Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vysokoškolské studium a využívání počítačů

Vysokoškolské studium a využívání počítačů

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Šebesta
Šetření:26. 10. 2008 - 09. 11. 2008
Počet respondentů:214
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.1
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:32,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:53
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj všichni!

Žádám Vás o účast v průzkumu na téma "Vysokoškolské studium a využívání počítačů". Průzkum se zabývá:
- četností využívání počítače
- činnostmi na počítači
- využitím internetu při studiu

!!!UPOZORNĚNÍ!!! Dotazník je určen pouze pro studenty VŠ.

Výsledky budou využity pro seminární práci v předmětu KIP/PSYCH na FEK-ZČU.

Jménem týmu všem děkuji za spolupráci.

Tomáš Šebesta

Odpovědi respondentů

1. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena12357,48 %57,48 %  
Muž9142,52 %42,52 %  

Graf

2. Studuji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jinou VŠ16677,57 %77,57 %  
ZČU4822,43 %22,43 %  

Graf

3. Jsem na:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Technicky zaměřeném oboru 9042,06 %42,06 %  
Humanitně zaměřeném oboru8841,12 %41,12 %  
Obojí3616,82 %16,82 %  

Graf

4. Do místa studia:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nedojíždím 13864,49 %64,49 %  
Dojíždím7635,51 %35,51 %  

Graf

5. Bydlím: (vyplňte, pouze pokud jste v předchozí otázce odpověděli záporně)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V podnájmu (kolej, privát, apod...)11864,48 %55,14 %  
V místě studia6535,52 %30,37 %  

Graf

6. Považuji počítač za nutnou výbavu studenta.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím18787,38 %87,38 %  
spíše souhlasím2612,15 %12,15 %  
spíše nesouhlasím10,47 %0,47 %  

Graf

7. V místě studia většinou používám:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Notebook13864,49 %64,49 %  
Vlastní stolní počítač4621,5 %21,5 %  
Školní počítač2411,21 %11,21 %  
Ani jedno62,8 %2,8 %  

Graf

8. Považuji internet za nutnou výbavu studenta

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím19892,52 %92,52 %  
spíše souhlasím167,48 %7,48 %  

Graf

9. Připojení k internetu v místě studia mám:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vlastní10147,2 %47,2 %  
Od nájemce6630,84 %30,84 %  
Pouze od školy4320,09 %20,09 %  
Nemám41,87 %1,87 %  

Graf

10. Denně strávím u počítače průměrně:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více jak 3h., ale méně jak 6h.9745,33 %45,33 %  
Více jak 1h., ale méně jak 3h.6228,97 %28,97 %  
Více jak 6h.5123,83 %23,83 %  
Méně jak 1h.41,87 %1,87 %  

Graf

11. Počítač používám na:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyhledávání důležitých věcí ohledně školy na internetu21098,13 %98,13 %  
Vypracovávání školních dokumentů20696,26 %96,26 %  
Komunikace na internetu (e-mail, IM, chat, fórum, apod...)20394,86 %94,86 %  
Internet všeobecně (zprávy, informace, nakupování, inzerce, apod...)19390,19 %90,19 %  
Poslech hudby17581,78 %81,78 %  
Sledování filmů/seriálů16074,77 %74,77 %  
Shánění brigád a pracovních příležitostí na internetu13462,62 %62,62 %  
Hraní her10850,47 %50,47 %  

Graf

12. Můj vlastní názor na využívání počítačů ve školství a především při vysokoškolském studiu:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

aa

Bez notebooku a internetu bych snad ani nemohla studovat. Je to NUTNOST.

bez pc nemožné, bez internetu ještě nemožnější

Bez počítača to nejde.............

Bez počítače a internetu už nejde v dnešní době pořádně studovat - alespoň ne informatiku.

bez počítače bych teď už nevydržela asi ani minutu je to můj velký pomocník

Bez počítače se student prostě neobejde!!!!

Člověk se v dnešní době bez počítače neobejde, nejenže musí na počítači zpracovávat různé práce apod., ale také je to velký zdroj informací. Díky internetu se student např. dozví, zda mu odpadá nějaká z hodin a spousty dalších aktualit, bez nichž by byl ztracen.

dnes se podle mě přes počítače dělá mnohem víc než by bylo nutně potřeba...člověk(a student obzvláště) se pomalu stává otrokem IT

Dneska se bez PC už nedá - taková je bohužel/bohudík doba.

Důležité je kvalitní přístup k elektronickým databázím odborné literatuy (široký výběr)

je potřeba

je to dobrý

je to fajn, ale někdy toho chtějí na těch počítačích až moc

Je to samej noťas...

Je to správné, usnadňuje to mnohé - mj. komunikaci mezi školou a studentem. Při vypracování školních dokumentů si člověk osvojí dovednosti, které se mohou hodit v zaměstnání...

Je to super!

K vysokoškolskému studiu je počítač a internet celkově důležitý. Mnoho škol má na internetu vlastní síť, která je potřebná pro zapsání studenta na zkoušky, zápočty a mohou tam dávat i jiný materiál pro učivo.

Mno PC a net není potřeba jen k VŠ studiu, ale i k běžnému životu. Holt už je taková doba...

mohlo by být lepší přístup k některému softwaru pro studenty

myslím si, že znalost práce na PC je pro VŠ vzdělaného člověka nutností

Na mnohých vysokých školách se člověk bez vlastního počítače a připojení k internetu neobejde, protože věškeré "školní" akce, jako je zápis na zkoušku, oznámení o změně termínu cvičení nebo cokoliv jiného, se odehrávájí formou mailu. Ten kdo může navštěvovat například jen kolejní počítačovou místnost je značně znevýhodněn. Praktická je možnost uchovávání skript a dalších učebních pomůcek v elektronické podobě, tudíž v případě dojíždění odpadne několik znatelných kil, na druhou stranu, ne každý je schopen se z elektronického textu učit tak dlouho případně efektivně jako z tištěného. Z druhé strany počítač je nebezpečným zlodějem času lákajícím ke všemu jinému než k sepsání toho protokolu, co se musí zítra odevzdat. Můj názor na obecné používání počítačů na základních a středních školách je, že počítačová uživatelská gramotnost již patří do naší doby zcela neodmyslitelně.

Na základce a na střední se dá bez počítače obejít, ale na vysoký už rozhodně ne...

Naše společnost je už závislá na PC. Usnadňuje život jak nám (studentům), tak i škole. Není to povinnost, ale záleží, jestli to chce škola usnadnit sobě i studentům.

Nepostradatelná pomůcka lidí o zájem o informace

nepostradatelný!!

Nevim, co bych bez něj dělala...:)

nezbytná nutnost

Nezbytná součást, v dnešní době výrazně usnadňuje práci

Nezbytnééé!!!

nezbytnost :)

nic

Notebooky: Na přednáškách ma notase každej druhej, a to pak svádí nedávat pozor a odvádí to pozornost. Ale na ntboku se píše rychleji než rukou. Dobře se tím dá zabavit, ale pak vázne konverzace. Dá se využít jen na něco. a je těžkej batoh.

omezená výdrž baterie notebooku a nedostatečná kapacita zásuvek

Počítač je nezbytnou součástí našeho života. Většinu věcí už ani jinak nezařídíme-př.přihlašování na zkoušky, seminární práce, apod

Počítač je nutná součást, bez toho to prostě nejde

Počítače by se měly na vysokých školách využívat co nejvíce,v dnešní době je to nutnost,bez které se člověk neobejde;)

Podle mě se počítače staly nezbytnou součástí studenta na VŠ, většinu informací o svém studiu a materiálu ke studiu najde na internetu. Takže si myslím, že student VŠ se už bez počítače s internetem neobejde.

Používám stolní počítač i notebook, nejde zatrhnout obě varianty. Právě jsem si našel sylabus předmětu a docela zajímavá možnost na získání kreditů ;-)

Při VŠ nezbytné použití PC i ve školství je to v současné době nezbytné

přihlašování se na zkoušky a předměty, stahování dokumentů apod. je velmi užitečné a šetří to čas, ovšem zkoušení přes internet (viz diskutovaná maturita on-line) mi už příjde přespříliš... měly by být nějaké hranice, kam už internet nebude zasahovat...

Rozvíjí osobnost, konstruktivní myšlení a usnadňuje nám téměř vše

studium j epřehnaně závislé na počítači, dnes už to bez compu nejde. ve skolach je malo pocitacu

Taková pěkná věta na závěr.. Jednoho krásného večera v prváku se na mě po ICQ rozohnila bývalá spolužečka z gymplu: "Proč vy si všichni myslíte, že je potřeba počítač na vejšce? Já vim, že potřeba neni vůbec!" a jí na ní, Raduš a odkud mi píšeš? (pozn.středa večer to bylo) ona na to: "No spolubydlící ho má, tak od ní.." Takže vlastní počítač nutnej neni, když máte fajn spolubydlu, co vás k němu pustí.

učit používat internet ve školství by se měli spíše učitelé, zejména ti starší...

usnadnuje praci a setri cas

v dnešní době je to už myslím opravdu nutnost

V dnešní době věc naprosto nezbytná ;-) Nějak si to bez počítače nedokážu představit...

V současnosi je to již takřka nezbytná věc a je jedině dobře, že školy tento fakt nepomíjejí a samy rozvíjejí snahu, hlavně při dodávce počítačů do specializovaných učeben, zrychlování internetu a poskytování kvalitního softwaru.

vseho moc skodi..., hl. kdyz neni i nepocitacova alternativa, pze pak se pocitac poroucha a je problem, na druhou stranu to plno veci urychluje a zjednodusuje

Vysoká škola je v podstatě celá založená na využívání počítačů, takže student se bez něj vůbec neobejde a pokud si k němu nezíská kladný vztah vůbec školu nemusí dokončit..

vystudovat VŠ bez vlastního počítače a internetu je dnes skoro nemožné

využití počítačů je dle mého názoru důležité


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Bydlím: (vyplňte, pouze pokud jste v předchozí otázce odpověděli záporně)

  • odpověď V podnájmu (kolej, privát, apod...):
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Od nájemce na otázku 9. Připojení k internetu v místě studia mám:

9. Připojení k internetu v místě studia mám:

  • odpověď Vlastní:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi V místě studia na otázku 5. Bydlím: (vyplňte, pouze pokud jste v předchozí otázce odpověděli záporně)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jsem:

2. Studuji:

3. Jsem na:

4. Do místa studia:

5. Bydlím: (vyplňte, pouze pokud jste v předchozí otázce odpověděli záporně)

6. Považuji počítač za nutnou výbavu studenta.

7. V místě studia většinou používám:

8. Považuji internet za nutnou výbavu studenta

9. Připojení k internetu v místě studia mám:

10. Denně strávím u počítače průměrně:

11. Počítač používám na:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jsem:

2. Studuji:

3. Jsem na:

4. Do místa studia:

5. Bydlím: (vyplňte, pouze pokud jste v předchozí otázce odpověděli záporně)

6. Považuji počítač za nutnou výbavu studenta.

7. V místě studia většinou používám:

8. Považuji internet za nutnou výbavu studenta

9. Připojení k internetu v místě studia mám:

10. Denně strávím u počítače průměrně:

11. Počítač používám na:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šebesta, T.Vysokoškolské studium a využívání počítačů (výsledky průzkumu), 2008. Dostupné online na https://vs-studim-a-pocitace.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.