Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výběr a nákup dárků

Výběr a nákup dárků

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Hora
Šetření:15. 07. 2013 - 22. 07. 2013
Počet respondentů:114
Počet otázek (max/průměr):9 / 7.95
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:81,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:32
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Děkuji za zájem o tento dotazník. Rád bych jeho prostřednictvím získal povědomí o tom, jak lidé hledají dárky pro své nejbližší, pro lidi, na nichž jim skutečně a opravdově záleží. Za pravdivé vyplnění budu velmi vděčný.

 

Odpovědi respondentů

Své nejbližší obdarováváme relativně často - narozeniny, svátky, Vánoce, výročí...

1. Jaké dárky vybíráte pro své nejbližší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obvykle jeden dražší dárek a nějakou tu drobnost7464,91 %64,91 %  
Obvykle několik drobností2118,42 %18,42 %  
Jeden nebo dva dražší dárky87,02 %7,02 %  
co potřebují pro život, dárkové poukázky do hypermarketů10,88 %0,88 %  
jak kdy a pro koho, dárky mohou mít hmotný i nehmotný charakter, záleží i na tom, čím vším zrovna disponuji a co se dotyčnému hodí10,88 %0,88 %  
jednu drobnost10,88 %0,88 %  
je to různé10,88 %0,88 %  
někdy drobnosti, někdy něco většího - podle okolností10,88 %0,88 %  
1 drobnost10,88 %0,88 %  
jeden dárek, pokud je to dražší věc, tak vybírám po předchozí konzultaci s obdarovaným10,88 %0,88 %  
Na narozeniny jeden větší dárek. O Vánocích jeden nebo dva větší a spoustu středních a menších.10,88 %0,88 %  
Jak kdy, podle toho, co mi padne do oka a na mysl...10,88 %0,88 %  
takový který mě donutí si na tu osobu které ho kupuji vzpomenout10,88 %0,88 %  
nezáleží na ceně, snažím se pořídit něco, co je opravdu potěší, může to být i zadarmo, ale musí to být originální10,88 %0,88 %  

Graf

2. Kolik průměrně utratíte za jeden dárek pro jednu osobu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 1000Kč8171,05 %71,05 %  
1000-2000Kč2824,56 %24,56 %  
2000-3000Kč54,39 %4,39 %  

Graf

3. Záleží Vám na kvalitě dárku, když jde o dárek pro někoho blízkého?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11197,37 %97,37 %  
ne32,63 %2,63 %  

Graf

4. Kdy vymýšlíte, jaký dárek obdarovávané osobě dáte?

Pojem "předem" je myšlen jako "před datem narozenin", "před Vánoci" atd...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [více než měsíc předemotázka č. 6, cca 14 dní předemotázka č. 6, cca týden předemotázka č. 5, na poslední chvíliotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než měsíc předem4539,47 %39,47 %  
cca 14 dní předem4035,09 %35,09 %  
cca týden předem1714,91 %14,91 %  
na poslední chvíli1210,53 %10,53 %  

Graf

5. Kde se inspirujete při výběru krátce předem a "na poslední chvíli"

Nákupním rádcem jsou myšleny nástroje, kde vyberete profil obdarovaného a jsou Vám nabídnuty produkty, jež se hodí jako dárky (např "pro manžela")

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prohlížením různých produktů všude možně2275,86 %19,3 %  
Radami přátel a kolegů724,14 %6,14 %  
Nákupními rádci na konkrétních eshopech310,34 %2,63 %  
Nákupními rádci na srovnávačích zboží310,34 %2,63 %  
rozhodnu se v obchodě13,45 %0,88 %  
Neispiruji se ničím z výše uvedeného, jediná inspirace je znalost obdarovávaného, z toho pramení nápady, co by se mu mohlo líbit.13,45 %0,88 %  
hledani inspirace v hypermarketech13,45 %0,88 %  
dárky kupuji pouze pro osoby co znám a tudíž vím, co by se jim líbilo13,45 %0,88 %  

Graf

6. Jaký typ dárku se obykle snažíte pro své blízké sehnat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Nějakou drobnost, aby dotyčný/á věděl/a, že na ně myslíteotázka č. 8, Něco alespoň trochu kvalitního a dobrého, co bude dotyčný/á rád používat a pokaždé si na Vás vzpomeneotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Něco alespoň trochu kvalitního a dobrého, co bude dotyčný/á rád používat a pokaždé si na Vás vzpomene9381,58 %81,58 %  
Nějakou drobnost, aby dotyčný/á věděl/a, že na ně myslíte2118,42 %18,42 %  

Graf

7. Daří se Vám takové dárky sehnat?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Daří bez problémů na internetu i v kamenných obchodech4954,44 %42,98 %  
Daří jen občas3741,11 %32,46 %  
Daří, ale jen v kamenných obchodech44,44 %3,51 %  

Graf

8. Ocenili byste, aby se Vám při výběru někdo osobně věnoval?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7971,17 %69,3 %  
ano3228,83 %28,07 %  

Graf

9. Pokud někde najdete ideální dárek a jste spokojeni s kvalitou obchodu, pátráte po nižší ceně?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pokud mohu to samé sehnat jinde levněji, nakoupím jinde6864,15 %59,65 %  
Nakoupím tam kde mi pomohli, protože hledání levnější nabídky mi nestojí za riziko a ztracený čas2018,87 %17,54 %  
Jinde nakoupím jen pokud ušetřím alespoň dvě stovky87,55 %7,02 %  
Jinde nakoupím jen pokud ušetřím alespoň stovku76,6 %6,14 %  
Jinde nakoupím jen pokud ušetřím alespoň tři stovky32,83 %2,63 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké dárky vybíráte pro své nejbližší?

2. Kolik průměrně utratíte za jeden dárek pro jednu osobu?

3. Záleží Vám na kvalitě dárku, když jde o dárek pro někoho blízkého?

4. Kdy vymýšlíte, jaký dárek obdarovávané osobě dáte?

5. Kde se inspirujete při výběru krátce předem a "na poslední chvíli"

6. Jaký typ dárku se obykle snažíte pro své blízké sehnat?

7. Daří se Vám takové dárky sehnat?

8. Ocenili byste, aby se Vám při výběru někdo osobně věnoval?

9. Pokud někde najdete ideální dárek a jste spokojeni s kvalitou obchodu, pátráte po nižší ceně?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké dárky vybíráte pro své nejbližší?

2. Kolik průměrně utratíte za jeden dárek pro jednu osobu?

3. Záleží Vám na kvalitě dárku, když jde o dárek pro někoho blízkého?

4. Kdy vymýšlíte, jaký dárek obdarovávané osobě dáte?

5. Kde se inspirujete při výběru krátce předem a "na poslední chvíli"

6. Jaký typ dárku se obykle snažíte pro své blízké sehnat?

7. Daří se Vám takové dárky sehnat?

8. Ocenili byste, aby se Vám při výběru někdo osobně věnoval?

9. Pokud někde najdete ideální dárek a jste spokojeni s kvalitou obchodu, pátráte po nižší ceně?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hora, J.Výběr a nákup dárků (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://vyber-a-nakup-darku.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.