Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > VYSOKÉ ŠKOLY-absolventi,studenti

VYSOKÉ ŠKOLY-absolventi,studenti

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:P.Matyska
Šetření:21. 11. 2010 - 01. 12. 2010
Počet respondentů:234
Počet otázek (max/průměr):23 / 18.57
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

jsme studenti druhého ročníku Vysoké školy a budeme velice rádi, pokud vyplníte náš dotazník, který bude sloužit jako podklad pro naši semestrální práci, týkající se především vysokého, ale i celkového českého školství. Tento dotazník se skládá z 23 převážně uzavřených otázek a nezabere Vám více jak 7 minut. 
Po skončení výzkumu si budete moci prohlédnout výsledky. Děkujeme :)
 

Odpovědi respondentů

1. Jste absolventem nebo studentem vysoké školy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student21089,74 %89,74 %  
absolvent135,56 %5,56 %  
studuji již několikátou vysokou školu114,7 %4,7 %  

Graf

2. Jaký obor jste studoval(a) či studujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ekonomie136,1 %5,56 %  
podniková ekonomika73,29 %2,99 %  
Ekonomika a management73,29 %2,99 %  
Podniková ekonomika a management obchodu62,82 %2,56 %  
mezinárodní obchod52,35 %2,14 %  
Právo52,35 %2,14 %  
molekulární a buněčná biologie52,35 %2,14 %  
Ekonomika a management obchodu41,88 %1,71 %  
management obchodu31,41 %1,28 %  
Podniková ekonomika a finanční management31,41 %1,28 %  
ostatní odpovědi Humanitní vědy
Mezinárodní vztahy
farmacie
aplikovaná geografie
Management obchodních činností
ekonomii
sportovní management
ekonomika
veterinární lékařství
Ekologické zemědělství
Informatika
Ergoterapie
religionistika
Molekulární biologie
Textilní marketing
speciální pedagogika
Informační studia a knihovnictví
Podniková ekonomika a management
strojní
geografie
Sociálně pedagogická asistence
politologie
IT
sociální patologie a prevence, sociální pedagogika
veřejná ekonomie
demografie
přírodověda - biologie
Tělovýchova a historie
Mezinárodní vztahy a evropská studia
Finanční řízení
Pedagogická fakulta - jednooborová výtvarna výchov
Porodní asistentka
Restaurování nábytku a nepolychromované dřevořezby
chemie
jaderná fyzika
syntéza a výroba léčiv
Popdnikava ekonomika a managment obchodu
Ekonomiku v rozvojových zemích
Pedagogika Volného času
Aplikovaná Informatika
akupunktura
arts management
zdravotnický asistent
Marketing a obchod
ekonomiku
ekonomický
filologie, právo
Molekulární biologie a genetika
Strojírenství
Molekularni a bunecna biologie
hodnocení a analýza potravin
práva
podnikani
vychovatelství
management a marketing služeb
Manažerská studia
Lesnictví
management v neziskovém sektoru
právo a právní věda
Urgentní medicína v PNP
vojenská technika
geologie
dějiny křesťanského umění
Sociální politika,práce,environmentální studia
finanční management
management cestovního ruchu
architekturu
Mezinárodní studia a Diplomacie
podniková ekonomika v provozu
sociologie a sociální antropologie
Ekonomika a management provozu
Ekonomie a management obchodu
účetnictví a daně
Sociální a masovou komunikaci
Arts management na VŠE
cestovní ruch
mezinárodní vztahy-britská a americká studia
Aplikovana ekologie
podniková ekonomika a managment obchodu
Sociální pedagogika
Inženýrská informatika
ekonnomika a management obchodu
Podnikání a administrativa (PEF, CZU)
architektura
Specializace pedagogice(Matematika-Informatika)
specializace v pedagogice - aj , šj
Podniková ekonomie
management jakosti
učitelský
Lingvistika-fonetika, logika
Textilní design a technologie
historie
Specializace v pedagogice
Matematika, Informatika (Pedagogická fakulta)
Robotiku
Matematika (obor Matematika - Geografie)
polština
matematika
fyzika - informatika
divadelní produkce
FP Matematika - Informatika
právo, mezinárodní vztahy
Finance
Matematiku - Informatiku
Kovové materiály
Bohemistika
management mezinárodního obchodu
filologie
Speciální pedagogika - vychovatelství
Mikroelektrotechnika
pedagogická fakulta, angličtina-zeměpis
geografie-historie
specializace v peadogice ( nemcina-geografie)
Zeměpis
všeobecné lékařství
žurnalistika
ČJ-TV
predskolska a elementarna pedagogika
teleinformatika
Veřejná správa
Provoz a řízení myslivosti
diplomovaná všeobecná sestra
Národní hospodářství
vseobecna sestra
žurnalistika, FSV UK
sociální pedagogiku a souběžněspeciální pedagogiku
Medzinárodní obchod
porodni asistenka
15572,77 %66,24 % 

Graf

3. Jaká byla vzdálenost školy od vašeho trvalého bydliště v době Vašeho studia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 30 km8636,75 %36,75 %  
50-150 km7833,33 %33,33 %  
30-50 km3213,68 %13,68 %  
150-250 km2510,68 %10,68 %  
250 a více km104,27 %4,27 %  
v zahraničí31,28 %1,28 %  

Graf

4. Tato škola byla nebo je?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [soukromáotázka č. 5, veřejnáotázka č. 6, státní(policejní akademie)otázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
veřejná17373,93 %73,93 %  
soukromá5523,5 %23,5 %  
státní(policejní akademie)62,56 %2,56 %  

Graf

5. Pokud se jedná či jednalo o soukromou školu kolik činilo vaše školné

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-25 tisíc3158,49 %13,25 %  
15-20 tisíc1222,64 %5,13 %  
30 tisíc a více59,43 %2,14 %  
do 15 tisíc35,66 %1,28 %  
25-30 tisíc23,77 %0,85 %  

Graf

6. Jaká si myslíte, že je největší výhoda soukromých škol?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
osobnější přístup9142,52 %38,89 %  
lepší zázemí4721,96 %20,09 %  
nic125,61 %5,13 %  
lepšíí pedagogický sbor94,21 %3,85 %  
žádná73,27 %2,99 %  
méně náročné studium10,47 %0,43 %  
jisté přijetí10,47 %0,43 %  
snadná šance dostat se10,47 %0,43 %  
Možnost protekce10,47 %0,43 %  
větší zaměření na konkrétní obor10,47 %0,43 %  
udělá ji kdekdo10,47 %0,43 %  
výhodou je že tě nemůžou vyhodit když jim platíš10,47 %0,43 %  
lepší žrádlo:D10,47 %0,43 %  
žádnou výhodu nemají!10,47 %0,43 %  
nedomnívám se, že souk. školy mají nějakou výhodu10,47 %0,43 %  
vzdělání si člověk zaplatí a nemusí se tolik učit10,47 %0,43 %  
není výhoda10,47 %0,43 %  
nemyslím si , že by měla výhody10,47 %0,43 %  
je těžší se nechat vyhodit10,47 %0,43 %  
zajímavější obory10,47 %0,43 %  
jistota dostudování10,47 %0,43 %  
Nemájí žádné výhody !10,47 %0,43 %  
vystuduje jí i člověk,který by na jiné škole neusp10,47 %0,43 %  
nemyslím si, že má nějakou výhodu 10,47 %0,43 %  
záleží na škole10,47 %0,43 %  
atraktivnější obory10,47 %0,43 %  
ono to má výhody?10,47 %0,43 %  
větší jistota získání titulu (v rámci ČR)10,47 %0,43 %  
upředňostňuji státní10,47 %0,43 %  
snadnost10,47 %0,43 %  
lepší materiální zázemí a vybavení (?)10,47 %0,43 %  
fakt nevim10,47 %0,43 %  
nevidím výhody10,47 %0,43 %  
přijetí bez přijímacích zkoušek10,47 %0,43 %  
titul zadarmo10,47 %0,43 %  
orientovanost na praxi10,47 %0,43 %  
ž ádná 10,47 %0,43 %  
netuším10,47 %0,43 %  
zaručí vám dokončení studia10,47 %0,43 %  
nemyslím si, že má výhody10,47 %0,43 %  
pravděpodobnost přijetí10,47 %0,43 %  
zadna10,47 %0,43 %  
nemyslím si, že soukromá škola o něco více lepší. 10,47 %0,43 %  
více pokusů na zkoušky10,47 %0,43 %  
celkově osobnější přístup,individuálnější10,47 %0,43 %  
nemám ráda soukromé školy, takže výhodu nevidím10,47 %0,43 %  
snadnější přijetí10,47 %0,43 %  
větší šance uspět10,47 %0,43 %  
snažší10,47 %0,43 %  
není náročné10,47 %0,43 %  
snadnější "studium"10,47 %0,43 %  
jednodušší se tam dostat10,47 %0,43 %  
kdo si zaplati, muze studovat a vetsinou dostudova10,47 %0,43 %  

Graf

7. Jaká si myslíte, že je největší nevýhoda soukromých škol?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tzv. možnost "koupit si" titul12456,11 %52,99 %  
příliš vysoké školné7634,39 %32,48 %  
nic20,9 %0,85 %  
jedná se o výdělečný podnik10,45 %0,43 %  
nízká úroveň vzdělávání10,45 %0,43 %  
Někdy nemají charakter plnohodnotné vysoké školy.10,45 %0,43 %  
negativní vnímání veřejnosti soukromých škol10,45 %0,43 %  
diskriminace vůči státním školám10,45 %0,43 %  
nízká úroveň vzdělání10,45 %0,43 %  
jejich povědomí a pověst o tom, koupit si titul10,45 %0,43 %  
názor lidí okolo, že došlo ke "koupení titulu" 10,45 %0,43 %  
zaměstnavatelé je neuznávají10,45 %0,43 %  
KONZERVATIVNÍ PŘÍSTUP VEŘEJNOSTI10,45 %0,43 %  
i školné i titul10,45 %0,43 %  
nízké nároky na studenty10,45 %0,43 %  
ostatní si myslí, že je to jednodušší10,45 %0,43 %  
pověst10,45 %0,43 %  
zatím si nevypracovaly pověst elitních zařízení10,45 %0,43 %  
Každý vás hned odsoudí, že jste na soukromé VŠ.10,45 %0,43 %  
nízké nároky10,45 %0,43 %  
nemyslím si, že mají úroveň10,45 %0,43 %  
snobizmus10,45 %0,43 %  

Graf

8. Kolik průměrně činily vaše ostatní náklady měsíčně (bydlení, strava, doprava)?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
50004017,09 %17,09 %  
60002510,68 %10,68 %  
40002510,68 %10,68 %  
20002410,26 %10,26 %  
7000156,41 %6,41 %  
10000114,7 %4,7 %  
3000104,27 %4,27 %  
100093,85 %3,85 %  
800083,42 %3,42 %  
150072,99 %2,99 %  
ostatní odpovědi 4500
3500
2500
0
500
20000
5500
600
7500
1.000
9000
0000000
5.000
16000
12000
4900
1800
200
3300
-123456789.0
700
6500
11000
30.000
800
650
250
260
5
350
2600
6025,64 %25,64 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:4273.63
Minimum:200
Maximum:10000
Variační rozpětí:9800
Rozptyl:5182519.92
Směrodatná odchylka:2276.51
Medián:4500
Modus:5000

Graf

9. Souhlasíte se zavedením školného na vysokých veřejných školách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, neotázka č. 11, částečněotázka č. 10, nevímotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
částečně10143,16 %43,16 %  
ne6326,92 %26,92 %  
ano 6126,07 %26,07 %  
nevím93,85 %3,85 %  

Graf

10. Pokud souhlasíte alespoň částečně jaký výše školného je podle vás optimální?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 5 tisíc7145,22 %30,34 %  
do 10 tisíc6943,95 %29,49 %  
do 15 tisíc106,37 %4,27 %  
do 25 tisíc74,46 %2,99 %  

Graf

11. Pokud nesouhlasíte uveďte důvod:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- při vstupu na VŠ jsem nebyla upozorněna - proč mi bychom měli platit, když ostatní neplatili - jak si to může student dovolit ?? - zadlužit se ??? (fakt vhodný pro ekonomiku státu)

Děti, jejichž rodiče mají průměrné a nižší platy by měli menší šanci dosáhnout vyššího vzdělání , protože rodiče odmítnou školné platit. Mnohdy mají tyto děti stejné nebo i vyšší nadání a zájem o studium než děti z bohatších rodin.

Důvodem je prý zlepšení úrovně a kvality studentů. Já si ale nemyslím, že blbé a zároveň bohaté studenty to odradí, naopak někdo chytrý si kvůli školnému nebude moct dovolit studovat.

finančně náročné

Chtějí to zavést ti, kteří si vystudovali zadarmo, tak proč bychom měli platit my?

Chudí lidé s potencionálem nebudou mít možnost studovat ?

já souhlasim

již nebude taková váha státních škol když školné bude podobné jako na soukromých

Jsem student nemající peníze, bez peněz bych si musel najít práci a tím musel přestat dělat na školních projektech, které dělám ve svém volném čase, a které jsou pro mě přínosnější něžli samotná výuka. Též by nastal jistý odliv studentů, což asi stát potřebuje, když lidé moc nechtějí dělat například do zemědělství, ale podle mě by to byla škoda pro ty lidi obecně, navíc díky mým zahraničním kontaktům se studenty z celého světa, kde je školné normální, vím, že je ta situace pro ně neúnosná a po dokončení školy, nemají vůbec možnost na vlastní samostatný život, protože musí státu splácet půjčku. A tak dále a tak dále. Prostě jsem rád, že má ČR takovýto přístup ke studentům a nechci to měnit. Proto říkám školnému ne!

každý by měl mít ke vzdělání přístup ať už s financema nebo bez

Káždý nemá prostředky na platbu školného.

Mnoho lidí by si nemohlo dovolit studium na vysoké škole,už ted je to docela nákladné.

myslím si, že na studium na vysoké škole mají nárok i Ti co na to nemají finance... Není správné aby mohl jít studovat jen ten kdo má dost peněz a ne všichni se chtějí zadlužit dřív než vylezou ze školy... Aby to neskončilo nakonec tak, že studium a tituly budou mít nakonec jen ti, kteří mají bohaté rodiče ikdyž třeba nemají IQ na studium vysoké školy.

Na studium by měl mít nárok každý a ne jen lidé z vyšší vrstvy. Půjčky na studium jsou hloupost, pět let studovat, aby pak člověk musel počítat, že několi klet musí něco splácet a to ještě ani nezačal vydělávat.

ne každý si to může dovolit

Nemám na to a navíc je to naprosto zbytečné. Kvalita se nezlepší. A bude to podporovat pouze zbohatlé rodiny a ty co na to nebudou mít, ačkoliv budou velmi inteligentní, ty budou mít smůlu!

nemáme na to

nemožnost studovat pro ty, co na to na to nemaji

není dosud vytvořen transparentní způsob půjček, vymyšlen způsob splácení a při jakých podmínkách. Mnoho absolventů se po nástupu do práce pohybuje řadu let v podprůměrných platových sférách - například platy ve školství a zdravotnictví neodpovídají společenskému významu a míře vzdělání. Kdy a z čeho by to měli absolventi splácet? Těmto obprům by se ještě snížila jejich atraktivnost. (už teď to s pedagogy je zlé, a to vychovávají další generace) Až budou podmínky, pak mohu uvažovat, zda je to vhodné. Avšak přesto si myslím že vzdělávání by mělo patřit k prioritám státu a dle toho by mělo být podporováno. (Což zatím není)

Není to spravedlivé, ti co ho chtějí zavádět sami studovali zadarmo.

neodpovídající kvalita výuky

Nevidím jediný důvod, proč by se mělo platit školné na vysokých školách.

niesu peniaze

Odradi to velmi mnoho potencialnich uchazecu ze slabsich rodin a odepre jim to vzdelani, na ktere maji ze zakona pravo

OMG: nebylo by vhodné napsat za jaké období?????

Pak si ji budou moct dovolit studovat jen někteří a ne všichni, kteří chtějí

Po zavedení školného na vysokých státních školách by bylo plno lidí, kterým by finanční situace nedovolovala studovat.

Pokud by se mělo zavést školné, měly by v něm být už zahrnuty všechny poplatky: poplatek za ISIC, za přihlášku na VŠ, knihy a skripta zdarma atd...popř i kolejné.

proč mám platit za vzdělání, když studuju na VEŘEJNÉ škole??? stejně to podle mého názoru nebude mít žádný výsledek na případném zlepšení kvality studia...

Protože si myslím, že to, že máme bezplatné školství je obrovská výhoda, protože je tak přístupné všem, ...

Sociálně slabší nebudou moci studovat, příp. někdo se bude bát, že ho po dvou letech vyhodí a nedostuduje a budou to zbytečně vyhozené peníze.

Soihlasím s odloženým školným, proti okamžitému bych protestovala v tom smyslu, že znevýhodňuje studenty, které rodiče neživí či neuživí

současně se školným se musí vytvořit i propracovaná síť stipendií a studentských půjček, jinak dojde k diskriminaci ekonomicky slabších skupin obyvatel

souhlasím

souhlasím, školné je nutné, za poskytnutou služnu musíme zaplatit a je lepší platit přímo než mnohem víc přes daně.

státní školy byly vždy bez školného, tak nevidím důvod proč to měnit.

Studenti mají málo peněz a brigád je málo

Studium je již dost finančně náročné i bez školného, navíc se tím znevýhodní studenti ze sociálně slabých poměrů, ale i studenti ze střední sociální vrstvy. Prostě si tobudou moci dovolit jenom ti bohatí a už nepůjde o chytrost nebo učební předpoklady.

školství by mělo být dostupné pro všechny sociální vrstvy

Těžko odpovědět na otázku 10. - jde o to, školné=školné/semestr nebo školné/rok? Taky by šlo o transparentnost nakládání se školným. Raději bych přispíval přímo fakultě a vyděl, jak se se školným nakládá, než aby ty peníze zmizely někam do ministerstva a my bychom se nikdy nedozvěděli, co s nimi bylo. Také by se muselo vybalancovat školné na míň (materiálně-finačně) náročných oborech (třeba humanitních) oproti přirodovědným a lékařským (zde by asi ten nepoměr školného, či pomoc v hrazení nebo menší částka mohly být motivací se těmto oborům věnovat).

umím si představit, že tyto peníze využiji jiným způsobem

Už teď, bez školného, mě vyjde studium draho. Kdyby školné bylo zavedeno i na veřejných školách, právděpodobně bych nestudovala a neměla tak možnost získat titul a možná lepší práci.

velká finanční zátěž pro některé rodiny

Veřejná škola by se platit neměla

Vysoké školné by nemělo být překážkou pro vysokoškolské vzdělání, i když v porovnání se středoškolským či základním je nadstandartní.

Vzdělání by mělo být k dispozici zdarma komukoliv, kdo o něj má zájem. Tzn. i méně majetným, kteří jsou ovšem svým nasazením mnohokrát lepšími studenty, než ti z bohatých rodin.

vzdělání by mělo být pro každého dostupné

vzdělání má být zdarma a přístupné všem i nemajetným

zadlužování je i tak dost, už by stačilo, ne?!

Zavře to dveře lidem ze sociálně slabších rodin. Bude se společnost dělit na ty co na vysokou školu mají peníze a na ty co ne, místo toho aby se to dělilo na ty co na to mají inteligencí.

Znemožní se tím studovat uchazečům z rodin které už teď na to mají "tak tak". A jistě je nějaké odložené školné nevytrhne. A že se dá při studiu i pracovat? Tak záleží jaký je to obor, a jak rychle se učí daný student. Někdo prostě nepotřebuje/nemusí chodit na přednášky, jiní ano. Ale chápu že dosavadní financování vysokých škol je hrozné.

Znemožní studovat značné části populace. Je v zájmu celé společnosti mít VŠ vzdělané lidi.

Znevýhodnění chudších studentů, ventuálně jejich zadlužení, výhoda pro soukromé a nekvalitní školy

12. Jakého nejvyššího stupně vzdělání jste dosáhl nebo jaký právě studujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bakalářský17976,5 %76,5 %  
magisterský4217,95 %17,95 %  
studuji10,43 %0,43 %  
maturita10,43 %0,43 %  
Ing.10,43 %0,43 %  
diplomovaný specialista10,43 %0,43 %  
DiS.10,43 %0,43 %  
stále studuji bakalářský10,43 %0,43 %  
žádný10,43 %0,43 %  
středoškolský10,43 %0,43 %  
studuji magisterské studium, nikoli navazující mag10,43 %0,43 %  
studuji bakalářský10,43 %0,43 %  
doktorský10,43 %0,43 %  
DiS10,43 %0,43 %  
nic10,43 %0,43 %  

Graf

13. Jaký si myslíte, že je největší problém českého školství?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
finanční situace9540,6 %40,6 %  
nedostatek kvalifikovaných pedagogů a přestárlost stávajících kantorů6628,21 %28,21 %  
pracovní podmínky pedagogů a studentů4820,51 %20,51 %  
administrativní a právní podmínky2510,68 %10,68 %  

Graf

14. Za vaše vysokoškolské a středoškolské studium Vás učilo více:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žen9540,6 %40,6 %  
stejně8335,47 %35,47 %  
mužů5623,93 %23,93 %  

Graf

15. Co vás motivovalo ke studiu na vysoké škole?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vyšší hodnota na trhu práce14561,97 %61,97 %  
vyšší budoucí plat10143,16 %43,16 %  
rozšíření znalostí v konkrétním oboru9540,6 %40,6 %  
titul7933,76 %33,76 %  
nechtělo se mi ještě pracovat4920,94 %20,94 %  

Graf

16. Kolik si myslíte, že je v ČR vysokých škol (soukromé i veřejné)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
504017,09 %17,09 %  
1002711,54 %11,54 %  
30177,26 %7,26 %  
20156,41 %6,41 %  
200156,41 %6,41 %  
70125,13 %5,13 %  
40125,13 %5,13 %  
150125,13 %5,13 %  
8083,42 %3,42 %  
30083,42 %3,42 %  
ostatní odpovědi 15
60
500
120
25
35
90
400
1000
1500
66
45
250
92
260
75
10000
56
59
16
600
000000
2000
440
68
10
12564875239691655
46
3000
17
85
700
22
6829,06 %29,06 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:100.97
Minimum:20
Maximum:500
Variační rozpětí:480
Rozptyl:9489.9
Směrodatná odchylka:97.42
Medián:69
Modus:50

Graf

17. Myslíte si, že počet vysokých škol v ČR je odpovídající

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 19, neotázka č. 18, nevímotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11850,43 %50,43 %  
ne7130,34 %30,34 %  
nevím4519,23 %19,23 %  

Graf

18. Pokud jste odpověděl(a) NE, myslíte si, že je vysokých škol v ČR:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hodně5580,88 %23,5 %  
málo1319,12 %5,56 %  

Graf

19. Myslíte si, že studium na vysoké škole je nebo bude pro vás přínosem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15293,25 %64,96 %  
nevím106,13 %4,27 %  
ne10,61 %0,43 %  

Graf

20. Myslíte si, že 15 let je dostatečný věk pro rozhodování se o budoucím povolání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12073,62 %51,28 %  
ano3219,63 %13,68 %  
nevím116,75 %4,7 %  

Graf

21. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena12174,23 %51,71 %  
muž4225,77 %17,95 %  

Graf

22. Využil(a) jste někdy programu ERASMUS nebo jemu podobný pro studium na zahraniční vysoké škole?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6695,65 %28,21 %  
ano34,35 %1,28 %  

Graf

23. Vaše studium bylo nebo je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
prezenční(denní)22294,87 %94,87 %  
kombinované83,42 %3,42 %  
dálkové20,85 %0,85 %  
nic10,43 %0,43 %  
tak i tak10,43 %0,43 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Tato škola byla nebo je?

  • odpověď soukromá:
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15-20 tisíc na otázku 5. Pokud se jedná či jednalo o soukromou školu kolik činilo vaše školné
    • 4.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 20-25 tisíc na otázku 5. Pokud se jedná či jednalo o soukromou školu kolik činilo vaše školné

17. Myslíte si, že počet vysokých škol v ČR je odpovídající

  • odpověď ne:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi hodně na otázku 18. Pokud jste odpověděl(a) NE, myslíte si, že je vysokých škol v ČR:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi málo na otázku 18. Pokud jste odpověděl(a) NE, myslíte si, že je vysokých škol v ČR:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 22. Využil(a) jste někdy programu ERASMUS nebo jemu podobný pro studium na zahraniční vysoké škole?

22. Využil(a) jste někdy programu ERASMUS nebo jemu podobný pro studium na zahraniční vysoké škole?

  • odpověď ne:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi málo na otázku 18. Pokud jste odpověděl(a) NE, myslíte si, že je vysokých škol v ČR:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 17. Myslíte si, že počet vysokých škol v ČR je odpovídající
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi hodně na otázku 18. Pokud jste odpověděl(a) NE, myslíte si, že je vysokých škol v ČR:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste absolventem nebo studentem vysoké školy?

2. Jaký obor jste studoval(a) či studujete?

3. Jaká byla vzdálenost školy od vašeho trvalého bydliště v době Vašeho studia?

4. Tato škola byla nebo je?

5. Pokud se jedná či jednalo o soukromou školu kolik činilo vaše školné

6. Jaká si myslíte, že je největší výhoda soukromých škol?

7. Jaká si myslíte, že je největší nevýhoda soukromých škol?

8. Kolik průměrně činily vaše ostatní náklady měsíčně (bydlení, strava, doprava)?

9. Souhlasíte se zavedením školného na vysokých veřejných školách?

10. Pokud souhlasíte alespoň částečně jaký výše školného je podle vás optimální?

12. Jakého nejvyššího stupně vzdělání jste dosáhl nebo jaký právě studujete?

13. Jaký si myslíte, že je největší problém českého školství?

14. Za vaše vysokoškolské a středoškolské studium Vás učilo více:

15. Co vás motivovalo ke studiu na vysoké škole?

16. Kolik si myslíte, že je v ČR vysokých škol (soukromé i veřejné)

17. Myslíte si, že počet vysokých škol v ČR je odpovídající

18. Pokud jste odpověděl(a) NE, myslíte si, že je vysokých škol v ČR:

19. Myslíte si, že studium na vysoké škole je nebo bude pro vás přínosem?

20. Myslíte si, že 15 let je dostatečný věk pro rozhodování se o budoucím povolání?

21. Jste:

22. Využil(a) jste někdy programu ERASMUS nebo jemu podobný pro studium na zahraniční vysoké škole?

23. Vaše studium bylo nebo je:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste absolventem nebo studentem vysoké školy?

2. Jaký obor jste studoval(a) či studujete?

3. Jaká byla vzdálenost školy od vašeho trvalého bydliště v době Vašeho studia?

4. Tato škola byla nebo je?

5. Pokud se jedná či jednalo o soukromou školu kolik činilo vaše školné

6. Jaká si myslíte, že je největší výhoda soukromých škol?

7. Jaká si myslíte, že je největší nevýhoda soukromých škol?

8. Kolik průměrně činily vaše ostatní náklady měsíčně (bydlení, strava, doprava)?

9. Souhlasíte se zavedením školného na vysokých veřejných školách?

10. Pokud souhlasíte alespoň částečně jaký výše školného je podle vás optimální?

12. Jakého nejvyššího stupně vzdělání jste dosáhl nebo jaký právě studujete?

13. Jaký si myslíte, že je největší problém českého školství?

14. Za vaše vysokoškolské a středoškolské studium Vás učilo více:

15. Co vás motivovalo ke studiu na vysoké škole?

16. Kolik si myslíte, že je v ČR vysokých škol (soukromé i veřejné)

17. Myslíte si, že počet vysokých škol v ČR je odpovídající

18. Pokud jste odpověděl(a) NE, myslíte si, že je vysokých škol v ČR:

19. Myslíte si, že studium na vysoké škole je nebo bude pro vás přínosem?

20. Myslíte si, že 15 let je dostatečný věk pro rozhodování se o budoucím povolání?

21. Jste:

22. Využil(a) jste někdy programu ERASMUS nebo jemu podobný pro studium na zahraniční vysoké škole?

23. Vaše studium bylo nebo je:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

, P.VYSOKÉ ŠKOLY-absolventi,studenti (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://vysoke-skoly-absolve.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.