Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vnitrostátní a mezinárodní nákladní automobilová doprava
Vnitrostátní a mezinárodní nákladní automobilová doprava
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lucie Košvicová |
---|---|
Šetření: | 18. 01. 2013 - 18. 01. 2013 |
Počet respondentů: | 51 |
Počet otázek (max/průměr): | 11 / 10.12 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 51 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:47 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Odpovědi respondentů
1. Využil/a jste někdy služeb dopravní společnosti?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 41 | 80,39 % | 80,39 % |
ne | 10 | 19,61 % | 19,61 % |
2. Seřaďte jednotlivé faktory, které by měly vliv na Vaše rozhodnutí při výběru dopravní společnosti dle důležitosti:
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Cena přepravy | 2.333 | 2.144 |
Rychlost | 2.49 | 1.505 |
Spolehlivost | 2.255 | 1.719 |
Reference zákazníků | 4.255 | 1.484 |
Informace na webových stránkách | 5.314 | 1.902 |
Doba, po kterou je společnost na trhu | 6.235 | 1.396 |
Technická vybavenost | 5.118 | 1.712 |
3. Využíváte raději velké společnosti nebo dáváte přednost malým?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Velké společnosti → otázka č. 4, Malé společnosti → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velké společnosti | 37 | 72,55 % | 72,55 % |
Malé společnosti | 14 | 27,45 % | 27,45 % |
4. Co Vás k tomuto rozhodnutí vede?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
důvěryhodnost | 34 | 66,67 % | 66,67 % |
spolehlivost | 29 | 56,86 % | 56,86 % |
zkušenosti | 27 | 52,94 % | 52,94 % |
flexibilita | 21 | 41,18 % | 41,18 % |
přizpůsobivost | 11 | 21,57 % | 21,57 % |
technická vybavenost | 9 | 17,65 % | 17,65 % |
jiné | 5 | 9,8 % | 9,8 % |
ekologická odpovědnost | 1 | 1,96 % | 1,96 % |
5. Pokud jste na předchozí otázku odpověděli "jiné", vypište další důvody:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
cena
Mám raději malé korporace, nežli velké :)
Nemám rád příliš velké a odosobněné společnosti
nevyplnil jsem to :O
Pro menší dodávky měli většinou lepší ceny.
Raději podporuji menší firmy, než nadnároní korporace. Dávám jim tím šanci, aby se "ukázaly" a v případně úspěchu možnost, aby něco změnily na trhu.
6. Jakou "image" má nákladní doprava v ČR?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobrý | 30 | 58,82 % | 58,82 % |
chvalitebný | 12 | 23,53 % | 23,53 % |
dostatečný | 8 | 15,69 % | 15,69 % |
nedostatečný | 1 | 1,96 % | 1,96 % |
7. Proč?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
..
často nespolehlivá, zastaralé vybavení
Dálnice jsou samá kolona kvůli nákladním vozidlům a převážně v zimě kdy si nejsou schopni obstarat zimní pneumatiky .
Dle mého názoru může významně tuto image kazit monopolní vlakový dopravce ČD Cargo.
Chvalitebný jsem dala z toho důvody, že občas se stane, že se zásilka ztratí a to by se určitě nemělo stávat.
Jde-li o železniční nákladní dopravu je využívána přibližně pouze ve 1/3 případů. To je způsobeno její nižší dostupností a náklady na dopravu k železničním překladištím a s tím spojená překládka materiálu, vyplatí se tedy pouze ve velkém objemu na dlouhé trati. Problémem silniční nákladní dopravy, je nevyhovující kapacitní stav hlavních dopravních tepen v ČR, často vznikají kolony a tím dochází ke zpoždění dodání, což může být pro např. odběratele který je vázán dodávat just in time velice nepříjemné, jelikož za zpoždění dodání mu hrozí vysoké finanční postihy.
jsou tam určitě nějaké nedostatky, ale nemají takovou závažnost, aby kvůli tomu "image" byla nedostačující
mám takový pocit
Mely by se pro nakladni auta vyhranit specialni silnice
Mnohdy zvláštní chování zaměstnanců těchto firem fungujících v oboru i delší dobu
moc se v tom nepohybuju, takže zlatej střed :D
můj dojem
Myslím si, že je vcelku kvalitní...
Myslím, že dobou, ale vždy to závisí spíše na lidech, se kterými příjdete do kontaktu...
Myslím, že dostačující vzhledem k podmínkám v ČR.
Myslím, že v celku dobrou akorát se pořád řeší otázky zatěžování měst a vesnic průjezdem nákladních aut.
Nákladní doprava vždycky byla, je a bude potřebná. Nicméně jsme tranzitní země, a těch náklaďáků je to prostě hodně...
nehody aut, komplikace v dopravě
nejak zvlast si nedokazu vybavit zadnou nadkladni autodopravu coz znaci ze nema zadna super image ktera by mi utkvela v hlave
Některé společnosti mají uplně nemožné řidiče.
Nemám s nákladní dopravou zkušenosti, ale vždy je co zlepšovat.
Nesetkal jsem se s úplným fiaskem u nějaké zásilky v ČR.
Nevím, co přesně si pod nákladní přepravou představit, pokud je to jen přeprava zboží, pak bych volila možnost výborný, neboť osobní zkušenost nemám ,ale nezdá se mi, že by ze zpravodajství zaznívaly nějaké negativní hlasy na toto téma. Pokud se ale jedná o přepravu osob, pak volím DOBRÝ až DOSTATEČNÝ, protože ČD jsou k uzoufání, nízká konkurence v oboru vede k tomu, že mohou nasadit vysokou cenu za naprosto neodpovídající služby.
nevím, jakou "image" má nákladní doprava v ČR
Nevím, jde o můj celkový pocit
No, některý řidiči se opravdu nechovaj jako profesionálové. Také aní jedna ze stran (tiráci, osobáci, neřidiči) nemá příliš pochopení pro ostatní strany.
Občas zboží nepřijde v nejlepším stavu, poté je to pro mne ztráta. Nicméně to nemusí být vinou české strany.
proto
proto
Protože je dobrá, ani lepši ani horší.
protože si to myslím
Působí na mě tímto dojmem. Ale nedokážu to posoudit.
působí tak
reklama
spolehliví dopravci
Spousta věcí se dá pořád vylepšovat, zejména spolehlivost a dochvilnost.
Subjektivní pocit
Tahle otazka je sporna, proto jsem odpovedela takhle.
těžko dohledatelné
ujde
V 90% případů využití nákladní přepravy jsem byl velice spokojený.
v otázce chybí možnost nevím
V podstate netuším ako je na tom nákladná doprava v ČR,,,
V tomto oboru se moc nevyznám, ale myslím si že je to tak zhruba průměr v porovnání např. se zahraničím.
velké množství společností s různým zaměřením (vnitro- i vně- státní doprava), přizpůsobivost požadavkům
Vozidla jsou většinou staršího (vyšší možnost nehody) původu a jsou neustále špinavá.
Vůbec netuším, takže předpokládám, že dostatečný :)
vzhledem k tomu že jsem nečekal že tu budou otevřené otázky, tak se mi vubec nechce přemýšlet proč. Snad jen prostě dobrý
zatěžuje dopravu
znečištění životního prostředí
8. Jak je možné pohled na nákladní dopravu zlepšit?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
netušiím
:) to musíte vědět vy :)
..
co nejvíce omezit případy přetížených kamionů, lepší podmínky pro řidiče (některé společnosti nutí řidiče porušovat zákon a jezdit bez přestávek) a tím pádem zlepšení logistiky času pro dopravu...
dodržovat předpisy
Ekologičtější přístup
Je to těžké. Dopravní situaci nelze předvídat, ale dodržování předem stanoveného časového harmonogramu by neuškodilo. Tím jsou myšleny nakládky a vykládky přepravovaného materiálu. Všem by to ušetřilo spoustu nákladů.
Je třeba si uvědomit, že vozit věci sem a tam je potřeba a pořád to bude potřeba. Musíme to brát jako koloběh zajištění věcí kolem nás.
Již začala modernizace dálnice D1, nicméně si myslím že tato modernizace mnoho nevyřeší, kdyby došlo k rozšíření na 3 jízdní pruhy teprve tento krok by mohl kapacitně stačit. Stát by měl uvážit zvýhodnit železniční dopravu, jedná se o ekologičtější způsob a také by mohlo dojít k částečnému uvolnění situace na pozemních komunikacích. Zvýhodnění typu např: finanční spoluúčasti na každé provedené přepravě.
Každý druh nák. dopravy má svoje pre a proti,,,,Ja by som bola za obmedzenie pozemnej dopravy, väčšina týchto nákladných vozov znehodnocuje kvalitu dialnic a ciest,,,inak neviem,,,
lepší prací, skutky
lepší servis pro zákazníky
Lepším dodržováním právních norem, dopravních předpisů a zlepšením kvality řidičů
Mely by se pro nakladni auta vyhranit specialni silnice
Nedokážu přesně říct.
nejsem odborník
Nemyslím si, že něco takového je potřeba.
nesvádět vše na kamiony, být k nim ohleduplný
Nešetřit a efektivní vedení.
Netuším
netušim :)
nevím
nevím
nevím
nevím
nevim
nevím
nevím
nevím
nevim
Nevím, jelikož se o to nezajímám.
Neždímat tolik řidiče a dodržovat při všechny zákonné předpisy.
Nikdy jsem nad tim nepremyslela.
Obecně velmi složitě ... možné nějakou aliancí a vybudování kodexu ...
Pracovat více na zmíněných věcech v předchozím bodu.
Přístup k zákazníkům, zlepšení podmínek pro zaměstnance.
spokojit se s přiměřeností
To bohužel nevím.
To je otázka přímo na dopravce.
to nevím
To vážně netuším.
Umýt vozidla a mít vše v pořádku.
Upřesněním komunikačního mixu firmy... Osobitějším vystupování, prezentace firmy pomocí webu...
určitě, vždy jde vše zlepšit
Větší informovanost, např. na internetových stránkách, více zkušeností a větší spolehlivost.
více jí zkvalitnit a dbát na životní prostředí
Více tolerance ze strany plechovkářů, méně prasáren ze strany tiráků.
Vlaková nákladní doprava: přivést konkurenci a zlepšit konkureční prostředí. Automobilová nákladní doprava: zavést určité právní normy pomáhající zkvalitnění přepravy.
vsechno je o reklame... a samozrejme hraje roli i spolehlivost a kvalita sluzeb
Zlepšením spolehlivosti a cen.
Zodpovědnější přístup vrcholových manažerů, lepší zaměstnanci, kteří umí komunikovat s lidmi a nedělají práci každý den s nechutí.
9. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 35 | 68,63 % | 68,63 % |
muž | 16 | 31,37 % | 31,37 % |
10. Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19-25 let | 43 | 84,31 % | 84,31 % |
25-30 let | 4 | 7,84 % | 7,84 % |
více než 50 let | 1 | 1,96 % | 1,96 % |
30-40 let | 1 | 1,96 % | 1,96 % |
40-50 let | 1 | 1,96 % | 1,96 % |
15-18 let | 1 | 1,96 % | 1,96 % |
11. Máte zkušenosti s podnikáním?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 37 | 72,55 % | 72,55 % |
ano | 14 | 27,45 % | 27,45 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.