Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vybíráme leteckou společnost

Vybíráme leteckou společnost

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michal Chaloupka
Šetření:13. 10. 2011 - 11. 11. 2011
Počet respondentů:103
Počet otázek (max/průměr):23 / 21.34
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:51
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den, jsem studentem 3. ročníku bakalářského studia na vysoké škole a připravuji bakalářskou práci na téma "Marketing leteckých společností" a mým cílem je získat informace o tom, jaké aspekty ovlivňují zákazníky při výběru letecké společnosti. Doufám, že mi pomůžete tyto aspekty zjistit - stačí málo (pouze vyplnit můj dotazník).

 DOTAZNÍK BY MĚLI VYPLNIT POUZE TI, KTEŘÍ JIŽ ALESPOŇ JEDNOU V ŽIVOTĚ LETĚLI LETADLEM A REZERVOVALI SI LETENKU (NEBO JIM NĚKDO LETENKU REZERVOVAL).

Moc děkuji za pomoc! :-)

Odpovědi respondentů

1. Za jakým účelem nejčastěji rezervujete (kupujete) letenku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ze soukromých důvodů (dovolená, turistika)otázka č. 2, z pracovních důvodů → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ze soukromých důvodů (dovolená, turistika)10097,09 %97,09 %  
z pracovních důvodů32,91 %2,91 %  

Graf

2. Kde získáváte potřebné informace o výhodných nabídkách leteckých společností?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetu9494 %91,26 %  
od přátel3434 %33,01 %  
výhodné nabídky nesleduji, koupím si letenku za danou cenu, když je zapotřebí77 %6,8 %  
z tištěných médií (noviny, deníky, časopisy)66 %5,83 %  
z vysílání rádia33 %2,91 %  
sociální sítě11 %0,97 %  
z televize11 %0,97 %  

Graf

3. Ovlivní Vás při výběru letecké společnosti, u které si později rezervujete letenku, negativní zprávy (dopravní nehody letadel dané společnosti, teroristické útoky), které jsou zveřejněny v médiích?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2929 %28,16 %  
spíše nesouhlasím2626 %25,24 %  
souhlasím1919 %18,45 %  
nesouhlasím1515 %14,56 %  
nevím1111 %10,68 %  

Graf

4. Je pro Vás důležité, abyste letěli s českými aeroliniemi (ČSA, Smart Wings, Travel Service)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím4949 %47,57 %  
spíše souhlasím2020 %19,42 %  
spíše nesouhlasím1818 %17,48 %  
souhlasím1111 %10,68 %  
nevím22 %1,94 %  

Graf

5. Využíváte obvykle dopravu s klasickou leteckou společností (ČSA, Lufthansa), nebo s tzv. nízkonákladovou společností (Wizz Air, Aer Lingus, Ryanair)? Uveďte důvod.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
s nízkonákladovou společností3737 %35,92 %  
s klasickou leteckou společností2727 %26,21 %  
využívám stejným podílem2626 %25,24 %  
využívám nabídek tzv. charterových letů od cestovních kanceláří1010 %9,71 %  

Graf

6. Uveďte důvod k Vaší odpovědi u otázky č. 5

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-+

.

ani neznám nízkonákladové =D

bez starosti

cena

cena

cena

cena

cena

Cena

cena

cena

cena

cena

Cena

cena

cena a váhové limity zavazadel jsou vyšší

Cena, trasa (na mnohá místa nízkonáklady nelítají...)

cenově výhodné

cítím větší bezpečnost

co bys řekl?

česky mluvící personál

Dávám přednost klasické letecké společnosti, protože si myslím, že nabízí lepší služby.

do zvolené destinace nelétají nízkonákladové společnosti

dobré služby,dobrá pověst leteckých společností

důležité jsou pro mě služby letecké společnosti, když je doba letu cca 10- 12 hod. při kratších letech preferuji cenu

důvěřuji jim

finance

je levnejsi

jistota

jistota a bezpečí za kterou si raději připlatím

jistota spojení

Jsem student, proto jsem omezený určitou sumou peněz, kterou mě dotují rodiče.

Jsou cenově dostupné.

Jsou levnější

Kultura cestování.

Kvůli nízkým cenám, jako studentka nemám peněz nazbyt, důležitá je pro mě rychlost přepravy a ne vysoká kvalita služeb.

lepší kvalita služeb

Lepší servis,větší pohodlý

Létají za stejné peníze do vhodnější destinace, možnost přebookovat let.

Letám za chybné tarify a akční ceny. Ale převládá lowcost. -> cena

Letěl jsem zatím jen s cestovní kanceláří

Letenky mi většinou zajišťuje cestovní kancelář, jen velmi zřídka využívám dopravu s nízkonákladovou společností.

levna letenka

levné

Levnejsi

levnější

Levnější cena

levnější cena samotné letenky

Levnější letenky.

Málo létám, spíše se tedy orientuji na nízkonákladovou společnost. Kdyby byla moje frekvence vyšší, asi bych zvolila jinou společnost. každopádně cena hodně ovliňuje moje rozhodnutí. Dále pak létám jen krátké vzdálenosti, takže komfort není tak důležitý

mám k nim větší "důvěru"

na některé vzdálenosti na které cestu neexistuje nabídka nízkonákladových společností. Co se týče letů po Evropě, volím z většiny nízkonákladovou společnost

někdy využívám klasickou společnost (z důvodu výběru destinace, kam nízkonákladové společnosti nelítají), pokud do destinace nízkonákladová společnost letí - vybírám jí z důvodu ceny

nelétáme "na vlastní pěst", doposud jsme využívali chartery k last minute dovolené, až se budeme chtít někam podívat, využijeme pravděpodobně lowcost společností, protože jsme nenároční a nepotřebujeme extra služby i proto, že ještě nemáme děti.

Nemám dostatek finančních prostředků

nemám žádné preference, když potřebuji letenku, vyberu si nejlepší nabídku

nevím

nevím

nevím

nízká cena

nízké ceny letenek

nízké ceny letenek a obslužnost mnoha destinací

nižší cena

Nižší cena

nižší cena letenky

No hádej :)

oblíbená cestovka s oblíbeným travel service, to se lítá jedn a radost

ostatním moc nevěřím

ověřená společnosti, žádný zvláštní důvod k tomu nemám

podle ceny

podle potřeb

podle výhodnosti nabídek společností

Pokaždé je to jiné. U letecké společnosti je jistota kvality. U nízkonákladových společností realizuji pouze krátkodobé výlety.

Pokud letím s cestovní kanceláří na dovolenou raději letím s klasickou leteckou společností, nejraději s českou (není to zrovna krátká vzdálenost a tak mám pocit většího bezpečí s českou klasickou leteckou společností). Pokud však letím sama do zahraničí využiji píše nízkonákladové společnosti, mají výrazně nižší ceny letenek.

Pokud letíme na dovolenou, tak od CK (např. Fischer, Firo-tour, Neckermann) a ty už mají většinou smlouvu s klasickou leteckou společností.

Pokuď možno, využívám nízkonákladové lety. Klasické letecké společnosti dokáží spíše zajistit spojení do vzdálenějších zemí.

Prioritou je cena

prostě proto

protože je kupuji již se zájezdem...

Řídím se cenou letenky - pokud je obdobná, tak samozřejmě volím klasickou leteckou společnost. Jinak klidně nízkonákladovku. Stejně tak pokud je obdobná cena např. za ČSA či Air France a za některé luxusní aerolinky - např. Emirates či Etihad - volím ty lepší.

spokojenost

Většinou létám do oblastí, které nejsou moc daleko, tak mi stačí let obyčejnou linkou a je to mnohem levnější.

Více věřím velkým leteckým společnostem a nízkonákladové aerolinky často nelétají na mnou preferovaná letiště a destinace

Vyšší kvalita poskytovaných služeb

Využívám charterových linek, z důvodu toho že spolupracují s CK a také z důvodu toho,ž e jim v této době důvěřuji více než ČSA, které je v krachu i když se spojí s pražským letištěm, ale stejně si myslím, že jim to nepomůže. Nemám v ně již důvěru.

Využívám nejvýhodnější nabídku

Vždy záleží na tom, zda se konkrétní let hodí podle času/místa odletu/příletu, eventuelně ceny, na společnosti nezáleží.

záleží kam a kdy letím

Záleží na ceně letenky a na datu které se mi hodí

záleží na délce cesty a situaci. na delší cesty využívám klasické letecké společnosti, na ty po evropě nízkonákladové.

Záleží na okolnostech

záleží na tom, kam cestuji.

záleží na výhodnosti nabídky

Záleží pochopitelně na ceně a vzdálenosti

Záleží..

Záruka, rodina, slevy

zkušenost

Známé letecké společnosti.

7. Ovlivňuje Vás cena nabízených letenek při výběru určité letecké společnosti (při rezervaci letenek)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím6868 %66,02 %  
spíše souhlasím2424 %23,3 %  
spíše nesouhlasím55 %4,85 %  
nevím22 %1,94 %  
nesouhlasím11 %0,97 %  

Graf

8. Ovlivňují Vás vlastní zkušenosti s danou leteckou společností při výběru určité letecké společnosti (při rezervaci letenek)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím4343 %41,75 %  
spíše souhlasím4242 %40,78 %  
spíše nesouhlasím77 %6,8 %  
nevím55 %4,85 %  
nesouhlasím33 %2,91 %  

Graf

9. Ovlivňuje Vás reklama letecké společnosti při výběru určité letecké společnosti (při rezervaci letenek)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím3636 %34,95 %  
nesouhlasím2626 %25,24 %  
spíše souhlasím2222 %21,36 %  
nevím1111 %10,68 %  
souhlasím55 %4,85 %  

Graf

10. Ovlivňuje Vás kvalita nabízených předletových služeb při výběru určité letecké společnosti (při rezervaci letenek)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím3434 %33,01 %  
spíše souhlasím2323 %22,33 %  
nesouhlasím1919 %18,45 %  
nevím1515 %14,56 %  
souhlasím99 %8,74 %  

Graf

11. Ovlivňují Vás akční nabídky, které společnost nabízí při výběru určité letecké společnosti (při rezervaci letenek)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4747 %45,63 %  
souhlasím3131 %30,1 %  
nevím1212 %11,65 %  
spíše nesouhlasím88 %7,77 %  
nesouhlasím22 %1,94 %  

Graf

12. Ovlivňují Vás reference na danou společnost (od cestujících, od přátel) při výběru určité letecké společnosti (při rezervaci letenek)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4848 %46,6 %  
souhlasím2727 %26,21 %  
spíše nesouhlasím1212 %11,65 %  
nesouhlasím77 %6,8 %  
nevím66 %5,83 %  

Graf

13. Uveďte jaké další aspekty Vás ovlivňují při výběru letecké společnosti.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

0

cena, bezpěčnost

cena, dobré jméno

Cena, spokojenost jiných zákazníků.

cena, stavy letadel, doba na trhu, národnost personálu letadla

cena,kvalita služeb

doba letu (navazující přestupy)

dostupnost

Finanční důvody

Goodwill, cena, typ letadla,.....

Kromě výše uvedených mě nic nenapadá - možná ještě skutečnost, do jaké aliance společnost patří - kvůli sbírání mil.

Kvalitní služby

Letadlová flotila.

Leti tam, kam potrebuju, idealne primy let

Mediální obraz, tradice společnosti a její historie.

nejvíce cena letenky

nevím

ochota

online check in a snadná koupě přes internet.. příliš reklamních sdělení, kterými se člověk musí proklikat mě rozčilují

počet destinací, které letecká společnost nabízí

Počet obdržených mil do věrnostních programů.

pohodlí, vybavení letadla, služby během letu

Především sleduji cenu letenky.

předchozí dobrá zkušenost

rozměry zavazadla, které si mohu vzít s sebou na palubu letadla

spolehlivost letů-lety bez zpoždění

zprávy z médií, případné havárie, názory mých přátel a rodiny, odletové časy společností, typ letadla

Žádné

14. Vytvořte pořadí, co je pro Vás nejméně a nejvíce důležité při výběru letecké společnosti, a následně při cestování letadlem.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
pohodlí letu a servis při něm2.390.898
bezpečnost1.721.082
výhody letiště (např. vzdálenost; služby na letišti; obchody v bezcelní zóně)2.981.16
zákaznický servis (např. vyřízení reklamací při ztrátě či poškození zavazadla; podmínky při zpoždění nebo zrušení letu)2.910.842

Graf

15. S jakou leteckou společností obvykle létáte? (např. ČSA, Lufthansa, Malev, Wizzair, Click4Sky, easyJet atd.)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

AerLingus

Aeroflot, Air France, Alitalia, ČSA, Delta airlines, Vietnam airlines... pokud jenom jedna, tak nejčastěji Aeroflot

Air Berlin

BA

British Airways, Delta Airlines, ČSA

csa

CSA v EU AirAsia v Asii

csa, korean air, emirates

ČSA

čsa

ČSA

ČSA

ČSA

čsa

ČSA

ČSA

ČSA

čsa

čsa

čsa

ČSA

ČSA

ČSA

čsa

ČSA

ČSA

ČSA

ČSA

ČSA

čsa

čsa

čsa

ČSA

ČSA

ČSA

ČSA - spíše nedobrovolně

ČSA, Air France, Lufthansa

ČSA, easy Jet

ČSA, Emirates, Smart wings

ČSA, Lufthansa, Malev

ČSA, Lufthansa, Travel Service, Delta, KLM

čsa, lufthansa, wizzair

ČSA, Ryanair, Wizzair

ČSA, TRAVEL SERVICE

ČSA, Travel Service, Easy Jet

ČSA, Turkish Airlines

ČSA, Wizzair

ČSA, Wizzair, Travel Service

ČSA,Wizzair,Click4Sky

Easy Jet

easyjet

easyJet

EasyJet

EasyJet, British Airways

easyJet, rainair

EasyJet, Travel Service

KLM

Laudaair, easyjet

Létám málo, nicméně: Lufthansa, ČSA.

Lufthansa

lufthansa

Lufthansa, Finnair, Danube Wings,

Lufthansa, TAP Portugal

Lufthansa,ČSA

Lufthansa,Wizzair,Malev

Ryanair

Ryanair

RyanAir

ryanair

Ryanair, Jet2

SmartWings

smartwings

travel service

Travel Service

Travel Service

travel service

travel service

Travel Service

Travel Service - SmartWings

travel service, čsa

Travel Service, ČSA

Wizz Air

WIZZ air

wizz air, ryanair

wizzair

Wizzair

Wizzair

wizzair

wizzair

Wizzair

Wizzair

wizzair

Wizzair

WizzAir

wizzair, čsa

Wizzair, easyJet

Wizzair, Lufthansa

Wizzair, Ryanair

Wizzair, Smartwings, EasyJet

Zkouším různé.

16. Preferujete stále výše uvedenou leteckou společnost (otázka č. 15) při Vašich cestách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO, ve většině uskutečněných letů využívám tuto společnost, jen občas ji změním5555 %53,4 %  
NE, využívám pokaždé jinou leteckou společnost2424 %23,3 %  
ANO, využívám stále stejnou společnost2121 %20,39 %  

Graf

17. Jste spokojen (a) s nabídkami letenek, které nabízí letecká společnost, se kterou létáte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím5757 %55,34 %  
souhlasím2828 %27,18 %  
nevím99 %8,74 %  
spíše nesouhlasím55 %4,85 %  
nesouhlasím11 %0,97 %  

Graf

18. S jakým časovým předstihem si obvykle kupujete letenku, nebo Vám je pořízena letenka (v případě, že si ji nekupujete sami)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
čtvrt roku před uskutečněním cesty4040 %38,83 %  
měsíc před uskutečněním cesty2222 %21,36 %  
2 – 3 týdny 1717 %16,5 %  
půl roku před uskutečněním cesty1111 %10,68 %  
1 týden předem44 %3,88 %  
3-6 měsíců předem11 %0,97 %  
jak kdy, vetsinou max 1 tyden predem11 %0,97 %  
nic11 %0,97 %  
záleží na akční ceně, čas nehraje roli.11 %0,97 %  
s ročním předstihem11 %0,97 %  
Většinou létáme na last minute, takže pár dní.11 %0,97 %  

Graf

19. Jak často využíváte letecké dopravy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou ročně4848 %46,6 %  
jednou za půl roku2323 %22,33 %  
několikrát ročně2020 %19,42 %  
jednou za 2 roky22 %1,94 %  
jednou za rok až dva11 %0,97 %  
4-5x ročně11 %0,97 %  
několikrát za měsíc11 %0,97 %  
malokdy11 %0,97 %  
KDYŽ SE NASKYTNE ZAHRANIČNÍ DOVOLENÁ11 %0,97 %  
jednou za 2-3 roky11 %0,97 %  
priblizne 1x za 3 mesice11 %0,97 %  

Graf

20. Uveďte prosím své pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7474 %71,84 %  
muž2626 %25,24 %  

Graf

21. Uveďte, do jaké věkové skupiny patříte

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 – 25 let7373 %70,87 %  
26 – 45 let2222 %21,36 %  
46 – 65 let55 %4,85 %  

Graf

22. Jaké je Vaše nejvyšší DOSAŽENÉ vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské (zakončené maturitní zkouškou)6060 %58,25 %  
vysokoškolské 3232 %31,07 %  
základní55 %4,85 %  
středoškolské (zakončené výučním listem) 33 %2,91 %  

Graf

23. Zařaďte se do ekonomické aktivity.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student (-ka)4162,12 %39,81 %  
zaměstnaný (-ná)2233,33 %21,36 %  
podnikatel (-ka) / OSVČ23,03 %1,94 %  
senior11,52 %0,97 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Využíváte obvykle dopravu s klasickou leteckou společností (ČSA, Lufthansa), nebo s tzv. nízkonákladovou společností (Wizz Air, Aer Lingus, Ryanair)? Uveďte důvod.

  • odpověď s nízkonákladovou společností:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena na otázku 6. Uveďte důvod k Vaší odpovědi u otázky č. 5

16. Preferujete stále výše uvedenou leteckou společnost (otázka č. 15) při Vašich cestách?

  • odpověď ANO, ve většině uskutečněných letů využívám tuto společnost, jen občas ji změním:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi bezpečnost =4 na otázku 14. Vytvořte pořadí, co je pro Vás nejméně a nejvíce důležité při výběru letecké společnosti, a následně při cestování letadlem.

17. Jste spokojen (a) s nabídkami letenek, které nabízí letecká společnost, se kterou létáte nejčastěji?

  • odpověď spíše souhlasím:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše nesouhlasím na otázku 4. Je pro Vás důležité, abyste letěli s českými aeroliniemi (ČSA, Smart Wings, Travel Service)?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Za jakým účelem nejčastěji rezervujete (kupujete) letenku?

2. Kde získáváte potřebné informace o výhodných nabídkách leteckých společností?

3. Ovlivní Vás při výběru letecké společnosti, u které si později rezervujete letenku, negativní zprávy (dopravní nehody letadel dané společnosti, teroristické útoky), které jsou zveřejněny v médiích?

4. Je pro Vás důležité, abyste letěli s českými aeroliniemi (ČSA, Smart Wings, Travel Service)?

5. Využíváte obvykle dopravu s klasickou leteckou společností (ČSA, Lufthansa), nebo s tzv. nízkonákladovou společností (Wizz Air, Aer Lingus, Ryanair)? Uveďte důvod.

6. Uveďte důvod k Vaší odpovědi u otázky č. 5

7. Ovlivňuje Vás cena nabízených letenek při výběru určité letecké společnosti (při rezervaci letenek)?

8. Ovlivňují Vás vlastní zkušenosti s danou leteckou společností při výběru určité letecké společnosti (při rezervaci letenek)?

9. Ovlivňuje Vás reklama letecké společnosti při výběru určité letecké společnosti (při rezervaci letenek)?

10. Ovlivňuje Vás kvalita nabízených předletových služeb při výběru určité letecké společnosti (při rezervaci letenek)?

11. Ovlivňují Vás akční nabídky, které společnost nabízí při výběru určité letecké společnosti (při rezervaci letenek)?

12. Ovlivňují Vás reference na danou společnost (od cestujících, od přátel) při výběru určité letecké společnosti (při rezervaci letenek)?

14. Vytvořte pořadí, co je pro Vás nejméně a nejvíce důležité při výběru letecké společnosti, a následně při cestování letadlem.

15. S jakou leteckou společností obvykle létáte? (např. ČSA, Lufthansa, Malev, Wizzair, Click4Sky, easyJet atd.)

16. Preferujete stále výše uvedenou leteckou společnost (otázka č. 15) při Vašich cestách?

17. Jste spokojen (a) s nabídkami letenek, které nabízí letecká společnost, se kterou létáte nejčastěji?

18. S jakým časovým předstihem si obvykle kupujete letenku, nebo Vám je pořízena letenka (v případě, že si ji nekupujete sami)?

19. Jak často využíváte letecké dopravy?

20. Uveďte prosím své pohlaví:

21. Uveďte, do jaké věkové skupiny patříte

22. Jaké je Vaše nejvyšší DOSAŽENÉ vzdělání?

23. Zařaďte se do ekonomické aktivity.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Za jakým účelem nejčastěji rezervujete (kupujete) letenku?

2. Kde získáváte potřebné informace o výhodných nabídkách leteckých společností?

3. Ovlivní Vás při výběru letecké společnosti, u které si později rezervujete letenku, negativní zprávy (dopravní nehody letadel dané společnosti, teroristické útoky), které jsou zveřejněny v médiích?

4. Je pro Vás důležité, abyste letěli s českými aeroliniemi (ČSA, Smart Wings, Travel Service)?

5. Využíváte obvykle dopravu s klasickou leteckou společností (ČSA, Lufthansa), nebo s tzv. nízkonákladovou společností (Wizz Air, Aer Lingus, Ryanair)? Uveďte důvod.

6. Uveďte důvod k Vaší odpovědi u otázky č. 5

7. Ovlivňuje Vás cena nabízených letenek při výběru určité letecké společnosti (při rezervaci letenek)?

8. Ovlivňují Vás vlastní zkušenosti s danou leteckou společností při výběru určité letecké společnosti (při rezervaci letenek)?

9. Ovlivňuje Vás reklama letecké společnosti při výběru určité letecké společnosti (při rezervaci letenek)?

10. Ovlivňuje Vás kvalita nabízených předletových služeb při výběru určité letecké společnosti (při rezervaci letenek)?

11. Ovlivňují Vás akční nabídky, které společnost nabízí při výběru určité letecké společnosti (při rezervaci letenek)?

12. Ovlivňují Vás reference na danou společnost (od cestujících, od přátel) při výběru určité letecké společnosti (při rezervaci letenek)?

14. Vytvořte pořadí, co je pro Vás nejméně a nejvíce důležité při výběru letecké společnosti, a následně při cestování letadlem.

15. S jakou leteckou společností obvykle létáte? (např. ČSA, Lufthansa, Malev, Wizzair, Click4Sky, easyJet atd.)

16. Preferujete stále výše uvedenou leteckou společnost (otázka č. 15) při Vašich cestách?

17. Jste spokojen (a) s nabídkami letenek, které nabízí letecká společnost, se kterou létáte nejčastěji?

18. S jakým časovým předstihem si obvykle kupujete letenku, nebo Vám je pořízena letenka (v případě, že si ji nekupujete sami)?

19. Jak často využíváte letecké dopravy?

20. Uveďte prosím své pohlaví:

21. Uveďte, do jaké věkové skupiny patříte

22. Jaké je Vaše nejvyšší DOSAŽENÉ vzdělání?

23. Zařaďte se do ekonomické aktivity.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Chaloupka, M.Vybíráme leteckou společnost (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vybirame-leteckou-spolecnost.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.