Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnitrostátní a mezinárodní nákladní automobilová doprava

Vnitrostátní a mezinárodní nákladní automobilová doprava

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Košvicová
Šetření:18. 01. 2013 - 18. 01. 2013
Počet respondentů:51
Počet otázek (max/průměr):11 / 10.12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:51 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:47
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Odpovědi respondentů

1. Využil/a jste někdy služeb dopravní společnosti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4180,39 %80,39 %  
ne1019,61 %19,61 %  

Graf

2. Seřaďte jednotlivé faktory, které by měly vliv na Vaše rozhodnutí při výběru dopravní společnosti dle důležitosti:

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Cena přepravy2.3332.144
Rychlost2.491.505
Spolehlivost2.2551.719
Reference zákazníků4.2551.484
Informace na webových stránkách5.3141.902
Doba, po kterou je společnost na trhu6.2351.396
Technická vybavenost5.1181.712

Graf

3. Využíváte raději velké společnosti nebo dáváte přednost malým?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Velké společnostiotázka č. 4, Malé společnostiotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velké společnosti3772,55 %72,55 %  
Malé společnosti1427,45 %27,45 %  

Graf

4. Co Vás k tomuto rozhodnutí vede?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
důvěryhodnost3466,67 %66,67 %  
spolehlivost2956,86 %56,86 %  
zkušenosti2752,94 %52,94 %  
flexibilita2141,18 %41,18 %  
přizpůsobivost1121,57 %21,57 %  
technická vybavenost917,65 %17,65 %  
jiné59,8 %9,8 %  
ekologická odpovědnost11,96 %1,96 %  

Graf

5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli "jiné", vypište další důvody:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

cena

Mám raději malé korporace, nežli velké :)

Nemám rád příliš velké a odosobněné společnosti

nevyplnil jsem to :O

Pro menší dodávky měli většinou lepší ceny.

Raději podporuji menší firmy, než nadnároní korporace. Dávám jim tím šanci, aby se "ukázaly" a v případně úspěchu možnost, aby něco změnily na trhu.

6. Jakou "image" má nákladní doprava v ČR?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrý3058,82 %58,82 %  
chvalitebný1223,53 %23,53 %  
dostatečný815,69 %15,69 %  
nedostatečný11,96 %1,96 %  

Graf

7. Proč?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

..

často nespolehlivá, zastaralé vybavení

Dálnice jsou samá kolona kvůli nákladním vozidlům a převážně v zimě kdy si nejsou schopni obstarat zimní pneumatiky .

Dle mého názoru může významně tuto image kazit monopolní vlakový dopravce ČD Cargo.

Chvalitebný jsem dala z toho důvody, že občas se stane, že se zásilka ztratí a to by se určitě nemělo stávat.

Jde-li o železniční nákladní dopravu je využívána přibližně pouze ve 1/3 případů. To je způsobeno její nižší dostupností a náklady na dopravu k železničním překladištím a s tím spojená překládka materiálu, vyplatí se tedy pouze ve velkém objemu na dlouhé trati. Problémem silniční nákladní dopravy, je nevyhovující kapacitní stav hlavních dopravních tepen v ČR, často vznikají kolony a tím dochází ke zpoždění dodání, což může být pro např. odběratele který je vázán dodávat just in time velice nepříjemné, jelikož za zpoždění dodání mu hrozí vysoké finanční postihy.

jsou tam určitě nějaké nedostatky, ale nemají takovou závažnost, aby kvůli tomu "image" byla nedostačující

mám takový pocit

Mely by se pro nakladni auta vyhranit specialni silnice

Mnohdy zvláštní chování zaměstnanců těchto firem fungujících v oboru i delší dobu

moc se v tom nepohybuju, takže zlatej střed :D

můj dojem

Myslím si, že je vcelku kvalitní...

Myslím, že dobou, ale vždy to závisí spíše na lidech, se kterými příjdete do kontaktu...

Myslím, že dostačující vzhledem k podmínkám v ČR.

Myslím, že v celku dobrou akorát se pořád řeší otázky zatěžování měst a vesnic průjezdem nákladních aut.

Nákladní doprava vždycky byla, je a bude potřebná. Nicméně jsme tranzitní země, a těch náklaďáků je to prostě hodně...

nehody aut, komplikace v dopravě

nejak zvlast si nedokazu vybavit zadnou nadkladni autodopravu coz znaci ze nema zadna super image ktera by mi utkvela v hlave

Některé společnosti mají uplně nemožné řidiče.

Nemám s nákladní dopravou zkušenosti, ale vždy je co zlepšovat.

Nesetkal jsem se s úplným fiaskem u nějaké zásilky v ČR.

Nevím, co přesně si pod nákladní přepravou představit, pokud je to jen přeprava zboží, pak bych volila možnost výborný, neboť osobní zkušenost nemám ,ale nezdá se mi, že by ze zpravodajství zaznívaly nějaké negativní hlasy na toto téma. Pokud se ale jedná o přepravu osob, pak volím DOBRÝ až DOSTATEČNÝ, protože ČD jsou k uzoufání, nízká konkurence v oboru vede k tomu, že mohou nasadit vysokou cenu za naprosto neodpovídající služby.

nevím, jakou "image" má nákladní doprava v ČR

Nevím, jde o můj celkový pocit

No, některý řidiči se opravdu nechovaj jako profesionálové. Také aní jedna ze stran (tiráci, osobáci, neřidiči) nemá příliš pochopení pro ostatní strany.

Občas zboží nepřijde v nejlepším stavu, poté je to pro mne ztráta. Nicméně to nemusí být vinou české strany.

proto

proto

Protože je dobrá, ani lepši ani horší.

protože si to myslím

Působí na mě tímto dojmem. Ale nedokážu to posoudit.

působí tak

reklama

spolehliví dopravci

Spousta věcí se dá pořád vylepšovat, zejména spolehlivost a dochvilnost.

Subjektivní pocit

Tahle otazka je sporna, proto jsem odpovedela takhle.

těžko dohledatelné

ujde

V 90% případů využití nákladní přepravy jsem byl velice spokojený.

v otázce chybí možnost nevím

V podstate netuším ako je na tom nákladná doprava v ČR,,,

V tomto oboru se moc nevyznám, ale myslím si že je to tak zhruba průměr v porovnání např. se zahraničím.

velké množství společností s různým zaměřením (vnitro- i vně- státní doprava), přizpůsobivost požadavkům

Vozidla jsou většinou staršího (vyšší možnost nehody) původu a jsou neustále špinavá.

Vůbec netuším, takže předpokládám, že dostatečný :)

vzhledem k tomu že jsem nečekal že tu budou otevřené otázky, tak se mi vubec nechce přemýšlet proč. Snad jen prostě dobrý

zatěžuje dopravu

znečištění životního prostředí

8. Jak je možné pohled na nákladní dopravu zlepšit?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

netušiím

:) to musíte vědět vy :)

..

co nejvíce omezit případy přetížených kamionů, lepší podmínky pro řidiče (některé společnosti nutí řidiče porušovat zákon a jezdit bez přestávek) a tím pádem zlepšení logistiky času pro dopravu...

dodržovat předpisy

Ekologičtější přístup

Je to těžké. Dopravní situaci nelze předvídat, ale dodržování předem stanoveného časového harmonogramu by neuškodilo. Tím jsou myšleny nakládky a vykládky přepravovaného materiálu. Všem by to ušetřilo spoustu nákladů.

Je třeba si uvědomit, že vozit věci sem a tam je potřeba a pořád to bude potřeba. Musíme to brát jako koloběh zajištění věcí kolem nás.

Již začala modernizace dálnice D1, nicméně si myslím že tato modernizace mnoho nevyřeší, kdyby došlo k rozšíření na 3 jízdní pruhy teprve tento krok by mohl kapacitně stačit. Stát by měl uvážit zvýhodnit železniční dopravu, jedná se o ekologičtější způsob a také by mohlo dojít k částečnému uvolnění situace na pozemních komunikacích. Zvýhodnění typu např: finanční spoluúčasti na každé provedené přepravě.

Každý druh nák. dopravy má svoje pre a proti,,,,Ja by som bola za obmedzenie pozemnej dopravy, väčšina týchto nákladných vozov znehodnocuje kvalitu dialnic a ciest,,,inak neviem,,,

lepší prací, skutky

lepší servis pro zákazníky

Lepším dodržováním právních norem, dopravních předpisů a zlepšením kvality řidičů

Mely by se pro nakladni auta vyhranit specialni silnice

Nedokážu přesně říct.

nejsem odborník

Nemyslím si, že něco takového je potřeba.

nesvádět vše na kamiony, být k nim ohleduplný

Nešetřit a efektivní vedení.

Netuším

netušim :)

nevím

nevím

nevím

nevím

nevim

nevím

nevím

nevím

nevim

Nevím, jelikož se o to nezajímám.

Neždímat tolik řidiče a dodržovat při všechny zákonné předpisy.

Nikdy jsem nad tim nepremyslela.

Obecně velmi složitě ... možné nějakou aliancí a vybudování kodexu ...

Pracovat více na zmíněných věcech v předchozím bodu.

Přístup k zákazníkům, zlepšení podmínek pro zaměstnance.

spokojit se s přiměřeností

To bohužel nevím.

To je otázka přímo na dopravce.

to nevím

To vážně netuším.

Umýt vozidla a mít vše v pořádku.

Upřesněním komunikačního mixu firmy... Osobitějším vystupování, prezentace firmy pomocí webu...

určitě, vždy jde vše zlepšit

Větší informovanost, např. na internetových stránkách, více zkušeností a větší spolehlivost.

více jí zkvalitnit a dbát na životní prostředí

Více tolerance ze strany plechovkářů, méně prasáren ze strany tiráků.

Vlaková nákladní doprava: přivést konkurenci a zlepšit konkureční prostředí. Automobilová nákladní doprava: zavést určité právní normy pomáhající zkvalitnění přepravy.

vsechno je o reklame... a samozrejme hraje roli i spolehlivost a kvalita sluzeb

Zlepšením spolehlivosti a cen.

Zodpovědnější přístup vrcholových manažerů, lepší zaměstnanci, kteří umí komunikovat s lidmi a nedělají práci každý den s nechutí.

9. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3568,63 %68,63 %  
muž1631,37 %31,37 %  

Graf

10. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-25 let4384,31 %84,31 %  
25-30 let47,84 %7,84 %  
více než 50 let11,96 %1,96 %  
30-40 let11,96 %1,96 %  
40-50 let11,96 %1,96 %  
15-18 let11,96 %1,96 %  

Graf

11. Máte zkušenosti s podnikáním?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3772,55 %72,55 %  
ano1427,45 %27,45 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Seřaďte jednotlivé faktory, které by měly vliv na Vaše rozhodnutí při výběru dopravní společnosti dle důležitosti:

  • odpověď Doba, po kterou je společnost na trhu=7:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Informace na webových stránkách=6 na otázku 2. Seřaďte jednotlivé faktory, které by měly vliv na Vaše rozhodnutí při výběru dopravní společnosti dle důležitosti:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využil/a jste někdy služeb dopravní společnosti?

2. Seřaďte jednotlivé faktory, které by měly vliv na Vaše rozhodnutí při výběru dopravní společnosti dle důležitosti:

3. Využíváte raději velké společnosti nebo dáváte přednost malým?

4. Co Vás k tomuto rozhodnutí vede?

6. Jakou "image" má nákladní doprava v ČR?

9. Jste:

10. Váš věk:

11. Máte zkušenosti s podnikáním?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využil/a jste někdy služeb dopravní společnosti?

2. Seřaďte jednotlivé faktory, které by měly vliv na Vaše rozhodnutí při výběru dopravní společnosti dle důležitosti:

3. Využíváte raději velké společnosti nebo dáváte přednost malým?

4. Co Vás k tomuto rozhodnutí vede?

6. Jakou "image" má nákladní doprava v ČR?

9. Jste:

10. Váš věk:

11. Máte zkušenosti s podnikáním?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Košvicová, L.Vnitrostátní a mezinárodní nákladní automobilová doprava (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://vnitrostatni-a-mezinarodni-n.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.