Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > VYSOKÉ ŠKOLY-absolventi,studenti
VYSOKÉ ŠKOLY-absolventi,studenti
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | P.Matyska |
---|---|
Šetření: | 21. 11. 2010 - 01. 12. 2010 |
Počet respondentů: | 234 |
Počet otázek (max/průměr): | 23 / 18.57 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 77 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:12 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsme studenti druhého ročníku Vysoké školy a budeme velice rádi, pokud vyplníte náš dotazník, který bude sloužit jako podklad pro naši semestrální práci, týkající se především vysokého, ale i celkového českého školství. Tento dotazník se skládá z 23 převážně uzavřených otázek a nezabere Vám více jak 7 minut.
Po skončení výzkumu si budete moci prohlédnout výsledky. Děkujeme :)
Odpovědi respondentů
1. Jste absolventem nebo studentem vysoké školy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 210 | 89,74 % | 89,74 % |
absolvent | 13 | 5,56 % | 5,56 % |
studuji již několikátou vysokou školu | 11 | 4,7 % | 4,7 % |
2. Jaký obor jste studoval(a) či studujete?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ekonomie | 13 | 6,1 % | 5,56 % |
podniková ekonomika | 7 | 3,29 % | 2,99 % |
Ekonomika a management | 7 | 3,29 % | 2,99 % |
Podniková ekonomika a management obchodu | 6 | 2,82 % | 2,56 % |
mezinárodní obchod | 5 | 2,35 % | 2,14 % |
Právo | 5 | 2,35 % | 2,14 % |
molekulární a buněčná biologie | 5 | 2,35 % | 2,14 % |
Ekonomika a management obchodu | 4 | 1,88 % | 1,71 % |
management obchodu | 3 | 1,41 % | 1,28 % |
Podniková ekonomika a finanční management | 3 | 1,41 % | 1,28 % |
ostatní odpovědi | 155 | 72,77 % | 66,24 % |
3. Jaká byla vzdálenost školy od vašeho trvalého bydliště v době Vašeho studia?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 30 km | 86 | 36,75 % | 36,75 % |
50-150 km | 78 | 33,33 % | 33,33 % |
30-50 km | 32 | 13,68 % | 13,68 % |
150-250 km | 25 | 10,68 % | 10,68 % |
250 a více km | 10 | 4,27 % | 4,27 % |
v zahraničí | 3 | 1,28 % | 1,28 % |
4. Tato škola byla nebo je?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [soukromá → otázka č. 5, veřejná → otázka č. 6, státní(policejní akademie) → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
veřejná | 173 | 73,93 % | 73,93 % |
soukromá | 55 | 23,5 % | 23,5 % |
státní(policejní akademie) | 6 | 2,56 % | 2,56 % |
5. Pokud se jedná či jednalo o soukromou školu kolik činilo vaše školné
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-25 tisíc | 31 | 58,49 % | 13,25 % |
15-20 tisíc | 12 | 22,64 % | 5,13 % |
30 tisíc a více | 5 | 9,43 % | 2,14 % |
do 15 tisíc | 3 | 5,66 % | 1,28 % |
25-30 tisíc | 2 | 3,77 % | 0,85 % |
6. Jaká si myslíte, že je největší výhoda soukromých škol?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
osobnější přístup | 91 | 42,52 % | 38,89 % |
lepší zázemí | 47 | 21,96 % | 20,09 % |
nic | 12 | 5,61 % | 5,13 % |
lepšíí pedagogický sbor | 9 | 4,21 % | 3,85 % |
žádná | 7 | 3,27 % | 2,99 % |
méně náročné studium | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
jisté přijetí | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
snadná šance dostat se | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
Možnost protekce | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
větší zaměření na konkrétní obor | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
udělá ji kdekdo | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
výhodou je že tě nemůžou vyhodit když jim platíš | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
lepší žrádlo:D | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
žádnou výhodu nemají! | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
nedomnívám se, že souk. školy mají nějakou výhodu | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
vzdělání si člověk zaplatí a nemusí se tolik učit | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
není výhoda | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
nemyslím si , že by měla výhody | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
je těžší se nechat vyhodit | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
zajímavější obory | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
jistota dostudování | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
Nemájí žádné výhody ! | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
vystuduje jí i člověk,který by na jiné škole neusp | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
nemyslím si, že má nějakou výhodu | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
záleží na škole | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
atraktivnější obory | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
ono to má výhody? | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
větší jistota získání titulu (v rámci ČR) | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
upředňostňuji státní | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
snadnost | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
lepší materiální zázemí a vybavení (?) | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
fakt nevim | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
nevidím výhody | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
přijetí bez přijímacích zkoušek | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
titul zadarmo | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
orientovanost na praxi | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
ž ádná | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
netuším | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
zaručí vám dokončení studia | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
nemyslím si, že má výhody | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
pravděpodobnost přijetí | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
zadna | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
nemyslím si, že soukromá škola o něco více lepší. | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
více pokusů na zkoušky | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
celkově osobnější přístup,individuálnější | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
nemám ráda soukromé školy, takže výhodu nevidím | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
snadnější přijetí | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
větší šance uspět | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
snažší | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
není náročné | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
snadnější "studium" | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
jednodušší se tam dostat | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
kdo si zaplati, muze studovat a vetsinou dostudova | 1 | 0,47 % | 0,43 % |
7. Jaká si myslíte, že je největší nevýhoda soukromých škol?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
tzv. možnost "koupit si" titul | 124 | 56,11 % | 52,99 % |
příliš vysoké školné | 76 | 34,39 % | 32,48 % |
nic | 2 | 0,9 % | 0,85 % |
jedná se o výdělečný podnik | 1 | 0,45 % | 0,43 % |
nízká úroveň vzdělávání | 1 | 0,45 % | 0,43 % |
Někdy nemají charakter plnohodnotné vysoké školy. | 1 | 0,45 % | 0,43 % |
negativní vnímání veřejnosti soukromých škol | 1 | 0,45 % | 0,43 % |
diskriminace vůči státním školám | 1 | 0,45 % | 0,43 % |
nízká úroveň vzdělání | 1 | 0,45 % | 0,43 % |
jejich povědomí a pověst o tom, koupit si titul | 1 | 0,45 % | 0,43 % |
názor lidí okolo, že došlo ke "koupení titulu" | 1 | 0,45 % | 0,43 % |
zaměstnavatelé je neuznávají | 1 | 0,45 % | 0,43 % |
KONZERVATIVNÍ PŘÍSTUP VEŘEJNOSTI | 1 | 0,45 % | 0,43 % |
i školné i titul | 1 | 0,45 % | 0,43 % |
nízké nároky na studenty | 1 | 0,45 % | 0,43 % |
ostatní si myslí, že je to jednodušší | 1 | 0,45 % | 0,43 % |
pověst | 1 | 0,45 % | 0,43 % |
zatím si nevypracovaly pověst elitních zařízení | 1 | 0,45 % | 0,43 % |
Každý vás hned odsoudí, že jste na soukromé VŠ. | 1 | 0,45 % | 0,43 % |
nízké nároky | 1 | 0,45 % | 0,43 % |
nemyslím si, že mají úroveň | 1 | 0,45 % | 0,43 % |
snobizmus | 1 | 0,45 % | 0,43 % |
8. Kolik průměrně činily vaše ostatní náklady měsíčně (bydlení, strava, doprava)?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5000 | 40 | 17,09 % | 17,09 % |
6000 | 25 | 10,68 % | 10,68 % |
4000 | 25 | 10,68 % | 10,68 % |
2000 | 24 | 10,26 % | 10,26 % |
7000 | 15 | 6,41 % | 6,41 % |
10000 | 11 | 4,7 % | 4,7 % |
3000 | 10 | 4,27 % | 4,27 % |
1000 | 9 | 3,85 % | 3,85 % |
8000 | 8 | 3,42 % | 3,42 % |
1500 | 7 | 2,99 % | 2,99 % |
ostatní odpovědi | 60 | 25,64 % | 25,64 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 4273.63 |
Minimum: | 200 |
Maximum: | 10000 |
Variační rozpětí: | 9800 |
Rozptyl: | 5182519.92 |
Směrodatná odchylka: | 2276.51 |
Medián: | 4500 |
Modus: | 5000 |
9. Souhlasíte se zavedením školného na vysokých veřejných školách?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 10, ne → otázka č. 11, částečně → otázka č. 10, nevím → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
částečně | 101 | 43,16 % | 43,16 % |
ne | 63 | 26,92 % | 26,92 % |
ano | 61 | 26,07 % | 26,07 % |
nevím | 9 | 3,85 % | 3,85 % |
10. Pokud souhlasíte alespoň částečně jaký výše školného je podle vás optimální?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 5 tisíc | 71 | 45,22 % | 30,34 % |
do 10 tisíc | 69 | 43,95 % | 29,49 % |
do 15 tisíc | 10 | 6,37 % | 4,27 % |
do 25 tisíc | 7 | 4,46 % | 2,99 % |
11. Pokud nesouhlasíte uveďte důvod:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
- při vstupu na VŠ jsem nebyla upozorněna - proč mi bychom měli platit, když ostatní neplatili - jak si to může student dovolit ?? - zadlužit se ??? (fakt vhodný pro ekonomiku státu)
Děti, jejichž rodiče mají průměrné a nižší platy by měli menší šanci dosáhnout vyššího vzdělání , protože rodiče odmítnou školné platit. Mnohdy mají tyto děti stejné nebo i vyšší nadání a zájem o studium než děti z bohatších rodin.
Důvodem je prý zlepšení úrovně a kvality studentů. Já si ale nemyslím, že blbé a zároveň bohaté studenty to odradí, naopak někdo chytrý si kvůli školnému nebude moct dovolit studovat.
finančně náročné
Chtějí to zavést ti, kteří si vystudovali zadarmo, tak proč bychom měli platit my?
Chudí lidé s potencionálem nebudou mít možnost studovat ?
já souhlasim
již nebude taková váha státních škol když školné bude podobné jako na soukromých
Jsem student nemající peníze, bez peněz bych si musel najít práci a tím musel přestat dělat na školních projektech, které dělám ve svém volném čase, a které jsou pro mě přínosnější něžli samotná výuka. Též by nastal jistý odliv studentů, což asi stát potřebuje, když lidé moc nechtějí dělat například do zemědělství, ale podle mě by to byla škoda pro ty lidi obecně, navíc díky mým zahraničním kontaktům se studenty z celého světa, kde je školné normální, vím, že je ta situace pro ně neúnosná a po dokončení školy, nemají vůbec možnost na vlastní samostatný život, protože musí státu splácet půjčku. A tak dále a tak dále. Prostě jsem rád, že má ČR takovýto přístup ke studentům a nechci to měnit. Proto říkám školnému ne!
každý by měl mít ke vzdělání přístup ať už s financema nebo bez
Káždý nemá prostředky na platbu školného.
Mnoho lidí by si nemohlo dovolit studium na vysoké škole,už ted je to docela nákladné.
myslím si, že na studium na vysoké škole mají nárok i Ti co na to nemají finance... Není správné aby mohl jít studovat jen ten kdo má dost peněz a ne všichni se chtějí zadlužit dřív než vylezou ze školy... Aby to neskončilo nakonec tak, že studium a tituly budou mít nakonec jen ti, kteří mají bohaté rodiče ikdyž třeba nemají IQ na studium vysoké školy.
Na studium by měl mít nárok každý a ne jen lidé z vyšší vrstvy. Půjčky na studium jsou hloupost, pět let studovat, aby pak člověk musel počítat, že několi klet musí něco splácet a to ještě ani nezačal vydělávat.
ne každý si to může dovolit
Nemám na to a navíc je to naprosto zbytečné. Kvalita se nezlepší. A bude to podporovat pouze zbohatlé rodiny a ty co na to nebudou mít, ačkoliv budou velmi inteligentní, ty budou mít smůlu!
nemáme na to
nemožnost studovat pro ty, co na to na to nemaji
není dosud vytvořen transparentní způsob půjček, vymyšlen způsob splácení a při jakých podmínkách. Mnoho absolventů se po nástupu do práce pohybuje řadu let v podprůměrných platových sférách - například platy ve školství a zdravotnictví neodpovídají společenskému významu a míře vzdělání. Kdy a z čeho by to měli absolventi splácet? Těmto obprům by se ještě snížila jejich atraktivnost. (už teď to s pedagogy je zlé, a to vychovávají další generace) Až budou podmínky, pak mohu uvažovat, zda je to vhodné. Avšak přesto si myslím že vzdělávání by mělo patřit k prioritám státu a dle toho by mělo být podporováno. (Což zatím není)
Není to spravedlivé, ti co ho chtějí zavádět sami studovali zadarmo.
neodpovídající kvalita výuky
Nevidím jediný důvod, proč by se mělo platit školné na vysokých školách.
niesu peniaze
Odradi to velmi mnoho potencialnich uchazecu ze slabsich rodin a odepre jim to vzdelani, na ktere maji ze zakona pravo
OMG: nebylo by vhodné napsat za jaké období?????
Pak si ji budou moct dovolit studovat jen někteří a ne všichni, kteří chtějí
Po zavedení školného na vysokých státních školách by bylo plno lidí, kterým by finanční situace nedovolovala studovat.
Pokud by se mělo zavést školné, měly by v něm být už zahrnuty všechny poplatky: poplatek za ISIC, za přihlášku na VŠ, knihy a skripta zdarma atd...popř i kolejné.
proč mám platit za vzdělání, když studuju na VEŘEJNÉ škole??? stejně to podle mého názoru nebude mít žádný výsledek na případném zlepšení kvality studia...
Protože si myslím, že to, že máme bezplatné školství je obrovská výhoda, protože je tak přístupné všem, ...
Sociálně slabší nebudou moci studovat, příp. někdo se bude bát, že ho po dvou letech vyhodí a nedostuduje a budou to zbytečně vyhozené peníze.
Soihlasím s odloženým školným, proti okamžitému bych protestovala v tom smyslu, že znevýhodňuje studenty, které rodiče neživí či neuživí
současně se školným se musí vytvořit i propracovaná síť stipendií a studentských půjček, jinak dojde k diskriminaci ekonomicky slabších skupin obyvatel
souhlasím
souhlasím, školné je nutné, za poskytnutou služnu musíme zaplatit a je lepší platit přímo než mnohem víc přes daně.
státní školy byly vždy bez školného, tak nevidím důvod proč to měnit.
Studenti mají málo peněz a brigád je málo
Studium je již dost finančně náročné i bez školného, navíc se tím znevýhodní studenti ze sociálně slabých poměrů, ale i studenti ze střední sociální vrstvy. Prostě si tobudou moci dovolit jenom ti bohatí a už nepůjde o chytrost nebo učební předpoklady.
školství by mělo být dostupné pro všechny sociální vrstvy
Těžko odpovědět na otázku 10. - jde o to, školné=školné/semestr nebo školné/rok? Taky by šlo o transparentnost nakládání se školným. Raději bych přispíval přímo fakultě a vyděl, jak se se školným nakládá, než aby ty peníze zmizely někam do ministerstva a my bychom se nikdy nedozvěděli, co s nimi bylo. Také by se muselo vybalancovat školné na míň (materiálně-finačně) náročných oborech (třeba humanitních) oproti přirodovědným a lékařským (zde by asi ten nepoměr školného, či pomoc v hrazení nebo menší částka mohly být motivací se těmto oborům věnovat).
umím si představit, že tyto peníze využiji jiným způsobem
Už teď, bez školného, mě vyjde studium draho. Kdyby školné bylo zavedeno i na veřejných školách, právděpodobně bych nestudovala a neměla tak možnost získat titul a možná lepší práci.
velká finanční zátěž pro některé rodiny
Veřejná škola by se platit neměla
Vysoké školné by nemělo být překážkou pro vysokoškolské vzdělání, i když v porovnání se středoškolským či základním je nadstandartní.
Vzdělání by mělo být k dispozici zdarma komukoliv, kdo o něj má zájem. Tzn. i méně majetným, kteří jsou ovšem svým nasazením mnohokrát lepšími studenty, než ti z bohatých rodin.
vzdělání by mělo být pro každého dostupné
vzdělání má být zdarma a přístupné všem i nemajetným
zadlužování je i tak dost, už by stačilo, ne?!
Zavře to dveře lidem ze sociálně slabších rodin. Bude se společnost dělit na ty co na vysokou školu mají peníze a na ty co ne, místo toho aby se to dělilo na ty co na to mají inteligencí.
Znemožní se tím studovat uchazečům z rodin které už teď na to mají "tak tak". A jistě je nějaké odložené školné nevytrhne. A že se dá při studiu i pracovat? Tak záleží jaký je to obor, a jak rychle se učí daný student. Někdo prostě nepotřebuje/nemusí chodit na přednášky, jiní ano. Ale chápu že dosavadní financování vysokých škol je hrozné.
Znemožní studovat značné části populace. Je v zájmu celé společnosti mít VŠ vzdělané lidi.
Znevýhodnění chudších studentů, ventuálně jejich zadlužení, výhoda pro soukromé a nekvalitní školy
12. Jakého nejvyššího stupně vzdělání jste dosáhl nebo jaký právě studujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
bakalářský | 179 | 76,5 % | 76,5 % |
magisterský | 42 | 17,95 % | 17,95 % |
studuji | 1 | 0,43 % | 0,43 % |
maturita | 1 | 0,43 % | 0,43 % |
Ing. | 1 | 0,43 % | 0,43 % |
diplomovaný specialista | 1 | 0,43 % | 0,43 % |
DiS. | 1 | 0,43 % | 0,43 % |
stále studuji bakalářský | 1 | 0,43 % | 0,43 % |
žádný | 1 | 0,43 % | 0,43 % |
středoškolský | 1 | 0,43 % | 0,43 % |
studuji magisterské studium, nikoli navazující mag | 1 | 0,43 % | 0,43 % |
studuji bakalářský | 1 | 0,43 % | 0,43 % |
doktorský | 1 | 0,43 % | 0,43 % |
DiS | 1 | 0,43 % | 0,43 % |
nic | 1 | 0,43 % | 0,43 % |
13. Jaký si myslíte, že je největší problém českého školství?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
finanční situace | 95 | 40,6 % | 40,6 % |
nedostatek kvalifikovaných pedagogů a přestárlost stávajících kantorů | 66 | 28,21 % | 28,21 % |
pracovní podmínky pedagogů a studentů | 48 | 20,51 % | 20,51 % |
administrativní a právní podmínky | 25 | 10,68 % | 10,68 % |
14. Za vaše vysokoškolské a středoškolské studium Vás učilo více:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žen | 95 | 40,6 % | 40,6 % |
stejně | 83 | 35,47 % | 35,47 % |
mužů | 56 | 23,93 % | 23,93 % |
15. Co vás motivovalo ke studiu na vysoké škole?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vyšší hodnota na trhu práce | 145 | 61,97 % | 61,97 % |
vyšší budoucí plat | 101 | 43,16 % | 43,16 % |
rozšíření znalostí v konkrétním oboru | 95 | 40,6 % | 40,6 % |
titul | 79 | 33,76 % | 33,76 % |
nechtělo se mi ještě pracovat | 49 | 20,94 % | 20,94 % |
16. Kolik si myslíte, že je v ČR vysokých škol (soukromé i veřejné)
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
50 | 40 | 17,09 % | 17,09 % |
100 | 27 | 11,54 % | 11,54 % |
30 | 17 | 7,26 % | 7,26 % |
20 | 15 | 6,41 % | 6,41 % |
200 | 15 | 6,41 % | 6,41 % |
70 | 12 | 5,13 % | 5,13 % |
40 | 12 | 5,13 % | 5,13 % |
150 | 12 | 5,13 % | 5,13 % |
80 | 8 | 3,42 % | 3,42 % |
300 | 8 | 3,42 % | 3,42 % |
ostatní odpovědi | 68 | 29,06 % | 29,06 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 100.97 |
Minimum: | 20 |
Maximum: | 500 |
Variační rozpětí: | 480 |
Rozptyl: | 9489.9 |
Směrodatná odchylka: | 97.42 |
Medián: | 69 |
Modus: | 50 |
17. Myslíte si, že počet vysokých škol v ČR je odpovídající
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 19, ne → otázka č. 18, nevím → otázka č. 19].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 118 | 50,43 % | 50,43 % |
ne | 71 | 30,34 % | 30,34 % |
nevím | 45 | 19,23 % | 19,23 % |
18. Pokud jste odpověděl(a) NE, myslíte si, že je vysokých škol v ČR:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
hodně | 55 | 80,88 % | 23,5 % |
málo | 13 | 19,12 % | 5,56 % |
19. Myslíte si, že studium na vysoké škole je nebo bude pro vás přínosem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 152 | 93,25 % | 64,96 % |
nevím | 10 | 6,13 % | 4,27 % |
ne | 1 | 0,61 % | 0,43 % |
20. Myslíte si, že 15 let je dostatečný věk pro rozhodování se o budoucím povolání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 120 | 73,62 % | 51,28 % |
ano | 32 | 19,63 % | 13,68 % |
nevím | 11 | 6,75 % | 4,7 % |
21. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 121 | 74,23 % | 51,71 % |
muž | 42 | 25,77 % | 17,95 % |
22. Využil(a) jste někdy programu ERASMUS nebo jemu podobný pro studium na zahraniční vysoké škole?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 66 | 95,65 % | 28,21 % |
ano | 3 | 4,35 % | 1,28 % |
23. Vaše studium bylo nebo je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
prezenční(denní) | 222 | 94,87 % | 94,87 % |
kombinované | 8 | 3,42 % | 3,42 % |
dálkové | 2 | 0,85 % | 0,85 % |
nic | 1 | 0,43 % | 0,43 % |
tak i tak | 1 | 0,43 % | 0,43 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.