Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímanie farieb v hoteliérstve

Vnímanie farieb v hoteliérstve

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Soňa Balalová
Šetření:26. 03. 2011 - 08. 04. 2011
Počet respondentů:14
Počet otázek (max/průměr):9 / 8.93
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:53,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Výskum dotazníkovou metódou sa zameriava na zistenie vnímania farieb v hoteliérstve. Je určený Slovákom na území SR. Cieľom je zistiť význam a postavenie prvkov vizuálnej komunikácie (dizajnu) pri tvorbe podnikového imidžu. Je súčasťou dizertačného výskumu v oblasti marketingovej komunikácie na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave.

Odpovědi respondentů

1. Aká farba sa vám spája s pojmom hotel?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bílá428,57 %28,57 %  
Červená214,29 %14,29 %  
Modrá214,29 %14,29 %  
zlta17,14 %7,14 %  
hnedá17,14 %7,14 %  
oranžová17,14 %7,14 %  
zelená17,14 %7,14 %  
čierna17,14 %7,14 %  
biela17,14 %7,14 %  

Graf

2. Ako na Vás táto farba v spojení s pojmom hotel pôsobí (napíšte 1 slovo) ?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vznešeně17,14 %7,14 %  
teplo17,14 %7,14 %  
decentně17,14 %7,14 %  
harmonie17,14 %7,14 %  
příjemně17,14 %7,14 %  
útulne17,14 %7,14 %  
ciste17,14 %7,14 %  
žluta17,14 %7,14 %  
ukludňujúco17,14 %7,14 %  
elegantne17,14 %7,14 %  
čisto17,14 %7,14 %  
čistota17,14 %7,14 %  
akčne17,14 %7,14 %  
uklidnění17,14 %7,14 %  

Graf

3. Viete napísať konkrétnu firemnú farbu, ktorou sa konkrétny hotel prezentuje a napísať názov tohto hotela/hotelovej siete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nie321,43 %21,43 %  
nevím321,43 %21,43 %  
Ne214,29 %14,29 %  
Hilton17,14 %7,14 %  
intercontinental praha-zlata, bila a cerna17,14 %7,14 %  
penzion MClimon17,14 %7,14 %  
Holiday Inn17,14 %7,14 %  
doble tree by hilton17,14 %7,14 %  
zelená17,14 %7,14 %  

Graf

4. Nachádza sa tento hotel/hotelová sieť v blízkosti Vášho bydliska?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno, do 20 km od bydliska428,57 %28,57 %  
hotel/hotelová sieť sa nachádza v zahraničí428,57 %28,57 %  
áno, priamo v bydlisku/ v centre bydliska321,43 %21,43 %  
hotel sa nachádza viac ako 21 km od môjho bydliska321,43 %21,43 %  

Graf

5. Z nasledujúcich vyberte taký vizuálny prvok, ktorý vás najviac ovplyvní pri vytváraní si náhľadu/mienky/názoru na imidž konkrétneho hotela.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
interiér budovy a jeho úprava642,86 %42,86 %  
názov hotela214,29 %14,29 %  
písmo (napr. slogan, ktorý hotel používa)214,29 %14,29 %  
exteriér/vonkajší vzhľad budovy a jeho úprava214,29 %14,29 %  
logo hotela17,14 %7,14 %  
propagačné prvky a reklamn=e materiály (letáky, brožury atď.)17,14 %7,14 %  

Graf

6. Charakterizujete jedným slovom ako na Vás pôsobia/aké sú nižšie uvedené farby (ku každej farbe napíšte jedno prídavné meno/prívlastok): modrá biela žltá čierna červená zelená hnedá ružová šedá oranžová fialová

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

...

dobrá, čistá, teplá, zlá, výrazná, pokojná, zlá, fuj, chladná, teplá, dobrá

chladný,čistý,čerstvo,luxus,relax,domácí,živý,foturismus,příjemný,veselá

Modrá - decentně Bílá - neutrálně žlutá - vesele černá- pochmurně červená - výrazně zelená - klidně hnědá - růžová - sladce šedá - pochmurně oran. - vesele fialová - decentně

modrá - chladný biela - čistý žltá - žiarivý čierna - tajomný zelená - svieži hnedá - starý ružová - detský šedá - uhladený oranžová - energický fialová - ľahostajný

modrá - kľudná biela - nevinná žltá - energická čierna - negatívna červená - akčná zelená - ukludňujúca hnedá - fádna ružová - cukríková šedá - fádna oranžová - plná života fialová - zmyselná

modrá - mořská bílá - sněhová žlutá - sluneční černá - smuteční červená - krve zelená - uklidňující

Modrá - obyčejná Bílá - nudná Žlutá - zářivá Černá - formální Červená - agresivní Zelená - svěží Hnědá - uklidňující Růžová - dětinská Šedá - příjemná Oranžová - veselá Fialová - chladná

modrá- chladne, biela- nevinne, žltá- svieža, zelená- ukľudňujúca, hnedá- teplá, ružová- veselá, šedá- chladná, oranžová- príjemná, fialová- veselá

modrá- studená biela-elegantna žltá -vtieravá cierna-decentna cervená-agresivna, zelena-ukludnňujúca, hnedá-prírodna, ruzova- sladka oraznzova-svieza fialova-relaxačna

modra-klidna bila-cista cirna-tajna cervena-vasniva zelena-klidna hneda-smutna ruzova-detska seda-nenapadna oranzova-silena fialova-zajimava

oranžová

svoboda čistota souhra negace vzrušení klid nepořádek tolerance neviditelná průbojná módní

7. Váš vek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 24 rokov1178,57 %78,57 %  
od 25 do 49 rokov321,43 %21,43 %  

Graf

8. Vaše pohlavie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena1285,71 %85,71 %  
muž214,29 %14,29 %  

Graf

9. Kde bývate?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v meste964,29 %64,29 %  
na dedine535,71 %35,71 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Balalová, S.Vnímanie farieb v hoteliérstve (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vnimanie-farieb-v-hotelierst.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.