Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vy a BIOpotraviny ?

Vy a BIOpotraviny ?

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Katarina Boehmová
Šetření:02. 04. 2014 - 08. 04. 2014
Počet respondentů:203
Počet otázek (max/průměr):12 / 10.36
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník, doplněk bakalářské práce na téma "Vztahy spotřebitele k ekologicky orientovaným výrobkům", je určený k průzkumu široké veřejnosti ve vztahu k BIOpotravinám.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13566,18 %66,5 %  
muž6933,82 %33,99 %  

Graf

2. Věková kategorie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-29 let11355,39 %55,67 %  
30-39 let3316,18 %16,26 %  
50-59 let2210,78 %10,84 %  
40-49 let199,31 %9,36 %  
19 let a méně125,88 %5,91 %  
60 let a více52,45 %2,46 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské11455,88 %56,16 %  
Vysokoškolské7938,73 %38,92 %  
Základní115,39 %5,42 %  

Graf

4. Víte co si představit pod pojmem BIOpotraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO19897,06 %97,54 %  
NE62,94 %2,96 %  

Graf

5. Věříte že BIOpotraviny dokáží ovlivnit kvalitu vašeho života?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO12661,76 %62,07 %  
NE7838,24 %38,42 %  

Graf

6. Zdá se Vám, že jste o pojmu BIOpotraviny dostatečně informován?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO11757,35 %57,64 %  
NE8742,65 %42,86 %  

Graf

7. Co nebo Kdo Vás o BIOpotravinách informuje?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet1512,2 %7,39 %  
media108,13 %4,93 %  
obchody21,63 %0,99 %  
Reklama21,63 %0,99 %  
různě21,63 %0,99 %  
tisk21,63 %0,99 %  
média, časopisy atp.10,81 %0,49 %  
média, knihy, společnost10,81 %0,49 %  
Pratele10,81 %0,49 %  
jen obchody10,81 %0,49 %  
ostatní odpovědi odborné články, diskuze
Internet, etikety potravin
Ja sám a okolí ve kterém jsem se pohyboval.
Internet, kulinářský institut, televize, časopisy
Internet, tisk, nutriční poradkyně
weby bio značek, prodejci
internet, reklama
reklamy, internet
reklamní materiály
má práce - novinařina
media, vlastní zkušenost
Novinari, kteri problematice nerozumi
vyrobci biopotravin, spotrebitelska sdruzeni, ekologicke informace
Lifestylové magazíny
Knihy, a odborne casopisy.
já sám (rešerše v internetu a specializovaných prodejnách)
ineternet, sebevzdělávání
vlastní iniciativa
Internet, reklamy, medialni MASAZ :)
Informuji se na internetu a u konkrétních produktů podle zelené známky.
kamaradi, internet
internet, ekoznačení
Internet, časopisy, fitness trenéři
internet asi nejvic
většinou nikdo, pac nesleduji žádné zprávy atd... a není nikdo v mém okolí, kdo by se o to nějak extra zajímal, bohužel...
Media,tisk,odborné časopisy
internet, magaziny, specializovane prodejny
Informace hledám sama.
internet, radio
tisk, televize, přátelé
net a nezanedbatelně iniciativy anti Monsanto
sociální sitě, sdělovací prostředky, tisk
Internet, časopisy
internet, některé prodejny
specializované prodejny
Internet, letáky, obchody, reklamy, ...
Rodina, známí, informace na obalu, časopisy
okolí, internet, poslední dobou docela André
Internet, noviny
infi mám zcela náhodné a snažím si je v sobě ujasnit
články, návtěva obchodu

Přátelé
komunita stejně smýšlející lidí
internet, blogy - víceméně náhodná setkání
mám zcela náhodné informace, cíleně se o to příliš nezajímám,které se snažím si přebrat, ev. se dovědět něco pak víc
osobní zájem přes internet
já prostředníctvím internetu, knih a kamenných BIOobchodů
média, škola, přátelé, kolegové
mdia
čtu, sleduji média, mluvím s lidmi, všímám si a přemýšlím
občas reklama
sama na internetu
Učitelé, internet, média, speciální časopisy
internet a časopisy
časopis Meduňka, Regenerace, kniha Radost ze zdravých dětí
Výrobce, internet, přátelé
Vyhledávám si informace sama.
televize
televize, internet
internet, televizi, reklama
web
spíše média
reklama v obchodech
internet, publikace, přátelé
Svět kolem mne
tisk, internet, televize, mladé maminky
pořady v tv, reklama
vlastní nebo rodinné zájmy
časopisy, internet
Televize, tisk
spíš nikdo
Manželka :-)
internet, okolí
televize, přátelé
alternativní neziskové skupiny/organizace, drobní podnikatelé, web
Všechno kolem
přítelkyně
odborné články , internetové odkazy
televizia, internet
nic
informace vyhledávám převážně na internetu
internet,casopisy,media
média, internet
okolí
internet,přátelé,média
8669,92 %42,36 % 

Graf

8. Kupujete BIOpotraviny?

Pokud odpovídáte záporně, přeskočte na otázku č. 11

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO13365,2 %65,52 %  
NE7134,8 %34,98 %  

Graf

9. Pokud ano, jak často ?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas6041,38 %29,56 %  
výjimečně3121,38 %15,27 %  
často2819,31 %13,79 %  
málokdy2315,86 %11,33 %  
výhradně32,07 %1,48 %  

Graf

10. Pokud ano, mělo to že jste začali kupovat BIO potraviny nějaký zvláštní podnět?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE8861,97 %43,35 %  
ANO5438,03 %26,6 %  

Graf

11. Jaký podnět to byl?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zdraví46,56 %1,97 %  
speciální zdravotní dieta11,64 %0,49 %  
ekologie, zdraví11,64 %0,49 %  
snaha o zdravější životní styl11,64 %0,49 %  
Chci žít zdravé a šťastné! A biopotraviny mi zaručující ze se nejedna o hodne gen. Manipulovany jídlo. 11,64 %0,49 %  
změna životního stylu, jídelníčku11,64 %0,49 %  
Cítit se lépe díky kvalitním potravinám a pravidelnému sportováni. Snaha omezit konzervanty.11,64 %0,49 %  
zdravější životní styl, podpora poctivých zemědělců11,64 %0,49 %  
smradlave kureci maso z billy me fakt nenadchlo11,64 %0,49 %  
zdraví způsob života11,64 %0,49 %  
ostatní odpovědi bolesti
Chutnaji lepe
Pochopeni, ze pro sebe chci to nejlepsi, vliv okoli - ovlivnili me ti, co je jiz kupovali, atd.
kvalita a hlavne chut
Nejasná kvalita za vysokou cenu.
V čr se v obchodnich domech predevsim setkate s spatnou kvalitou jidla a potravin, tudiz je to jedina moznost, nekoupit ty nekvalitny masove vyrobky.
více informací o BIOpotravinách a jejich rozdílech vůči normálnímu potravinářskému zboží
jsem proti pouzivani premerneho mnozstvi chemie pri osetrovani rostlin
Pokud je to DOBRA CENA :)
zdravotní problém
Lepší informovanost o masové výrobě různých produktů.
jidlo dela cloveka
zdravi, lepší pocit
Cvičení
Lepší chuť
Nerozumím otázce 10 a 11.
přestěhování se do města, více příležitostí
uvědomění si, jaké skandální jedy se v běžných potravinách vyskytují
impulzivně, když mě zaujme nabídka, jako u nebio potravin :o))m dostanu na něco chut nebo se mi zalíbí
Kupovali je známí, zkusila jsem je a zjistila, že jsou kvalitnější.
Když začly, nabyla jsem dojmu, že ty běžné musí být hodně nekvalitní, když se tyto BIO tak propagovaly.
Žít zdravěji
začala jsem pochybovat o jakosti běžných potravin, ale tu a tam jsem se dovídala, že ty bio, tak docela bio také být nemusí..
nerelevantní
kupuji například bio citrony když potřebuji citronovou kůru
zadny
kupuji co mi chutná a je mi úplně jedno, jestli je to BIO nebo není
vlastní zájem
Zkušenost přátel s rakovinou a prostudování si určitých materiálů k tématu
Méne "éček", bez impregnací, u šunky například více procent masa
změna stravování
Mám miminko, které začíná jíst...
lepší kvalita potravin
Začala jsem přemýšlet o tom co a jak jím, uzdravila jsem se, zhubnula jsem.
vlastní zdraví
jiný výrobek nebyl
nedůvěřuji, že jsou kvalitnější než obyčejné potraviny
chuť
alergie
pěstování na zahrádce
Zvědavost
Různé konzervanty v potravinách
Změna jídelníčku v souvislosti s alergií dítěte
reference
kvalita potravin
Markantní zdravotní rozdíly mezi konzumací klasických a bio potravin.
přítelkyně
cena
4878,69 %23,65 % 

Graf

12. Co Vás odrazuje od koupi BIOpotravin ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena13365,2 %65,52 %  
pochybnosti/nedůvěra6230,39 %30,54 %  
Nic mě neodrazuje3919,12 %19,21 %  
špatná dostupnost3919,12 %19,21 %  
Cenově jsou často na vyšší úrovni, ale daji se sehnat i levné. Od lokálních farmářům atd. 10,49 %0,49 %  
Obchodů s bioprodukty sice přibývá, ale měly by dle mého názoru být v obchodních centrech. Cena výrobků je různá a například jogurty stojí stejně jako obyčejné v supermarketech, ale například máslo, mlíko, med atd. jsou podstatně dražší10,49 %0,49 %  
Kupovala bych vice, ale neni co, nabidka v supermarketech je mizerna, specializovane obchody jsou daleko, od farmaru nakupovat je pro me nepohodlne. 10,49 %0,49 %  
.. již zprofanovaný přídomek "BIO"10,49 %0,49 %  
ne zrovna přesvědčivý poměr cena/kvalita10,49 %0,49 %  
"ismus" který kolem toho vzniká10,49 %0,49 %  
Marketing, který se snaží prodávat BIO jako značku.10,49 %0,49 %  
cena a maly vyber10,49 %0,49 %  
Domnívám se, že biokvalita u potravin je zbytečná. Dávám přednost produktům ekologického zemědělství, místních farmářů, příbuzných a přátel žijících na vesnici apod.10,49 %0,49 %  
je to tak, že to může mít miliardu samolepek, že je to bio, ale nikdo vám to nemůže na 100 potvrdit, vím, že když to prochází testy atd, že by to tak mělo být, ale zdůrazňuji, že dnes se nedá nikomu a ničemu věřit, já věřím sobě, takže kdybych měl tu možc10,49 %0,49 %  
ne vždy je jasné,že se jedná o bio10,49 %0,49 %  
přijde mi to zbytečný, je to velkej boom, nemusí bejt všechno hrozně eko nebo bio...nic se nesmí přehánět10,49 %0,49 %  
pouze marketingový tah na spotřebitele10,49 %0,49 %  
spíš nic neodrazuje, ale většinou také nemotivuje, 10,49 %0,49 %  
Chuť10,49 %0,49 %  
Jsem přesvědčena o nesmyslnosti BIOpotravin...10,49 %0,49 %  
ne všechno bio je dobrý a ne všechno nebio je špatný10,49 %0,49 %  
v podstatě..nejspíš nevěřím všemu a všem, ze všeho si beru něco10,49 %0,49 %  
ale mám obavu že někdy je bio jen název z důvodu lepší prodejnosti.10,49 %0,49 %  
část potravin pro rodinu produkuji sama, neznám nikoho, kdo biopotraviny produkuje10,49 %0,49 %  
nemám záruku, že se opravdu pěstují tak, jak se říká..10,49 %0,49 %  
jen občas mě odradí cena či vzdálená země původu.10,49 %0,49 %  
pojem "bio" se přeceňuje, spousta kvalitních (mnohdy kvalitnějších) produktů pochází ze zeměělské výrovy používající v přiměřené míře hnojiva, pesticidy a herbicidy. 10,49 %0,49 %  
nevěřím, že jsou skutečně BIO, pokud ano, tak jen jejich zlomek, v této oblasti se hodně podvádí10,49 %0,49 %  
Takzvané biopotraviny v obchodech nejsou vlastně bio. Přijde mi, že je v nich snad ještě víc chemikálií, že zvířata jsou stejně chována v příšerných podmínkách a že je to jen marketingový tah, aby se více vydělávalo.10,49 %0,49 %  
nic o nich nevím10,49 %0,49 %  
někdy pochybnost o původu10,49 %0,49 %  
někdy cena10,49 %0,49 %  
bio potraviny si pěstuji sám10,49 %0,49 %  
nevěřím výrobci, jejich 100% pravdu10,49 %0,49 %  
podléhání módě, snobismus,absence obyčejně zdravých potravin10,49 %0,49 %  
klady jsou "bioodborníky" zveličovány, neupozorněno na možná negativa bio výroby a znevažována výroba ostatních potravin10,49 %0,49 %  
to že to vůbec bio potraviny nejsou akorát jsou mnohem dražší10,49 %0,49 %  
nekupuji protože jim nevěřím, biopotraviny si pěstuji sám v našich orlických horách, třeba vlastní bio vejce nebo třeba ovečku od místního zemědělce, pojem bio potraviny je blbost-reklamní tah obchodníků. Nic nezmění na tom mít svého zelináře a věřit mu..10,49 %0,49 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Věříte že BIOpotraviny dokáží ovlivnit kvalitu vašeho života?

  • odpověď ANO:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi často na otázku 9. Pokud ano, jak často ?

8. Kupujete BIOpotraviny?

  • odpověď ANO:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi často na otázku 9. Pokud ano, jak často ?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi občas na otázku 9. Pokud ano, jak často ?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 10. Pokud ano, mělo to že jste začali kupovat BIO potraviny nějaký zvláštní podnět?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věková kategorie:

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Víte co si představit pod pojmem BIOpotraviny?

5. Věříte že BIOpotraviny dokáží ovlivnit kvalitu vašeho života?

6. Zdá se Vám, že jste o pojmu BIOpotraviny dostatečně informován?

7. Co nebo Kdo Vás o BIOpotravinách informuje?

8. Kupujete BIOpotraviny?

9. Pokud ano, jak často ?

10. Pokud ano, mělo to že jste začali kupovat BIO potraviny nějaký zvláštní podnět?

12. Co Vás odrazuje od koupi BIOpotravin ?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věková kategorie:

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Víte co si představit pod pojmem BIOpotraviny?

5. Věříte že BIOpotraviny dokáží ovlivnit kvalitu vašeho života?

6. Zdá se Vám, že jste o pojmu BIOpotraviny dostatečně informován?

7. Co nebo Kdo Vás o BIOpotravinách informuje?

8. Kupujete BIOpotraviny?

9. Pokud ano, jak často ?

10. Pokud ano, mělo to že jste začali kupovat BIO potraviny nějaký zvláštní podnět?

12. Co Vás odrazuje od koupi BIOpotravin ?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Boehmová, K.Vy a BIOpotraviny ? (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://vy-a-biopotraviny.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.