Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Tento dotazník řeší volbu místa k sezení ve vozidlech dálkové osobní železniční denní dopravy (nikoiv však restaurační/barové vozy). Neřeší vozidla dálkové osobní železniční noční dopravy (tj. lůžkové/lehátkové/sleeperette).
Nepovinná poslední otázka se vztahuje k celému dotazníku.
Odpovědi respondentů
1. Který přepravní komfort v dálkovém denním vlaku volíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
2. třída (economy class)
271
79,71 %
79,71 %
1. třída (business class)
62
18,24 %
18,24 %
0. třída (premium class)
7
2,06 %
2,06 %
2. Které interierové řešení v dálkovém denním vlaku volíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
oddílové
147
43,24 %
43,24 %
velkoprostorové
124
36,47 %
36,47 %
kombinované
69
20,29 %
20,29 %
3. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu ke směru jízdy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ve směru jízdy
302
88,82 %
88,82 %
proti směru jízdy
32
9,41 %
9,41 %
flexibiní - otočné
5
1,47 %
1,47 %
kolmo na směr jízdy
1
0,29 %
0,29 %
4. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k ostatním cestujícím?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
tváří v tvář
165
48,53 %
48,53 %
tváří v zad
145
42,65 %
42,65 %
tváří mimo prostor s cestujícími (do zdi)
30
8,82 %
8,82 %
5. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k oknu/uličce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
u okna
302
88,82 %
88,82 %
u uličky
30
8,82 %
8,82 %
jiné
5
1,47 %
1,47 %
uprostřed
3
0,88 %
0,88 %
6. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k toaletám?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
co nejdále
222
65,29 %
65,29 %
co nejblíže
118
34,71 %
34,71 %
7. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k restauračnímu vozu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
co nejdále
175
51,47 %
51,47 %
co nejblíže
165
48,53 %
48,53 %
8. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k délce vlaku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
co nejblíže k prostředku
172
50,59 %
50,59 %
co nejblíže ke konci
90
26,47 %
26,47 %
co nejblíže k začátku
78
22,94 %
22,94 %
9. Proč volíte právě toto místo?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Bezpečnost
5
2,53 %
1,47 %
nevim
4
2,02 %
1,18 %
je mi to jedno
3
1,52 %
0,88 %
Zvyk
3
1,52 %
0,88 %
vyhovuje mi
2
1,01 %
0,59 %
Kvůli nehodě
2
1,01 %
0,59 %
jen tak
2
1,01 %
0,59 %
proto
2
1,01 %
0,59 %
bezpecnost
2
1,01 %
0,59 %
???
2
1,01 %
0,59 %
ostatní odpovědi
Rád počúvam zvuky rušňa. :) Volím místo dle aktuálně řazeného vozu.. Místo na konci/začátku volím kvůli nižšímu obsazení, to samé i pro jídelní vůz - na opačném konci soupravy bude více volných míst. Místo dál od záchodu - záchody bývají na krajích vozu a dynamické účinky jízdy vozidla jsou nejklidnější uprostřed Vetsinou je na konci nejvice mista Volím první třídu v oddílovém provedení. Řekl bych asi nejbezpečnější místo vlaku Spíše preferuji vůz kde je nejméně lidí. z bezpečnostních důvodů rád koukám z okna a sleduji ostatní vlaky, nechci být otravován ostatními cestujícími lepsi se kouka Bývá nejméně obsazené. proč ne Na konci obvykle bývá prázdnější vůz Volím místo dle zastavení vlaku a dle volných míst V případě havárie Je mi to jedno (tato možnost zde bohužel není, opravdu je mi úplně jedno, kolik míst sedím od toalety, kolik vozů mě dělí od bistrovozu či jestli sedím v prvním či posledním voze). Je to takové nejlepší Protože do vozu se nastupuje ze dvou stran Začátek vlaku bývá prázdný, až na vyjímky. Nemam pro toto vysvetleni Je tam nejvíce lidí každý se hrne k prostředku Je tam méně lidí kompromis, není to ale podstatné Protože je to nešťastně položená otázka. Volím takové místo, které je v daném vlaku nejdále od podchodů/úrovňových přechodů a tudíž je nejméně zaplněné ostatními cestujícími. Statisticky je to vzhledem k zastavování vlaků čelem k sobě na stanicích s úrovňovými přechody právě místo vzadu. Volím to místo, kde je vůz 1. Třídy možná že je to zvyk. Protože uprostřed je obvykle řazen vůz s oddíly Protože je tam víc prázdno. Je velká šance, že bude vůz ve stanici nejblíž podchodu. Vybírám místo podle místa výstupu. Taková možnost tam není, tak jsem zvolil tuto Často cestujem s RJ do Prahy v Bussiness Líbi se mi tam ze zvyku nevím, není to pravidelné, volím i podle řazeného vagonu sednu si tam, kde je volno, nicméně v odpovědích tahle možnost není je mi to úplně jedno Volím místo s ohledem na nástupiště na výstupní stanici, někdy uprostřed jindy na konci (stejně tak nejraději volím místo, kde je nejméně obsazeno a nedívám se na to, zda to je po směru jízdy nebo proti...) Na mnou používané trase vyhledávám určitý typ vozu. Není možnost zvolit, že je mi to jedno. Na tohle většinou vůbec neberu ohledy... protože chci prostě sedět po směru a opírat si hlavu o okýnko :-) Některá nástupišti jsou kratší a mám strach že bych musel vystupovat mimo nástupiště. Rád koukám na vlnící se soupravu Nejkratší cesta po nástupišti. Předpoklad více volných míst v takovém vagone Vůz 1. třídy zpravidla na začátku vlaku (resp. na konci) Protože na otázky 6,7,8 vám chybí (pro mne nejpravděpodobnější) varianta "je mi to jedno" :) Kvůli hluku, když se krabatí plechy při srážce. Protoze je mi to jedno. V zasade nastupuju tam, kde zrovna stojim na nastupisti, a nasledne couram vlakem, dokud nejdu dostatecne volny prostor. Jinymi slovy, odpovedi u otazek 6, 7 a 8 zni "je mi to jedno", pripadne "kde je nejvolneji". je mi to jedno - záleží jak vlak přijede Záleží na řazení vlaku. Je mi to spíše jedno, záleží jaké jsou řazeny vozy v soupravě Náhoda záleží na tom, jak je vlak řazen, je mi to vcelku jedno. Chci vidět z okna, být v kupé a mít blízko do jídelňáku. Ostatní není důležité. Podle toho, kde je volno, často bývá začátek vlaku volnější. chybí mi možnost že mi je to jedno Nevolím podle tohoto parametru, spíše podle obsazenosti nebo typu vozu, případně blízkosti jídelního vozu možnost pozorovat z okna v obloucích soupravu Rád se dívám z okna, a když zrovna nepozoruji okolní krajinu, lépe se mi u okna spí nežli uprostřed nebo u uličky. z hlediska havárie Aby mi nezbývaly jen jedny jediné dveře ven. Kvůli přehlednosti. stavi ve stredu nastupiste dálkovým vlakem jezdím zcela výjimečně, ale rád se koukám do kraje, často běhám na záchod, rád se občerstvím, ale bezpečnější je prostředek vlaku při případné srážce. Což je ale trošku v rozporu s blízkostí jídeláku, který zpravidla bývá na začátku, nebo na konci. Nesnáším openspace vlaky, mám rád klasická kupé. To je pro mě synonymem vlaku, proto jej mám raději, než busy. Druhou třídu volím čistě z ekonomických důvodů, jinak bych samozřejmě peferoval 1. třídu. 0. třída je pro mě neznámý pojem Po vyhodnocení několika MU pocit větší bezpečnosti v případě nárazu, případně blízkost podchodu na nástupišti při výstupu U nepovinně místenkových vlaků je tam zpravidla vlak méně obsazený cítím se bezpečněji Z důvodu bezpečnosti Cítím se tam nejlépe. Nicméně většinou nevolím a místa nevybírám bývám ráda, že necestuji nastojáka. :-) Případná dostupnost jídelního vozu, mnohdy nejbližší k východu z nástupiště... Preferuji místo po směru jízdy, v případě jízdy se spolucestujícími vedle sebe resp. pohromadě, raději u okna. Ostatní parametry pro mě obvykle nejsou důležité. Podchody jsou obvykle uprostřed nástupišť přijde mi nejbezpečnější v případě nehody Vidím název stanice když vlak do ní vjíždí Zastavovování ve stanici Neřeším který vagon, ale kde je místo... myslím, že tam snáz najdu místo. Občas se dívám na trať za vlakem, bývá tam i volněji děsný dotazník cestuji sama, jsem introvert, takže nemám zájem o komunikaci se spolucestujícími, naopak se ráda v klidu věnuji práci nebo odpočinku (vzdálenost míst častého pohybu - restaurační vůz nebo toaleta), po směru jízdy - při dálkových cestách se příjemněji sleduje krajina (jinak je mi to celkem jedno), většinou volím samostatnou sedačku, takže je u okna i u uličky, a uprostřed vlaku z důvodu nejmenšího ohrožení cestujících - krajní části mohou být demolovány při srážce, vykolejení atd. Protože jste tam neměli volbu "je mi to jedno" z vytipovaného postřehu, kde sedá nejméně ostatních cestujících. Tedy tam snad budu sama bezpečnost v případě kolize největší šance volného kupé Uvedené místo volím proto, že mi dotazník neumožnil jinak odpovědět. Tedy že některé z parametrů buďto nesleduji (jsou mi fuk, například jestli jedu v prvním nebo posledním vagóně) nebo mi to nedovolilo napsat jinou správnou odpověď. nejméně lidí nejméně cestujících, nejvíc možností získat volné místo, neboť stádo nastupuje vždy doprostřed, neb tam, kde jim zrovna zastaví vůz před nostem Na některých nádražích jsou nástupiště hodně dlouhá a nechci vystoupit na konci nástupiště. Je to prostřední odpověď....pokud mohu rozvinout, tak si místo (vpředu/vzadu) volím podle toho, kam jedu (kde se nachází při zastavení vlaku východ) nebo pokud musím přestupovat, tak volím místo co nejblíže podchodu nebo toho, jak je v té stanici organizováno zastavování vlaků (samozřejmě pokud je mi to známo) Toto místo s emi jeví z hlediska bezpečnosti jako nejlepší. Prostředek soupravy, mám na mysli lehčí vozy kateg. IC, EC i soupravy RailJet jsou nejbezpečnější uprostřed. Chybi mi odpoved "Je mi to jedno." U odlehčených souprav IC, EC RailJet apod jsou to nejbezpečnější místa U odlehčených souprav IC, EC Railjet apod je to nejbezpečnější místo Volil bych místo strojvedoucího, ale když není k dispozicii tak aspoň pocit, že jsem za lokomotivou. Jinak tvari tvar jen, kdyz je k dispozicii kupe, jinak tvari vzad, a poôoha kupe od WC neni az tak podstatna pokud vyslovene nesmrdi. docházková vzdálenost peronu sem šotouš :D je mi to v podstatě jedno já ani nevím, prostě jsem zvyklý chodit dozadu je tam nejmene lidi Protože jste nedalo na výběr bez preferencí. Zastavuje na žst v dobrej polohe k výstupištiam-východom Kam potrebuji je to blizko a u okna mam vyhled pocit bezpeečnosti Nejcastejsi obsluha minibaru blízkost k východum Ze zvyku. Bývá tam méně lidí. Volím vůz, kde si mohu sednout ideálně bez toho, aby někdo seděl naproti mně a kde si můžu natáhnout nohy (trpím bolestmi kolen při dlouhém sezení). Jestli je takové místo na začátku nebo konci vlaku je mi jedno, ale blíže ke konci bývá více volných míst. V oddielovom kupe existuje možnosť dohľadu nad batožinou, ked si chcem odskočiť. V smere jazdy a pri okne je zaujímavejšie sledovať krajinu. Je príjemnejšie sa dívať na nejakú tvar naproti než cumiet do sedadla. otazky 6, 7 a 8 - je mi to jedno, ale ta moznost tam nebyla Ani konec, ani začátek... Mělo by být nejvíce bezpečné při nárazu Protoze mi bylo vnuceno autorem pohodlí (většinou nastoupím tam, kde stojím na nástupišti;) je to jak kdy, záleží ze kterého nástupiště vlak vyjíždí, potom jdu úplně dopředu, nebo dozadu, kde nestojí tolik lidí, takže vím, že vagon nebude tak nacpaný se mi zdá bezpečnější Chybí mi odpoveď, nezáleží mi na tom. je mi to příjemné Nejraději poslední vagón většina lidí si sedne hned na první volné místo co najde, a dverře bývají na krajích souprav mám rád zvuk rušňov Z dôvodu prístupu k podchodu Menej ľudí Vybírám kompromis mezi koncem a začátkem vlaku. Vlastně vždy záleží na typu vozu a volných místech, takže mi je toto kritérium je mi jedno. najmenej ludi Pretože ak cestujem z Bratislavy do Trnavy, a sedím v čo najposlednejšom vozni zaradenom v súprave premňa to má takú výhodu, že nemusím zbytočne chodiť cez celý perón k podchodom a šetrím tým čas, pretože posledné vozne vlaku idúceho z Bratislavy smerom na Leopoldov zastavujú vždy čo najbližšie pri podchodoch. kvůli focení když je vidět lokomotiva v oblouku největší komfort pro mě Viac voľného miesta. Bývá tam volněji, a v průměru bezpečněji než na začátku vlaku. hneď po východe z podchodu prídem k dverám ku môjmu miestu podľa stanice, do ktorej idem a toho, či tam prestupujem zpravidla méně obsazené Aby tam bylo co nejméně lidí Volím vždy místa ve voze 2. třídy, který je na začátku nebo na konci vlaku - obvykle zde bývá méně cestujících než uprostřed kúpečko, za mašinou, v smere jazdy čo viac si priať. :D velkoprostor sledovanie vlaku ako takého abych mohl fotit vlak s lokomotivou v nejdelší dlžce záleží na stanici kde nastupuji a vystupuji s ohledem n redukci času při příchodu k vlaku mám subjektivní dojem, že je to nejbezpečnější místo ve vlakové soupravě vlaku protože tam není možnost *je mi to jedno, volové pretože prvý vozeň v nepárnych rýchlikoch ZSSK Bratislava - Košice (601, 603. atď) a posledný vozeň v párnych rýchlikoch ZSSK Košice - Bratislava (602, 604, atď) býva obsadený najmenej, je tu najvyššia šanca nájsť si voľné miesto na sedenie Podvědomě pozorovanie z posl.vozu přijde mi nejbezpečnější je mi to jedno-tato varianta chybý Protože je tam většinou nejméně lidí. kvoli bezpeciu zvuky lokomotivy miluji Bezpeci Korekce odpovědí: je mi jedno, jak daleko jsem od jídeláku. Ve vlaku se službou koukání z kabiny strojvedoucího během přepravy sedím raději vpředu. U dlouhých vlaků na klikatých tratích vzadu. Mám rád uličku. největší klid a soukromí + výhled (vzdálenost od toalet a jídelního vozu běžně neřeším) Obecně, ve středu vlaku není takový frmol a tolik lidí, podle mých zkušeností. Málo lidi jezdí tam málo lidí pozoruji vedení vlaku nikdy jsem nad tím nepřemýšlel a něco jsem vybrat musel je většinou nejblíž Pokud se vagóny odpojují, chci mít jistotu, že budu moci dál sedět tam kde jsem a nebudu muset přebíhat dopředu, kde je vždy hodně lidí. pocit bezpečí Kdyby se neco stalo nevím pocit Hodně místa Nevim, ze zvyku protože tam není odpověď "je mi to jedno". U většiny otázek by být měla. Mně je jedno nejen tohle, ale i vzdálenost od záchodů, od restauračního vozu atd. protože tam nebyla jiná možnost Sedám si podle toho, kde vlak zastaví u nástupiště. blíže východu
171
86,36 %
50,29 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Který přepravní komfort v dálkovém denním vlaku volíte?
2. Které interierové řešení v dálkovém denním vlaku volíte?
3. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu ke směru jízdy?
4. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k ostatním cestujícím?
5. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k oknu/uličce?
6. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k toaletám?
7. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k restauračnímu vozu?
8. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k délce vlaku?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Který přepravní komfort v dálkovém denním vlaku volíte?
2. Které interierové řešení v dálkovém denním vlaku volíte?
3. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu ke směru jízdy?
4. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k ostatním cestujícím?
5. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k oknu/uličce?
6. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k toaletám?
7. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k restauračnímu vozu?
8. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k délce vlaku?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
b.pokorný: velmi nemám rád interiér se sedadly mimo okna a pouze podélné police, kdy není možné bez rušení souseda sundat zavazadlo, něco z něj vyjmout a zase ho položit zpátky
B.P.
bb: Pro mě nevyplnitelné, sedám si tam, kde je místo, popř. tam kde mám místenku. Vůbec mě nezajímá směr jízdy, osazení sedadly, jestli budu xichtem tam nebo onam, kde jsou záchody. Naopak řeším to, jestli kupé není přecpané vzhledem k obsazenosti vlaku a nesjou třeba někde lepší místa, či jestli tam nejedou nějaké pochybné existence => taky si budu hledat místo jinde.