Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výběr lyží pro závodní lyžování

Výběr lyží pro závodní lyžování

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Benčová
Šetření:27. 02. 2019 - 15. 03. 2019
Počet respondentů:23
Počet otázek (max/průměr):7 / 7
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:33,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.12:28
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, mé jméno je Kateřina Benčová a jsem studentkou Technické univrzity v Liberci, v rámci své diplomové práce se snažím zjistit, jaké faktory ovlivňují výběr závodních lyží pro žákovské a juniorské kategorie. Poprosím Vás o napsání odpovědí na tyto následující otázky.

Mockrát děkuji za pomoc.

Odpovědi respondentů

1. Jak často závodnicí kupují nové lyže?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

1- ročně až 1za dva roky

1x ročně - jedná se u nás o dětské kategorie

cca 3 roky

Dokud rostou, každý rok. Od kategorie FIS jednou za dva až 3 roky lyže na SL a OSL. Lyže na SG a DH se kupují raději zajeté po závodnících vyšší kategorie a obvykle musí vydržet do konce kariery.

Kategorie U8-U16 obvykle jednou ročně, protože závodníci rostou. Junioři/dospělí podle úrovně závodění - špičkoví jezdci každý rok, výkonnostní a hobby třeba za dva či tři roky. Speciální je ale kategorie lyží pro rychlostní disciplíny - sjezd a SG. Tam se dobrý pár lyží používá klidně i deset let.

kazdy rok

každé 2 roky

Každou sezonu

každou sézónu

Každou sezónu minimálně 2 páry na každou disciplínu a pak aktuálně dle opotřebení.

Každý rok

Každý rok

nekupuji

Nekupují, dost často půjčují.

Po dvou letech

PODLE TOHO JAK RYCHLE ROSTOU

ročně, mladší po dvou letech

Takto jednoduše nelze říci. Veliký vliv má rust závodníka včetně jeho váhy. Přibližně kažý druhý rok obmněna.

Ti špičkoví na každou sezonu na každou disciplínu minimálně dvoje.

u žákovských kategirií každou sezónu nové, děti jim za sezónu odrostou.

V žákovské kategorii každý rok minimálně jedny, spíše dvoje na každou disciplínu. Děti rostou tak rychle, že je nutné měnit lyže z důvodu délky. V kategorii juniorské se snažíme dokupovat jedny maximálně dvoje lyže na každou disciplínu ročně, protože délky lyží zůstávají stejné.

V žákovské kategorii ti nejlepší každý rok pro SL a GS. SG se snaží získat zajeté. Junioři podle finančních možností, četnosti závodění, kvalitě lyží a intenzitě servisu.

zpravidla každou závodní sezonu

2. Jaké kroky předcházejí rozhodnutí o výběru konkrétní značky lyží?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

diskusi o délce a vhodnosti pro každého závodníka zvlášť

Diskuze s ostatními trenéry, rodiči, prohlídku katalogů a ceníků zvažovaných značek.

Je to věc názoru rodiče nebo treněra ??

kontinuita s aktuální značkou pokud vyhovují jízdnímu stylu, případně kdy se dají pořídit a dostupnost, a v neposlední řadě image

konzultace s kolegy trenéry

nabídky značek

NASTUDOVÁNÍ KATALOGU,INTER,RECENZÍ,A PAK SAMOTNÉ PROHLÉDNUTÍ

nekupuji

Nepředcházejí žádné kroky, bere se co nabídne půjčovna.

nevím, co tím je myšleno.....koupí se co je pro rodiče finančně přijatelné, jsme malý oddíl, který nemá žádné finanční zaopatření, takže je vše na rodičích. Většinou se kupuje ve výprodejích.

Objednání

Parametry (délka , rádius) a cena

Posouzení schopností a dovedností lyžaře. Posouzení finančních možností rodičů.

prostudovani katalogu

Předchozí zkušenost, testování, jednání o zvýhodněné pořizovací ceně.

rozhodne se závodník a jeho rodiče

Smluvní partner

testování lyží, konzultace s ostatními trenéry,

Tradice - oddílová nebo i rodinná. Konkurence a cenová nabídka. Podpůrný program prodejce (slevy, materiál a doplňky zdarma či za výhodné ceny).

vážení a měření dětí

většinou před samotným pořízením je třeba se seznámit s nabídkou určitých značek lyží, ketré se nabízejí, teoreticky se seznámit s jejich vlastnostmi a nejlepší je možnost si je třeba i vyzkoušet v rámci tréninkových jízd

Vydělávání spousty peněz.

zkušenosti z předchozích sezón. dostupnost, kontakt na dodavatele, zkušenosti s řešením problémů. Možnost testování

3. Jaké faktory ovlivňují výběr lyží?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

1. cena; 2. kvalita; 3. závodní program (nabídka souvisejícího materiály - výstroje); 4. dostupnost značky; 5. vstřícnost dodavatele; 6. odběr přímo od výrobce; 7. rozhodnutí oddílu; 8. doba dodání materiálu na podzim.

cena a předchozí zkušenosti

cena a zkusenosti

Cena půjčovného.

cena, složení lyže, vzhled

Délka a tvrdost lyže.

DÉLKA,TVRDOST,ZNAČKA,CENA

Dostupnost, cena, znalost vlastností lyží.

Dtto č.2

důležité faktory jsou tvrdost lyže vzhledem k fyzickým parametrům závodníka, protože jiné parametry lyže jsou dané pravidly( radius, délka...)

kvalita a cena

kvalita a vhodnost pro daného závodníka

kvality je myslím u všech závodních lyží realivně srovnatelná, u nejmenších závodníků, kde není tlak na výsledky je důležitým faktorem cena, dále to k jakým zdrojlm má oddíl přístup

obchodní podmínky , servis,

Podle výsledků sezóny je závodník u značky, pro kterou jezdí, zařazen. Nejlepší závodník dostává nejlepší lyže,...

Smluvní vztah

stupeň zvládnutí oblouku, váha, výška, věk, finanční možnosti

úspěšnost a popularita značky ve světovém poháru

Výška a váha závodníka, pohlaví, FIS regulace, doporučení trenéra, doporučení odborníka (například reprezentační trenér, úspěšný závodník), dostupnost - jejich dodání v termínu před zahájením sezony, cena pro závodníka/slevový klubový program. A samozřejmě i obliba značky závodníkem/trenérem, předchozí zkušenosti s konkrétní značkou. A také trendy ve světovém poháru - jakou značku používá jaký tým/jezdec.

Výška, hmotnost, cena, dostupnost, kvalita.

Závodníkovi musí lyže ,,sedět´´, tedy musí se na nich cítit komfortně a lyže musí jet rychle. Neexistuje akademický seznam faktorů, každý závodník to má jinak a v průběhu vývoje se i u jednotlivců mění faktory ve vztahu k výběru lyží, úměrně výkonosti, váze, síle, sebevědomí ……..atd.

Zkušenosti, cena

žádné

4. Jaký vliv na výběr lyží mají názory rodičů a závodníka?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Bohužel velký, ale je dobré v případě nesmyslných požadavků je usměrnit. Závodníkovi ale nemusí každá značka vyhovovat. Lyže se někdy chovají jinak a dobrý závodník umí poznat, které lyže mu vyhovují.

Je nutné rozdělit skupinu závodníků na před žactvo, žactvo a junior-dospělý

je to jejich boj

Min. 50%

neřeším to s nimi

polovicni

Přiměřený

Rodič = trenér, který vše platí. to znamená, že má veškerou rozhodovací zodpovědnost.

rodič platí, takže spolurozhoduje, děti jsou často ovlivněny svými vzory ze světové špičky

Rodiče - velký = platí je, závodník - také velký, už v žácích dokážou závodníci jak se cítí na daných lyží. Které jim vyhovují. Zde je důležité, jestli mají možnost testovat závodní lyže. Ale při striktní "materiálové politice" oddílu, malý nebo žádný (už se vyskytuje výjimečně).

rodiče - žádný závodník - analýza techniky na předchozím modelu lyží

S dětlmi i rodiči se věc konzultuje, s rodiči zejména finanční stránka, primárně jde o doporučení trenéra. Děti mají samozřejmě své vzory a mají radost, když mohou mít "stejnou" výbavu.

Starší závodník už si sám umí říct, že je to dobrá nebo špatná lyže. Rodiče si vesměs nechají poradit od trenéra.

u závodníka rozhoduje pocit, a u mladších kategorií moc závodníci nerozhodují jaké budou mít lyže rodiče rozhodují o nákupu hlavně cenou, a poté se rozhodují podle značky

V kategorii U8-U12 je vliv závodníka minimální, rodiče zásadní. V kategoriích U14 a výše již závodník dokáže posoudit, jak se mu na lyži jezdí a má tedy na výběr často zásadní vliv.

v žákovském věku převládají dle zkušeností názory rodičů,kteří financují činnost, takže spíše rozhodují hodnoty jako finance za lyže, někdy i vzhled lyže nad tím, jak se lyže chová na svahu. V pozdějším věku již převládá názor závodníka, kde se promítají zkušenosti s danou lyží, podstatné vlastnosti pro maximální výkon

velký

Velký.

VŽDY JE VYBÍRAJÍ RODIČE TAK ŽE VELKÝ DÍTĚ PŘECI NENÍ SCHOPNO SI VYBRAT

Zásadní, platí vše, záleží jak jsou bohatí. Platí zde rovnice. Trenér=rodič.

Závodník je ten, který se musí podílet z 90% na rozhodování o vhodném výběru lyží. Zpětná vazba při testování, přípravy lyží (broušení, mazání), je nepostradatelná. V praxi je názor rodičů dominantní a většinou málo respektuje pocit závodníka. Bez rodičů, by ovšem neměl závodník na čem jezdit!?

žádný

Žádný, lyže dostává závodník od fabriky a dostává je podle svých výkonů. Protekčně se může dostat závodník ke starším lyžím po lyžařské hvězdě, u rychlostních disciplín (SG,DH) je to výhra a závodník tím dostane šanci posunout se blíž ke světové špičce.

5. Jaké lyže jste vybrali a proč?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Atomic / Salomon - smluvní vztah

Atomic a Fischer - nejlépe vyhovovali našim požadavkům

Atomic, protože nabídka značky byla nejvýhodnější

doporučuji Dynastar, dostaneme se ke kvalitnějším párům

Dynastar jsou mekke

Fischer - dlouhodobá spolupráce

Fischer a Rossignol. Fischer - jsme věrni značce již mnoho let, máme dobré zkušenosti. Rossignol - dobrá cenová nabídka pro závodníky, slevový program, doporučení ostatních trenérů, lyži používá velký počet členů reprezentačního družstva žáků.

Head-odzkoušené po závodníkovi v dobrém stavu a super cena Sporten- zkouška nových lyží Stokli, lyže ze světáku k takovým se jen tak nedostanu

Head, rozšířená značka , dobré jednání s dodavatelem

Head, Sporten, Lusti

Head. Po prvotním prověření vlastností lyže (pružnost a pevnost zároveň) v období přípravky, se od té doby nestalo, že by závodník signalizoval nespokojenost. Výrobky ostatních značek v období přípravky, nenabízeli takové vlastnosti. Příliš tvrdé, nebo naopak příliš měkké. V příštím roce, přechod ze žáků do juniorů, budeme testovat nové značky.

Heda - slalomky, Volki - obřačky. U mě dobrý u dcery spokojenost.

Je to případ od případu. Nevím, co se otázkou myslí. Délka, tvrdost, disciplína, značka? V našem případě byl výběr na SL i OS stejný ATOMIC, které vyhovují závodníkovi, který se díky kvalitě lyží výkonnostně posunul hodně dopředu. Na SG Volkl, protože to byla výhodná koupě. Na DH Head, které byli také velmi výhodná koupě. .

jednoznačně lyže AUGMENT. Je to mladá značka lyží,která vniká pod rukama lidí s velkými zkušenostmi z Blizzard, ručně dělané závodní lyže se sendwich konstrukcí. Hodně důležité pro potencionálního zákazníka je to, že tato značka nabízí stejný závodní materiál, ve stejném provedení a ve stejné kvalitě jako závodníkům Světového poháru ( Gabča Capová, Matěj Falat a další), tak i závodníkům nižších výkonností, což u jiné značky lyží nenaleznete. Nepřehlédnutelné u značky AUGMENT je i to, že všechny závodní lyže se vyrábí v 10ti stupních tvrdosti, což je velké +

Již jsem odpovídal v předchozích otázkách.

jsem muž, takže nevím, jestli se mě tato otázka týká ("vybraly"), ale vybral jsem slalomky Rossignol, protože slalomové lyže mi více vyhovují

Každý závodník má jinou značku, podle toho co mu vyhovuje

nekupuji nikdy lyže

Otázka pouze pro ženy? I trenér AD by měl znát pravopis.

Už 2.rokem jezdím na lyžích české výroby LUSTI a jsem s nimi spokojená. Rozhodovala cena a chtěla jsem podpořit české výrobce a myslím si, že jsou srovnatelné se značkovými lyžemi.

Většina vybrala Fischer - kvalita, oddílová tradice, spolupráce se zprostředkovatelem - pro žáky. Junioři si vybírají lyže individuálně.

VOLKL,HEAD, ZNAČKA KVALITA,RECENZE

vybírám, každému závodníkovi individuálně, co mu nejvíce sedí pro následující období

6. Kdo učinil konečné rozhodnutí o výběru lyží?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Ideální je,když konečné slovo má uživatel, závodník. Jen ten ví, která lyže a v jakém provedení mu sedí pro maximální výkon jak závodníka, tak i lyže

Já jako trenér.

Kdo platí, ten rozhoduje.

konečné rozhodnutí o svých lyžích jsem učinil já sám, závodníci činí rozhodnutí na základě debaty s trenéry a po konzultaci s rodiči

nikdo

Otec a trenér v jedné osobě.

Rodič.

Rodič.

RODIČE A PAK DÍTĚ KTERÉ NA NICH JEZDÍ

rodiče s doporučením trenéra

Společné

ten kdo platí

trener

trenér

Trenér

trenér a rodič v jedné osobě

Trenér dal doporučení

trenér doporučí, poslední slovo má rodič jako investor

Trenér po konzultaci se závodníkem, rodičem.

Trenér.

V rámci oddílu objednáváme společně pro všechny závodníky

Závodník

Závodník/rodič

7. Jaké kategorie v sezóně 2018/2019 trénujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

2007-2009

jsme malý oddíl, takže máme děti od kategorie přípravka až po dospělé

Junior

juniori

Juniorká kategorie

Juniorské

Mladší a starší žáky, Mladší juniorky.

Mladší žáci.

náš klub trénuje všechny kategorie, já osobně žáky (ročník nar. 2003-2006)

od batolat po U15

od nejmenších myšáků až po starší žactvo

osobně trénuji žákovské kategorie od 5ti let do 15ti

Předžáci, maldší žáci

Předžáky a přípravku, ale většinou se starám o objednávky materiálu i pro žáky i juniory.

Přípravka, před žactvo,žactvo,junior

U12 - U16.

U12 a U14

U8, U10

zaci

Žáci a junioři

Žáci, junioři.

žádné kategorie

Žáky

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Nebyly nalezeny žádné vhodné segmentační otázky.

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Benčová, K.Výběr lyží pro závodní lyžování (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://vyber-lyzi-pro-zavodni-lyzov.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.