Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vyučování na Obchodní akademii

Vyučování na Obchodní akademii

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Blahutová
Šetření:12. 03. 2014 - 21. 03. 2014
Počet respondentů:42
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.98
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:43,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Jmenuji se Kateřina Blahutová a jsem studentkou Institutu vzdělávání a poradenství České zemědělské univerzity v Praze. Prosím vás o vyplnění tohoto dotazníku, který zjišťuje využívání aktivizačních metod na Středních odborných školách.

Dotazník je anonymní a bude využit jako podklad pro zpracování mé závěrečné práce.

Děkuji za spolupráci.

Odpovědi respondentů

1. V jakém jste ročníku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Čtvrtém1842,86 %42,86 %  
Třetím1023,81 %23,81 %  
V druhém921,43 %21,43 %  
V prvním511,9 %11,9 %  

Graf

2. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3173,81 %73,81 %  
Muž1126,19 %26,19 %  

Graf

3. Jméno školy (prosím vypište)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
OA Heroldovy sady37,14 %7,14 %  
OA vinohradská37,14 %7,14 %  
obchodní akademie24,76 %4,76 %  
VOŠ, OA, SPgŠ a SZŠ Most12,38 %2,38 %  
obchodní akademie, masarykovo náměstí Plzeň12,38 %2,38 %  
OA Hovorcovicka12,38 %2,38 %  
Dušní12,38 %2,38 %  
Obchodní akademie Dušní12,38 %2,38 %  
OA Svatoslavova12,38 %2,38 %  
OA Holešovice12,38 %2,38 %  
ostatní odpovědi OA škola 2000
OA Praha
OA Hovorčovická
OA Praha 2
OAHS
Střední odborná škola ekonomická v Kralupech nad Vltavou
Obchodní akademie Chomutov
stredni skola stavebni a obchodni kadan
OA Kubelíkova
Vinohradska Praha
Obchodní akademie a jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky,Šumperk
sdfsdfsdf
Obchodní akademie, vyšší odborná škola cestovního ruchu a jazyková škola s právem státní jazykové školy Karlovy Vary
VOŠ, SPgŠ, OA a SZŠ, most
OA Přerov
OAO
OA Olomouc
Voš, Soš, SPgŠ a SZŠ, Most
GaSOŠe Vimperk
OA Náchod
Voš, Oa, SPgŠ a SZŠ
OA Kollarova
Soše a SOU Veseůlí nad Moravou
Obchodní akademie Mohleice
Náchod
husova
Gymnázium Polička
2764,29 %64,29 % 

Graf

4. Pracujete ve skupinách při hodinách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2764,29 %64,29 %  
Ne1535,71 %35,71 %  

Graf

5. Učitel během hodin nejčastěji :

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Chvíli vykládá, chvíli počítá příklady2252,38 %52,38 %  
Mění činnosti, každou chvíli děláme něco jiného1126,19 %26,19 %  
Pouze vykládá921,43 %21,43 %  

Graf

6. Připravuje pro Vás učitel křížovky na procvičení učiva?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2661,9 %61,9 %  
Ano1638,1 %38,1 %  

Graf

7. Nechává Vás učitel přijít věcem na kloub?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3071,43 %71,43 %  
Ne1228,57 %28,57 %  

Graf

8. Pracujete při hodinách často samostatně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3173,81 %73,81 %  
Ne1126,19 %26,19 %  

Graf

9. Využívá učitel při hodině prezentace či výukové programy na PC?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2661,9 %61,9 %  
Ne1638,1 %38,1 %  

Graf

10. Zajímá učitele Váš názor k aktuálním tématům z oblasti učiva? Diskutujete o nich?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3276,19 %76,19 %  
Ne1023,81 %23,81 %  

Graf

11. Hrajete při vyučování hry k tématu výuky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2969,05 %69,05 %  
Ano1330,95 %30,95 %  

Graf

12. Navštívili jste s pedagogem nějakou výstavu k tématu výuky? (Např: u tématu peníze – ČNB). Pokud ano, uveďte jakou

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano Jakou?2252,38 %52,38 %  
Ne2047,62 %47,62 %  

Graf

13. Zadávají Vám učitelé seminární práce či projekty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3583,33 %83,33 %  
Ne716,67 %16,67 %  

Graf

14. Pracujete často s učebnicí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2252,38 %52,38 %  
Ne2047,62 %47,62 %  

Graf

15. Vysvětlují Vám učitelé látku na praktických příkladech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3685,71 %85,71 %  
Ne614,29 %14,29 %  

Graf

16. Jaký způsob výuky by se Vám líbil? (vypište) Např.: Učitel vykládá já si zapisuji; Učitel často mění výuku – píšeme, posloucháme, počítáme; Učitel používá prezentace ;Na procvičení využívá učitel soutěže; diskuse v hodinách k tématu výuky; soutěže během hodin; projekty; referáty; příprava prezentací a prezentování před třídou; zadání problému a řešení ho ve skupinách atd..

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
učitel používá prezentace49,76 %9,52 %  
diskuze v hodinách37,32 %7,14 %  
soutěže během hodin24,88 %4,76 %  
soutěže24,88 %4,76 %  
Učitel často mění výuku 24,88 %4,76 %  
aby jsme se učili z prezentací a učitelé nám vykládali zároveň tak to je a já bych t oneměnila... občasný zápis z jejich výkladu12,44 %2,38 %  
frontální výuka, kooperativní výuka,didaktické hry,výklad, výuka podporovana počítačem, myšlenková mapa atd...ale nikdo to s jáma nedělá:-( 12,44 %2,38 %  
.12,44 %2,38 %  
soutěže, diskuse, prezentace na pc..12,44 %2,38 %  
řešení ve skupinách12,44 %2,38 %  
ostatní odpovědi učitel vykládá a já píšu, poté uvádí příklad z praxe na kterém si dané poznatky ukažeme a na téma potom debatujeme. Líbilo by se mi mnohem pestřejší výuka častější práce v praxi. Prezentování a učast na mimoškolních soutěžích zaměřené na probírané učitvo
dkdd
zápis výpisu
soutěže, diskuse, prezentace
učit se podle skript
kreativni.vyuka,caste zapojeni studentu do vyuky
Učitel často mění výuku – píšeme, posloucháme, počítáme
Učitel často mění výuku – píšeme, posloucháme, počítáme; soutěže během hodin; zadání problému a řešení ho ve skupinách
učitel vykládá látku a já si to zapisuji
fsdfsdfsdf
zadání problému a řešení ho ve skupinách, Učitel často mění výuku – píšeme, posloucháme, počítáme
diskuze
Vyhovuje mi to tak jak to je
-
Učitel vykládá, já si zapisuji. Hlavně žádné mluvení před třídou.
soutěže, měnění výuky
diskuse v hodinách k tématu výuky
učitel vysvětlí učivo, procvičíme, dá prostor našim našim dotazům
umet vysvetlit ucivo
Učitelka uvádí příkldy z praxe
výuka hrou
nevím
učitel vykládá, já si zapisuji
2356,1 %54,76 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Pracujete ve skupinách při hodinách?

  • odpověď Ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 6. Připravuje pro Vás učitel křížovky na procvičení učiva?

6. Připravuje pro Vás učitel křížovky na procvičení učiva?

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 4. Pracujete ve skupinách při hodinách?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 9. Využívá učitel při hodině prezentace či výukové programy na PC?

9. Využívá učitel při hodině prezentace či výukové programy na PC?

  • odpověď Ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 6. Připravuje pro Vás učitel křížovky na procvičení učiva?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. V jakém jste ročníku?

2. Pohlaví

4. Pracujete ve skupinách při hodinách?

5. Učitel během hodin nejčastěji :

6. Připravuje pro Vás učitel křížovky na procvičení učiva?

7. Nechává Vás učitel přijít věcem na kloub?

8. Pracujete při hodinách často samostatně?

9. Využívá učitel při hodině prezentace či výukové programy na PC?

10. Zajímá učitele Váš názor k aktuálním tématům z oblasti učiva? Diskutujete o nich?

11. Hrajete při vyučování hry k tématu výuky?

12. Navštívili jste s pedagogem nějakou výstavu k tématu výuky? (Např: u tématu peníze – ČNB). Pokud ano, uveďte jakou

13. Zadávají Vám učitelé seminární práce či projekty?

14. Pracujete často s učebnicí?

15. Vysvětlují Vám učitelé látku na praktických příkladech?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. V jakém jste ročníku?

2. Pohlaví

4. Pracujete ve skupinách při hodinách?

5. Učitel během hodin nejčastěji :

6. Připravuje pro Vás učitel křížovky na procvičení učiva?

7. Nechává Vás učitel přijít věcem na kloub?

8. Pracujete při hodinách často samostatně?

9. Využívá učitel při hodině prezentace či výukové programy na PC?

10. Zajímá učitele Váš názor k aktuálním tématům z oblasti učiva? Diskutujete o nich?

11. Hrajete při vyučování hry k tématu výuky?

12. Navštívili jste s pedagogem nějakou výstavu k tématu výuky? (Např: u tématu peníze – ČNB). Pokud ano, uveďte jakou

13. Zadávají Vám učitelé seminární práce či projekty?

14. Pracujete často s učebnicí?

15. Vysvětlují Vám učitelé látku na praktických příkladech?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Blahutová, K.Vyučování na Obchodní akademii (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://vyucovani-na-obchodni-akadem.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.