživatelé produktů Apple si vytvářejí zakoupením a užíváním těchto produktů image?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše nesouhlasím na otázku 10. Domnívate se, že uživatelé produktů Apple si vytvářejí zakoupením a užíváním těchto produktů image?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevnímající/ho značku [2-1-0-1-2] Milovníci/ka značky: -2 na otázku 12. Jak si myslíte, že Vás okolí vnímá jako uživatele produktů Apple?

14. Vaše pohlaví?

  • odpověď muž:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Inzertní server (bazoš.cz, sbazar.cz, annonce.cz) na otázku 9. Jakým způsobem jste zakoupili Váš poslední produkt Apple?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mac Mini (stolní počítač) na otázku 3. Jaké konkrétní produkty vlastníte?

16. Jste:

  • odpověď student:
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Méně než 18 let na otázku 15. Váš věk?
  • odpověď zaměstnanec:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nepřívětivé uživatelské rozhraní [2-1-0-1-2] přívětivé uživatelské rozhraní: -1 na otázku 8. Vyberte na škále, jak hodnotíte u Apple následující aspekty?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 10. Domnívate se, že uživatelé produktů Apple si vytvářejí zakoupením a užíváním těchto produktů image?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak dlouho vlastníte produkt/y Apple?

2. Jak byste ohodnotil/a Vaši spokojenost s užíváním produktů Apple?

3. Jaké konkrétní produkty vlastníte?

4. Plánujete koupi dalšího produktu?

5. Koupili byste produkt Apple někomu ze svých blízkých?

6. Vyberte 1 až 3 důvody z parametrů produktů, pro které jste upřednostnili právě značku Apple?

7. Vyberte 1 až 2 důvody, proč jste vybrali právě značku Apple?

8. Vyberte na škále, jak hodnotíte u Apple následující aspekty?

9. Jakým způsobem jste zakoupili Váš poslední produkt Apple?

10. Domnívate se, že uživatelé produktů Apple si vytvářejí zakoupením a užíváním těchto produktů image?

11. Berete Vy užívání produktu(ů) Apple jako součást Vaši image?

12. Jak si myslíte, že Vás okolí vnímá jako uživatele produktů Apple?

13. Jak často prezentujete (mluvíte o koupi, vlastnictví produktu sám od sebe) užívání produktu Apple svým přátelům, kolegům, obchodním partnerům apod.?

14. Vaše pohlaví?

15. Váš věk?

16. Jste:

17. Uveďte Váš čistý měsíční příjem:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak dlouho vlastníte produkt/y Apple?

2. Jak byste ohodnotil/a Vaši spokojenost s užíváním produktů Apple?

3. Jaké konkrétní produkty vlastníte?

4. Plánujete koupi dalšího produktu?

5. Koupili byste produkt Apple někomu ze svých blízkých?

6. Vyberte 1 až 3 důvody z parametrů produktů, pro které jste upřednostnili právě značku Apple?

7. Vyberte 1 až 2 důvody, proč jste vybrali právě značku Apple?

8. Vyberte na škále, jak hodnotíte u Apple následující aspekty?

9. Jakým způsobem jste zakoupili Váš poslední produkt Apple?

10. Domnívate se, že uživatelé produktů Apple si vytvářejí zakoupením a užíváním těchto produktů image?

11. Berete Vy užívání produktu(ů) Apple jako součást Vaši image?

12. Jak si myslíte, že Vás okolí vnímá jako uživatele produktů Apple?

13. Jak často prezentujete (mluvíte o koupi, vlastnictví produktu sám od sebe) užívání produktu Apple svým přátelům, kolegům, obchodním partnerům apod.?

14. Vaše pohlaví?

15. Váš věk?

16. Jste:

17. Uveďte Váš čistý měsíční příjem:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kovářík, T.Vnímání značky Apple (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://vnimani-znacky-apple.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.