Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vy a České dráhy, a.s.

Vy a České dráhy, a.s.

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Szobonyová
Šetření:06. 03. 2011 - 16. 03. 2011
Počet respondentů:250
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.61
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:83,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Chtěla bych Vás požádat o vyplnění dotazníku na téma:

"Vy a České dráhy, a. s."

Cílem mého výzkumu je zjistit, jak ČD, a. s. vidí její zákazníci. Zda jezdí vlakem z povinnosti nebo jim tento druh dopravy vyhovuje. Jak si všímají nových programům a akcí ČD, a. s. a jestli nějak výrazně vnímají a využívají konkurenci této železniční společnosti.

Získané informace budou použity v mé bakalářské práci: Marketingový plán pro České dráhy, a.s.

Dotazník je anonymní a zabere Vám pouhých pár minut. Předem děkuji za Váš čas strávený nad tímto dotazníkem.

Odpovědi respondentů

1. Jak často jezdíte vlakem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
párkrát do roka7831,2 %31,2 %  
několikrát do měsíce7630,4 %30,4 %  
téměř denně5923,6 %23,6 %  
skoro vlakem nejezdím3714,8 %14,8 %  

Graf

2. Z jakého důvodu využíváte služeb Českých drah, a. s.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
škola10341,2 %41,2 %  
výlety7128,4 %28,4 %  
cesta za rodinou, kamarády, známými4317,2 %17,2 %  
práce156 %6 %  
cesta na chalupu, zahrádku20,8 %0,8 %  
práce, škola, výlety10,4 %0,4 %  
přeprava s kolem10,4 %0,4 %  
za sportem10,4 %0,4 %  
nic10,4 %0,4 %  
škoa a pak různé výlety10,4 %0,4 %  
výlety nebo jen tak, baví mě to...:)10,4 %0,4 %  
škola i výlety10,4 %0,4 %  
práce, škola, přátelé - pořád něco10,4 %0,4 %  
práce, výlety, nákupy10,4 %0,4 %  
práce, škola, výlety,10,4 %0,4 %  
nevyužívám10,4 %0,4 %  
výlety i cestování za rodinou10,4 %0,4 %  
jak kdy10,4 %0,4 %  
nic jiného k nám nejede - IDS JMK10,4 %0,4 %  
2., 3. i 4. možnost10,4 %0,4 %  
výlety, cesta za rodinou, kamarády10,4 %0,4 %  

Graf

3. Jezdíte vlakem rádi, nebo volíte železnici jako poslední možnost dopravy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, rád(a)13052 %52 %  
ne, volím železnici jako poslední možnost12048 %48 %  

Graf

4. Pokud volíte železnici jako poslední možnost, jaký dopravní prostředek byste použili raději?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
auto11170,25 %44,4 %  
autobus2616,46 %10,4 %  
jízdní kolo63,8 %2,4 %  
nic53,16 %2 %  
motocykl10,63 %0,4 %  
jakýkoli10,63 %0,4 %  
taxi10,63 %0,4 %  
auto bych volila raději, ale je to drahé10,63 %0,4 %  
jezdím vlakem docela ráda10,63 %0,4 %  
nevolím železnici jako posl. možnost10,63 %0,4 %  
vlastní nohy10,63 %0,4 %  
je to poslední možnost, tedy cokoliv jiného raději10,63 %0,4 %  
nejde mi to odkliknout, když jsem omylem klikla :D10,63 %0,4 %  
není to poslední možnost10,63 %0,4 %  

Graf

5. V čem vidíte hlavní důvod neoblíbenosti cestování s Českými dráhami? (zaškrtněte pouze jednu pro Vás nejdůležitější odpověď)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
špinavé vagony6927,6 %27,6 %  
zpoždění5722,8 %22,8 %  
drahé jízdné4819,2 %19,2 %  
pomalý způsob přepravy2811,2 %11,2 %  
nepohodlné cestování208 %8 %  
časté výluky124,8 %4,8 %  
nic20,8 %0,8 %  
Špatně zapsané jméno společnosti v hlavě zákazníka10,4 %0,4 %  
za hodně peněz velmi málo muziky.10,4 %0,4 %  
nepotřebuji ji10,4 %0,4 %  
přizpůsobení jízdním řádům, i když se mi to nehodí10,4 %0,4 %  
občas zpoždění, bez různých slev celkem drahé10,4 %0,4 %  
vše mimo pomalého způsobu přepravování10,4 %0,4 %  
drahé jízdné, nevyhovující návaznost spojů10,4 %0,4 %  
všechny výše uvedené odpovědi10,4 %0,4 %  
celkově nepříliš kvalitní prostředí10,4 %0,4 %  
žádný10,4 %0,4 %  
neexistuje přímý spoj Praha-Chomutov10,4 %0,4 %  
téměř vše výše uvedené, je těžké vybrat jen jedno10,4 %0,4 %  
více prostoru pro cestování s dětmi(kočárky atd...10,4 %0,4 %  
všechno dohromady - je to katastrofální,bez úrovně10,4 %0,4 %  

Graf

6. Můžete naopak uvést alespoň jednu výhodu, kterou spatřujete v přepravě vlakem?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pohodlí105,75 %4 %  
rychlost42,3 %1,6 %  
pohodlnost42,3 %1,6 %  
cena21,15 %0,8 %  
ne21,15 %0,8 %  
dostupnost21,15 %0,8 %  
levné jízdné21,15 %0,8 %  
možnost projít se21,15 %0,8 %  
wc21,15 %0,8 %  
ekologie21,15 %0,8 %  
ostatní odpovědi pohodlné
Dostatek místa, WC
slevy pro skupiny
Nemusím řídit.
rychlý způsob přepravy (pokud nemá zpoždění):-)
pohodlné na delší cestování
Vlaky jezdí i do míst, kam autobusy nejezdí
Nemusím se starat o řízení.
Odpadnutí odpovědnosti za řízení-v případě řidiče
WC stále při ruce (přestože je v přišerném stavu)
dobrodružství
pohodlí, ve vlaku bývá více místa než v autobuse
pohodlnost, bez kolon v autě..
skupinové pití alkoholu :D
Možnost relaxace ve voze...
více místa než v autobuse
mám čas na čtení
pohodlí (můžeš ve vlaku chodit, to v autobuse ne)
větší pohodlnost oproti autobusu
neblinkam ;)
Rychlost, pohodlnost, prozákaznický přístup
volnost pohybu
větší pohodlí než např. v autobusu, možnost pohybu
levnějří než auto
sleva pro důchodce a jiné slevy
možnost WC
studentské slevy => v podstatě výhodné
pohiodlí
dostatek prostoru
nemusím řešit kde zaparkuji
Dá se v něm narozdíl od auta učit.
dostatek místa oproti autobusu
Můžu se projít během jízdy :)
praktičtější pro cestování ve větších skupinách
bezpečnost, rychlost
nostalgie
rychlost?
bezstarostnost: během jízdy se mohu věnovat i jiné
zážitek pro děti
relativně rychlé
rychlost vybraného spojení /Pce - Brno/
přijde mi to pohodlné a romantické
Je rychlejší než přeprava autobusem.
muzu ve vlaku spat
převezou cokoli
pohodlný způsob cestování
pohodlý,možnost vstát za jízdy z místa a projít se
Možnost odpočinku, není nutné dávat pozor na cestu
rychlejší přeprava než přeprava autobusem
vagony jsou docela prostorné,hodně místa na sezení
volný prostor pro pohyb
,,návrat do dětství" či dobrodružství - výlet
čas něco si přečíst
když jezdí,tak jezdí poměrně v dobrých intervalech
romantika :)
pohodlnost ve smyslu rovné klidné cesty
bezpečnost
levné jízdné, pohodlné cestování
mohu spát
sledování krajiny, čtení knih
při cestování ve skupině - konverzace
možnost natáhnout si nohy, jít na záchod
ekologická doprava,sledování krajiny,možnost četby
Vlaky narozdíl od automobilové dopravy "nesmrdí".
pohodlnost kupé
pohodlí na dlouhé trasy
nádraží mám daleko, každý den se skvěle projdu :-D
výhodné dlouhodobé jízdné
na některých tratích cena a čas
nezdržuje se na křižovatkách, poměrně rychlé,
pohodlí, příroda plynoucí za oknem,...
Pohodlnější než např. autobus.
je rychlejší než přeprava autobusem
možnost vyvětrat, nedělá se špatně
clovek se alespon v noci vyspi narozdil od autobus
pohodlí, soustředěnost na práci
příjemné cestování na výlety, když člověk nespěchá
ekologičnost, více zábavy s kamarády
výhled do krajiny
zajišťuje dopr. obslužnost venkova i o víkendech
odpočinek, člověk se nemusí soustředit na řízení
studentske jizdne do mista studia
žádné zatáčky
snad jen, že lze vlakem jezdit z hospody domů
Moznost prepravi s partou
Při cestě se můžu věnovat jiné činnosti - učení...
klidné cestování
vyuziti casu prepravy k praci nebo spanku
Mohu se při delší cestě projít
více místa
Pohodlne cestování
větší pohodlí než autobus
dost prostoru kolem sebeb
vyhovuje mi trasa
teoreticky větší pohodlí, než v autobuse,záchod
příjemný zážitek, výhled na přírodu, kuřácké vagon
Občas je to přeci jenom rychlejší
můžu pít alkohol a může nás jet celá partie
životní prostředí
nejsou dopravni zacpy, ale zase jsou casta zpozden
je to ekologické
pohodlnější než jízda busem
prostor, větší bezpečnost
dostupné WC
pohodlnost - člověk se může protáhnout, projít
Větší pohodlí.
bezpečnost bez nutnosti řídit - klid
Více prostoru než v autobuse.
Relativně pohodlné (např. při cestování se psem)
já si tam odpočinu a děti jsou z vlaku nadšené
prostor pro klidné učení
levné, romantika
časté spoje
prostor
bezpečnost, spolehlivost
mám čas si přečíst noviny, udělat nějakou práci
více místa, "pohodlí"
při cestování se může člověk projít po vagonu a ne
Rychlost, pohodlý a ochota personálu.
milý personál, rychlost přepravy
odpočinek, čtení při jízdě
WC,Volnost pohybu
dostatek prostoru ve vlaku
relativní pohodlí - možnost se projít, pracovat-pc
možnost během přepravy se procházet
hodně místa
ekologické cestování,romantika :)
Nízká cena
Příjemný personál, pohodlné cest., levné jízdnné
častá spojení do centra
zdá se mi pohodlnější než autobus, víc prostoru
ekologičtější než autem, pohodlnější než autobus
více prostoru než v buse, můžu jet se psem
Nemusím se soustředit na cestu.
přijede většinou až do centra města
Pohodlí,romantický prožitek
pohodlný způsob přepravy
jako student mohu vyuzit slevu na jizdenku
neomezené množství zavazadel
volný pohyb, bezpečí
Nemusím řídit
14281,61 %56,8 % 

Graf

7. Co byste nejraději změnil(a) na Českých drahách?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

1. kompletni privatisace 2. respektovani klientely ochotne platit za kvalitu 3. wifi, telefonni repeatery a 220V alespon v prvni tride jako standard 4. Dlouhodobe se mi jevi jako velmi zadouci (ale politicky nepruchodne) znovuzavedeni treti tridy tak, aby byla uspokojena poptavka casti cestujici verejnosti pozadujici nizke ceny, ale nikoli na ukor dobre platicich klientu pozadujicich kvalitu a nadstandard (jinymi slovy: jsem ochoten platit za druhou i prvni tridu vice nez dnes pri zarucenem splneni pozadavku na kvalitu a na sluzby a do jiste miry tak prispivat i na "socialni" treti tridu).

aby jezdili na čas

aby neměly tak velká zpoždění a zlepšily kvalitu vlaků (čistota, vybavení, hygiena)

Aby se skutečně integroval s MHD a příměstskou dopravou. Na své cestě do práce musím zčásti použít auto (z vesnice do města s vlakovou stanicí), jelikož autobusy jedou buď nesmyslně dříve nebo mnohem později. Autobusy a vlaky se vzájemně nepodporují.

Aby vypadaly podobně jako vlaky v zahraničí, opravdu nechápu jak je možné, že např.: ve Francii vše funguje, vlaky jezdí skoro na čas, jsou rychlé, čisté, personál je příjemný a hlavně nádraží nějak vypadají, člověk se na nich nemusí bát a cítí se tam dobře, když čeká na vlak.

Abych mohl používat celoročně studentskou slevu po celé ČR.

Barvu - mohla by být veselejší. Dále bych zavedl stewardy ve všech vlacích. Levnější jízdné...

bezpečnost

cena - přeci jen je tahle doprava šetrnější k žp, tak by se měla trochu podporovat... obnova starých vagonu více čistoty.. chybí konkurence... rezervace kol - změnit systém, ten co nyní platí je úplně strašnej

cena je příliš vysoká, nepořádek a špinavá nádraží+vlaky

Cenová politika Přesnost Poučení se z minulosti (v neděli pravidelně narváno, není ani kde stát ale vagony budou čtyři, aby v průběhu dne byl vlak poloprázdný a vagonů 8) Bezpečnost Čisté toalety, vagony, důstojné cestování Průběžné informování (vlak zastaví v polích, nikdo nic neví, průvodčí také ne nebo se odmítají bavit)

cenu

cenu jízdenek

cenu jízdného

cenu jízdného

cenu jízdného a vozový park

cenu jízdného a zastaralé vlaky

cenu jízdného, méně nepříjemných spolucestujících

Cenu jízdného, stav některých vagonů

Cenu, jízdní doby, zpoždění, vybavenost vlaků..

cenu, kuřácký vagon ke každé soupravě

Ceny a rychlost. Pokud je pro mne cesta autobusem rychlejší, méně komplikovaná a navíc levnější, nemám důvod jet vlakem. Trasu Plzeň - Zittau zvládnu autobusy a metrem za 4 hodiny, jen vlaky za minimálně 6 hodin a cenu 1,5 násobnou.

Ceny jízdného

ceny služeb a modernizace nejen nádraží, ale i vlakových souprav

cestující, kteří narušují pohodlný průběh cestování - ohrožující spolucestující, ohrožují průvodčí, dělají nepořádek a ničí interiéry, ale i exteriéry vlaků

časové zpoždění

časté výluky na trati 323, zpoždění na této trati a díky tomu nenavazující spoj do Opavy...

časté zpoždění, přeplňenost některých spojů

čistější vagony a sociální zařízení.vybavenost stanic

čistota, lepší spoje

Čistotu a větší údržbu (opravy nebo rekonstrukce) nádražních stanic

čistotu vagonů

čistotu vagonu

čistotu vagónů, lepší služby, cenu, a konkurenci bych povolila

Čistotu vlaků.

čistotu, koleje- rovinnost - viz koridor - jde to, vagony

dochvilnost nebo alespoň slevy při čekání na další jízdu

dochvilnost spojů

gen. ředitele

Chtěl bych, aby brali ohledy na požadavky trhu, tudíž, aby se snažili být konkurence schopní.

chtělo by zútulnit vagony, nakoupit nové vozy, investovat do oprav stávajících vozů, posílit přepravu v regionálních vlacích, zařadit nové vozy i do regionálních spojů. Každý nový vůz co se nakoupí jezdí na trase Praha-Brno, eventuelně Ostrava. ČR ale má daleko více měst, kde jezdí hodně lidí a vyplatilo by se tudíž nasadit nové vozy. Např. České Budějovice-Plzeň, Plzeň-Praha.

Inestovat do modernizace vlakových souprav a tratí, ale ihned a ne za 50 let

inovace vagonů, lokomotiv, čistější prostředí, fungující toalety

jízda dle jízdního řádu bez výluk a lepšími vagony

Jízdné je nepřiměřeně drahé vzhledem ke kvalitě nabízených služeb - takže buď zvýšit kvalitu (tzn. odtranit nečistoty, výluky, zpoždění) nebo snížit jízdné

jízdné přiměřené službám

Jsem, vcelku spokojen. V našem okolí je spojení povětšinou vyhovující, k tolik mediálně propírané čistotě nemám výhrad, personál chválím. Negativně vnímám tred poslední doby zastírat po vzoru leteckých společností ceny jízdného a rozmělňovat nabídku do různých speciálně cílených slev a akcí. Jízdné by mělo být jednoduše přehledné, nez složitých nabídek. Snad jen po předloňské letní akci REGIONET za 99 Kč se mi stýská... :-) Konkurenci jako Student Agency apod. rezolutně odmítám - jednak jde o efektní podbízení se a následné "slízávání ziskové smetany", druhak k čemu by mi potom byly síťové jízdenky, když by na jeich spojích neplatily.

kapacitu míst, popřípadě přidání spojů v kritické časy..

kdybych mohla tak téměř vše

komfort

Komfort vlaků

lepší komfort pro cestující - ať už vlaky tak hlavne i nádraží..

levnější jízdné, čistější vagony

Levnější jízdné, zejména pak pro dvojice, čistější interiéry.

managery

Měly by se lépe propagovat, aby byly mezi lidmi oblíbenější.

méně výluk, lepší informovanost a hlavně zvýšit přesnost příjezdů a odjezdů vlaků

Méně výluk, méně zpoždění, levnější jízdné, příjemnější zaměstnanci

modernizace vagónu, zvýšit čistotu, zabránit vandalismu a ničení vagónů

modernizace vozového parku, pohodlí, cena

modernizace všeho

monopolní postavení

Myslím, že je potřebná modernizace vlakových souprav.

návaznost tratí, lepší spojení Liberec Praha

nejvíce bych ocenila čistější interiéry vlaků a i samotných nádražních budov, bez bezdomovců, zápachu a rozpadajících se zdí, dále vyvarovávat se častým zpožděním

nejvíce mi vadí v zimě časté zpoždění vlaků a výluky a dále bych se zamyslela nad čistotou českých vlaků!

některá nádraží (Plzeň) kvalitu vagonů a k tomu přiměřenou cenu (to teď není)

Nemohly by bejt aspoň trochu spolehlivý?

Nepoměr kvalita X cena - špinavé vagony, zpoždění, zastaralé soupravy. Takže buď snížit značně cenu, nebo je ponechat, ale zlepšit kvalitu.

nesmyslný systém slev čistotu ve vlacích (rychlíky)

Nevím co bych měnila, v poslední době jsem zaznamenala plno zrekonstruovaných stanic, také čím dal častěji vidím nebo i jedu v novějších vagonech. Myslím, že se s tím snaží něco dělat, ale je jasné, že vše nemůže přijít ráz na ráz.

nic

nic bych neměnila

nové nebo opravené vagony cenu jízdenek (pokud nejsou zvýhodněné slevou, jsou příliš drahé)

Nové vagóny,čisté,více spolehlivosti(zpoždění vlaků)

Nové vlaky, méně výluk a zpoždění.

nové, čisté vlaky, čisté wc, levnější jízdné,

občas čistčí vagony, levnější jízdné, více místa na přepravu kol

obnova vozového parku - nové vagony

obnovila bych vagony, mašiny...

Obnovit vozový park, čistější prostředí vagónů, omezit výluky a zpoždění

pana Žaludu bych vyměnil

personál standart vlaků způsob obsazování vagónů

Pohodlí a čistotu vagónů.

pohodlnost sedaček

položení kolejí tak, aby to nedrncalo

poměr ceny a kvality - drahé jízdé, neustálé zdražování, ale špinavé a hlučné vlaky, funkční vybavení jako za 1. republiky

Popravdě všechno - když má vlak zpoždění několik hodin, nedomůžete se práv, stejně jako když vám prodají špatný lístek. Všude je špína, mají hrozné zpoždění a když čtete ten jejich časopis, máte pocit, že si z vás střílí, jak se v něm prezentují. Jízdné je drahé, na vesnicích jsou nádraží kdesi v "p...i". Popravdě je fakt nesnáším a jsem vždycky naštvaná, když s nimi musím cestovat. Měli by se zaměřit na běžného občana a nevymýšlet ptákoviny jako byznys třídy, předražené pendolino, které je ve světě standard apod.

prostředí

Přesnost jízdních řádů, vzhled vagónů, lepší personál, větší rychlost dopravování.

při zpoždění vrítit peníze

připojení k wifi, funkční el. zásuvky v kupíčkách, nové vagony (hlavně čisté)

přoč se mění každý rok jízní řád posunuje se pouze o minuty sem tam - když si člověk zvykne a je to dodré tzv.takt tak se zase mění a většinou ne k lepšímu. Připadá mi to ,že jsou nějací pracovnící asi ve vedení drah nebo dopravy,kteří potřebují být zaměstnání a tak cvičí s celou populací. Takže jízní řád jo ,ale pokud možno na více let a pokud ne tak nehýbat s regionální dopravou ,kterou jezdí nejvíce lidí.

regulaci topení - sauna vs. zima neni žádný kompromis studentské jízdné po celé republice, nejen pouze na určité trase škola-domov

renovace vagónu je čím dál víc nezbytná. jejich údržba k čistotě taktéž.

rychlost

slogan Čekáš dlouho? Čekej dál nebo také Času dost. Dále bych zmírnila zpoždění.

snížení jízdného

snížil ceny

stav vlaků

studentske jizdne po cele CR

studentské slevy místo složitých programů, o kterých stejně moc lidí neví

system rizeni vlaku a vzdelani vypravcich ... s tim tedy souvisi spravne sestaveni jizdniho radu

špinavé vagony, nepohodlné cestování, časté výluky, zpoždění

špinavost vagonů, modernější vlaky

špínu a zpoždění

Špínu, smrad a cenu

téměř vše, od servisu po výměnu vagónů

Uvítala bych čistší vagony, pokud by byly čistší, nevadila by mi ani mnohdy nižší jízdné. ale v současné situaci je to dle mého názoru neúnosné, cena absolutně neodpovídá čistotě vagonu - ta je pro mně docela důležitá, když kolikrát vidím, co k nám přijede za vagony :-/

v ideálním případě, levnější jízdné, nové vlaky a vybudovat vysokorychostní dráhy typu TGV nebo Shinkanzen...

Vedení

Vedení, samozřejmě k lepšímu.

Vedení.

Veškerý přístup a jízdní podmínky. Hlavně, aby bylo ze zákona stanoveno vrácení peněz, pokud by došlo ke zpoždění většímu než deset minut. Aby nedocházelo k tak častému zpoždění, jako je tomu teď,

větší čistota nádraží i vlaků, levnější jízdné

větší komfort vagónů a menší zpoždění

Více akčních nabídek na levnější jízdné na delší vzdálenosti

Více spojů a jejich lepší návaznost; ve "špičkách" přidat více vagónů, aby měl i člověk, který přistupuje jinde než v místě odkud je vlak vypraven, možnost si sednout; regulovat zpoždění vlaků (zejména to způsobené technickými závadami); levnější jízdné, zejména pro studenty, a to bez ohledu na jejich věk...

více spojů, cenu, přesnost, dochilnost, údržbu a zajištění tepla ve vagonech

Vlaky by mohly bejt čistější, nemluvě o záchodkách.

vozovy park - vymenit za novy, cistota vlaku a nadrazi - zlepsit

Vozový park, nádraží, více čistoty.

Vozový park.

VŠE

všechno - vlaky jsou špinavé, mají zpoždění, nedá se na ně spolehnout

vybavení vagonů,dochvilnost

vybavení vagonů(včetně wc!!)

Výši jízdného.

vzhled

vzhled a čistotu nádraží, zpoždění vlaků

Vzhled a dochvilnost

za ty penize by mohly byt alespon ciste vagony,nemluve o socialnich zarizenich.

zlepšit informovanost na nádražích (zastávkách), kde není žádný personál zlepšit čistotu na nádražích i ve vlacích

zlevnit jízdné nebo zkvalitnit služby - čistější vagony, apod.

zmenšila bych ceny, zlepšila úklid (ale chápu, že nepořádek a zničené prostory mají na svědomí cestující a ne firma jako taková), omezila výluky a zpoždění. Taky bych uvítala, kdybych hned věděla celou dobu zpoždění, pokud přibývá po pěti minutách, pořád musím sedět na nádraží, kdybych hned věděla, že to bude hodina, někam si zajdu.

zmodernizovala bych vagony

zpoždění vlaků bez zjevné příčiny

zpoždění vlaků,výluky

zpoždění, vagony se mi zdají dost ošklivé, prospěla by modernizace

Způsob dopravy. :) Vlaková doprava je technologicky zastaralá a pro další vývoj dopravy nevhodná a nevyhovující. Např. systém samostatných buněk na způsob taxi, který by kombinoval výhody cestování veřejnou dopravou a zároveň dopravení na cestujícím zvolené místo (nádraží není zvolené místo, zvolené místo je adresa nebo okruh 100m) by odpovídal potřebám moderní společnosti. Technologie i možnosti dnešní vědy a průmyslu již několik let umožňují zabezpečit dopravu všem, všude a vždy, ekologicky a levně, ne-li zdarma. Kdo tvrdí opak nemá dostatek informací a nebo naopak má přebytek špinavých peněz na svém účtu. :)

zrušil monopol,rozprodat více firmám čímž by se snížila cenakvůli konkurenci

Zrušila bych je, nebo v lepším případě nechat jen hlavní tratě a zbytek nahradit autobusy i malokapacitními.

zrušila bych klimatizované vlaky

zrušila bych staré vagony výměnou za nové,zlevnila jízdné

zrušila zpoždění, lepší organizace a informovanost cestujících

zvýšení komfortu

Zvýšit rychlost přepravy

železnici otevřít trhu, tzn. ČD by musely bojovat s konkurencí

8. 25. září 2010 proběhla akce „Den železnice“. Zaznamenali jste tuto událost?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne22489,6 %89,6 %  
ano2610,4 %10,4 %  

Graf

9. Kterého z těchto programů ČD, a.s. jste si povšimnul(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádného15762,8 %62,8 %  
Vlakem za zážitky (eTicket)7931,6 %31,6 %  
Vlakem denně208 %8 %  
Cestujte s In-gold za obchodem176,8 %6,8 %  
Vlakem poprvé72,8 %2,8 %  

Graf

10. Pokud jste si některého povšiml(a), využili jste jej potom?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne15690,7 %62,4 %  
ano169,3 %6,4 %  

Graf

11. Kterou z těchto akcí na podproru prodeje jste zaznamenal(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádnou10542 %42 %  
Nadělte si slevu. Jezdit vlakem bez In-karty?6224,8 %24,8 %  
Pořiďte si In-kartu v Lidlu a vyhrajte 2 000 km cestování zdarma4919,6 %19,6 %  
Bezstarostně z Plzně na Špičák3514 %14 %  
VLAK+ Letiště Praha3413,6 %13,6 %  
akce pro účastníky Career Days3012 %12 %  
Vlakem na „Mácháč“2610,4 %10,4 %  
Změňte taktiku, pojeďte vlakem176,8 %6,8 %  

Graf

12. Jak na Vás působila hlavní konkurence ČD, a. s. Student agency, která se na 2 měsíce dostala i na železnici?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pouze jsem o nich četla/slyšela/ viděla v televizi11345,2 %45,2 %  
vůbec jsem žluté vlaky nezaznamenal(a)7028 %28 %  
bylo by lepší, kdyby zůstali na železnici místo ČD, a.s.2811,2 %11,2 %  
nevím249,6 %9,6 %  
jel(a) jsem s nimi a byl(a) velice spokojen(á)156 %6 %  

Graf

13. Využili byste raději autobusy Student agency na cestě mezi Plzní a Prahou, i kdyby ČD nabízely nižší cenu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13554 %54 %  
ano11546 %46 %  

Graf

14. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena18875,2 %75,2 %  
muž6224,8 %24,8 %  

Graf

15. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 – 26 let21686,4 %86,4 %  
27 – 60 let3112,4 %12,4 %  
61 – více let20,8 %0,8 %  
do 15 let10,4 %0,4 %  

Graf

16. V současné době jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student19276,8 %76,8 %  
zaměstnanec3815,2 %15,2 %  
osoba samostatně výdělečně činná52 %2 %  
mateřská/rodičovská dovolená41,6 %1,6 %  
nezaměstnaný(á)31,2 %1,2 %  
invalidní důchod, důchod10,4 %0,4 %  
student, zaměstnanec10,4 %0,4 %  
prezenční student pracující na pol. úvazek10,4 %0,4 %  
student a zaměstnanec10,4 %0,4 %  
je mi 10 let ?10,4 %0,4 %  
jsem na RD ale zároveň pracuji a studuji VS10,4 %0,4 %  
student+zaměstnanec10,4 %0,4 %  
student zaměstnaný na plný úvazek10,4 %0,4 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často jezdíte vlakem?

2. Z jakého důvodu využíváte služeb Českých drah, a. s.?

3. Jezdíte vlakem rádi, nebo volíte železnici jako poslední možnost dopravy?

4. Pokud volíte železnici jako poslední možnost, jaký dopravní prostředek byste použili raději?

5. V čem vidíte hlavní důvod neoblíbenosti cestování s Českými dráhami? (zaškrtněte pouze jednu pro Vás nejdůležitější odpověď)

6. Můžete naopak uvést alespoň jednu výhodu, kterou spatřujete v přepravě vlakem?

8. 25. září 2010 proběhla akce „Den železnice“. Zaznamenali jste tuto událost?

9. Kterého z těchto programů ČD, a.s. jste si povšimnul(a)?

10. Pokud jste si některého povšiml(a), využili jste jej potom?

11. Kterou z těchto akcí na podproru prodeje jste zaznamenal(a)?

12. Jak na Vás působila hlavní konkurence ČD, a. s. Student agency, která se na 2 měsíce dostala i na železnici?

13. Využili byste raději autobusy Student agency na cestě mezi Plzní a Prahou, i kdyby ČD nabízely nižší cenu?

14. Pohlaví:

15. Věk:

16. V současné době jsem:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často jezdíte vlakem?

2. Z jakého důvodu využíváte služeb Českých drah, a. s.?

3. Jezdíte vlakem rádi, nebo volíte železnici jako poslední možnost dopravy?

4. Pokud volíte železnici jako poslední možnost, jaký dopravní prostředek byste použili raději?

5. V čem vidíte hlavní důvod neoblíbenosti cestování s Českými dráhami? (zaškrtněte pouze jednu pro Vás nejdůležitější odpověď)

6. Můžete naopak uvést alespoň jednu výhodu, kterou spatřujete v přepravě vlakem?

8. 25. září 2010 proběhla akce „Den železnice“. Zaznamenali jste tuto událost?

9. Kterého z těchto programů ČD, a.s. jste si povšimnul(a)?

10. Pokud jste si některého povšiml(a), využili jste jej potom?

11. Kterou z těchto akcí na podproru prodeje jste zaznamenal(a)?

12. Jak na Vás působila hlavní konkurence ČD, a. s. Student agency, která se na 2 měsíce dostala i na železnici?

13. Využili byste raději autobusy Student agency na cestě mezi Plzní a Prahou, i kdyby ČD nabízely nižší cenu?

14. Pohlaví:

15. Věk:

16. V současné době jsem:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Szobonyová, V.Vy a České dráhy, a.s. (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vy-a-ceske-drahy-a-s.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.