Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
rád bych Vás požádal o vyplnění dotazníku na téma Vysokorychlostní železnice v ČR. Výsledky poslouží pro účely mojí diplomové práce s názvem Vysokorychlostní železnice v ČR z pohledu cestujícího. Případným zájemcům svoji diplomovou práci rád poskytnu.
Za Váš čas předem děkuji
Petr Kratochvíl
Odpovědi respondentů
1. Využíváte železniční dopravu k pravidelnému dojíždění? (do školy, do zaměstnání...)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → otázka č. 3].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
138
55,65 %
55,65 %
Ano
110
44,35 %
44,35 %
2. Železniční dopravě při pravidelném dojíždění dávám přednost oproti ostatním druhům dopravy kvůli:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Pohodlí
64
57,66 %
25,81 %
Ceně
57
51,35 %
22,98 %
Účelnému využití času (práce, spánek, sledování filmu...)
50
45,05 %
20,16 %
Rychlosti
46
41,44 %
18,55 %
Četnosti spojů (krátké intervaly)
25
22,52 %
10,08 %
Neexistuje jiná možnost dopravy
14
12,61 %
5,65 %
Nevlastním řidičský průkaz
6
5,41 %
2,42 %
na dané trase je nejrýchleší
1
0,9 %
0,4 %
nemám vlastní auto
1
0,9 %
0,4 %
Nemám auto.
1
0,9 %
0,4 %
Střídám železnici s jinými dopravními prostředky, i podle toho, na které z pracovišť cestuji
1
0,9 %
0,4 %
jezdim dokud nebudu mit auto v kupe
1
0,9 %
0,4 %
atmosféře
1
0,9 %
0,4 %
vlastnictví žel. průkazu opravňujícího k přepravě zdarma
1
0,9 %
0,4 %
když zrovna není k dispozici auto
1
0,9 %
0,4 %
Rezijnimu jizdnemu
1
0,9 %
0,4 %
nevlastním auto
1
0,9 %
0,4 %
3. Při pravidelném dojíždění využívám:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
MHD
74
53,62 %
29,84 %
Automobil
54
39,13 %
21,77 %
Autobus
48
34,78 %
19,35 %
Chodím pěšky
32
23,19 %
12,9 %
Jízdní kolo
5
3,62 %
2,02 %
Motocykl
3
2,17 %
1,21 %
4. Vlak při pravidelném dojíždění nevyužívám kvůli:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nedostupnosti vlaku (vlak z místa domova do místa zaměstnání nejezdí, velká vzdálenost na zastávku)
90
65,22 %
36,29 %
Nízká časová flexibilita (nutnost čekat na vlak)
36
26,09 %
14,52 %
Rychlosti
31
22,46 %
12,5 %
Ceně
27
19,57 %
10,89 %
Četnosti spojů (dlouhé intervaly)
21
15,22 %
8,47 %
Nízké pohodlnosti
19
13,77 %
7,66 %
nádraží je dál než místo práce
1
0,72 %
0,4 %
vlakové nádraží je daleko
1
0,72 %
0,4 %
Nedostatek přímých spojů, přestupování
1
0,72 %
0,4 %
Kvůli dojezdové vzdálenosti a dojezdovému času na zastávku
1
0,72 %
0,4 %
malá vzdálenost
1
0,72 %
0,4 %
delší doba cesty
1
0,72 %
0,4 %
Nejde to
1
0,72 %
0,4 %
zpoždění
1
0,72 %
0,4 %
hlavne pomer cena/vykon
1
0,72 %
0,4 %
Nedojíždím tak daleko, abych musela jezdit vlakem. Jezdím jen po městě.
1
0,72 %
0,4 %
blízkost pracoviště
1
0,72 %
0,4 %
neochotě personálu
1
0,72 %
0,4 %
nemám peníze ani na mhd natož vlak
1
0,72 %
0,4 %
často se nakazím od ostatních cestujících a pak marodím, několikrát jsem čelil agresi Romů, opilců a narkomanů
1
0,72 %
0,4 %
Nespolehlivost - ne vždy jezdí vlak včas
1
0,72 %
0,4 %
mám to do práce 1 km
1
0,72 %
0,4 %
pravidelně nedojíždím vlakem protože to nepotřebuji
1
0,72 %
0,4 %
Bydlim a pracují ve městě
1
0,72 %
0,4 %
lepší nabídka jiných dopravců na mé trase (student agency)
1
0,72 %
0,4 %
pracu mam blizsie nez vlakovu stanicu :-)
1
0,72 %
0,4 %
5. Jak často cestujete vlakem?
Cestu tam a zpět v rámci 1 dne považujte za 1 cestu (např. 1 cesta = cesta do práce a zpět)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
několikrát do roka nebo méně
83
33,47 %
33,47 %
2 - 3 × týdně
58
23,39 %
23,39 %
1 - 3 × měsíčně
56
22,58 %
22,58 %
1 × týdně
22
8,87 %
8,87 %
vlakem nejezdím vůbec
15
6,05 %
6,05 %
4 × týdně a více
14
5,65 %
5,65 %
6. Jak vnímáte pohodlí ve VLAKU vyšší kvality (railjet, pendolino, vlaky EC):
1 - nejhorší, 10 - nejlepší
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
8
92
37,1 %
37,1 %
7
50
20,16 %
20,16 %
9
46
18,55 %
18,55 %
10
19
7,66 %
7,66 %
6
17
6,85 %
6,85 %
5
13
5,24 %
5,24 %
1
4
1,61 %
1,61 %
3
3
1,21 %
1,21 %
2
2
0,81 %
0,81 %
4
2
0,81 %
0,81 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
7.73
Minimum:
5
Maximum:
10
Variační rozpětí:
5
Rozptyl:
1.27
Směrodatná odchylka:
1.13
Medián:
8
Modus:
8
7. Jak vnímáte pohodlí v AUTOBUSE:
1 - nejhorší, 10 - nejlepší
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
5
48
19,35 %
19,35 %
4
44
17,74 %
17,74 %
6
39
15,73 %
15,73 %
3
36
14,52 %
14,52 %
2
24
9,68 %
9,68 %
7
21
8,47 %
8,47 %
8
16
6,45 %
6,45 %
1
11
4,44 %
4,44 %
9
7
2,82 %
2,82 %
10
2
0,81 %
0,81 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
4.71
Minimum:
2
Maximum:
8
Variační rozpětí:
6
Rozptyl:
2.76
Směrodatná odchylka:
1.66
Medián:
5
Modus:
5
8. Jak vnímáte pohodlí v AUTOMOBILU:
1 - nejhorší, 10 - nejlepší
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
10
80
32,26 %
32,26 %
9
47
18,95 %
18,95 %
8
38
15,32 %
15,32 %
7
24
9,68 %
9,68 %
6
21
8,47 %
8,47 %
5
14
5,65 %
5,65 %
4
7
2,82 %
2,82 %
1
6
2,42 %
2,42 %
2
6
2,42 %
2,42 %
3
5
2,02 %
2,02 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
8.1
Minimum:
3
Maximum:
10
Variační rozpětí:
7
Rozptyl:
3.53
Směrodatná odchylka:
1.88
Medián:
9
Modus:
10
9. Jak důležité je pro Vás při cestování POHODLÍ daného dopravního prostředku?
1 - málo důležité; 10 - velice důležité
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
8
54
21,77 %
21,77 %
7
51
20,56 %
20,56 %
10
50
20,16 %
20,16 %
9
38
15,32 %
15,32 %
6
22
8,87 %
8,87 %
5
15
6,05 %
6,05 %
4
8
3,23 %
3,23 %
3
4
1,61 %
1,61 %
1
3
1,21 %
1,21 %
2
3
1,21 %
1,21 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
7.78
Minimum:
4
Maximum:
10
Variační rozpětí:
6
Rozptyl:
2.46
Směrodatná odchylka:
1.57
Medián:
8
Modus:
8
10. Jak důležitá je pro Vás při cestování RYCHLOST?
1 - málo důležité; 10 - velice důležité
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
10
80
32,26 %
32,26 %
9
60
24,19 %
24,19 %
8
45
18,15 %
18,15 %
7
36
14,52 %
14,52 %
6
17
6,85 %
6,85 %
5
7
2,82 %
2,82 %
3
1
0,4 %
0,4 %
4
1
0,4 %
0,4 %
1
1
0,4 %
0,4 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
8.58
Minimum:
6
Maximum:
10
Variační rozpětí:
4
Rozptyl:
1.58
Směrodatná odchylka:
1.26
Medián:
9
Modus:
10
11. Jak důležitá je pro Vás při cestování CENA?
1 - málo důležité; 10 - velice důležité
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
8
63
25,4 %
25,4 %
10
55
22,18 %
22,18 %
9
52
20,97 %
20,97 %
7
33
13,31 %
13,31 %
6
19
7,66 %
7,66 %
4
8
3,23 %
3,23 %
5
7
2,82 %
2,82 %
3
4
1,61 %
1,61 %
2
4
1,61 %
1,61 %
1
3
1,21 %
1,21 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
8.08
Minimum:
4
Maximum:
10
Variační rozpětí:
6
Rozptyl:
2.27
Směrodatná odchylka:
1.51
Medián:
8
Modus:
8
12. Jak důležité je pro Vás při cestování ÚČELNÉ VYUŽITÍ ČASU (práce, čtení, spánek, sledování filmu...)?
1 - málo důležité; 10 - velice důležité
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
8
49
19,76 %
19,76 %
7
44
17,74 %
17,74 %
10
32
12,9 %
12,9 %
5
31
12,5 %
12,5 %
9
25
10,08 %
10,08 %
6
24
9,68 %
9,68 %
4
15
6,05 %
6,05 %
1
11
4,44 %
4,44 %
3
10
4,03 %
4,03 %
2
7
2,82 %
2,82 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
6.81
Minimum:
2
Maximum:
10
Variační rozpětí:
8
Rozptyl:
4.1
Směrodatná odchylka:
2.02
Medián:
7
Modus:
8
13. Jak důležitá je pro Vás při cestování ČETNOST SPOJŮ (jejich interval)?
1 - málo důležité; 10 - velice důležité
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
10
59
23,79 %
23,79 %
8
55
22,18 %
22,18 %
9
51
20,56 %
20,56 %
7
40
16,13 %
16,13 %
6
25
10,08 %
10,08 %
5
8
3,23 %
3,23 %
4
7
2,82 %
2,82 %
3
2
0,81 %
0,81 %
1
1
0,4 %
0,4 %
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
8.17
Minimum:
5
Maximum:
10
Variační rozpětí:
5
Rozptyl:
1.91
Směrodatná odchylka:
1.38
Medián:
8
Modus:
10
14. Kolik minut byste byl/a maximálně ochoten/na čekat na vlak, abyste ho upřednostnil/a před osobním automobilem, pokud by vlak zvládl cestu za 30 minut a osobní automobil za 1 hodinu?
(např. Praha - Plzeň [90 km]; Praha - Ústí n.L [90 km]; Ostrava - Olomouc [95 km]; Jihlava - Brno[90 km])
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
16 - 30 minut
101
40,73 %
40,73 %
do 15 minut
85
34,27 %
34,27 %
31 - 45 minut
41
16,53 %
16,53 %
více než 60 minut
11
4,44 %
4,44 %
46 - 60 minut
10
4,03 %
4,03 %
15. Kolik minut byste byl/a maximálně ochoten/na čekat na vlak, abyste ho upřednostnil/a před osobním automobilem, pokud by vlak zvládl cestu za 1 hodinu a osobní automobil za 2 hodiny?
(např. Praha - Brno [200 km]);
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
16 - 30 minut
91
36,69 %
36,69 %
31 - 45 minut
67
27,02 %
27,02 %
46 - 60 minut
38
15,32 %
15,32 %
do 15 minut
28
11,29 %
11,29 %
více než 60 minut
24
9,68 %
9,68 %
16. Kolik minut byste byl/a maximálně ochoten/na čekat na vlak, abyste ho upřednostnil/a před osobním automobilem, pokud by vlak zvládl cestu za 1,5 hodiny a osobní automobil za 3,5 hodiny?
(např. Praha - Ostrava [375 km]; Praha - Vídeň [350 km]; Praha - Bratislava [330 km]; Ostrava - Vídeň[310 km])
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
46 - 60 minut
52
20,97 %
20,97 %
31 - 45 minut
46
18,55 %
18,55 %
16 - 30 minut
43
17,34 %
17,34 %
76 - 90 minut
31
12,5 %
12,5 %
61 - 75 minut
21
8,47 %
8,47 %
více než 120 minut
17
6,85 %
6,85 %
do 15 minut
16
6,45 %
6,45 %
106 - 120 minut
14
5,65 %
5,65 %
91 - 105 minut
8
3,23 %
3,23 %
17. Kolik byste byl/a ochoten/na zaplatit za jízenku Praha - Plzeň [90 km] (resp. Praha - Ústí n. L. [90 km]), pokud by vlak urazil cestu za 30 minut?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
101 - 150 Kč
112
45,16 %
45,16 %
méně než 100 Kč
72
29,03 %
29,03 %
151 - 200 Kč
44
17,74 %
17,74 %
201 - 250 Kč
17
6,85 %
6,85 %
251 - 300 Kč
3
1,21 %
1,21 %
18. Kolik byste byl/a ochoten/na zaplatit za jízenku Praha - Brno [200 km], pokud by vlak urazil cestu za 1 hodinu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
151 - 200 Kč
73
29,44 %
29,44 %
201 - 250 Kč
70
28,23 %
28,23 %
251 - 300 Kč
43
17,34 %
17,34 %
méně než 150 Kč
27
10,89 %
10,89 %
301 - 350 Kč
17
6,85 %
6,85 %
351 - 400 Kč
8
3,23 %
3,23 %
401 - 450 Kč
5
2,02 %
2,02 %
451 Kč - 500 Kč
4
1,61 %
1,61 %
více než 500 Kč
1
0,4 %
0,4 %
19. Kolik byste byl/a ochoten/na zaplatit za jízenku Praha - Ostrava [375 km], pokud by vlak urazil cestu za 1,5 hodiny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
301 - 400 Kč
75
30,24 %
30,24 %
201 - 300 Kč
73
29,44 %
29,44 %
401 - 500 Kč
43
17,34 %
17,34 %
méně než 200 Kč
33
13,31 %
13,31 %
501 - 600 Kč
13
5,24 %
5,24 %
601 - 700 Kč
6
2,42 %
2,42 %
701 - 800 Kč
3
1,21 %
1,21 %
více než 1000 Kč
1
0,4 %
0,4 %
801 - 900 Kč
1
0,4 %
0,4 %
20. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Muž
154
62,1 %
62,1 %
Žena
94
37,9 %
37,9 %
21. Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
20 - 25 let
142
57,26 %
57,26 %
25 - 35 let
40
16,13 %
16,13 %
15 - 20 let
35
14,11 %
14,11 %
35 - 45 let
19
7,66 %
7,66 %
45 - 60 let
9
3,63 %
3,63 %
více než 60 let
3
1,21 %
1,21 %
22. Vaše zaměstnání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Student (i pracující)
163
65,73 %
65,73 %
Zaměstnanec (hlavní pracovní poměr)
71
28,63 %
28,63 %
OSVČ (Osoba samostatně výdělečně činná)
8
3,23 %
3,23 %
Nezaměstnaný
6
2,42 %
2,42 %
23. Nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vysokoškolské
122
49,19 %
49,19 %
Střední s maturitou
104
41,94 %
41,94 %
Základní
14
5,65 %
5,65 %
Vyšší odborné
6
2,42 %
2,42 %
Střední s výučním listem
2
0,81 %
0,81 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1. Využíváte železniční dopravu k pravidelnému dojíždění? (do školy, do zaměstnání...)
odpověď Ano:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 4 × týdně a více na otázku 5. Jak často cestujete vlakem?
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Četnosti spojů (krátké intervaly) na otázku 2. Železniční dopravě při pravidelném dojíždění dávám přednost oproti ostatním druhům dopravy kvůli:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Neexistuje jiná možnost dopravy na otázku 2. Železniční dopravě při pravidelném dojíždění dávám přednost oproti ostatním druhům dopravy kvůli:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pohodlí na otázku 2. Železniční dopravě při pravidelném dojíždění dávám přednost oproti ostatním druhům dopravy kvůli:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rychlosti na otázku 2. Železniční dopravě při pravidelném dojíždění dávám přednost oproti ostatním druhům dopravy kvůli:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Účelnému využití času (práce, spánek, sledování filmu...) na otázku 2. Železniční dopravě při pravidelném dojíždění dávám přednost oproti ostatním druhům dopravy kvůli:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ceně na otázku 2. Železniční dopravě při pravidelném dojíždění dávám přednost oproti ostatním druhům dopravy kvůli:
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 × týdně na otázku 5. Jak často cestujete vlakem?
2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 - 3 × týdně na otázku 5. Jak často cestujete vlakem?
odpověď Ne:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi vlakem nejezdím vůbec na otázku 5. Jak často cestujete vlakem?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Autobus na otázku 3. Při pravidelném dojíždění využívám:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Automobil na otázku 3. Při pravidelném dojíždění využívám:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chodím pěšky na otázku 3. Při pravidelném dojíždění využívám:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi MHD na otázku 3. Při pravidelném dojíždění využívám:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ceně na otázku 4. Vlak při pravidelném dojíždění nevyužívám kvůli:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Četnosti spojů (dlouhé intervaly) na otázku 4. Vlak při pravidelném dojíždění nevyužívám kvůli:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nedostupnosti vlaku (vlak z místa domova do místa zaměstnání nejezdí, velká vzdálenost na zastávku) na otázku 4. Vlak při pravidelném dojíždění nevyužívám kvůli:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nízká časová flexibilita (nutnost čekat na vlak) na otázku 4. Vlak při pravidelném dojíždění nevyužívám kvůli:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nízké pohodlnosti na otázku 4. Vlak při pravidelném dojíždění nevyužívám kvůli:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rychlosti na otázku 4. Vlak při pravidelném dojíždění nevyužívám kvůli:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi několikrát do roka nebo méně na otázku 5. Jak často cestujete vlakem?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 15 minut na otázku 16. Kolik minut byste byl/a maximálně ochoten/na čekat na vlak, abyste ho upřednostnil/a před osobním automobilem, pokud by vlak zvládl cestu za 1,5 hodiny a osobní automobil za 3,5 hodiny?
14. Kolik minut byste byl/a maximálně ochoten/na čekat na vlak, abyste ho upřednostnil/a před osobním automobilem, pokud by vlak zvládl cestu za 30 minut a osobní automobil za 1 hodinu?
odpověď do 15 minut:
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 15 minut na otázku 15. Kolik minut byste byl/a maximálně ochoten/na čekat na vlak, abyste ho upřednostnil/a před osobním automobilem, pokud by vlak zvládl cestu za 1 hodinu a osobní automobil za 2 hodiny?
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 15 minut na otázku 16. Kolik minut byste byl/a maximálně ochoten/na čekat na vlak, abyste ho upřednostnil/a před osobním automobilem, pokud by vlak zvládl cestu za 1,5 hodiny a osobní automobil za 3,5 hodiny?
15. Kolik minut byste byl/a maximálně ochoten/na čekat na vlak, abyste ho upřednostnil/a před osobním automobilem, pokud by vlak zvládl cestu za 1 hodinu a osobní automobil za 2 hodiny?
odpověď do 15 minut:
8.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 15 minut na otázku 16. Kolik minut byste byl/a maximálně ochoten/na čekat na vlak, abyste ho upřednostnil/a před osobním automobilem, pokud by vlak zvládl cestu za 1,5 hodiny a osobní automobil za 3,5 hodiny?
odpověď více než 60 minut:
10.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi více než 60 minut na otázku 14. Kolik minut byste byl/a maximálně ochoten/na čekat na vlak, abyste ho upřednostnil/a před osobním automobilem, pokud by vlak zvládl cestu za 30 minut a osobní automobil za 1 hodinu?
17. Kolik byste byl/a ochoten/na zaplatit za jízenku Praha - Plzeň [90 km] (resp. Praha - Ústí n. L. [90 km]), pokud by vlak urazil cestu za 30 minut?
odpověď méně než 100 Kč:
3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně než 150 Kč na otázku 18. Kolik byste byl/a ochoten/na zaplatit za jízenku Praha - Brno [200 km], pokud by vlak urazil cestu za 1 hodinu?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Využíváte železniční dopravu k pravidelnému dojíždění? (do školy, do zaměstnání...)
2. Železniční dopravě při pravidelném dojíždění dávám přednost oproti ostatním druhům dopravy kvůli:
3. Při pravidelném dojíždění využívám:
4. Vlak při pravidelném dojíždění nevyužívám kvůli:
5. Jak často cestujete vlakem?
6. Jak vnímáte pohodlí ve VLAKU vyšší kvality (railjet, pendolino, vlaky EC):
7. Jak vnímáte pohodlí v AUTOBUSE:
8. Jak vnímáte pohodlí v AUTOMOBILU:
9. Jak důležité je pro Vás při cestování POHODLÍ daného dopravního prostředku?
10. Jak důležitá je pro Vás při cestování RYCHLOST?
11. Jak důležitá je pro Vás při cestování CENA?
12. Jak důležité je pro Vás při cestování ÚČELNÉ VYUŽITÍ ČASU (práce, čtení, spánek, sledování filmu...)?
13. Jak důležitá je pro Vás při cestování ČETNOST SPOJŮ (jejich interval)?
14. Kolik minut byste byl/a maximálně ochoten/na čekat na vlak, abyste ho upřednostnil/a před osobním automobilem, pokud by vlak zvládl cestu za 30 minut a osobní automobil za 1 hodinu?
15. Kolik minut byste byl/a maximálně ochoten/na čekat na vlak, abyste ho upřednostnil/a před osobním automobilem, pokud by vlak zvládl cestu za 1 hodinu a osobní automobil za 2 hodiny?
16. Kolik minut byste byl/a maximálně ochoten/na čekat na vlak, abyste ho upřednostnil/a před osobním automobilem, pokud by vlak zvládl cestu za 1,5 hodiny a osobní automobil za 3,5 hodiny?
17. Kolik byste byl/a ochoten/na zaplatit za jízenku Praha - Plzeň [90 km] (resp. Praha - Ústí n. L. [90 km]), pokud by vlak urazil cestu za 30 minut?
18. Kolik byste byl/a ochoten/na zaplatit za jízenku Praha - Brno [200 km], pokud by vlak urazil cestu za 1 hodinu?
19. Kolik byste byl/a ochoten/na zaplatit za jízenku Praha - Ostrava [375 km], pokud by vlak urazil cestu za 1,5 hodiny?
20. Jste:
21. Váš věk:
22. Vaše zaměstnání:
23. Nejvyšší dosažené vzdělání:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Využíváte železniční dopravu k pravidelnému dojíždění? (do školy, do zaměstnání...)
2. Železniční dopravě při pravidelném dojíždění dávám přednost oproti ostatním druhům dopravy kvůli:
3. Při pravidelném dojíždění využívám:
4. Vlak při pravidelném dojíždění nevyužívám kvůli:
5. Jak často cestujete vlakem?
6. Jak vnímáte pohodlí ve VLAKU vyšší kvality (railjet, pendolino, vlaky EC):
7. Jak vnímáte pohodlí v AUTOBUSE:
8. Jak vnímáte pohodlí v AUTOMOBILU:
9. Jak důležité je pro Vás při cestování POHODLÍ daného dopravního prostředku?
10. Jak důležitá je pro Vás při cestování RYCHLOST?
11. Jak důležitá je pro Vás při cestování CENA?
12. Jak důležité je pro Vás při cestování ÚČELNÉ VYUŽITÍ ČASU (práce, čtení, spánek, sledování filmu...)?
13. Jak důležitá je pro Vás při cestování ČETNOST SPOJŮ (jejich interval)?
14. Kolik minut byste byl/a maximálně ochoten/na čekat na vlak, abyste ho upřednostnil/a před osobním automobilem, pokud by vlak zvládl cestu za 30 minut a osobní automobil za 1 hodinu?
15. Kolik minut byste byl/a maximálně ochoten/na čekat na vlak, abyste ho upřednostnil/a před osobním automobilem, pokud by vlak zvládl cestu za 1 hodinu a osobní automobil za 2 hodiny?
16. Kolik minut byste byl/a maximálně ochoten/na čekat na vlak, abyste ho upřednostnil/a před osobním automobilem, pokud by vlak zvládl cestu za 1,5 hodiny a osobní automobil za 3,5 hodiny?
17. Kolik byste byl/a ochoten/na zaplatit za jízenku Praha - Plzeň [90 km] (resp. Praha - Ústí n. L. [90 km]), pokud by vlak urazil cestu za 30 minut?
18. Kolik byste byl/a ochoten/na zaplatit za jízenku Praha - Brno [200 km], pokud by vlak urazil cestu za 1 hodinu?
19. Kolik byste byl/a ochoten/na zaplatit za jízenku Praha - Ostrava [375 km], pokud by vlak urazil cestu za 1,5 hodiny?
20. Jste:
21. Váš věk:
22. Vaše zaměstnání:
23. Nejvyšší dosažené vzdělání:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Fighter: Cesta vlakem Praha - Plzeň 30 minut? :) Wow, to bych jezdila každý den a klidně bych si na vlak tu zbývající hodinu, kterou normálně trávím na téhle cestě počkala na nádraží místo ve vlaku.
Petr Kratochvíl: Omlouvám se, ale úplně nerozumím jak to myslíte. Jedná se mi o to, že vlak např. odjíždí v každou celou hodinu (např. v 15:00) a cestující skončí v práci (nebo vyřídí potřebné věci) a je na nádraží v 14:30 = je ochoten počkat 30 minut, než aby sedl hned do auta a jel.
Petr Kratochvíl: Dovolím si s Vámi nesouhlasit. Vlaky EC standardizované jsou (viz třeba přiložený odkaz). To, že kritéria nejsou vždy dodržována je bohužel věc druhá. Pohodlí mne zajímá hlavně z hlediska vysokorychlostních vlaků, které předpokládám budou nové. Podobně jako jsou nyní railjety, proto jsem je uvedl jako příklad. Šlo mi hlavně o to, aby respondenti nehodnotili pohodlí v "koženkových vagonech", které by se na EC dostat vůbec neměly nebo regionálních vlacích typu motorový vůz 810.
Každopádně děkuji za připomínku. [odkaz]
PŠ: Ot. 6: Pohodlí ve vlacích EC se od toho v Railjetu nebo Pendolinu značně liší. Zejména proto, že vlaky EC nejsou nijak standardizované a záleží na kvalitě a stáří konkrétních vozů. Nepřijde mi vhodné zařadit všechny tyto vlaky společně do jediné otázky.
Josef: K otázce 14: Tak kritérium rozhodování obvykle nestojí. I při rozhodování podle tohoto kritéria Je důležité, zda existují pevné limity pro začátek nebo konec cesty, nebo jestli u vlaku nezbývá než trčet x minut na nádraží.