Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výchova dětí

Výchova dětí

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Léňa Šindelková
Šetření:01. 05. 2011 - 08. 05. 2011
Počet respondentů:37
Počet otázek (max/průměr):11 / 10.84
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:42,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:15
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentka 3.ročníku na OA a prosím o vyplnění tohoto dotazníku, abychom výsledky mohly použít na seminární práci.

Moc děkuji Leňa

Odpovědi respondentů

1. Máte děti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2464,86 %64,86 %  
ano1335,14 %35,14 %  

Graf

2. V kolikati letech si myslíte, že je nejlepší mít díte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-303183,78 %83,78 %  
31-40616,22 %16,22 %  

Graf

3. Jaká výchova je podle Vás nejlepší?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ani příliš liberální, ani příliš restriktivní

dát dítěti určitá pravidla a také nějaký režim (čištění zubů, pravidelné stravování, doba spánku,...); na dítě se snažit nekřičet a věci mu vysvětlit; možná není od věci také "něco za něco"

demokratická

demokratická

demokratická

demokratická

důslednost učení a chápání základních lidských návyků, trest i pochvala, i facky...

chtělo by to aspoň nějaké odpovědi k této otázce...

Individuální, podle povahy dítěte, zároveň přísnější, ale laskavá

kamarádská a vedená ke slušnosti

kamarádská ale zásadová

láskyplná, ale s režimem

naslouchat a být dobrým vzorem

nelze definovat

nevím manuál pro výchovu dětí ještě nikdo nevynalezl, tak asi to ta kterou si neseme s sebou od rodičů

normální

pevná ruka

praktická, zabezpečená a milující

Prisna vychova

přiměřená

Přiměřená

Přísná i přátelská zároveň

Rázná.

Rodičovská, láskyplná a trochu přísná.

S láskou, kterou dítě vycítí-co nedáte dítěti do tří let, už nedohoníte. Kromě lásky dejte také hranice- to není omezování, to je jistota, dítě ví, co si může dovolit a co ne.

Samozřejmě je nutné dítě vést ke slušnému chování

ta moje

Taková jak nás vychovali rodiče

taková normální

Tresty za špatné chování, odměna za dobré

upřímná a je to o komunikaci a vysvětlení, proč takhle ano, nebo ne

Už od mala by měli hrát CS, aby v dospělém věku měli mušku a rozvinuté reflexy.

v přátelském duchu, snažit se být k dítěti přívětivý - utvořit si přátelský vztah, ale takový, aby Vás dítě respektovalo - nesnažit se ho vychovávat formou příkazu a zákazu, ale spíše se s ním snažit komunikovat jako z rovným - potom si myslím, že dítě více dá na vaše rady, připomínky a bude vás respektovat, brát jako přítele, a když mu něco řeknete nebude to brát jako rozkaz, a proto vás spíše poslechne

Vstřícná, domluvou, udržení autority - využíváme Montesory...

vychovat děti s lásko ale být důrazná na problémy

založená na důvěře a toleranci

zlatá střední cesta

4. Jakým způsobem je trestáte/byste trestali?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

děti si navrhují test samy + strhávání z kapesného

domácí vězení

domluvou

dotaznik ktery evidentne vytvarel blb

fackou

jak kdy, podle situace

klidně i lepnutím přes zadek

metodou cukru a byce, na me nejvice zabirali dlouhe prednasky

Mírné tělesné tresty (pohlavek apod.), zákazy

Nedaj headshot - nekoupim jim M4A1

nejsem pro fyzický tresty, takže by mi přišlo vhodné dítěti zakázat na nějakou chvíli věc nebo činnost, kterou má rád

netrestám vysvětlím

nevím, různě dlouhé zákazy oblíbené činnosti

občas přes prdel to se musí

pár facek

Plácnutí přes zadek myslím neuškodí,popřípadě zákaz nějaké z oblíbených činností na určitou dobu

Podle okolností, teď vystačím s domluvou.

pohlavek, zákaz činnosti

Pokáráním

pokud by to stačilo, pak domluvou, fyzický trest (pohlavek) je až krajní varianta

prací

rozhodně ne fyzické trestání

sebrani kapesneho

slovní vynadání, dostane přes zadek....

spíše místo trestů preferuji nějaké pravidla, které budou dodržovaný, pokud s dítětem vytvořím přátelský vztah (viz.výše) nemusí být tresty ani potřebné, jestli ano tak spíše něco ve formě zákazu tv, počítače - ale pokusit se to tak vysvětlit, aby dítě nabylo dojmu, že to co udělalo je skutečně špatné, určitě ne tělesné tresty

Uložila bych jim domácí vězení, popřípadě zákazala PC nebo TV.

určitě ne fyzicky

Uvědoměním si prohřešku a komunikací o následcích, vyjímečně zákazem ....

většinou domluvou, pokud nepomohla, tak zákazy

výprask, zákazy

zákaz oblíbené činnosti

Zákaz počítače, televize.

zákazem televize, počítače, nebo pohlavkem

Zákazy

Zákazy počítače, telefonu nebo domácí vězení........podle toho, co dítě provedlo

zákazy podle druhu zlobení

záleží dle situace a věku - většinou zákazem či příkazem, u měnších dětí (do 3 let) v nebezpečných situacích "jednou přes prdel"

5. Jakým způsobem je chválíte/byste chválili?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

co nejvíc

co to je za otazky???

často a ráda

Dají headshot - koupim jim třeba i náboje do M4A1

chválím vždy tak, abych jej dostatečně a přiměřeně motivovala k dalším úspěchům

chválit vždy když udělá něco dobrého, co nejvíc podporovat, ovšem ne za každou cenu - aby dítě nenabylo nereálných představ okolním světe, a nemyslelo si že všechno mu bude vycházet, spíše slovní pochvály, občas nějaké zažitky - zajdeme si do kina, atd. , spíše nepreferují kupování věcí jako odměnu - protože dítě by to pak mohlo považovat za samozřejmost

Jsi šikovný, příště se ti to jistě povede znovu....................

maly darecek, vylet...

mé nadšení mým dětem stačí

nějakou odměnou (peníze,sladkosti)

Odměna v podobě něčeho, co si samo dítě přeje (ať už je to hračka nebo oblečení)

Odměnou

odměny

pohlazením, objetím, slovní pochvalou

pohlazením, slovní pochvalou

pohlazením,pochvalou,

Pochvala slovní stačí.

pochvaly

pozitivní motivace

pusa radost pohlazení

Sladkosti

sladkostmi

slovem a pohlazením

slovem a pri vetsim uspechu i odmenou

Slovem, dle přání dítěte pokud jsou akceptovatelné :)

slovem, privilegia (ale žádné materialní věci)

slovně

slovně

Slovně + nějaká ta sladkost.

slovně a pohlazením

slovně nebo s malým dárečkem

slovně, darem

Slovně, dříve i nějakou maličkostí.

Slovní pochvala, sladká odměna

určitě slovně, popř. pohlazením a při větší pochvale nějakou menší odměnou (sladkostí, hračkou,...)

úsměv, pohlazení, odměna - dar . . peníze později

ústní pochvala, hmotná odměna

6. Kupujete/Kupovali byste jim hodně hraček?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tak akorát2875,68 %75,68 %  
ne513,51 %13,51 %  
ano410,81 %10,81 %  

Graf

7. Myslíte, že je dobré dávat dětem více či méně sladkostí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2875,68 %75,68 %  
ano924,32 %24,32 %  

Graf

8. Proč?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

akrát, tato otázka je nesrozumitelná

byly by rozmazlené

Děti nemají rády návštěvu zubaře

je to jedno

kazí se po nich zuby, žaludek, děti jsou obézní tzn.spoustu nemocí, které s tím souvisí.

když jsou hodné tak proč ne

Když nebudou jíst sladkosti - budou dobře zaměřovat, protože si představí místo teroristy biftek.

Když více tak budou pak rozmazlené a budou to chtít pořád a méně taky ne, protože by pak záviděly jiným dětem.

Mám svoje děti ráda

méně - sladkosti nejsou zdravé

Moc nejím sladké, neni to dobré jak pro tělo tak pro zraví, znám hodně rodin, u kterých děti moc nejí sladké.. musí se s tím začít od mala.

Nejsem si jistá, zda jste nám dali dostatečné možnosti odpovědí. Rozhodně si nemyslím, že je to dobré děti přecpávat sladkostmi..Jak se říká: " všeho s mírou".

nejsou zdravé

nevím

otázka č.7 - více či méně? tak bud bude odpověd jedno nebo druhý, ale ne ano... to je jako: dáš si jabko nebo hrušku? ano

ovoce je lepší a i babičky to pochopily a jezdí s banány jablky atd

protože potom odmítá ovoce a zeleninu

protože to není zdravé, děti jsou pak příliš rozmlsané a mají sklon k obezitě.

raději méně,ale všechny děti mají rády sladké

radši méně, ale ne zakazovat jim je úplně

Sladkosti jsou nezdravé

sladkosti nejsou zdravé

sladkosti škodí zdraví, tak s mírou.

Sladkosti vedou k rozmazlenosti

tak akorád

tak střídmě, nemělo by se mu dovolovat vždy kdy chce, a hlavně ne, když například nesní oběd, atd. , ale také nemělo by se zakazovat - spíše vysvětlit že můžou mít škodlivé následky

učí se tak špatným stravovacím návykům, sladkosti by měli být spíš sváteční, za odměnu

vede to k obezite a neni to potreba

Více ne kvůli zdraví, spíše méně aby to nebraly jako standard ...

Výzkumy nedaly důkaz zda hodně sladkostí/málo sladkostí degeneruje mozek - co jíš Léňo??? Odpověz si na 7. otázku, trubko hloupá....

Záleží na tom,co je více či méně. V rozumné míře sladkosti žádné dítě ještě nezabily a dětství je jediná doba, kdy si je můžeme vychutnat bez dietních výčitek.

9. Co si myslíte o náctiletých matkách?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Asi nehrály CS

děti mají děti

Dostupnost antikoncepce/ i miniinterupcí/ už mnohé vyřešila, myslím, že nezletilých maminek je čím dál tím méně. Ale stane se..pak už záleží na okolí, jak to všechno zvládnou.

hloupe, ze neznaji antikoncepci

chybu udělali jejich rodiče při výchově

jejich věc

jestli mateřsví plánovali tak to je v pořádku, ale jestli ne, tak jsou hloupé.

jsou nezralé

Jsou pro výchovu dětí ještě nevyzrálé

jsou to matky jako každé jiné

mají to těžké, neodsuzuje, spíše obdivuji

mohou být dobrými matkami, pokud mají podporu okolí a svých nejbližších

muze se to stat

myslím, že měly více dbát a rozmýšlet, ale už je pozdě. Samy nejlépe ví, zda jsou dobré matky, ale k tomu je jistě i potřeba otce k výchově.

Nedokážou vychovat dítě (většinou žijí svých maminek) jako dítě v rodině dospělé ženy již s rozumem a s partnerem.

Nejsou ještě vyspělé

Nezávidím jim tak těžkou životní situaci

nezpůsobilé k výchově dítěte

nic

nic

nic

nic pořád je to matka at je jí 16 nebo 40

Nic špatného

Nic špatného, je to pouze jejich rozhodnutí, zda si dítě chtějí nechat či ně.

NIkdy

potřebují především podporu, ne opovržení, v dané situace už je "výchovné" výčitky pozdě

Příliš brzo, domnívám se že z hlediska výchovy dětí není vhodné. Pokud je to vlastním rozhodnutím pak je to v pořádku (při dovršení plnoletosti ... )

stejně jako ostatní matky - ovšem v daleko těžším potavení

Špatný krok v životě, doporučit potrat a poté sterilizovat.

Většinou mají asi málo zkušeností ze života, ale samozřejmě existuje jistě mnoho dobrých matek tohoto věku

víte, co je to antikoncepce?

znám pár takových, žádná z nich dítě vyloženě nechtěla, ale všechny vychovávají poctivě a dobře, nemám nějakou negativní zkušenost, proto můj názor je neutrální, neodsuzuji je

žádnou neznám

Že jsou hloupé. Myslím, že v dnešní době internetu a přednáškách o sexu a ochraně proti početí by si na to měla dávat pozor každá holka.

že jsou ještě děti

Že jsou to piče.

že jsou to samy ještě děti

10. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3491,89 %91,89 %  
muž38,11 %8,11 %  

Graf

11. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-252259,46 %59,46 %  
26-35718,92 %18,92 %  
36-45616,22 %16,22 %  
46-5512,7 %2,7 %  
0-1512,7 %2,7 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šindelková, L.Výchova dětí (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://vychova-deti.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.