Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Volba místa k sezení ve vlaku

Volba místa k sezení ve vlaku

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Igor Chovanec
Šetření:30. 01. 2017 - 13. 02. 2017
Počet respondentů:340
Počet otázek (max/průměr):9 / 8.58
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:77,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:15
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník řeší volbu místa k sezení ve vozidlech dálkové osobní železniční denní dopravy (nikoiv však restaurační/barové vozy). Neřeší vozidla dálkové osobní železniční noční dopravy (tj. lůžkové/lehátkové/sleeperette).

Nepovinná poslední otázka se vztahuje k celému dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Který přepravní komfort v dálkovém denním vlaku volíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2. třída (economy class)27179,71 %79,71 %  
1. třída (business class)6218,24 %18,24 %  
0. třída (premium class)72,06 %2,06 %  

Graf

2. Které interierové řešení v dálkovém denním vlaku volíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oddílové14743,24 %43,24 %  
velkoprostorové12436,47 %36,47 %  
kombinované6920,29 %20,29 %  

Graf

3. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu ke směru jízdy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve směru jízdy30288,82 %88,82 %  
proti směru jízdy329,41 %9,41 %  
flexibiní - otočné51,47 %1,47 %  
kolmo na směr jízdy10,29 %0,29 %  

Graf

4. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k ostatním cestujícím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tváří v tvář16548,53 %48,53 %  
tváří v zad14542,65 %42,65 %  
tváří mimo prostor s cestujícími (do zdi)308,82 %8,82 %  

Graf

5. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k oknu/uličce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
u okna30288,82 %88,82 %  
u uličky308,82 %8,82 %  
jiné51,47 %1,47 %  
uprostřed30,88 %0,88 %  

Graf

6. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k toaletám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
co nejdále22265,29 %65,29 %  
co nejblíže11834,71 %34,71 %  

Graf

7. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k restauračnímu vozu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
co nejdále17551,47 %51,47 %  
co nejblíže16548,53 %48,53 %  

Graf

8. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k délce vlaku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
co nejblíže k prostředku17250,59 %50,59 %  
co nejblíže ke konci9026,47 %26,47 %  
co nejblíže k začátku7822,94 %22,94 %  

Graf

9. Proč volíte právě toto místo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bezpečnost52,53 %1,47 %  
nevim42,02 %1,18 %  
je mi to jedno31,52 %0,88 %  
Zvyk31,52 %0,88 %  
vyhovuje mi 21,01 %0,59 %  
Kvůli nehodě21,01 %0,59 %  
jen tak21,01 %0,59 %  
proto21,01 %0,59 %  
bezpecnost21,01 %0,59 %  
???21,01 %0,59 %  
ostatní odpovědi Rád počúvam zvuky rušňa. :)
Volím místo dle aktuálně řazeného vozu..
Místo na konci/začátku volím kvůli nižšímu obsazení, to samé i pro jídelní vůz - na opačném konci soupravy bude více volných míst. Místo dál od záchodu - záchody bývají na krajích vozu a dynamické účinky jízdy vozidla jsou nejklidnější uprostřed
Vetsinou je na konci nejvice mista
Volím první třídu v oddílovém provedení.
Řekl bych asi nejbezpečnější místo vlaku
Spíše preferuji vůz kde je nejméně lidí.
z bezpečnostních důvodů
rád koukám z okna a sleduji ostatní vlaky, nechci být otravován ostatními cestujícími
lepsi se kouka
Bývá nejméně obsazené.
proč ne
Na konci obvykle bývá prázdnější vůz
Volím místo dle zastavení vlaku a dle volných míst
V případě havárie
Je mi to jedno (tato možnost zde bohužel není, opravdu je mi úplně jedno, kolik míst sedím od toalety, kolik vozů mě dělí od bistrovozu či jestli sedím v prvním či posledním voze).
Je to takové nejlepší
Protože do vozu se nastupuje ze dvou stran
Začátek vlaku bývá prázdný, až na vyjímky.
Nemam pro toto vysvetleni
Je tam nejvíce lidí
každý se hrne k prostředku
Je tam méně lidí
kompromis, není to ale podstatné
Protože je to nešťastně položená otázka. Volím takové místo, které je v daném vlaku nejdále od podchodů/úrovňových přechodů a tudíž je nejméně zaplněné ostatními cestujícími. Statisticky je to vzhledem k zastavování vlaků čelem k sobě na stanicích s úrovňovými přechody právě místo vzadu.
Volím to místo, kde je vůz 1. Třídy
možná že je to zvyk.
Protože uprostřed je obvykle řazen vůz s oddíly
Protože je tam víc prázdno.
Je velká šance, že bude vůz ve stanici nejblíž podchodu.
Vybírám místo podle místa výstupu. Taková možnost tam není, tak jsem zvolil tuto
Často cestujem s RJ do Prahy v Bussiness
Líbi se mi tam
ze zvyku
nevím, není to pravidelné, volím i podle řazeného vagonu
sednu si tam, kde je volno, nicméně v odpovědích tahle možnost není
je mi to úplně jedno
Volím místo s ohledem na nástupiště na výstupní stanici, někdy uprostřed jindy na konci (stejně tak nejraději volím místo, kde je nejméně obsazeno a nedívám se na to, zda to je po směru jízdy nebo proti...)
Na mnou používané trase vyhledávám určitý typ vozu.
Není možnost zvolit, že je mi to jedno. Na tohle většinou vůbec neberu ohledy...
protože chci prostě sedět po směru a opírat si hlavu o okýnko :-)
Některá nástupišti jsou kratší a mám strach že bych musel vystupovat mimo nástupiště.
Rád koukám na vlnící se soupravu
Nejkratší cesta po nástupišti.
Předpoklad více volných míst v takovém vagone
Vůz 1. třídy zpravidla na začátku vlaku (resp. na konci)
Protože na otázky 6,7,8 vám chybí (pro mne nejpravděpodobnější) varianta "je mi to jedno" :)
Kvůli hluku, když se krabatí plechy při srážce.
Protoze je mi to jedno. V zasade nastupuju tam, kde zrovna stojim na nastupisti, a nasledne couram vlakem, dokud nejdu dostatecne volny prostor. Jinymi slovy, odpovedi u otazek 6, 7 a 8 zni "je mi to jedno", pripadne "kde je nejvolneji".
je mi to jedno - záleží jak vlak přijede
Záleží na řazení vlaku.
Je mi to spíše jedno, záleží jaké jsou řazeny vozy v soupravě
Náhoda
záleží na tom, jak je vlak řazen, je mi to vcelku jedno.
Chci vidět z okna, být v kupé a mít blízko do jídelňáku. Ostatní není důležité.
Podle toho, kde je volno, často bývá začátek vlaku volnější.
chybí mi možnost že mi je to jedno
Nevolím podle tohoto parametru, spíše podle obsazenosti nebo typu vozu, případně blízkosti jídelního vozu
možnost pozorovat z okna v obloucích soupravu
Rád se dívám z okna, a když zrovna nepozoruji okolní krajinu, lépe se mi u okna spí nežli uprostřed nebo u uličky.
z hlediska havárie
Aby mi nezbývaly jen jedny jediné dveře ven.
Kvůli přehlednosti.
stavi ve stredu nastupiste
dálkovým vlakem jezdím zcela výjimečně, ale rád se koukám do kraje, často běhám na záchod, rád se občerstvím, ale bezpečnější je prostředek vlaku při případné srážce. Což je ale trošku v rozporu s blízkostí jídeláku, který zpravidla bývá na začátku, nebo na konci. Nesnáším openspace vlaky, mám rád klasická kupé. To je pro mě synonymem vlaku, proto jej mám raději, než busy. Druhou třídu volím čistě z ekonomických důvodů, jinak bych samozřejmě peferoval 1. třídu. 0. třída je pro mě neznámý pojem
Po vyhodnocení několika MU
pocit větší bezpečnosti v případě nárazu, případně blízkost podchodu na nástupišti při výstupu
U nepovinně místenkových vlaků je tam zpravidla vlak méně obsazený
cítím se bezpečněji
Z důvodu bezpečnosti
Cítím se tam nejlépe. Nicméně většinou nevolím a místa nevybírám bývám ráda, že necestuji nastojáka. :-)
Případná dostupnost jídelního vozu, mnohdy nejbližší k východu z nástupiště...
Preferuji místo po směru jízdy, v případě jízdy se spolucestujícími vedle sebe resp. pohromadě, raději u okna. Ostatní parametry pro mě obvykle nejsou důležité.
Podchody jsou obvykle uprostřed nástupišť
přijde mi nejbezpečnější v případě nehody
Vidím název stanice když vlak do ní vjíždí
Zastavovování ve stanici
Neřeším který vagon, ale kde je místo...
myslím, že tam snáz najdu místo.
Občas se dívám na trať za vlakem, bývá tam i volněji
děsný dotazník
cestuji sama, jsem introvert, takže nemám zájem o komunikaci se spolucestujícími, naopak se ráda v klidu věnuji práci nebo odpočinku (vzdálenost míst častého pohybu - restaurační vůz nebo toaleta), po směru jízdy - při dálkových cestách se příjemněji sleduje krajina (jinak je mi to celkem jedno), většinou volím samostatnou sedačku, takže je u okna i u uličky, a uprostřed vlaku z důvodu nejmenšího ohrožení cestujících - krajní části mohou být demolovány při srážce, vykolejení atd.
Protože jste tam neměli volbu "je mi to jedno"
z vytipovaného postřehu, kde sedá nejméně ostatních cestujících. Tedy tam snad budu sama
bezpečnost v případě kolize
největší šance volného kupé
Uvedené místo volím proto, že mi dotazník neumožnil jinak odpovědět. Tedy že některé z parametrů buďto nesleduji (jsou mi fuk, například jestli jedu v prvním nebo posledním vagóně) nebo mi to nedovolilo napsat jinou správnou odpověď.
nejméně lidí
nejméně cestujících, nejvíc možností získat volné místo, neboť stádo nastupuje vždy doprostřed, neb tam, kde jim zrovna zastaví vůz před nostem
Na některých nádražích jsou nástupiště hodně dlouhá a nechci vystoupit na konci nástupiště.
Je to prostřední odpověď....pokud mohu rozvinout, tak si místo (vpředu/vzadu) volím podle toho, kam jedu (kde se nachází při zastavení vlaku východ) nebo pokud musím přestupovat, tak volím místo co nejblíže podchodu nebo toho, jak je v té stanici organizováno zastavování vlaků (samozřejmě pokud je mi to známo)
Toto místo s emi jeví z hlediska bezpečnosti jako nejlepší.
Prostředek soupravy, mám na mysli lehčí vozy kateg. IC, EC i soupravy RailJet jsou nejbezpečnější uprostřed.
Chybi mi odpoved "Je mi to jedno."
U odlehčených souprav IC, EC RailJet apod jsou to nejbezpečnější místa
U odlehčených souprav IC, EC Railjet apod je to nejbezpečnější místo
Volil bych místo strojvedoucího, ale když není k dispozicii tak aspoň pocit, že jsem za lokomotivou. Jinak tvari tvar jen, kdyz je k dispozicii kupe, jinak tvari vzad, a poôoha kupe od WC neni az tak podstatna pokud vyslovene nesmrdi.
docházková vzdálenost peronu
sem šotouš :D
je mi to v podstatě jedno
já ani nevím, prostě jsem zvyklý chodit dozadu
je tam nejmene lidi
Protože jste nedalo na výběr bez preferencí.
Zastavuje na žst v dobrej polohe k výstupištiam-východom
Kam potrebuji je to blizko a u okna mam vyhled
pocit bezpeečnosti
Nejcastejsi obsluha minibaru
blízkost k východum
Ze zvyku. Bývá tam méně lidí.
Volím vůz, kde si mohu sednout ideálně bez toho, aby někdo seděl naproti mně a kde si můžu natáhnout nohy (trpím bolestmi kolen při dlouhém sezení). Jestli je takové místo na začátku nebo konci vlaku je mi jedno, ale blíže ke konci bývá více volných míst.
V oddielovom kupe existuje možnosť dohľadu nad batožinou, ked si chcem odskočiť. V smere jazdy a pri okne je zaujímavejšie sledovať krajinu. Je príjemnejšie sa dívať na nejakú tvar naproti než cumiet do sedadla.
otazky 6, 7 a 8 - je mi to jedno, ale ta moznost tam nebyla
Ani konec, ani začátek...
Mělo by být nejvíce bezpečné při nárazu
Protoze mi bylo vnuceno autorem
pohodlí (většinou nastoupím tam, kde stojím na nástupišti;)
je to jak kdy, záleží ze kterého nástupiště vlak vyjíždí, potom jdu úplně dopředu, nebo dozadu, kde nestojí tolik lidí, takže vím, že vagon nebude tak nacpaný
se mi zdá bezpečnější
Chybí mi odpoveď, nezáleží mi na tom.
je mi to příjemné
Nejraději poslední vagón
většina lidí si sedne hned na první volné místo co najde, a dverře bývají na krajích souprav
mám rád zvuk rušňov
Z dôvodu prístupu k podchodu
Menej ľudí
Vybírám kompromis mezi koncem a začátkem vlaku. Vlastně vždy záleží na typu vozu a volných místech, takže mi je toto kritérium je mi jedno.
najmenej ludi
Pretože ak cestujem z Bratislavy do Trnavy, a sedím v čo najposlednejšom vozni zaradenom v súprave premňa to má takú výhodu, že nemusím zbytočne chodiť cez celý perón k podchodom a šetrím tým čas, pretože posledné vozne vlaku idúceho z Bratislavy smerom na Leopoldov zastavujú vždy čo najbližšie pri podchodoch.
kvůli focení když je vidět lokomotiva v oblouku
největší komfort pro mě
Viac voľného miesta.
Bývá tam volněji, a v průměru bezpečněji než na začátku vlaku.
hneď po východe z podchodu prídem k dverám ku môjmu miestu
podľa stanice, do ktorej idem a toho, či tam prestupujem
zpravidla méně obsazené
Aby tam bylo co nejméně lidí
Volím vždy místa ve voze 2. třídy, který je na začátku nebo na konci vlaku - obvykle zde bývá méně cestujících než uprostřed
kúpečko, za mašinou, v smere jazdy čo viac si priať. :D
velkoprostor
sledovanie vlaku ako takého
abych mohl fotit vlak s lokomotivou v nejdelší dlžce
záleží na stanici kde nastupuji a vystupuji s ohledem n redukci času při příchodu k vlaku
mám subjektivní dojem, že je to nejbezpečnější místo ve vlakové soupravě vlaku
protože tam není možnost *je mi to jedno, volové
pretože prvý vozeň v nepárnych rýchlikoch ZSSK Bratislava - Košice (601, 603. atď) a posledný vozeň v párnych rýchlikoch ZSSK Košice - Bratislava (602, 604, atď) býva obsadený najmenej, je tu najvyššia šanca nájsť si voľné miesto na sedenie
Podvědomě
pozorovanie z posl.vozu
přijde mi nejbezpečnější
je mi to jedno-tato varianta chybý
Protože je tam většinou nejméně lidí.
kvoli bezpeciu
zvuky lokomotivy miluji
Bezpeci
Korekce odpovědí: je mi jedno, jak daleko jsem od jídeláku. Ve vlaku se službou koukání z kabiny strojvedoucího během přepravy sedím raději vpředu. U dlouhých vlaků na klikatých tratích vzadu. Mám rád uličku.
největší klid a soukromí + výhled (vzdálenost od toalet a jídelního vozu běžně neřeším)
Obecně, ve středu vlaku není takový frmol a tolik lidí, podle mých zkušeností.
Málo lidi
jezdí tam málo lidí
pozoruji vedení vlaku
nikdy jsem nad tím nepřemýšlel a něco jsem vybrat musel
je většinou nejblíž
Pokud se vagóny odpojují, chci mít jistotu, že budu moci dál sedět tam kde jsem a nebudu muset přebíhat dopředu, kde je vždy hodně lidí.
pocit bezpečí
Kdyby se neco stalo
nevím pocit
Hodně místa
Nevim, ze zvyku
protože tam není odpověď "je mi to jedno". U většiny otázek by být měla. Mně je jedno nejen tohle, ale i vzdálenost od záchodů, od restauračního vozu atd.
protože tam nebyla jiná možnost
Sedám si podle toho, kde vlak zastaví u nástupiště.
blíže východu
17186,36 %50,29 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Který přepravní komfort v dálkovém denním vlaku volíte?

2. Které interierové řešení v dálkovém denním vlaku volíte?

3. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu ke směru jízdy?

4. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k ostatním cestujícím?

5. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k oknu/uličce?

6. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k toaletám?

7. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k restauračnímu vozu?

8. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k délce vlaku?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Který přepravní komfort v dálkovém denním vlaku volíte?

2. Které interierové řešení v dálkovém denním vlaku volíte?

3. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu ke směru jízdy?

4. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k ostatním cestujícím?

5. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k oknu/uličce?

6. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k toaletám?

7. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k restauračnímu vozu?

8. Které místo k sezení v dálkovém denním vlaku volíte ve vztahu k délce vlaku?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Chovanec, I.Volba místa k sezení ve vlaku (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://volba-mista-k-sezeni-ve-vlak.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.