Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výběr vysoké školy a internet
Výběr vysoké školy a internet
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jan Gerstner |
---|---|
Šetření: | 01. 04. 2010 - 12. 04. 2010 |
Počet respondentů: | 175 |
Počet otázek (max/průměr): | 11 / 9.39 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 67,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:57 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení respondenti,
chtěl bych vás požádat o vyplnění krátkého dotazníku k mé diplomové práci, která se týká vysokých škol a toho, jak o sobě podávají informace. Zajímají mě hlavně vaše názory na webové stránky.
Výsledky budou po skončení šetření volně dostupné.
Předem velmi děkuji za váš čas.
Odpovědi respondentů
1. Kde jste se dozvěděl(a) první informace o oborech vyučovaných na škole (vyberte nejvýše 2 nejdůležitější zdroje informací)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internet | 157 | 88,7 % | 89,71 % |
Učitelské noviny | 45 | 25,42 % | 25,71 % |
kamarád/spolužák | 42 | 23,73 % | 24 % |
den otevřených dveří | 38 | 21,47 % | 21,71 % |
Gaudeamus | 13 | 7,34 % | 7,43 % |
jinde | 10 | 5,65 % | 5,71 % |
pracovníci vysoké školy (návšťěva na střední škole) | 9 | 5,08 % | 5,14 % |
starší sourozenec | 6 | 3,39 % | 3,43 % |
třídní učitel | 5 | 2,82 % | 2,86 % |
výchovný poradce | 3 | 1,69 % | 1,71 % |
2. jste sbíral(a) další informace o oborech (každé položce přiřaďte bodové hodnocení od 1 do 5, kde 5 je velmi důležitý zdroj a 1 je nedůležitý zdroj)?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
internet | 4.232 | 2.201 |
Učitelské noviny | 2.593 | 2.14 |
Gaudeamus | 1.944 | 1.669 |
den otevřených dveří | 3.237 | 2.181 |
výchovný poradce | 2.062 | 1.855 |
třídní učitel | 2.107 | 1.892 |
kamarád/spolužák | 2.977 | 1.57 |
starší sourozenec | 2.153 | 2.559 |
pracovníci vysoké školy (návšťěva na střední škole) | 2.322 | 2.58 |
jinde | 2.113 | 2.044 |
3. Našel(našla) jste na webu potřebné informace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
většinu | 143 | 80,79 % | 81,71 % |
vše | 23 | 12,99 % | 13,14 % |
jen základní informace | 10 | 5,65 % | 5,71 % |
ne | 1 | 0,56 % | 0,57 % |
4. Byla podle Vás sekce pro uchazeče webu školy přehledná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 90 | 50,85 % | 51,43 % |
spíše ne | 41 | 23,16 % | 23,43 % |
ano | 40 | 22,6 % | 22,86 % |
ne | 6 | 3,39 % | 3,43 % |
5. Ovlivnila kvalita webu školy Vaše rozhodnutí při výběru vysoké školy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vůbec | 81 | 45,76 % | 46,29 % |
trochu | 80 | 45,2 % | 45,71 % |
hodně | 16 | 9,04 % | 9,14 % |
6. (nepovinná otázka) Co by se podle Vás mohlo na webu školy v sekci pro uchazeče zlepšit (např. které informace Vám chyběly)?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
--
Datum konání dnů otevřených dveří
důležitá místa .. trasy na pohybovky ..
hlavně ta přehlednost... informace tam jsou jen je tezke se jich dohledat
Hned v základním dělení v levém sloupci bych nabídla studijní obory. Vždycky jsem se tam ztrácela. Celkově bohužel hodnotím stránky UHK velmi nepřehledné. Na důležité zprávy narážím jen náhodou. Ale když se je snažím vyhledat záměrně, málokdy se doberu zdárně cíle. Často mi unikají informace.
informace ani tak nechyběly, ale bylo by vhodné aby školy dělaly přehlednější soupis oborů a předmětů. V mém případě to je o přehlednosti. Čím víc je to přehlednějí tím víc mi to dá odpovědí.
informace o předpokládaném počtu přijímaných uchazečů
informace o vyučovaných předmětech (něco jako sylabus - o čem vlastně daný předmět je)
Informací zde bylo dost, ale web je velice nepřehledně strukturován. I doposud přesto, že už vím kde co hledat mám kolikrát problémy se k danému tématu propracovat.
Konkrétnější informace o průběhu přijímacího řízení, možnost prominutí některé části přijímacích zkoušek apod. (zjistila jsem až jaksi "náhodou" při velice důkladném pročítání brožurky, kterou jsem dostala jen tak "mimochodem" na veletrhu Gaudeamus)
konkrétní seznam povinných a nepovinných předmětů
Nemohla jsem najít přehled vyučovaných předmětů, pro jednotlivé obory.
nic mě nenapadá...stránky mi vyhovují
předměty
přehled informací o konkrétních povinných předmětech, které se tam budou vyučovat
přehlednost
přesně doslova napsány jaké předměty se na daném oboru vyučují, čeho všeho se mohu nadále zúčastnit.
Při přihlašování mi chyběla informace, zda platba a přihláška byla přijata a celkově oproti jiným školám, na které jsem se hlásil, jsem tady byl málo informován o stavu přihlášky.
Přivítala bych recenze na školu od již studujících. Třeba jaký obor si zvolit apod.
Rozhodně důležitá informace a sice, že na oboru Management cestovního ruchu v podstatě nelze studovat cizí jazyky na vysokoškolské úrovni.
Řekl bych, že by mohl být více přehledný a jasný graf úspěšnosti přijetí studentů. Například by to mohlo být v číslech v tabulce.
skladba předmětů, profil absolventa, možnost studentských aktivit a akcí, které probíhají na domovské katedře
sylaby vyučovaných předmětů
Už si to moc nepamatuji, ale hodně me zajímala dotace hodin a nějaký sylaby předmětů.
větší srovnání přihlášených/přijímaných uchazečů - jeden rok je málo nepřehledná úvodní stránka - splývající údaje o podmínkách a termínech přijímacího řízení s počty přijímaných uchazečů a podmínkami pro jejich přijetí
více informací o vyučovaných předmětech a jejich náplni
více informací ohledně přijímacího řízení. Např. k oboru čeština - napsat, jak by měl vypadat seznam četby, zda tam mají být přesné citace, jak má být obsáhlý. Uveřejnit vzorový test z čj (u Aj jsou jen 2, v čj jsem nenašla žádný).
Zlepšit by se měla přehlednost stránek, text mi přišel až příliš jednolitý.
zpřehlednit
7. Byly Vaše představy o škole naplněny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 91 | 51,41 % | 52 % |
ano | 56 | 31,64 % | 32 % |
byl(a) jsem příjemně překvapen(a) | 13 | 7,34 % | 7,43 % |
spíše ne | 13 | 7,34 % | 7,43 % |
ne | 4 | 2,26 % | 2,29 % |
8. Byly Vaše představy o oboru naplněny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 85 | 48,02 % | 48,57 % |
ano | 48 | 27,12 % | 27,43 % |
spíše ne | 31 | 17,51 % | 17,71 % |
ne | 7 | 3,95 % | 4 % |
byl(a) jsem příjemně překvapen(a) | 6 | 3,39 % | 3,43 % |
9. Studoval(a) jste před touto vysokou školou už na nějaké jiné?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 10, ne → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 154 | 87,01 % | 88 % |
ano | 23 | 12,99 % | 13,14 % |
10. (nepovinná otázka) Pokud byla Vaše odpověď na předchozí otázku ano, proč jste ukončil(a) studium na předchozí škole?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevhodně zvolený obor | 10 | 45,45 % | 5,71 % |
jiný důvod | 5 | 22,73 % | 2,86 % |
úspěšné ukončení studia | 4 | 18,18 % | 2,29 % |
nesplnění požadavků | 3 | 13,64 % | 1,71 % |
11. Jaké je vaše pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 110 | 62,15 % | 62,86 % |
muž | 67 | 37,85 % | 38,29 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.