Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vyhodnocení nákupního chování spotřebitele u konkrétních produktů

Vyhodnocení nákupního chování spotřebitele u konkrétních produktů

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Perníčková
Šetření:13. 03. 2015 - 31. 03. 2015
Počet respondentů:90
Počet otázek (max/průměr):28 / 24.36
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:49,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážené respondentky, vážení respondenti,

Obracím se na Vás s žádostí o vyplnění mého dotazníku, který poslouží jako podklad pro diplomovou práci na téma „Vyhodnocení nákupního chování spotřebitele u konkrétních produktů – vybraných domácích spotřebičů“.

Dovoluji si Vás rovněž požádat o co nejpřesnější a pravdivé vyplnění dotazníku. Dotazník je rozdělen do dvou hlavních celků, neboť se zkoumá zvlášť nákupní chování spotřebitelů u velkých a u malých domácích spotřebičů. Účast ve výzkumu je anonymní a dobrovolná.

Předem děkuji za Vaši  spolupráci.

Studentka oboru Marketingová komunikace na Vysoké škole finanční a správní.

 

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Pro lepší orientaci v dotazníku jsem úvodem uvedla výčet velkých a malých domácích spotřebičů, který by měl pomoci k snadnějšímu odpovídání na otázky.

Velké domácí spotřebiče: pračky, sušičky, myčky nádobí, ledničky, mrazáky, vitríny a vinotéky, sporáky, digestoř, mikrovlnné trouby, varné desky, pečící trouby.

Malé domácí spotřebiče: kávovary, espressa, mlýnky na kávu, vysavače, vysokotlaké čističe, odšťavovače, sušičky a lisy na ovoce, rychlovarné konvice, nápojové automaty, žehličky, šicí stroje, kuchyňské váhy, kráječe, mlýnky, elektrické a parní vařiče, mixéry, roboty, vytápění a chlazení domácnosti, meteostanice, vychytávky do kuchyně, grily, topinkovače, sendvičovače, zvlhčovače a čističky vzduchu.

 

Odpovědi respondentů

Část 1.: VELKÉ DOMÁCÍ SPOTŘEBIČE

1. Necháváte se při výběru velkých domácích spotřebičů ovlivnit propagačními nástroji? (např. reklama, osobní prodej, podpora prodeje)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5460 %60 %  
ano3640 %40 %  

Graf

2. Kterými z propagačních nástrojů se necháte nejčastěji ovlivnit ke koupi velkého domácího spotřebiče? (vyberte 2 nástroje)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama (inzerce v tisku, TV a rozhlasové spoty, venkovní reklama)4449,44 %48,89 %  
Přímý marketing (katalogy, direct maily, newslettery)3741,57 %41,11 %  
Podpora prodeje (předvádění, ochutnávky, soutěže, vzorky, kupony slevové bonusy)2426,97 %26,67 %  
Osobní prodej (prodej obchodními zástupci)2325,84 %25,56 %  
Public Relations (práce s veřejností, mezifiremní komunikace )1820,22 %20 %  

Graf

3. Zamyslete se nad tím, které faktory vás nejvíce ovlivňují při výběru velkého domácího spotřebiče (vyberte 4 faktory).

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita produktu7987,78 %87,78 %  
Cena produktu7583,33 %83,33 %  
Předchozí zkušenost s produktem4752,22 %52,22 %  
Reference4651,11 %51,11 %  
Image produktu (vzhled, značka)3437,78 %37,78 %  
Distribuce (dodací podmínky, umístění prodejních míst)2325,56 %25,56 %  
Dostupnost informací2224,44 %24,44 %  
Dodavatel1011,11 %11,11 %  
Situační vlivy (sortiment, merchandising, atmosféra obchodu, personál)55,56 %5,56 %  
Prezentace a propagace produktu (reklama, podpora prodeje, osobní prodej atd.)44,44 %4,44 %  
Momentální nálada a emoce22,22 %2,22 %  
záruka a servis11,11 %1,11 %  
servis11,11 %1,11 %  
technické parametry, design11,11 %1,11 %  
kvalita produktu, což ovšem pro mě znamená, že umí/má vše, co potřebuji.11,11 %1,11 %  

Graf

4. Vyberte 3 velké domácí spotřebiče, ve kterých jste nejsnadněji ovlivňováni působením propagačních nástrojů.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pračky6471,11 %71,11 %  
Ledničky5358,89 %58,89 %  
Myčky nádobí3538,89 %38,89 %  
Mikrovlnné trouby2527,78 %27,78 %  
Sporáky1213,33 %13,33 %  
Pečící trouby1011,11 %11,11 %  
Vitríny a vinotéky88,89 %8,89 %  
Sušičky88,89 %8,89 %  
Mrazáky77,78 %7,78 %  
Digestoř44,44 %4,44 %  
Varné desky44,44 %4,44 %  
nevím22,22 %2,22 %  
X11,11 %1,11 %  
zadny11,11 %1,11 %  
ja proste nemam pocit ze bych byla jakkoli ovlivnena pri nakupu techhle veci11,11 %1,11 %  
nejsou11,11 %1,11 %  
odšťavňovače11,11 %1,11 %  
ani jeden11,11 %1,11 %  
ani jedno11,11 %1,11 %  
nejsem ovlivňována11,11 %1,11 %  
žádné, nejsem11,11 %1,11 %  
vždy si zjišťuji parametry a porovnávám11,11 %1,11 %  
nejsem výrazně ovlivňována11,11 %1,11 %  
Nejsem ovlivněn 11,11 %1,11 %  

Graf

5. Jak často u Vás dochází k impulzivnímu nákupu velkého domácího spotřebiče? (tj. jak často kupujete věc, pro kterou jste se rozhodli až v obchodě?)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikdy7280 %80 %  
cca 1krát za 2 roky1314,44 %14,44 %  
cca 1krát za 1 rok33,33 %3,33 %  
vícekrát za 1/2 roku11,11 %1,11 %  
cca 1krát za 1/2 roku11,11 %1,11 %  

Graf

Následující otázku vyplňte pouze tehdy, pokud jste u otázky č. 5 NEodpověděli "nikdy".

6. Uveďte podnět, díky němuž jste se pro impulzivní nákup v obchodě rozhodli?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena314,29 %3,33 %  
podání informací o produktu personálem14,76 %1,11 %  
kdyz se spotrebic rozbije...cca po 5 letech uzivani14,76 %1,11 %  
nerozhodli14,76 %1,11 %  
zajímavost, výhodná koupě14,76 %1,11 %  
momonetalni chut, vyhodna cena, pekny design14,76 %1,11 %  
žádný14,76 %1,11 %  
zaujeti14,76 %1,11 %  
'Následující otázku vyplňte pouze tehdy, pokud jste u otázky č. 5 NEodpověděli "nikdy".' Tak proč v takovém případě nenecháte otázku přeskočit, když už je zobrazujete po jedné?14,76 %1,11 %  
kupa takeho tovaru kamaratkami14,76 %1,11 %  
ostatní odpovědi U ledničky, mrazáku neopravitelná porucha.
není
Reklama
vzhled a cena produktu
Vzhled
Nikdy nepodléhám reklamě ani vnucování, dělám vlastní rozhodnutí.
dobrá cena
akční cena, novinka...
chut
942,86 %10 % 

Graf

7. Koupili jste za poslední 1/2 roku velký domácí spotřebič na základě reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8493,33 %93,33 %  
ano66,67 %6,67 %  

Graf

Následující otázku vyplňte pouze tehdy, pokud jste u otázky č. 7 odpověděli "ANO".

8. Uveďte konkrétní produkt, který jste zakoupil/a v poslední době na základě reklamy?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic211,76 %2,22 %  
žádny211,76 %2,22 %  
pračka15,88 %1,11 %  
příčesek15,88 %1,11 %  
Mikrovlnka15,88 %1,11 %  
'Následující otázku vyplňte pouze tehdy, pokud jste u otázky č. 7 odpověděli "ANO".' Tak proč otázku nenecháte přeskočit, když už je zobrazujete po jedné?15,88 %1,11 %  
Lednička15,88 %1,11 %  
lednici15,88 %1,11 %  
Pekárna15,88 %1,11 %  
televozor15,88 %1,11 %  
ostatní odpovědi Televizi
Nikdy, žádný, nejsem hlupák.
Televizor
telefon
tablet
529,41 %5,56 % 

Graf

9. Plánujete nákupy velkých domácích spotřebičů dopředu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7583,33 %83,33 %  
ne1516,67 %16,67 %  

Graf

10. Využíváte nakupování velkých domácích spotřebičů na internetu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5662,22 %62,22 %  
ne3437,78 %37,78 %  

Graf

Následující otázku vyplňte pouze tehdy, pokud jste u otázky č. 10 odpověděli "ANO".

11. V čem vidíte největší výhodu nakupování velkých domácích spotřebičů na internetu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena610,71 %6,67 %  
dovoz až domů23,57 %2,22 %  
Sběr a analýza informací11,79 %1,11 %  
porovnanie cien u viacerých predajcov, a taktiež veľké d. spotrebiče sú na internete omnoho lacnejšie11,79 %1,11 %  
ušetřený čas11,79 %1,11 %  
zpravidla výhodnější cena a dostupnost i těch modelů, které nejsou v dané lokalitě v žádné prodejně11,79 %1,11 %  
lepší cena, informace a služby11,79 %1,11 %  
porovnani ceny11,79 %1,11 %  
mohu zjistit mnohem vice informaci z diskuzi a pod., nez co by mi nakecal prodavac, navic je to pohodlnejsi.11,79 %1,11 %  
nejlepší cena11,79 %1,11 %  
ostatní odpovědi přehled mnoha typů různých výrobců + nalezení nejnížší ceny
cena, doprava až domů
v nicem
možnost porovnání ceny a kvalitativních parametrů různých výrobků, více času na výběr
vyber, dostupnost informaci, pohodli
jsou levnejsi nez z obchodu
Nákupem myslíte vlastní nákup, nebo i hledání informací a rozhodování s reálným zaplacením v kamenném obchodě?
když mám vybráno předem, ušetřím si chození po obchodech (nesnáším) a často dosáhnu i nižší ceny
srovnání parametrů a cena
Nižší cena, teoreticky možnost lépe porovnat výrobky, které v obchodě na skladě často stejně fyzicky nebývají.
cena, srovnání
srovnání cen, logistika, není nutné chodit do obchodu
možnost dopravy až do domu
Doručení
cena nemusím platit za neschopné prodavače
Cena.
klid u výběru, dodání až domů
uspora casu a mnohdy i penez - na internetu si muzu vyhledat, kde se dany spotrebis prodava nejlevneji
pohodlí, dovoz až domů, šetření času, někdy i peněz
cena, porovnání informací a parametrů
dostatek informací a možnost snadného srovnání
Klid
cena, sortiment, zkušenosti uživatelů
Široká nabídka výrobků, možnost zorientovat co se nabízí a pak se rozhodnu kde a jak nakoupím.
v možnosti porovnávání a velké nabídce druhů
V klidu mohu porovnat jednotlivé produkty, jejich parametry a ceny.
úspora času,čas v klidu se rozmyslet
nižší cena
nižší cena, reference uživatelů
dostupnost informací, recenze uživatelů
zjištění a srovnání parametrů výrobků, jejich cen a podmínek distribuce
Dostatek informací, recenze, srovnání cen.
porovnání cen
Cena / prověření eshopu
Větší výběr produktů i prodejců, recenze hned ve vedlejším okně
nemusím nikam chodit do obchodu a mám to pohodlne z domova
levno
možnost srovnání nabídek
cena, nikdo mě do ničeho netlačí, přečtu si recenze zákazníků
jsou levnější
4071,43 %44,44 % 

Graf

Část 2.: MALÉ DOMÁCÍ SPOTŘEBIČE

12. Necháváte se při výběru malých domácích spotřebičů ovlivnit propagačními nástroji? (např. reklama, osobní prodej, podpora prodeje)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4752,22 %52,22 %  
ne4347,78 %47,78 %  

Graf

13. Kterými z propagačních nástrojů se necháte nejčastěji ovlivnit ke koupi malého domácího spotřebiče? (vyberte 2 nástroje)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
eklama (inzerce v tisku, TV a rozhlasové spoty, venkovní reklama)5764,77 %63,33 %  
Přímý marketing (katalogy, direct maily, newslettery)4450 %48,89 %  
Podpora prodeje (předvádění, ochutnávky, soutěže, vzorky, kupony slevové bonusy)2932,95 %32,22 %  
Osobní prodej (prodej obchodními zástupci)2022,73 %22,22 %  
Public Relations (práce s veřejností, mezifiremní komunikace)1112,5 %12,22 %  

Graf

14. Zamyslete se nad tím, které faktory vás nejvíce ovlivňují při výběru malého domácího spotřebiče (vyberte 4 faktory).

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena produktu7987,78 %87,78 %  
Kvalita produktu7482,22 %82,22 %  
Předchozí zkušenost s produktem4347,78 %47,78 %  
Reference4347,78 %47,78 %  
Image produktu (vzhled, značka, obal)3640 %40 %  
Distribuce (dodací podmínky, umístění prodejních míst)2022,22 %22,22 %  
Dostupnost informací1820 %20 %  
Dodavatel1516,67 %16,67 %  
Prezentace a propagace produktu (reklama, podpora prodeje, osobní prodej atd.)77,78 %7,78 %  
Momentální nálada a emoce66,67 %6,67 %  
Situační vlivy (sortiment, merchandising, atmosféra obchodu, personál)55,56 %5,56 %  
žádné11,11 %1,11 %  
technické parametry, design11,11 %1,11 %  
stejné jako u velkých spotřebičů11,11 %1,11 %  

Graf

15. Vyberte 3 malé domácí spotřebiče, ve kterých jste nejsnadněji ovlivňováni působením propagačních nástrojů.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kávovary, espressa, mlýnky na kávu4045,98 %44,44 %  
Vysavače, vysokotlaké čističe, domácí pomocníci3540,23 %38,89 %  
Mixéry, roboty a mlýnky3439,08 %37,78 %  
Rychlovarné konvice a nápojové automaty3034,48 %33,33 %  
Grily, topinkovače, sendvičovače2731,03 %30 %  
Vychytávky do kuchyně (např. elektr. otvírák na víno a jiné)1517,24 %16,67 %  
Žehličky, šicí stroje1416,09 %15,56 %  
Kuchyňské váhy, kráječe1314,94 %14,44 %  
Odšťavňovače, sušičky a lisy na ovoce1213,79 %13,33 %  
Zvlhčovače, čističky vzduchu a vůně do bytu.78,05 %7,78 %  
Elektrické a parní vařiče44,6 %4,44 %  
Vytápění a chlazení domácností, meteostanice33,45 %3,33 %  
X11,15 %1,11 %  
zadny11,15 %1,11 %  
opet, nic11,15 %1,11 %  
nejsou11,15 %1,11 %  
nevím11,15 %1,11 %  
nejsem11,15 %1,11 %  
žádné, nejsem11,15 %1,11 %  
-11,15 %1,11 %  

Graf

16. Jak často u Vás dochází k impulzivnímu nákupu malého domácího spotřebiče? (tj. jak často kupujete věc, pro kterou jste se rozhodli až v obchodě?)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikdy3741,11 %41,11 %  
cca 1krát za 2 roky2831,11 %31,11 %  
cca 1krát za 1 rok1516,67 %16,67 %  
cca 1krát za 1/2 roku77,78 %7,78 %  
vícekrát za 1/2 roku33,33 %3,33 %  

Graf

Následující otázku vyplňujte pouze, pokud jste u otázky č. 16 NEodpověděli "nikdy"

17. Uveďte podnět, díky němuž jste se pro impulzivní nákup v obchodě rozhodli.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena37,69 %3,33 %  
Výhodná cena25,13 %2,22 %  
vyhodna koupe25,13 %2,22 %  
praktická vychytávka12,56 %1,11 %  
je veľký rozdiel, či si takto kúpim kávovar/kuch. robot alebo nejakú meteostanicu.. na tie menšie spotrebiče má rozhodne vplyv momentálna atraktivita a to, že sa mu napr. venuje v tom obchode nejaká mimoriadna pozornosť. 12,56 %1,11 %  
rozmyslim si,jestli dany produkt opravdu potrebuji nebo by to bylo jen zbytecne utraceni pro vex,kterou uziju jen jednou 12,56 %1,11 %  
momentální nálada12,56 %1,11 %  
Odšťavovač12,56 %1,11 %  
dlouhodobá tužba po věci a poté když ji vidím na vlastní oči,tak neodolám :-)12,56 %1,11 %  
hezky design12,56 %1,11 %  
ostatní odpovědi tomu grilu se prostě nedalo odolat
zjistil jsem že ho "nutně" potřebují
potřeba
Líbil se mi design produktu
videla sem neco co by se mi hodilo a nestalo to moc
'Následující otázku vyplňujte pouze, pokud jste u otázky č. 16 NEodpověděli "nikdy"' Tak proč otázku nenecháte přeskočit, když už je zobrazujete po jedné?
dobre referencie d znamych
Porucha starého spotřebiče, rozšíření výbavy domácnosti.
nevim
udělat dětem radost
cena, momentální nálada
Sleva/akce na produkt o jehož koupi přemýšlím již delší dobu.
velmi nízká cena
Žádný není, nedělám to a reklamou se zblbnout nenechávám.
dárek
Nálada.. akutní potřeba mít to doma pěkné - hned!
vzhled produktu
vzhled
už nevím
líbil se nám, neměli jsme ho a byl ve slevě
pokazenie výrobku
novinka, akční cena
levno
výhodná nabídka spotřebiče, který dosluhuje
spotřebič byl ve slevě a já o něm už nějakou dobu přemýšlela
2564,1 %27,78 % 

Graf

18. Koupil/a jste za poslední 1/2 roku malý domácí spotřebič na základě reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7684,44 %84,44 %  
ano1415,56 %15,56 %  

Graf

Následující otázku vyplňujte pouze, pokud jste u otázky č. 18 odpověděli "ANO".

19. Uveďte konkrétní produkt, který jste zakoupil/a v poslední době na základě reklamy.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kavovar311,54 %3,33 %  
žádný311,54 %3,33 %  
nic27,69 %2,22 %  
sodastream na aukci-velmi levne 13,85 %1,11 %  
Žehlička13,85 %1,11 %  
braun face 13,85 %1,11 %  
kůlma na vlasy Pro Perfect Curl13,85 %1,11 %  
vysavac13,85 %1,11 %  
Lis na citrusy13,85 %1,11 %  
'Následující otázku vyplňujte pouze, pokud jste u otázky č. 18 odpověděli "ANO".' Tak proč otázku nenecháte přeskočit, když už je zobrazujete po jedné?13,85 %1,11 %  
ostatní odpovědi mixer
-
toustovač, rychl. konvice
rychlovarná konvice
Grilovač
Nic, nejsem hlupák, kupovat na základě reklamy?
espresso
Gril
telefon
vysavač
tablet
1142,31 %12,22 % 

Graf

20. Plánujete nákupy malých domácích spotřebičů dopředu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5965,56 %65,56 %  
ne3134,44 %34,44 %  

Graf

21. Využíváte nakupování malých domácích spotřebičů na internetu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6572,22 %72,22 %  
ne2527,78 %27,78 %  

Graf

Následující otázku vyplňujte pouze, pokud jste u otázky č. 21 odpověděli "ANO".

22. V čem vidíte největší výhodu nakupování malých domácích spotřebičů na internetu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena610 %6,67 %  
Sběr a analýza informací11,67 %1,11 %  
Snadnost nákupu, dovoz až do domu11,67 %1,11 %  
cena, množstvo rôznych variant.. 11,67 %1,11 %  
Nemusím si proto jezdit11,67 %1,11 %  
ušetření času11,67 %1,11 %  
větší výběr, lepší ceny11,67 %1,11 %  
široký sortiment, dodání do domu11,67 %1,11 %  
nemusíte nikam jezdit, většinou je rychle dodáno až do domu.11,67 %1,11 %  
totez co u velkych11,67 %1,11 %  
ostatní odpovědi srovnání parametrů a nejlepší sena
to samé jako u velkých
cena, široký výběr
lepší možnost porovnání kvalitativních parametrů výrobků různých výrobců
to samy - vyber, pohodli, informace, neotravujou me zadni prodavaci
jsou levnejsi nez v obchode
'Následující otázku vyplňujte pouze, pokud jste u otázky č. 21 odpověděli "ANO".' Tak proč otázku nenecháte přeskočit, když už je zobrazujete po jedné? Přehled
ušetřím cestu do obchodu, nižší cena
v cene
-
nemusí nikam chodit
Možnost porování a výběru výrobku bez fronty
cena, srovnání
Cenu
cena, logistika, nemusím do obchodu
recenze produktů samotnými zákazníky
bezkonkurenční ceny a dovoz až domů
v ničem
dovoz domů, objednání v klidu domova
nemusím do prodejny
Dodání domů
Ceny.
klid u výběru, čas na promyšlení
pohodli nakupu z domova, moznost vetsiho vyberu
pohodlí, dovoz až domů, šetření času, někdy i peněz
Více informací, dost času na vybírání, cena
Klid
cena, sortiment, hodnocení od uživatelů
Široká nabídka výrobků a možnost porovnání
Možnost porovnání cen, parametrů...
jako u velkých
levnější ceny a dodání domů
nižší cena, reference uživatelů
recenze uživatelů, dostupné informace o produktu
zjištění a srovnání parametrů, cen a podmínek dodání
pohodlí
porovnání ceny
Větší výběr produktů, i prodejců. Recenze hned ve vedlejším okně.
nakupovanie v pohode domova
cena, velký výběr, recenze
větší výběr
levno
porovnání nabídek
cena, klid, reference
jsou levnější
4575 %50 % 

Graf

23. Které faktory podle Vás nejvíce posilují spokojenost zákazníka s produktem (domácím elektrospotřebičem)? (vyberte 2 faktory)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita produktu8494,38 %93,33 %  
kvalitní servis a ponákupní služby4752,81 %52,22 %  
Kvalitní informace3741,57 %41,11 %  
Citlivé zacházení s nástroji podpory prodeje77,87 %7,78 %  
Marketing založený na vztazích55,62 %5,56 %  
když se nepokazí den po uplynutí záruční doby11,12 %1,11 %  
cena11,12 %1,11 %  
spolehlivost, cena, způsob prodeje11,12 %1,11 %  

Graf

IDENTIFIKAČNÍ ÚDAJE

24. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6471,11 %71,11 %  
Muž2628,89 %28,89 %  

Graf

25. Vaše nejvyšší ukončené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou4550 %50 %  
Vysokoškolské4044,44 %44,44 %  
Základní33,33 %3,33 %  
Vyučen22,22 %2,22 %  

Graf

26. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 30 let4752,22 %52,22 %  
31 - 40 let1617,78 %17,78 %  
41 - 50 let1415,56 %15,56 %  
do 20 let88,89 %8,89 %  
51 - 60 let33,33 %3,33 %  
nad 61 let22,22 %2,22 %  

Graf

27. Sociálně-ekonomické postavení:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnanec, administrativní pracovník4145,56 %45,56 %  
Student, učeň2426,67 %26,67 %  
Majitel firmy, podnikatel1112,22 %12,22 %  
Ostatní povolání44,44 %4,44 %  
Ostatní ekonomicky neaktivní44,44 %4,44 %  
Dělník, provozní dělník33,33 %3,33 %  
Důchodce33,33 %3,33 %  

Graf

28. Jaký je Váš čistý finanční příjem za měsíc?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 Kč - 9 500 Kč2022,22 %22,22 %  
Nechci uvést1820 %20 %  
15 001 Kč - 25 000 Kč1516,67 %16,67 %  
25 001 Kč - 35 000 Kč1516,67 %16,67 %  
9 501 Kč - 15 000 Kč1213,33 %13,33 %  
35 001 Kč a více1011,11 %11,11 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Vyberte 3 velké domácí spotřebiče, ve kterých jste nejsnadněji ovlivňováni působením propagačních nástrojů.

  • odpověď Ledničky:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Žehličky, šicí stroje na otázku 15. Vyberte 3 malé domácí spotřebiče, ve kterých jste nejsnadněji ovlivňováni působením propagačních nástrojů.

12. Necháváte se při výběru malých domácích spotřebičů ovlivnit propagačními nástroji? (např. reklama, osobní prodej, podpora prodeje)?

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 18. Koupil/a jste za poslední 1/2 roku malý domácí spotřebič na základě reklamy?

20. Plánujete nákupy malých domácích spotřebičů dopředu?

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dostupnost informací na otázku 14. Zamyslete se nad tím, které faktory vás nejvíce ovlivňují při výběru malého domácího spotřebiče (vyberte 4 faktory).
  • odpověď ne:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 9. Plánujete nákupy velkých domácích spotřebičů dopředu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Necháváte se při výběru velkých domácích spotřebičů ovlivnit propagačními nástroji? (např. reklama, osobní prodej, podpora prodeje)?

2. Kterými z propagačních nástrojů se necháte nejčastěji ovlivnit ke koupi velkého domácího spotřebiče? (vyberte 2 nástroje)

3. Zamyslete se nad tím, které faktory vás nejvíce ovlivňují při výběru velkého domácího spotřebiče (vyberte 4 faktory).

4. Vyberte 3 velké domácí spotřebiče, ve kterých jste nejsnadněji ovlivňováni působením propagačních nástrojů.

5. Jak často u Vás dochází k impulzivnímu nákupu velkého domácího spotřebiče? (tj. jak často kupujete věc, pro kterou jste se rozhodli až v obchodě?)

7. Koupili jste za poslední 1/2 roku velký domácí spotřebič na základě reklamy?

9. Plánujete nákupy velkých domácích spotřebičů dopředu?

10. Využíváte nakupování velkých domácích spotřebičů na internetu?

12. Necháváte se při výběru malých domácích spotřebičů ovlivnit propagačními nástroji? (např. reklama, osobní prodej, podpora prodeje)?

13. Kterými z propagačních nástrojů se necháte nejčastěji ovlivnit ke koupi malého domácího spotřebiče? (vyberte 2 nástroje)

14. Zamyslete se nad tím, které faktory vás nejvíce ovlivňují při výběru malého domácího spotřebiče (vyberte 4 faktory).

15. Vyberte 3 malé domácí spotřebiče, ve kterých jste nejsnadněji ovlivňováni působením propagačních nástrojů.

16. Jak často u Vás dochází k impulzivnímu nákupu malého domácího spotřebiče? (tj. jak často kupujete věc, pro kterou jste se rozhodli až v obchodě?)

18. Koupil/a jste za poslední 1/2 roku malý domácí spotřebič na základě reklamy?

20. Plánujete nákupy malých domácích spotřebičů dopředu?

21. Využíváte nakupování malých domácích spotřebičů na internetu?

23. Které faktory podle Vás nejvíce posilují spokojenost zákazníka s produktem (domácím elektrospotřebičem)? (vyberte 2 faktory)

24. Pohlaví:

25. Vaše nejvyšší ukončené vzdělání:

26. Věk:

27. Sociálně-ekonomické postavení:

28. Jaký je Váš čistý finanční příjem za měsíc?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Necháváte se při výběru velkých domácích spotřebičů ovlivnit propagačními nástroji? (např. reklama, osobní prodej, podpora prodeje)?

2. Kterými z propagačních nástrojů se necháte nejčastěji ovlivnit ke koupi velkého domácího spotřebiče? (vyberte 2 nástroje)

3. Zamyslete se nad tím, které faktory vás nejvíce ovlivňují při výběru velkého domácího spotřebiče (vyberte 4 faktory).

4. Vyberte 3 velké domácí spotřebiče, ve kterých jste nejsnadněji ovlivňováni působením propagačních nástrojů.

5. Jak často u Vás dochází k impulzivnímu nákupu velkého domácího spotřebiče? (tj. jak často kupujete věc, pro kterou jste se rozhodli až v obchodě?)

7. Koupili jste za poslední 1/2 roku velký domácí spotřebič na základě reklamy?

9. Plánujete nákupy velkých domácích spotřebičů dopředu?

10. Využíváte nakupování velkých domácích spotřebičů na internetu?

12. Necháváte se při výběru malých domácích spotřebičů ovlivnit propagačními nástroji? (např. reklama, osobní prodej, podpora prodeje)?

13. Kterými z propagačních nástrojů se necháte nejčastěji ovlivnit ke koupi malého domácího spotřebiče? (vyberte 2 nástroje)

14. Zamyslete se nad tím, které faktory vás nejvíce ovlivňují při výběru malého domácího spotřebiče (vyberte 4 faktory).

15. Vyberte 3 malé domácí spotřebiče, ve kterých jste nejsnadněji ovlivňováni působením propagačních nástrojů.

16. Jak často u Vás dochází k impulzivnímu nákupu malého domácího spotřebiče? (tj. jak často kupujete věc, pro kterou jste se rozhodli až v obchodě?)

18. Koupil/a jste za poslední 1/2 roku malý domácí spotřebič na základě reklamy?

20. Plánujete nákupy malých domácích spotřebičů dopředu?

21. Využíváte nakupování malých domácích spotřebičů na internetu?

23. Které faktory podle Vás nejvíce posilují spokojenost zákazníka s produktem (domácím elektrospotřebičem)? (vyberte 2 faktory)

24. Pohlaví:

25. Vaše nejvyšší ukončené vzdělání:

26. Věk:

27. Sociálně-ekonomické postavení:

28. Jaký je Váš čistý finanční příjem za měsíc?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Perníčková, J.Vyhodnocení nákupního chování spotřebitele u konkrétních produktů (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://vyhodnoceni-nakupniho-chovan.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.