Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Výuka cizích jazyků v mateřské škole

Výuka cizích jazyků v mateřské škole

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Mgr. Jakub Kolínský
Šetření:30. 07. 2010 - 29. 08. 2010
Počet respondentů:7
Počet otázek (max/průměr):8 / 8
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:nelze zjistit
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:23
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cizí jazyk je v dnešní době nezbytnou součástí života každého z nás, avšak kdy je ta nejvhodnější doba pro START. Již léta se o toto téma vedou spory. Pomozte rozřešit tento problém, Váš názor je velmi cenný!

Odpovědi respondentů

1. Z jakého důvodu navštěvuje Vaše dítě mateřskou školu, která nabízí výuku cizích jazyků?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

doma mě už sere a leze na nervy

choddili o nejbližší mateřské školy a tam probíhala dobrovolná výuka anglického jazyka, za kterou jsme si museli zaplatit

Je nejblíže, navíc je velmi kvalitní. Výuka jazyka je pak druhořadá, dítě vyrůstá v dvojjazyčném prostředí.

Kvuli AJ

Nemám děti.

nemám dítě

Ve škole bude vyučování snadnější. A dítě bude vědět, že existují i mno jiných jazyku než je čeština

2. Jak často se Vaše dítě jazyku věnuje v mateřské škole?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně571,43 %71,43 %  
Denně228,57 %28,57 %  

Graf

3. Má Vaše dítě možnost setkat se s daným jazykem i mimo mateřskou školu, např. v rodině?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne571,43 %71,43 %  
Ano228,57 %28,57 %  

Graf

4. Trpí Vaše dítě poruchou výslovnosti Českého jazyka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne685,71 %85,71 %  
Ano114,29 %14,29 %  

Graf

5. Jaký jazyk upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Anglický jazyk571,43 %71,43 %  
Maďarštinu.114,29 %14,29 %  
Německý jazyk114,29 %14,29 %  

Graf

6. Prosím odůvodněte Vaši volbu jazyka

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

_

Angličtina - nejjednodušší a rozšířený jazyk.

Angličtina.. Světový jazyk nejčastěji používaný.. Jiná volba nebyla. A i kdyby bal dám mé děti na angličtinu.

Francouzky mluví jen debilové, němčina je pro fašisty a ruštinu se budou učit až vnoučata.

nejrozšířenější a nejžádanější

NJ mame doma

Žiji v Chomutově, kde je poměrně vysoká míra nezaměstnanosti a málo lukrativních pracovních nabídek, zato celkem vysoká koncentrace německých společností a také je to do Německa přibližně stejně daleko jako do sousedních měst v ČR (Most, Kadaň, Louny apod.). Navíc je němčina dle mého názoru mnohem složitější jazyk než angličtina, se kterou se bude moje dítě setkávat v moderním světě prakticky každý den.

7. Jaký je Váš názor na postavení Německého jazyka v současné společnosti?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Je mně to u prdele.

Je to hnus

jiste prospesny, ale AJ je prednostnejsi

Není nutné umět hovořit tímto jazykem. v Německu se domluvíte anglicky a s němčinou jinde moc nepochodíte.

nevím, všichni preferují anglický jazyk

Nevím.. Nedokážu to posoudit. Ale myslím, že dobré..

viz odpověď na otázku 6. Německý jazyk považuji za důležitý pro domluvu s německými klienty či společníky, kteří se v České republice vyskytují poměrně v hojném počtu.

8. Popište přínosy a možná rizika výuky cízích jazyků v mateřské škole.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Cizí jazyk se stane pro dítě snadněji stravitelným a pochopitelným, má kamarádka má pětileté s Němcem a mluví plynně oběma jazyky. Možná rizika spatřuji ve stíženější domluvě s dítětem z počátku jeho výchovy (dítě nemusí být schopné automaticky přepnout na druhý jazyk, nevnímá ho, nerozumí mu, zejména v případě sníženého intelektu dítěte).

je to dobrý akorát hnusný kurvy na tom chtěj rejžovat šílený prachy a hovno z toho je

Kladem je přirozenost dětského projevu, které lze doshnout vhodnou učební osnovou. Rizikem pak možnost komolení jazyka mateřského a vyučovaného. Riziko je vůbec dítě cizímu jazyku učit - české školství ho dovede ke statusu věčného začtečníka - co se učí v mateřince, učí se pak ve třetí, opakují v páté, sedmé, deváté. Stále dokola bez důrazu na konverzaci.

Seru na to, školku mám za sebou a tenkrát se takový píčoviny neřešily.

spatna slovni zasoba, nedostatecna artikulace, pozitivum = multikulturni prostredi, hlubsi rozvoj ditete, multikulturni prostredi skolky atd.

ve škole děti začínají s anglickým jazykem od 1. třídy, ve školce je seznamovali s cizím jazykem

Větší úspěchy na školách. Dovzvědění se víc o cizích zemích a jazycích. Rizika.. zatím žádná..


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Jakub Kolínský, M.Výuka cizích jazyků v mateřské škole (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://vyuka-cizich-jazyku-v-materske-skole.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.