Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výběr internetového obchodu pro nákup.

Výběr internetového obchodu pro nákup.

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Filip Hromek
Šetření:30. 11. 2010 - 09. 12. 2010
Počet respondentů:388
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.41
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:86,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:44
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím o vyplnění krátkého dotazníku, který bude použit při vypracování mé bakalářské práce na téma "Založení a provoz elektronického obchodu".
Dotazníkem se snažím zjitit, která kritéria jsou pro zákazníka při výběru internetového obchodu nejdůležitější.

 

Děkuji.

Odpovědi respondentů

1. Jak často nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Často (cca 1x týdně)otázka č. 2, Poměrně často (cca 1x měsíčně)otázka č. 2, Občas (cca 5x ročně)otázka č. 2, Nikdy jsem přes internet nenakupoval/-aotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas (cca 5x ročně)23159,54 %59,54 %  
Poměrně často (cca 1x měsíčně)9624,74 %24,74 %  
Nikdy jsem přes internet nenakupoval/-a369,28 %9,28 %  
Často (cca 1x týdně)256,44 %6,44 %  

Graf

2. Jakou grafickou podobu internetového obchodu preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednoduchou, ale přehlednou22965,06 %59,02 %  
Graficky propracovanou7421,02 %19,07 %  
Nezáleží mi na tom4913,92 %12,63 %  

Graf

3. Je pro vás při výběru internetového obchodu důležité zveřejnění údajů o provozovateli internetového obchodu (název společnosti/jméno živnostníka, adresa provozovny, IČO apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, v internetových obchodech, kde nejsou uvedeny informace o provozovateli, zpravidla nenakupuji18853,41 %48,45 %  
V případě, že se chystám nakoupit něco dražšího, jsou pro mě tyto informace důležité13839,2 %35,57 %  
Tyto informace pro mě nejsou důležité267,39 %6,7 %  

Graf

4. Považujete platbu platební kartou přes internet za bezpečnou, využíváte ji?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, běžné ji používám10229,14 %26,29 %  
Nedůvěřuji platbám pomocí platebních karet přes internet a nevyužívám je9828 %25,26 %  
Ano, ale nevyužívám ji8624,57 %22,16 %  
Spíše ano, ale platím s ní jen menší částky (cca do 1 000 Kč)6418,29 %16,49 %  

Graf

5. Obáváte se při nákupu na internetu o své osobní údaje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obávám se, ale mé rozhodnutí o volbě internetového obchodu to neovlivňuje17048,3 %43,81 %  
Obávám se, proto nakupuji jen u známých firem, které na mě působí důvěryhodně9627,27 %24,74 %  
Neobávám se, uvádět osobní údaje při nákupu přes internetu považuji za bezpečné8624,43 %22,16 %  

Graf

6. Je pro Vás důležité velké množství informací o nabízeném produktu (popis, technická specifikace, fotografie, obrázky)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, beru to jako samozřejmost30285,8 %77,84 %  
Jedná-li se o běžně dostupný produkt, není pro mě problém si informace o výrobku vyhledat jinde4713,35 %12,11 %  
Přes internet nakupuji jen produkty, které jsem již dříve viděl/-a v kamenné prodejně, proto mi na množství uváděných informací nezáleží30,85 %0,77 %  

Graf

7. Využil/-a jste v minulosti zákonem stanovenou 14-ti denní lhůtu, ve které je při nákupu přes internet možné odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
O této možnosti vím, ale zatím jsem neměl/-a důvod ji využít20959,38 %53,87 %  
Ano, již jsem tuto možnost využil/-a6317,9 %16,24 %  
O takové možnosti jsem nevěděl/-a4713,35 %12,11 %  
O možnosti vím, ale nevyužívám ji, jelikož mi přijde vrácení zboží komplikované339,38 %8,51 %  

Graf

8. Znáte certifikaci „APEK Certifikovaný obchod“ (APEK = Asociace Pro Elektronickou Komerci)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy jsem o takové certifikaci neslyšel/-a27871,65 %71,65 %  
Vím, že něco takového existuje, ale nevím, o co se jedná7419,07 %19,07 %  
Znám certifikaci a vím, o co se jedná369,28 %9,28 %  

Graf

9. Proč nevyužíváte nákup přes internet častěji (resp. vůbec nevyužíváte)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemožnost vyzkoušet, či prohlédnout si zboží31681,44 %81,44 %  
Nutnost čekat na doručení zboží11228,87 %28,87 %  
Vysoké náklady na doručení zboží10827,84 %27,84 %  
Neosobní charakter nákupu (nedůvěra k neznámému obchodníkovi)4611,86 %11,86 %  
Nedůvěra v platby přes internet4210,82 %10,82 %  
Obava ze zneužití osobních údajů174,38 %4,38 %  

Graf

10. Pohlaví?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena20753,49 %53,35 %  
muž18046,51 %46,39 %  

Graf

11. Věková kategorie?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 – 30 let26869,43 %69,07 %  
15 - 20 let7820,21 %20,1 %  
31 – 40 let276,99 %6,96 %  
41 – 50 let92,33 %2,32 %  
51 – 60 let20,52 %0,52 %  
61 a více20,52 %0,52 %  

Graf

12. Nejvyšší dosažené vzdělání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Úplné středoškolské s maturitou27171,32 %69,85 %  
Vysokoškolské8121,32 %20,88 %  
Základní153,95 %3,87 %  
Středoškolské bez maturity133,42 %3,35 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často nakupujete na internetu?

2. Jakou grafickou podobu internetového obchodu preferujete?

3. Je pro vás při výběru internetového obchodu důležité zveřejnění údajů o provozovateli internetového obchodu (název společnosti/jméno živnostníka, adresa provozovny, IČO apod.)?

4. Považujete platbu platební kartou přes internet za bezpečnou, využíváte ji?

5. Obáváte se při nákupu na internetu o své osobní údaje?

6. Je pro Vás důležité velké množství informací o nabízeném produktu (popis, technická specifikace, fotografie, obrázky)?

7. Využil/-a jste v minulosti zákonem stanovenou 14-ti denní lhůtu, ve které je při nákupu přes internet možné odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu?

8. Znáte certifikaci „APEK Certifikovaný obchod“ (APEK = Asociace Pro Elektronickou Komerci)?

9. Proč nevyužíváte nákup přes internet častěji (resp. vůbec nevyužíváte)?

10. Pohlaví?

11. Věková kategorie?

12. Nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často nakupujete na internetu?

2. Jakou grafickou podobu internetového obchodu preferujete?

3. Je pro vás při výběru internetového obchodu důležité zveřejnění údajů o provozovateli internetového obchodu (název společnosti/jméno živnostníka, adresa provozovny, IČO apod.)?

4. Považujete platbu platební kartou přes internet za bezpečnou, využíváte ji?

5. Obáváte se při nákupu na internetu o své osobní údaje?

6. Je pro Vás důležité velké množství informací o nabízeném produktu (popis, technická specifikace, fotografie, obrázky)?

7. Využil/-a jste v minulosti zákonem stanovenou 14-ti denní lhůtu, ve které je při nákupu přes internet možné odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu?

8. Znáte certifikaci „APEK Certifikovaný obchod“ (APEK = Asociace Pro Elektronickou Komerci)?

9. Proč nevyužíváte nákup přes internet častěji (resp. vůbec nevyužíváte)?

10. Pohlaví?

11. Věková kategorie?

12. Nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hromek, F.Výběr internetového obchodu pro nákup. (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://vyber-internetoveho-.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.