Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vyhledávání a výběr služeb
Vyhledávání a výběr služeb
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tomas Laboutka |
---|---|
Šetření: | 09. 10. 2009 - 20. 10. 2009 |
Počet respondentů: | 117 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 14.09 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 26,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.12:01 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
děkuji za ochotu vyplnit 15ti otázek týkajících se vyhledávání a výběru služeb!
Odpovědi respondentů
1. Co je pro tebe při vyhledávání služby důležité? (seřaď prosím, 1=nejdůležitější, 5=nejméně důležité)
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
Služba oceňena certifikátem, vyznamenáním atd. (typu „solárium roku“) | 3.991 | 1.496 |
Názory/diskuze na službu na specializovaných webových stránkách, blozích atp. | 3.291 | 1.471 |
Lehký přístup k informacím o službě z dostupných zdrojů (Zlaté stránky, Google, seznam.cz, časopisy atp.) | 2.889 | 1.483 |
Doporučení vzdáleného známého (např.:„kamarád kamaráda“) | 3.205 | 1.616 |
Doporučení blízkého známého, rodiny atd. | 1.624 | 0.918 |
2. Pokud vyhledáváš informace o službách pomocí internetu, dáváš přednost:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Obecným zdrojům (centrum.cz, google, seznam.cz, atp.) | 70 | 59,83 % | 59,83 % |
Specializovaným internetovým stránkám, blogy, fóra, diskuze atp. | 42 | 35,9 % | 35,9 % |
Specializovaným internetovým stránkám | 2 | 1,71 % | 1,71 % |
Specializovaným internetovým stránkám, blogy, fora atp. | 2 | 1,71 % | 1,71 % |
Obecným zdrojům (centrum.cz, google, seznam.cz, atp) | 1 | 0,85 % | 0,85 % |
3. Pokud využíváš internet k vyhledávání a výběru služeb, pro jaké nejčastěji? (3-5 příkladů)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
restaurace | 3 | 2,56 % | 2,56 % |
různé, podle potřeby | 1 | 0,85 % | 0,85 % |
nakup, servis | 1 | 0,85 % | 0,85 % |
zboží | 1 | 0,85 % | 0,85 % |
doprava | 1 | 0,85 % | 0,85 % |
nákup zboží (oblečení, elektronika, kosmetika) | 1 | 0,85 % | 0,85 % |
pobočky obchodů, nákup po internetu, kulturní akce | 1 | 0,85 % | 0,85 % |
kadernik, auto servis, | 1 | 0,85 % | 0,85 % |
doprava, telekomunikace, konkurence | 1 | 0,85 % | 0,85 % |
on-line služba, web rozhraní, synchronizace | 1 | 0,85 % | 0,85 % |
ostatní odpovědi | 105 | 89,74 % | 89,74 % |
4. Když už službu nevyhledáváš, ale vybíráš, co je pro tebe nejdůležitější? (1=nejdůležitější, 5=nejméně důležité)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Předem jasně komunikovaná cena služby | 1.701 | 0.774 |
Jednoduché objednání a využití služby (bez čekání apod.) | 1.856 | 0.592 |
Možnost komunikace s poskytovatelem služby (zaslání dotazu, kontaktování přes telefon/skype atd.) | 2.479 | 1.207 |
Osobní dobrá zkušenost | 1.453 | 0.658 |
Očekávaný zážitek ze služby (dojem ze služby na základě reklamy, webových stránek atp.) | 2.872 | 0.949 |
Doporučení tvého známého | 2.205 | 0.984 |
Pozitivni reakce/zkušenost lidi na internetu, diskuzich, blozich | 2.735 | 0.981 |
Prostředí poskytované služby | 3.018 | 0.973 |
5. Představ si následující situaci: Přicestoval/a jsi do nového místa, v kterém na určitou dobu zůstaneš například z pracovních nebo studijních důvodů a ve kterém nemáš žádné blízké známé. Příští týden máš důležité setkání a tak chceš vypadat co nejlépe – rozhodneš se navštívit kadeřníka a třeba si i koupit něco nového na sebe. Jak bys normálně postupovala při vyhledávání a výběru toho pravého? (popiš 3 - 4 větami)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Na své základní webové stránce ( centrum cz ) bych zadala název místa a zároveň " kadeřnictví" a pak bych vybírala podle cen, popř. podle dojmu z webové stránky toho kterého kadeřnictví a vzdálenosti od místa pobytu
- osobní zkušenost - první seznámení se s okolím, procházka městem - telefonní seznam - místní seznam firem - dotazem místních lidí na dioporučení - vyhledat na internetu
- při procházce městem si budu všímat obchodů+kadeřnictví - určitě mě některé z nich zaujmou - možná si půjdu dát kávu do 2-3kaváren a zeptám se na zkušenosti místních /třeba bude obsluha příjemná/ :-) - při nakupování oblečení se zeptám např. prodavačky, jaké má zkušenosti s kadeřnicemi ve městě
- zeptal bych se na doporuceni nekoho okolo - nemam-li zadne blizke zname, tak napr. spolubydliciho, souseda, recepcni apod. - na internetu bych toto doporuceni konfrotntoval s konkurenci - zda je vubec online kadernictvi vedene, jake informace poskytuje - podle vysledku hledani jeste nelze usuzovat na rozhodnuti - zalezelo by na situaci (napr. pokud je sice na webu uvedene, ale je drahe a daleko, sel bych jinam... apod.)
1.najdu si na internetu kadeřníka v okolí bydliště, prohlédnu si stránky co nábízí 2. na internetu si najdu co se kde prodává, za kolik a jestli si to tam mohu dojít vyzkoušet. 3. porovnám několik obchodů a kadeřníků a vyberu si
1) zeptám se v hotelu na doporučení 2) ověřím na internetu kvalitu, cenu atd. 3) zajdu se do příslušného obchodu podívat 4) přesvědčím mse , že nic nepotřebuju neboť již stejně vypadám skvěle :-)
Co se týče kadeřníka, zeptám se, kam jít, na oblečení se prostě půjdu podívat.
Dal bych na doporučení v v hotelu a domluvil na patřičnou hodinu taxi, které by mě odvezlo a přivezlo. Pokud bych přijel rekreačně, nepředpokládám, že budu muset vypada nejlépe a pro setkání s kamarády bych použil své vlastní oblečení.
dle doporuceni znameho,pripadne kolegy/spolupracovnika/obch.partnera
dotaz na lidi v mém okolí, internet
google --- vyhledal bych kadeřníky v daném městě a podle nabídky na internetu bych se u nějakého objednal, koupit něco nového na sebe - opět bych vygooglil možnosti nakupování
Google a mapy najdu nejblizsi
Google search a identifikacia specializovanych webov, diskusii. Identifikacia najlepsich moznosti. Overenie vyberu u domacich obyvatelov, ziskanie ich nazoru, skusenosti.
Google, najít diskusi ohledně kadeřníků v dané oblasti, jít za recepčním hotelu (nebo za někým u koho bydlím) a optat se na reference a rady + přímo konkrétního nalezeného kadeřníka.
google, opytat sa studentov, kolegov, sam sa prejst po meste a rozhodnut sa... zalezi, o co by slo...
Google.
Googlil bych, až by se mi od klávesnice prášilo. Pak bych si stanovil "tourplan", podle kterého bych navštívil jednotlivé poskytovatele. Po cestě bych se doptával místních na podrobnosti.
hledala bych na webech, volila podle osobního pocitu ze stránek a také hodnotila dostupnost služby podle místa kde se nacházím
I would use google to find shopping centre; or a place where there is a large offer in respect to finding clothes. I would not look for any specific shop and I would not buy it without any fitting. I would not try to find any hair dresser by using the internet. Hair dressers are everywhere. I think using the internet for searching a hair dresser would result in only finding the top (expensive) ones. I would ask a neighbour or any person on the street to name me a hair dresser.
Info o kadeřníkovi bych hledala na netu, oblečení bych zašla koupit rovnou do obchodu...
Internet bych nepoužila. Vyrazila bych do centra města, případně blízkého okolí.
Internet, Lonely Planet
internet, vsechny informace bych hledala v google.com, pripadne diskusne fora, prip. chat s kamarady jestli neco neznaj
Jsem humusak, takze tohle nikdy neresim...
Kadernika by som hladala cez internet asi cez google, pozrela si jednotlive stranky a asi aj nejake odporucania, ci "znamost" kadernika
Kadernika si najdu na internetu. Najdu si i kde je mistni nakupni centrum a tam si koupim neco na sebe
kombinace internetu a zeptani se nejakeho cloveka z daneho mista.
Kontaktování známých, kteří na podobném místě byli, vyhledání kadeřnictví přes internet, porovnání cen a vzhledu stránek.
Koupím si mapu města. Podívám se na internetu po službách, které chci využít či po pobočkách mě známých obchodů v daném městě. Projdu široké okolí a seznámím se s prostředím.
na internetu najdu salon v okoli bydliste, dle internetovych stranek a nabidky salonu se rozhodnu pro ten kam pujdu
Na internetu vyhledání podle místa, dále kontakt od známých
Na kadeřníkovi nezáleží - nevím, jak na základě předchozího výběru ovlivnit výsledek. Pokud jde o oblečení, zjistil bych si, kde je největší nákupní centrum a to navštívil jako první, v případě neúspěchu se zeptal na další pobočky v jednom z obchodů.
Na vyhledávači bych zadala heslo "kadeřník" a hledala podle internetových stránek. Pokud bych ale ve městě někoho znala a měla na něj kontakt, zeptala bych se jeho, co by mi poradil..
Najdu nejake obchodni centrum, bud vyhledam uz znamy retezec (obleceni), nebo se snazim chvili pozorovat (sluzby). Pokud nejsem schopnen nic vypozorovat, volim u sluzby podle prostredi a dojmu z prodavajiciho. Pokud mam mimodek pristup k internetu,vyuziji toho, ale jen z tohoto duvodu pristup k internetu nehledam.
Najdu si nejblizsi obchody v okoli, kouknu na ceny a pripadne reference na webu ci znamych
Najdu službu na internetu, zavolám, popř. objednám, ....
Najskôr by som navštívila nejake nákupno-zábavné centrum ako je Aupark, Polus, kde sa určite spomínané služby poskytujú - info cez google, resp. portaly ako "Kam do mesta". Inak už cestou do hotela človek registruje okolité prostredie a všíma si obchody na ulici.
Našla bych nejbližší obchodní centrum, kde bych si pořídila něco na sebe a ostré nůžky. Kadeřníka totiž nenavštěvuji ani doma a stříhám se zásadně sama. Při výběru nůžek bych zašla do domácích potřeb, protože nůžky z papírnictví často korodují.
Navštívím relaxační centrum, půjdu si zasportovat. Dobře se vyspím. Pokud objevím něco pěkného na sebe, tak si to koupím. Na místo setkání příjdu s časovým předstihem a objednám si něco zajímavého k pití.
Navštívím relaxační masáž,půjdu si zaplavat nebo jinak zasportovat. Dobře se vyspím a pokud uvidím něco pěkného na sebe tak si to koupím.Na setkání přijdu s předstihem a objednám si něco dobrého k pití.
Něco na sebe bych si koupil v největším nákupním centru, kadeřníka bych vyhledal seznamem nebo googlem.
Nechal bych si neco doporucit. Pokud by zadny znamy v dane lokalite nic neznal, tak vyhledani pres google.
Nechám si doporučit od lidí z okolí (nejspíš nepoužiji internet)
necham si pordit od kohokoli co nove poznam kdo us tam dele bydly....
nejbližší obchodní centrum - tam je vše
Nejprve bych si vyhledal nejbližšího kadeřníka, který má rozumné ceny a pěkné fotky na stránkách. Samozřejmě reakce stálých zákazníků na stránce jsou pozitivní. Následně bych se podíval na internetové stránky většího nákupního centra a orientoval bych se podle obchodů (značek), které tam prodávají.
Nejprve obhlédnu okolí, když nic nenajdu obrátím se na známé co mám v té oblasti a když nic, tak nakonec kouknu na internet.
Nejprve zkusim vyhledat sluzbu na internetu - klasicky google a uvidim, co vypadne za odkazy. Podle toho, jak se mi budou zdat stranky seriozni a podle ceny sluzby vyberu nekolik. Zkusila bych taky vyhledavat rady na urcitych diskusnich forech, napriklad na diskusnim foru univerzity. A popripade napsat dotaz na forum.
optam se lidi ve skole/v praci, rozhlednu se po okoli, na internetu si najdu nelbizsi obchodni centrum
Pokud mám nějaké kontkatky, zeptal bych se těchto lidí (např s kým jsem komunikoval ohledně ubytování). Pověděli by mi kam mám zajít a kolik to cca kadeřník stojí. Info bych v případě potřeby ověřil na internetu.
poptala bych se lidi (v hotelu, v praci,.ve skole..), prip. se podivala na net, co se doporucuje cizincum. Pri chuzi po meste bych se divala kolem sebe a zjistovala cenik sluzeb. Na koupeni obleceni bych take urcite navstivila nejaky obchodni dum.
poptat se napr. v recepci hotelu, najit na netu nejblizsi poskytovatele a porovnani ceny, osobni navsteva provozovny
požádám nějákého nového známého (spolužačky, kolegyně, nebo jakékoli jiné paní, s kterou se dostanu do kontaktu) o radu. Teprve jako druhou možnost budu vyhledávat na internetu
Pravděpodobně bych se snažil zjistit na internetu, kde se dají v dané lokalitě sehnat moje oblíbené značky oblečení, provozovny mě známé sítě kadeřnictví.
prejdem centrum - obchodne, so sluzbami a pod, aby som ziskala prehlad. potom v danej lokalite pomocou internetu vyhladam (najlepsie renomovanych) poskytovatelov sluzby. u materialnych veci je to jednoduchsie,tam sa spolahnem na priamy kontakt se zbozim, u sluzieb stavim na meno a reakcie uzivatelov netu, porovnavacie testy a pod.
Pres google najdu nejbizsi poskytovatele (obchody, kaderniky) nasledne se zaptam spolubydlicich/spolupracovniku, na recepci v hotelu nebo nahodne (u kadernika na obchody, v obchode na kadernika). Vyberu nejlepsi variantu a jdu nakupovat..
prisposobila by som oblecenie situacii a prostrediu, kde sa bude pohovor konat
Pro oblečení bych šla do nějakého super-hypermarketu. Kadeřníka bych volila podle interiéru a upravenosti kadeřnice.
prohlédnu si průvodce, najdu si na internetu (google)
Projdu se po městě, podívám se kolik kde stojí kadeřník (nápis ve výloze) a jak to kde vypadá. Další den si pak zajdu někam, kde se mi to nejvíc zdálo. Pro oblečení bych si prošel několik shopů a vybral si, co potřebuju.
Prošel bych se po okolí a prohlížel vitríny kadeřnictví. Oblečení bych hledal na internetu.
pujdu do mesta obejdu centrum a z nekolika mist ktera potkam a v nichz se informuji si pote vyberu.
Reference znamych nebo na hotelu. Nahodna cesta do mesta, dotazy kolemjdoucim. Internet.
Sadnem na net a skusim nieco vyhladat, popripade sa niekoho opytat
Sel bych do centra do nejvetsiho nakupniho centra. Na kadernika reference urcite na internetu hledat nebudu. Znacky obleceni pouzivam globalni, tj. vsude plus minus stejna nabidka
Sla bych do city centra, nakoupila a kadernictvi si vybrala podle designu studia a privetivosti pracovniku
Snažil bych se získat doporučení místně znalých občanů a dal na jejich doporučení a jejich osobní zkušenost.
Šel bych se podívat do nákupního centra. Zkusil bych vyhledávač typu seznam.cz. Prostě bych šel po ulici, dokud bych na někoho nenarazil.
Šla bych se projít do města, oblečení koupila v obchodě, který se mi líbí a nabízí mnou požadované zboží, kadeřnický salon taktéž - pokud je příjemné prostředí a mají volno.
Tak to fakt nevím :-) Asi bych zašel do nějakýho nákupního centra a tam se porozhlédl, nebo si dal nějaký google search ale pokud by to bylo v ne-anglicky mluvící zemi, pak bych stejně měl problém s přesným porozuměním.
v tomto pripade by som to nechala na svoj dobry odhad ludi a kadernictvo si vybrala na zaklade interieru a ludi, ktori tam robia. pri spravnom vysvetleni by to pochopili
Ve vyhledávači na internetu si najdu typ služby, který potřebuji, podívám se na jejich stránky a na úroveň jakou mají (služby i stránky), podívám se také, které služby nejsou daleko a mají dobré ceny. Pak se půjdu podívat, zda to co je uvedené na internetu odpovídá realitě, popř. si před tím některé informace ověřím po telefonu.
Vyhledala bych na internetu informace na bídky služeb v tomto městě, prošla se po městě a osobně několik navštívila.
Vyhledám si ho na internetu, zeptám se známých
Vyhledám si na internetu nabídky. Porovnám ceny a nabízené služby. A pak osobně navštívím několik míst, ze kterých si vyberu.
vyhledání kadeřníka pomocí google maps v okolí hotelu, rezervace kadeřníka telefonem, cesta mhd do komerční zóny v centru a nákup vhodného oblečení (naslepo)
vyhledavani na internetu: rating, diskuze...
Vypravila bych se do vhodného prostředí, abych okoukla "co se nosí" a podle toho bych se zařídila. Tzn. když bych zjistila, že se nosí oblek a kravata, vypravila bych se do obchodu a koupila si oblek a kravatu. Když bych zjistila, že jsou nepřípustné červené melíry, nechala bych se obarvit nahnědo atd.:-)
Vzhľadom na to, že už mám nejaké predstavy, využil by som služby tých, ktorý by mi padli do cesty, ak by boli podľa mojej predstavy.
www.google.com - zadám místo, název služby, kliknu na search....
Zacal bych na googlu abych se orientoval v seznamu relevantnich obchodu a jejich lokalit. Vybral bych povedome nebo zajimave-znejici obchody a podival se na jejich webove stranky. Podle jejich nabidky a cen bych se rozhodl ktere navstivit, a pripadne si na miste nechal poradit kdyby nemeli to co hledam.
zadam do vyhledavace nakupni centrum s kosmetickym salonem a vyberu takove, ktere mi cenou i lokalitou vyhovuje nejvic
Zajdu si prohlédnou centrum města/okolí ubytování a při té příležitosti se porozhlédnu po službách, které bych mohl v budoucnu využít (lékárna, obchody, kadeřník, prádelna, atd.) Pokud nenajdu, následuje Google.
zavolám známýmu v tom městě jestli mi může někoho doporučit a zajdu tam s ním.
Zeptal bych se místních;prošel bych obchody;
Zeptala bych se kolegů (jiných studentů), zda mi mohou doporučit nějakého kadeřníka. Koukla bych na webové stránky doporučených kadeřnictví. Ohledně oblečení bych se koukla na net, kde je nějaká třída s mnoha obchody a vyrazila bych tam.
Zeptala bych se kolegy, spolužáka na obecný přehled situace a jakékoli tipy. Kadeřníka bych si ověřila na internetu. V případě oblečení bych pravděpodobně našla nejbližší mall nebo shopping street.
zeptala se na doporuceni znameho / hostitele
Zeptam se mistnich na doporuceni, kam jit. Zeptam se na recepci hotelu. Jdu online a najdu si obchody, sluzby. Pri prohlidce mesta si vsimam specializovanych obchodu.
Zeptám se sousedky ve vedlejším bytě, taky bych se podivala do googlu jake jsou v tom miste kadernictvi, kdyz tam nikoho neznam, tak bych se podival na preference.
Zeptam se spolubydlici, kolegu nebo souseda.
zjistil co se dá z iternetu předem, našel centrum města, prošel zakladní ulice a lavní třídy, posbíral informační materiály, pro výše dvě uvedene služby (kadeřník a oděvy) našel nějaky dobrý shopping mall... ;)
6. Pokud se dělíš o své zážitky ze služeb, s kým a jak tak činíš? (např. poděkuješ kuchaři, napíšeš děkovný email, napíše na blog/facebook, doporučíš službu známým atp.)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- doporučím službu rodině, známým - uctivé jednání s obsluhou, poskytovatelem služby (pokud se tak chovají i ke mně), aneb úsměv a pochvala (vlídné slovo) vždy potěší
- známým osobní či telef. podání svých zkušeností, doporučení či nedoporučení - reaguji osobně bezprostředně, poděkuji či podám výtku - děkovný e-mail
Aby se tak stalo musí mě opravdu něco zaujmout a maximálně to sdělím někomu ústně.
aktivně se nedělím o své zážitky, jen pokud se někdo zeptá
Áno, rada pozdravím v reštaurácii cez čašníka kuchára, ak bolo jedlo výnimočné. S každou dobrou skúsenosťou sa delím so známymi a odporúčam na facebook.com, osobnom stretnutí, resp. mailami. Naposledy sme s kamarátmi napr. obdarovali majiteľsku horskej chaty v Tatrách burčákom, pretože sa nám tam veľmi páčilo :)
blog nebo krátké zápisky na facebooku nebo twitteru bohužel často hodnotím spíše negativní zážitky než pokaždé chválit dobře odvedenou službu...na druhé straně pokud jsem u nějaké firmy spokojený, jsem k ní loajální a dávám to svým známým najevo
Blog, facebook, doporučení mailem, pozvání
Buď dám větší dýžko (když jsem spokojená) nebo se připojím do diskuze týkající se oné služby a onoho poskytovatele.
Dam feedback dotycnej osobe (kuchar, kadernicka), doporucim znamym, pripadne FB status.
dekovny e-mail, doporuceni znamemu
dekovny email
Děkovný email jsem napsala na policii, jinak doporučuji službu známým.
děkovný mail blog
dekuji kuchari, pisu na facebook
Doporuceni na bazi osobni komunikace
doporuceni znamym a kamaradum
doporucim sluzbu zmámym, podakujem kuchárovi, opakovane vyuzijem sluzbu
doporucim sluzbu znamain a kamaradum o kterich vim ze ji oceni
doporucim sluzbu znamym
doporucim svym kamaradum
doporucim znamym
doporucim znamym
Doporucim znamym
doporucim znamym
doporucim znamym
Doporucim znamym, osobne podekuji kuchari....
doporucim znamym, podekuji poskytovateli
doporucim známým, sama od sebe bych nejspis na blog nepsala - jedine, ze bych nahodne na internetu narazila na nekoho, kdo potrebuje radu a sama mela se sluzbou vynikajici zkusenost
doporucujem znamym, popripade na nejakom fore (kde sa prebera podobny topic) odporucam
doporučím v budoucnu se k ní vrátím
Doporučím osobně dalším lidem, chválím na místě nebo e-mailem.
doporučím službu známemu
Doporučím službu známým
Doporučím službu známým
Doporučím službu známým
Doporučím službu známým
doporučím službu známým
doporučím službu známým
doporučím službu známým
Doporučím službu známým a pochválím přímo u poskytovatele
Doporučím službu známým a pokud je opravdu dobrá napíšu na facebook
Doporučím službu známým.
doporučím známým
doporučím známým
doporučím známým a kamarádům
doporučím známým, poděkuji oblsuze
Doporučím, když na to přijde řeč.
doporučuju známým a když se mě někdo zeptá tak referuju. Status na gtalku, když je to fakt super
facebook, doporučení známým
I would only recommend services to good friends or family members when they are of outstanding quality. I never publicly recommended a service or product.
Malokdy mam spetnou vazbu primo s firmou ktera sluzbu poskytla, pokud poskytovani sluzby samotne neobsahovalo osobni kontakt. Rad se o zazitky delim s prateli a znamimi pres facebook atd. Kompliment cisnikovi je casty, kompliment kuchari jen vyjmecne.
maximálně doporučím známém (víc nic)
maximalne se o sve zazitky podelim ustne
na blog a FB, doporucim sluzbu
najcastejsie doporucim sluzbu znamym
napisem referenci na stranku a do diskuze
napisu do hodnoticich sluzeb, pripadne pokud maji treba i nejakou stranku na socialnich sitich.
napisu nadrizenemu v pripade velke spokojenosti
napíšu na facebook, doporučím službu známým
Navštívím místo opět se známými nebo jim ho doporučím.
ne nikam nepíšu.
Nebudu nic psát přes internet. Vyřeším ústně - doporučím známým, ...
Nejdřív se o tom bavím s kamarády, tedy když vím, že se o službu zajímají nebo se ji chystají využít. Když jsem se službou velice spokojená, napíšu i email, že moc děkuji.:-)
o zazitky se delim s rodinou, kolegy v práci, ve škole v případě hodně silného zážitku napíši na fb
Občas doporučím službu známým, někdy i přes fb..
občas známým, párkrát napíšu děkovný mail
Osobne pochvalim, doporucim znamym, mel jsem i nutkani napsat dekovny mail, ale zatim se tak nikdy nestalo.
osobně, podělím se se známými
Osobní poděkování, případně vkaz do veřejného fóra na internetu
podakujem personalu a popripade poviem o tej sluzbe znamym
podakujem sa priamo tej osobe zodpovednej za sluzbu (resp. jej vyjadrim svoju nespokojnost), urcite svoju skusenost sirim dalek - pozitivnu, ako aj negativnu. este v ten den to rozpoviem rodine, prip. znamym, neskor aj do internetovych diskusi, prip. na FB.
podekovani servirce, doporuceni znamym
podekovani za sluzbu na miste, nekdy facebook status, odporuceni znamym
Poděkuji a ocením kvalitu služby obsluhujícímu personálu.
Poděkuji a ocením službu obsluhujícímu oersonálu a doporučím službu svým známým.
poděkuji konktrétní osobě, doporučím přátelům, případně napíši na facebook, všeborec atd
podekuji kuchari, doporucim znamym.
poděkuji kuchaři, napíše na blog/facebook, doporučíš službu známým...
poděkuji poskytovateli služeb (číšníkovi, kadeřnici ..) a rozhodně doporučím známým, často dám info i na facebook, někdy dávám kladný příspěvek do diskusního fóra
poděkuji v místě a doporučím známým
Poděkuji vrchnímu,obsluhujícímu a doporučím známým
poděkuji za sluzbu, sdilim info s kamarady, kdyz prijde rec na podobne tema
podekuji, doporucim
poděkuji, doporučím službu
podekuji, pochvalim na miste ustne - a pak doporucim znamym, pribuznym a spolupracovnikum (mailem, telefonicky, ustne)
podekuju poskytovali sluzeb pokud s nim osobne mluvis. Doporucim sluzbu rodine, znamym
poděkuju tomu, kdo službu poskytl (je-li to možné) doporučím službu známým
podla situácie
Pokud jde o něco, co běžně lidé obtížněji hledají, př. cenově výhodná ale šikovná kadeřnice, podělím se o svou zkušenost s kamarády, ale ne nutně. Na facebook spíš napíšu, když něco hledám.
Pokud je sluzba dobra, tak celkem s nadsenim doporucuji znamym.
Pokud je to důležité a jedinečné, vždy děkuji poskytovateli služby (tedy např. kuchař) a tuto službu doporučuji z 90% verbálně, z 5% mailem a 0.5% facebookem, zbytek zapomenu ;).
Pokud se mě někdo nezeptá, tak se o pozitivní zkušenosti nedelím.
Poradim danou spolecnost znamym, pratelum, rodine. Nepisi zadne dekovne emaily :-)
Pouze pokud je zážitek buď velice příjemný nebo velice nepříjemný. Potom bych mohla zážitek buď říct mým známým nebo napsat na blog. Naopak v žádném případě bych neposílala děkovné maily nebo děkovala kuchaři (pokud s nimi nechci navázat dlouhodobé vztahy).
pouze ustne
pouze ustne znamym
pouze v okruhu svych znamych
Povím známým (zejména pokud jsem NESPOKOJEN) a doporučuju, aby šli jinam :), o pozitivní zážitky se nedělím - považuju je za standard (ikdyž je jich čím dál tím méně)
Pozitivní i negativní zkušenosti sdělím personálu a podělím se o zkušenosti (většinou ústně, méně e-mailem) se svými známými (při extrémech, tedy mimořádné spokojenosti či nespokojenosti).
prime podekovani/vysloveni spokojenosti, doporucim blizkemu okoli.
Přátelé, rodina.
Přímo poděkuji těm, kteří službu provozují. Případně se zmíním, kolegům kamarádům, v rodině....
Řeknu o ní kamarádům.
řeknu svým známým, pochvalný e-mail
Řeknu to známým. Doporučím na diskusi k podobnému tématu.
S kamarady, rodinou.
se spolupracovníky a dobrými známými - ve volné rozpravě
spomeniem to v nejakej diskusii, co sa tyka kucharov-ano aj osobne podakujem :)
status na facebooku občas, poděkování poskytovateli často, děkovný email výjimečně
Své zážitky ze služeb většinou na internet nevystavuji, maximálně službu doporučím známým.
ústně známým
Vyprávím o tom kamarádům, občas napíšu na blog či do knihy přání a stížností (jak elektronickou tak fyzickou)
Vyprávím přátelům.
word of mouth
záleží na míře spokojenosti :-) pokud jsem hodně spokojený, poděkuji kuchaři, pokud jsem ještě více, napíšu děkovný email vedoucímu. v obou případech doporučuji známým. u negativních ne osobně, ale emailem a jenom v závažné situaci (extrémní průser), negativní reference ano
Záleží s kým se o čém bavím a při jaké příležitosti. Když mě něco hodně zaujme (nebo naopak mám výrazně špatnou zkušenost), klidně se o to podílím s neznámím (když třeba vidím, že chce využívat stejnou službu nebo kupuje stejné zboží).
známí, event. facebooku či gmail (většinou u silně negativních dojmů), blog nemám
7. Pokud bys mohl/a dostat slevu, ušetřit peníze/získat bonus/dárek za krátké anonymní sdělení svých dojmů, využil/a bys ho?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 66 | 56,41 % | 56,41 % |
nevím | 39 | 33,33 % | 33,33 % |
ne | 12 | 10,26 % | 10,26 % |
8. Pokud jsi spokojený/á se službou, kterou jsi obdržel/a (např. dobrá kadeřnice, fajn restaurace, dobrý tlumočník) vybereš si ji příště znovu?“
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, bez výhrad | 41 | 35,04 % | 35,04 % |
Ano, i když cena za službu byla vyšší, než jsem původně očekával/a. | 27 | 23,08 % | 23,08 % |
Porozhlédnu se, jestli není ještě lepší služba (např. na internetu, na letáku, co jsem viděl/a v MHD atp.) | 26 | 22,22 % | 22,22 % |
Zeptám se nejdřív kamarádů/kamarádek, s kým mají jakou zkušenost oni/ony | 16 | 13,68 % | 13,68 % |
Je mi to jedno a půjdu tam, kde se mi to bude hodit časově/místně | 6 | 5,13 % | 5,13 % |
Vrátím se k předchozímu poskytovateli služby, abych mohl/a porovnat jejich služby | 1 | 0,85 % | 0,85 % |
9. Využil/a byste služby „doporučte (známému) a získejte“ (pro tebe zajímavou slevu, bonus, dárek)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 62 | 52,99 % | 52,99 % |
ano | 55 | 47,01 % | 47,01 % |
10. Rozhoduješ se jinak, při jednorázových službách (např.: malíř, stěhováci) a opakovaných (např.: kadeřnice, restaurace)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 11, Ne → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 74 | 63,25 % | 63,25 % |
Ano | 43 | 36,75 % | 36,75 % |
11. V jakém smyslu se rozhoduješ jinak? Jaké jsou hlavní rozdíly v tvém rozhodování?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
u opakovaných služeb je je důležitější kvalita, cena ia rychlá dostupnost, u jednorázových mám jiná kriteria .Záleží na konkretní službě
- mám ráda změnu, - u jednorázové služby může rozhodnout čas, cena - u opakovaných služeb preferuji pěkné prostředí, milý personál, pohodu...
???wtf
cena sluzby, frekvence vyuzivani a trvani ucinku / je rozdil jestli vyuzivam sluzbu jako je kadernice nebo rekonstruuji byt
cena vs.kvalita, zalezi na sluzbe, kterou pozaduji
cena, kvalita, dostupnost
čas strávený rozhodováním
Dělnické práce vždy využívám na doporučení známého, nebo ze zkušeností vlastní rodiny. Restauraci , případně další služby - pedikura, kadeřnice střídám častěji a mohu si dovolit i vyzkoušet stále nové služby.
doporuceni od okoli, mapovani konkurence (pri nákladnejsich sluzbach-stehovani/malir obvolam vice spolecnosti, coz v pripade kadernika/restaurace nedelam)
hlavne z hladiska ceny za sluzbu
jednorázové si déle rozmýšlím, porovnávám mnohem více nabídek
jednorazovou (drazsi) vice analyzuji
kdyz je to jenom jednou, tak nad tim vybiranim nebudu travit tolik casu.
Když je služba jednorázová, tak je to spíš risk. U opakované služby mám předchozí zkušenosti
Loajalita nejhraje takovou roli v jednorazeve akci
malíř stěhovák - připlátím si radeji více pro lepší jméno, na doporučení. kaderník anebo restauraci zkusim, pripadne uz tam nikdy nevlezu
O něčem, co potřebuju pořád, se nerozhoduji dlouho. Jendorázové služby promýšlím důkladněji.
opakované hodnotím průběžně (z rozhovoru se známými nebo když narazím na zajímavou diskusi, tak porovnávám level) před stěhováním udělám průzkum a pak to hodím za hlavu
Pokiaľ ide o jednorázovú drahšiu službu, snažím sa najprv vyhľadať čo najviac ponúk a vybrať si najvýhodnejšiu. Ak ide o bežnú službu ako je stravovanie, kino, nákupy je mi to viac menej jedno, dokonca rada vyskúšam niečo nové, na čo narazím ako na prvé.
pokud se jedná o dražší službu, tedy spíše jednorázovou, zabývám se více cenou a kvalitou
pokud se jedna o sluzby, ktere muzu sama posoudit (jako restaurace, kadernik), ridim se svym dojmem. U stehovani ci maliru atp. nemam moc osobnich zkusenosti, proto se optam znamych, kteri s tim jiz nejaky zkusenosti maji.
Pri jednorazových sa snažím vopred nájsť najvýhodnejšieho, kdežto u opakovaných sa spolieham na osobnú skúsenosť.
pri jednorazovych zasadnich s dlouhodobym charakterem pecliveji
pri opakovanych vybiram dele
Při jednorázových dám na radu přátel a doporučení, při opakovaných (když člověk zjistí co kde a jak dělají) už je možnost výběru dle okolností a možností.
Při jednorázových jednám impulzivně, kdežto při opakovaných se snažím najít si trvalejší vztah k poskytovateli.
při opakovaných vycházím z předchozích zkušeností
rozhodovani o dlouhodobejsi sluzbe, a obvykle take drazsi, mi zabere vice casu a snazim se najit sluzbu, se kterou budu opravdu spokojena, a nevadi mi, kdyz ti stravim urcity cas. Pokud bych napriklad vybirala kde si necham spravit boty, tak bych asi rozhodovala v co nejkratsim case, dle dostupnosti v mista bydliste, atd nez podle zjistovani kvality sluzby.
Rozhodující je komunikace s poskytovatele služby a vyhovění mojim požadavkům.
Rozhodující je komunikace s poskytovatelem služby a vyhovění mým požadavkům.
Stěhováka na internetu najdu kdekoliv, dobrou kadeřnici, které věřím, jen tak ne googlu nenajdu. Jednorázové služby pro mě nejsou tak důležité.
u dlouhodobé služby mi záleží na vztahu zákazník - prodejce. Je fajn, když si s kadeřníkem můžu popovídat třeba aji když se náhodně potkáme v hospodě nebo když mi prodejce kol nabídne společnou vyjížďku na základě toho, že máme jen společné zájmy... Po určité době člověk dokáže tolerovat menší nedostatky ve službě nebo i vyšší cenu, než nabízí konkurence. Podle mě je loajalita velice důležitá a nedoceňovaná vlastnost spotřebitele.
U jednorázových (pokud je to důležité) si dám více záležet. Pravidelné jsou obvykle v místě bydliště, nebo podél cestyy dojíždění.
U jednorazovych sluzeb se o sluzbe moc nezamyslim po sleze a vypustim ji z hlavy. U opakovanych sluzeb vic sluzbu hodnotim abych se rozhodl jestli ji budu nadale vyuzivat.
U jednorázových služeb důkladněji porovnávám jednotlivé možnosti.
U jednorázových služeb hledám třeba i na internetu, pokud moji známí nikoho nedoporučí.
U opakovaných mám více zkušeností, stejně jako mé okolí. Někdy opakuji úspěšnou návštěvu, jindy zkouším i nová místa atd. U jednorázovek dám na nejlepší doporučení a tiše doufám.
u opakovanych sluzeb oceňuji spolehlivost, zabehanost a bezproblemovost. U jednorazovych se ridim okamzitou situaci a osvedcenosti dle rady nekoho, kdo to prave ted pouzil a byl spokojeny.
většinou už zapomenu spojení na jednorázovou službu a musím ji znuvu vyhledat
více to promášlím
zalezi na nakladnosti dane sluzby (nelezeni dobreho malire obetuji vice casu a budu trvat na kvalitni a asi i drazsi sluzbe nez pri vyberu restaurace na obed)
zalezi sluzba od sluzby - napr. kadernika nemenim, protoze jsem spokojen s kvalitou sluzby i cenou, byt lokalita neni nejlepsi; restaurace mam zase naopak tendenci stridat podle nalady, e-shopy spise podle ceny
Záleží spíše na závažnosti než jestli je to něco opakující se, ale platí, že tam, kde jsem spokojen, tam se budu vracet (často si v dané restauraci objednávám to samé apod.)
12. Kolik lidí žije v oblasti ve které nejčastěji využíváš služby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 milion a víc | 78 | 66,67 % | 66,67 % |
300 000 - 1 milion | 15 | 12,82 % | 12,82 % |
10 000 - 49 000 | 8 | 6,84 % | 6,84 % |
ne | 4 | 3,42 % | 3,42 % |
100 000 - 299 000 | 4 | 3,42 % | 3,42 % |
50 000 - 99 000 | 4 | 3,42 % | 3,42 % |
ano | 2 | 1,71 % | 1,71 % |
Méně, než 10 000 | 2 | 1,71 % | 1,71 % |
13. Do jaké věkové skupiny by si se zařadil/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19-26 | 71 | 60,68 % | 60,68 % |
41-59 | 19 | 16,24 % | 16,24 % |
26-40 | 18 | 15,38 % | 15,38 % |
12-18 | 5 | 4,27 % | 4,27 % |
60+ | 4 | 3,42 % | 3,42 % |
14. Do jaké příjmové skupiny by jsi se zařadil/a? (kč/měsíc)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0-9 000 | 26 | 22,81 % | 22,22 % |
15 001-26 000 | 26 | 22,81 % | 22,22 % |
9 001-15 000 | 18 | 15,79 % | 15,38 % |
Nepřeji si odpovídat | 13 | 11,4 % | 11,11 % |
26 001-35 000 | 8 | 7,02 % | 6,84 % |
35 001-45 000 | 7 | 6,14 % | 5,98 % |
45 001-55 000 | 5 | 4,39 % | 4,27 % |
55 001 a více | 5 | 4,39 % | 4,27 % |
0-9000 | 4 | 3,51 % | 3,42 % |
15001-26000 | 1 | 0,88 % | 0,85 % |
9001-15000 | 1 | 0,88 % | 0,85 % |
15. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Muž | 64 | 56,64 % | 54,7 % |
Žena | 49 | 43,36 % | 41,88 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.