Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnímanie komunikačných závislostí a ich prevencia

Vnímanie komunikačných závislostí a ich prevencia

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Andrej Ivan
Šetření:17. 03. 2013 - 22. 03. 2013
Počet respondentů:27
Počet otázek (max/průměr):22 / 22
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:77,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:33
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

vopred vám ďakujem za účasť v tomto prieskume na tému Vnímanie komunikačných závislostí a ich prevencia, ktorý som vytvoril v súvislosti s témou svojej bakalárskej práce. Zaujíma ma problematika súvislosti komunikácie, vplyvu médií na komunikáciu a možný vplyv komunikačných závislostí na páchanie trestnej činnosti alebo konania, ktoré inak ohrozuje spoločnosť alebo jedinca samotného.

Vaše odpovede mi pomôžu nájsť odpovede na otázky, ktoré kladiem v bakalárskej práci. Výsledky budú verejné a nebudú použité ako výsledky výskumu či prieskumu, ale iba na ilustráciu mojej skúsenosti s vytvorením prieskumu na túto tému a mojej skúsenosti s empirickým zberom údajov.

Zisťovanie veku neovplyvňuje Vašu anonymitu, v tomto prípade má štastickú a výskumnú funckiu.

 

Ešte raz vďaka za váš čas a odpovede,

 

Andrej.

Odpovědi respondentů

1. Uveďte prosím svoje pohlavie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena1762,96 %62,96 %  
Muž1037,04 %37,04 %  

Graf

2. Uveďte prosím svoju vekovú kategóriu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 301970,37 %70,37 %  
40 - 60414,81 %14,81 %  
31 - 40414,81 %14,81 %  

Graf

3. Komunikácia má podľa Vás na spoločnosť:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
určite veľký vplyv2385,19 %85,19 %  
určite nejaký vplyv311,11 %11,11 %  
možno nejaký vplyv13,7 %3,7 %  

Graf

4. Závisia podľa Vás vzájomne komunikácia a vzdelanie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno1659,26 %59,26 %  
Áno majú vzťah, ale nezávisia na sebe navzájom829,63 %29,63 %  
Nie27,41 %7,41 %  
Nie, majú iný vzťah13,7 %3,7 %  

Graf

5. Komunikácia a závislosť podľa Vás:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sa spolu vyskytujú, ale spolu nesúvisia1037,04 %37,04 %  
spolu súvisia933,33 %33,33 %  
spolu nesúvisia622,22 %22,22 %  
na sebe navzájom závisia27,41 %7,41 %  

Graf

6. Uvedomujete si vplyv médií na Váš život a cítite sa:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dostatočne informovaný1140,74 %40,74 %  
informačne preťažený, zahltený622,22 %22,22 %  
slobodný, lebo si môžete vybrať z ponúkaných informácií518,52 %18,52 %  
dezinformovaný , klamaný518,52 %18,52 %  

Graf

7. Ktoré tri masové médiá využívate najviac (označte prosím len tri možnosti)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internetové stránky, diskusie, sociálne siete2281,48 %81,48 %  
digitálne technológie – mobilný telefón, počítač1348,15 %48,15 %  
televízia1244,44 %44,44 %  
rádio, rozhlas829,63 %29,63 %  
noviny, časopisy622,22 %22,22 %  
literatúru, beletriu, knihy518,52 %18,52 %  
peniaze414,81 %14,81 %  
auto a dopravné prostriedky311,11 %11,11 %  
obrazy, maľby27,41 %7,41 %  
fotografie13,7 %3,7 %  
divadlo13,7 %3,7 %  

Graf

8. Predstavte si, že každé médium vytvára vlastnú špecifickú mediálnu realitu. V koľkých takýchto mediálnych realitách sa denne nachádzate (skúste určiť koľko médií denne používate)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4-61244,44 %44,44 %  
2-31140,74 %40,74 %  
10-2027,41 %7,41 %  
7-1027,41 %7,41 %  

Graf

9. Koľko hodín denne trávite v realite, ktorá je pod vplyvom médií?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
7-101037,04 %37,04 %  
2-3725,93 %25,93 %  
4-6725,93 %25,93 %  
10-1527,41 %7,41 %  
viac13,7 %3,7 %  

Graf

10. Predstavte si, že Váš známy sa stal závislým na internetových sociálnych sieťach. Trávi denne za počítačom 8 a viac hodín. U koho by Ste mu poradili vyhľadať odbornú pomoc?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
u psychológa1140,74 %40,74 %  
v spoločnosti kamarátov a priateľov518,52 %18,52 %  
u psychiatra414,81 %14,81 %  
v rodine311,11 %11,11 %  
v špecializovaných centrách pre liečbu drogových závislostí311,11 %11,11 %  
u sociálneho pracovníka13,7 %3,7 %  

Graf

11. Kedy podľa Vás komunikačný návyk prerastá do komunikačnej závislosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
keď nekontroluje čas strávený s médiami alebo komunikáciou1659,26 %59,26 %  
keď nerozumie tomu, prečo a ako komunikuje518,52 %18,52 %  
ak nevie vysvetliť príčiny a následky svojho konania311,11 %11,11 %  
ak sú porušené ďalšie prvky učenia (sa)27,41 %7,41 %  
keď človeku nezáleží na názore druhých13,7 %3,7 %  

Graf

12. Ako často čítate knihy, tlač, časopisy...?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hodinu denne2385,19 %85,19 %  
8 hodín a viac27,41 %7,41 %  
4 hodiny denne27,41 %7,41 %  

Graf

13. Ako často sleduje televíziu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hodinu denne2074,07 %74,07 %  
4 hodiny denne622,22 %22,22 %  
8 hodín a viac13,7 %3,7 %  

Graf

14. Ako často nakupujete? (aj online nakupovanie)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hodinu denne2488,89 %88,89 %  
4 hodiny denne311,11 %11,11 %  

Graf

15. Ako často ste na internete? (pracovne alebo osobne: spolu)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4 hodiny denne1348,15 %48,15 %  
8 hodín a viac1037,04 %37,04 %  
Hodinu denne414,81 %14,81 %  

Graf

16. Ako často komunikujete s inými osobami cez internet? (pracovne alebo osobne: spolu)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4 hodiny denne1348,15 %48,15 %  
Hodinu denne1037,04 %37,04 %  
8 hodín a viac414,81 %14,81 %  

Graf

17. Ako často komunikujete s ľuďmi zoči voči-osobne?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4 hodiny denne1348,15 %48,15 %  
8 hodín a viac829,63 %29,63 %  
Hodinu denne622,22 %22,22 %  

Graf

18. Ako často počúvate rádiá a rozhlas? (klasické aj internetové: spolu)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hodinu denne1866,67 %66,67 %  
4 hodiny denne725,93 %25,93 %  
8 hodín a viac27,41 %7,41 %  

Graf

19. Ako často komunikujete písomne? (osobne aj pracovne, klasicky – ručne – aj elektronicky: spolu)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hodinu denne1866,67 %66,67 %  
4 hodiny denne829,63 %29,63 %  
8 hodín a viac13,7 %3,7 %  

Graf

20. Myslíte si, že mediálna komunikácia má na spoločnosť:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Negatívny vplyv1451,85 %51,85 %  
Pozitívny vplyv1244,44 %44,44 %  
Nemá žiadny vplyv13,7 %3,7 %  

Graf

21. Cítite sa byť komunikačne súčasťou svojej spoločnosti? To znamená, myslíte si, že vaše komunikačné schopnosti sú alebo nie sú dostatočné pre potreby spoločnosti, v ktorej dlhodobo žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno, nevidím v tom problém1659,26 %59,26 %  
Áno, ale moje schopnosti by potrebovali zlepšiť933,33 %33,33 %  
Nie som si istý27,41 %7,41 %  

Graf

22. Predstavte si svoje komunikačné schopnosti ako nástroje, s pomocou ktorých môžete ovládnuť vplyv médií na vašu komunikáciu v spoločnosti a aj vaše vedomosti o používaní komunikácie vo svoj prospech. Kde by ste hľadali informácie o zlepšení si komunikačných schopností?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
u psychológa1037,04 %37,04 %  
v spoločnosti kamarátov a priateľov725,93 %25,93 %  
u sociálneho pracovníka414,81 %14,81 %  
v rodine414,81 %14,81 %  
u kňaza, farára13,7 %3,7 %  
u psychiatra13,7 %3,7 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Ivan, A.Vnímanie komunikačných závislostí a ich prevencia (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://vnimanie-komunikacnych-zavis.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.