Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Aktivní trávení volného času a vzdělávání seniorů

Aktivní trávení volného času a vzdělávání seniorů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eva Váňová
Šetření:11. 12. 2013 - 28. 12. 2013
Počet respondentů:104
Počet otázek (max/průměr):15 / 15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:54,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Obracím se na Vás s žádostí o vyplnění dotazníku, který se zabývá volnočasovými aktivitami a vzděláváním seniorů.

Odpovědi respondentů

1. Uveďte prosím Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6966,35 %66,35 %  
muž3533,65 %33,65 %  

Graf

2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou4644,23 %44,23 %  
vysokoškolské3432,69 %32,69 %  
vyučen/a bez maturity1918,27 %18,27 %  
základní54,81 %4,81 %  

Graf

3. Kde v současné době bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v obci do 10 tis. obyvatel4240,38 %40,38 %  
v obci o velikosti 50 - 100 tis. obyvatel3331,73 %31,73 %  
v obci o velikosti 10 - 50 tis. obyvatel1918,27 %18,27 %  
v obci nad 100 tis. obyvatel109,62 %9,62 %  

Graf

4. Co Vám přináší vzdělávání a aktivní trávení volného času? Prosím uveďte.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

obohacení, větší rozhled

Aktivní činnost,všeobecný přehled,přátele,znalosti,

Aktivní trávení volného času mi přináší především nové přátele. Ve městě, kde žiji, bydlím 11 let a za tu dobu jsem získala řadu přátel, se kterými se společně scházíme. Dost volného času trávím u PC, takže získávám další přátele nejen z našeho města.

Aktivní trávení volného času spočívá v procházkách se psem a práce s počítačem. Přináší mi odpočinek a radost.

aktivní život

bystřím si mozek

Být v "obraze" v oblastech, které mě zajímají. Volný čas aktivně trávím hlavně se svými vnučkami.

Celkový rozhled a zvýšení kvalifikace.Cestování a kondiční sport -nezrezavět !

cítím se lépe,

cizí jazyky a pohyb

cvičení mozku

Čas trávím prací ve vinici, v Sokole - nacvičováním sletových skladeb, cvičením, účastním se sokolských akademiií, navštěvuji country kroužekSe seniory se nevzdělávám

dobrý pocit

dobrý pocit

dobrý pocit z nepromarněného času, bystření mozkových závitů, všeobecný rozhled a vyrovnání se s výdobytky dnešní doby, udržení si tělesné kondice

dobře se cítím

hlavně aktivní trávení volného času - hýbu se a jsem s přátely

Hlidani vnoucat, prochazky se psem, jogging, klub senioru

informace

internet, U3V ,cselne krizovky a ostatni cetba

jelikož mě je 82 let tak ráda sleduji vzdělávací programy v televizi. Volný čas , zvlášť neděle trávím se svými dětmi, vnoučaty.V létě pracuji na zahrádce, peču dorty a zákusky.

Jen tak, když mě něco baví a chci vědět víc, zajímám se o to...

Knihy, filmy.

komunikace mezi lidmi, odborné diskuse

kontakt s lidima, udržení se v duševní kondici, seberealizace

kontakt s lidmi

kontakt s lidmi, dozvědět se něco nového

Kvalitní "výplň" volného času, rozvíjení dřívějších zájmů a aktivit, na které nebyl dříve čas.

Lepší schopnosti zvládat různé situace.

Myslím, že vzdělávání je velmi nutný aspekt života. Aby člověk byl musí si svoji existenci uvědomovat. Čím více ví, tím více si uvědomuje a tím více je jeho existence zajímavější a pro něho samého i jeho okolí příjemnější. Ne ovšem jednoduší, neboť čím více člověk ví tím má větší zodpovědnost. Aktivní trávení volného času, by člověku mělo přinášet především radost, ať už se jedná o cokoliv: sport, hudba, četba, duchovní osvěta či pitky do pozdních ranních hodin :-).

Návštěva kulturních akcí,cestování

nemam potrebu se vzdelavat

nemam potřebu

nemam potřebu

nevím

nevím, nikam nechodím

nevzdělávám se

nezajimam se

nic

nic

nic

nic

nové informace

nové poznatky v oboru,který jsem vystudovala,celkový přehled o dění kolem nás,pravidelným cvičením udržení kondice

o ničem nevím

odpocinek,odreagovaní

odreagování a uvolnění stresu

osobní rozvoj

osobní rozvoj, motivaci ke zdravému životnímu stylu a svobodu

pocit sebeuspokojení ze správného uplatňování v životě

Pocit uspokojení a pocit, že jsem udělala něco pro sebe.

pocit životní pohody a spokojenosti,také uspokojení z možnosti správně se orientovat ve společnosti a současném světě

Pohodu

pohodu a radost ze života

Poučení, nové informace, zábavu a nové přátele.

pozávání nových vě, informací, setkávání s přáteli

Poznání nových, zajímavých věcí.

práce na Pc, cvičení, lyžování , plavání, Klub historie a vlastivědy, geografie

radost

Radost a potěšení

radost a větší osobní rozhled, kontakt s lidmi

radost a zábavu

radost, nové poznatky,

radost; nove zazitky; pocit, ze to dokazu

relaxaci

Rozšiřuje obzory, baví, udržuje svěží, mohu být prospěšná druhým.

seberealizace, sebezdokonalování, výplň volného času

sebeuspokojení

setkání s přáteli

setkání s přáteli

setkání s přáteli

setkání s přátely, stejné zájmy-diskuze v oboru ( stejné koníčky)

setkání s vrstevníky, při aktivním pohybu se udržuji v kondici

Setkávání s přáteli, získávání nových poznatků

socialni kontakt

spíše nic, dívám se jen v televizi na naučné a výchovné pořady

Spokojenost se stylem a způsobem života v seniorském věku.

spokojenost, nápln času,zdraví

styk s lidmi

televize, počítač, četba

udržování fyzické i duševní kondice

Uspokojení

uspokojení ega

utect od stereotypu

velký stupeň životní spokojenosti

větší přehled a bystření mysli.

větší seberealizaci,lepší kondici

vlastní upokojení

Volný čas nemůžu trávit aktivně ze zdravotních důvodů.

Vychazky se psem, klub senioru

Vyplnění volného času, získávání nových znalostí, poznávání nových lidí

vyšší mzdu v zaměstnání

vyšší sebevědomí,pobyt mezi lidma

Vzdelanie-lepsie uplatnenie v praci. Volny cas travim aktivne na zahrade

Vzdělávám se pouze individuálně na internetu, cvičím tak mysl, která už začíná chřadnout.

vzdělávám se v rámi svého zaměstnání, aktivní důchodce

Vzdělávání mi přináší pocit sebenaplnění a částečně trávení volného času. Aktivní trávení volného času mi přináší uvolnění, relax, pocity pohody.

Vzdělávání mi umožňuje mít všeobecnější přehled, zvyšuje možnost komunikace s ostatními lidmi, možnost pomoci a poradit lidem při řešení jejich problémů a vnitřní uspokojení

Zábavu, oddych, poznávání nového, rozšíření znalostí a obzoru, atd.

zabijí čas

Zpříjemnění volného času a obohacení vědomostí

že ještě žiji

že jsem aktivní

život, náplň života, spoustu zajímavostí ze života, vědy, techniky, společnosti, historie, atd. atd.

5. Odkud získáváte informace o vzdělávacích aktivitách pro seniory?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
noviny, časopisy6360,58 %60,58 %  
televize, rádio5956,73 %56,73 %  
tiskoviny vydávané obecním, městským nebo krajským úřadem3836,54 %36,54 %  
veřejné vývěsky1514,42 %14,42 %  
internet87,69 %7,69 %  
nezískávám21,92 %1,92 %  
převážně na internetu10,96 %0,96 %  
web, osobní kontakty10,96 %0,96 %  
jak kdy...10,96 %0,96 %  
Vzdělávám se v Sokole10,96 %0,96 %  
internet, od přátel10,96 %0,96 %  
Klub hist. a vlast.,Un. tř. věku .........10,96 %0,96 %  
meilem10,96 %0,96 %  
internet, známí10,96 %0,96 %  
právní předpisy,odborná právní literatura, internet10,96 %0,96 %  
intenet "Seznam.cz"10,96 %0,96 %  
kdo hledá najde10,96 %0,96 %  
PC10,96 %0,96 %  
od kamarádů10,96 %0,96 %  
Od známých10,96 %0,96 %  
nezajímám se10,96 %0,96 %  
nemám takové informace10,96 %0,96 %  

Graf

6. Jak často se věnujete vzdělávacím aktivitám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
týdně3432,69 %32,69 %  
účastním se akcí nepravidelně2725,96 %25,96 %  
neúčastním se žádných akcí2019,23 %19,23 %  
denně1817,31 %17,31 %  
měsíčně54,81 %4,81 %  

Graf

7. Jaké formy vzdělávání nejčastěji vyhledáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
návštěva kulturních akcí6360,58 %60,58 %  
cestování4745,19 %45,19 %  
besedy, přednášky4341,35 %41,35 %  
řízená diskuze na dané téma1817,31 %17,31 %  
nemám zájem se vzdělávat1312,5 %12,5 %  
U3V21,92 %1,92 %  
samostudium21,92 %1,92 %  
internet10,96 %0,96 %  
turistika10,96 %0,96 %  
pořady v televizi10,96 %0,96 %  
výuka v U3V10,96 %0,96 %  
internet a knihovna10,96 %0,96 %  
kupuji si literaturu a čtu, knihy, časopisy10,96 %0,96 %  
jazykový kurz10,96 %0,96 %  
Jak kdy... viz otázka 4.10,96 %0,96 %  
vzdělávám se sama v grafice na počítači10,96 %0,96 %  
U3V, internet, knihy10,96 %0,96 %  
samostudium z literatury10,96 %0,96 %  
v zaměstnání a doma10,96 %0,96 %  
internetová setkání a besedy10,96 %0,96 %  
vlastní samostudium, konference, internet, knihovny, atd10,96 %0,96 %  
Univerzita třetího věku10,96 %0,96 %  
televize, rádio, diskuze s dcerou10,96 %0,96 %  
diskuse s kamarády10,96 %0,96 %  
online kurz- internet10,96 %0,96 %  
poslech lidových mouder u nás v hostinci :-)10,96 %0,96 %  

Graf

8. Znáte pojem „univerzita třetího věku“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale nezajímá mě to4240,38 %40,38 %  
ano, se studiem mám osobní zkušenost2826,92 %26,92 %  
ano, plánuji studium2625 %25 %  
neznám87,69 %7,69 %  

Graf

9. Čím jste motivován ke studiu na „univerzitě třetího věku“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
potřeba kontaktu s lidmi4240,38 %40,38 %  
nemám motivaci3735,58 %35,58 %  
vylepšení psychické kondice2927,88 %27,88 %  
seberealizace2322,12 %22,12 %  
potřeba záskávání nových informací2221,15 %21,15 %  
potřeba získávání nových informací2019,23 %19,23 %  
toto studium považuji za určitou prestiž1211,54 %11,54 %  
nestuduji21,92 %1,92 %  
získávání nových přátel10,96 %0,96 %  
Utv nestuduji10,96 %0,96 %  
Toto studium mne nezajímá10,96 %0,96 %  
nepotřebuji, cíleně si vybírám své informace a témata vzdělvání a návaznost na praxi10,96 %0,96 %  
společnost a spolupráce s kamarády10,96 %0,96 %  

Graf

10. V jaké oblasti byste se rád vzdělával/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
počítače a internet4543,27 %43,27 %  
cizí jazyky3432,69 %32,69 %  
historie a umění3432,69 %32,69 %  
zdravý životní styl3129,81 %29,81 %  
stát a právo2019,23 %19,23 %  
nechci se vzdělávat1615,38 %15,38 %  
ruční práce a kutilství1615,38 %15,38 %  
zdravověda10,96 %0,96 %  
psychologie pedagogika10,96 %0,96 %  
filozofie, teologie10,96 %0,96 %  
O co mám zájem, vzdělávám se sama...10,96 %0,96 %  
v podstatě ale nemám tu možnost10,96 %0,96 %  
z oblasti kriminalistiky10,96 %0,96 %  
zdravotnictví, psychologie10,96 %0,96 %  
nechci konkrétní obor10,96 %0,96 %  
další zajímavé oblasti, technika, společenské vědy, první pomoc, atd., atd.10,96 %0,96 %  
pečení dortů,zákusků10,96 %0,96 %  
nemám nic vyhraněno, ve všem10,96 %0,96 %  
křesťanství10,96 %0,96 %  
nevém10,96 %0,96 %  
nic nepostradam10,96 %0,96 %  

Graf

11. Jak hodnotíte nabídku vzdělávacích aktivit pro seniory ve Vašem kraji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je dostačující5956,73 %56,73 %  
o nabídky nemám zájem2826,92 %26,92 %  
nabídka neuspokojuje mé požadavky109,62 %9,62 %  
nabídek je příliš, neorientuji se v nich76,73 %6,73 %  

Graf

12. Kdo by se podle Vašeho názoru měl nejvíce věnovat oblasti vzdělávání seniorů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obce a města4442,31 %42,31 %  
univerzita třetího věku3331,73 %31,73 %  
neziskové organizace1312,5 %12,5 %  
nevím21,92 %1,92 %  
soukromé společnosti21,92 %1,92 %  
krajský úřad21,92 %1,92 %  
všechny výše uvedené spolky10,96 %0,96 %  
kluby seniorů a důchodců10,96 %0,96 %  
neuvažovala jsem o tom10,96 %0,96 %  
kdokoliv je ochotný, školy mají velký potenciál, ale nechtějí vzdělávat při zaměstnání nebo ze zájmu10,96 %0,96 %  
vlastní rodina, obetí, pohlazení, lásky, nikdo nenahradí10,96 %0,96 %  
seniori10,96 %0,96 %  
všichni uvedení10,96 %0,96 %  
všichni10,96 %0,96 %  

Graf

13. Které nabídky vzdělávacích aktivit pro seniory postrádáte? Prosím uveďte.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

V malé obci není téměř nic,je nutno dojíždět, což se prodražuje, pro seniora příliš drahé.

akce poznávací zájezdy cenově dostupné, ne předváděcí akce.

astronomii

besedy

besedy o cestovaní právní poradenství

besedy přednašky

besedy,prednašky

cestování

cizí jazyky

cvičení

cvičení pro seniory

Dosud jsem v zaměstnání. Proto nepostrádám.

elektronika

hudební

já nejsem senior :D

jak se bránit šmejdům

jazykove kurzy

jazykové vzdělání pro seniory

jazyky

jsem spokojená

jsem ze zemedelstvi osetrovani a pestovani stromu a vinice

jsou dostačující

kdo chce vždy si něco v nabídce vybere

Kluby seniorů ve městě

Kulturní vyžití v obci.

Málo možností sportovních aktivit

méně cenově dostupné

Myslím si, že kdo chce, tak si vždy něco najde.

myslím, že každý si najde to, co je mu blízké, co ho zajímá

myslím, že žádnou

nabídka dostatečné

nabídky jsou dostačující

ne

Nemam prehlad

nemám přehled

nemam zajem

nenáročné aktivity na internetu

nepostrádám

nepostrádám

nepostrádám

nepostrádám

Nepostrádám žádné aktivity,já sama si najdu,co mě zajímá.Mělo by se pořádat víc jednodenních jednoduchých zájezdů pro seniory,aby se necítili sami. Není každý komunikativní tak jako já,aby se orientoval v nabídce.Občas se setkávám s tím,že si lidé stěžují na to,že jsou sami.Chtělo by to nějaký zájezd do okolí a nějakou besedu,třeba i se zpěvem.Hlavně pravidelně.

nepostrádám, záleží na aktivitě každého samého

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevim

nevím

nevím

nevím

Nevím, příliš to nemám zmapované.

nezajímám se

nezajímám se

nezajímám se

nezajimam se

nic mne nenapadá - spíš se bojím, že důchodu se současní čtyřicátníci již nedožijí.

Nic nepostrádám.

nic se mi nevybavuje

Panelové diskuze na odborné témata. Možnot předávaní zkušenosti mladým.

počítačová gramotnost, cizí jazyky

pohybové

Posezeni u kavy a caje

Postrádám možnost setkávání se seniorů podobných zájmů.

Poučení o finanční gramotnosti.

poznávací zájezdy

poznávací zájezdy cenově dostupné pro seniory

Poznávací zájezdy.

práce s kovy a dřevem

Složitější práce s PC

speciální časopis

společenské akce

Sportovní

Spousta kurzů je v Moodle různých škol, ale blokovaná, nepřístupná pro hosty. Možnost elektronickýc konferencí a levnější odborné konference pro chudé zájemce, pro seniory bez poplatků. Různé kurzy a kroužky hlavně kvůli tomu, aby se lidé měli kde pravidelně scházet a být aktivní (ženy - kroužky šití, vaření, apod.),

tematické, poznávací zájezdy, rekondiční, léčebné

ty, které by byly kombinované s jakýmkoliv pohybem

v oblasti zdraví, sportovního vyžití

v právní oblasti - zejména se zaměřením na řešení životních situací

Ve Zlíně nepostrádám altivity pro seniory. Zajímavá byla také Seniorakademie, kterou pro důchodce pořádala Městská policie Zlín

více aktivit na besedy a veřejné diskuse o životním prostředí ve městech

více klubů pro seniory v místě bydliště zaměřené na zájmové kroužky-cenově dostupné.

voblasti novinek práva - nově vydaných zákonů

Vybírám si z toho, co je na trhu.

zadne

zdraví, životní styl, arteterapie,

zdravotní besedy, cvičení a kulturní akce

zdravotní cvičení,cestování

Zdravotnictvi

zvyšování finanční gramotnosti, větší informovanost v otázce odpovědnosti za svoje zdraví a životní podmínky

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

Žádné

žádné

žádné

žádné

žádné.Na internetu je široký výběr možností

14. Kolik jste ochoten/na v průměru měsíčně investovat do vzdělávání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 500,- Kč4745,19 %45,19 %  
nejsem ochoten/na investovat2322,12 %22,12 %  
od 500,- Kč do 1.000,- Kč2120,19 %20,19 %  
od 1.000,- Kč do 2.000,- Kč87,69 %7,69 %  
od 2.000,- Kč do 4.000,- Kč43,85 %3,85 %  
více než 4.000,- Kč10,96 %0,96 %  

Graf

15. Co považujete za největší překážku na cestě za vzděláním?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic mi nebrání2625 %25 %  
nedostatek financí2524,04 %24,04 %  
zdravotní stav1716,35 %16,35 %  
absence volného času1110,58 %10,58 %  
špatná dopravní dostupnost76,73 %6,73 %  
málo informací76,73 %6,73 %  
vlastní nezájem10,96 %0,96 %  
věnuji hodně času domu a zahradě10,96 %0,96 %  
první, druhý a třetí řádek této otázky10,96 %0,96 %  
málo informací, nepřehlednost10,96 %0,96 %  
nezájem o to10,96 %0,96 %  
já překážky překonávám všechny10,96 %0,96 %  
Kurzy IT jsou neřestně drahé10,96 %0,96 %  
nemám žádné překážky10,96 %0,96 %  
nulovou aktivitu a lenost řady seniorů10,96 %0,96 %  
lenost, finance, dostupnost10,96 %0,96 %  
lenost :-)10,96 %0,96 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Uveďte prosím Vaše pohlaví:

  • odpověď žena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nabídka neuspokojuje mé požadavky na otázku 11. Jak hodnotíte nabídku vzdělávacích aktivit pro seniory ve Vašem kraji?

6. Jak často se věnujete vzdělávacím aktivitám?

  • odpověď neúčastním se žádných akcí:
    • 4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nemám zájem se vzdělávat na otázku 7. Jaké formy vzdělávání nejčastěji vyhledáváte?

7. Jaké formy vzdělávání nejčastěji vyhledáváte?

  • odpověď návštěva kulturních akcí:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi toto studium považuji za určitou prestiž na otázku 9. Čím jste motivován ke studiu na „univerzitě třetího věku“?

9. Čím jste motivován ke studiu na „univerzitě třetího věku“?

  • odpověď nemám motivaci:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nechci se vzdělávat na otázku 10. V jaké oblasti byste se rád vzdělával/a?

11. Jak hodnotíte nabídku vzdělávacích aktivit pro seniory ve Vašem kraji?

  • odpověď o nabídky nemám zájem:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nemám zájem se vzdělávat na otázku 7. Jaké formy vzdělávání nejčastěji vyhledáváte?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Uveďte prosím Vaše pohlaví:

2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

3. Kde v současné době bydlíte?

5. Odkud získáváte informace o vzdělávacích aktivitách pro seniory?

6. Jak často se věnujete vzdělávacím aktivitám?

7. Jaké formy vzdělávání nejčastěji vyhledáváte?

8. Znáte pojem „univerzita třetího věku“?

9. Čím jste motivován ke studiu na „univerzitě třetího věku“?

10. V jaké oblasti byste se rád vzdělával/a?

11. Jak hodnotíte nabídku vzdělávacích aktivit pro seniory ve Vašem kraji?

12. Kdo by se podle Vašeho názoru měl nejvíce věnovat oblasti vzdělávání seniorů?

13. Které nabídky vzdělávacích aktivit pro seniory postrádáte? Prosím uveďte.

14. Kolik jste ochoten/na v průměru měsíčně investovat do vzdělávání?

15. Co považujete za největší překážku na cestě za vzděláním?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Uveďte prosím Vaše pohlaví:

2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

3. Kde v současné době bydlíte?

5. Odkud získáváte informace o vzdělávacích aktivitách pro seniory?

6. Jak často se věnujete vzdělávacím aktivitám?

7. Jaké formy vzdělávání nejčastěji vyhledáváte?

8. Znáte pojem „univerzita třetího věku“?

9. Čím jste motivován ke studiu na „univerzitě třetího věku“?

10. V jaké oblasti byste se rád vzdělával/a?

11. Jak hodnotíte nabídku vzdělávacích aktivit pro seniory ve Vašem kraji?

12. Kdo by se podle Vašeho názoru měl nejvíce věnovat oblasti vzdělávání seniorů?

13. Které nabídky vzdělávacích aktivit pro seniory postrádáte? Prosím uveďte.

14. Kolik jste ochoten/na v průměru měsíčně investovat do vzdělávání?

15. Co považujete za největší překážku na cestě za vzděláním?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Váňová, E.Aktivní trávení volného času a vzdělávání seniorů (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://volny-cas-a-vzdelavani-senio.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.