Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Volba mobilního operátora

Volba mobilního operátora

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Filip Caka
Šetření:09. 01. 2023 - 16. 01. 2023
Počet respondentů:60
Počet otázek (max/průměr):25 / 16.6
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:60,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:17
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Doatzník si klade za úkol získat informace spojené s volbou mobilního operátora u mladých lidí 18-28 let a jejich loajalitou k němu. 

Odpovědi respondentů

1. Je váš věk mezi 18-28?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5185 %85 %  
Ne915 %15 %  

Graf

2. Jste soukromým klientem telefonního operátora v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4894,12 %80 %  
Ne35,88 %5 %  

Graf

3. Hodláte se stát soukromým klientem telefonního operátora v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne266,67 %3,33 %  
Ano133,33 %1,67 %  

Graf

4. Využíváte předplacenou kartu či tarif?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Tarifotázka č. 6, Předplacenou kartuotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tarif3981,25 %65 %  
Předplacenou kartu918,75 %15 %  

Graf

5. Uveďte důvod, proč preferujete předplacenou kartu před tarifem

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

Finance

Je to bez závazku

levnější

nevolam

protože

Protože jsem línej to měnit na tarif a celkem mi to vyhovuje.

skoro nevolám, za rok utratím 600,- jen kvůli obnově kreditu

úspora

6. Co je pro vás klíčové při výběru služby mobilních operátorů

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kombinace volání, sms a dat2653,06 %43,33 %  
Množství internetových dat1326,53 %21,67 %  
Nabídka volání a sms714,29 %11,67 %  
co nejdelší platnost kreditu12,04 %1,67 %  
kvalita a dostupnost signálu12,04 %1,67 %  
Rodinny spolecny tarif12,04 %1,67 %  

Graf

7. Co je pro vás důležitějším faktorem při volbě operátora

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena4081,63 %66,67 %  
Kvalita služeb918,37 %15 %  

Graf

8. Myslíte si, že jsou služby v ČR předražené?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím2857,14 %46,67 %  
spíše souhlasím1326,53 %21,67 %  
nevím612,24 %10 %  
spíše nesouhlasím24,08 %3,33 %  

Graf

9. Kolik korun českých měsíčně jste ochotni za služby mobilního operátora zaplatit.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
301-6001734,69 %28,33 %  
101-3001122,45 %18,33 %  
601-8001122,45 %18,33 %  
0-100714,29 %11,67 %  
800-120024,08 %3,33 %  
1200 a více12,04 %1,67 %  

Graf

10. Je pro vás důležité uzavřít smlouvu bez závazku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím2448,98 %40 %  
spíše souhlasím1428,57 %23,33 %  
nevím612,24 %10 %  
spíše nesouhlasím36,12 %5 %  
nesouhlasím24,08 %3,33 %  

Graf

11. Zavázali byste se u mobilního operátora pro získání slevy na mobilní zařízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3775,51 %61,67 %  
Ano1224,49 %20 %  

Graf

12. Je pro vás důležitá kvalita péče o zákazníka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4081,63 %66,67 %  
Ne918,37 %15 %  

Graf

13. Vyberte preferovaný způsob komunikace s telefonním operátorem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Skrz mobilní či webovou aplikaci2142,86 %35 %  
Prostřednictvím telefonické komunikace1530,61 %25 %  
Na kamenné pobočce operátora816,33 %13,33 %  
Emailovou komunikací510,2 %8,33 %  

Graf

14. Využíváte u mobilního operátora jiných služeb než telefonní služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 15, Neotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3469,39 %56,67 %  
Ano1530,61 %25 %  

Graf

15. Jaké další služby máte zakoupené u telefonních operátorů?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Internet

internet a tv programy

internet pro domácnost

Internet, TV

Net, tv

SMS platba

tv, data

Wifi

Wifi

16. Preferujete mít služby jako je telefon, televize a internet na doma pod jedním operátorem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1066,67 %16,67 %  
Ano533,33 %8,33 %  

Graf

17. Máte tyto služby pod jedním operátorem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1173,33 %18,33 %  
Ano426,67 %6,67 %  

Graf

18. Proč jste zvolili právě svého operátora a jaký to je?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ani nevím

cena

Doporučení, T-mobile

je levný

Jsme u něj již 10 let a jsme spokojeni

kaktus, cena

Kvůli výhodně nabídce. O2

Mobil cz a Vodafone, data a studentský balíček

Nejlevnější

O2

O2

O2 - zvyk

oskar

Protože se zrovna předplacená karta válela doma a potřeboval jsem něco rychle po ztrátě mobilu. Mobil.cz

Přišla s lepší cenovou nabídkou, než konkurence.

Rodinny tarif

Stále jsem příživník na tarifě rodičů

T-mobile - benefit v zaměstnání matky (tarif pro 5 členů rodiny)

T-mobile - studentské slevy

T-mobile, nemam konkrétní důvod

T-Mobile, stabilní firma s vysokou úrovní pokrytí, dobrým zákaznickým servisem a kvalitními službami i v rámci celé EU

T-Mobile. Jsou to nechutné kurvy, které mají zákazníka u prdele, ale pořád to z dostupných možností vychází nejlíp.

Tmobile na telefony o2 na wifi, cena, zkušenosti

Vodafone - dobrá cena

Vodafone - je u něj celá rodina

Vodafone - měl v té době nejlepší nabídku

Vodafone - využívám firemní tarif pro rodinné příslušníky zaměstnanců

Vodafone a kvůli ceně

Vodafone- studentská sleva

Vodafone, cena

Vodafone, z důvodu výhodné nabídky pro rodinu (máme tarif všichni dohromady)

Vodafone(tehdy oskar). Nebyla to moja volba, tarif u tohoto operátora mi zařídili rodiče v roce 2002

VPN Family pod O2. Zaměstnanecký tarif, který je levnější a O2 má největší pokrytí signálem v ČR.

19. Kolik let jste klientem u svého stávajícího operátora?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6-10 let1734,69 %28,33 %  
Více než 10 let1632,65 %26,67 %  
3-5 let1020,41 %16,67 %  
1-2 roky48,16 %6,67 %  
Jeden rok24,08 %3,33 %  

Graf

20. Změnili jste někdy svého operátora?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 21, Neotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3265,31 %53,33 %  
Ne1734,69 %28,33 %  

Graf

21. Jaký byl důvod změny operátora?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Balíček služeb.

byl drahý

Cena

cena

cena

Cena

cena služeb

Cena, kvalita

Cena, možnost většího objemu mobilních dat

kvalita služeb a pokrytí

Kvalita služeb, dostupnost signálu, cena.

Lepší nabídka

Lepší tarif

Nevim

Nic důležitýho.

Oparátora jsem v průběhu života měnila vícekrát, zde jsou důvody: - původní T-mobile mi z důvodu nedobití kreditu zrušil telefonní číslo - získala jsem sim kartu zdarma k internetu (O2) - vyhledání nejvýhodnějšího tarifu s daty (Vodafone) - přechod zpět k T-mobilu kvůli rodinnému tarifu v zaměstnání matky

pracovní

Prestahovanie do ČR - Orange na Vodafone

Sezónní nabídky konkrece

Výhodnější nabídka, přechod z kreditu na tarif

Vysoká cena za tarif.

Změnu jsem neprovedla jí

zujmtbr

22. Zůstali jste u operátora, který vám zřídili zákonní zástupci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2551,02 %41,67 %  
Ne2448,98 %40 %  

Graf

23. Co byste od mobilních operátorů uvítali, co vám chybí?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

.

Adekvátní ceny.

ceny jako ve světě

Častější výměna routeru, nebo setoboxu

Idk

Konec účtování dat podle objemu - nastavení jedné ceny bez FUP, jako na pevné připojení.

Lepsi pokryti vysokorychlostnim internetem, kvalitnejsi hovory, nizsi ceny za sluzby

Lepší ceny

Lepší ceny

lepší ceny

lepší dostupnost internetu a přenosovou rychlost

Levná neomezená data

Levné služby. Nepotřebuji podporu, dealery, kamenné prodejny a nic dalšího - jen levný tarif a fungující síŤ.

Levnejsi sluzby

Levnější internet.

Levnější tarif

Levnější tarify, více dat

Možno jednoduchšia komunikácia online

nebýt nejdražší v EU

Některá místa v Praze (10 minut od metra) nezvládají zavést 5G

Nic

Nic

Nic

Nic

Nic

nic

Nic mě nenapadá

Nic víc nepotřebuji, vše mám

nízké ceny, tarify bez závazku, bez dat

Nižší cena

nižší cena, více dat

Nižší ceny

Nižší částky, oproti EU máme hrozně vysoké ceny za služby

operátor se obvykle nesnaží získat individuální zpětnou vazbu, větší zájem / orientaci na zákazníka a tím pádem zlepšování (nikoli zlevňování) služeb

péče o stávající zákazníky větší než o nové, které přetáhnou

peníze

Rychlejší komunikace se zákazníky

Seriózní přístup k zákazníkovi

Sleva

Slevy

slevy

Snížení cen

Upřímně nevím

Větší flexibilitu tarifů

Volné minuty v zahraničí

Vše

Zlevnění.

24. Jaký je vaše pohlaví?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Můž2655,32 %43,33 %  
Žena2144,68 %35 %  

Graf

25. Do jaké měsíční příjmové skupiny patříte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 000-30 000 Kč1531,91 %25 %  
0-10 000 Kč1123,4 %18,33 %  
11 000-20 000 Kč817,02 %13,33 %  
31 000-40 000 Kč714,89 %11,67 %  
41 000 Kč a více612,77 %10 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Využíváte předplacenou kartu či tarif?

  • odpověď Tarif:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 8. Myslíte si, že jsou služby v ČR předražené?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 601-800 na otázku 9. Kolik korun českých měsíčně jste ochotni za služby mobilního operátora zaplatit.
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 11. Zavázali byste se u mobilního operátora pro získání slevy na mobilní zařízení?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 20. Změnili jste někdy svého operátora?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žena na otázku 24. Jaký je vaše pohlaví?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 21 000-30 000 Kč na otázku 25. Do jaké měsíční příjmové skupiny patříte?

14. Využíváte u mobilního operátora jiných služeb než telefonní služby?

  • odpověď Ano:
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 16. Preferujete mít služby jako je telefon, televize a internet na doma pod jedním operátorem?
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 17. Máte tyto služby pod jedním operátorem?

16. Preferujete mít služby jako je telefon, televize a internet na doma pod jedním operátorem?

  • odpověď Ne:
    • 5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 17. Máte tyto služby pod jedním operátorem?

17. Máte tyto služby pod jedním operátorem?

  • odpověď Ne:
    • 5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 16. Preferujete mít služby jako je telefon, televize a internet na doma pod jedním operátorem?

20. Změnili jste někdy svého operátora?

  • odpověď Ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 22. Zůstali jste u operátora, který vám zřídili zákonní zástupci?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Je váš věk mezi 18-28?

2. Jste soukromým klientem telefonního operátora v ČR?

4. Využíváte předplacenou kartu či tarif?

6. Co je pro vás klíčové při výběru služby mobilních operátorů

7. Co je pro vás důležitějším faktorem při volbě operátora

8. Myslíte si, že jsou služby v ČR předražené?

9. Kolik korun českých měsíčně jste ochotni za služby mobilního operátora zaplatit.

10. Je pro vás důležité uzavřít smlouvu bez závazku?

11. Zavázali byste se u mobilního operátora pro získání slevy na mobilní zařízení?

12. Je pro vás důležitá kvalita péče o zákazníka?

13. Vyberte preferovaný způsob komunikace s telefonním operátorem

14. Využíváte u mobilního operátora jiných služeb než telefonní služby?

16. Preferujete mít služby jako je telefon, televize a internet na doma pod jedním operátorem?

17. Máte tyto služby pod jedním operátorem?

19. Kolik let jste klientem u svého stávajícího operátora?

20. Změnili jste někdy svého operátora?

22. Zůstali jste u operátora, který vám zřídili zákonní zástupci?

24. Jaký je vaše pohlaví?

25. Do jaké měsíční příjmové skupiny patříte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Je váš věk mezi 18-28?

2. Jste soukromým klientem telefonního operátora v ČR?

4. Využíváte předplacenou kartu či tarif?

6. Co je pro vás klíčové při výběru služby mobilních operátorů

7. Co je pro vás důležitějším faktorem při volbě operátora

8. Myslíte si, že jsou služby v ČR předražené?

9. Kolik korun českých měsíčně jste ochotni za služby mobilního operátora zaplatit.

10. Je pro vás důležité uzavřít smlouvu bez závazku?

11. Zavázali byste se u mobilního operátora pro získání slevy na mobilní zařízení?

12. Je pro vás důležitá kvalita péče o zákazníka?

13. Vyberte preferovaný způsob komunikace s telefonním operátorem

14. Využíváte u mobilního operátora jiných služeb než telefonní služby?

16. Preferujete mít služby jako je telefon, televize a internet na doma pod jedním operátorem?

17. Máte tyto služby pod jedním operátorem?

19. Kolik let jste klientem u svého stávajícího operátora?

20. Změnili jste někdy svého operátora?

22. Zůstali jste u operátora, který vám zřídili zákonní zástupci?

24. Jaký je vaše pohlaví?

25. Do jaké měsíční příjmové skupiny patříte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Caka, F.Volba mobilního operátora (výsledky průzkumu), 2023. Dostupné online na https://volba-mobilniho-operatora.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.