Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímání značky IKEA

Vnímání značky IKEA

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Dumbrovská
Šetření:27. 03. 2012 - 31. 03. 2012
Počet respondentů:200
Počet otázek (max/průměr):18 / 17.6
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:88,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Prosím o vyplnění krátkého dotazniku pro svou bakalářskou práci.

Odpovědi respondentů

1. Pracujete Vy nebo někdo z Vašich blízkých v oblasti marketingu či výzkumu trhu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne19698 %98 %  
ano42 %2 %  

Graf

2. Pracujete Vy nebo někdo z Vašich blízkých ve firmě IKEA?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne200100 %100 %  

Graf

3. Jak často navštěvujete obchodní dům IKEA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Párkrát do roka11055 %55 %  
Max. 1x do měsice4623 %23 %  
Výjimečne3015 %15 %  
2-3x do měsice147 %7 %  

Graf

4. V kterém dalším obchodě s nábytkem nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kika7638 %38 %  
Jen IKEA6733,5 %33,5 %  
Jysk6030 %30 %  
Asko3718,5 %18,5 %  
Skonto3417 %17 %  
Möbelix3015 %15 %  
Lutz126 %6 %  
truhlář42 %2 %  
Orfa42 %2 %  
Internet42 %2 %  
místní výrbci, a někdy Jamall10,5 %0,5 %  
nenakupuji10,5 %0,5 %  
vlastní nábytek10,5 %0,5 %  
v žádném obchodě velkých řetězců10,5 %0,5 %  
vlastí práce10,5 %0,5 %  
Meblik10,5 %0,5 %  
interet10,5 %0,5 %  
Dřevotvar Jabloné10,5 %0,5 %  
nikde10,5 %0,5 %  
Bauhaus10,5 %0,5 %  

Graf

5. Z jakých médií se nejčastěji dovídáte o aktuálních nabídkách a výhodách IKEA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Katalog9748,5 %48,5 %  
Internet9045 %45 %  
V obchodním domě7336,5 %36,5 %  
Outdoorová reklama5628 %28 %  
TV5025 %25 %  
E-mail3819 %19 %  
Tisk189 %9 %  
Facebook84 %4 %  
Rozhlas52,5 %2,5 %  

Graf

6. Co nejčastěji nakupujete v IKEA ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doplňky17185,5 %85,5 %  
Kuchyňské potřeby11457 %57 %  
Nábytek10150,5 %50,5 %  
Textil6834 %34 %  
Potraviny4623 %23 %  
Osvětlení3618 %18 %  
Hračky3316,5 %16,5 %  
Nářadí147 %7 %  

Graf

7. Postrádáte něco v IKEA?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic12060,3 %60 %  
ne2713,57 %13,5 %  
Velikonoční ozdoby42,01 %2 %  
ani ne21,01 %1 %  
více druhů potravin21,01 %1 %  
rychlejší vyřizování věrnostních karet21,01 %1 %  
chovatelské potřeby21,01 %1 %  
zahradnické potřeby21,01 %1 %  
Rákosové rohože.10,5 %0,5 %  
více dekorací10,5 %0,5 %  
ostatní odpovědi nic - je jich v republice tak málo, že se do nich téměř nedostanu...!
bezpečné parkování pro kolo
asi ne, nevybavuji si teď nic
ani ne, je i docela vtipná "Líbí se vám žlutý vozík? Kupte si modrý." ...logický
myslím, že ne
místo k odpočinku
lepší přístup k nábytku ve skladě
Nevím, IKEU příliš neznám
vacsi vyber :)
schody dolů z restaurace (v případě návštěvy restaurace na konci nákupu se pak musí projít celá Ikea znovu, aby se člověk dostal ven)
veganské menu
hm... občas mě štve, že se některé komponenty prodávají zvlášťa pak na to příjdu až doma, že mi něco chybí
zdravější jídla v jídelním koutku (ne jen polotovary)
ne se sortimentem jsem zcela spokojena
Pravděpodobně ne.
němý sluha
váleček na těsto
mlýnek na maso
Skleničky na late
málo obsluhy
Služby u PC
rychlé vyřizování věrnostních karet
kratší vzdálenost
kočárek
kvalitnější výrobky
zahradnické náčiní
výrobky pro děti
zábavní elektroniku
kvalitu
sleva pro držitele ISIC
slevy pro studenty
více nábytku pro děti
Ducha
studentské slevy
sochy
více potravin
3618,09 %18 % 

Graf

8. Jak hodnotíte ceny v IKEA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přiměřené15075 %75 %  
Nízké4321,5 %21,5 %  
Přemrštěné73,5 %3,5 %  

Graf

9. Vlastníte věrnostní kartičku IKEA FAMILY?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11859 %59 %  
ne8241 %41 %  

Graf

10. Pokud ano, jak hodnotíte věrnostní program IKEA FAMILY?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výborný5746,72 %28,5 %  
chvalitebný4032,79 %20 %  
dobrý1814,75 %9 %  
dostatečný54,1 %2,5 %  
nedostatečný21,64 %1 %  

Graf

11. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena14170,5 %70,5 %  
Muž5929,5 %29,5 %  

Graf

12. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-255427 %27 %  
30-394321,5 %21,5 %  
26-293919,5 %19,5 %  
50 a více2914,5 %14,5 %  
40-492512,5 %12,5 %  
15-19105 %5 %  

Graf

13. Povoláni

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnanec7437 %37 %  
Student6130,5 %30,5 %  
Žena na mateřské dovolené2010 %10 %  
Důchodce199,5 %9,5 %  
Živnostník178,5 %8,5 %  
Nezaměstnaný94,5 %4,5 %  

Graf

14. PSČ

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
158 0073,5 %3,5 %  
150 0063 %3 %  
170 0063 %3 %  
160 0063 %3 %  
155 2163 %3 %  
147 0052,5 %2,5 %  
110 0052,5 %2,5 %  
370 0142 %2 %  
169 0042 %2 %  
155 0042 %2 %  
ostatní odpovědi 370 04
323 00
252 61
161 00
273 42
165 00
13000
18600
10000
77900
61300
58601
60200
252 26
269 01
106 00
267 05
436 01
252 64
330 27
252 16
130 00
263 01
104 00
739 44
326 00
339 01
312 00
102 00
162 00
15500
25219
trhněte si nohou - nízká anonimita. (Výhodní čechy)
59401
75002
51601
chceš mi něco poslat?
14000
79601
73553
26242
1800
53002
66401
18100
62800
32000
16000
70030
73601
10900
14828
53333
73581
60000
76321
58605
180 00
73701
199 00
70800
69602
51801
19900
...
430 01
148 00
434 01
435 42
441 01
516 74
273 62
503 00
26301
272 01
273 77
267 63
190 000
130 000
101 00
301 00
342 01
700 30
47301
503 03
586 02
373 24
27711
128 00
334 01
360 01
763 26
760 01
108 00
337 01
118 00
277 35
44001
276 01
159 00
141 00
250 01
250 64
747 92
252 19
252 45
625 00
318 00
586 01
252 20
702 00
14773,5 %73,5 % 

Graf

15. Jak jste se do obchodního domu dopravil/a ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Auto13668 %68 %  
Metro + autobus4522,5 %22,5 %  
Autobus178,5 %8,5 %  
Pěšky21 %1 %  

Graf

16. Počet členů Vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26733,5 %33,5 %  
36231 %31 %  
43216 %16 %  
52311,5 %11,5 %  
1168 %8 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.88
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:0.96
Směrodatná odchylka:0.98
Medián:3
Modus:2

Graf

17. Jaká je průměrná cena Vašeho nákupu ?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10004020,1 %20 %  
5003819,1 %19 %  
20002412,06 %12 %  
5000199,55 %9,5 %  
300147,04 %7 %  
200115,53 %5,5 %  
300094,52 %4,5 %  
150073,52 %3,5 %  
10 00073,52 %3,5 %  
60031,51 %1,5 %  
ostatní odpovědi 15000
20 000
10000
1000,-
jedniný nákup za mnoho let... cca 5000,-
no to je snad podle toho co zrovna koupim
400
6500
jak kdy
cca 200-400 Kč
800
6000
400,-
350
15 000
2500
450
1100
20000
900
1200
30 000
2713,57 %13,5 % 

Graf

18. Jaky je čistý příjem celé Vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30 - 39 0005728,5 %28,5 %  
40 - 59 00005025 %25 %  
20 - 29 0003216 %16 %  
10 - 19 0003015 %15 %  
60 000 a vice2311,5 %11,5 %  
Do 10 000084 %4 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Z jakých médií se nejčastěji dovídáte o aktuálních nabídkách a výhodách IKEA?

  • odpověď V obchodním domě:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nářadí na otázku 6. Co nejčastěji nakupujete v IKEA ?

9. Vlastníte věrnostní kartičku IKEA FAMILY?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi chvalitebný na otázku 10. Pokud ano, jak hodnotíte věrnostní program IKEA FAMILY?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi výborný na otázku 10. Pokud ano, jak hodnotíte věrnostní program IKEA FAMILY?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi E-mail na otázku 5. Z jakých médií se nejčastěji dovídáte o aktuálních nabídkách a výhodách IKEA?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žena na mateřské dovolené na otázku 13. Povoláni

11. Pohlaví

  • odpověď Muž:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nářadí na otázku 6. Co nejčastěji nakupujete v IKEA ?

12. Věk

  • odpověď 50 a více:
    • 6.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Důchodce na otázku 13. Povoláni

13. Povoláni

  • odpověď Student:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-19 na otázku 12. Věk

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pracujete Vy nebo někdo z Vašich blízkých v oblasti marketingu či výzkumu trhu?

2. Pracujete Vy nebo někdo z Vašich blízkých ve firmě IKEA?

3. Jak často navštěvujete obchodní dům IKEA?

4. V kterém dalším obchodě s nábytkem nakupujete?

5. Z jakých médií se nejčastěji dovídáte o aktuálních nabídkách a výhodách IKEA?

6. Co nejčastěji nakupujete v IKEA ?

7. Postrádáte něco v IKEA?

8. Jak hodnotíte ceny v IKEA?

9. Vlastníte věrnostní kartičku IKEA FAMILY?

10. Pokud ano, jak hodnotíte věrnostní program IKEA FAMILY?

11. Pohlaví

12. Věk

13. Povoláni

15. Jak jste se do obchodního domu dopravil/a ?

16. Počet členů Vaší domácnosti?

17. Jaká je průměrná cena Vašeho nákupu ?

18. Jaky je čistý příjem celé Vaší domácnosti?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pracujete Vy nebo někdo z Vašich blízkých v oblasti marketingu či výzkumu trhu?

2. Pracujete Vy nebo někdo z Vašich blízkých ve firmě IKEA?

3. Jak často navštěvujete obchodní dům IKEA?

4. V kterém dalším obchodě s nábytkem nakupujete?

5. Z jakých médií se nejčastěji dovídáte o aktuálních nabídkách a výhodách IKEA?

6. Co nejčastěji nakupujete v IKEA ?

7. Postrádáte něco v IKEA?

8. Jak hodnotíte ceny v IKEA?

9. Vlastníte věrnostní kartičku IKEA FAMILY?

10. Pokud ano, jak hodnotíte věrnostní program IKEA FAMILY?

11. Pohlaví

12. Věk

13. Povoláni

15. Jak jste se do obchodního domu dopravil/a ?

16. Počet členů Vaší domácnosti?

17. Jaká je průměrná cena Vašeho nákupu ?

18. Jaky je čistý příjem celé Vaší domácnosti?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Dumbrovská, H.Vnímání značky IKEA (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://vnimani-znacky-ikea.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.