Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
prosím o vyplnění krátkého dotazníku, který bude použit při vypracování mé bakalářské práce na téma "Založení a provoz elektronického obchodu". Dotazníkem se snažím zjitit, která kritéria jsou pro zákazníka při výběru internetového obchodu nejdůležitější.
Děkuji.
Odpovědi respondentů
1. Jak často nakupujete na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Často (cca 1x týdně) → otázka č. 2, Poměrně často (cca 1x měsíčně) → otázka č. 2, Občas (cca 5x ročně) → otázka č. 2, Nikdy jsem přes internet nenakupoval/-a → otázka č. 8].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Občas (cca 5x ročně)
231
59,54 %
59,54 %
Poměrně často (cca 1x měsíčně)
96
24,74 %
24,74 %
Nikdy jsem přes internet nenakupoval/-a
36
9,28 %
9,28 %
Často (cca 1x týdně)
25
6,44 %
6,44 %
2. Jakou grafickou podobu internetového obchodu preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jednoduchou, ale přehlednou
229
65,06 %
59,02 %
Graficky propracovanou
74
21,02 %
19,07 %
Nezáleží mi na tom
49
13,92 %
12,63 %
3. Je pro vás při výběru internetového obchodu důležité zveřejnění údajů o provozovateli internetového obchodu (název společnosti/jméno živnostníka, adresa provozovny, IČO apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, v internetových obchodech, kde nejsou uvedeny informace o provozovateli, zpravidla nenakupuji
188
53,41 %
48,45 %
V případě, že se chystám nakoupit něco dražšího, jsou pro mě tyto informace důležité
138
39,2 %
35,57 %
Tyto informace pro mě nejsou důležité
26
7,39 %
6,7 %
4. Považujete platbu platební kartou přes internet za bezpečnou, využíváte ji?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, běžné ji používám
102
29,14 %
26,29 %
Nedůvěřuji platbám pomocí platebních karet přes internet a nevyužívám je
98
28 %
25,26 %
Ano, ale nevyužívám ji
86
24,57 %
22,16 %
Spíše ano, ale platím s ní jen menší částky (cca do 1 000 Kč)
64
18,29 %
16,49 %
5. Obáváte se při nákupu na internetu o své osobní údaje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Obávám se, ale mé rozhodnutí o volbě internetového obchodu to neovlivňuje
170
48,3 %
43,81 %
Obávám se, proto nakupuji jen u známých firem, které na mě působí důvěryhodně
96
27,27 %
24,74 %
Neobávám se, uvádět osobní údaje při nákupu přes internetu považuji za bezpečné
86
24,43 %
22,16 %
6. Je pro Vás důležité velké množství informací o nabízeném produktu (popis, technická specifikace, fotografie, obrázky)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, beru to jako samozřejmost
302
85,8 %
77,84 %
Jedná-li se o běžně dostupný produkt, není pro mě problém si informace o výrobku vyhledat jinde
47
13,35 %
12,11 %
Přes internet nakupuji jen produkty, které jsem již dříve viděl/-a v kamenné prodejně, proto mi na množství uváděných informací nezáleží
3
0,85 %
0,77 %
7. Využil/-a jste v minulosti zákonem stanovenou 14-ti denní lhůtu, ve které je při nákupu přes internet možné odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
O této možnosti vím, ale zatím jsem neměl/-a důvod ji využít
209
59,38 %
53,87 %
Ano, již jsem tuto možnost využil/-a
63
17,9 %
16,24 %
O takové možnosti jsem nevěděl/-a
47
13,35 %
12,11 %
O možnosti vím, ale nevyužívám ji, jelikož mi přijde vrácení zboží komplikované
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nikdy jsem o takové certifikaci neslyšel/-a
278
71,65 %
71,65 %
Vím, že něco takového existuje, ale nevím, o co se jedná
74
19,07 %
19,07 %
Znám certifikaci a vím, o co se jedná
36
9,28 %
9,28 %
9. Proč nevyužíváte nákup přes internet častěji (resp. vůbec nevyužíváte)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nemožnost vyzkoušet, či prohlédnout si zboží
316
81,44 %
81,44 %
Nutnost čekat na doručení zboží
112
28,87 %
28,87 %
Vysoké náklady na doručení zboží
108
27,84 %
27,84 %
Neosobní charakter nákupu (nedůvěra k neznámému obchodníkovi)
46
11,86 %
11,86 %
Nedůvěra v platby přes internet
42
10,82 %
10,82 %
Obava ze zneužití osobních údajů
17
4,38 %
4,38 %
10. Pohlaví?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
207
53,49 %
53,35 %
muž
180
46,51 %
46,39 %
11. Věková kategorie?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
21 – 30 let
268
69,43 %
69,07 %
15 - 20 let
78
20,21 %
20,1 %
31 – 40 let
27
6,99 %
6,96 %
41 – 50 let
9
2,33 %
2,32 %
51 – 60 let
2
0,52 %
0,52 %
61 a více
2
0,52 %
0,52 %
12. Nejvyšší dosažené vzdělání?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Úplné středoškolské s maturitou
271
71,32 %
69,85 %
Vysokoškolské
81
21,32 %
20,88 %
Základní
15
3,95 %
3,87 %
Středoškolské bez maturity
13
3,42 %
3,35 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jak často nakupujete na internetu?
2. Jakou grafickou podobu internetového obchodu preferujete?
3. Je pro vás při výběru internetového obchodu důležité zveřejnění údajů o provozovateli internetového obchodu (název společnosti/jméno živnostníka, adresa provozovny, IČO apod.)?
4. Považujete platbu platební kartou přes internet za bezpečnou, využíváte ji?
5. Obáváte se při nákupu na internetu o své osobní údaje?
6. Je pro Vás důležité velké množství informací o nabízeném produktu (popis, technická specifikace, fotografie, obrázky)?
7. Využil/-a jste v minulosti zákonem stanovenou 14-ti denní lhůtu, ve které je při nákupu přes internet možné odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu?
9. Proč nevyužíváte nákup přes internet častěji (resp. vůbec nevyužíváte)?
10. Pohlaví?
11. Věková kategorie?
12. Nejvyšší dosažené vzdělání?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jak často nakupujete na internetu?
2. Jakou grafickou podobu internetového obchodu preferujete?
3. Je pro vás při výběru internetového obchodu důležité zveřejnění údajů o provozovateli internetového obchodu (název společnosti/jméno živnostníka, adresa provozovny, IČO apod.)?
4. Považujete platbu platební kartou přes internet za bezpečnou, využíváte ji?
5. Obáváte se při nákupu na internetu o své osobní údaje?
6. Je pro Vás důležité velké množství informací o nabízeném produktu (popis, technická specifikace, fotografie, obrázky)?
7. Využil/-a jste v minulosti zákonem stanovenou 14-ti denní lhůtu, ve které je při nákupu přes internet možné odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu?
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.