Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výchovné ústavy
Výchovné ústavy
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Soňa Razímová |
---|---|
Šetření: | 22. 03. 2014 - 01. 04. 2014 |
Počet respondentů: | 107 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 15 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 51,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.08:06 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
chtěla bych Vás poprosit o vyplnění tohoto krátkého dotazníku týkajícího se výchovných ústavů.
Děkuji
Soňa
UJEP, Ústí nad Labem
Odpovědi respondentů
1. Víte čím se zabývají výchovné ústavy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 2, ne → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 95 | 88,79 % | 88,79 % |
ne | 12 | 11,21 % | 11,21 % |
2. Znáte nějaký výchovný ústav v ČR? Napište jeho název či město ve kterém se nachází.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
...
ano, znám, Pšov u Podbořan
Beřkovice
Blsany,Pšov
Boletice
Boletice
Boletice n. L.
Boletice nad Labem
Boletice, Pšov, Buškovice
Buškovice
Buškovice
Buškovice a Pšov
Buškovice a Pšov - obojí v okr. Louny
buškovice, boletice
Buškovice, Pšov
Buškovice, Pšov, Boletice
Čáp
Děčín
Děčín - Boletice
Děčín Boletice
Dětský domov se školou a výchovný ústav Moravský Krumlov
Dětský domov se školou Hamr na Jezeře
diagnostický ústav, dětský domov, SVP (středisko výchovné péče) např. v Boleticích
Domek Zlín
Hradec Králové
Chrastava
Chrastava
jihlava
kamenický šenov
konkrétní neznám
kostelec nad orlicí
Kostomlaty
Kostomlaty
Kostomlaty - Výchovný ústav pro dívky
Kostomlaty pod Milešovkou, Boletice
Králíky, Horní Maršov, Brandýs nad Orlicí, Vidnava, Boletice...
Liberec
mám pocit, že Dubí
Místo
Místo
ne
Ne
ne
ne
ne
NE
Ne
ne
ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
Ne.
Nevím
nevím
nevím
Nevím
Nevzpomenu si
neznám
neznám
neznám
neznám
neznám
neznám
Neznám
neznám
neznám
neznám
Neznám, kočičko.
Neznám.
Plzeň
Praha
Praha
Praha
Praha Klíčov, Žlutice, DDÚ Plzeň
praha Klíčov. Lublańská
Praha, ustav pro chorobomyslne
Přestavlky
PSOV Výchovný ústav pro mládež
Pšov
Pšov
Pšov, Buškovice
Pšov, Buškovice
Pšov, Buškovice, Jindřichův Hradec, Černovice
SVP Plzen Výchovný ústav a Středisko výchovné péče Klíčov Praha
Šumperk, Králíky, Janová, Střílky, Moravský Krumlov, Dřevohostice,....
ústí nad labem
V Kutné hoře
V Mladé Boleslavi.V Krnsku u MB. Sirotčinec a to pro nepřizpusobivý... :D
VÚ Buškovice, VÚ Pšov, VÚ Místo u Chomutova
VÚ Pšov
Vum Pšov
Vupočátky
Výchovný ústav a školní jídelna Pšov, Výchovný ústav Buškovice
výchovný ústav boletice
vychovny ustav Boletice DECIN.
Výchovný ústav Boletice, Králíky, Raspenava, Kostomlaty...........
Výchovný ústav Bouškovice
Výchovný ústav Buškovice, okres Louny, Výchovný ústav Pšov, okres Louny
Výchovný ústav Buškovice, Pšov
Výchovný ústav Buškovice, Výchovný ústav Pšov
Výchovný ústav Černovice
Výchovný ústav Pšov
výchovný ústav v Chrastavě
Žulová, Vidnava, Šumperk, Černovice ad.
3. Myslíte si, že jsou v těchto zařízeních spíše chlapci než dívky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 4, spíš ano → otázka č. 4, ne → otázka č. 4, nevím → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíš ano | 47 | 43,93 % | 43,93 % |
ano | 24 | 22,43 % | 22,43 % |
ne | 19 | 17,76 % | 17,76 % |
nevím | 17 | 15,89 % | 15,89 % |
4. Zdůvodněte prosím krátce svou odpověď na předchozí otázku.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
během školní praxe jsem výrazný rozdíl nezaznamenala
Boletice jsou zamerenyna chlapce
bude to něco s vychováváním lumpíků a to holky moc nejsou :)
byla jsem pouze v Boleticích a tam jsou jen chlapci, takže nedokáži soudit :)
bývají problémovější
Děvčata jsou klidnější
dívčí znám jen v Krči, kluci jsou náchylnější k problémovému chování
Dívky bývají agresivnější
dívky mají obecně menší sklony npř. k násilí
Dívky nemají takové problémy s chováním.
Dívky se vidí málo ve VÚ.
Dle mého nazoru je to tak 50 na 50, nemyslím si, že v těchto ústavech převažuji chlapci.
Holky maji vetsi zmatek v hlave
Chlapci bývají problémovější
Chlapci bývají více problémoví
Chlapci jsou divočejší než děvčata.
Chlapci jsou hůř vychovatelní, pokud mají např. hyperaktivitu a zároveň jí většinou právě kluci trpí.
chlapci jsou méně zodpovědní, nechají se lehce ovlivnit
chlapci jsou obecně více problémoví
chlapci jsou v dospívání problematičtější
Chlapci jsou více divočejší.
chlapci jsou více problémoví
Chlapci jsou více problémoví, než dívky.
chlapci k tomu mají větší sklon
Chlapci mají častěji závažné poruchy chování
chlapci mají větší sklon ke zlobení
Chlapci maji vice problemy s autoritou v dospivani.
chlapci mi příjdou více problémoví
chlapci se spíše drží party a díky tomu se nechaJÍ strhnout k nepravostem
chlapci si dovolí více než dívky
chlapci vždycky bývali i živější, problémovější, ale dnešní dívky se jim možná už i skoro vyrovnají, co? :-))
chyběla možnost "nevím", ovšem chlapci bývají obecně agresivnější, takže jim výchova v ústavu třeba propěje
je to individuální, myslím.
Je to můj osobní názor, dívky jsou od mala zodpovědnější, více učenlivé, naslouchají dospělému atd.,,,,
Je to pouze pro clapce
je to pravděpodobnější
Je více ústavů pro chlapce.
jsou ochotni více riskovat
JSou problémovější.V Sirotčinci nevím.
Jsou to grázlové
jsou to větší " lumpové "
Jsou vidět na dvoře.
kluci i holky dělají problémy
kluci jsou agresivnejsi, maji vetsi sklony ke "spatnemu chovani"
kluci jsou zlobivější a problémovější
kluci potřebují více vychvávat
mají větší problémy s chováním
Mé zkušenosti jsou 50/50 - doslova
Můj osobní názor
Myslím si, že chlapci jsou problémovější co se výchovy týče a tudíž jsem tak odpověděl.
Myslím si, že chlapci jsou problémovější.
Myslím si, že obě pohlaví mají stejnou šanci dostat se do výchovného zařízení
Myslím si, že s chlapci jsou větší výchovný problémy
Myslím si, že to nebude o moc, ale přeci to bude více. Podle mého názoru mají kluci větší sklon na vlivy part a negativních spolků, než děvčata.
myslím si, že u chlapců je větší nátlak ze strany vrstevníků a špatné chování je projevem nadřazenosti
Myslim že chlapci jsou problémovější než dívky.
Myslím že jsou ústavy pro dívky (Kostomlaty pod Milešovkou) a pro kluky (Boletice)
Myslím, že je to tak, nedokážu odůvodnit.
myslím, že poslední dobou mají problémy spíše dívky než chlapci
myslím, že to je půl na půl
myslím, že v dnešní době se holky nechovají moc jako "něžné pohlaví" takže to je podle mě na stejné úrovni
myslím, že v současné době je to tak půl na půl, ale je to jen můj dohad
Nastejno
ne
nemám přehled
nemám přehled o poměru mezi dívkami a chlapci
nemám přesné statistické údaje a nechci usuzovat jen na základě převládajících stereotypů
nemyslím si,že je to záležitost jen chlapců
Netuším.
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím to
nezajímám se o to
neznam statistiku
neznám žádný ústav a proto nevím zda je zde více chlapců nebo dívek
obecně jsou chlapci chytlavější k průšvihům atd
osobní zkušenost
Osobní zkušenost z práce ve VÚM
Páchají více násilí. Možná je to sexistické, ale je to tak.
Podle mě je to 50/50.
Poiznatek z praxe
Považuji chlapce za méně zvladatelné, jejich výchova je většinou náročnější.
problematické chování se nemusí týkat nutně výhradně jednoho pohlaví
problémové chování u dívek se vyskytuje stejně jako u chlapců.
protože dívky mají podle mne více problémů s chováním než chlapci
Registrovala jsem spíše dívky, navíc součástí tohoto konkrétního výchovného ústavu je i oddělení pro matky s dětmi, tak asi proto...
spíš ano - chlapci, z důvodu větších problémů
stačí se kouknout kolem sebe
Statistické hledisko
Špatně vychovávány a ovlivněni okolím mohou být jak dívky tak chlapci.
u chlapců se více objevuje problémové chování
Usuzuji tak podle filmů a článků v novinách
v mém okolí jsou pouze samostatné chlapecké výchovné ústavy
V těchto ústavech jsou kromě poruch chování dětí a mládeže, což jsou většinou chlapci, také nezletilé matky, dívky experimentující s návykovými látkami a nebo dívky s poruchami stravování - anorexie, bulimie.
V tomto zařízení pracuji a konkrétně v našem je převaha dívek. Pravdou je, že jsou i ústavy, které jsou homogenní.
Větší parchanti to jsou :)
víc zlobí :P
více jich je pro chlapce než pro dívky, ale existují VUM pro obě pohlaví
Více průšvihů dělají chlapci
více se medializují
více se o tom mluví
výbušnější povahy, horší puberta...
Z okolí znám jen chlapce
Záleží na okolnostech
Zřejmě jsou ústavu rozděleny na chlapce a dívky, v těchto uvedených i z doslechu, jsem slyšela o chlapcích
5. Znáte někoho ve svém okolí kdo je nebo byl klientem v tomto typu zařízení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 6, ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 71 | 66,36 % | 66,36 % |
ano | 36 | 33,64 % | 33,64 % |
6. K čemu byste přirovnali zařízení jako je výchovný ústav? (max. 3)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
"pionýrský tábor" - chovanci mají možnosti využití nejen sportovního větší než leckdo, který žije ve fungující rodině
dětské vězení
Dětský domov
dětský domov s nápravnou péčí
dětský domov s omezeními a větší kontrolou
dětský domov, nápravné zařízení, vzdělávací instituce
dětský domov, škola
dětský domov, tábor, klinika
internát
internát s přísnějšími pravidly
Internát se školou s přísnějšími pravidly
K ne moc efektivně fungující nemocnici, kde se snaží potlačit příznaky nemocí, aniž by se mohli zabývat jejími příčinami.
k ničemu, je svým zařízením specifický
když jsem odpověděl, že nevím, čím se výchovný ústav zabývá, proč jsem pronásledován otázkou, k čemu bych ho přirovnal?
léčebna, vězení
lékárna zadarmo (cpou jen prášky)
nápravné zařízení
nápravovna
něco jako dětský domov pro problémové děti, ale které rodiče mají...
něco jako tábor, jen s jiným režimem
něco mezi vězením a vojnou?
Nechápu otázku.
nevím
nevím
nevím
nevím
Pionýrský tábor
pionýrský tábor!!!
pobytové zařízení s výchovně terapeutickým režimem
pohoda, klid od rodičů..něco jako tábor, či ŠVP
Polepsovna, skolni jidelna
Polepšovna
polepšovna
Polepšovna
polepšovna
Polepšovna pro zmrdy.
polepšovna, vězení...
přirovnal bych to k vojně, ale s nepatrně volnějším režimem
přísnější tábor
skola, vezeni, psychiatricka lecebna
spíše takový jiný tábor
škola chování
škola v přírodě
Škola, internát
škola, pravidla
škola, tábor, nápravné zařízení
škola, vězení, léčebna
škola, vzdělávací centrum, které má děti učit se chovat aby měli co nejlepší předpoklady stát se zodpovědným dospělým člověkem
škola,tábor,
škola.domov.
tábor
tábor
tábor
tábor
tábor
tábor
tábor
tábor
Tábor
tabor
Tábor
tábor
tábor
tábor
tábor bez možnosti vycházek kdykoliv
tábor s přesnými pravidly
tábor s přísnějším režimem
tábor s tvrdou výchovou
Tábor se vším všudy :-)
tábor, důsledné plnění povinností a pravidel,
tábor, internát
tábor, internát
tábor, škola, převýchova
vězení
vězení
vězení
vězení
Vězení
vězení
vězení pro mladistvé
Vězení s minimální ostrahou
vězení, škola
vězení, terapie
vězení, vojna
vězení, vojna,
Vězení.
vězeňská léčebna s pedagogickými prvky
vojna
vojna
vojna
Vojna
Vojna
vojna
vojna
vojna
vojna
Vojna
Vojna,
vojna, tábor
vojna, tábor
vojna, tábor
vojna,vězení
vojna?
Vojna.
volný tábor
výchovný tábor
Vzhledem k tomu, že v tomto zařízení pracuji, tak se to nedá přirovnat k ničemu. Prostě výchovný ústav je jako výchovný ústav.
7. Myslíte si, že klienti umístění ve výchovném ústavu mají šanci na nápravu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [určitě ano → otázka č. 8, možná → otázka č. 8, určitě ne → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
možná | 68 | 63,55 % | 63,55 % |
určitě ano | 28 | 26,17 % | 26,17 % |
určitě ne | 11 | 10,28 % | 10,28 % |
8. Kdyby záleželo na Vás, jaký styl zacházení s klienty v tomto zařízení byste zvolil/a?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
asi motivačně..za dobré chování odměna, za špatné trest
autoritativní a zároveň v určité míře přátelský
cukr a bič
Cukr a bič
cukr a bič
formou motivace a odměny
Hlavně motivace, ale je otázkou, jakým způsobem je motivovat. Asi každého jednotlivce jinak.
individualni
kamarádi, peníze
kontroly, motivace, osobní přístup, důraz na morálku a kontakt s rodiči, příbuznými atp.
Laskavý, ale přísný, vedoucí k pochopení toho, že každý čin má své důsledky - a to i tehdy, když jej spáchá dítě.
mativavční metoda je dobrá určitě....Cukr a bič.
méně volnosti
metoda cukru a biče
Mlatit je
motivace
motivace
motivace
Motivace
motivace
motivace
motivace
motivace
motivace
motivace
motivace
motivace
motivace
Motivace
motivace
motivace
motivace
motivace
motivace
motivace
motivace
motivace
Motivace
motivace
Motivace
motivace
motivace
motivace
Motivace a sankce
Motivace do zivota je rozhodne dulezita. Dale vysvetleni toho, jake by mohly mit nasledky urcite chovani ve spolecnosti (bida, kriminal, atd.). Verim, ze kazdy clovek musi najit svou vlastni motivaci v zivote, aby se dokazal tak zasadne zmenit a od toho by tu tyto ustavy mely byt. Rozhodne bych zvolil zachazeni jako v zivote (prisna pravidla, zodpovednost, umet zachazet s penezi, atd.)
motivace i trest
motivace k lepsimu chovani
Motivace, a především by měli vidět názorné příklady. Tím mám na mysli, ať tam klidně pozvou bývalé klienty, z kterých se stali normální přizpůsobiví dospělí lidi. Ale také třeba bývalé vězně, aby viděli jak můžou dopadnout, když se rozhodnout vzdorovat společenskému systému jako takovému
Motivace, ale i sankce.
motivace, dodržování pravidel, pozitivní přístup
motivace, odměna
Motivace, odmena
Motivace, odměna
motivace, odměna, sankce
motivace, psychoterapie, konzultace budoucnosti
motivace, sankce
motivace, smysluplné zákazy a tresty (zkrácení osobního volna)
motivace, tresty
motivace, tresty
motivace,program,odměny i sankce
Motivace.
motivační
motivační,za nevhodné chování sankce a v opačném případě jísté výhody(například vycházky
Na první otázku, jestli vím, čím se zabývají výchovné ústavy jsem odpověděl, že ne. Tak jak mam vůbec tušit jaké styly existují, natož jaké bych volil?
nastolila bych přísnou disciplínu a pevný řád. Také bych nedopustila, aby k sobě přišli do kontaktu "horší" děti a ty méně "zkažené".
nelze jednoduše odpovědět, asi kombinace všeho (motivace, za pozitivní chování odměna, za negativní sankce)
nemám tušení, ale občasné "proklepnutí" by asi neškodilo
nevím
Nevím
obecně koncentrování "problematických lidí" do jednoho místa ničemu neprospívá
odměna
odměna
odměny a tresty
odměny, tresty
pořádný režim
pozitivní i negativní motivace, edukace
pozitivní motivace , to ale na každého neplatí, musela bych načíst odbornou literaturu a jít na zkušenou důslednost, jednoduchá a srozumitelná pravidla, porušení trestat, dodržení odměnovat
Práce s pozitivními vlastnostmi
reedukace
rozhodně sankce!
sankce
sankce
sankce
sankce
sankce
sankce
sankce, odměny
situační řízení - kombinace cukru, biče, motivace
Snažila bych se, aby si uvědomili, že když budou ve špatnostech pokračovat, tak si zničí život. Brala bych je do vězení, pouštěla jim dokumenty s vězni nebo se závisláky, aby viděli, jak jiní dopadli.. Pokud by dělali dál problémy, dávala bych jim práci (kuchyně, úklidy) a zakazovala nějaké věci (televize?).
spravedlivý, výchovný....
to tedy opravdu nevím, obdivuji ty, kteří to vědí a umí
tresty a odměna, přísnost, režim
Tvrdší tresty. Za slušné chování odměna. Větší přísnost na chovance.
tvrdý režim
Tyranie a sankce.
Určitě aby měli režim, odměny - např. výlet za splněné úkoly, za prospěch...
Určitě motivace!
vhodná motivace s odměnou, v některých případech i sankce
volil bych motivaci
všechny, které by se osvědčily a byly úspěšné, včetně alternativních přístupů a samozřejmě individuální přístup.
vzdělání, uvedení do života, pomoc s hledáním práce, ubytování atd.
West point - vojenská výchova, aneb pochopení úcty k bližnímu svému, nutnosti mu pomáhat a vědomí že jednotka (v přeneseném významu společnost), je mou součástí a já jsem její.
za špatné chování trest, za dobré odměnu
Záleží na konkrétních klientech
záleží, co by pomáhalo v každém jednotlivém případě
zavřít až zčernají
zcela rovnocenné, jasná a tvrdá pravidla, ..
9. Pocházejí podle Vás tito mladiství jen z prostředí sociálně slabých/znevýhodněných rodin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 10, ne → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 89 | 83,18 % | 83,18 % |
ano | 18 | 16,82 % | 16,82 % |
10. Myslíte si, že klienti výchovného ústavu mají větší sklon k páchání trestné činnosti i v dospělosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 11, ne → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 89 | 83,18 % | 83,18 % |
ne | 18 | 16,82 % | 16,82 % |
11. Myslíte si, že i ve výchovném ústavu dochází k sociálně patologickým jevům? Jakým?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
alkohol
alkohol
alkohol
alkohol
alkohol, ilegální drogy, násilí
alkohol, kouření, drogy, šikana
alkohol, psychotropní látky i šikana
alkohol, psychotropní látky, šikana
Ano
ano
ano
ano
ano
ano
ANO
ano a to k šikaně + může dojít k tvoření skupin, které mohou páchat další trestnou činnost v budoucnu > předávání si zkušeností
Ano dochází, kyberšikana, zneužití návykových látek, ...
ano myslím
ano- šikana, návykové látky, psychologické problémy,
ano, alkohol, drogy, šikana
ano, alkohol, šikana
ano, drogy, alkohol, šikana
ano, funguje tam společenství s danou hierarchií jako v každé jiné uzavřené skupině - šikana, překupnictví, požívání výhod upřednostňovaných...
Ano, je to skupina nepřizpůsobivých lidí, takže mezi nimi jistě vzniknou rozbroje, slovní, fyzické, i šikana
ano, například ponorkový syndrom, šikanu nevyjímaje
Ano, násilí, šikana, rasismus
ano, šikana
ano, šikana, alkohol, cigarety
ano. alkohol, drogy, sex nezletilých, šikana
Ano. Přesně ty uváděné v příkladu. Šikana, alkohol, cigarety.
ANO. Stejně, jako mimo ústav
Ano. Úplně stejné jako v normálním životě.
asi ano
asi ano, šikana
Asi ta šikana, ostatní by se tam snad ani nemělo dostat?!
doufám, že ne..
drogy
drogy
drogy
drogy, alkohol určitě
Drogy, alkohol, násilí
drogy, šikana
drogy, šikana, sexuální obtěžování
Fet, když ho tam dostanou, podobně jako v base pro dospělý
jako všude jinde, šikana, k alkoholu a drogám mají asi horší přístup
krádeže, alkohol, šikana
marihuana
marihuana
možná šikana
myslím, že k úplně všem...od lehkých drog po tvrdé, k šikaně ať mezi chovanci, tak ve vztahu vychovatele ke svěřencům. Myslím, že dochází i k sexuálnímu zneužívání.
Ne
nevím
nevím
Nevim ale pri komulaci vice takto problemovych deti, myslim spise ano.
podle zkušeností kamaráda ke všemu z toho - mladiství mají sex, pijí alkohol, užívají drogy a mlátí se navzájem pro zábavu
psychotropní látky, šikana
sikana ze strany jak ostatnich klientu tak vychovatelu, nasili, sexualni zneuzivani, navykove latky
sikana,alkohol.
Správně by nemělo
šikana
šikana
šikana
šikana
šikana
šikana
šikana
šikana
Šikana
šikana
šikana
šikana
Šikana
Šikana
šikana
šikana
šikana
šikana
šikana
šikana
šikana
šikana, alkohol
šikana, alkohol, drogy
šikana, drogy
šikana, drogy
šikana, drogy, cigarety, alkohol
šikana, pohlavní zneužívání, agrese
Šikana, psychotropní látky
šikana, sex. zneuživání, násilí...
šikana,cigarety(drogy), vážnější tresty
šikana,drogy
Šikana.
Šikana.
šikna, alkohol, drogy
Tak k těm dochází všude, ale ve výchovných ústavech to bude pravděpodobně intenzivnější. Alkohol, drogy, šikana...
Uceji se krast
určitě - agrese, zneužívání psychotrop. látek, alkohol, šikana, někdy i vražda
určitě - drogy, alkohol i šikana
Určitě - drogy, šikana
určitě - šikana, drogy i alkohol
Určitě ano. Myslím si, že k urcite sikane ci drobnym kradezim. Je na ustavech, aby dokazaly tyto jevy podchytit hned v zacatcich a dat jasne najevo, ze ve spolecnosti se takoveto chovani netoleruje!
Určitě šikana...
určitě, alkohol, šikana, tabakismus
Určitě, kde k šikaně nedochází?
určitě, pasťák nebo kriminál je vždycky školou pro darebáky, ovšem proč jim to tolerují, netuším - v obou případech mám jen mizivou představu, co se tam "vychovává" nebo "napravuje"...
vše
Zajisté bude docházet k šikaně(jak fyzická, tak i psychická). Na cígo, flašku... si mnozí určitě, také někam skočí.
Zřejmě je to individuální podle míry angažovanosti personálu jednotlivých ústavů, ale jsem téměř 100% přesvědčená o šikaně, očekávám, že podobně jako ve věznicích s volným režimem není žádným problémem si do ústavu propašovat drogy nebo alkohol...o útěcích víme všichni své.
12. Je podle Vás klient výchovného ústavu odsouzen společností?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 13, ne → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 68 | 63,55 % | 63,55 % |
ne | 39 | 36,45 % | 36,45 % |
13. Jaké faktory podle Vás mohou zapříčinit páchání trestné činnosti mladistvých?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Debilismus
dědičné, působení prostředí kde dítě vyrostlo, jestli má nebo nemá zázemí v rodině
drogy, problémy v rodině, alkohol u rodičů, zneužívání dětí
dysfunkční až afunkční rodinné prostředí + nedostatečná výchova nebo vzor v rodině, snaha zapadnout např. do party, nezaplnění volného času nějakou smysluplnou činností > nuda
Hlavně NUDA. Sportovní nebo jiné nevyžití. Nezájem rodičů(Až moc velká volnost).
chování rodičů (v minulosti, současnosti), výchova rodičů (zanedbávání dětí, nedostatek času), vliv kamarádských spolků...
jak které - např. krádeže může způsobit špatná sociální situace, ale jsou i případy, kdy osoby páchají násilí jen tak, protože jsou to idioti
jakékoliv: rodinné prostředí, kamarádi, osobností předpoklady apod.
Jejich okolí a výchova, dobrý vzor
kamarádi
kamarádi
kamarádi
kamarádi
Kamarádi a drogy
Kamarádi, alkohol
Kamarádi, alkohol, špatná výchova, drogy, nuda.
kamarádi, celkové "trendy" okolí
kamarádi, disfunkční rodina
Kamaradi, koníčky, kraj, rodiče
kamarádi, nedostatek finančních prostředků, špatný "vzor" rodičů
kamarádi, rodina
kamarádi, rodina
kamarádi, rodina
kamarádi, škola
kamarádi, špatná komunikace v rodině (nevšímavost rodičů atd)
kamarádi, špatné rodinné zázemí, vztek, neúspěch ve škole, šikana, vyčleňování ze společnosti, rebel
kamarádi, špatné vzory v okolí
kamarádi, těžká rodinná situace(umrtí blízkého, alkoholismus v rodině, drogy, těžká finanční situace)
kamarádi, TV
kamarádi, výchova
kamarádi, zvědavost
kamaradi,parta.
kolektiv
Kolektiv
kolektiv ve kterém se pohybuje
liberální výchova, úpadek morálky, nuda, nízké tresty
naučí se zde další druhy tr. činnosti + mnohdy je např. útěk chovance z VÚM trestným činem
nedostatečná péče rodičů v kombinaci s trávením volného času s kamarády
Nedostatečná péče ze strany rodičů, nevhodní kamarádi.
nedostatečná výchova, špatná parta , genetické předpoklady, psychické nemoci
nefunkční rodina, duševní odchylka
Nefunkčnost rodinného prostředí, výchovná insuficience, patologické rysy osobnosti.
nejčastěji kamarádi
nevhodná výchova- zanedbání péče vliv okolí- přátelé, spolužáci...
nevím
nevím
nevím, je jich zřejmě více
Nuda
Okolí ve kterém se pohybuje, může to být rodina, parta
parta
parta
parta kamarádů, nedostatek financí..
parta, nepodnětné prostředí, nuda
parta, výchova
parta.nezájem rodičů o potomky
party, nepříznivá situace v rodině, špatná finanční situace, závislosti
prostředí
prostředí,rodina,vrstevníci
přátelé
přátelé, rodiče, výchova, prostředí v kterém vyrůstá, vzor
přátelé, rodiče(nevšímavost),psychické problémy, nedostatek pěnez
příležitost, absence respektování pravidel
přílišná svoboda ve výchově, dítě nesmíte praštit, vše se hned bere jako ubližování, kdybych měl takovou výchovu, asi taky budu darebák
rodiče, kamarádi. Celkově špatný vliv okolí
rodina
Rodina - její způsob životního stylu, role rodičů, finanční možnosti rodiny, kamarádi - parta, škola - úspěchy či neúspěchy, volný čas - způsob jeho trávení
rodina a vrstevníci, dále pak internet
Rodina je zaklad vseho, kdyz to klape tam, tak jsou deti mene nachylne ke kriminalite. Dale spolecnost ve ktere se pohybuji mimo rodinu, coz jsou pratele. Hlavni faktor je duvod, proc to dite dela. Chce bud na sebe upozornovat, jelikoz se mu to doma ci ve spolecnosti nedostava, dale to muze byt chudoba anebo prave ti pratele, na ktere chce zapusobit.
rodina, chudoba, party-kamarádi
RODINA, KAMARÁDI, LENOST
rodina, okruh lidí, problém, katerý rodina neřeší
rodinná situace, sekundární skupiny
rodinná výchova, kamarádi
rodinné zázemí, kamarádi
snaha se zviditelnit před kamarády, nedostatek peněz
snaha se zviditelnit v kolektivu, snaha o respekt v kolektivu, touha po majetku, zvysovani vlastniho sebevedomi, tlak okoli (rodicu), psychicka nemoc, neprizniva zivotni situace
Snaha zviditelnit se, nedostatek pozornosti rodičů, nízké sebevědomí, přátelé, partneři...
socializace v nemocné rodině, sociálně riziková parta, média,
Sociální faktory.
sociální prostředí
sociální prostředí, osobní problémy
sociální zázemí, společnost lidí ve které se mladistvý člověk nachází, nedostatek pozornosti, společnost, kde mladistvý vyrůstá
Sociální znevýhodnění, absence rodičovské péče, disfunkční rodina,...
společnost, kamarádi, peníze
špatná parta, špatné vzory v rodině, povaha člověka
Špatná rodina(a okolí, které většinou bývá podobné rodině), kdy dotyčná/ý nemá, v podstatě možnost vidět/prožít něco jiného, čímž dochází k pocitu nedostatku(mnohdy i reálného), což vede buď ke krádežím majetku a nebo vybíjení si vlastní zlosti/malosti na jiných lidech -> nutnost dostat se v sociální hierarchii skupiny, "na vyšší pozici".
špatná skupina lidí kolem dotyčného
špatná společnost, chybějící komunikace v rodiách atd
špatná výchova, nezájem rodičů, pohybování se ve špatné společnosti.
špatné domácí prostředí - malý nebo naoapk přehnaný zájem rodičů o dítě, nevyužité trávení volného času, malé sebevědomí...
špatné rodinné podmínky, nevhodné party...
špatné sociální prostřední, genetika
Špatní kamarádi
špatný příklad z rodiny, žádná výchova
špatný vliv, nezájem rodičů, kamarádi ...
to je individuální
určitě skupina lidí, se kterou dotyčný tráví čas... životní situace...
V prvním případě, myslím, hlavně rodinné zázemí. Pokud rodiče nemají na své dítě čas, ale zároveň mu poskytnou hmotně vše, co chce, nebo sociálně slabí. Ovlivnění kamarády podle mého spíše už souvisí právě s nevěnování se rodičů dítěti.
Ve vele mire male sebevedomi a spatna parta.
vidí to u jiných lidí...(mj. i televize, rodiče atd.), nedostatek sebedůvěry, trasuma z mládí, složitá životní situace
Vrstevníci-špatná parta, rodina, osobnostní charakteristiky jedince
vrstevníci, špatná výchova
výchova v rodině ( nefukčnost rodiny ), v dospělosti kamarádi...
výchova, kamarádi, životní situace
výchova, parta
Závadová parta Rodinné prostředí Ekonomické a materiální zázemí Nedostatečné pozitivní vzory Sexuální zneužívání Nedostatečné sankce (nesmyslné amnestie)
Zmrdství od přírody
14. Jak se podle Vás dá předejít tomu, aby se mladiství dostali do situace, kdy by jim hrozil pobyt v takové zařízení?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Aktivity
Aby měli kroužky a nemohli se tím pádem doma moc nudit a vymýšlet kraviny. A rodiče a škola by jim měla ukazovat ostrašující příklady a vtloukat jim do hlavy, co je špatné.
aktivity ve volném čase, edukativní návštěvy nápravných zařízení pro dospělé, ...
asi nijak
dobrá péče rodiny, dobré vztahy s rodiči a důvěra v rodiče
dobrá výchova, koníček
dostatecna spoluprace rodicu se skolami a socialkou
dostatek komunikace a pozitivních vzorů, aby měly děti vytvořený žebříček hodnot
dostatek volnočasových aktivit
funkční rodina, volnočasové aktivity, vhodná škola
koníčky.výchova.naslouchání
Kroužky.
lepší výchova
lepší výchova a důslednost
mimoškolní aktivita
mimoškolní aktivity, dobrá výchova v rodině,vytváření prostředí
mlátit
motivace, sebedůvěra, ukázání správné cesty a vytyčení si jasných cílů, dobrá výchova a vzor v rodičích.
Myslím si, že předejít se tomu nedá.
Myslim ze je to individualni, ale urcite to zacina jiz v rannem veku. Jake hodnoty ma vstepovano jiz male dite.
nedá
nedá
nedá se jednoduše odpovědět
nedá se tomu předejít.
nedají
Nedržet je zkrátka, ale zároveň je zabavit nějakými aktivitami, které je budou bavit.
nemyslím si, že by tomu prence dokázala 100% zabránit.
nevím
Nevím
Nevím, asi to záleží na přístupu rodičů k dětem.
ODEJMOUT DĚTI RODIČŮM, KTEŘÍ PÁCHAJÍ TRESTNÍ ČINNOST VČAS. ŠKOLNÍ AKTIVITA, MIMOŠKOLNÍ AKTIVITA.
péče a pozornost dítěti
podpora rodiny a volnočasové aktivity
pokud nedokáže zabezpečit dobrou výchovu rodina, může pomoci motivace ze strany učitelů
Pořádné zázemí v rodině (hlavně citové). Mimoškolní aktivity. (škola jako taková s tim podle mě nemá co dělat!)
Práce s rodinou a individuální práce s klientem
práce s rodinou, volnočasové aktivity
prevence
prevence
Prevence - školní, volnočasové aktivity - např. blízkost nízkoprahových zařízení
Prevence , volnočasové aktivity
prevence, volnočasové aktivity, výchova
Prevencí.
přísnější výchova
Přísnější výchova, koníčky.
rodiče
rodiče a škola musejí mít možnost děti opravdu vychovávat - tresty včetně drobných fyzických je třeba obnovit - i když tohle není politicky korektní názor, takže nemá šanci na prosazení
Rodiče by si na své děti měli udělat čas a popř. jim zajistit dostatek kroužků do doby, než se dostanou v nějakou (ale vhodnou) dobu z práce domů.
Rodinné zázemí
Rodinné zázemí, dostatek pozornosti, zájem rodičů, školy.... Volnočasové aktivity
Rozhodne sport ci jine konicky. Cim mene nudy, tim mene casu na to, aby mladistvi meli cas myslet na takove hovadiny :).
řád, vojna
Řádnou výchovou přizpůsobenou potřebám i možnostem dítěte.
Smysluplné zájmy
sport, vzdělání
sportem
sportovní aktivity, vedení rodičů a pedagogů
správná výchova, láska rodičů, motivace, dobré zázemí, mít přehled s kým se dítě stýká, podporovat dítě v zálibách
Stát s právním řádem, který se co nejvíce blíží spravedlnosti. Reálné funkční soudy, které v mediálním světě, nemají pověst "justiční mafie". Funkční policie, která dle legislativy může a samotnými policisty, dokáže pomoci, řešit problém, či na místě rovnou i potrestat. Funkční a spravedlivé sociální nástroje státu, kdy je dítě odebíráno, či v méně špatných případech, posíláno nad rámec povinné školní docházky na aktivity, které dítě/mladistvého mohou nějak obohatit. A pak to nejdůležitější, moudrá a spravedlivá, a dokonce nelhostejná společnost, která jakékoliv kroky, vedoucí k něčemu lepšímu pro jednotlice, neblokuje.
školní prevence
školní prevence - projekty, návštěvy výchovných zařízení
Školní prevence (i když žádné dítě poslouchat nebude)
školní prevence dětí, celková prevence společnosti (reklamní plakáty atd.), exkurze dětí do takových zařízení...i když si nemyslím, že by něco z toho nějak pomohlo, špatné vlivy jsou silnější.
školní prevence, lepší možnosti trávení volného času, práce s rodinou, zdravé rodinné prostředí, důvěra v rodině
školní prevence, rodiče
školní prevence, větší zájem rodiny
školní prevence, volnočasové aktivity
Tomu se předejít nedá, ale když má dítě nějakého koníčka, je ta pravděpodobnost rozhodně o něco menší.
tvrdá výchova
tvrdší výchova
Určitě prevence SVP Včasná spolupráce s rodinou Včasné podchycení problémů ze strany pedagogických pracovníku, metodiků prevence, výchovných poradců apod Více zaměstnanců OSPOD
uskrtit pri porodu
v dnešní době už tomu lze těžko předejít; na každém rohu jsou lidé, kteří se snaží o zkažení mladistvých... ač už do party, nebo starších, aby mladiství dělali špínu za ně..
vést je k nějaké disciplíně, volnočasové aktivity, řešit s nima i malé problémy
větší péče rodičů
většina takovýchto případů podle mě vzniká tím, že se dotyční nudí a tak hledají různá rozptýlení... tím pádem, budou-li se mít jak zabavit, tak by počet takovýchto případů mohl klesnout
vhodné volnočasové aktivity, intervence v problémových rodinách (což může být stejně k ničemu), více individuální péče pro dítě, které má sklony ke směřování tímto směrem
vice konicku,skolni prevence,vice hovorit s rodici o svych problemech.
více volnočasových aktivit, dobré vztahy v rodině.
více volnočasových aktivit, méně "poflakování"
vliv rodiny, zájem o mladistvého
Volnocasove aktivity
volnočasové aktivity
volnočasové aktivity
volnočasové aktivity, komunikace v rodině, učit dítě od mala rozpoznávat "špatné" a "dobré"
volnočasové aktivity, sport zájmy
volnočasové aktivity, školní prevence, dostatek sportovišt
výchova
výchova
výchova (takže věnování ze strany rodičů a třeba i to plánování volnočasových aktivit) nebo je ještě východiskem náboženství (křesťanství - desatero - budou jak beránci)
výchova v rodině !!!
výchova, aktivně trávený volný čas
výchova, vhodné trávení volného času, prevence
Výchova, vštípit jim určitě morální hodnoty a omezit styk s problémovými vrstevníky
výchovné prostředky ve škole-pozitivní vliv kolektivu a kantorů volnočasové aktivity vliv rodiny- dostatečné věnování se potomkům
výplň volného času
vyplnění volného času
vyplnění volného času
vyplnění volného času, dobrý příklad
začít v rodině a aktivní spolupráce rodiny se školou
zájmové kroužky
záleží na rodině, aby dala dítěti dobrý základ do života
zálëží na výchově
zaměstnat je povinnostmi ve volném čase - sport, kroužky apod.
zásadně komunikace v rodině, vzory a příklady nejen v rodině, ale i ve škole a mezi kamarády
zdravá rodina a její výchova, to samé platí pro školu, televizní pořady, ... zaměstnané dítě...
Změna společenského klimatu, vyloučení pozitivní diskriminace, faktická péče o rodiny, SAS,...
15. Dokážete si představit, že by se Vaše dítě dostalo do takové situace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 63 | 58,88 % | 58,88 % |
nevím | 29 | 27,1 % | 27,1 % |
ano | 15 | 14,02 % | 14,02 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.