Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výchovné ústavy

Výchovné ústavy

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Soňa Razímová
Šetření:22. 03. 2014 - 01. 04. 2014
Počet respondentů:107
Počet otázek (max/průměr):15 / 15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:51,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:06
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

chtěla bych Vás poprosit o vyplnění tohoto krátkého dotazníku týkajícího se výchovných ústavů.

Děkuji

 

Soňa

UJEP, Ústí nad Labem

Odpovědi respondentů

1. Víte čím se zabývají výchovné ústavy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9588,79 %88,79 %  
ne1211,21 %11,21 %  

Graf

2. Znáte nějaký výchovný ústav v ČR? Napište jeho název či město ve kterém se nachází.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

...

ano, znám, Pšov u Podbořan

Beřkovice

Blsany,Pšov

Boletice

Boletice

Boletice n. L.

Boletice nad Labem

Boletice, Pšov, Buškovice

Buškovice

Buškovice

Buškovice a Pšov

Buškovice a Pšov - obojí v okr. Louny

buškovice, boletice

Buškovice, Pšov

Buškovice, Pšov, Boletice

Čáp

Děčín

Děčín - Boletice

Děčín Boletice

Dětský domov se školou a výchovný ústav Moravský Krumlov

Dětský domov se školou Hamr na Jezeře

diagnostický ústav, dětský domov, SVP (středisko výchovné péče) např. v Boleticích

Domek Zlín

Hradec Králové

Chrastava

Chrastava

jihlava

kamenický šenov

konkrétní neznám

kostelec nad orlicí

Kostomlaty

Kostomlaty

Kostomlaty - Výchovný ústav pro dívky

Kostomlaty pod Milešovkou, Boletice

Králíky, Horní Maršov, Brandýs nad Orlicí, Vidnava, Boletice...

Liberec

mám pocit, že Dubí

Místo

Místo

ne

Ne

ne

ne

ne

NE

Ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

Ne.

Nevím

nevím

nevím

Nevím

Nevzpomenu si

neznám

neznám

neznám

neznám

neznám

neznám

Neznám

neznám

neznám

neznám

Neznám, kočičko.

Neznám.

Plzeň

Praha

Praha

Praha

Praha Klíčov, Žlutice, DDÚ Plzeň

praha Klíčov. Lublańská

Praha, ustav pro chorobomyslne

Přestavlky

PSOV Výchovný ústav pro mládež

Pšov

Pšov

Pšov, Buškovice

Pšov, Buškovice

Pšov, Buškovice, Jindřichův Hradec, Černovice

SVP Plzen Výchovný ústav a Středisko výchovné péče Klíčov Praha

Šumperk, Králíky, Janová, Střílky, Moravský Krumlov, Dřevohostice,....

ústí nad labem

V Kutné hoře

V Mladé Boleslavi.V Krnsku u MB. Sirotčinec a to pro nepřizpusobivý... :D

VÚ Buškovice, VÚ Pšov, VÚ Místo u Chomutova

VÚ Pšov

Vum Pšov

Vupočátky

Výchovný ústav a školní jídelna Pšov, Výchovný ústav Buškovice

výchovný ústav boletice

vychovny ustav Boletice DECIN.

Výchovný ústav Boletice, Králíky, Raspenava, Kostomlaty...........

Výchovný ústav Bouškovice

Výchovný ústav Buškovice, okres Louny, Výchovný ústav Pšov, okres Louny

Výchovný ústav Buškovice, Pšov

Výchovný ústav Buškovice, Výchovný ústav Pšov

Výchovný ústav Černovice

Výchovný ústav Pšov

výchovný ústav v Chrastavě

Žulová, Vidnava, Šumperk, Černovice ad.

3. Myslíte si, že jsou v těchto zařízeních spíše chlapci než dívky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 4, spíš anootázka č. 4, neotázka č. 4, nevímotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíš ano4743,93 %43,93 %  
ano2422,43 %22,43 %  
ne1917,76 %17,76 %  
nevím1715,89 %15,89 %  

Graf

4. Zdůvodněte prosím krátce svou odpověď na předchozí otázku.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

během školní praxe jsem výrazný rozdíl nezaznamenala

Boletice jsou zamerenyna chlapce

bude to něco s vychováváním lumpíků a to holky moc nejsou :)

byla jsem pouze v Boleticích a tam jsou jen chlapci, takže nedokáži soudit :)

bývají problémovější

Děvčata jsou klidnější

dívčí znám jen v Krči, kluci jsou náchylnější k problémovému chování

Dívky bývají agresivnější

dívky mají obecně menší sklony npř. k násilí

Dívky nemají takové problémy s chováním.

Dívky se vidí málo ve VÚ.

Dle mého nazoru je to tak 50 na 50, nemyslím si, že v těchto ústavech převažuji chlapci.

Holky maji vetsi zmatek v hlave

Chlapci bývají problémovější

Chlapci bývají více problémoví

Chlapci jsou divočejší než děvčata.

Chlapci jsou hůř vychovatelní, pokud mají např. hyperaktivitu a zároveň jí většinou právě kluci trpí.

chlapci jsou méně zodpovědní, nechají se lehce ovlivnit

chlapci jsou obecně více problémoví

chlapci jsou v dospívání problematičtější

Chlapci jsou více divočejší.

chlapci jsou více problémoví

Chlapci jsou více problémoví, než dívky.

chlapci k tomu mají větší sklon

Chlapci mají častěji závažné poruchy chování

chlapci mají větší sklon ke zlobení

Chlapci maji vice problemy s autoritou v dospivani.

chlapci mi příjdou více problémoví

chlapci se spíše drží party a díky tomu se nechaJÍ strhnout k nepravostem

chlapci si dovolí více než dívky

chlapci vždycky bývali i živější, problémovější, ale dnešní dívky se jim možná už i skoro vyrovnají, co? :-))

chyběla možnost "nevím", ovšem chlapci bývají obecně agresivnější, takže jim výchova v ústavu třeba propěje

je to individuální, myslím.

Je to můj osobní názor, dívky jsou od mala zodpovědnější, více učenlivé, naslouchají dospělému atd.,,,,

Je to pouze pro clapce

je to pravděpodobnější

Je více ústavů pro chlapce.

jsou ochotni více riskovat

JSou problémovější.V Sirotčinci nevím.

Jsou to grázlové

jsou to větší " lumpové "

Jsou vidět na dvoře.

kluci i holky dělají problémy

kluci jsou agresivnejsi, maji vetsi sklony ke "spatnemu chovani"

kluci jsou zlobivější a problémovější

kluci potřebují více vychvávat

mají větší problémy s chováním

Mé zkušenosti jsou 50/50 - doslova

Můj osobní názor

Myslím si, že chlapci jsou problémovější co se výchovy týče a tudíž jsem tak odpověděl.

Myslím si, že chlapci jsou problémovější.

Myslím si, že obě pohlaví mají stejnou šanci dostat se do výchovného zařízení

Myslím si, že s chlapci jsou větší výchovný problémy

Myslím si, že to nebude o moc, ale přeci to bude více. Podle mého názoru mají kluci větší sklon na vlivy part a negativních spolků, než děvčata.

myslím si, že u chlapců je větší nátlak ze strany vrstevníků a špatné chování je projevem nadřazenosti

Myslim že chlapci jsou problémovější než dívky.

Myslím že jsou ústavy pro dívky (Kostomlaty pod Milešovkou) a pro kluky (Boletice)

Myslím, že je to tak, nedokážu odůvodnit.

myslím, že poslední dobou mají problémy spíše dívky než chlapci

myslím, že to je půl na půl

myslím, že v dnešní době se holky nechovají moc jako "něžné pohlaví" takže to je podle mě na stejné úrovni

myslím, že v současné době je to tak půl na půl, ale je to jen můj dohad

Nastejno

ne

nemám přehled

nemám přehled o poměru mezi dívkami a chlapci

nemám přesné statistické údaje a nechci usuzovat jen na základě převládajících stereotypů

nemyslím si,že je to záležitost jen chlapců

Netuším.

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím to

nezajímám se o to

neznam statistiku

neznám žádný ústav a proto nevím zda je zde více chlapců nebo dívek

obecně jsou chlapci chytlavější k průšvihům atd

osobní zkušenost

Osobní zkušenost z práce ve VÚM

Páchají více násilí. Možná je to sexistické, ale je to tak.

Podle mě je to 50/50.

Poiznatek z praxe

Považuji chlapce za méně zvladatelné, jejich výchova je většinou náročnější.

problematické chování se nemusí týkat nutně výhradně jednoho pohlaví

problémové chování u dívek se vyskytuje stejně jako u chlapců.

protože dívky mají podle mne více problémů s chováním než chlapci

Registrovala jsem spíše dívky, navíc součástí tohoto konkrétního výchovného ústavu je i oddělení pro matky s dětmi, tak asi proto...

spíš ano - chlapci, z důvodu větších problémů

stačí se kouknout kolem sebe

Statistické hledisko

Špatně vychovávány a ovlivněni okolím mohou být jak dívky tak chlapci.

u chlapců se více objevuje problémové chování

Usuzuji tak podle filmů a článků v novinách

v mém okolí jsou pouze samostatné chlapecké výchovné ústavy

V těchto ústavech jsou kromě poruch chování dětí a mládeže, což jsou většinou chlapci, také nezletilé matky, dívky experimentující s návykovými látkami a nebo dívky s poruchami stravování - anorexie, bulimie.

V tomto zařízení pracuji a konkrétně v našem je převaha dívek. Pravdou je, že jsou i ústavy, které jsou homogenní.

Větší parchanti to jsou :)

víc zlobí :P

více jich je pro chlapce než pro dívky, ale existují VUM pro obě pohlaví

Více průšvihů dělají chlapci

více se medializují

více se o tom mluví

výbušnější povahy, horší puberta...

Z okolí znám jen chlapce

Záleží na okolnostech

Zřejmě jsou ústavu rozděleny na chlapce a dívky, v těchto uvedených i z doslechu, jsem slyšela o chlapcích

5. Znáte někoho ve svém okolí kdo je nebo byl klientem v tomto typu zařízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7166,36 %66,36 %  
ano3633,64 %33,64 %  

Graf

6. K čemu byste přirovnali zařízení jako je výchovný ústav? (max. 3)

(např. tábor, vězení, vojna, apod.)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

"pionýrský tábor" - chovanci mají možnosti využití nejen sportovního větší než leckdo, který žije ve fungující rodině

dětské vězení

Dětský domov

dětský domov s nápravnou péčí

dětský domov s omezeními a větší kontrolou

dětský domov, nápravné zařízení, vzdělávací instituce

dětský domov, škola

dětský domov, tábor, klinika

internát

internát s přísnějšími pravidly

Internát se školou s přísnějšími pravidly

K ne moc efektivně fungující nemocnici, kde se snaží potlačit příznaky nemocí, aniž by se mohli zabývat jejími příčinami.

k ničemu, je svým zařízením specifický

když jsem odpověděl, že nevím, čím se výchovný ústav zabývá, proč jsem pronásledován otázkou, k čemu bych ho přirovnal?

léčebna, vězení

lékárna zadarmo (cpou jen prášky)

nápravné zařízení

nápravovna

něco jako dětský domov pro problémové děti, ale které rodiče mají...

něco jako tábor, jen s jiným režimem

něco mezi vězením a vojnou?

Nechápu otázku.

nevím

nevím

nevím

nevím

Pionýrský tábor

pionýrský tábor!!!

pobytové zařízení s výchovně terapeutickým režimem

pohoda, klid od rodičů..něco jako tábor, či ŠVP

Polepsovna, skolni jidelna

Polepšovna

polepšovna

Polepšovna

polepšovna

Polepšovna pro zmrdy.

polepšovna, vězení...

přirovnal bych to k vojně, ale s nepatrně volnějším režimem

přísnější tábor

skola, vezeni, psychiatricka lecebna

spíše takový jiný tábor

škola chování

škola v přírodě

Škola, internát

škola, pravidla

škola, tábor, nápravné zařízení

škola, vězení, léčebna

škola, vzdělávací centrum, které má děti učit se chovat aby měli co nejlepší předpoklady stát se zodpovědným dospělým člověkem

škola,tábor,

škola.domov.

tábor

tábor

tábor

tábor

tábor

tábor

tábor

tábor

Tábor

tabor

Tábor

tábor

tábor

tábor

tábor bez možnosti vycházek kdykoliv

tábor s přesnými pravidly

tábor s přísnějším režimem

tábor s tvrdou výchovou

Tábor se vším všudy :-)

tábor, důsledné plnění povinností a pravidel,

tábor, internát

tábor, internát

tábor, škola, převýchova

vězení

vězení

vězení

vězení

Vězení

vězení

vězení pro mladistvé

Vězení s minimální ostrahou

vězení, škola

vězení, terapie

vězení, vojna

vězení, vojna,

Vězení.

vězeňská léčebna s pedagogickými prvky

vojna

vojna

vojna

Vojna

Vojna

vojna

vojna

vojna

vojna

Vojna

Vojna,

vojna, tábor

vojna, tábor

vojna, tábor

vojna,vězení

vojna?

Vojna.

volný tábor

výchovný tábor

Vzhledem k tomu, že v tomto zařízení pracuji, tak se to nedá přirovnat k ničemu. Prostě výchovný ústav je jako výchovný ústav.

7. Myslíte si, že klienti umístění ve výchovném ústavu mají šanci na nápravu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [určitě anootázka č. 8, možnáotázka č. 8, určitě neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
možná6863,55 %63,55 %  
určitě ano2826,17 %26,17 %  
určitě ne1110,28 %10,28 %  

Graf

8. Kdyby záleželo na Vás, jaký styl zacházení s klienty v tomto zařízení byste zvolil/a?

(např. motivace, sankce, odměna, apod.)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

asi motivačně..za dobré chování odměna, za špatné trest

autoritativní a zároveň v určité míře přátelský

cukr a bič

Cukr a bič

cukr a bič

formou motivace a odměny

Hlavně motivace, ale je otázkou, jakým způsobem je motivovat. Asi každého jednotlivce jinak.

individualni

kamarádi, peníze

kontroly, motivace, osobní přístup, důraz na morálku a kontakt s rodiči, příbuznými atp.

Laskavý, ale přísný, vedoucí k pochopení toho, že každý čin má své důsledky - a to i tehdy, když jej spáchá dítě.

mativavční metoda je dobrá určitě....Cukr a bič.

méně volnosti

metoda cukru a biče

Mlatit je

motivace

motivace

motivace

Motivace

motivace

motivace

motivace

motivace

motivace

motivace

motivace

motivace

motivace

Motivace

motivace

motivace

motivace

motivace

motivace

motivace

motivace

motivace

Motivace

motivace

Motivace

motivace

motivace

motivace

Motivace a sankce

Motivace do zivota je rozhodne dulezita. Dale vysvetleni toho, jake by mohly mit nasledky urcite chovani ve spolecnosti (bida, kriminal, atd.). Verim, ze kazdy clovek musi najit svou vlastni motivaci v zivote, aby se dokazal tak zasadne zmenit a od toho by tu tyto ustavy mely byt. Rozhodne bych zvolil zachazeni jako v zivote (prisna pravidla, zodpovednost, umet zachazet s penezi, atd.)

motivace i trest

motivace k lepsimu chovani

Motivace, a především by měli vidět názorné příklady. Tím mám na mysli, ať tam klidně pozvou bývalé klienty, z kterých se stali normální přizpůsobiví dospělí lidi. Ale také třeba bývalé vězně, aby viděli jak můžou dopadnout, když se rozhodnout vzdorovat společenskému systému jako takovému

Motivace, ale i sankce.

motivace, dodržování pravidel, pozitivní přístup

motivace, odměna

Motivace, odmena

Motivace, odměna

motivace, odměna, sankce

motivace, psychoterapie, konzultace budoucnosti

motivace, sankce

motivace, smysluplné zákazy a tresty (zkrácení osobního volna)

motivace, tresty

motivace, tresty

motivace,program,odměny i sankce

Motivace.

motivační

motivační,za nevhodné chování sankce a v opačném případě jísté výhody(například vycházky

Na první otázku, jestli vím, čím se zabývají výchovné ústavy jsem odpověděl, že ne. Tak jak mam vůbec tušit jaké styly existují, natož jaké bych volil?

nastolila bych přísnou disciplínu a pevný řád. Také bych nedopustila, aby k sobě přišli do kontaktu "horší" děti a ty méně "zkažené".

nelze jednoduše odpovědět, asi kombinace všeho (motivace, za pozitivní chování odměna, za negativní sankce)

nemám tušení, ale občasné "proklepnutí" by asi neškodilo

nevím

Nevím

obecně koncentrování "problematických lidí" do jednoho místa ničemu neprospívá

odměna

odměna

odměny a tresty

odměny, tresty

pořádný režim

pozitivní i negativní motivace, edukace

pozitivní motivace , to ale na každého neplatí, musela bych načíst odbornou literaturu a jít na zkušenou důslednost, jednoduchá a srozumitelná pravidla, porušení trestat, dodržení odměnovat

Práce s pozitivními vlastnostmi

reedukace

rozhodně sankce!

sankce

sankce

sankce

sankce

sankce

sankce

sankce, odměny

situační řízení - kombinace cukru, biče, motivace

Snažila bych se, aby si uvědomili, že když budou ve špatnostech pokračovat, tak si zničí život. Brala bych je do vězení, pouštěla jim dokumenty s vězni nebo se závisláky, aby viděli, jak jiní dopadli.. Pokud by dělali dál problémy, dávala bych jim práci (kuchyně, úklidy) a zakazovala nějaké věci (televize?).

spravedlivý, výchovný....

to tedy opravdu nevím, obdivuji ty, kteří to vědí a umí

tresty a odměna, přísnost, režim

Tvrdší tresty. Za slušné chování odměna. Větší přísnost na chovance.

tvrdý režim

Tyranie a sankce.

Určitě aby měli režim, odměny - např. výlet za splněné úkoly, za prospěch...

Určitě motivace!

vhodná motivace s odměnou, v některých případech i sankce

volil bych motivaci

všechny, které by se osvědčily a byly úspěšné, včetně alternativních přístupů a samozřejmě individuální přístup.

vzdělání, uvedení do života, pomoc s hledáním práce, ubytování atd.

West point - vojenská výchova, aneb pochopení úcty k bližnímu svému, nutnosti mu pomáhat a vědomí že jednotka (v přeneseném významu společnost), je mou součástí a já jsem její.

za špatné chování trest, za dobré odměnu

Záleží na konkrétních klientech

záleží, co by pomáhalo v každém jednotlivém případě

zavřít až zčernají

zcela rovnocenné, jasná a tvrdá pravidla, ..

9. Pocházejí podle Vás tito mladiství jen z prostředí sociálně slabých/znevýhodněných rodin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8983,18 %83,18 %  
ano1816,82 %16,82 %  

Graf

10. Myslíte si, že klienti výchovného ústavu mají větší sklon k páchání trestné činnosti i v dospělosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 11, neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8983,18 %83,18 %  
ne1816,82 %16,82 %  

Graf

11. Myslíte si, že i ve výchovném ústavu dochází k sociálně patologickým jevům? Jakým?

(např. alkohol, psychotropní látky, šikana)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

alkohol

alkohol

alkohol

alkohol

alkohol, ilegální drogy, násilí

alkohol, kouření, drogy, šikana

alkohol, psychotropní látky i šikana

alkohol, psychotropní látky, šikana

Ano

ano

ano

ano

ano

ano

ANO

ano a to k šikaně + může dojít k tvoření skupin, které mohou páchat další trestnou činnost v budoucnu > předávání si zkušeností

Ano dochází, kyberšikana, zneužití návykových látek, ...

ano myslím

ano- šikana, návykové látky, psychologické problémy,

ano, alkohol, drogy, šikana

ano, alkohol, šikana

ano, drogy, alkohol, šikana

ano, funguje tam společenství s danou hierarchií jako v každé jiné uzavřené skupině - šikana, překupnictví, požívání výhod upřednostňovaných...

Ano, je to skupina nepřizpůsobivých lidí, takže mezi nimi jistě vzniknou rozbroje, slovní, fyzické, i šikana

ano, například ponorkový syndrom, šikanu nevyjímaje

Ano, násilí, šikana, rasismus

ano, šikana

ano, šikana, alkohol, cigarety

ano. alkohol, drogy, sex nezletilých, šikana

Ano. Přesně ty uváděné v příkladu. Šikana, alkohol, cigarety.

ANO. Stejně, jako mimo ústav

Ano. Úplně stejné jako v normálním životě.

asi ano

asi ano, šikana

Asi ta šikana, ostatní by se tam snad ani nemělo dostat?!

doufám, že ne..

drogy

drogy

drogy

drogy, alkohol určitě

Drogy, alkohol, násilí

drogy, šikana

drogy, šikana, sexuální obtěžování

Fet, když ho tam dostanou, podobně jako v base pro dospělý

jako všude jinde, šikana, k alkoholu a drogám mají asi horší přístup

krádeže, alkohol, šikana

marihuana

marihuana

možná šikana

myslím, že k úplně všem...od lehkých drog po tvrdé, k šikaně ať mezi chovanci, tak ve vztahu vychovatele ke svěřencům. Myslím, že dochází i k sexuálnímu zneužívání.

Ne

nevím

nevím

Nevim ale pri komulaci vice takto problemovych deti, myslim spise ano.

podle zkušeností kamaráda ke všemu z toho - mladiství mají sex, pijí alkohol, užívají drogy a mlátí se navzájem pro zábavu

psychotropní látky, šikana

sikana ze strany jak ostatnich klientu tak vychovatelu, nasili, sexualni zneuzivani, navykove latky

sikana,alkohol.

Správně by nemělo

šikana

šikana

šikana

šikana

šikana

šikana

šikana

šikana

Šikana

šikana

šikana

šikana

Šikana

Šikana

šikana

šikana

šikana

šikana

šikana

šikana

šikana

šikana, alkohol

šikana, alkohol, drogy

šikana, drogy

šikana, drogy

šikana, drogy, cigarety, alkohol

šikana, pohlavní zneužívání, agrese

Šikana, psychotropní látky

šikana, sex. zneuživání, násilí...

šikana,cigarety(drogy), vážnější tresty

šikana,drogy

Šikana.

Šikana.

šikna, alkohol, drogy

Tak k těm dochází všude, ale ve výchovných ústavech to bude pravděpodobně intenzivnější. Alkohol, drogy, šikana...

Uceji se krast

určitě - agrese, zneužívání psychotrop. látek, alkohol, šikana, někdy i vražda

určitě - drogy, alkohol i šikana

Určitě - drogy, šikana

určitě - šikana, drogy i alkohol

Určitě ano. Myslím si, že k urcite sikane ci drobnym kradezim. Je na ustavech, aby dokazaly tyto jevy podchytit hned v zacatcich a dat jasne najevo, ze ve spolecnosti se takoveto chovani netoleruje!

Určitě šikana...

určitě, alkohol, šikana, tabakismus

Určitě, kde k šikaně nedochází?

určitě, pasťák nebo kriminál je vždycky školou pro darebáky, ovšem proč jim to tolerují, netuším - v obou případech mám jen mizivou představu, co se tam "vychovává" nebo "napravuje"...

vše

Zajisté bude docházet k šikaně(jak fyzická, tak i psychická). Na cígo, flašku... si mnozí určitě, také někam skočí.

Zřejmě je to individuální podle míry angažovanosti personálu jednotlivých ústavů, ale jsem téměř 100% přesvědčená o šikaně, očekávám, že podobně jako ve věznicích s volným režimem není žádným problémem si do ústavu propašovat drogy nebo alkohol...o útěcích víme všichni své.

12. Je podle Vás klient výchovného ústavu odsouzen společností?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 13, neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6863,55 %63,55 %  
ne3936,45 %36,45 %  

Graf

13. Jaké faktory podle Vás mohou zapříčinit páchání trestné činnosti mladistvých?

(např. kamarádi, apod.)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Debilismus

dědičné, působení prostředí kde dítě vyrostlo, jestli má nebo nemá zázemí v rodině

drogy, problémy v rodině, alkohol u rodičů, zneužívání dětí

dysfunkční až afunkční rodinné prostředí + nedostatečná výchova nebo vzor v rodině, snaha zapadnout např. do party, nezaplnění volného času nějakou smysluplnou činností > nuda

Hlavně NUDA. Sportovní nebo jiné nevyžití. Nezájem rodičů(Až moc velká volnost).

chování rodičů (v minulosti, současnosti), výchova rodičů (zanedbávání dětí, nedostatek času), vliv kamarádských spolků...

jak které - např. krádeže může způsobit špatná sociální situace, ale jsou i případy, kdy osoby páchají násilí jen tak, protože jsou to idioti

jakékoliv: rodinné prostředí, kamarádi, osobností předpoklady apod.

Jejich okolí a výchova, dobrý vzor

kamarádi

kamarádi

kamarádi

kamarádi

Kamarádi a drogy

Kamarádi, alkohol

Kamarádi, alkohol, špatná výchova, drogy, nuda.

kamarádi, celkové "trendy" okolí

kamarádi, disfunkční rodina

Kamaradi, koníčky, kraj, rodiče

kamarádi, nedostatek finančních prostředků, špatný "vzor" rodičů

kamarádi, rodina

kamarádi, rodina

kamarádi, rodina

kamarádi, škola

kamarádi, špatná komunikace v rodině (nevšímavost rodičů atd)

kamarádi, špatné rodinné zázemí, vztek, neúspěch ve škole, šikana, vyčleňování ze společnosti, rebel

kamarádi, špatné vzory v okolí

kamarádi, těžká rodinná situace(umrtí blízkého, alkoholismus v rodině, drogy, těžká finanční situace)

kamarádi, TV

kamarádi, výchova

kamarádi, zvědavost

kamaradi,parta.

kolektiv

Kolektiv

kolektiv ve kterém se pohybuje

liberální výchova, úpadek morálky, nuda, nízké tresty

naučí se zde další druhy tr. činnosti + mnohdy je např. útěk chovance z VÚM trestným činem

nedostatečná péče rodičů v kombinaci s trávením volného času s kamarády

Nedostatečná péče ze strany rodičů, nevhodní kamarádi.

nedostatečná výchova, špatná parta , genetické předpoklady, psychické nemoci

nefunkční rodina, duševní odchylka

Nefunkčnost rodinného prostředí, výchovná insuficience, patologické rysy osobnosti.

nejčastěji kamarádi

nevhodná výchova- zanedbání péče vliv okolí- přátelé, spolužáci...

nevím

nevím

nevím, je jich zřejmě více

Nuda

Okolí ve kterém se pohybuje, může to být rodina, parta

parta

parta

parta kamarádů, nedostatek financí..

parta, nepodnětné prostředí, nuda

parta, výchova

parta.nezájem rodičů o potomky

party, nepříznivá situace v rodině, špatná finanční situace, závislosti

prostředí

prostředí,rodina,vrstevníci

přátelé

přátelé, rodiče, výchova, prostředí v kterém vyrůstá, vzor

přátelé, rodiče(nevšímavost),psychické problémy, nedostatek pěnez

příležitost, absence respektování pravidel

přílišná svoboda ve výchově, dítě nesmíte praštit, vše se hned bere jako ubližování, kdybych měl takovou výchovu, asi taky budu darebák

rodiče, kamarádi. Celkově špatný vliv okolí

rodina

Rodina - její způsob životního stylu, role rodičů, finanční možnosti rodiny, kamarádi - parta, škola - úspěchy či neúspěchy, volný čas - způsob jeho trávení

rodina a vrstevníci, dále pak internet

Rodina je zaklad vseho, kdyz to klape tam, tak jsou deti mene nachylne ke kriminalite. Dale spolecnost ve ktere se pohybuji mimo rodinu, coz jsou pratele. Hlavni faktor je duvod, proc to dite dela. Chce bud na sebe upozornovat, jelikoz se mu to doma ci ve spolecnosti nedostava, dale to muze byt chudoba anebo prave ti pratele, na ktere chce zapusobit.

rodina, chudoba, party-kamarádi

RODINA, KAMARÁDI, LENOST

rodina, okruh lidí, problém, katerý rodina neřeší

rodinná situace, sekundární skupiny

rodinná výchova, kamarádi

rodinné zázemí, kamarádi

snaha se zviditelnit před kamarády, nedostatek peněz

snaha se zviditelnit v kolektivu, snaha o respekt v kolektivu, touha po majetku, zvysovani vlastniho sebevedomi, tlak okoli (rodicu), psychicka nemoc, neprizniva zivotni situace

Snaha zviditelnit se, nedostatek pozornosti rodičů, nízké sebevědomí, přátelé, partneři...

socializace v nemocné rodině, sociálně riziková parta, média,

Sociální faktory.

sociální prostředí

sociální prostředí, osobní problémy

sociální zázemí, společnost lidí ve které se mladistvý člověk nachází, nedostatek pozornosti, společnost, kde mladistvý vyrůstá

Sociální znevýhodnění, absence rodičovské péče, disfunkční rodina,...

společnost, kamarádi, peníze

špatná parta, špatné vzory v rodině, povaha člověka

Špatná rodina(a okolí, které většinou bývá podobné rodině), kdy dotyčná/ý nemá, v podstatě možnost vidět/prožít něco jiného, čímž dochází k pocitu nedostatku(mnohdy i reálného), což vede buď ke krádežím majetku a nebo vybíjení si vlastní zlosti/malosti na jiných lidech -> nutnost dostat se v sociální hierarchii skupiny, "na vyšší pozici".

špatná skupina lidí kolem dotyčného

špatná společnost, chybějící komunikace v rodiách atd

špatná výchova, nezájem rodičů, pohybování se ve špatné společnosti.

špatné domácí prostředí - malý nebo naoapk přehnaný zájem rodičů o dítě, nevyužité trávení volného času, malé sebevědomí...

špatné rodinné podmínky, nevhodné party...

špatné sociální prostřední, genetika

Špatní kamarádi

špatný příklad z rodiny, žádná výchova

špatný vliv, nezájem rodičů, kamarádi ...

to je individuální

určitě skupina lidí, se kterou dotyčný tráví čas... životní situace...

V prvním případě, myslím, hlavně rodinné zázemí. Pokud rodiče nemají na své dítě čas, ale zároveň mu poskytnou hmotně vše, co chce, nebo sociálně slabí. Ovlivnění kamarády podle mého spíše už souvisí právě s nevěnování se rodičů dítěti.

Ve vele mire male sebevedomi a spatna parta.

vidí to u jiných lidí...(mj. i televize, rodiče atd.), nedostatek sebedůvěry, trasuma z mládí, složitá životní situace

Vrstevníci-špatná parta, rodina, osobnostní charakteristiky jedince

vrstevníci, špatná výchova

výchova v rodině ( nefukčnost rodiny ), v dospělosti kamarádi...

výchova, kamarádi, životní situace

výchova, parta

Závadová parta Rodinné prostředí Ekonomické a materiální zázemí Nedostatečné pozitivní vzory Sexuální zneužívání Nedostatečné sankce (nesmyslné amnestie)

Zmrdství od přírody

14. Jak se podle Vás dá předejít tomu, aby se mladiství dostali do situace, kdy by jim hrozil pobyt v takové zařízení?

(např. volnočasové aktivity, školní prevence, apod.)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Aktivity

Aby měli kroužky a nemohli se tím pádem doma moc nudit a vymýšlet kraviny. A rodiče a škola by jim měla ukazovat ostrašující příklady a vtloukat jim do hlavy, co je špatné.

aktivity ve volném čase, edukativní návštěvy nápravných zařízení pro dospělé, ...

asi nijak

dobrá péče rodiny, dobré vztahy s rodiči a důvěra v rodiče

dobrá výchova, koníček

dostatecna spoluprace rodicu se skolami a socialkou

dostatek komunikace a pozitivních vzorů, aby měly děti vytvořený žebříček hodnot

dostatek volnočasových aktivit

funkční rodina, volnočasové aktivity, vhodná škola

koníčky.výchova.naslouchání

Kroužky.

lepší výchova

lepší výchova a důslednost

mimoškolní aktivita

mimoškolní aktivity, dobrá výchova v rodině,vytváření prostředí

mlátit

motivace, sebedůvěra, ukázání správné cesty a vytyčení si jasných cílů, dobrá výchova a vzor v rodičích.

Myslím si, že předejít se tomu nedá.

Myslim ze je to individualni, ale urcite to zacina jiz v rannem veku. Jake hodnoty ma vstepovano jiz male dite.

nedá

nedá

nedá se jednoduše odpovědět

nedá se tomu předejít.

nedají

Nedržet je zkrátka, ale zároveň je zabavit nějakými aktivitami, které je budou bavit.

nemyslím si, že by tomu prence dokázala 100% zabránit.

nevím

Nevím

Nevím, asi to záleží na přístupu rodičů k dětem.

ODEJMOUT DĚTI RODIČŮM, KTEŘÍ PÁCHAJÍ TRESTNÍ ČINNOST VČAS. ŠKOLNÍ AKTIVITA, MIMOŠKOLNÍ AKTIVITA.

péče a pozornost dítěti

podpora rodiny a volnočasové aktivity

pokud nedokáže zabezpečit dobrou výchovu rodina, může pomoci motivace ze strany učitelů

Pořádné zázemí v rodině (hlavně citové). Mimoškolní aktivity. (škola jako taková s tim podle mě nemá co dělat!)

Práce s rodinou a individuální práce s klientem

práce s rodinou, volnočasové aktivity

prevence

prevence

Prevence - školní, volnočasové aktivity - např. blízkost nízkoprahových zařízení

Prevence , volnočasové aktivity

prevence, volnočasové aktivity, výchova

Prevencí.

přísnější výchova

Přísnější výchova, koníčky.

rodiče

rodiče a škola musejí mít možnost děti opravdu vychovávat - tresty včetně drobných fyzických je třeba obnovit - i když tohle není politicky korektní názor, takže nemá šanci na prosazení

Rodiče by si na své děti měli udělat čas a popř. jim zajistit dostatek kroužků do doby, než se dostanou v nějakou (ale vhodnou) dobu z práce domů.

Rodinné zázemí

Rodinné zázemí, dostatek pozornosti, zájem rodičů, školy.... Volnočasové aktivity

Rozhodne sport ci jine konicky. Cim mene nudy, tim mene casu na to, aby mladistvi meli cas myslet na takove hovadiny :).

řád, vojna

Řádnou výchovou přizpůsobenou potřebám i možnostem dítěte.

Smysluplné zájmy

sport, vzdělání

sportem

sportovní aktivity, vedení rodičů a pedagogů

správná výchova, láska rodičů, motivace, dobré zázemí, mít přehled s kým se dítě stýká, podporovat dítě v zálibách

Stát s právním řádem, který se co nejvíce blíží spravedlnosti. Reálné funkční soudy, které v mediálním světě, nemají pověst "justiční mafie". Funkční policie, která dle legislativy může a samotnými policisty, dokáže pomoci, řešit problém, či na místě rovnou i potrestat. Funkční a spravedlivé sociální nástroje státu, kdy je dítě odebíráno, či v méně špatných případech, posíláno nad rámec povinné školní docházky na aktivity, které dítě/mladistvého mohou nějak obohatit. A pak to nejdůležitější, moudrá a spravedlivá, a dokonce nelhostejná společnost, která jakékoliv kroky, vedoucí k něčemu lepšímu pro jednotlice, neblokuje.

školní prevence

školní prevence - projekty, návštěvy výchovných zařízení

Školní prevence (i když žádné dítě poslouchat nebude)

školní prevence dětí, celková prevence společnosti (reklamní plakáty atd.), exkurze dětí do takových zařízení...i když si nemyslím, že by něco z toho nějak pomohlo, špatné vlivy jsou silnější.

školní prevence, lepší možnosti trávení volného času, práce s rodinou, zdravé rodinné prostředí, důvěra v rodině

školní prevence, rodiče

školní prevence, větší zájem rodiny

školní prevence, volnočasové aktivity

Tomu se předejít nedá, ale když má dítě nějakého koníčka, je ta pravděpodobnost rozhodně o něco menší.

tvrdá výchova

tvrdší výchova

Určitě prevence SVP Včasná spolupráce s rodinou Včasné podchycení problémů ze strany pedagogických pracovníku, metodiků prevence, výchovných poradců apod Více zaměstnanců OSPOD

uskrtit pri porodu

v dnešní době už tomu lze těžko předejít; na každém rohu jsou lidé, kteří se snaží o zkažení mladistvých... ač už do party, nebo starších, aby mladiství dělali špínu za ně..

vést je k nějaké disciplíně, volnočasové aktivity, řešit s nima i malé problémy

větší péče rodičů

většina takovýchto případů podle mě vzniká tím, že se dotyční nudí a tak hledají různá rozptýlení... tím pádem, budou-li se mít jak zabavit, tak by počet takovýchto případů mohl klesnout

vhodné volnočasové aktivity, intervence v problémových rodinách (což může být stejně k ničemu), více individuální péče pro dítě, které má sklony ke směřování tímto směrem

vice konicku,skolni prevence,vice hovorit s rodici o svych problemech.

více volnočasových aktivit, dobré vztahy v rodině.

více volnočasových aktivit, méně "poflakování"

vliv rodiny, zájem o mladistvého

Volnocasove aktivity

volnočasové aktivity

volnočasové aktivity

volnočasové aktivity, komunikace v rodině, učit dítě od mala rozpoznávat "špatné" a "dobré"

volnočasové aktivity, sport zájmy

volnočasové aktivity, školní prevence, dostatek sportovišt

výchova

výchova

výchova (takže věnování ze strany rodičů a třeba i to plánování volnočasových aktivit) nebo je ještě východiskem náboženství (křesťanství - desatero - budou jak beránci)

výchova v rodině !!!

výchova, aktivně trávený volný čas

výchova, vhodné trávení volného času, prevence

Výchova, vštípit jim určitě morální hodnoty a omezit styk s problémovými vrstevníky

výchovné prostředky ve škole-pozitivní vliv kolektivu a kantorů volnočasové aktivity vliv rodiny- dostatečné věnování se potomkům

výplň volného času

vyplnění volného času

vyplnění volného času

vyplnění volného času, dobrý příklad

začít v rodině a aktivní spolupráce rodiny se školou

zájmové kroužky

záleží na rodině, aby dala dítěti dobrý základ do života

zálëží na výchově

zaměstnat je povinnostmi ve volném čase - sport, kroužky apod.

zásadně komunikace v rodině, vzory a příklady nejen v rodině, ale i ve škole a mezi kamarády

zdravá rodina a její výchova, to samé platí pro školu, televizní pořady, ... zaměstnané dítě...

Změna společenského klimatu, vyloučení pozitivní diskriminace, faktická péče o rodiny, SAS,...

15. Dokážete si představit, že by se Vaše dítě dostalo do takové situace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6358,88 %58,88 %  
nevím2927,1 %27,1 %  
ano1514,02 %14,02 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Víte čím se zabývají výchovné ústavy?

2. Znáte nějaký výchovný ústav v ČR? Napište jeho název či město ve kterém se nachází.

3. Myslíte si, že jsou v těchto zařízeních spíše chlapci než dívky?

5. Znáte někoho ve svém okolí kdo je nebo byl klientem v tomto typu zařízení?

6. K čemu byste přirovnali zařízení jako je výchovný ústav? (max. 3)

7. Myslíte si, že klienti umístění ve výchovném ústavu mají šanci na nápravu?

8. Kdyby záleželo na Vás, jaký styl zacházení s klienty v tomto zařízení byste zvolil/a?

9. Pocházejí podle Vás tito mladiství jen z prostředí sociálně slabých/znevýhodněných rodin?

10. Myslíte si, že klienti výchovného ústavu mají větší sklon k páchání trestné činnosti i v dospělosti?

11. Myslíte si, že i ve výchovném ústavu dochází k sociálně patologickým jevům? Jakým?

12. Je podle Vás klient výchovného ústavu odsouzen společností?

15. Dokážete si představit, že by se Vaše dítě dostalo do takové situace?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Víte čím se zabývají výchovné ústavy?

2. Znáte nějaký výchovný ústav v ČR? Napište jeho název či město ve kterém se nachází.

3. Myslíte si, že jsou v těchto zařízeních spíše chlapci než dívky?

5. Znáte někoho ve svém okolí kdo je nebo byl klientem v tomto typu zařízení?

6. K čemu byste přirovnali zařízení jako je výchovný ústav? (max. 3)

7. Myslíte si, že klienti umístění ve výchovném ústavu mají šanci na nápravu?

8. Kdyby záleželo na Vás, jaký styl zacházení s klienty v tomto zařízení byste zvolil/a?

9. Pocházejí podle Vás tito mladiství jen z prostředí sociálně slabých/znevýhodněných rodin?

10. Myslíte si, že klienti výchovného ústavu mají větší sklon k páchání trestné činnosti i v dospělosti?

11. Myslíte si, že i ve výchovném ústavu dochází k sociálně patologickým jevům? Jakým?

12. Je podle Vás klient výchovného ústavu odsouzen společností?

15. Dokážete si představit, že by se Vaše dítě dostalo do takové situace?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Razímová, S.Výchovné ústavy (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://vychovne-ustavy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.