Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vy a konzumace jídel ve Fastfoodech

Vy a konzumace jídel ve Fastfoodech

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Růženka Šípková
Šetření:14. 02. 2013 - 22. 02. 2013
Počet respondentů:494
Počet otázek (max/průměr):14 / 12.47
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:85,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

touto cestou bych Vás ráda požádala o vyplnění tohoto dotazníku, jehož výsledky se stanou podkladem pro studentskou práci na téma Obliba rychlého občerstvení u mladých lidí a studentů.

 

Předem mnohokrát děkuji za jeho vyplnění!

 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví respondenta/respondentky

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena41383,6 %83,6 %  
Muž8116,4 %16,4 %  

Graf

2. Věk respondenta/respondentky

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [10-14otázka č. 3, 15-18otázka č. 3, 19-24otázka č. 3, 25-29otázka č. 3, 30 a více → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-2427054,66 %54,66 %  
25-298717,61 %17,61 %  
15-187815,79 %15,79 %  
30 a více5010,12 %10,12 %  
10-1491,82 %1,82 %  

Graf

3. Místo bydliště respondenta/respondentky

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha10423,42 %21,05 %  
Brno429,46 %8,5 %  
Ostrava245,41 %4,86 %  
Zlín122,7 %2,43 %  
České Budějovice102,25 %2,02 %  
Olomouc92,03 %1,82 %  
PlzeŇ92,03 %1,82 %  
Liberec92,03 %1,82 %  
Pardubice71,58 %1,42 %  
Přerov71,58 %1,42 %  
ostatní odpovědi středočeský kraj
Hradec Králové
Havířov
karlovy vary
Kladno
Děčín
Kroměříž
Litoměřice
Náchod
Trutnov
Šumperk
Nový Jičín
Karlovarský kraj
Ústí nad Labem
Roudnice nad labem
Jihlava
opava
Vesnice
Karviná
Žatec
Ústí nad Orlicí
Hodonín
Vsetín
Žďár nad Sázavou
Zlínský kraj
MS Kraj
olomoucký kraj
Písek
Vysočina
Plzeňský kraj
Strakonice
orlová
Mladá Boleslav
Holešov
Znojmo
Prostějov
sokolov
jičín
čáslav
x
chotětov
Luhačovice
ČR - Vysočina
Blansko
Třinec
Dolní Dunajovice
Chomutov
Mníšek pod Brdy
Bořetice
Hořovice
Jilemnice
Kosmonosy
jindřichův hradec
Chodov
Volyně, okres Strakonice
Strážnice
Benešov
Kobeřice
Čelákovice
Habartov
Athény
vesnice okres brno venkov
Havlíčkův Brod
Vysočina, přes týden v Brně
u Brna
Nechci uvést
Jihočeský kraj
Praha.
Berlín
Velké Přílepy, Praha-západ
rychnov nad kněžnou,hradec králové
HK
Domažlice
vlašim
Tábor
Ševětín
Vysoké Mýto
Okolí Českých Budějovic
Ostrava Vyskovice
Slaný
Rakovník
Praha 3, Vinohrady
Momentální bydliště - Brandenburg an der Havel (DE), trvalé bydliště - Znojmo.
Holešov (okres Kroměříž)
slovensko
Hněvošice, okres Opava
Jablonec nad Nisou
Chroustovice
vrdy
Turnov
Valašské Meziříčí
Ledeč nad Sázavou
Bohumín
Jižní Morava
Jaroměř, okres Náchod, královéhradecký kraj
PCE kraj
Oraha
Náměšť nad Oslavou
Stonava
tajné
Tišnov
....
Kutná Hora
Mutěnice
Bratislava, Slovensko
Albrechtice
Pardubický kraj
hranice
okres Ústí nad Orlicí
Břeclav
Třebíč
Buštěhrad
Mělčany
Vranovice
Mělník
Moravskoslezský kraj
Postoloprty
Praha - východ
Bílovec
Dubaj
Český Krumlov
Antarktida/ Tučnákov
Rudná
Oregon, USA... dříve Olomouc
Prachatice
Poděbrady
Plz. kraj
Bílina
Kolín
Beroun
Milovice (Středočeský kraj)
kyjov
Bruntál
Klatovy
chudčice
Valeč
okr. Pardubice
třeboňsko
21147,52 %42,71 % 

Graf

4. Navštívili jste alespoň jednou některou z těchto provozoven rychlého občerstvení? (KFC, McDonalds, Burger King)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 5, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano42996,19 %86,84 %  
Ne173,81 %3,44 %  

Graf

5. Jak často tyto řetězce navštěvujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně často19144,11 %38,66 %  
Jednou za měsíc10925,17 %22,06 %  
Několikrát do měsíce10023,09 %20,24 %  
Jednou za týden235,31 %4,66 %  
Několikrát týdně92,08 %1,82 %  
Každý den10,23 %0,2 %  

Graf

6. Co Vás nejčastěji motivuje k návštěvě těchto řetězců?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Chuť oblíbených produktů24556,71 %49,6 %  
Možnost rychlé konzumace bez čekání23855,09 %48,18 %  
Jiný důvod7717,82 %15,59 %  
Výhodná cena5713,19 %11,54 %  
Dobrá dostupnost ze školy/práce5111,81 %10,32 %  

Graf

7. Který z následujících řetězců přeferujete/navštěvujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
McDonalds22552,69 %45,55 %  
KFC18743,79 %37,85 %  
Burger King153,51 %3,04 %  

Graf

8. Kolik v průměru utratíte (jste ochotni utratit) za jídlo pro jednu osobu ve výše zmiňovaných řetězcích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-100 Kč26461,68 %53,44 %  
100-150 Kč13631,78 %27,53 %  
150-200 Kč214,91 %4,25 %  
250 a více40,93 %0,81 %  
200-250 Kč30,7 %0,61 %  

Graf

9. Při konzumaci ve výše zmiňovaných řetězcích preferujete spíše:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Menší a levnější sendviče (hamburger, cheeseburger, longer, minitwister...)29769,56 %60,12 %  
Dezerty, zmrzliny, kávu15135,36 %30,57 %  
Větší a dražší sendviče (BigMac, BigTasty, Grander...)10023,42 %20,24 %  
Zeleninové saláty8620,14 %17,41 %  

Graf

10. S tvrzením: Jídlo ve fastfoodu mi chutná...

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím20347,54 %41,09 %  
souhlasím14533,96 %29,35 %  
spíše nesouhlasím4410,3 %8,91 %  
nesouhlasím245,62 %4,86 %  
nevím112,58 %2,23 %  

Graf

11. S tvrzením: Jídlo ve fastfoodu mi chutná víc než domácí strava...

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím20247,31 %40,89 %  
spíše nesouhlasím13832,32 %27,94 %  
spíše souhlasím378,67 %7,49 %  
nevím378,67 %7,49 %  
souhlasím133,04 %2,63 %  

Graf

12. S tvrzením: S přáteli/partnerem nejčastěji chodíme na jídlo právě do fastfoodů...

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím23053,86 %46,56 %  
spíše nesouhlasím11025,76 %22,27 %  
spíše souhlasím5212,18 %10,53 %  
nevím194,45 %3,85 %  
souhlasím163,75 %3,24 %  

Graf

13. S tvrzením: Velkou část svého měsíčního příjmu/kapesného investuji právě do jídel z fastfoodů

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím37688,06 %76,11 %  
spíše nesouhlasím368,43 %7,29 %  
spíše souhlasím61,41 %1,21 %  
nevím61,41 %1,21 %  
souhlasím30,7 %0,61 %  

Graf

14. S tvrzením: Stravování ve fastfoodech je běžnou součástí mého života...

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím24958,31 %50,4 %  
spíše nesouhlasím10123,65 %20,45 %  
spíše souhlasím429,84 %8,5 %  
nevím245,62 %4,86 %  
souhlasím112,58 %2,23 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Jak často tyto řetězce navštěvujete?

  • odpověď Méně často:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 10. S tvrzením: Jídlo ve fastfoodu mi chutná...

6. Co Vás nejčastěji motivuje k návštěvě těchto řetězců?

  • odpověď Chuť oblíbených produktů:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 14. S tvrzením: Stravování ve fastfoodech je běžnou součástí mého života...
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 11. S tvrzením: Jídlo ve fastfoodu mi chutná víc než domácí strava...
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 10. S tvrzením: Jídlo ve fastfoodu mi chutná...

8. Kolik v průměru utratíte (jste ochotni utratit) za jídlo pro jednu osobu ve výše zmiňovaných řetězcích?

  • odpověď 0-100 Kč:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 10. S tvrzením: Jídlo ve fastfoodu mi chutná...
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 10. S tvrzením: Jídlo ve fastfoodu mi chutná...

10. S tvrzením: Jídlo ve fastfoodu mi chutná...

  • odpověď souhlasím:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 14. S tvrzením: Stravování ve fastfoodech je běžnou součástí mého života...
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 11. S tvrzením: Jídlo ve fastfoodu mi chutná víc než domácí strava...

11. S tvrzením: Jídlo ve fastfoodu mi chutná víc než domácí strava...

  • odpověď nesouhlasím:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše nesouhlasím na otázku 10. S tvrzením: Jídlo ve fastfoodu mi chutná...
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 10. S tvrzením: Jídlo ve fastfoodu mi chutná...

12. S tvrzením: S přáteli/partnerem nejčastěji chodíme na jídlo právě do fastfoodů...

  • odpověď nesouhlasím:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 10. S tvrzením: Jídlo ve fastfoodu mi chutná...
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 10. S tvrzením: Jídlo ve fastfoodu mi chutná...

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví respondenta/respondentky

2. Věk respondenta/respondentky

3. Místo bydliště respondenta/respondentky

4. Navštívili jste alespoň jednou některou z těchto provozoven rychlého občerstvení? (KFC, McDonalds, Burger King)

5. Jak často tyto řetězce navštěvujete?

6. Co Vás nejčastěji motivuje k návštěvě těchto řetězců?

7. Který z následujících řetězců přeferujete/navštěvujete nejčastěji?

8. Kolik v průměru utratíte (jste ochotni utratit) za jídlo pro jednu osobu ve výše zmiňovaných řetězcích?

9. Při konzumaci ve výše zmiňovaných řetězcích preferujete spíše:

10. S tvrzením: Jídlo ve fastfoodu mi chutná...

11. S tvrzením: Jídlo ve fastfoodu mi chutná víc než domácí strava...

12. S tvrzením: S přáteli/partnerem nejčastěji chodíme na jídlo právě do fastfoodů...

13. S tvrzením: Velkou část svého měsíčního příjmu/kapesného investuji právě do jídel z fastfoodů

14. S tvrzením: Stravování ve fastfoodech je běžnou součástí mého života...

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví respondenta/respondentky

2. Věk respondenta/respondentky

3. Místo bydliště respondenta/respondentky

4. Navštívili jste alespoň jednou některou z těchto provozoven rychlého občerstvení? (KFC, McDonalds, Burger King)

5. Jak často tyto řetězce navštěvujete?

6. Co Vás nejčastěji motivuje k návštěvě těchto řetězců?

7. Který z následujících řetězců přeferujete/navštěvujete nejčastěji?

8. Kolik v průměru utratíte (jste ochotni utratit) za jídlo pro jednu osobu ve výše zmiňovaných řetězcích?

9. Při konzumaci ve výše zmiňovaných řetězcích preferujete spíše:

10. S tvrzením: Jídlo ve fastfoodu mi chutná...

11. S tvrzením: Jídlo ve fastfoodu mi chutná víc než domácí strava...

12. S tvrzením: S přáteli/partnerem nejčastěji chodíme na jídlo právě do fastfoodů...

13. S tvrzením: Velkou část svého měsíčního příjmu/kapesného investuji právě do jídel z fastfoodů

14. S tvrzením: Stravování ve fastfoodech je běžnou součástí mého života...

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šípková, R.Vy a konzumace jídel ve Fastfoodech (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://vy-a-konzumace-jidel-ve-fast.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.