Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vtipná printová reklama na auta

Vtipná printová reklama na auta

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Josef Kolář
Šetření:06. 02. 2012 - 07. 03. 2012
Počet respondentů:460
Počet otázek (max/průměr):24 / 23.67
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:74,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:27
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

letošní rok končím studium na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Rád bych Vás touto cestou požádal o vyplnění krátkého dotazníku. Získaná data poslouží při psaní diplomové práce, která se zabývá postoji a vnímáním české veřejnosti vůči humorné printové reklamě propagující osobní automobily.

Dotazník je samozřejmě anonymní.

Díky moc za Váš čas a pomoc!

                                                                                                         Josef Kolář

Odpovědi respondentů

1. Jakým způsobem byste charakterizoval(a) svůj postoj k tištěné reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Podívám se na ni, ale nevyhledávám ji.25755,87 %55,87 %  
Rád(a) se na ni podívám.10222,17 %22,17 %  
Nevěnuji ji pozornost4810,43 %10,43 %  
Nevadí mi.4710,22 %10,22 %  
nic10,22 %0,22 %  
profesní zájem10,22 %0,22 %  
Pokud je graficky zajímavá, ráda si ji prohlédnu. Když mě zaujme design, podívám se, co je to za výrobek.10,22 %0,22 %  
letáky do schránek odmítám, na ulici si je neberu, pouze obcas nahodne necemu venuji pozornost v tisku10,22 %0,22 %  
ráda se podívám, ale nechává mě,jako bývalou studentku reprodukční mediální grafiky, chladnou. zajímá mě tedy hlavně vizuální zpracování10,22 %0,22 %  
vadí mi10,22 %0,22 %  

Graf

2. V tištěné reklamě Vás většinou nejvíce zaujme:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
grafické zpracování20444,35 %44,35 %  
vtipná pointa15533,7 %33,7 %  
propagovaný produkt7816,96 %16,96 %  
slogan173,7 %3,7 %  
kombinace všeho10,22 %0,22 %  
celek10,22 %0,22 %  
vyvážená kombinace všeho výše uvedeného10,22 %0,22 %  
asi všetky možnosti naraz10,22 %0,22 %  
to je případ od případu různé10,22 %0,22 %  
nic10,22 %0,22 %  

Graf

3. Od tištěné reklamy propagující osobní automobily očekáváte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
originalitu26357,17 %57,17 %  
důležité informace23150,22 %50,22 %  
pravdivost22749,35 %49,35 %  
srozumitelnost20143,7 %43,7 %  
vtipnost14832,17 %32,17 %  
důvěryhodnost11324,57 %24,57 %  
zapamatovatelnost10222,17 %22,17 %  
slušnost4910,65 %10,65 %  
odlišnost10,22 %0,22 %  

Graf

4. Preferujete spíše humornou nebo informativní reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [humornouotázka č. 5, informativníotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
humornou31067,39 %67,39 %  
informativní15032,61 %32,61 %  

Graf

5. Jaký druh humoru Vás v reklamě (nejen tištěné) nejvíce osloví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ironický humor (skrytý výsměch vyjádřený řečí opačného smyslu)17757,1 %38,48 %  
satirický humor (výsměšně kritický postoj ke skutečnosti)15850,97 %34,35 %  
černý humor5517,74 %11,96 %  
erotický humor (humor se sexuálním podtextem)299,35 %6,3 %  

Graf

Prohlédněte si, prosím, následující tištěnou reklamu a odpovězte na otázky.

 

6. Líbí se Vám tato tištěná reklama?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano28161,09 %61,09 %  
ne17938,91 %38,91 %  

Graf

7. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano27860,43 %60,43 %  
ne13228,7 %28,7 %  
nevím5010,87 %10,87 %  

Graf

8. Co Vás na této reklamě zaujalo?

Známkujte jako ve škole (1-nelepší; 5 nejhorší)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
kreativita2.41.531
propagovaný produkt3.4871.428
zpracování2.6891.449
vtipná pointa2.7041.781
originalita2.261.651

Graf

9. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne18840,87 %40,87 %  
rozhodně ne17938,91 %38,91 %  
nevím6614,35 %14,35 %  
spíše ano275,87 %5,87 %  

Graf

10. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne17036,96 %36,96 %  
spíše ano12527,17 %27,17 %  
nevím9220 %20 %  
rozhodně ne5912,83 %12,83 %  
rozhodně ano143,04 %3,04 %  

Graf

Prohlédněte si, prosím, následující tištěnou reklamu a odpovězte na otázky.

 

11. Líbí se Vám tato tištěná reklama?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano31668,7 %68,7 %  
ne14431,3 %31,3 %  

Graf

12. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano28060,87 %60,87 %  
ne12627,39 %27,39 %  
nevím5411,74 %11,74 %  

Graf

13. Co Vás na této reklamě zaujalo?

Známkujte jako ve škole (1-nelepší; 5 nejhorší)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
kreativita2.7961.58
propagovaný produkt2.771.63
zpracování2.6021.483
vtipná pointa3.0442.072
originalita2.8561.827

Graf

14. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne15734,13 %34,13 %  
rozhodně ne13328,91 %28,91 %  
nevím9420,43 %20,43 %  
spíše ano7015,22 %15,22 %  
rozhodně ano61,3 %1,3 %  

Graf

15. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano15132,83 %32,83 %  
spíše ne10623,04 %23,04 %  
nevím10522,83 %22,83 %  
rozhodně ano5812,61 %12,61 %  
rozhodně ne408,7 %8,7 %  

Graf

Prohlédněte si, prosím, následující tištěnou reklamu a odpovězte na otázky.

 

 

16. Líbí se Vám tato tištěná reklama?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne23651,3 %51,3 %  
ano22448,7 %48,7 %  

Graf

17. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano27259,13 %59,13 %  
ne15032,61 %32,61 %  
nevím388,26 %8,26 %  

Graf

18. Co Vás na této reklamě zaujalo?

Známkujte jako ve škole (1-nelepší; 5 nejhorší)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
kreativita2.7722.02
propagovaný produkt3.2881.647
zpracování2.9171.836
vtipná pointa2.7842.439
originalita2.7692.112

Graf

19. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rozhodně ne19241,74 %41,74 %  
spíše ne15433,48 %33,48 %  
nevím7616,52 %16,52 %  
spíše ano326,96 %6,96 %  
rozhodně ano61,3 %1,3 %  

Graf

20. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rozhodně ne12727,61 %27,61 %  
spíše ano12226,52 %26,52 %  
spíše ne11023,91 %23,91 %  
nevím6213,48 %13,48 %  
rozhodně ano398,48 %8,48 %  

Graf

21. Vaše dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ s maturitou20745 %45 %  
vysokoškolské18941,09 %41,09 %  
vyšší odborné296,3 %6,3 %  
183,91 %3,91 %  
základní173,7 %3,7 %  

Graf

22. Váš hrubý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 15 000 Kč18239,57 %39,57 %  
15 000 - 25 000 Kč 12426,96 %26,96 %  
25 000 - 35 000 Kč8318,04 %18,04 %  
45 000 Kč a více429,13 %9,13 %  
35 000 - 45 000 Kč296,3 %6,3 %  

Graf

23. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena29864,78 %64,78 %  
muž16235,22 %35,22 %  

Graf

24. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 25 let17938,91 %38,91 %  
26 - 35 let15032,61 %32,61 %  
36 - 45 let8318,04 %18,04 %  
46 - 55 let306,52 %6,52 %  
56 - 65 let112,39 %2,39 %  
méně než 18 let51,09 %1,09 %  
66 let a více20,43 %0,43 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Líbí se Vám tato tištěná reklama?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ano na otázku 10. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 9. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ano na otázku 9. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi zpracování=1 na otázku 8. Co Vás na této reklamě zaujalo?

7. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ano na otázku 10. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ano na otázku 9. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?

12. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ano na otázku 15. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?

14. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?

  • odpověď rozhodně ne:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ne na otázku 15. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?

16. Líbí se Vám tato tištěná reklama?

  • odpověď ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ano na otázku 19. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi rozhodně ano na otázku 20. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakým způsobem byste charakterizoval(a) svůj postoj k tištěné reklamě?

2. V tištěné reklamě Vás většinou nejvíce zaujme:

3. Od tištěné reklamy propagující osobní automobily očekáváte:

4. Preferujete spíše humornou nebo informativní reklamu?

5. Jaký druh humoru Vás v reklamě (nejen tištěné) nejvíce osloví?

6. Líbí se Vám tato tištěná reklama?

7. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?

8. Co Vás na této reklamě zaujalo?

9. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?

10. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?

11. Líbí se Vám tato tištěná reklama?

12. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?

13. Co Vás na této reklamě zaujalo?

14. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?

15. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?

16. Líbí se Vám tato tištěná reklama?

17. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?

18. Co Vás na této reklamě zaujalo?

19. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?

20. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?

21. Vaše dosažené vzdělání?

22. Váš hrubý měsíční příjem?

23. Vaše pohlaví?

24. Váš věk?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakým způsobem byste charakterizoval(a) svůj postoj k tištěné reklamě?

2. V tištěné reklamě Vás většinou nejvíce zaujme:

3. Od tištěné reklamy propagující osobní automobily očekáváte:

4. Preferujete spíše humornou nebo informativní reklamu?

5. Jaký druh humoru Vás v reklamě (nejen tištěné) nejvíce osloví?

6. Líbí se Vám tato tištěná reklama?

7. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?

8. Co Vás na této reklamě zaujalo?

9. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?

10. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?

11. Líbí se Vám tato tištěná reklama?

12. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?

13. Co Vás na této reklamě zaujalo?

14. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?

15. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?

16. Líbí se Vám tato tištěná reklama?

17. Je Vám na první pohled jasné, co reklama propaguje?

18. Co Vás na této reklamě zaujalo?

19. V případě, že byste uvažoval(a) o koupi nového vozu, přesvědčila by Vás tato reklama?

20. Vystihuje dle Vašeho názoru tato reklama propagovaný produkt?

21. Vaše dosažené vzdělání?

22. Váš hrubý měsíční příjem?

23. Vaše pohlaví?

24. Váš věk?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kolář, J.Vtipná printová reklama na auta (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://vtipna-printova-reklama-auta.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.