Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vplyv módnych trendov na spotrebiteľské správanie mladých ľudí

Vplyv módnych trendov na spotrebiteľské správanie mladých ľudí

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Barbora Lopatková
Šetření:01. 01. 2021 - 06. 01. 2021
Počet respondentů:49
Počet otázek (max/průměr):26 / 26
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:56,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:17
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý deň , 

Volám sa Barbora Lopatkova a som študentkou VSMP ISM Slovakia v Prešove . Téma diplomovej prace je vplyv módnych trendov na spotrebiteľské správanie mladých ľudí , dotazník je anonymný a všetky zozbierané údaje budú slúžiť len na účely diplomovej prace . 

Odpovědi respondentů

1. Aké je Vaše pohlavie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3061,22 %61,22 %  
Muž1938,78 %38,78 %  

Graf

2. Aký je Váš vek? ( Napíšte číslom)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2548,16 %8,16 %  
2948,16 %8,16 %  
2236,12 %6,12 %  
3236,12 %6,12 %  
3336,12 %6,12 %  
3736,12 %6,12 %  
2636,12 %6,12 %  
1936,12 %6,12 %  
3924,08 %4,08 %  
1524,08 %4,08 %  
ostatní odpovědi 28
23
24
27
41
46
18
35
21
51
17
16
45
50
44
1938,78 %38,78 % 

Graf

3. Aké je Vaše najvyššie ukončené vzdelanie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stredoškolské s maturitou2448,98 %48,98 %  
Vysokoškolské druhého stupňa (Mgr., Ing., MUDr., JUDr.,)1326,53 %26,53 %  
Vysokoškolské prvého stupňa (Bc.)816,33 %16,33 %  
Stredoškolské bez maturity48,16 %8,16 %  

Graf

4. Máte partnera/ partnerku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno3163,27 %63,27 %  
Nie1836,73 %36,73 %  

Graf

5. Máte deti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nie3265,31 %65,31 %  
Áno1734,69 %34,69 %  

Graf

6. Koľko ľudí žije vo Vašej domácnosti? (Napíšte číslo vrátane Vás)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21428,57 %28,57 %  
41326,53 %26,53 %  
31020,41 %20,41 %  
5714,29 %14,29 %  
1510,2 %10,2 %  

Graf

7. Aký je v súčasnosti Váš čistý mesačný príjem? (Priemerná suma za mesiac)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 300€1122,45 %22,45 %  
300- 600€1020,41 %20,41 %  
2000€ a viac714,29 %14,29 %  
601-900€612,24 %12,24 %  
901-1200€612,24 %12,24 %  
1501-2000 €510,2 %10,2 %  
1201-1500€48,16 %8,16 %  

Graf

8. Aký je Váš disponibilný zostatok finančných prostriedkov za mesiac ? ( ide o finančné prostriedky, ktoré Vám ostanú po zaplatení nutných záležitostí ako je nájom, strava, tankovanie a podobne)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
300€ a viac1938,78 %38,78 %  
0-50€1020,41 %20,41 %  
51-100€714,29 %14,29 %  
201-300€510,2 %10,2 %  
151-200€510,2 %10,2 %  
101-150€36,12 %6,12 %  

Graf

9. Ako často nakupujete oblečenie ? (vrátane obuvi a doplnkov)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Raz za 3 mesiace1734,69 %34,69 %  
Raz za 2 mesiace1326,53 %26,53 %  
Raz za mesiac1122,45 %22,45 %  
Raz za polrok510,2 %10,2 %  
Raz za rok24,08 %4,08 %  
Menej ako raz za dva roky12,04 %2,04 %  

Graf

10. Nakupujete oblečenie sám, alebo v prítomnosti rodiny, známych, priateľov?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V prítomnosti rodiny, známych, priateľov2040,82 %40,82 %  
Skôr sám, občas v prítomnosti rodiny, priateľov a pod.1734,69 %34,69 %  
Sám1224,49 %24,49 %  

Graf

11. Nakupujete oblečenie v kamenných predajniach, alebo na internetových obchodoch ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nakupujem aj v kamenných obchodoch aj na internetových stránkach2755,1 %55,1 %  
Výlučne v kamenných obchodoch1938,78 %38,78 %  
Nakupujem výlučne na internete36,12 %6,12 %  

Graf

12. Ste užívateľom sociálnych sietí? (Facebook, Instagram a podobne)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno, som4183,67 %83,67 %  
Nie, nie som816,33 %16,33 %  

Graf

13. Pri nákupe oblečenia sa riadite vlastným názorom ( vkusom), alebo sa inšpirujete aktuálnymi módnymi trendmi? ( nakupujete oblečenie na základe inšpirácií rôznych známych osobností, influencerov, celebrít a podobne)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nakupujem na základe vlastného názoru, vkusu4081,63 %81,63 %  
Prevažne nakupujem podľa vlastného vkusu ale občas sa inšpirujem známymi osobnosťami816,33 %16,33 %  
Oblečenie nakupujem podľa najnovších módnych trendov, ktoré sledujem v časopisoch, magazínoch, na sociálnych sieťach (celebrity, influenceri a pod.)12,04 %2,04 %  

Graf

14. Aký je Váš zdroj o povedomí aktuálnych módnych trendov?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sociálne siete2653,06 %53,06 %  
Internetové stránky1122,45 %22,45 %  
Rodina, známy, priatelia714,29 %14,29 %  
Televízia24,08 %4,08 %  
Časopisy, magazíny24,08 %4,08 %  
Blogy, Vlogy12,04 %2,04 %  

Graf

15. Stretli ste sa s pojmom udržateľnosť?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno4591,84 %91,84 %  
Nie48,16 %8,16 %  

Graf

16. Ak áno, uprednostňujete udržateľné materiály a udržateľnú módu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno2857,14 %57,14 %  
Nie2142,86 %42,86 %  

Graf

17. Nakupujete lacné a menej kvalitné oblečenie alebo drahšie a kvalitnejšie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nakupujem kvalitnejšie a drahšie oblečenie, avšak frekvencia nákupu je nižšia ( nenakupujem často)2959,18 %59,18 %  
Nakupujem lacnejšie oblečenie, avšak častejšie ( aby som mal viac oblečenia za disponibilný zostatok finančných prostriedkov)1632,65 %32,65 %  
Nakupujem lacné oblečenie, z dôvodu nepriaznivej finančnej situácie48,16 %8,16 %  

Graf

18. Prispôsobujete sa meniacim sa módnym trendom? (Nakupujete oblečenie vždy ak postrehnete, že nejaký prvok sa stal módnym trendom?)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nie4081,63 %81,63 %  
Áno918,37 %18,37 %  

Graf

19. Aké sú Vaše mesačné investície do oblečenia a doplnkov?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-50€2040,82 %40,82 %  
0-20€1530,61 %30,61 %  
51-100€714,29 %14,29 %  
101-150€612,24 %12,24 %  
200€ a viac12,04 %2,04 %  

Graf

20. Nakupujete oblečenie aj keď to nie je potrebné ? (Máte doma dostatok oblečenia, ale kvôli meniacim sa trendom si stále kupujete nové kúsky)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nie3367,35 %67,35 %  
Áno1632,65 %32,65 %  

Graf

21. Pri nákupe oblečenia ste ovplyvnený reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nie4081,63 %81,63 %  
Áno918,37 %18,37 %  

Graf

22. Preferujete značkové oblečenie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nie2857,14 %57,14 %  
Áno2142,86 %42,86 %  

Graf

23. Nakupujete oblečenie v Second-handoch?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vôbec nie2551,02 %51,02 %  
občas1224,49 %24,49 %  
skôr nie816,33 %16,33 %  
Áno48,16 %8,16 %  

Graf

24. Ak by ste mali vyšší disponibilný mesačný zostatok financií, tak by ste nakupovali viac oblečenia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nie3265,31 %65,31 %  
Áno1734,69 %34,69 %  

Graf

25. V prípade, ak by ste mali vyšší mesačný disponibilný zostatok financií a rozhodli by ste sa nakupovať viac oblečenia, preferovali by ste nákup drahších kúskov (značkové oblečenie), alebo by ste nakupovali lacnejšie oblečenie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nakupoval/a by som drahšie a značkové kúsky, prispôsoboval/a by som sa módnym trendom2653,06 %53,06 %  
Nakupoval/a by som lacnejšie veci bez ohľadu na módne trendy2346,94 %46,94 %  

Graf

26. Čo robíte s oblečením, ktoré už nenosíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oblečenie prenechávam známym, rodine3877,55 %77,55 %  
Oblečenie vyhadzujem612,24 %12,24 %  
Oblečenie recyklujem, z oblečenia vyrábam nové kúsky510,2 %10,2 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Máte deti?

  • odpověď Nie:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 300€ na otázku 7. Aký je v súčasnosti Váš čistý mesačný príjem? (Priemerná suma za mesiac)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Aké je Vaše pohlavie?

3. Aké je Vaše najvyššie ukončené vzdelanie?

4. Máte partnera/ partnerku?

5. Máte deti?

6. Koľko ľudí žije vo Vašej domácnosti? (Napíšte číslo vrátane Vás)

7. Aký je v súčasnosti Váš čistý mesačný príjem? (Priemerná suma za mesiac)

8. Aký je Váš disponibilný zostatok finančných prostriedkov za mesiac ? ( ide o finančné prostriedky, ktoré Vám ostanú po zaplatení nutných záležitostí ako je nájom, strava, tankovanie a podobne)

9. Ako často nakupujete oblečenie ? (vrátane obuvi a doplnkov)

10. Nakupujete oblečenie sám, alebo v prítomnosti rodiny, známych, priateľov?

11. Nakupujete oblečenie v kamenných predajniach, alebo na internetových obchodoch ?

12. Ste užívateľom sociálnych sietí? (Facebook, Instagram a podobne)

13. Pri nákupe oblečenia sa riadite vlastným názorom ( vkusom), alebo sa inšpirujete aktuálnymi módnymi trendmi? ( nakupujete oblečenie na základe inšpirácií rôznych známych osobností, influencerov, celebrít a podobne)

14. Aký je Váš zdroj o povedomí aktuálnych módnych trendov?

15. Stretli ste sa s pojmom udržateľnosť?

16. Ak áno, uprednostňujete udržateľné materiály a udržateľnú módu?

17. Nakupujete lacné a menej kvalitné oblečenie alebo drahšie a kvalitnejšie?

18. Prispôsobujete sa meniacim sa módnym trendom? (Nakupujete oblečenie vždy ak postrehnete, že nejaký prvok sa stal módnym trendom?)

19. Aké sú Vaše mesačné investície do oblečenia a doplnkov?

20. Nakupujete oblečenie aj keď to nie je potrebné ? (Máte doma dostatok oblečenia, ale kvôli meniacim sa trendom si stále kupujete nové kúsky)

21. Pri nákupe oblečenia ste ovplyvnený reklamou?

22. Preferujete značkové oblečenie?

23. Nakupujete oblečenie v Second-handoch?

24. Ak by ste mali vyšší disponibilný mesačný zostatok financií, tak by ste nakupovali viac oblečenia?

25. V prípade, ak by ste mali vyšší mesačný disponibilný zostatok financií a rozhodli by ste sa nakupovať viac oblečenia, preferovali by ste nákup drahších kúskov (značkové oblečenie), alebo by ste nakupovali lacnejšie oblečenie?

26. Čo robíte s oblečením, ktoré už nenosíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Aké je Vaše pohlavie?

3. Aké je Vaše najvyššie ukončené vzdelanie?

4. Máte partnera/ partnerku?

5. Máte deti?

6. Koľko ľudí žije vo Vašej domácnosti? (Napíšte číslo vrátane Vás)

7. Aký je v súčasnosti Váš čistý mesačný príjem? (Priemerná suma za mesiac)

8. Aký je Váš disponibilný zostatok finančných prostriedkov za mesiac ? ( ide o finančné prostriedky, ktoré Vám ostanú po zaplatení nutných záležitostí ako je nájom, strava, tankovanie a podobne)

9. Ako často nakupujete oblečenie ? (vrátane obuvi a doplnkov)

10. Nakupujete oblečenie sám, alebo v prítomnosti rodiny, známych, priateľov?

11. Nakupujete oblečenie v kamenných predajniach, alebo na internetových obchodoch ?

12. Ste užívateľom sociálnych sietí? (Facebook, Instagram a podobne)

13. Pri nákupe oblečenia sa riadite vlastným názorom ( vkusom), alebo sa inšpirujete aktuálnymi módnymi trendmi? ( nakupujete oblečenie na základe inšpirácií rôznych známych osobností, influencerov, celebrít a podobne)

14. Aký je Váš zdroj o povedomí aktuálnych módnych trendov?

15. Stretli ste sa s pojmom udržateľnosť?

16. Ak áno, uprednostňujete udržateľné materiály a udržateľnú módu?

17. Nakupujete lacné a menej kvalitné oblečenie alebo drahšie a kvalitnejšie?

18. Prispôsobujete sa meniacim sa módnym trendom? (Nakupujete oblečenie vždy ak postrehnete, že nejaký prvok sa stal módnym trendom?)

19. Aké sú Vaše mesačné investície do oblečenia a doplnkov?

20. Nakupujete oblečenie aj keď to nie je potrebné ? (Máte doma dostatok oblečenia, ale kvôli meniacim sa trendom si stále kupujete nové kúsky)

21. Pri nákupe oblečenia ste ovplyvnený reklamou?

22. Preferujete značkové oblečenie?

23. Nakupujete oblečenie v Second-handoch?

24. Ak by ste mali vyšší disponibilný mesačný zostatok financií, tak by ste nakupovali viac oblečenia?

25. V prípade, ak by ste mali vyšší mesačný disponibilný zostatok financií a rozhodli by ste sa nakupovať viac oblečenia, preferovali by ste nákup drahších kúskov (značkové oblečenie), alebo by ste nakupovali lacnejšie oblečenie?

26. Čo robíte s oblečením, ktoré už nenosíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Lopatková, B.Vplyv módnych trendov na spotrebiteľské správanie mladých ľudí (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://vplyv-modnych-trendov-na-spo.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.